Producător român în lupta cu supermarketurile…

Încă un caz de antreprenor român batjocorit de supermarketuri, după Magiunul de Tolopoveni și înghețata Cremola.

Câteva citate

„Apar tot felul de alte mici probleme” spune Ioniță. „Spre exemplu, dacă este un om răuvoitor la recepție, care vrea să ducă acasă un bax din ce produci tu, îți spune că în loc de 200 de baxuri sunt doar 199. Tu, de la sute de kilometri distanță, nu prea ai cum să contești asta. Și orice antreprenor o să-și spună: e doar un bax, dă-l încolo!”.

Păi nu? Azi un bax de înghețată, mâine de banane, poimâine de altceva. Și înmulțiți asta cu câteva sute de supermarketuri și mii de oameni prin mâinile cărora trec aceste produse.

„Dar aceste baxuri se adună și o să realizezi anual o pierdere de 5% din cauza problemelor de transport sau că ți se spune că marfa a ajuns ușor lovită. N-o să plătești 600 lei să aduci acasă o cutie din celălalt colț al țării astfel vei marca pierderea. Acest gen de lucruri se întâmplă, sunt situații reale. Și da, eu am avut 5% pierderi în 2023 din aceste motive”, pretinde patronul de la Prăvălia D Art.

5% doar de aici.

„În 2023 am transmis retailerului de pildă că ni s-au mărit prețurile de achiziție la zahăr cu 59%, la unt cu 32%, la frișcă cu 25%, la utilități cu 24%, lucruri pe care orice producător vi le poate confirma. Retailerul în loc să arate înțelegere și să mi permită ajustarea prețului, acesta mi-a mărit taxele logistice cu 10% și mi a impus în mod abuziv să mențin prețul setat în contract înca din 2022, impunându mi să suport și suma de 130.000 RON pentru eventuale pierderi”, spune antreprenorul local. „Mulțumesc oamenilor din comisiile parlamentare că s-au sesizat”, mai spune el.

Frumos sau ce? Tu ține prețurile la fel, că noi abia ne descurcăm cu banii.

De asta nu vedeți produse românești pe rafturi. Că trebuie să fii foarte mare și să ai adaos la fel ca să poți să suporți toate aceste pierderi. Plus unsul oamenilor care trebuie să-ți așeze marfa pe raft. Sau să ți-o primească în magazin. Și tot așa.

Ați văzut vreo poziție de la supermarketuri? Sau au telefoanele închise în cazuri din astea?

 

 

sigla-profi

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. NOU
    #1

    Am aproape 20 de experiență în vânzări FMCG, în rețelele de supermarketuri, în 2 țări europene. Cei mai jegosi, corupți, nesimțiți, etc. angajați ai unui supermarket sunt cei de la recepție marfă. Indiferent de rețea și de țara.

    Comentariu apreciat.2715
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 8286
    • Aia de la receptie sunt in majoritatea lor oameni ce literalmente cara cu carca. Mai ii ai pe aia ce stiu sa foloseasca un motostivuitor ca au facut un curs de cateva luni si stiu sa scrie. Peste ei este sef care stie sa si citeasca, nu doar sa scrie. Intr-adevar de la astia trebuie sa ai asteptari ca vor fi foarte morali ca indivizi.

      Asta imi aduce aminte de o tipa care se plangea pe net acum multi ani, era pe vremea cu moda aia cu flashmob-uri de citit carti la metrou, intr-o zi trebuiese sa se duca la birou mai devreme, pe la 6.30, si se plangea ca nimeni nu citea la ora aia. Pentru ca paznicul si femeia de serviciu de la corporatia ta sunt niste intelectuali, stim cu totii asta. A nu se intelege gresit, nu am nici o urma de dispret pentru orice munceste cinstit ceva, orice, indiferent de studii si loc in ierarhie, dar mai iesiti si voi din bula voastra, nea Ion de la scularie nu-l citeste pe Cartarescu in pauza de masa.

      Comentariu apreciat.6225
    • E foarte adevarat, pentru ca ala munceste cel mai mult fizic si adesea e cel mai prost platit, deci isi baga pla, mai scapa un bax, mai completeaza zilnic cu ce poate.

      Comentariu apreciat.6214
    • Dacă nu știați cine votează cu PSD, uitați mai sus. Se justifică furtul și prostia făcute cu bună știință de către niște hoți needucați. Și vreți o țară ca afară, nu?

      Comentariu apreciat.6425
    • Se referă la cei care controlează marfa, nu la cărăuși. Și așa este, duci aceași marfa la 3 depozite și vei avea 3 păreri diferite! Acolo se dau și șpăgile cele mai mari sa poți băga marfa

      Comentariu apreciat.492
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 638
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 792
    • NOU
      #9

      Mihai, am întâlnit sute, poate mii de oameni în jobul meu de-a lungul anilor, de la manageri de vânzări naționali, regionali, manageri de supermarketuri, oameni din marketing, reprezentanți de vânzări ai concurentei, oameni care pun marfa la raft, oameni de la curățenie, etc. mulți, ca așa e în meserie și cine e în domeniu îți poate confirma. Majoritatea e formată din oameni super ok. Întâlnești toate caracterele și personalitățile posibile și asta da un anume farmec meseriei, te ferește de o rutină caracteristică poate altor domenii. Ce voiam să zic e ca de-a lungul timpului, unde am întâlnit oameni pe care i-aș evita dacă aș putea e la departamentul de recepție marfă. Nu motostivuitoriști ci nenea cu pixul/scanerul. Evident ca nu toți, sunt și persoane minunate. Dar procentual e cum am zis.
      Altminteri, permite-mi să am o opinie. Mulțumesc!

      Comentariu apreciat.1230
    • @Mihai, pare că ai rămas blocat. Comentariul lui Fernando Vidal Olmos era în contextul articolului, ai fi vrut să-ți facă o listă cu „învățăminte din FMCG” sau care îți sunt așteptările?

      Pare că ai luat-o foarte personal, cumva lucrezi pe o astfel de poziție?

      171
  2. Am avut un fost coleg care a fost niste ani buni la Achizitii la un lant de hypermarketuri. La intrebarea „cum e acolo” a raspuns cu un singur cuvant, cu o privire jenata: Mafie.

    Comentariu apreciat.1570
    • Am avut un prieten care lucra la Metro, el se ocupa de clientii silver gold parca, acum 15 ani, dar nu era un job wow. Mi.a povestit de colegul de la achizitii, cum avea masina de firma dar el mergea cu un Jeep personal, cum a fost invitat in Austria de sarbatori la ski impreuna cu sefii si el s-a dus pe banii lui in Elvetia de smecher ce era. Pana la urma s-au prins si ei ca asta era uns de toti furnizorii ca sa poata ajunge la raft si mai si semnaliza ca fraierul, asa ca l-au concediat

      Comentariu apreciat.871
    • oh, nu, l-au concediat pe unul. restul sunt bine mersi.

  3. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 18109
  4. Ma aflam cu o familie prietena intr-un market si vad detergent la un pret foarte convenabil, pun un sac in carucior si-l intreb daca îi pun si lui unul . Spune ca nu, ca el ia la sub jumate din pretul asta, ca lucra in alt market la raionul de fainoase, ca la receptia a diferitelor marfuri se inteleg intre ei care si ce au nevoie si ” distrug” cîte un palet si baga la pierderi.

    Comentariu apreciat.1604
  5. Am mai comentat aici pe logistica si cred ca producatorul MINTE prin omisiune:

    1.Daca are marfa deteriorata (la incarcare de la producator / pe transport) ESTE OBLIGAT sa-si ia coletul / coletele inapoi. Soferul ESTE OBLIGAT sa asiste la descarcare / receptie si daca are obiectii cu privire la deteriorari, suna patronul sau producatorul.

    2.NIMENI nu duce un bax acasa (cel putin unde am lucrat eu – pt CRF), eventual consuma din interior, nu se incurca cu un palet proaspat venit si la care soferul asista la descarcare / receptie

    3.Ce inseamna marfa usor lovita?? Cati dintre cei ce citesc acum acest blog ar cumpara – LA PRET INTREG – o punga de zahar desfacuta (de exemplu) ? Nu vad de ce eu ca si retea sa ii platesc producatorului punga de zahar la pret intreg si eu sa o vand la reducere, nefiind deteriorata de catre mine!

    Off topic – Se FURA foarte multa marfa pe transport – nu conteaza ca masina este sau nu sigilata, soferii fura! Eu aveam acceptat din partea clientului ca daca la receptie – unde repet, soferul era obligat sa asiste – gaseam marfa lipsa in interiorul paletului – verificam 20% din paletii de marfa – returnam paletul in totalitate catre furnizor. La trei paleti cu lipsa din acelasi transport returnam tot camionul / tirul si era problema soferului si a producatorului sa se lamureasca de unde au aparut gaurile in palet.

    TOATE receptiile din hub-urile logistice sunt supravegheate video si prin agenti de paza. Nu prea se mai poate fura pe receptie sa fie pagubit un producator sau altul.

    4.SINGURELE lucruri unde are dreptate este accesul – uneori – dificil in retea si spaga ce trebuie data catre buyeri. Oricum chestii acceptate tacit atunci cind este listat!

    Astfel apar practici neloiale ale retailerilor, adaugă antreprenorul, enumerându-le:

    1. Adaosuri diferite la aceeași gamă de produse, exemplu un produs „private label” poate fi vândut fără adaos de către retailer fapt ce ar face acel produs să fie cel mai ieftin din gamă – defavorizând restul produselor din aceea gamă.

    Aici este vorba despre produsele marca proprie pe care tot acelasi producator le face asa ca o cam scutura cu doua maini. Cand a acceptat contractul stia ca marca proprie se va vinde mai ieftin si in cantitati mai mari decat marca lui!!

    2. Practici de marketing diferențiate – promovarea în reviste împreună cu acordarea unor discount-uri – favorizează un produs în defavoarea altora.

    – Pe banii MEI ascult Coldplay nu babasha ca sa parafrazez niste comentarii din articolele precedente. Revistele respective au maxim 20 de pagini (la sarbatorile religioase sau gen 1 Mai) nu sunt cataloage cu 1-200 de pagini in care e trecuta toata gama de produse ce le vinde reteau X sau Y!

    3. Practici de merchantising diferențiate – în magazinul Mega Image din Otopeni cutiile Cremola erau 2 aruncate, în timp ce concurența avea 2 rânduri a câte 6 cutii. Asta duce la o imagine neserioasa a producatorului defavorizat si produsul acestuia are șanse minime să se vândă – deci vor crește șansele să fie delistat.

    – Li se spune merchandiseri la persoanele ce au grija ca produsele unui producator sa fie vizibile. Acestia au acces inclusiv in receptia magazinului de unde pot pune la raft marfa ce sa vandut!! Doar ca acestia trebuiesc si platiti ca munca patriotica se facea pana prin 1989!

    4. Poziționarea la raft diferențiată – Nuttela la nivelul ochilor și Eugenia la nivelul gleznelor – asta face invizibila Eugenia, astfel scad șansele de vânzare – vor crește șansele să fie delistat.

    – Nutella imi aduce mai mult profit la un pret de vanzare intre 15 si 130 lei fata de o Eugenie vanduta cu 1.5-1.7 lei… plm

    Comentariu apreciat.13926
    • Nici eu nu înțeleg cum poate spune că e lipsă marfa la recepție.

      Când marfa urca în camion, ai nevoie de Aviz de Însoțire a mărfii, acolo scrie clar câte bucăți sunt.

      Cineva le numără, la încărcare, la descărcare. Dacă e lipsă INTRE ce s-a încărcat/descărcat, atunci șoferul tre’ să știe ce/cum.

      Există o urmă de documente peste tot…

    • Confirm partea cu receptia. E aberant si total ireal sa sustii ca marfa deteriorata o duce unu acasa. In primul rand marfa e asigurata, transportatorul suporta daunele atata timp cat la receptie se constata ca marfa a suferit daune. Nici nu imi dau seama cum poate un om normal la cap sa sustina asemenea enormitati si sa isi spuna producator, om cu firma etc.
      Cum a fost si la precedentul „scandal”…astea put de la o posta a povesti puse in scena de unii si altii cu diverse interese, departe de adevar. Si patroana ce se plangea anterior, ca prin minune primul contract dupa ce si-a deschis firma a fost sa livreze conserve armatei. Ca sa vezi dracia norocului.

      Comentariu apreciat.657
    • Faza cu Nutella și Eugenia…. Există o strategie de marketing pe care am învățat-o în cadrul unui hypermarket referitor la așezarea produselor pe raft. Produsele se așează pe raft în funcție de preț de jos în sus, astfel încât la nivelul vederii clientului să fie produsele cele mai accesibile și care șa facă profit decent. Deci nici cele mai ieftine care sunt jos, nici cele mai scumpe, care se pun sus.

      Comentariu apreciat.293
    • Am fost de cateva ori cu unchiul meu cu tirul, facea curse in europa. Din orice cara, desfacea si isi lua din produse. Chestii notabile, un palet cu niste placi de surf, mai multi paleti pe diferite curse cu produse Braun si produse cosmetice/parfumuri adidas. Spunea ca nimeni.nu sta sa verifice la descarcare. Adta se intampla prin 2004

      Indecis. Tu ce zici?2520
    • Vremurile s-au mai schimbat si unele firme s-au adaptat.
      Am prins si eu vremurile cand transportul se facea cu un sofer platit slab de la care nu aveai pretentii mari. Nimeni nu semna si nu verifica marfa. O data a facut praf un camion cu oua. Ca avea chef de viteza, uitand ce transporta. O frana brusca a fost suficienta.
      In ziua de azi, daca vrei sa rezisti pe piata, trebuie sa te adaptezi la noile masuri. Incepand de la soferi platiti bine de la care poti sa ai pretentii sa nu fure marfa, sa isi asume responsbilitatea transportului.

      172
    • @Adib

      Li se spune merchandiseri la persoanele ce au grija ca produsele unui producator sa fie vizibile. Acestia au acces inclusiv in receptia magazinului de unde pot pune la raft marfa ce sa vandut!! Doar ca acestia trebuiesc si platiti ca munca patriotica se facea pana prin 1989!

      Mai sunt unii, se numesc angajati ai magazinelor, care trebuie sa aranjeze TOATA marfa pe raft si sa inlocuiasca ce s-a vandut. Sunt platiti, nu fac munca patriotica. Oare merchandiserii aia iau bonus daca darama marfa concurentei si o ascund in spate?

      Nutella imi aduce mai mult profit la un pret de vanzare intre 15 si 130 lei fata de o Eugenie vanduta cu 1.5-1.7 lei… plm

      E evident ca e vorba de biscuiti cu crema Nutella, 2.55 la CRF de exemplu.
      https://carrefour.ro/produse/19-14523430
      Nu are ce sa caute Nutella crema in acelasi loc cu biscuiti Eugenia.

      113
  6. și mi a impus în mod abuziv să mențin prețul setat în contract înca din 2022

    …de ce ai semna un contract, în 2022, cu preț fix?

    Nu ai văzut situația din 2020-2022 în care o „mică pandemie” a futut prețurile la tot, global?

    Ce credeai, că smântâna nu va suferi creșteri de preț?

    Mie așa-mi pare că toți „producătorii” ăștia locali se dau cu curul de pământ când și-o fac singuri, cu mâna lor, și dup-aia plâng în presă că „vai dar ce răi sunt străinii!!!”.

    • Preambul: comentez aici la tine că vreau să fiu văzut și taxat bine. ( referitor la comentariul tău – vii cu probleme nu cu soluții ). Părerea mea: pe termen scurt-mediu (7-10 ani) producătorii ăștia se vor mai zbate ca peștele pe plajă. Pe termen mediu-lung (10-20 ani) lupta e deja pierdută, producătorii ăștia vor fi absorbiți de producători mai mari și de lanțurile de magazine sub diferite denumiri (ex: marcă proprie). Producătorii locali vor mai avea loc doar la piața volantă 2 zile pe săptămână.

      Comentariu apreciat.370
  7. „Persoanele de contact: buy-erii sau oamenii care se ocupă de achiziții sunt foarte-foarte greu de găsit. Și chiar dacă reușești să dai de ei, o să constați că nu sunt printre cei mai cooperanți oameni, cu mici excepții”, spune Ioniță.”

    M-a bufnit rasul citind asta. Pentru o scurta perioada de cateva luni prin tineretile mele am fost sef de raion pe Albe intr-un magazin Altex neimportant si am o idee cum functioneaza treaba asta. Daca omul asta crede ca buyer-ul nu e cel mai important om pe lantul lui de distributie si ca nu trebuie sa dea atentia obligatorie atunci a uitat in ce tara vrea sa fie antreprenor.

    Nici nu imi mai aduc aminte cate chestii de la Philips trebuie sa le laudam ca fiind cele mai ce alora de isi vandusera pamanturile de pe langa Bucuresti si veneau cu caramida de bani sa cumpere toate electrocasnicele pe care nu le avusesera neam de neamul lor. Nu erau proaste in sensul strict al cuvantului, nu erau multe probleme de service, dar nu erau nici pe departe best buy. Doar pentru ca ala de la achizitii luase o mica sau mai mare spaga de la Philips care aveau overstock pe ceva si aia trebuia sa vindem.

    Comentariu apreciat.466
  8. Da, încă un bou made in RO. Semnează contract cu rețeaua de magazine x sau y și când te duci sa ii propui contract pe un an la ingrediente prima lui replica este „și daca scade prețul?”. Sau alt scenariu, știe ca ia banii de la magazin la 90 de zile și când trebuie sa dea banii furnizorilor înjură ca nu ia banii de la magazin și te roagă sa aștepți sa încaseze el. No shit, de ce nu ai întrebat când te-ai băgat sa livrezi către retailer?
    Cine știe sa facă business a trecut de mult de plânsul prin presa. Hai sa ne uitam la un Croco, la un Alka, la un Boromir. Nu la toți păcălicii care se plângă prin presa și când dau de niște bani (de obicei banii furnizorilor) prima lor grija e sa își ia mașina de 100k de euro.

    Comentariu apreciat.5719
  9. NOU
    #30

    Foarte credibila firma asta cu un singur angajat si cifra de afaceri pe 2022 de sub 100k Euro.

    Comentariu apreciat.563
  10. sunt sigur ca tema asta o sa genereze o serie de articole viitoare in care, noi, cumparatorii de zi cu zi, vom intelege de ce mancam scump, de calitate tot mai joasa, la gramaje tot mai mici.

    234
    • De mai multe ori am cumparat produse din piata, la intervale de timp mai mari… le mai dadeam o sansa. Insa aproape de fiecare data am fost dezamagit. Preturi mari, produse alterate bagate printre cele bune. Macar la un supermarket care se respecta, mai verifica angajatii marfa ce ii pusa pe raft. La piata ala nu stie cum sa scape de marfa proasta si o baga printre produsele bune. La cateva kg de cartofi sau rosii, primesti cateva bucati care se strica repede. Daca observi si ii atragi atentia, se oftica. Daca observi acasa, poti sa uiti… nu mai recunoaste nimeni nimic.

      In cazul „antreprenorului” de fata, daca nu stiu ce contracte semneaza, atunci cand dau faliment nici nu stiu ce i-a lovit. Si bineinteles ca nu inteleg unde au gresit.

      82
  11. Eu chiar lucrez pentru un retailer, e drept că e exclusiv online. Sunt „ăla de la calitate”, care dă ok-ul dacă o marfă se recepționează sau nu. La faza cu baxurile lipsă treaba aia se întâmplă la mărfuri scumpe. Nu-și bate nimeni capul să fure un bax de înghețată sau de bere, mai ales că nu ai cum să îl scoți fizic din depozit – este pază și sunt camere peste tot. Nu știu câți dintre voi ați intrat vreodată într-un depozit, dar pe mine mă controlează de câte ori ies la țigară. Probabil că se fură telefoane, televizoare și alte minuni de genul acesta, și de obicei se face blatul cu șoferul – „uită” să descarce o parte din marfă. Soluția pentru asta e relativ simplă, dar majoritatea furnizorilor nu o aplică pentru că ar trebui să angajeze un om pentru fiecare livrare. Ăla ar fi reprezentantul, care ar trebui să asiste la descărcarea și recepția mărfii. 99,9% dintre furnizori nu au așa ceva și merg pe încredere (de cele mai multe ori întemeiată). De cele mai multe ori, șoferul nici nu stă la recepție – descarcă marfa și pleacă la următoarea livrare, că el are niște programări de rampă, și la clienții mari (Metro, Auchan, Mega etc.) alea trebuie respectate că nu mai poți livra altfel, nu te mai primesc.

    Comentariu apreciat.650
  12. NOU
    #35

    Multi buyeri comenteaza cu acest prilej 🤡

    175
  13. Nu e așa greu sa ajungi la buyeri(cel puțin nu era pe vremea mea in 2015). Am discutat destul de ușor cu buyerii de la Mega, Kaufland, Lidl (ultimele două au și listat produsul, Lidl dorind și private label apoi). Astăzi e și mai ușor de găsit cine se ocupa de fiecare categorie de produs (până și un mic search pe LinkedIn ajută), că nu te baga in seamă mereu (sau toți) e alta poveste…

    Logistica nu e așa grea pentru că la majoritatea se livreaza in platforme (cu respectarea condițiilor de transport ler categorie, bineînțeles) iar la recepție nu am avut niciodată probleme de pierderi și mânării pentru că în momentul în care se semna de primire, nu mai era problema mea ce lipsuri găsesc aia după ce iau acasă.

    Singura chestie a fost de retur marfa nevândută pe care ne-o asumam (termen scurt de 3 luni) deși livram la minim 75% din shelf life.

    In rest, e bătaie pe spațiul de la raft și magazinele vor să țină produsele care aduc profit conform calculelor lor. Daca nu ai calculele bine făcute ai nu poți să ții pasul, ieși din piata repede și rămâi la a vinde spre buticuri sau lanțuri regionale.

    In plus, observ că lanțurile tot încearcă să bage in față mici producători insa nu pot face asta pe fiecare sortiment, mai ales că mulți dintre producători nu pot livra ce trebuie în cantități mari, nu pot tine calitatea etc. Sa ne gândim doar că Profi are peste 1000 de magazine, Lidl câteva sute etc.

    Singura chestie care e de maro eu aia cu acceptarea scumpirilor, deși o înțeleg și pe aia: vrei sa îți ții clienții, iar daca altul livrează aceeași înghețată fara sa cârâie, nu te complici să ții la raft înghețată cu 50% mai scumpă că acum 3 luni pentru că nu o sa se vândă (daca s-ar vinde ar tine-o fara probleme)

    Comentariu apreciat.343
  14. Prăvălia D Art sa publice financiarele pe 2023, sa vedem și niște cifre, in 2022 aveau 450,000 lei cifră de afaceri și un singur angajat, pare mai degrabă unul care a descoperit secretul it-istilor independenți pe SRL.

    Evident că e mafie, că unii negociază de pe poziții de forță pentru că mai au 100 la poarta, că trebuie să dai șpagă, etc.

    Comentariu apreciat.353
  15. Lumea nu știe că se stă minimum 6luni pentru semnarea unui contract, nu ai persoană de contact, se vorbește doar pe mail cu niște roboți, ești obligat sa respecți prețul din contract pe perioade de ani de zile, dacă vrei sa mărești prețul, vei suporta diferența de preț între contract și achiziția altor produse similare

    145
    • detalii. „io am lucrat la primit marfă, stiu tot”

    • si atunci nu mai bine vii la mine la cules de vie? ce-ti trebuie tie afacere, hai la mine la cules.. 150 lei la zi, o masa calda si un pachet de tigari garantat. antreprenoriatu nu e pentru oricine..

      242
  16. Toate mânăriile astea se fac sub cunoștința și sub protecția statului mafiot român. Mergeți prin supermarketuri din Ungaria, Slovacia sau Austria. Acolo e plin de produse locale, foarte greu găsești produse internaționale. Dar ăia au legi.

    Indecis. Tu ce zici?296
    • Și ce faci cu legile când producătorii locali nu pot să livreze cantitate și calitate?

    • îi fuți una lui Stanciu de’adoarme!

      213
    • @Znuff pai e greu sa ajungi sa livrezi cantitate si calitate pt ca acum e un cerc vicios. nu produci pt ca n-ai ce face cu marfa, n-ai marfa si atunci nu te baga in seama. rupi lantzul daca ai bani si investesi la risc si faci productie mare neavand siguranta ca maine ai unde s-o vinzi. ori asta este in detrimentul micilor si mediilor producatori. ca nu au de unde, nu? ideea de afacere e sa incepi de la putin si sa cladesti nu sa produci din prima zi 10T rosii ca asa cere Metro si la mai putin nu te baga in seama.

      80
  17. Du-te la magazin si cumpara niste produse romanesti Giana, Sabin… alea culmea rezista pe piata, rezista in magazine ca la aia daca creste costul, scad oamenii calitatea de 3 ori… romanul cumpara, ca e ieftin.

    170
  18. NOU
    #47

    toti din lant pana ajunge produsul la raft sunt simpatici. De ex zilele trecute a disparut un bax in valoare de 2500 lei dintr-un Lidl. Ei se aprovizioneaza si noaptea, soferii de tir, vin parcheaza, descarca si nu face nimeni receptia pana dimineata urmatoare…minus un bax, 2500 lei, se imparte la angajati…ceea ce e stupid, cum sa suporte ei cheltuiala cand ei nu au avut de-a face.

    Esti producator de fructe/legume eco bio, vrei sa vinzi si ti se zice ca de ce nu e foarte dulce, foarte mare, de ce se strica in 2 zile etc. iti bagi piciorul si te descurci.

    152
    • Referitor la punctul 1, treaba aia nu e legală, iar angajatorul nu poate decide „gata, s-a furat, plătiți toți”.

      Pentru că, fi atent aici, în general nu TOȚI angajații sunt „gestionari” ai mărfii.

      Deci dacă lipșește marfa, doar ăia ce au marfa în gestiune sunt responsabili.

      Asta o dată.

      În al doilea rând, angajatorul nu poate decide el ășa că i s-a sculat lui că, gata, s-a furat, e lipsă.

      Trebuie să se facă o comisie, să stabilească valoarea mărfii lipsă, să găsească vinovatul…

      Faza și mai „tare”:

      (2) Reţinerile cu titlu de daune cauzate angajatorului nu pot fi efectuate decât dacă datoria salariatului este scadentă, lichidă şi exigibilă şi a fost constatată ca atare printr-o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă.

      Deci, dacă lipsește marfă, angajatorul trebuie să facă demersurile legale pentru a recupera prejudiciul.

      Dacă angajatul nu este de acord cu reținerea (adică să semneze o hârtie cu Subsemnatul…), angajatorul trebuie să obțină o decizie judecătorească pentru a putea face reținerea respectivă.

      Nu sunteți la SRL-ul de la bloc „la patron”. Lucrați la o multinațională.

      Cunoașteți-vă drepturile.

  19. Lucrez in domeniu, de fiecare data cand cineva de la firma care receptioneaza marfa zice ca lipseste ceva, cer o dovada video din depozit (toti au aparatura video). De cand cer asta nu am avut nici macar 1 produs pierdere. Daca de la mine pleaca cu inregistrare video atunci se poate depista hotul. Daca e de la firma de transport sa se faca plangere la politie si o sa vada ca nu mai dispare nimic.
    Omul e pur si simplu idiot daca accepta 5% pierdere furt, pentru ca la anul o sa fie 10%.

    Comentariu apreciat.440
  20. meanwhile, datorita programului „tomata” s-au produs prea multe rosii iar producatorii le vor arunca ca a scazut pretul prea mult. cred ca spune multe despre afaceristul roman. de parca rosiile alea trebuie sa ajunga toate la taraba, nu exista fabrici de ketchup sau conserve.

    210
  21. Lucez în logistică. Ce spune nenea ăsta cu 199 de baxuri e o minciună. Dacă pe CMR figurează 200 și tu ai primit doar 199, faci mențiune pe CMR și se află rapid unde a dispărut baxul acela. Și pe baza CMR se și despăgubește.
    Dacă are astfel de probleme și nu se notează pe CMR, înseamnă că lucrează cu transportator cretin.

    170
  22. Experienta proprie. Incercat sa vand niste produse i Carrefour si Auchan. Incercat sa discut cu ei luni de zile. Nimic. Dupa cateva luni ma contacteaza o firma, un srl care le putea lista si care imi face o propunere avantajoasa cu plata la 6 luni si buyback si alte aiureli. Cam asa merg lucrurile. La fel si in reteaua OMV.

    60

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile