Suntem oficial în campanie, iar ca fost cetățean și ca ocazional vizitator, am păreri despre Capitală. Aș vrea să listez câteva probleme pe care eu le văd în oraș când ajung pe acolo.
Cam toate problemele se pot aduna sub cupola “nu este un oraș prietenos cu locuitorii”. Apar constant știri despre cum natalitatea scade, oamenii care pot se mută, dar nici o măsură, nici la nivel de primărie, nici la nivelul de Ministerul Familiei pe tema asta. Mă rog, putem considera azilele groazei o măsură bună dacă ne gândim că se eliberează niște apartamente, dar dacă e așa, și poluarea care omoară cetățeni e tot o măsură bună.
Bun. Probleme.
Traficul
De câțiva ani, nu mai există oră de vârf, toată lumea e constant în mașină. Străzile sunt pline zi lumină.
Asta deși transportul în comun s-a schimbat mult față de anii 2000, atât metroul, cât și autobuzele și tramvaiele. Da, ocazional mai miroase, da, mai dai de homleși, poți plăti cu telefonul, nu mai e ca acum 20 de ani.
Dar autobuzele sunt prinse în trafic. Nu ai cum să faci transport mai eficient dacă rămâne blocat în trafic.
Principalul efect al traficului este timpul pierdut, timp pe care cei mai mulți l-ar petrece cu familia sau făcând orice altceva decât să stea în mașină. Inclusiv condusul minute bune în ambuteiaje ne face mai obosiți și mai nervoși.
Mașinile și spațiile pentru pietoni
E o singură problemă. Ori mașini, ori trotuare. Nu se poate amândouă fără să dărâmăm niște blocuri ca să facem parcări.
Stâlpișorii și locurile de parcare sunt un început bun. Au început și să mai ridice mașini, toate astea sunt un început bun. E nevoie să se delimiteze cu stâlpișori tot, după care amenzi până când oamenii încep să mai vândă din mașini.
Și nu trebuie reinventată roata. Trebuie doar văzut ce au făcut alții și aplicat. Plus aplicate legile existente.
Plus îngrădit terenurile goale. Se fac rezidențiale în câmp, oamenii nu au unde parca, lasă mașinile pe terenuri virane care nu sunt ale nimănui, sunt ale unor cetățeni. Când nu vor mai avea unde parca, fie nu vor mai cumpăra acolo, fie vor găsi alte soluții.
Când vedeți rezidențiale fără parcări, acolo e un caz de corupție, cineva le-a dat voie să construiască așa contra unei șpăgi.
Ceva drăguț, din stația de autobuz. Pui stâlpișori și brusc isteții vor descoperi autobuzul.
Spații verzi
Mai multe. Mai mulți copaci, mai multe grădini, mai multe. Tot mai multe.
Linii pe asfalt
De fiecare dată când conduc în București îmi aduc aminte de ce urăsc să conduc în București. Bucureștenii nu au descoperit tehnica trasării benzilor. Sau vopseaua costă. Ceva se întâmplă, că sunt sute de străzi fără nici un marcaj.
Benzi speciale de autobuz și piste de bicicliști
Aici e o discuție cu două tăișuri. Autobuzele nu au ce căuta pe străzi fără două benzi. Cineva trebuie să le spună bucureștenilor că mersul pe jos face piciorul frumos și autobuzul nu îi poate lăsa la scara blocului.
Și în felul ăsta din două benzi de mașini faci o bandă de autobuz și una de mașini și lași mașinile să stea la coadă până se plictisesc în timp ce autobuzul trece fluierând.
Iar cu pistele de bicicliști, e nevoie de ceva dintr-un cap în altul al orașului. Nu bucățele care nu duc nicăieri. Decât să faci crâmpeie mai bine nu mai faci deloc.
Ce credeți, care din măsurile astea aduc cele mai multe voturi?
Voucherele, pentru orice.
Metroul e super mega aglomerat zilnic… aparent nimeni nu sesizeaza.
Pasajul subteran de la Unirii sau cel de la Victoriei pentru schimbat magistrala era “moarte de om” acum 5-6 ani, probabil azi sa fie x2/x3…
Cel putin 1/3 din trafic ar disparea instant DACA metroul ar fi mai frecvent si ok.
Cand stai “nas in nas” si transpiri de la aglomeratie si agitatie… masina personala cu ac/caldura, muzica, tigari etc devine din comoditate spre necesitate.
Din comoditate spre necesitate, dar aduce si obligatii. Obligatia de a nu parca pe trotuar si de a parca regulamentar. Iar asta inseamna, in majoritatea cazurilor, bani cheltuiti zilnic. Ori majoritatea covrigarilor au chitrosenia in sange cand vine vorba de a plati parcarea.
Altfel, metroul nu are cum sa fie mai aglomerat decat acum 6 ani pentru ca multi lucreaza de acasa. Spre Pipera circula la 3 minute. Mai des de atat nu se poate fizic.
Transportul la suprafata trebuie sa beneficieze de bande dedicate.
Atunci cand soferii o sa faca 2 ore pana la munca si o sa plateasca 100 de lei pe zi parcarea, abia atunci o sa se inghesuie si cu restul amarastenilor.
Daca ai fi mers cu metroul, vedeai ca vine la maxim 5 min. Mai des nu cred ca poate pentru ca ar fi accidente. La orele de varf e aglomerat, logic, toti vor la 8 fara 5 sa fie in statie ca sa ajunga la 8 la munca. Pleci mai devreme, ajungi mai devreme si in mai putina alomeratie. Nu lasa pe ultimele minute ce poti face mai devreme. Daca firmele ar mai decala un pic orele de intrare ar fi mai ok, am avut un loc de munca unde intram la 9.30 si nu murea nimeni.
M2 are frecventa maxima de 3 minute. Momentan circula la 4 minute. (numai la ore de varf)
2 din metrourile de pe M2 sunt imprumutate la linia Drumul taberei. Cand incep sa soseasca metrourile noi, o sa revina inapoi pe traseu si o sa scada frecventa la 3 min
Pendula lui Baluta cu linia care iese la exterior mai da batai de cap extra acestei linii si e posibil sa nu se mai poata reveni la frecventa de 3 min
In 2020 M2 trebuia sa intre in reabilitare , dar s-a anulat. Asta nu inseamna ca linia nu are nevoie de reparatii in continuare. Din pacate 2020 si pauza din cauza covid’ului venea manusa nevoilor metrorex , dar n-au fost in stare sa faca licitatia(care fusese lansata prin 2019) conform regulilor.
Cand o sa intre M2 in reabilitare (ca este nevoie in continuare) o sa fie dezastru in Bucuresti
@stan: sa ne aducem aminte ca, in pandemie, circula si la 14 minute din cauza contractului de mentenanta :))
Metroul e la Ministerul Transporturilor. Nu are ce face primaria decat daca il preia.
Din 2020 multe trenuri sunt pe M5 DR, deci flota dp celelalte e incompleta… asa ca nu ma luati cu “nu se poate mai bine”.
De bun simt ar fi ca intre 7:30 si 9:30 fiecare magistrala sa aiba tren la maxim 3-4 minute astfel incat sa ai sanse sa prinzi loc jos sau macar sa stai decent in picioare…
E linia M-x veche si nu suporta 3 in 3min? Ok, hai sa vedem atunci daca putem la 5min si sa fie 2 trenuri lipite astfel incat sa se circule aerisit.
Stiu zeci de povesti de la cei care au facut “ucenicia” la corporatiile low cost din Pipera si care imi povesteau cu spume la gura “astepti 3 trenuri sa poti urca”…
Care strambati din nas la ce scriu intrebati va prietenele cam ce comfort au cand metroul e ticsit si diferiti dubiosi “nimeresc” aproape…
„Ok, hai sa vedem atunci daca putem la 5min si sa fie 2 trenuri lipite astfel incat sa se circule aerisit.” :))))))))))))))))))))))))))))))))
Cineva confunda metorul cu transport Tycoon
Metroul este cel mai eficient mijloc de transport. Nu numai in Bucuresti, dar si in toate orasele din lume unde exista linii de metrou.
Tanand cont ca acest mijloc de transport in comun este supra aglomerat, ce alte optiuni mai avem? Daca se interzic masinile personale, are RATB-ul capacitatea de a prelua tot fluxul de calatori?
Poate ar trebui sa ne gandim ca problema nu este neaparat de la numarul de masini, ci de la orasele si comunele dormitor de pe langa Bucuresti.
De exemplu daca 50% din copii din Popesti trebuie sa vina la scoli din Bucuresti, este normal ca se aglomereaza traficul foarte mare. Poate o solutie ar fi ca in orasele astea dormitor sa se construiasca suficiente scoli care sa preia toti elevii.
@Andrei G: pai oamenii aia crezi ca au fugit din bucuresti ca sa nu mai mearga plodu la scoala aia buna din centru?
Esti tu comod, stai linistit. Este mai greu sa te deplasezi pana la metrou, sa mergi pe jos etc. E mai usor sa te urci in masina si sa te mai dai jos la destinatie. Mai bine umflam buzunarele la service-uri. Oricum ca si natiune nu prea ne permitem nici autoturismele pe care le avem :))
Dar ramane o alta poveste pe data viitoare
Cand te-ai dus in Bucuresti anul trecut, cat ai folosit transportul in comun si cat masina personala? (O medie a tuturor vizitelor exprimata in procente will do)
cam 50/50. nu mă duc cu mașina ca să mă plimb prin oras. de obicei duc câte ceva. ultimele două dăți aveam 2 lăzi de scule o dată și echipamente foto/video a doua oară. plus, nu mă duc cu mașina unde am treabă, că nu găsesc de parcat. metrou/taxi is the best pentru bucurești.
Cum reduci traficul daca te deplasezi cu taxiul? Nu cumva se aglomereaza si mai tare?
reduci traficul ca nu te mai invarti 15 de min sa cauti parcare. sau parchezi aiurea blocand ce stiu eu ce.
Am inteles, reduci traficul pentru ca nu te invarti pe stradute sa cauti un loc de parcare.
Dar in acelasi timp nu se aglomereaza mai mult traficul pentru ca taximetristul trebuie sa circule cativa km in plus ca sa ajunga la tine?
Adica in loc sa circul eu 5 km, o sa circule taximetristul in jur de 2-3 km pana la mine plus cei 5 km, ajungand la 7-8 km.
In plus, din acte stiu, mai exista si pauze intre curse. In perioadele astea de pauza, taximetristul unde opreste masina? Cauta un loc de parcare in afara carosabilului sau opreste tot undeva pe marginea drumului?
taxi-ul duce pana la finalul zilei x oameni dintr-un punct in altul, o singura masina. altfel toti aia n oameni mutau o masina fiecare din a in b si ocupau fiecare cate un loc de parcare.
@Ender, este o singura masina care circula sa spunem 150 de km vs 10 masini care circula fiecare cate 10 km.
Si acum problema de care discutam este de aglomeratia din trafic, nu faptul ca sunt masini parcate pe trotuar. Haide sa incercam sa nu amestecam lucrurile doar ca sa se potriveasca povestea.
Vrem sa eliberam traficul, haide sa descurajam inclusiv deplasarea cu Taxi/Uber/Bolt/Blue si ce alte servicii similare mai exista. Si sa incurajam deplasarea cu mijloace de transport in care incap minim 10-15 calatori.
E simplu mergi pe burta ca Basescu si dintr-o data hop nu mai aveti maidanezi. Plange lumea un an doi si dupa descopera ca e totul bine si frumos.
Asa si aici, hop dintr-o data benzi de autobuz delimitate cu banda de otel cum e pe metalurgiei ( https://maps.app.goo.gl/52cP3yhhHuNJ25H69 ) si in capat pui un echipaj pe care il muti random zilnic si silnic intr-o alta locatie, si aia sa fie dedicati fix pe amenzi. dupa 2 luni se potolesc toti istetii cu tesla si bmw.
or sa planga toti un an doi si dupa or sa descopere autobuzul si metroul
Cum sunt echipajele alea de la pasaj la Unirii. Cred ca le-au crescut deja radacini de 2 ani.
Anul asta vedem ce fructe fac.
De ce echipaj???? De ce nu camere și amendă acasă? Cam câte mașini poate echipajul ăla să oprească și unde, fără să încurce și să blocheze tot? Cam câți interlopi îi vor lua tare p-ăia din echipaj și vor scăpa fără amendă de fiecare dată?
Atât timp cât Bucureștiul nu e împânzit de camere și inutilii care stau și dorm la umbră nu vor fi trimiși să belească ochii în ecrane și să trimită amenzile prin poștă, nimic nu se va schimba, oricâte linii dedicate de autobuz vor face.
Acum sunt câteva, așa, răzlețe, și, printre cinci autobuze și trei taxiuri se strecoară, la orice oră din zi sau noapte, și vreo douăj’ de melteni care văd că p-acolo e liber. Și astfel stai în autobuz, pe banda dedicată autobuzului, la coadă, la fel ca pe orice bandă obișnuită.
Fără echipaj!! Să vină amenda cu poză prin poștă, o dată, de două ori, de zece ori, până se satura melteanul, până începe să-l ardă la buzunar. Dar nu se vrea asta cu camerele, și nu le vom avea vreodată, fiindcă ăia din „echipaj”, prietenii și șefii lor, ăia sunt cei care încalcă regula, nu oamenii obișnuiți.
@IonutAlt „dintr-o data hop nu mai aveti maidanezi” ok, cum faci asta cu masinile parcate pe trotuar ?
Simplu, pui locala sa dea amenzi, banii la bugetul primariei, fara ridicari de masina pt ca asta e grobianism, amenda in parbriz hai pa si pussy.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
PSD și PNL sunt în stare de șoc,acum RTV și Antena 3 trebuie să-l laude la infinit,firea și burduja vor fi înmormântați în direct pe cel puțin 6 televiziuni după ce aud această știre.
deja pandele și budeanca se îndreaptă să-i omoare pe nicu și marcel,DIICOTul doarme și Ioha se pregătește pentru stare de alertă.
Acum serios vorbind,comentariul acesta e profund bizar.
Ce faci, cînd ai poftă de mui pe internet?
Scrii strîmbe despre, evident, unul dintre cei mai puțin corupți(sau încă nedovedit, ca să fac pe plac suspicioșilor) și unul dibtre cei mai bine-intenționați politicieni, care joacă în România, la ora actuală.
Pe același sistem se face mișto de USR. Ok, sînt împiedicați/n-au tupeul necesar în politica românească/n-au încă maturitatea și răspîndirea rețelei PSD și PNL. Dar frate, îi iei la plută, cînd PSD și PNL te babardește în toate orificiile și dup-aia se șterge pe cămașa ta bună?
S-a ajuns in situația să nu mai fie considerat drept alternativă la violul generalizat al PSD, un partid cu cîțiva oameni care au dovedit că sînt în stare de ceva, doar pentru că au certuri în interior? Și nu mai e considerat alternativă de către cine? De către oameni de pe net, oameni cu educație și pretenția că sînt informați sau au acces la surse de informație care contează…
Ceva, undeva, este strîmb, pervertit de niște logici de om rupt de realitate…
‘Când vedeți rezidențiale fără parcări, acolo e un caz de corupție, cineva le-a dat voie să construiască așa contra unei șpăgi.’
Așa, și ? Am făcut eu sesizări legat de o situație de asta, la Primăria de sector, Primăria Generală, Poliția Locală, Poliția Rutieră, Protectia Consumatorului, Inspectoratul de Stat in Construcții. Care s-au sinchisit sa răspundă, sugerează printre rânduri, sa dau in judecată investitorul.
Am incercat sa mobilizez alti vecini sa facem asta. Fără succes. Preferă să își lase mașinile pe unde o fi sau sa ia locuri cu plata de la primărie (că e mai ieftin sa dai 600 lei pe an decât să cumperi cu mii de euro un loc de parcare-daca ar fi disponibil).
Așa oameni, așa oraș, așa țară.
Dacă puteau să cumpere cu 600 lei un loc de parcare, ar fi fost super.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Nici nu trebuie sa sar vreun gard, că nu așa procedează maturii civilizați.
Dar daca, un grup de vecini ar fi dat în judecată, ar fi trimis periodic (săptămânal sa spunem) sesizări la bugetari, și-ar fi mișcat totuși kuru și poate ii dădeau o amendă. Măcar atât.
Dar așa, ti se ia cam ia sa fii singur…mai ești luat și la mișto …
„Așa oameni, așa oraș, așa țară.” du-te la articolul urmator cel cu taxele sa vezi cetateni care gandesc exclusiv in interesul propriu apoi se mira de ce arata tara asa :))))
„Știi unde e creșa/grădinița/școala/liceul/facultatea unde se duce progenitura acestuia, ce grup/clasă e și în care aripă a clădirii frecventează?”
Vali, nu e blogul meu, dar eu as fi atent la ce mai scrie baiatul asta, ca e cam pe linie asa.
Phaff scrii prostii. In civil fapta nu se prescrie, dar ai niște termene si condiții, și dacă nu începi acțiunea cum trebuie, pa și pusy
Majoritatea chestiilor pe care le zici sunt adevarate. Realitatea e ca trebuie sa fie mai putine masini in Bucuresti si asta se face doar cu taxe si limitarea infrastructurii pentru masini.
Singura chestie cu care nu as fi neaparat de acord e ca autobuzul sa fie obligat sa mearga doar pe strazi cu doua benzi. Nu e nici o problema sa mearga pe strada cu o banda, atata timp cat statia e separata de banda.
In Bucuresti sunt 550.000 de apartamente legate la reteaua de termoficare. Adica apartamente in blocuri vechi, construite fara sau cu foarte putine locuri de parcare la vremea lor.
Asta inseamna un minim necesar de locuri de parcare de 550.000 (pun o medie optimista de 1 masina/apartament). Cate locuri de parcare are oficial Bucurestiul?
De-abia peste astea mai vin rezidensurile noi cu locuri insuficiente.
Raspunsul corect intr-o lume ideala ar fi „ma doare la lupa, nu ai unde parca nu iti iei masina”. Altfel, toata lumea s-a obisnuit sa parcheze masina pe trotuarul de pe bulevarde.
Asta e, avem ghinion că Bucureștiul e singurul oraș din lume cu blocuri vechi fără parcări
Pai iti iei masina in orasul de unde esti, acolo ai unde parca si apoi te muti in Bucuresti. Sau o iei pe leasing operational, sau, sau, sau…ideea e ca o astfel de masura ii va afecta doar pe cei care au deja buletin de Bucuresti ( sau orice alt oras intr-o situatie asemanatoare ).
in pp e adevarat si util sa vedem ce au facut aia pe afara si sa … adaptam. la noi cladirile vechi nu au parcare subterana, aia au cladiri din ’50-’60 cu parcare subterana de ex. la noi e plin de blocuri care aduc o aglomerare f mare de oameni. pe langa ca sunt construite inghesuit nu au locuri de parcare. ca asa le-a gandit ceausescu. acum s-a mai ajuns la o anomalie din pctul meu de vedere si anume ca s-au pus stalpi (f faine sunt trotuarele acum, nimic de obiectat) dar la parterul blocurilor ai spatii comerciale. vrei nu vrei acolo ai trafic de masini. pana acum se descurcau ilegal ca parcau dubele de aprovizionare pe trotuar, acum blocheaza o banda. nu stiu care sa fie solutia.
apoi metroul…. la obor la ora 9 dimineata vine la 6-8minute full, nu incapi. multumesc nu
Ok, si cat dai pe parcare pe zi?
Lumea se plange de traficul din Bucuresti, dar se pot lua masuri care sa reduca din numarul de masini prezente in trafic:
1. primul loc de parcare la tarif normal, al doilea sa coste 10x. Sunt multe gospodarii cu doua masini personale sau una personala si alta de la munca.
2. infrastructura mai buna pentru transportul public/biciclete. Tramvaiele alea moderne abia au inceput sa apara pe anumite linii si sunt inca foarte putine. Daca mergi cu tramvaiul 40 pe Bd. Basarabiei/Calea Calarasi ai toate sansele sa ajungi acasa cu organele interne afectate. Sunt sine de tramvai care cred ca nu s-au mai schimbat din anii 2000 (Bd. Mihalache)
3. Mai multa politie pe strazi care sa aplice amenzi
4. Masinile abandonate sa fie ridicate ASAP. In continuare sunt o groaza de cazaturi lasate sa rugineasca pe bulevarde si strazi secundare.
5. Reducere de 50% pentru parintii care isi duc copiii la scoala/gradinita, etc. cu STB/Metrorex.
6. Parcari pentru biciclete/trotinete. Vreau sa merg cu bicicleta la birou, dar nu am unde sa o parchez alea 8 ore cat sunt in cladire. Ce fac, intru cu bicla pana in birou?
7. Cei care au putere de decizie sa viziteze un pic Amsterdam sau Copenhaga pentru surse de inspiratie.
Momentan, in S3 primarul nu stie ce spatii verzi sa mai betoneze pentru a face alte locuri de parcare. De exemplu, stiu de o situatie unde s-au anulat 2 locuri de parcare, s-a betonat un mic parculet dintre blocuri si s-au facut 4 locuri noi de parcare si s-au montat 3 banci. 3 banci unde lumea sa mediteze in timp ce se uita la masinile parcate. Nici nu mai are rost sa mentionez de trotuare aiurea facute pe spatiile verzi ale blocurilor…
hai ca la munca cred ca e mai usor de gasit un spatiu de parcat bicicleta, multe cladiri de birou au parcare pt biciclete. mie pb mare mi se pare acasa ca efectiv n-am unde sa o pun. au facut acum in S2 3 parcari de biciclete securizate. ma gandesc ca ar trebui sa fie cate o parcare din aia la fiecare cvartal.
Trafic greu?
Tu ești traficul.
Din schimbat de pavele,borduri, garduri, bănci, panselute, pomișori, face neacoita bani să ridice frac-su blocuri…
@Marius: da, a descoperit Negoita alt parandarat cu bancile. Vezi banci puse in cele mai pustii locuri, banca fata in fata cu centrala de gaze de la marginea sectorului :)))
Linia aia de tramvai de pe Calea Calarasi nu a fost inclusa la proiectul de modernizare care se desfășoară acum. E prapad strada aia, numai case abandonate acolo.
@maxp, nu inteleg de ce trebuie sa se ocupe Primaria sa iti asigure loc de parcare pentru bicicleta.
Toata lumea ii critica pe posesorii de masini care nu au loc de parcare ca s-au zgarcit si nu au cumparat o locuinta cu loc de parcarea. Dar in cazul bicicletelor nu este acelasi lucru? Nu puteai sa-ti cumperi/inchiriezi un apartament mai mare ca sa ai loc pentru bicicleta? Sau macar un apartament cu boxa pentru depozitare.
@AndreiG pt ca imi este peste mana sa o urc in casa sau cobor in boxa. prefer sa platesc 3000 lei / an parcarea pt masina
@maxp, cam asta este ideea, de comoditate.
La fel sunt si altii carora le este peste mana sa se deplaseze cu bicicleta si prefera sa plateasca 3000 de lei pe an pentru parcare. Sau sa plateasca 600 de lei pe an pentru parcare „de domiciliu” daca au si optiunea aceasta.
M-ai pierdut
Anyway, de ce ar face infrastructura pt biciclete si nu si parcari pt ele? Cu sau fara plata.
Nu inteleg??? Este ok sa avem parcari peste parcari pentru masini, dar daca e vorba de parcari pentru biciclete avem o problema daca le face primaria si percepe niste taxe?
In poza e statia unui autbuz pe care eu nu l-am vazut aproape niciodata. M-am uitat acum pe InfoTB si sunt 3 autobuze in total pe acea linie…
Dar, 100 m in stanga, e soseaua Progresului unde circula foarte bine tramvaiele 1/10, 11, 25.. care acopera mare parte din oras.
200 m mai in spate ai 32 si 117, care acopera o alta buna parte din oras.
200 m mai in fata ai 136, 385, 226.
Deci multe variante sa ajungi la birou si sa nu parchezi in boscheti si pe trotuare.
Este, il vad eu cand ma duc la cioace peste drum la un prieten. Dar e fantoma, circula odata la 20 de minute.
Lucrez de 2 ani în clădirea care se vede in poza respectiva, anul trecut a fost o ” încercare timida” de a „ridica” mașinile parcate ilegal pe acel trotuar, vreo 3 zile s-au pus în parbriz bilete de avertizare și lumea nu a mai parcat pe trotuar, ” minunea” a durat vreo 3 săptămâni ( colegii mei își parcau mașinile în parcarea de la lidl-ul de vis a vis) și după…gata, s-a revenit la vechea „parcare liniară „pe trotuar
Mai amlcem o țâră și terminăm insigna de teleportat și problemele cu transportul se rezolvă.
*avem
Trebuie facut ca in Paris: multe strazi pietonale, multe piste de bicicleta, descurajat cat mai mult mersul cu masina. Dar daca ei abia au facut asta noi mai avem nevoie de 10 ani.
Doar ca noi ne luam prea mult dupa Americani https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fyjluamb2somc1.png
ieri am iesit 10 min in plimbare pe bulevard si am vazut 2 ranger-uri imaculate si cu bena goala.
Da, cand o sa ai si tu periferice ca in Paris.
Investitiile in infrastructura stradala – largire, asfaltari, etc. nu fac decat sa incurajeze cresterea numarului de masini, intr-un oras deja sufocat.
Despre autobuze, banda aia dedicata ar trebui sa fie a treia, nu a doua.
De multe ori, autobuzele sunt sursa de blocare a traficului pentru ca nu exista alveole si daca exista, soferii de RATB prefera sa opreasca pur si simplu pe prima banda ca sa nu intarzie (putini lasa autobuzul sa iasa din alveola).
Daca restul covrigarilor le-ar oferi prioritate mereu la iesirea din alveola, poate le-ar stationa acolo
Alta problema – facutul la stanga de pe drumuri cu o singura banda cu intersectii nesemaforizate -> blocaje constante pe arterele traficate.
Bai eu merg 10km/sens in Buc. Din Buc in Buc, adica nu comune sau etc. Copiii sunt la scoala de langa casa, se duc singuri. Am transport sa zicem bun. Totusi aleg sa merg cu masina.
De ce:
1) La dus pot sa fac 1h cu masina (rush hour de dimineata). Cu metroul fac cam 45min, dar e crima si pedeapsa cu aglomeratia. Cu transportul de suprafata fac intre 50min si 1h.
2) La intors plec tarziu si fac intre 15 si 30min. Cu metroul la fel. Cu suprafata fac spre 1h-1h20min pentru ca circula mai rar seara.
Total cu masina/zi: 1h15min-1h30min. Bonus ca stau fara inghesuiala.
Cu metroul: 1h30min, dar dimineata e jale si teroare de inghesuiala.
Cu transportul de suprafata: intre 1h50min – 2h20. Bonus ca e oarecum liber.
Castigatoare e masina.
Daca as sta la porumb automat as lua masina.
Cumva pe mine si pe porumbari ar trb sa ne convinga primaru’ sa lasam masina acasa.
Masina va fi mereu castigatoare cat timp e ieftina. Ia sa ai congestion charge, parcare doar cu plata, impozite mai mari etc sa vezi cum accepti cateva minute in plus si niste pasi pe jos sau pe bicicleta.
@ev21, da ma. Pai de ce sa alegem solutia decenta sa facem transportul in comun atractiv, cand putem alege solutia usoara sa scumpim folositul masinii.
Transportul in comun este foarte ok in Bucuresti, poate il si incercati astia care aveti pareri despre el. N-auzi si la GoGu ca e naspa metroul ca mai sunt si alti oameni. Dar nimeni nu merge cu transportul in comun cat timp masina e gratis de parcat pe bordura in zona 0 a orasului.
@ev21, eu il incerc unde se poate. Dar cand pun pe maps si zice 15 minute cu masina si 45 cu transportul in comun…
Si inca astept pistele alea de biciclete, ca pe a mea se pune praful. Si nu, sa mergi cu bicicleta in traficul de bucuresti nu e o solutie.
Pleci cu 30 mai devreme si aia e plm, ne ineci pe toti in noxe ca nu-ti plac tie estimarile de pe Google Maps. Si lasa estimarile alea ca ma indoiesc ca e asa mare diferenta mereu.
@GoGu: si unde parchezi?
Simplu de convins sa lasi masina acasa, intrat cu masina in inelul central (mihai bravu, stefan cel mare, oltenitei etc) 50 ron/zi daca nu ai domiciliu acolo. Daca il ai abonament/impozit de 500 ron/ luna.
Benzi pentru ratb delimitate cu sarma ghimpata si pazite de armata. Cum intra masina mica pe ele, pac un manpad in ea ca in tancurile rusesti.
Oricum, din 5 puncte in articol patru sunt despre masini, benzi si trafic. Pe scurt o singura problema.
Nu prea ai cum să faci porumbarii să lase mașina acasă, dar ar trebui să îi poți convinge să lase mașina la cea mai apropiată stație de metrou sau tramvai. Park & Ride, adică.
Și da, soluția implică și măsuri constructive (parcare mare la capetele de metrou, mai multe linii de metrou gen Otopeni) dar și coercitive (parcare în oraș scumpă, congestion charge).
Am și o întrebare pentru @GoGu: nu văd diferența de costuri în comparația ta. Cât dai pe carburant să mergi 20km zilnic în traficul din București? Asta nu contează în ecuație?
Despre deprecierea acumulată de mașină nici nu mai întreb.
Problema „e multe si e complicate”:
– Daca plec la 8-9 mai fac 1h, dar gasesc locuri de parcare
– Daca plec la 10:30 fac 30 min dar mai stau 20-30 min sa gasesc loc de parcare
– Daca plec la 11:30-12 fac tot 30 min, dar gasesc loc de parcare mai usor (zona cu scoala). Problema aici e ca nu mai sunt deloc eficient daca ma apuc de munca la 12:30.
– Costuri: 99% merg pe electric si e ok, chiar mai ieftin decat transportul in comun.
11kw un charge si ma tine cam 70km. Deci 9-10lei 3zile si jumatate.
As da 1000lei/luna daca cineva mi-ar garanta ca pierd doar 1h/zi cu traficul/parcarea.
@GoGu: practic, nu ai loc de parcare de la firma si nici nu parchezi pe un loc cu plata. Daca intra astia in toti cei parcati neregulamentar, sa vezi ce stoc de cartele de metrou va faceti :))
Hai sa vedem:
1) Locuri de parcare de la firma – NU
2) Locuri de parcare cu plata – NU
3) Parcare neregulamentara – NU
Mai sunt optiuni ca eu nu ma incadrez in astea de mai sus?
Gogu, am inteles, ai electrica, ocupi gratis un loc de parcare de la primarie.
Mai ai 9 luni de gratis, la anu’ se taie de tot la hibride si banuiesc ca se pun niste limite de timp la electrice, ca e de porc sa poti sa ocupi un loc o zi intreaga sau chiar mai multe zile fara sa platesti.
@Sorin
Nope! Nu am electrica, nu ocup „ca nesimtitul” loc moca toata ziua.
Believe it or not, in oras sunt si locuri unde poti parca regulamentar (unde nu e stationarea/oprirea interzisa, nu esti pe trotuar, nu o pui pe colt, + tot ce zice la codul rutier, etc). Unde ma duc eu locurile astea nu sunt marcate (inca?) si se poate parca in limita primul venit primul servit pe ele.
Mai usor cu atitudinea asta:
HAAA! Te-am prins nesimtitule, ca nu se aplica la toata lumea.
Englezii zic: „Every time you assume you make an ass out of you and of me.”
@GoGu: esti sigur ca sunt locuri unde nu ai nicio restrictie? Arata pe maps ca poate nu mai stiu eu
In orasul Schengen in care locuiesc, primaria a trimis o scrisoare acum 3 ani sa ne avertizeze ca orasul va deveni un iad pentru conducatorii auto…ma rog altfel spus.
S-au tinut de cuvant: din 2 benzi una destinata pentru autobuze electrice si troleibuze, piste de bicicleta duble (late aproape cat o banda).
Masura s-a luat si pentru ca soferii traversau orasul in loc sa foloseasca centura. pentru ca nu-i asa mai belim ochii mai oprim la o bere etc.
Primul an a fost un infern….acum lumea vine/merge de la serviciu acasa pe centura. Lasa masina si vine la bere cu bicicleta/autobusul
Legislatia si impunerea ei in Romania este prea soft.
Ce oras?
Orasul, care-i orasul? Lasa-ma sa ghicesc, e o tara unde-i frig?
Deobicei cu cat clima e mai calda, cu atat au mai putin chef de reguli si munca oamenii, din pacate.
Cea mai mare problema o reprezinta cartierele dormitor in Bucuresti mai ales dar si in alte orase(Floreasca Cluj, Dumbravita Timisoara, etc), . Toate rezidentialele astea te cam obliga la masina si venit in oras la munca, scoala, activitati extrascolare, cumparaturi, doctori, acte, etc. Transportul in comun din aceste locatii e cam praf. Intr-un Bucuresti ar trebui clar extins metroul dar dupa aceea facut si un inel/centura de tren/tramvaie locale care sa fie bine gandite impreuna cu gurile de metrou. Sa poti ajunge in 30-40 de minute oriunde. Asa e in Munich sau alte orase mari. Sau deja visez la cai verzi pe pereti ?
Visezi pentru ca atunci cand o sa ajungi in 30-40 de minute oriunde, imediat o sa apara alte constructii si cartiere la 50 de min de „oriunde”. In bucuresti daca stateai in orice zona ” comunista” ajungeai in 30-40 de minute oriunde pana acu sa zicem 10-15 ani. Doar ca asta nu era sufcient asa ca a aparut centura de rezidenturi de „la porumb”. Si toti aia de acolo aglomeareaza traficul pentru restul. Orice oras se va dezvolta asa daca e lasat la liber. Mereu o sa fie unii dispusi sa stea in trafic/comute mai mult de 30-40 de minute. Nu stiu cum e in munchen cu locuitul, dar de exemplu in londra ai extrem de multi care stau la zeci de km de centru. Da aia au trenuri, metrou etc, insa tot fac mai mult de 30-40 de minute, dar nu isi pun problema sa vina cu masina cand au congestion charge de 15 gbp/zi si inca vreo 3 lire pe ora parcarea. Ideea e doar sa ii descurajezi sa mai vina cu masina, si asta o faci prin taxe/congestion charge nu prin a le promite ca e obligatia statului sa ii duca in 30 de minute ” de la oriunde la oriunde”
As vrea sa te pot contrazice dar nu am cum.
Aprob ce zice Vali. Si asta se intampla rar!
Eu doar vreau politie care sa isi faca treaba. Amenda pentru merge pe banda de autobuz, pe pistele de biciclete si cine o lasa pe avarii asa pe oriunde (mai ales pe langa intersectii).
Amendă și bataie pentru cine trece peste delimitatoarele flexibile și le mai si rupe. La Orhideea, le-au rupt de 3 ori.
De ce și-ar amenda poliția pretenii interlopi, clanurile suedejilor – sau ei între ei?
eu ma uimesc de locurile de parcare.
ca sunt putine , ca har, ca mar.
si totusi, cum vine politia si incepe sa ridice, dispar rapid toate sutele alea de masini parcate d-ampulea. aparent au loc in alta parte. da’e mai simplu in statia de autobuz, pe linia de tramvai, in fata scarii, dublat si orice altceva, mai putin acolo unde chiar e loc.
ca mi-e greu sa cred ca toate alea parcate pe linia de tramvai de pe chisinau (doar un exemplu) au fost vandute instantaneu cand au dat drumul din nou la tramvai.
S-a curatat maxim Eminescu de cand au trasat dungile albastre, sunt atat de multe locuri de parcare libere incat soferii le folosesc ca pe o banda de mers. La fel si Polona si prin Floreasca.
Eu nu inteleg de ce vrem sa schimbam ceva la un oras, pentru mine este evident ca asa le place locuitorilor Bucurestiului. Majoritatea lor si-ar dat al doilea copil pentru masina.
Auzi, dar cartierele de la porumb au autobuz suficient de frecvent cat sa poata prelua oamenii, astfel incat sa lase masina? Ca daca nu, atunci nu ai dreptul sa le ceri sa lase masina acasa.
Alta. Am ales aleator satul Sageata din Buzau. Cu masina ajung in mai putin de 2 ore. Cu transport in comun, peste 4. Cu google maps. Ce vreau sa zic cu asta?
Multi bucuresteni au parinti, rude, case la tara prin diverse zone. Iar singura alternativa decenta de a ajunge acolo, e cu masina. Chiar daca eviti sa mergi in oras cu ea, tot trebuie lasata undeva…
1. lasi masina la park&ride si mergi apoi cu metroul
2. platesti parcare pentru masina daca ai nevoie de ea.
Da nu le ceri sa le lase acasa.
Doar ca dai amenzi daca parcheaza aiurea, daca merg pe banda de autobuz, le ridici masina daca parcheaza aiurea.
Vor vedea ca alegerea oarba a unui apartament doar pentru pret a fost proasta. Vor scadea preturile la porumb, si oamenii se vor uita si la alte chestii in afara de pret.
Daca tot zici ca nu au o alta alternativa decat masina, s-au dus sa protesteze, sa faca petitii ca vor transport in comun? Probabil ca nu, ca nu se rezolva nimic, ca nu avem timp, ca e Clanul la ProTV samd
Zarax, bai, cum gasiti voi motive intotdeauna. Exemplu real din zona unde locuiesc.
https://info.stbsa.ro/traseu/181
Linia asta de autobuz s-a tot lungit pe masura ce s-au construit mai multe blocuri la capat de Salaj. Si cand spun s-au construit, s-au construit cu zecile, mii de noi apartamente, nu un rezidential de doua blocuri de 4 etaje la porumb. Cu autobuzul ajungi cam in 20-25 de minute la Unirii in afara orelor de varf (9-15) si probabil in 30 minute in timpul aglomeratie de dimineata si seara. Intervalul de succedare e pe la 8 minute, sunt autobuzele noi verzi in mare majoritate si totusi pe o sosea ce e pe doua benzi pentru vreo 2 km dimineata la 8 si seara la 17 e card de logan-uri si golf-uri cazaturi care se duc undeva, dracu stie unde.
Deci a gasit zarax problema :))) ca au rude la cucuieti si au nevoie de masini parcate pe trotuar :)))))))))))))
Zarax,
daca ai nevoie demasina doar sa mergi la parinti in provincie ,inchiriezi.E mult mai ieftin.
@caposu, astia care sugerati inchiriat cand ia nevoie, ati incercat, sau vorbiti din auzite?
Faza cu rezidențiale fără parcări chiar există? Din ce văd prin jurul meu (zonă în care s-a construit masiv în ultimii 5-10 ani), toate blocurile au parcări, iar eu văd două probleme:
1. Nu au suficiente, situație în care cumpărătorii chiar ar trebui să refuze achizițiile în astfel de situații. Nu-mi mai pot imagina cum e să ajungi acasă și să fie nevoie să cauți loc de parcare, e un stres pe care eu nu l-aș mai accepta.
2. Oamenii nu au vrut să cumpere sau nu și-au permis. Da, e mai bine să iei ăia 10k euro și să faci upgrade la mașină, dar ar trebui să fii taxat masiv ori de câte ori ești prins că parchezi pe trotuar sau prin alte locuri pe unde nu ar trebui.
Si 1 si 2. Stii schema cu inchiriar parcari Klauss pentru a trece de inspectie? :))
Eu am inceput sa folosesc transportu in comun foarte des de cand ma duc la birou si vad ca pot ajunge in 30-35 de min (distanta de 6km daca as merge pe jos) cu autobuzul. Mai fac 7-8 min de acasa pana la autobuz suficient cat sa bag o tigara si cam aia e.
Nu mai stau sa caut loc de parcare intr-o zona destul de centrala a Bucurestiului (unde colegi de ai mei cauta si 15-20 de minute sau parcheaza la o statie de autobuz), autobuzu ma lasa fix in fata biroului. Iar de cand pe linia lu 311 au aparut autobuzele hibrid si electrice dau baietii in ele cand merg pe linia de tramvai fara mila :)).
Daca chiar am nevoie sa iau masina fac cam 20-25 de minute si in general daca vin devreme gasesc loc albastru de parcare cu 30 de lei pe zi.Pentru ca avem voie si cu cainele la birou am mers cu el pe jos de acasa (salajan) pana la birou (Mosilor/Carol I)) si am zis sa vad cat fac. 1h 30m timpu total si mare parte din drum a fost ok. Cat esti in cartierele „dormitor” ai bulevarde destul de largi, copaci, gradini mai mari sau mai mici pe langa blocuri, spatii verzii sa delimiteze trotuaru de bulevard. Problema e cand incepi sa intri in zona „veche” a Buc, acolo se termina smecheria, dai de trotuare sparte, masini parcate etc.
Singura chestie cand folosesti STBu e ca trebuie sa ai experienta de sofer ca sa il poti folosi „eficient” mai ales de cand s-a trecut de la bilet cu „calatorie” la durata de timp. Ca dupa ce ai stat ani de zile blocat pe aceleasi bulevarde, acum stii ce autobuze sa iei sa fentezi traficu.
Masinile alea parcate pe trotuar din poza articolului, sunt acolo din cauza berbecului care a ridicat ditamai cladirea de birouri vizavi de angroul Chirigiu, fara sa faca si locuri de parcare subterane suficiente. Au cateva locuri prin spate, prea putin pentru cati sclavi vin acolo la „biuro”. Si transportul in comun este prost acolo, nu ai decat tramvaiul care merge catre Unirii sau Rahova la intersectia cu Vladimirescu s un singur autobuz care merge pe Panduri catre Chirigiu cu o frecventa de unu la o jumate de ora sau daca esti norocos la 20 de minute.
haha, doamne fereste sa fiti voi vinovati, astia care parcati pe trotuar. Ba e ala care a facut cladirea fara suiciente locuri, ba sunt rudele de la tara pe care trebuie sa le vizitezi cu masina, scuze scuze scuze scuze =))))))))
Pe aplicatia info TB iti afiseaza in timp real unde se afla fiecare mijloc de transport. Ba chiar am impresia ca e integrata in google maps, deci iar scuze de ipocriti
@ punKreas
Boss eu m-am referit la faptul ca eu sunt DERANJAT ca parcheaza sclavii masinile pe trotuar, iar eu personal merg pe carosabil, pe langa mine vajaind masini. Ai priceput acum ? Trotuarul este al pietonilor, nu parcare de masini.
Sorry, pari mai deranjat ca nu au facut aia locuri de parcare si saracii soferi nu au unde sa le lase decat pe trotuar.
Am mai zis vreau Jocurile foamei dar pe locuri de parcare
Toate bune si frumoase dar rezidentialele de la porumb sunt in rare cazuri in Bucuresti. De obicei apartin de Ilfov sau in zone incerte (vezi “Cartierul Latin”).
Terenurile ingradite sunt o gluma, in zona Brasov/Dedeman primaria se chinuia sa afle cine e proprietarul unui teren ca sa poata face strapungerea Brasov-Soseaua Alexandriei. La Serele Militari la fel, dupa multe insistente s-a aflat regimul lor juridic. Curios e ca nu s-a sesizat nicio autoritate ca nu s-a platit impozit pe terenurile alea ca sa le confiste
Vali, imi aduc aminte de Podcast-ul cu Base in 2009, “guerilla digitala”…
Pe cand un Podcast cu Nicusor Dan? Acum e momentul, tot al doilea mandat era si atunci.
e ioana lupea acolo, e de la alte servicii decât mine, nu știu dacă se poate
Cred ca s-a lasat dupa ala cu Orban
Lupea nefiind colegă cu Vințan?
după ăla cu orban l-am făcut pe ăla cu coliban. deci nu.
am auzit de corina vințan, nu ne-am întâlnit niciodată în beciuri prost luminate să jurăm pe șopârla anunaki, deci nu cred că e colegă cu mine.
Bucurestiul arata asa cum arata pentru ca in materie de infrastructura si servicii publice avem urmatoarele realizari post-comuniste:
1. Reteaua de metrou in urmatoarele directii: Jumatatea de M5 din Drumul Taberei, Jumatatea de M4 in Straulesti, Finalizarea M1-M3, extinderea timida in Berceni a M2. Daca vrem sa fim obiectiv Bucurestiul are cam 3 magistrale in adevaratul sens al cuvantului toate incepute in era comunista si terminate imediat dupa.
2. Transport public: Minunea tramvaiului 41 urmata de extinderea acesteia se pe linia inelului central, respectiv tramvaiului 21.
3. Transport rutier: Finalizarea, dar nereceptionarea maretului pasaj Basarb, respectiv pasajele Mihai Bravu, Piata Sudului plus pasajul de la A2 din S3, respectiv ctitoria lui Baluta in zona Berceni.
4. Renovarea marilor stadioane din oras, daca excludem cel din Stefan Cel Mare.
Atata a putut sa faca statul roman pentru capitala sa in rotund 35 de ani de democratie, din care 17 ani de UE in care banii nu au fost o problema. Asta in timp ce absolut capitala si-a marit populatia intr-un ritm infernal.
Solutii la toata situatia actuala nu sunt. Se poate incerca ceva cu stalpisorii, se mai poate incerca cu niste impozite marite la masini si alte cele. Insa anii de nefacut nimic in dezvoltarea sanatoasa a orasului isi cer scadenta. Sigur daca ai oarecare viziune si realizezi asta vei alege se pleci din oras si sa tai orice legatura cu acesta. Insa chiar si asa sunt extrem de putini care vor alege sa faca asta din varii considerente.
In rest mi se pare ca am trecut de la minciunile lui Oprescu cu autostrazi suspendate si masini zburatoare, la minciunile oamenilor noi care redau orasul oamenilor, au pus gand rau masinilor si toate astea. Ceea ce nu este nou, dar este adorabil cum bucurestenii iubesc a fi mintiti si mai ales cred ca exista solutii la problema actuala.
ma uitam azi la banda de autobuz de la apaca, era plina de masini. N-am vazut aproape niciodata sa opreasca politia masini pe banda autobuzului.
Nu conduc des prin Bucuresti (Doamne multam’), dar cam o data pe an o fac obligat timp de o saptamana. Am ajuns la concluzia ca benzile acolo sunt doar orientative ca sa nu te urci pe spatiul verde, ca in rest la fel ca in India si Bangladesh fiecare pe unde-l tuna. Si asta in Sect 1, nici nu vreau sa stiu in rest…
Comentariile la articolul asta sunt dovada ca nu meritam nimic, in afara de catedrale.
Ca taxiurile aglomerează, ca metroul e plin, ca nu e normal sa ai stalpisori ca nu mai au dubele de aprovizionare unde sa parcheze, ca e prea mare periferia sau ca n-a facut ceausescu parcari subterane.
Totul ca sa nu isi dea jos curul din masina. Asta in timp ce la Obor sunt 1000 de locuri subterane de parcare cu 2lei pe ora si ei tot parcheaza pe avarii pe 3 randuri.
Urați consateni mai am
Nu stiu cum vezi tu lucrurile, dar mersul cu taxiul nu inseamna ca iti dai curul jos din masina. Inseamna doar ca te deplasezi cu alta masina de fiecare data.
@Andrei G: eh, omiti un lucru. Taxiul costa
Borduristii astia nu se incumeta sa dea 5 lei pe o ora de parcare si tu vrei sa mearga cu taxi/uber? :)))
Degeaba faci pista daca o faci pe trotuar si se parcheaza fie pe pista fie pe putinul trotuar ramas.
de vopsea zic si eu. Firea nu a trasat un metru de vopsea. Pentru ca da, e scumpa.
Nicusor s-a apucat anul trecut de trasat benzi. Tarziu, pt ca nu mai era o dunga alba pe strazi. Deci si ce a reusit sa traseze, e putin procentual.
Ce nu vrea nimeni sa discute din bula de pe aici este ca:
– transportul in comun nu poate prelua a orele de varf nici 50% din numarul de persoane. Metroul e strangulat de ceva vreme atunci cand conteaza, iar autobuzele/tramvaiele vin cand pot si sunt putine.
Angajati, studenti, bunici, copii etc, toti pornesc intre 6.30 si 9 si se intorc intre 16 si 19.
Cine a prins mersul pe scara si pe tabur lre ’89, stie despre ce vorbesc.
– nu exista solutii pentru Ilfov si judetele adiacente. Pe A1 la ora 5 dimineata e deja coloana spre Bucuresti. Foarte multi lucreaza in Bucuresti si nu exista alternativa la masina personala.
Cam la fel e si cu DN1 si A3. E plin de masini de GR, DB, PH, IF in Bucuresti.
Seara pe A3, intre 17-19 e coloana de bejenie catre casa.
– in continuare nu avem centura ocolitoare, iar ce avem e o bataie de joc. Si cand A0 va fi gata, aceasta e prea departe pentru traficul de oras, dar va ajuta sper in special tranzitul.
– indraznesc sa spun ca 80% din romani nu sunt interesati de biciclete, pentru ca 6 luni pe an vremea e de rahat, iar daca vrei sa mai ai 3 biciclete in apartamentul cu 2-3 camere, e o placere de nedescris.
– avem o mare problema cu „medianele”, pentru ca exista lacuri si calea ferata, care duc la probleme si congestii pe arterele existente.
Solutiile vestice nu pot fi aplicate la un oras plin de blocuri (densitate f mare de populatie), cu un transport in comun disfunctional.
Ai uitat ceva foarte important de trafic, calitatea asfaltului. Nu cred ca exista vreo bucata de drum in bucuresti fara vreo denivelare, canal sa fie la nivelul asfaltului, groapa, sina de tramvai rupta si mai ales nenumarate bumpere asezate fara nici o logica. Ma rog, puse doar ca sa iti rupi masina chiar si la o viteza de 5km/h
Am uitat cela mai important lucru, desigur ca Nicu nu are nici o treaba de asa ceva, firea e de vina
Primarul general se ocupă de „arterele principale” ale Bucureștiului.
Restul sunt responsabilitatea primarilor locali.
Vrei să faci revoluție pe drumuri denivelate, va trebui să dai buzna peste primarii de sector și cu Ilfovul.
Practic, daca ar fi asfalt mai bun si canalele la nivelul asfaltului am scapa de trafic in Bucuresti?
Ai de trimis marfa, nu te mai baga in seama
Daca se muta toata provincia in Bucuresti e logic