Problema cu aeroportul din sud

Ideea în sine nu e rea. Am văzut azi că au făcut două benzi pe tot drumul Bucureşti – Giurgiu, ocolind Adunaţii Copăceni. Dar…

Dar odată intraţi în Bucureşti, drumul se îngusteaza la o bandă. Şi la zeci de semafoare. Deci tot aia. Ce mi-e Otopeni, aglomeraţie şi 3 benzi, ce mi-e Giurgiului, o bandă şi aglomeraţie şi mai mare? Ce, o să cotesc pe centură, să merg până în Militari? Dimpreună cu câteva sute de tiruri? Sigur ca da!

Să le dau eu o idee? Puneţi nene aeroportul lângă metrou. Sau lângă tramvai care merge pe banda lui. Că cu autobuzul sau cu maşina nu e treabă.

PS1: dau o bere primarului care pune o bordură de ciment la urcatul la academie spre Răzoare, care să delimiteze banda stângă de restul. E al naibii de simplu. Sunt 4 benzi acolo. Una face stanga, restul înainte şi dreapta. Numai că românul o vede liberă, se înghesuie pe ea şi când se face verde trebuie să te uiţi în toate părţile să nu te lovească vreun deştept care nu ştie pe ce lume/bandă e.

PS2: vă daţi seama că pasajul Băneasa e primul lucru făcut în Bucureşti în ultimii 10 ani pentru fluidizarea circulaţiei?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. dilema: sa puna aeroportul langa metrou sau metroul langa aeroport?

    00
  2. Bucurestiul e un oras prea mic pentru doua aeroporturi. Otopeniul e suficient pentru tot traficul actual si de viitor. Mai bine ar pune la punct cele doua piste si terminalele si s-ar orienta si spre traficul de tranzit. In aviatie principiul „Hub and spoke” e foarte important, din pacate Taromul nu prea il aplica. Bucurestiul ar putea deveni o poarta pentru zona balcanilor. Strangi traficul din balcani la o ora fixa iar 40 de minute mai tarziu ar trebui deja sa plece avioanele spre America de Nord, China si Vestul Europei.

    00
  3. Bandele creaza cele mai najpa probleme in Bucuresti si in Romania, in general. ;)

    00
  4. Provocare pentru primar: aeroport la Unirii. Trei magistrale de metrou, tramvaie, eventual si niste curse rapide cu hidrobicicleta pe Dambovita. Si sa puna oferte in aeroport daca imediat ce ai aterizat pleci intr-o croaziera care incepe usor pe Dambovita, o ia catinel pe Arges si te scoate-n Dunare.

    Zoso, care-i diferenta intre „Abonati-va la comentarii.” si „aboneaza-te la comentarii”? Pe „abonati-va” vin doar comentariile intelectuale? :)

    00
  5. aeroportul nu se mai muta nicaieri pentru ca se extinde, n-ai mai fost in Otopeni sa vezi lucrarile?

    00
  6. Ce metrou nene? Scopul metroului este campania electorala. Este interzis sapatul unei linii de metrou in bucuresti. Altfel nu vad nici un motiv pentru care nu ar impanzi tot bucurestiul cu foarte multe linii sapate in acelasi timp (scurt), pentru a scapa simplu si eficient de toata aglomeratia.
    Ar fi ca Tokyo in 3 ani, va zic eu e interzis sapatul.

    00
  7. @scrib Propun ca topicul sa inceapa de la aceasta intrebare. Foarte simplu !

    Ma lovesc saptaminal de ceea ce zoso spune aici. Drumul meu nu include aeroport sau toate cele, eu vin din Giurgiu si merg spre Grozavesti, am ajuns sa ocolesc prin Jilava-Magurele-13 Septembrie-Timisoara-Apaca pentru a ajunge intr-un timp decent la facultate. Semafoarele din soseaua Giurgiuliu sunt aberante si inutile !

    00
  8. @Alexz: Japonia are 127 de milioane de locuitori iar Tokyo are 30 de milioane impreuna cu suburbiile. In Romania nu se pot face acele lucruri pentru ca noi nu avem atatia bani incat sa sustinem o lucrare de mare anvergura. Bugetul pentru autostrazi al Romaniei, care a fost cel mai mare din ultima perioada, a fost de 2 miliarde euro. Americanii au cheltuit 14 miliarde de dolari numai pentru un singur tunel din Boston (vezi Boston Big Dig).

    00
  9. Bucurestiului ii trebuie 2 aeroporturi – unul mai mare pentru classic airlines si altul pentru low costuri. Acum avem 2 – Henri Coanda si Aurel Vlaicu. Problema este ca mai devreme sau mai tarziu, Vlaicu trebuie inchis sau va ramane un City Airport pe care sa opereze doar avioane mici. Coanda nu poate prelua tot traficul si din cate stiu nu e loc sa faca un Low Cost Terminal cum e la Kuala Lumpur de exemplu. Un aeroport in sud, evident cu o infrastructura de acces spre Bucuresti este o idee buna. O alta idee este extinderea aeroportului de la Ruse care sa preia zborurile de pe Vlaicu, dar trebuie ca atat Romania, cat si Bulgaria sa intre in Schengen si sa se construiasca autostrada Bucuresti – Ruse.

    00
  10. @Imperator: Companiile low-cost trebuie sa opereze in acelasi conditii cu cele normale, altfel se numeste concurenta neloiala. Ruse e un oras cu 170 de mii de locuitori, un aeroport e inutil iar noi romanii tinem cu ROMANIA nu cu bulgarii. Un aeroport incaseaza taxe de milioane de euro, ti se pare pare o chestie inteligenta ca banii aceia sa se duca la bulgari?!!! Ceea ce spui tu e o prostie mare de tot, fara suparare.

    00
  11. cred ca spre nord pleaca mai multi, nu doar cei care merg la aeroport.

    00
  12. Autogreen,
    Modelul de business low cost este sa opereze pe aeroporturi low cost si nu de pe aeroporturile principale. Nu are a face cu concurenta neloiala, nimeni nu le interzice lui Air France sau British Airways sa nu opereze pe Beauvais, Charleroi sau Bergamo, dar business modelul lor ii obliga sa aterizeze pe aeroporturi mari si sa garanteze conexiuni, lucru care low costurile nu le fac.
    De aceea exista Baneasa si in caz ca se inchide ne trebuie un al 2-lea aeroport low cost. Milano are Malpensa si Bergamo. Bruxelles are Zaventham si Charleroi. Budapesta dezvolta Ferihegy 1 (aeroportul vechi) sa devina low cost airport. Si Bucurestiul are nevoie de un aeroport low cost. Problema aeroportului Baneasa este ca nu se mai poate extinde, nu stiu cum stau cu sloturile, dar probabil nu o sa mai aibe prea multe in curand.
    Vorbind de Ruse, ce spun este ca daca noi nu construim al 2-lea aeroport si inchidem sau restrictionam Baneasa, s-ar putea ca EasyJet si Wizz si altii sa prefere sa opereze la Ruse care apropos, baga banii in aeroport. Modelul nu e nou, Sii care e low costul Vienei ? Aeroportul din Bratislava. Iti dai seama ca nu mi-ar convine ca Ruse sa fie aeroportul low cost al Bucurestiului, dar daca nu facem ceva, s-ar putea sa devina.

    00
  13. Deci ai reusit sa mergi prin el pana sa-l bage in reparatii :))))

    00
  14. zoso: nu e primul, schimbarile majore de la Obor au avut acelasi efect in zona respectiva. Nu uita ca inainte era o banda pe ambele sensuri Stefan cel Mare/M. Bravu si acum sunt 3. De fapt, e destul de rar sa mai vezi acum aglomeratie la suprafata pe sensul Stefan cel Mare.

    00
  15. NOU
    #16

    Cea mai facila idee – un aeroport in sud, cam la 3-4 km de IMGB. Se poate face o conexiune rutiera ok si cu centura care in viitor va fi largita la 2 benzi si cu un minim de investitie se poate prelungi la suprafata traseul metroului cu linie de cale ferata simpla incadrata de niste garduri. Investitia nu ar fi foarte mare, cam 3-4 km de cale ferata dubla, un pod la intersectia CF cu centura, si largirea drumului actual Buc-Oltenita intre aeroport si aparatorii patriei la 2 benzi.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube