Problema taxiurilor in Bucuresti

Toata lumea stie ca exista o problema cu taxiurile in Bucuresti, dar nimeni nu are o solutie concreta pentru asta. Toti vor “sa se…”. Sa se faca legi, sa se dea amenzi. Sa se … in gol. Cum as aborda eu problema, daca as fi un procuror tanar in Bucuresti:

Pasul 1:
As face o intalnire cu 2-3 judecatori de la prima infatisare, 2-3 judecatori de la curtile de apel, si cine o mai fi util intr-o discutie de genul asta. As incerca sa obtin de la ei o llista de pasi pentru a obtine sentintele dorite pe de-o parte, si pentru a grabi tot procesul pe de alta parte. O lista punctuala de genul:

  • ai obtinut refuz care sa contina “nu merg in directia aia” – amenda minima in cuantum de x ron.
  • ai obtinut refuz “nu merg in directia aia, da-te jos si tu si toata antena mamei tale” – amenda maxima in cuantum de x ron.
  • ai verificat cu aplicatie GPS un traseu de x KM si pe bon apar x+5 KM – dosar penal pentru inselaciune + amenda in cuantum de y ron.
  • ai filmat toata operatiunea cu o camera model xyz, ai bifat verificarea
  • tehnica a pixelului albastru, nu exista urme de alterare/editare video, procesul se accepta din start, timpii de amanare sunt minimi, putem da o sentinta in 3 saptamani in loc de 3-6 luni.

Pasul 2:
Cu lista asta, as face un “scenariu” pentru echipele mele. Te urci in taxi, ceri sa te duca in locatia x, inregistrezi tot. Singur, cu grup, imbracat ca un hipster, imbracat la costum. Vorbind romana, vorbind engleza, etc. Dupa fiecare interactiune, se completeaza un raport (pre-completat ar fi de preferat ca sa nu apara probleme la procesul verbal). Cu raportul asta se merge in instanta, cu toate probele si se asteapta condamnari conform cu lista de mai sus.

Pasul 3:
As face exercitiul asta fie cu oameni din sistem, fie cu actori anonimi / studenti la actorie / colaboratori random. As astepta pana s-ar strange 10-20 de dosare si as merge cu toate odata in instanta. As da un comunicat cu – actiunea s-a desfasurat in perioada x – y randombrie, s-au dat amenzi in valoare de x, s-au facut 20 de dosare penale, s-au obtinut 20 de condamnari in prima instanta. Vom continua operatiunea timp de 3 ani, in locatii random din Bucuresti.

Nu stiu daca s-ar rezolva problema complet, dar sunt convins ca abordarea asta ar avea mai mult succes decat cele incercate pana acum. As vrea sa cred ca ma pot urca intr-un taxi de la “Unirii” si pot ajunge acasa, fara un joc de du-te vino inutil cu un nene plictisit de viata care vrea „50 ron, boss” de la mine.

Daca citeste vreun procuror tanar asta, si devine cunoscut ca “procurorul care a rezolvat problema taxiurilor in Bucuresti” cu ideea asta, imi ramane el dator cu o bere.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. Nu e buna poza din header. Trebuia sa pui cu umflatul ala ce sparge seminte si ii se vede buricul.

    00
    • ce fetișuri dubioase ai.

    • Sau s-ar putea rezolva mai toate probleme doar cu un singur articol in regulamentul de taxi: interzis cu masini mai vechi de 3 / 4 / 5 ani, in functie de cat de strict vrei sa fii.

      Sa vezi ce amabili, serviabili si dornici de orice fel de cursa vor devenii toti subit cand va trebui sa amortizeze masinile in max. 5 ani si sa faca bani pentru altele noi.

      00
    • La puscarie cu toata lumea pentru toate faptele indiferent de importanta. Orice greseala in orice domeniu sa fie pedepsita cu puscaria. Cred ca s-ar muta toata tara la puscarie.
      Ai fumat un cui, la puscarie, ai cump o bere cu cardul firmei, la puscarie, ai refuzat o cursa, la puscarie, ai facut reclama mascata pe site, la puscarie, l-ai injurat pe unul in trafic sau de pe bicicleta, la puscarie, ai dat un dislike pe Fb, la puscarie, ai promis ca termini un proiect repede si ai intarziat 1 luna, la puscarie…toata lumea la puscarie.:)))

      00
    • Problema se rezolva simplu: Cat ei protesteaza, Uber face bani.

      00
    • Nu boss, lejereanu sa nu aglomeram puscariile: dosar penal si interdictie sa lucrezi pe taxi cu cazier/job.

      00
  2. Nu functioneaza metoda. Companiile de taximetrie sunt detinute de politicieni, bastani, interlopi. Sunt surse de bani negri pentru primari, consilieri.
    Un procuror tanar nu vrea sa isi riste cariera sau viata luandu-se in gura cu taximetristii.

    00
    • Nu are absolut nicio logică ce zici tu. Taximetriștii ăia nu dau banii la patroni, că cel mai des nu fac bonuri. Nu, politicienii și șmecherii au tot interesul ca taximetriștii să fie corecți, că în felul ăla văd toate încasările.

      00
    • Pai patronii aoa fac bani din nimic, din licentele alea de taximetrie de le revand la fraieri

      00
    • @Dorin: nu prea stii cum functioneaza sistemul. Taximestristul plateste la „patron” 2 lucruri, in fiecare zi in care vrea sa iasa pe traseu: dispeceratul si o suma fixa (sa ii zicem chirie pentru licenta de taxi). Alea le plateste din start, indiferent cat incaseaza.
      De aia pe patron il doare la basca de bon, de reguli, de orice.

      00
  3. Mai există parcagii în bucurești?!

    În fine, cel mai eficient lucru pe care poți să îl faci e să …… drumroll …. te înscrii într-un partid și să candidezi la alegeri. Dacă nu ești vreun politician sau sponsor/susținător de politician nu contezi.

    00
    • Mai exista parcagii bos, am patit-o eu pe Decebal acum cateva luni pe la ora 23. Nu stiu de unde a iesit, dar deodata a inceput sa ma ghideze unul. Am lasat geamul si i-am zis, am senzori de parcare si camere laterale, nu e nevoie sa ma ghidezi. M-am dat jos si astepta langa masina. L-am ignorat si cam atat. Solutia taximetriei e sa puna limita de vechime la masini. Maxim 4-5 ani si un anume rulaj de km si gata.

      00
    • NOU
      #13

      Verifica rotile cu un detector de metal.

      00
  4. Și pt tine procurorul pare un mic d-zeu. Mai mic, pt că ăla mare e judecătorul.
    Dacă fapta e contravenție, n-are ce să-i facă procurorul. Cu excepția ăleia cu înselăciunea, care are iz de penal, procurorul are zero competență.
    Deci cam pică și soluția propusă de tine.

    00
  5. Si operatiunea sa se cheme „con le taxiurile pulite”

    00
  6. Care procuror? Ala ce a dat NUP la un furt pt ca nu depasit 100 lei valoare? Sau cel care a spus nu la amenintare pt ca sunt „decat” un martor?
    Sau cel care spune ca mortul e vinovat?

    00
  7. Nu e mai usor sa fie toate taxiurile dotate cu o camera care sa inregistreze atat video cat si audio? Pedepsesti lipsa camerei, nefunctionarea ei si inabilitatea de a pune la dispozitie inregistrarile (din ultimele 30 de zile) cu o amenda absurda si aia e. Nu o sa fie utopie dar o sa se rezolve o buna parte din probleme.

    00
  8. Solutii exista in cadrul primariei dar nu se vrea..

    00
  9. Imi pare atat de rau de toata lumea de aici care isi da cu parerea despre chestiuni juridice, avand absolut nicio treaba cu domeniul. Va vad vorbind de “NUP” in 2019 si ma intreb de unde luati ce fumati, ca pare bun.
    Vedeti-va de patratica voastra si lasati chestiunile juridice pe mana celor care cu asta se ocupa si – mai important – au studiat asta. Daca va pasioneaza domeniul, apucati-va de studiu si reveniti cu pareri pertinente si critici aplicate, nu asa, ca vi se pare voua ca procurorul ar trebui sa se intalneasca cu judecatorul din prima instanta (vai de plm…) sau sa trimita in judecata prejudicii de 100 lei in loc “sa dea NUP”.

    00
    • cu pareri pertinente si critici aplicate, nu asa, ca vi se pare voua ca procurorul ar trebui sa se intalneasca cu judecatorul din prima instanta (vai de plm…) sau sa trimita in judecata prejudicii de 100 lei in loc “sa dea NUP”.

      Salut, autorul musafir aici. Ai dreptate, nu sunt din domeniu, dar imi place sa cred despre mine ca am spirit de observatie bun. La mine pe patratica mea cele mai misto solutii ies din colaborarea alora care fac cu aia care vor sa fie facut. Rolul meu este sa-i inteleg si pe unii si pe altii si sa pun ulei in angrenaj ca treaba sa mearga bine. Poate trebuie ca cineva sa faca asta si pentru sistemul de justitie. Nu voi fi eu, dar poate vei fi tu.

      Sar peste partea cu 100 de lei, revin la sfarsit. Hai cu mine pe partea de urmarire penala, inselaciuni, si ce-or mai fi la voi acolo, da?

      Intalnirea intre un procuror si judecatori mi se pare cheie, pentru ca in capul meu ei lucreaza in acelasi scop. Daca tu consideri ca nu e asa, astept argumentele. Dar ma uit la procurori cu 3 mape de maculatura intr-un dosar minor si ma intreb ce dracu e acolo. Daca a facut ceva ce nu-i cere nimeni, de ce a facut; daca a facut prea multe pentru ca asa se cere, poate se gasea o cale mai usoara; iar daca a facut pentru ca i se cere si totusi n-a obtinut condamnare, ce a facut gresit si unde se poate lucra.

      Daca judecatorul decide un caz, iar un grup de judecatori ar trebui (in principiu) sa decida la fel, atunci cea mai buna sursa de a obtine minimul necesar pentru o condamnare ar fi o intalnire cu ei, nu? Daca poti obtine o lista de puncte pe care le ai de bifat, iti faci si tie munca mai usoara (duci mai departe doar dosarele cu potential) si ii faci si judecatorului munca mai usoara, pentru ca – culmea – a primit de la tine exact ce si-ar fi dorit.

      Nu stiu ce faceti voi acolo, punctual, dar ma uit pe sarite si vad ca dosare mici, cu fapte mega-clare, dureaza ani de zile. Hai sa gasim o solutie sa nu mai dureze atat. Hai sa gasim o solutie ca cel care citeste un dosar sa primeasca ce are nevoie. Hai sa gasim o solutie ca avocatul sa-i spuna clientului „a bifat toate chestiile, nu gasesc nimic de ce sa ma leg, recunoaste-ti fapta si a doua oara tine minte”. Hai sa luam tot rahatul asta de „mi s-a luat, nu stiti nimic din domeniul meu, ca la noi la nimeni” si sa facem un „uite ba ca merge si la noi” din asta.

      Revin la chestia cu amenzile. Evident ca nu te duci in instanta cu amenzi, tu ca procuror. Scopul tau e sa scapi de aia care fac chestii condamnabile. Dar poti sa te gandesti la vestita contestatie la amenda, da? Stii si tu cat de usor este (sau era acum cativa ani cand s-au lovit de asta oameni din cercul meu de prieteni) sa faci o contestatie si sa gasesti o chichita sa scapi, nu? Ei, daca faci un flagrant, si bifezi niste puncte pe camera, atunci se schimba problema. Cand vine spargatorul de seminte sa faca contestatie, magic happens si reprezentantul statului in procesul ala (nu-i tot procuror? nu stiu) primeste de la tine un dosar. Si-n dosarul ala e tot ce-ai gasit tu mai sus. Mai putine contestatii sustinute, mai putini oameni care cred ca „se scot” din amenzi, mai multi bani la buget, mai bine pentru toata lumea. Ma chinui sa vad cine-ar pierde din faza asta.

      E o idee. Daca e proasta, las-o mai buna decat ai gasit-o.

      00
    • De acord. Activitatea preferată a românului e să îşi dea cu părerea despre orice. Se pare că şi despre procedură judiciară. Lasă-i în pace…

      00
    • Legea nu e analiza matematica sa poti face un checklist inainte si daca bifezi conditiile sa iti iasa demonstratia teoremei, e mult mai interpretabila . In primul rand nu cred ca daca ai parerea a 2-3 judecatori vei gasi orice alt judecator random din instanta respectiva sa fie pe aceasi lungime de unda. Apoi e posibil ca daca tu te intalnesti cu un judecator, ca procur, si el se ocupa apoi de caz sa fi acuzat de conspiratie si sa se dastrame cazul si mai rau. Treaba unui judecator nu e sa puna sub acuzare indivizi, treaba lui e sa judece un caz, sa asculte ambele parti si sa ia o decizie bazata pe probele prezentate de avocati si procuror.
      Nu in ultimul rand, treaba avocatilor e sa demonteze probele procurorilor si un taximetrist daca pune in pericol functionarea unui business cu siguranta va avea un avocat din partea firmei, direct sau indirect, si astia pt asta traiesc, vicii de procedura, gaps, veridicitatea probelor, etc.

      00
    • @Gabi ”Intalnirea intre un procuror si judecatori mi se pare cheie, pentru ca in capul meu ei lucreaza in acelasi scop”.
      E straniu cu mulți dintre noi n-am trăit cu adevărat comunismul, dar principiile le preluăm cumva natural. Poate de la părinții și bunicii noști, nu știu.
      Spune Gabi să judecătorul și procurorul lucrează în același scop. Și ce ? Polițistul nu în același scop lucrează ? Avocatul nu pentru înfăptuirea justiției lucrează ? Noi, oamenii, nu avem ca scop mediat o viață bună, tihnită ? Păi dacă avem același scop, atunci ceea ce poate diferi sunt doar mijloacele prin care îl atingi. Si aici apare distincția între judecători, avocați, procurori.
      Trebuie să știi că:
      – judecătorii nu se pot întâlni cu procurorii pt a dezbate cauze supuse judecății, la fel cum nu se pot întâlni cu avocații;
      – Există o prevedere legală care spune că (cu alte cuvinte) judecătorul trebuie să manifeste rezervă în relația cu procurorul și avocatul, tocmai pentru a prezerva aparența de imparțialitate.

      Astea sunt parte din garanțiile, dragi tineri cu idei peceriste, a independenței justiției.

      00
    • cum zic Gabi, Mary și Ovidiu. dacă se întâlnește judecătorul cu procurolul orice avocat stagiar, cu 3 luni vechime poate câștiga procesul pe viciu de procedură.
      și procurorii au tonele alea de maculatură chiar dacă situația e foarte clară pt noi toți tocmai pt a încerca evitarea viciilor de procedură.
      și, nu lucrează toți pt înfăptuirea justiției.
      – poliția și procurorul sunt de ”partea statului”, atunci când e vorba de o faptă care încălcă norme de interes public (de regulă penale),
      -avocatul trebuie să fie de partea clientului, orice ar fi făcut acesta, chiar și când e vinovat și se vede din avion, avocatul este obligat de lege, codul deontologic, etc să-i asigură cea mai bună apărare.
      – judecătorul trebuie să fie imparțial, el nu trebuie să fie de partea nimănui, el trebuie să judece pe baza unor probe obținute corect și legal, nu pe baza a ”e clar ca lumina zilei/așa e corect”.
      din păcate la facultatea de drept înveți că nu întotdeauna justiție înseamnă dreptate.

      00
    • scuze, nu Gabi, ci RandomGuy.

      00
  10. Poliția economică ar putea face flagrant. Numai că. ….. Pelican-firea-pandele.
    ANAF ar putea face controale la firmele de taximetrie. Numai că …… Pelican-firea-pandele. Și birjarii s-au răsculat împotriva automobilelor, unii s-au făcut șoferi alții au murit de foame. Așa și cu taximetriștii – unii vor muri de foame, alții se vor adapta către noile condiții ale pieței

    00
  11. Ideea e foarte buna dar problema e că trebuie sa muncești ca sa o pui in practică!

    00
  12. Problema e rezolvata f elegant. Solutiile sunt StarTaxi si Clever. Daca vrei sa pleci din cocina Centru Vechi te duci la BNR si chemi prin aplicatie. Daca vrei sa pleci de la Gara de Nord nu te duci la coloane.

    00
  13. Cea mai simpla metoda ar fi, ironia sortii, fix ca la aplicatiile de ride- sharing. Cu aplicatie.
    Cu aia nu poti sa pacalesti sistemul, inregistreaza toate comenzile, platile, ai rating-uri, review-uri etc. Primesti chitanta/ factura pe mail si la revedere.

    00
  14. E frumos sa vorbesti despre chestii juridice ca asa ai vazut tu in filmele cu „la piovra” si stii cum functioneaza parchetul si instantele, dar din pacate nu… nu asa functioneaza sistemul de justitie si ce propui tu acolo sunt mai degraba chestiuni pe care le-ar putea face militienii de la rutiera, in loc sa stea parcati la o trecere de pietoni nesemaforizata peste 5 benzi pe sens si sa iti ia permisul pentru ca tu de pe banda 5 nu te-ai oprit in secunda in care ala pune piciorul pe trecere pe banda 1.
    A doua chestiune, e normal sa se dea o renuntare la urmarirea penala (rup nu nup) la un furt cand prejudiciul este de sub 100 lei, pentru ca statul ar cheltui mult mai mult trimitand in judecata un hot cu un prejudiciu de 69 de lei… si oricum renuntarea la urmarire penala chiar daca nu constituie prim termen al recidivei, constituie antecedente penale.
    A treia… de multe ori mortul chiar este vinovat, fie ca ne place fie ca nu.
    Si in loc de incheiere, pana nu va loviti de sistemul de justitie din romania, totul este frumos, dupa ce va loviti de el… s-ar putea sa nu mai fiti asa de idealisti.

    00
    • cred ca ai uitat de amenda de 5000E sau contraventie aia o platesti instantaeu. nu inteleg?? statul cheltuieste mai mult de 5000E cu procese pentru 69de lei+5000E??? nici nu ar trebui sa conteze suma!!!! m-ai furat chiar si cu 5 lei sa se faca dreptate!! in maxim 2 saptamani!!! inseamna ca sistemul judiciar din romania este facut prost si trebuie schimbat!!

      00
  15. Eu as propune fix tehnologia Uber pentru taxiuri – gps pe masina și totul înregistrat central live, chitanță eliberata cu distanta, traseu și cost. Așa se elimina orice șmecherie. Cine nu are sistemul activ amendă 5 mii și interzis transport persoane pentru un an.

    00
  16. S-a umplut tara de juristi care fac legi dupa ureche fara sa fi citit macar in diagonala legislatia existenta.

    00
  17. @zoso gandisem (stiu e ciudat dar uneori mi se mai intampla) un raspuns lung si… dar nu mai conteaza.
    Versiunea scurta: cat timp “cineva” castiga $$$$ va baga $$$ ca lucrurile sa ramana asa.
    Ca si in cazul aglomeratiei in trafic si transport in comun de kko: bajetii baga 10-14% acize la stat, (oile) stau 2-3-4 ore pe drum deci nu mai au timp de “aftermunca”. Nema spirit civic. Nema scandal cand o panseluta costa 50 de lei, asfaltul n-a mai vazut bitum din ‘73 dar sunt 3 randuri de borduri pe margine.
    Stanga spala pe drepta si amandoua fata.

    00
  18. Da, sună foarte simpatic, doar că multe companii de taximetrie au drept acţionari (sau beneficiari) oameni de prin Parlament. Sau ung pe cine trebuie. Oraşul ăsta „nu e în stare” să scape de parcagii, unde ar fi mult mai uşor de rezolvat.

    00
  19. Problema e ca atat dispeceratele cat si uber sunt bine sifonate politic. Asa a raman sa se injure saracii ( taxistii si clientii) intre ei.

    00
  20. Ti-ai batut capul degeaba.. sa inventezi niste metode pe care nimeni n-are de gand sa le aplice. Ii doare in pix pe toti.. sa treaca timpul, sa iti ia leafa, sa aiba pe cine da vina daca se intampla ceva nasol.

    00
  21. Cred ca este evident ca nici o autoritate nu va face ceva serios si macar pe termen mediu.
    Ar fi chiar asa de complicat sa se realizeze o strategie si sa se dea avertismente si amenzi ? Nu, dar asta presupune in primul rand ca autoritatile sa fie interesate de ceea ce se intampla in oras iar apoi sa si doreasca sa faca ceva.
    Din pacate, pana acum au dovedit ca nu este cazul. Cu brio !

    00
  22. Aplicatie controlata,gen uber in care dai comanda. Mamaile alea care nu stiu sa smartphone au ramas putintele,majoritatea celor care folosesc serviciile taxi stiu sa foloseasca si un telefon mobil. Toate cursele monitorizate gps,comenzi doar in aplicatie si sistem de rating. Asculta manele jegosu?report. Pute jegosu? Report. Nu vrea sa te duca ca e prea aproape desi ai dat comanda si a acceptat? Report. La nr x de raportari ai pauza 1 zi,la mai multe raportari ai 1 saptamana. La raportari in care jegu de tigan de la volan se da la o gagica care e la el in masina ,dezactivat definitiv. Hai ca se poate cu 4 milioane de soferi uber,se poate si cu ei.
    In brasov de cand cu uber,taximetristii au invatat replici dealea incredibile gen „buna ziua,la revedere,multumesc”

    Dar da,tot in brasov toata taximetria e detinuta de Todoran si de Marian mare si Marian mic (tata si fiu) deci interlopisme

    00
  23. Și dacă pe GPS îți dă X, iar taximetristul te-a dus pe un traseu de X-5, ce faci, îi dai bacșiș?

    Eu aș folosi voluntari de la actorie și le-aș da filmulețele să și le pună la portofoliu.

    00
    • Bine bine dar sa zicem ca ai alta situatie: eu din oras strain ajung la bucale si am nevoie de taxi (chit ca na, daca ma duc la bucale 600 de km ma duc cu masina). Ce te faci cand te duce pe un drum laturalnic si faci x+1 dar scapi de t=15 minute pentru acel km? Intreb si eu de curiozitate sa dezbatem o minte odihnita dar care nu gandeste, adica autorul.
      KM=2 lei, t=0.5 lei/minut

      00
    • sau, chiar daca este aglomerat te duce pe bulevardele mari, poti sa imputi asta? e obligat sa o ia pe stradute sa te aduca mai bine? nu stiu nene, am mers pe magheru si pe splai, de la romana pana la alba iulia, este ok ?

      00
  24. opriti abuzurile asupra taximetristilor!!!

    00
  25. NOU
    #46

    Pare ok ce zici, dar cu un amendament. Cursa minima 10 lei cu primii x km inclusi. Altfel sunt expusi taximetristii la abuzuri. Iar unii din ei sunt si ei oameni

    00
    • de ce cursă minimă? dacă mă duc la magazin nu sunt obligată să am coș minim.
      poate am bagaje, poate sunt femeie, e noapte, e zonă dubioasă și mi-e frică.

      puținele curse pe care le fac cu taxiul, le fac din cauză de bagaje. dacă e înregistrată foarte corect cursa e vreo 8 lei, cei mai mulți o duc pe la 9 și un pic (posibil să fie din cauza unor diferențe de câțiva bani la tariful pe km), mereu las minim 13 lei. sunt politicoasă, bagajele nu-s murdare.
      chem mereu taxiul prin aplicație, nu mi s-a întâmplat niciodată să mi se refuze cursa sau mai știu eu ce porcărie.

      00
    • Nu cursa minima, ci pornirea.
      Daca te duci la magazin si e inchis, nu cred ca proprietarul il deschide ca sa-ti iei tu un pachet de tigari.
      De ce, atunci cand faci rezervare in anumite localuri, ti se cere consumatie de o anumita suma limita?
      Ar trebui 5 lei pornirea si tariful mediu care e acum, 2 lei. Da, sunt pline taxiurile de cocalari si samantari, dar hai sa vedem si partea cealalta cu tarif de rahat si multe restrictii.

      00
    • păi există ”pornire”. nu mai știu cât e, cred că echivalentul tarifului pe 1 km, sau al tarifului de staționare nu mai știu pe cât, dar sigur există. absolut niciodată n-a pornit contorizarea tarifului călătoriei de la 0.

      00
    • NOU
      #50

      @a: cursa minima pentru ca exista conceptul de vad si cheltuieli pre-cursa. Magazinul nu are riscul de a pierde un client in secunda in care a decis sa te serveasca pe tine, deci cost de oportunitate. In fine, diverse concepte economice, care, in opinia mea de nespecialist, ar trebui sa justifice o plasa de siguranta sub forma cursei minime. Plecarea iti garanteaza prea putin. Pleci si faci 500m nu castigi prea mult. Pleci si stii ca faci o cursa medie parca nu iti vine sa te retragi doar in Militari. Nu sunt deloc pro taximetristi. Deloc. Dar toata lumea trebuie sa poata trai

      00
  26. NOU
    #51

    Taximetria e ca si tara: trista, plina de nespalati smecheriti de interlopi, care nespalati smecheresc si ei mai departe clientii in lantul trofic. Un stat in stat, sat fara caini, bazat pe conexiuni politice obscure. Un sistem al carui scop primordial nu e transportul clientilor, ci spalarea de bani. Ca in multe alte domenii (toate?) e sufocat de mizerie si coruptie.

    Dar romanii merita mai mult: mai multa mizerie, mai multa coruptie, mai multa crima organizata!

    00
  27. de acord cu articolul.

    de acord cu articolul chiar daca solutiile in sine nu ar fi bune, pentru ca judecatorul si procurorul intalnindu-se ar putea pune la punct niste solutii legislative mai bune

    daca vreti sa mearga treaba mai bine, nu se poate facand plecaciuni actualului sistem, care e cretin de prost si asta se vede in rezultate

    00
    • Legile le face parlamentul. Dacă aveți propuneri legislative scrieți-i deputatului sau senatorului care reprezintă circumscripția în care locuiți.
      Ok, nu citește nimeni codul penal, cel de procedură penală sau alte legi. Măcar citiți constituția, articolele alea cu separarea puterilor în stat.

      00
  28. Problema endemica in Romania nu este lipsa legilor ci neaplicarea lor. Sa vezi ce distractiv e sa te refuze taxiul sa te ia ca e cursa prea scurta cu politia langa tine si politia ridica din umeri si pleaca mai departe.

    00
  29. taximetristii de la gara de nord, au fost si ei la greva?
    si
    eu nu inteleg de ce nu poate uber sa-i scoata de tot? adica mai e cineva care foloseste taxiul?

    00
    • Aaaa, eu? E adevarat, rata anuala sub 10 dar folosesc taxi prin aplicatia clever. Imi aleg eu taxiul

      00
    • Eu folosesc numai taxi de cand ma refuzau baietii de la uber pe banda rulanta, de asteptam si 20 de minute.
      Fa comnda numai prin aplicatie, iar daca sunt nevoit sa iau de la colt si imi face pret, accept si la final ii cer bonul ca sa platesc. Bineinteles, coincidenta sau nu, destinatia calatoriei mele e chiar langa sectia de politie.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.