Filmuletul e facut de la bordul unei salvari?
Altfel nu prea se justifica graba si lipsa de conducere preventiva si agresivitatea.
Poate numai daca esti maniac si zici „Uite cum trece pe rosu sau pe langa trecere, da-i si plezneste-l pe suvist sau pe bietul pieton”
Suvist ametit, poate parbriz murdar..s-a bagat destul de previzibil sau Pieton satul sa stea cate 50 de minute in statie sau sa traverseze pe la treceri prost puse, refugii de tramvai improprii in mijlocul strazii, fara parapet solid- tinta sigura.
Asta e orasul, e nevoie de preventie, toleranta si intelegere si presiuni pe autoritati pentru asigurarea unui trafic coordonat. Poate si ceva lectii si campanii de reducere a condusului agresiv. Campanii prin care cetatenii trebuie sa se ajute in trafic si nu sa-si faca numai sicane si bravada (gen nepermiterea intrarii in coloana a celui blocat pe prima banda in spatele unui tir/caruta/masina parcata, in care automobilul risca sa intre daca eu nu-l las sa se bage in fata mea, ca deh, eu am motor mare si el e un fraier cu logan, numai eu am culoar si nu ma intereseaza ca ala cu loganu moare in curu tirului dupa ce trec eu paralel pe langa el.
Poate am in fata un turist ametit sau un vizitator cu treburi la mine in oras, poate e omu bolnav, poate e mai timorat. Trebuie sa punem binele in fata.
Nu, noi trebuie sa punem in fata „Ce fraier, ce prost conduce, a dracu idioata, date ba la o parte! ce soferi prosti.”
Marea majoritate a soferilor, in special Bucuresti, conduc foarte preventiv si foarte intuitiv. Nu pun frane bruste, se asigura ca nu te surprind prin frane, au ochi la spate si in fata cu cel putin cateva masini.
Este destul de mult bun simt. E mult mai bine fata de acum 2 sau 5 ani.
E drept ca mai sunt si cativa cocalari sau multi soferi care-si transforma condusul timorat si nesigur intr-o agresivitate nejustificata si nenecesara, un consum de energie inutil.
Daca suntem la volan, intr-o cutie de metal, de ce ne agasam si ne stresam atat, asa facem si cand mergem pe trotuar?. Eu nu am vazut lume mergand pe trotuar sa-si dea flashuri, sa-si faca sicane. Toata lumea se descurca pe trotuar, merg in coloane relative si nu-si fac probleme.
In masina , e probabil un instinct al smecheriei si al luptei intre statusuri: eu am masina mai mare da-te la o parte. Un complex de inferioritate si o lipsa de preocupari, lipsa de cultura si de traditie in condus intr-o tara in care avem primii incaltati si primii inmatriculati, un experiment social.
00
NOU
#8
phidas
Asta putea fi evitat… soferul camicaze!
00
NOU
#9
Dan
Virajul fara asigurare al SUV-ului nu e scuzabil; insa eu personal reduc preventiv viteza in astfel de situatii, erau deja cateva elemente ce indicau un potential pericol – pietoni care traversau pe rosu, tramvai ce vira la stanga blocand vizibilitatea asupra sensului opus. Aproape sigur daca reducea viteza undeva la 25-30km/h avea o sansa – mica dar posibila – sa evite accidentul. Revin, nu discut vina insa cui ii place sa stea cu masina in service? Plus ca un asemenea impact se poate solda cu dauna totala… pe langa sperietura!
@Dinu, incearca sa conduci prin Constanta, Galati sau Brasov si dupa aia discuta despre cat prost se conduce in Bucuresti! STF, desi nu e vinovat dpdv legal, e clar sofer de duminica.
00
NOU
#11
meme
Master of Puppets, fuck yeah!
00
NOU
#12
STF
Baieti eu am condus , nu va luati de soferul SUV-ului , tot respectul pentru el , a gresit , toti gresim, nu s-a asigurat, si si-a recunoscut greseala si a fost OM.
00
NOU
#13
goldy
Trist pentru cel cu camera, si-a lovit masina aiurea din vina unui rupt… ma mir daca nu il scot politistii pe el de vina ca nu a condus preventiv, in tara asta orice e posibil
00
NOU
#14
Nautilus
@Alex: Audistul s-a băgat la fel de prosteşte şi a trecut fără probleme. Boul cu SUV l-a văzut trecând şi a înaintat aşa cum face un bou adevărat, fără să se mai uite.
~Nautilus
00
NOU
#15
Agent Capsuna
Am verde si prioritate.. ma doare-n injectoare ca am pietoni inconstienti pe trecere.. mai bine ii calc sa le arat eu.. n-as reduce viteza nici mort .. pe prioritatea mea? esti nebun ?
Am tramvai pe stanga si vizibilitate zero iar un Audi imi taie calea? Accelerez ce plm.. de aia am motor tunat de nemtoaica.. si prioritate.. ca la nfs
Ahh.. mi-a mai taiat calea si un SUV ? Mai bine claxonez cat pot de tare ca sigur se da laoparte .. ce prioritatea mea ?
In cazul asta si ala cu SUV-ul si soferul care filmeaza ar trebui sa ramana fara permis, sunt la fel de iresponsabili.
ba, voi astia care l-ati ucide cu pietre pe ala din SUV, doar ca are SUV, nu ati gresit in viata voastra niciodata?
NOU
#17
Un om simplu din popor
O fi SUViani marlan, dar si asta de filmeaza are minte putina. De condus preventiv ati auzit? Tocmai pentru ca exista imbecili cu mintea odihnita nu strica sa mergi mai usor prin intersectii.
S-o-ntalnit prostu’ cu tontu’.
00
NOU
#18
Dinu
@Mike – Eu nu ştiu în ce Bucureşti conduci tu, dar mie nu mie se pare ca majoritatea şoferilor conduc preventiv. Sunt unii şoferi care o fac, dar în nici un caz majoritatea. Se conduce din ce în ce mai haotic şi cu nesimţire.
Legat de video, amandoi şoferii şi-au recunoscut greşelile, ceea ce e de apreciat.
mhm. si cat zice ca e voie sa ai la trecerilor de pietoni in localitate? probabil mai putin decat avea soferu’ asta.
si a cui era obligatia de a adapta viteza la conditiile de drum pentru a putea preveni orice pericol?
mhm. a gresit destule si soferu’ asta nevinovat.
00
NOU
#20
Adi
@mike
Sa ne dea statul lectii, sa ne dea statul campanii…sa va dea statul neveste nu vreti ?!
Statul v-a (ne-a) dat un cod rutier. Care zice simplu (de fapt complicat pentru unii, aparent): „cand faci stanga, da prioritate celor care merg inainte pe sensul opus”. Greu, nu ?
@Agent Capsuna
Da ba, ma doare si-n injectoare si-n alte locuri. Merg cu masina prin oras, pur utilitar, pentru a ajunge dintr-un loc in altul. Spre deosebire de idiotii care imi taie calea cand am prioritate, fie ei pietoni sau soferi, eu poate am muncit in ziua aia. Nu am nevoie sa stau ca un pistolar din Vestul Salbatic, pregatit oricand pentru orice. Am invatat niste reguli, le-au invatat si altii, avem politie. Nu trebuie sa stau cu atentia in 15 locuri pentru a evita/repara greselile altora.
„Daca suntem la volan, intr-o cutie de metal, de ce ne agasam si ne stresam atat, asa facem si cand mergem pe trotuar?. Eu nu am vazut lume mergand pe trotuar sa-si dea flashuri, sa-si faca sicane. Toata lumea se descurca pe trotuar, merg in coloane relative si nu-si fac probleme.”
In afara de comparatia ta cretina din multiple motive (in cutiile de metal ai suficienta viteza cat sa te ranesti/mori, cutiile alea costa mult sa le repari), si pe trotuar risti sa-ti rupi gatul daca esti idiot. De exemplu, vei da de unul ca mine, care te va privi senin in ochi in timp ce iti infige ghidonul bicicletei in coaste. Si te vei mira de ce ala a fost atat de nesimtit, ca tu doar mergeai spre el, privindu-l in ochi, fara sa te dai la o parte, pe banda de biciclete desenata pe un trotuar lat de 5 metri.
Pacat ca nu merge chestia asta si cu masina. „M-a lovit ala cu numarul B-12-ABC” pare sa faca impresie mai mare la Politie decat „m-a lovita ala cu bicicleta gri”…
00
NOU
#21
Ryan Pivovar
E trist sa-ti risti viata pentru un filmulet, puteai sa eviti chestia asta, cateodata e bine sa franezi cand vezi treceri de pietoni. Acu 3 seri pe iuliu maniu a trecut un parlit cu golf si numere de prahova pe rosu la 3 semafoare, cred ca avea pofta sa moara.
00
NOU
#22
zvoner
Viteza prea mare pentru intrare in intersectie, cu precadere in intersectia de la Diham. Ala cu SUV-ul a comis-o, dar chiar daca legal vorbind cel care filma circula legal, in conditiile de trafic de la fata locului a mers prea tare. Mult prea tare.
Sa intri cu 50-60km/h in intersectia aia tine de inconstienta. Bine ca n-a patit nimeni nimic, fierul se repara.
00
NOU
#23
vali
@zvoner: teoretic, ai dreptate. practic, el avea verde.
NOU
#24
bbn
Cea care a filmat are de 10 ori vina mai mare.
Ala cu SUV-ul nu avea vizibilitate, dar vedea o multime de oameni pe trecerea de pietoni (deci clar, nu vine nimeni). Nu e scuza 100% pentru neasigurare, dar la traficul de Bucuresti e OK.
In schimb madama care filma… Vede pietoni pe trecere, vede ca i se taie calea de alte masini, dar nu se gandeste o clipa sa atinga frana si sa fie mai precauta pentru ca avea vizibilitate zero pe stanga, claxon la greu si pedala!
00
NOU
#25
Patraulea
1. SUV-ul a gresit. O fi om, dar tot bou ramane. Gandind macar si doar prin prisma lui: sa zicem ca tipa nu avea Corsa asta cu airbaguri, ci avea o batrana 1310. Caz in care accidentul asta ar fi avut probabil printre urmari faptul ca el ar fi avut grija cativa ani buni de-acum incolo cand si cum se apleaca dupa sapun.
2. Tipa din masina cu camera e cretina. Daca lovea un pieton? „Era pe rosu pietonul, nu ma doare” Poor idiot! Nici nu-ti imaginezi despre ce vorbesti: dincolo de posbilele tale traume pe termen scurt, creierul imprastiat pe propriul parbriz e o imagine care nu se uita usor.
3. Tipa din masina cu camera e cretina (again). Conduce ca nebuna o masina care nu e facuta sa reactioneze bine in situatii limita, ci e facuta sa iasa la bani putini. Sa explic: Masina din care se filmeaza e un Opel Corsa C, produs intre 2000 si 2006, deci are minimum 5 anisori vechime. Pare a fi standard din pdv roti, si asta inseamna ca are roti de13 inch, adica are niste discuri de frana cam cat un CD. Continuand rationamentul, are pneuri de cel mult 155, deci cu o aderenta pe asflat ud comparabila cu a unei coji de banana pe gheata. Si la EURONCAP se comporta asa: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/. Adica e un fel de skateboard cu motor, dar judecand dupa cum o conduce, ea nu stie asta, si nici nu o intereseaza de altfel, pisi metalista are masina de-aia neagra cu cd-player si boxe. She’s cool!
„Every single driver should have an accident during their first year of driving[…] They would get to know their limits and this would solve most of the problems” zicea un om care stie una-alta despre masini.
come crowling fasteeer, obey your masteeer … mast.. oh shit !
00
NOU
#27
alinutu
Da’ ala cu SUV’u unde se grabea?vizibilitate in dreapta nu avea,trebuia sa astepte sa se faca verde la pietoni si pe urma sa treaca.De unde pana unde prosteala asta cu condusul preventiv?Adica ala care vine pe verde trebuie sa astepte sa treaca aia care ar trebui sa-i dea prioritate doar asa,ca sa fie „preventiv”?A mai murit unul la Titan in iarna tot asa,ca era grabit si ala cu A6-le care venea pe verde nu a condus „preventiv”.unul e mort,celalalt se plimba prin parc…
00
NOU
#28
Patraulea
Hmm… poate m-am pripit si nu era o pisi metalista, ci un pisu metalistu, iar pisa metalista era in dreapta. Oricum, se aplica ce am zis, doar ca se schimba genul.
00
NOU
#29
maddy
se putea evita… acu cateva saptamani in urma eu aveam verde, plec de la stop si un matiz (god i hate them!!!) a trecut direct pe rosu si daca nu puneam frana ne pupam direct in bot.
00
NOU
#30
badday
ce aveti ma cu ala care filmeaza?!?!? de ce il scuzati pe ala cu suv-ul? exista semafor, indicatoare de prioritate si prioritate de dreapta, toate in favoarea filmatorului. de ce mai avem reguli daca nu stim sa le respectam? poate omul astepta un prost ca sa-si repare masina pe asigurare…
00
NOU
#31
ispy
tipu cu santa fe trebuie injurat din principiu. numai pentru ca are suv si deja o merita. si dupa cum reiese din film, sigur nu si l-a cumparat din bani cinstiti. ce le mai stiu ei unii postaci pe toate.
00
NOU
#32
xenonhost
Soferului de Corsa ii trebuia alta masina, la cum s-a infipt in SUV. La oricine i se poate intampla sa nu observe o alta masina si sa nu acorde prioritate dar cel care a filmat e chiar inconstient, mai ales cu o persoana pe locul din dreapta.
00
NOU
#33
exvpa
Pai ce sa avem? Un mic amanunt din codul rutier, Condusul preventiv. Sunt destui dobitoci care iau prioritatea in brate si ii doare in anus de ce se intampla in jurul lor.
00
NOU
#34
paul samoila
Este fantastic, cel cu SUV-ul e vinovat dar majoritatea dau vina ,pe celalalt. Nu mai exista reguli de circulatie?
00
NOU
#35
stanley
STF, esti unul din cei mai prosti soferi si sincer m-as simti in pericol sa merg in masina cu tine.
Esti inconstient sau pur si simplu prost, altfel nu imi explic cum pla mea circuli cu viteza aia in conditiile alea – pietoni care traverseaza ca boii (desi au rosu, nu inseamna ca mergi cu viteza spre ei ca si cum nimic nu s-ar intampla), masini care fac stanga prin fata ta.
Nu oricine e facut sa CONDUCA (de la masini la corporatii, e acelasi cacat – in ambele ai nevoie de creier), de aia daca nu ai atentia in sange esti un pericol public, oricat ai circula de legal in aparenta (desi aici nu circulai legal, viteza era undeva la 65-70 km/h).
00
NOU
#36
Civilizatu'
@exvpa :dupa rationamentul tau numai cei care au prioritate sau verde la semafor trebuie sa conduca preventiv.Cei care nu au prioritate si provoaca accidente,nu sunt obligati sa conduca preventiv.Fain rationament…
Eu propun sa votam…
Ce dracu’ prioritate, ce verde! E proasta tipa ca a intrat in intersectie. Trebuia sa franeze sa lase pietonii sa treaca linistiti pe rosu, sa il lase si pe ala cu SUV…
Pentru aia cu permis care au uitat: la examen acordarea de prioritate cui nu trebuie e motiv de „mai veniti pe la noi”!
Ps. @expava si restul cu comentarii de prioritate vs conduita preventiva: sunteti niste dobitoci! De aia s-a inventat prioritatea, sa nu stam sa ne uitam unii la altii facand integrale din cine trece prin intersectie. Conduita preventiva trebuia sa aiba boul cu santa fe si sa se gandeasca ca el nu pleaca de pe loc mai repede decat face tipa cu corsa aia 10 metri, ca hardughia aia de masina nu-i monopostul lui schumacher.
00
NOU
#39
STF
cine nu a gresit niciodata sa arunce primul piatra
@Patraulea , roti de 14 , anvelope 175/65/14 Dunlop Wintersport M3, alta masina nu evita accidentul indiferent ce ar fi fost datorita conditiilor carosabilului.
Si nu sunt sofer de duminica , treceam (la trecut pt ca nu mai am cu ce) prin intersectia aia zilnic de luni pana vineri(Dristor-Pipera zilnic). Acum aveam vreo 150 km in spate si nu am condus preventiv. Dupa cum ziceam toti mai gresim din cand in cand.Accidentele se intampla atunci cand soferul care greseste legal nu este ferit de ceilalti .
00
NOU
#40
Programare Sociala
@STF aș zice că tu ești mai vinovat ca șoferul de SUV.
Măcar acum presupun că ai înțeles că accidentele se întâmplă chiar și pe prioritatea ta. Prin urmare pe viitor vei aplica conduita preventivă, vei încetini în primul rând cu 20km/h când o să îți fugă pietonii, vei mai încetini încă 20km/h când vei vedea un audi că nu îți acordă prioritate și vei avea astfel o viteză adecvată astfel încât să eviți să intri într-un bou cu un SUV care nu se asigură.
00
NOU
#41
Karma
Nu stiu ce e cu toate speculatiile. Nu inteleg, voi care comentati, stiti care e diferenta dintre verde si cedeaza trecerea? Daca eu am verde trec, nu exista obstacole legale la culoarea verde, exceptand Pompierii, Politia, Ambulanta, sau un politist care dirijeaza in intersectie. Nu a fost nici unul din cazuri, deci tipul cu SUV e de vina. De-asta exista codul rutier, ca sa nu poata orice destept car ecrede ca inventeaza el reguli noi de circulatie, bazate pe „n-am avut vizibilitate”, „e si el om” si „masina ta din ce an e?”, sa faca el legea. Probabil asta e si in capul boilor care imi taie mie zilnic calea, tot felul de reguli noi de genul, „eu nu am vizibilitate, deci pot sa trec ca nu vad nimic”. Pe scurt, echipajul de politie care a venit la fata locului, indiferent ce credeti voi ca trebuia sa faca, l-a sanctionat pe gibon zdravan si i-a luat carnetul pentru neacordarea prioritatii, care e foarte grav si nu e cu puncte, e cu luat carnetul. Eu asa stiu, ca la neacordare prioritate iti ia carnetul, ca duce la coliziuni. Si in plus, probabil politistul i-a dat puncte tipei care a filmat, ca avea peste viteza legala cu vreo 20 la ora. Scurt. Acuma, n-am vazut daca s-a scris: politia ce a facut, concret?
00
NOU
#42
neaorin
Ce-mi plac mie astia ca gigel: „conduita preventiva inseamna ca ailalti trebuie sa fie prevazatori cand trece mandea pe verde”. De astia ma tem cand sunt la volan si sunt absolut terifiat cand sunt la ghidon. PS: daca ne referim la soferi, Pantelimon e pentru Bucuresti ceea ce Bucurestiul e pentru restul tarii.
00
NOU
#43
vali
@neaorin: well, omul are dreptate. tu nu ai verde, deci care dintre noi trebuie să fie atent? daca trebuie sa fim amandoi, de ce mai exista semafoare?
NOU
#44
karma
@Patraulea, pentru mine legea e mai presus de hormonii si cohones ale soferilor de povara de bucuresti. Eu am respect fata de lege, nu o reinterpretez pana am eu chef. De acord, tipa PUTEA sa fie mai prudenta, dar pana la urma nu pot sa stau sa incetinesc de fiecare data cand scoate unul botu’ in bulevard si ameninta sa intre. Merg mediu, nu alerg, dar pana una alta legea zice ca el sta dreq acolo pana trec eu, asa e legea si asa e si corect. Cand mergi pe orice bulevard sunt cate 2-3 la fiecate straduta sau intersectie care vor sa intre, dar toti au cedeaza trecerea si in 99% din cazuri, chiar fac cum scrie in Cod. Altfel iese cu busituri la fiecare cvartal.
00
NOU
#45
neaorin
Amandoi trebuie sa fim atenti. „Conduita preventiva” exact asta inseamna, sa-ti dai o sansa cat mai buna de a evita un accident chiar atunci cand alalalt o comite. De asta exista regula celor doua secunde, de asta evitam sa stam in unghiul mort, etc. Sunt accidente care nu pot fi evitate – de exemplu, esti pe DN, scapa unul masina pe contrasens si te matura in santz. Asta e, ai tras un loz necastigator. Aici e clar ca omul in loc sa reduca un pic viteza a accelerat peste pietoni „ca sa prinda verde”, asa cum fac multi soferi, iar asta n-are nimic de-a face cu condusul preventiv, mai ales ca spune ca trece zilnic pe acolo deci stie cati imbecili sunt. Mai era si ud pe jos.
00
NOU
#46
Karma
Nu stiu care din posteri e soferul care a filmat, sa inteleg ca STF e autorul? Zi-mi te rog si mie, ce a facut Politia in cazul vostru? Cui i-a luat carnetul, ca sa ne lamurim.
00
NOU
#47
STF
Karma , am facut amiabila , si apropo nu aveam destula viteza cat sa iau amenda daca ar fi fost un radar pe acolo ( aveam pana in 60 inainte de intersectie ).
00
NOU
#48
Vlad
Parcă aţi înnebunit cu toţii – cum măi să consideri că e de vină STF că a mers prea repede?
Mâine poimâine o să spuneţi că puştii violaţi de preoţii catolici sunt de vină pt rupturile anale că n-au relaxat mai bine curul.
Voi vă auziţi vorbind?
00
NOU
#49
Patraulea
SUV-ul e vinovat. Are sens sa mai discutam a cui e vina? Nu. Bun, deci lasam platitudinile si trecem mai departe…
@ STF: ok, am gresit. In primul rand, esti barbat, nu pisi metalista. Aveai pneuri bune, jenti mai mari, deci aderenta mai buna decat am crezut eu. Dar tot te-ai napustit ca nebunu’ in intersectia aia.
@karma: „nu pot sa stau sa incetinesc de fiecare data cand scoate unul botu’ in bulevard si ameninta sa intre” Ba poti! Daca eu pot sa fac asta de 15 ani (cam de-atunci conduc) in ciuda faptului ca pe orice circuit nu o sa fii in stare sa imi mirosi esapamentul, parol ca poti si tu. Nu-l cunosc pe camionagiu, dar asta e un video exemplar, care ar trebui sa va puna pe ganduri pe toti astia care nu stiti ce face pedala aia mare din stanga si care aveti orgoliul cat casa https://youtube.com/watch?v=TGrfbrKFoxQ.
@all: nimeni nu zice ca SUV-ul nu e de vina. Ideea insa e ca toti ar trebui sa invatam ceva din patania asta, nu sa ramanem cu ideea fixa „am prioritate, mi se rupe, codul rutier, bla, bla…” pentru ca in Romania orice lege (inclusiv codul rutier) pare a avea caracter informativ. Daca nu traiti pe-aici atunci va inteleg comentariile, daca traiti pe-aici atunci sunteti prea inocenti.
Trecand peste orgolii si simt al justitiei exacerbat, TREBUIE INTELES CA E DE PREFERAT SA EVITI UN ACCIDENT, DECAT SA FII IMPLICAT INTR-UN ACCIDENT IN CARE AI DREPTATE!!! e atat de greu de inteles ?
Si ar mai fi detaliul legat de cunoasterea propriilor limite (si eventual ar fi bine sa stiti si ce poate si ce nu poate fierul pe care il conduceti).
00
NOU
#50
Patraulea
Before some smart-ass jumps: da, stiu ca se spune „jante” nu „jenti”.
00
NOU
#51
Karma
@STF am inteles. Eu cred ca l-ai menajat. Daca venea politia, il rupea pe ala cu gipul.
@neaorin. Vechiul cod rutier era axat pe conduita prudenta. Stiu ca Noul cod rutier, de prin 2006 parca, a introdus un alt concept. De exemplu daca lovesti un pieton care traversa neregulamentar, noul cod ii pune toata vina in carca pietonului, si il disculpa pe sofer daca mergea regulamentar. Vechiul cod l-ar fi amendat si pe sofer, chiar regulamentar, ca nu a avut conduita preventiva. Noul cod prevede ca daca eu lovesc un pieton, e vina lui. (daca trece pe rosu sau pe unde nu trebuie). La fel si cu gibonul. Daca vechiul cod era ceva gen sunteti amandoi de vina, noul cod zice ca doar el e de vina. Acuma nu stiu pe paragrafe, dar cam asta e continutul.
00
NOU
#52
STF
Ah mi-am adus aminte de ceva, cel mai mult m-au enervat bagatorii de seama de la locul accidentului care incercau sa ma convinga sa sun la ambulanta sa spun ca e cu victime ca sa „il fac pe ala de bani”, un individ a stat vreo juma de ora incercand sa ma convinga . Numai jeguri de oameni in tara asta .
00
NOU
#53
paul samoila
am prioritate, mi se rupe!
00
NOU
#54
karma
@Paul Samoila
Nu stiu daca esti sarcastic, dar sunt de acord cu ce spui. Daca am prioritate, mi se rupe! Sistemul e gandit functie de o ierarhie a prioritatii. Vii de pe prioritate, ai dreptul sa treci fara obligatii. Vii de pe drum fara prioritate, trebuie sa te uiti in jur, sa astepti, sa fii precaut. Principiul e ca un om care conduce cu o viteza medie, nu se poate concentra la TOT ce e in jurul lui. El vede inainte. De aici plecand, pietonii si masinile se opresc si ii fac loc, ei avand avantajul perceptiei: ei pot sa fie atenti la mai multe, stand pe loc. Eu nu stau sa explic insa de ce e buna prioritatea. Pentru toti cei care se simt in masura sa puna in discutie principiul prioritatii, oricare dintre ele, ca e de semafor, ca e de dreapta tec, am sa spun clar: Nu e la mica tocmeala aici. E o lege europeana, semnele de ceirculatie sunt dinainte de WW2, deci din perioada interbelica, facute in Europa. M-am saturat de toti romanasii care abia au descoperit roata dar se cred in pozitie sa sfideze regulile, si o mai fac si din convingere. Iar pe urma nu mai poti face 100 de metri in oras ca iese cate un tupeist de pe o straduta si se pune pe banda 1, fara nici un pic de constiinta, DOAR pentru ca politia nu e acolo. Imi pare rau ca autorul nu a lasat politia sa faca in sfarsit putina dreptate, dar desigur, e dificil pentru un cetatean sa stea sa astepte un echipaj care ar fi trebuit sa se afle acolo de la inceput. Politia nu ne apara, si de aceea traim intr-o tara in care toti tablagiii fac legea proprie si sunt stat in stat, in care tupeul e singura prioritate de care mai asculta smecherii, si cand cineva se plange, tot ei sunt cei care tabara pe forum si incearca sa ma convinga ca legea prioritatii nu e buna, ca vor ei sa faca alta, in care manevrele lor „de baieti destepti” sunt legale. A, daca unul care are prioritate iti face semn sa treci, asta e ok, e loc de putina tocmeala. Dar sa te bagi ca un mitica pe contrasens pentru ca „poti”, cu asta nu sunt de acord.
00
NOU
#55
kiry
In Romania trebuie sa ii atent la neatentia altora.
Trebuie sa fii tampit sa intri intr-o intersectie cu 60/h
Asta cu Audi nici nu a incetinit la trecerea de pietoni..
Toti astia care incalca regulile de circulatie atat de grav ( suv ) + cei ce nu previn ( audi ), ar trebui sa li se taie mainile. Din moment ce nu te asiguri, din moment ce rulezi cu 60 la ora in intersectie..inseamna ca te-ai plictisit de viata.. ok..arunca-te de pe bloc, dar nu pune in pericol viata altora doar pentru ca ti s-a urat tie sa mai traiesti.
00
NOU
#56
STF
Codul rutier spune ca trebuie sa incetinesti la 30km/h in localitate in urmatorul caz :
1 singura banda pe sens
trecere de pietoni nesemaforizata
00
NOU
#57
Un om simplu din popor
Codul Rutier spune. Si? Legea data de oameni e o conventie. Daca se respecta, bine. Daca nu, ai supt-o. D-aia e mai bine sa previi, decat sa umbli ca berbecu’ si sa-ti indoi „coarnele” in portiera altuia.
Verde nu inseamna ca poti s-o calci in intersectie, drum cu prioritate nu inseamna ca o si ai si, in general, tot ce scrie la cartulia aia e cam… optional. In real life, normal.
Daca pana acum credeai altfel, poate macar de-acum inainte n-o s-o mai faci
00
NOU
#58
gigel
@neaorin: sa stii ca si mie mi s-a spus „ba, de ce dracu franezi cand ai prioritate?”
faptul ca tu esti terifiat de cei ce trec pe verde demonstreaza ca esti prost.
tu esti ca taximetristul ala care trece pe rosu, trece pe rosu si la verde fraaaaana…
00
NOU
#59
paul samoila
am vorbit serios, daca am prioritate mi se rupe,altfel ce rost au semafoarele,indicatoarele etc.
ce e naspa e ca daca-s mai mult de 15 grade afara si 7 dimineata eu am exact traseul tipei cu Metallica in boxe, numai ca-s calare pe mobra… d-aia am am invtat sa incetinesc destul de mult la fiecare intersectie, mai ales daca-s linii de tramvai
00
NOU
#61
neaorin
@gigel: nu de cei care trec pe verde mi-e frica. Mi-e frica de cei care cred ca daca au verde la semafor au voie de la codul rutier, Dumnezeu si Maica Precista sa nu fie atenti la ce le-ar mai putea iesi in cale. Mi-e frica de cei indeajuns de redusi mintal ca sa judece la modul „mi se rupe, daca iese accident nu e vina mea. Eu trebe sa ajung acasa cu 5 secunde mai devreme”. Prioritatea spune doar cine ar trebui sa treaca primul si cine al doilea. Nu te scuteste sa casti ochii la drum. Am spus ca mult mai frica mi-e atunci cand nu sunt la volan ci la ghidon, adica atunci cand am o gramada de pierdut din cauza alora care nu belesc ochii unde trebuie. Prioritari sau nu. Oricum, cu motorul nu am niciodata prioritate.
00
NOU
#62
Andrei
Mi se pare halucinant cum Santa Fe-ul e considerat si el un om intre oameni care se descurca si el cum poate in traficul din Bucuresti si vine necuratul pe prioritate si nu-l lasa sa „traieste” si el. Oameni suntem, ne intelegem. Regulile „e” asa, sa fie.
Soferii de genul celui din Santa Fe sunt cei care fac asta tocmai pentru ca stiu ca se poate – „lasa ca franeaza fraierul ca doar nu intra in mine. Sa astepte chiar daca are verde”. Am auzit o chestie la cineva din provincie aclimatizat in Bucuresti: „Regulile de circulatie sunt orientative, la urma urmei cine esti tu sa-ti dau prioritate?” spusa cu toata seriozitatea. In fata unui astfel de rationament ce sa mai zici? Gluma cu „daca vine un meserias din partea cealalta” se aplica mereu in Bucuresti. Aici toti sunt meseriasi si fiecare are propriul cod rutier.
Maine la fiecare verde o sa incetinesc un pic din respect pentru cei care nu mai au rabdare. Pentru ca – nu-i asa? – numai ei se grabesc.
00
NOU
#63
Andrei
Wa-ha-ha-ha, acuma am observat. Un om simplu din popor – „tot ce scrie in cartulia aia e optional”. Nu stiu daca sa rad sau sa plang…
00
NOU
#64
Sorin
Patraulea, tu il eviti azi si el fiind consecvent, miine iti calca mama/sora/sotia/prietena pe trecerea de pietoni, el pe rosu, pietonii pe verde. cum zicea neaorin, pietonii au tras lozul necistigator.
De ce ? Pentru ca nu l-a invatat nimeni minte ca trebuie sa acorde prioritate si strada nu e in toalitate a lui.
Si din exemple se invata. Daca nu invata din ele va invata pe propria piele/tabla. Cineva trebuie sa-i invete. Daca STF a luat initiativa, bravo lui.
Eu as interzice in Bucuresti SUV/jeep si orice masina de genul asta.
pff oare avea centura?cred ca da ,ca altfel nu mai vorbea cateva minute
Pfff s-a intamplat la intersectia de la Diham …
Graba si neatentia.
N-am p*la cata mi-as baga in SUVist. Pe capota direct!
cind o sa-si cumpere masini din bani munciti de ei o sa fie mai atenti , si el si ea … pina atunci scapa cine poate…
In situatiile de genul asta e bine sa ai un pistol la tine ca sa ii gauresti teasta imbecilului!
Filmuletul e facut de la bordul unei salvari?
Altfel nu prea se justifica graba si lipsa de conducere preventiva si agresivitatea.
Poate numai daca esti maniac si zici „Uite cum trece pe rosu sau pe langa trecere, da-i si plezneste-l pe suvist sau pe bietul pieton”
Suvist ametit, poate parbriz murdar..s-a bagat destul de previzibil sau Pieton satul sa stea cate 50 de minute in statie sau sa traverseze pe la treceri prost puse, refugii de tramvai improprii in mijlocul strazii, fara parapet solid- tinta sigura.
Asta e orasul, e nevoie de preventie, toleranta si intelegere si presiuni pe autoritati pentru asigurarea unui trafic coordonat. Poate si ceva lectii si campanii de reducere a condusului agresiv. Campanii prin care cetatenii trebuie sa se ajute in trafic si nu sa-si faca numai sicane si bravada (gen nepermiterea intrarii in coloana a celui blocat pe prima banda in spatele unui tir/caruta/masina parcata, in care automobilul risca sa intre daca eu nu-l las sa se bage in fata mea, ca deh, eu am motor mare si el e un fraier cu logan, numai eu am culoar si nu ma intereseaza ca ala cu loganu moare in curu tirului dupa ce trec eu paralel pe langa el.
Poate am in fata un turist ametit sau un vizitator cu treburi la mine in oras, poate e omu bolnav, poate e mai timorat. Trebuie sa punem binele in fata.
Nu, noi trebuie sa punem in fata „Ce fraier, ce prost conduce, a dracu idioata, date ba la o parte! ce soferi prosti.”
Marea majoritate a soferilor, in special Bucuresti, conduc foarte preventiv si foarte intuitiv. Nu pun frane bruste, se asigura ca nu te surprind prin frane, au ochi la spate si in fata cu cel putin cateva masini.
Este destul de mult bun simt. E mult mai bine fata de acum 2 sau 5 ani.
E drept ca mai sunt si cativa cocalari sau multi soferi care-si transforma condusul timorat si nesigur intr-o agresivitate nejustificata si nenecesara, un consum de energie inutil.
Daca suntem la volan, intr-o cutie de metal, de ce ne agasam si ne stresam atat, asa facem si cand mergem pe trotuar?. Eu nu am vazut lume mergand pe trotuar sa-si dea flashuri, sa-si faca sicane. Toata lumea se descurca pe trotuar, merg in coloane relative si nu-si fac probleme.
In masina , e probabil un instinct al smecheriei si al luptei intre statusuri: eu am masina mai mare da-te la o parte. Un complex de inferioritate si o lipsa de preocupari, lipsa de cultura si de traditie in condus intr-o tara in care avem primii incaltati si primii inmatriculati, un experiment social.
Asta putea fi evitat… soferul camicaze!
Virajul fara asigurare al SUV-ului nu e scuzabil; insa eu personal reduc preventiv viteza in astfel de situatii, erau deja cateva elemente ce indicau un potential pericol – pietoni care traversau pe rosu, tramvai ce vira la stanga blocand vizibilitatea asupra sensului opus. Aproape sigur daca reducea viteza undeva la 25-30km/h avea o sansa – mica dar posibila – sa evite accidentul. Revin, nu discut vina insa cui ii place sa stea cu masina in service? Plus ca un asemenea impact se poate solda cu dauna totala… pe langa sperietura!
Absolut de acord cu @mike.
@Dinu, incearca sa conduci prin Constanta, Galati sau Brasov si dupa aia discuta despre cat prost se conduce in Bucuresti! STF, desi nu e vinovat dpdv legal, e clar sofer de duminica.
Master of Puppets, fuck yeah!
Baieti eu am condus , nu va luati de soferul SUV-ului , tot respectul pentru el , a gresit , toti gresim, nu s-a asigurat, si si-a recunoscut greseala si a fost OM.
Trist pentru cel cu camera, si-a lovit masina aiurea din vina unui rupt… ma mir daca nu il scot politistii pe el de vina ca nu a condus preventiv, in tara asta orice e posibil
@Alex: Audistul s-a băgat la fel de prosteşte şi a trecut fără probleme. Boul cu SUV l-a văzut trecând şi a înaintat aşa cum face un bou adevărat, fără să se mai uite.
~Nautilus
Am verde si prioritate.. ma doare-n injectoare ca am pietoni inconstienti pe trecere.. mai bine ii calc sa le arat eu.. n-as reduce viteza nici mort .. pe prioritatea mea? esti nebun ?
Am tramvai pe stanga si vizibilitate zero iar un Audi imi taie calea? Accelerez ce plm.. de aia am motor tunat de nemtoaica.. si prioritate.. ca la nfs
Ahh.. mi-a mai taiat calea si un SUV ? Mai bine claxonez cat pot de tare ca sigur se da laoparte .. ce prioritatea mea ?
In cazul asta si ala cu SUV-ul si soferul care filmeaza ar trebui sa ramana fara permis, sunt la fel de iresponsabili.
ba, voi astia care l-ati ucide cu pietre pe ala din SUV, doar ca are SUV, nu ati gresit in viata voastra niciodata?
O fi SUViani marlan, dar si asta de filmeaza are minte putina. De condus preventiv ati auzit? Tocmai pentru ca exista imbecili cu mintea odihnita nu strica sa mergi mai usor prin intersectii.
S-o-ntalnit prostu’ cu tontu’.
@Mike – Eu nu ştiu în ce Bucureşti conduci tu, dar mie nu mie se pare ca majoritatea şoferilor conduc preventiv. Sunt unii şoferi care o fac, dar în nici un caz majoritatea. Se conduce din ce în ce mai haotic şi cu nesimţire.
Legat de video, amandoi şoferii şi-au recunoscut greşelile, ceea ce e de apreciat.
mhm. si cat zice ca e voie sa ai la trecerilor de pietoni in localitate? probabil mai putin decat avea soferu’ asta.
si a cui era obligatia de a adapta viteza la conditiile de drum pentru a putea preveni orice pericol?
mhm. a gresit destule si soferu’ asta nevinovat.
@mike
Sa ne dea statul lectii, sa ne dea statul campanii…sa va dea statul neveste nu vreti ?!
Statul v-a (ne-a) dat un cod rutier. Care zice simplu (de fapt complicat pentru unii, aparent): „cand faci stanga, da prioritate celor care merg inainte pe sensul opus”. Greu, nu ?
@Agent Capsuna
Da ba, ma doare si-n injectoare si-n alte locuri. Merg cu masina prin oras, pur utilitar, pentru a ajunge dintr-un loc in altul. Spre deosebire de idiotii care imi taie calea cand am prioritate, fie ei pietoni sau soferi, eu poate am muncit in ziua aia. Nu am nevoie sa stau ca un pistolar din Vestul Salbatic, pregatit oricand pentru orice. Am invatat niste reguli, le-au invatat si altii, avem politie. Nu trebuie sa stau cu atentia in 15 locuri pentru a evita/repara greselile altora.
„Daca suntem la volan, intr-o cutie de metal, de ce ne agasam si ne stresam atat, asa facem si cand mergem pe trotuar?. Eu nu am vazut lume mergand pe trotuar sa-si dea flashuri, sa-si faca sicane. Toata lumea se descurca pe trotuar, merg in coloane relative si nu-si fac probleme.”
In afara de comparatia ta cretina din multiple motive (in cutiile de metal ai suficienta viteza cat sa te ranesti/mori, cutiile alea costa mult sa le repari), si pe trotuar risti sa-ti rupi gatul daca esti idiot. De exemplu, vei da de unul ca mine, care te va privi senin in ochi in timp ce iti infige ghidonul bicicletei in coaste. Si te vei mira de ce ala a fost atat de nesimtit, ca tu doar mergeai spre el, privindu-l in ochi, fara sa te dai la o parte, pe banda de biciclete desenata pe un trotuar lat de 5 metri.
Pacat ca nu merge chestia asta si cu masina. „M-a lovit ala cu numarul B-12-ABC” pare sa faca impresie mai mare la Politie decat „m-a lovita ala cu bicicleta gri”…
E trist sa-ti risti viata pentru un filmulet, puteai sa eviti chestia asta, cateodata e bine sa franezi cand vezi treceri de pietoni. Acu 3 seri pe iuliu maniu a trecut un parlit cu golf si numere de prahova pe rosu la 3 semafoare, cred ca avea pofta sa moara.
Viteza prea mare pentru intrare in intersectie, cu precadere in intersectia de la Diham. Ala cu SUV-ul a comis-o, dar chiar daca legal vorbind cel care filma circula legal, in conditiile de trafic de la fata locului a mers prea tare. Mult prea tare.
Sa intri cu 50-60km/h in intersectia aia tine de inconstienta. Bine ca n-a patit nimeni nimic, fierul se repara.
@zvoner: teoretic, ai dreptate. practic, el avea verde.
Cea care a filmat are de 10 ori vina mai mare.
Ala cu SUV-ul nu avea vizibilitate, dar vedea o multime de oameni pe trecerea de pietoni (deci clar, nu vine nimeni). Nu e scuza 100% pentru neasigurare, dar la traficul de Bucuresti e OK.
In schimb madama care filma… Vede pietoni pe trecere, vede ca i se taie calea de alte masini, dar nu se gandeste o clipa sa atinga frana si sa fie mai precauta pentru ca avea vizibilitate zero pe stanga, claxon la greu si pedala!
1. SUV-ul a gresit. O fi om, dar tot bou ramane. Gandind macar si doar prin prisma lui: sa zicem ca tipa nu avea Corsa asta cu airbaguri, ci avea o batrana 1310. Caz in care accidentul asta ar fi avut probabil printre urmari faptul ca el ar fi avut grija cativa ani buni de-acum incolo cand si cum se apleaca dupa sapun.
2. Tipa din masina cu camera e cretina. Daca lovea un pieton? „Era pe rosu pietonul, nu ma doare” Poor idiot! Nici nu-ti imaginezi despre ce vorbesti: dincolo de posbilele tale traume pe termen scurt, creierul imprastiat pe propriul parbriz e o imagine care nu se uita usor.
3. Tipa din masina cu camera e cretina (again). Conduce ca nebuna o masina care nu e facuta sa reactioneze bine in situatii limita, ci e facuta sa iasa la bani putini. Sa explic: Masina din care se filmeaza e un Opel Corsa C, produs intre 2000 si 2006, deci are minimum 5 anisori vechime. Pare a fi standard din pdv roti, si asta inseamna ca are roti de13 inch, adica are niste discuri de frana cam cat un CD. Continuand rationamentul, are pneuri de cel mult 155, deci cu o aderenta pe asflat ud comparabila cu a unei coji de banana pe gheata. Si la EURONCAP se comporta asa: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/. Adica e un fel de skateboard cu motor, dar judecand dupa cum o conduce, ea nu stie asta, si nici nu o intereseaza de altfel, pisi metalista are masina de-aia neagra cu cd-player si boxe. She’s cool!
„Every single driver should have an accident during their first year of driving[…] They would get to know their limits and this would solve most of the problems” zicea un om care stie una-alta despre masini.
come crowling fasteeer, obey your masteeer … mast.. oh shit !
Da’ ala cu SUV’u unde se grabea?vizibilitate in dreapta nu avea,trebuia sa astepte sa se faca verde la pietoni si pe urma sa treaca.De unde pana unde prosteala asta cu condusul preventiv?Adica ala care vine pe verde trebuie sa astepte sa treaca aia care ar trebui sa-i dea prioritate doar asa,ca sa fie „preventiv”?A mai murit unul la Titan in iarna tot asa,ca era grabit si ala cu A6-le care venea pe verde nu a condus „preventiv”.unul e mort,celalalt se plimba prin parc…
Hmm… poate m-am pripit si nu era o pisi metalista, ci un pisu metalistu, iar pisa metalista era in dreapta. Oricum, se aplica ce am zis, doar ca se schimba genul.
se putea evita… acu cateva saptamani in urma eu aveam verde, plec de la stop si un matiz (god i hate them!!!) a trecut direct pe rosu si daca nu puneam frana ne pupam direct in bot.
ce aveti ma cu ala care filmeaza?!?!? de ce il scuzati pe ala cu suv-ul? exista semafor, indicatoare de prioritate si prioritate de dreapta, toate in favoarea filmatorului. de ce mai avem reguli daca nu stim sa le respectam? poate omul astepta un prost ca sa-si repare masina pe asigurare…
tipu cu santa fe trebuie injurat din principiu. numai pentru ca are suv si deja o merita. si dupa cum reiese din film, sigur nu si l-a cumparat din bani cinstiti. ce le mai stiu ei unii postaci pe toate.
Soferului de Corsa ii trebuia alta masina, la cum s-a infipt in SUV. La oricine i se poate intampla sa nu observe o alta masina si sa nu acorde prioritate dar cel care a filmat e chiar inconstient, mai ales cu o persoana pe locul din dreapta.
Pai ce sa avem? Un mic amanunt din codul rutier, Condusul preventiv. Sunt destui dobitoci care iau prioritatea in brate si ii doare in anus de ce se intampla in jurul lor.
Este fantastic, cel cu SUV-ul e vinovat dar majoritatea dau vina ,pe celalalt. Nu mai exista reguli de circulatie?
STF, esti unul din cei mai prosti soferi si sincer m-as simti in pericol sa merg in masina cu tine.
Esti inconstient sau pur si simplu prost, altfel nu imi explic cum pla mea circuli cu viteza aia in conditiile alea – pietoni care traverseaza ca boii (desi au rosu, nu inseamna ca mergi cu viteza spre ei ca si cum nimic nu s-ar intampla), masini care fac stanga prin fata ta.
Nu oricine e facut sa CONDUCA (de la masini la corporatii, e acelasi cacat – in ambele ai nevoie de creier), de aia daca nu ai atentia in sange esti un pericol public, oricat ai circula de legal in aparenta (desi aici nu circulai legal, viteza era undeva la 65-70 km/h).
@exvpa :dupa rationamentul tau numai cei care au prioritate sau verde la semafor trebuie sa conduca preventiv.Cei care nu au prioritate si provoaca accidente,nu sunt obligati sa conduca preventiv.Fain rationament…
parerea mea
mereu in conditii de siguranta
La revedere, ne vedem in India
Am scapat de accident
Eu propun sa votam…
Ce dracu’ prioritate, ce verde! E proasta tipa ca a intrat in intersectie. Trebuia sa franeze sa lase pietonii sa treaca linistiti pe rosu, sa il lase si pe ala cu SUV…
Pentru aia cu permis care au uitat: la examen acordarea de prioritate cui nu trebuie e motiv de „mai veniti pe la noi”!
Ps. @expava si restul cu comentarii de prioritate vs conduita preventiva: sunteti niste dobitoci! De aia s-a inventat prioritatea, sa nu stam sa ne uitam unii la altii facand integrale din cine trece prin intersectie. Conduita preventiva trebuia sa aiba boul cu santa fe si sa se gandeasca ca el nu pleaca de pe loc mai repede decat face tipa cu corsa aia 10 metri, ca hardughia aia de masina nu-i monopostul lui schumacher.
cine nu a gresit niciodata sa arunce primul piatra
@Patraulea , roti de 14 , anvelope 175/65/14 Dunlop Wintersport M3, alta masina nu evita accidentul indiferent ce ar fi fost datorita conditiilor carosabilului.
Si nu sunt sofer de duminica , treceam (la trecut pt ca nu mai am cu ce) prin intersectia aia zilnic de luni pana vineri(Dristor-Pipera zilnic). Acum aveam vreo 150 km in spate si nu am condus preventiv. Dupa cum ziceam toti mai gresim din cand in cand.Accidentele se intampla atunci cand soferul care greseste legal nu este ferit de ceilalti .
@STF aș zice că tu ești mai vinovat ca șoferul de SUV.
Măcar acum presupun că ai înțeles că accidentele se întâmplă chiar și pe prioritatea ta. Prin urmare pe viitor vei aplica conduita preventivă, vei încetini în primul rând cu 20km/h când o să îți fugă pietonii, vei mai încetini încă 20km/h când vei vedea un audi că nu îți acordă prioritate și vei avea astfel o viteză adecvată astfel încât să eviți să intri într-un bou cu un SUV care nu se asigură.
Nu stiu ce e cu toate speculatiile. Nu inteleg, voi care comentati, stiti care e diferenta dintre verde si cedeaza trecerea? Daca eu am verde trec, nu exista obstacole legale la culoarea verde, exceptand Pompierii, Politia, Ambulanta, sau un politist care dirijeaza in intersectie. Nu a fost nici unul din cazuri, deci tipul cu SUV e de vina. De-asta exista codul rutier, ca sa nu poata orice destept car ecrede ca inventeaza el reguli noi de circulatie, bazate pe „n-am avut vizibilitate”, „e si el om” si „masina ta din ce an e?”, sa faca el legea. Probabil asta e si in capul boilor care imi taie mie zilnic calea, tot felul de reguli noi de genul, „eu nu am vizibilitate, deci pot sa trec ca nu vad nimic”. Pe scurt, echipajul de politie care a venit la fata locului, indiferent ce credeti voi ca trebuia sa faca, l-a sanctionat pe gibon zdravan si i-a luat carnetul pentru neacordarea prioritatii, care e foarte grav si nu e cu puncte, e cu luat carnetul. Eu asa stiu, ca la neacordare prioritate iti ia carnetul, ca duce la coliziuni. Si in plus, probabil politistul i-a dat puncte tipei care a filmat, ca avea peste viteza legala cu vreo 20 la ora. Scurt. Acuma, n-am vazut daca s-a scris: politia ce a facut, concret?
Ce-mi plac mie astia ca gigel: „conduita preventiva inseamna ca ailalti trebuie sa fie prevazatori cand trece mandea pe verde”. De astia ma tem cand sunt la volan si sunt absolut terifiat cand sunt la ghidon. PS: daca ne referim la soferi, Pantelimon e pentru Bucuresti ceea ce Bucurestiul e pentru restul tarii.
@neaorin: well, omul are dreptate. tu nu ai verde, deci care dintre noi trebuie să fie atent? daca trebuie sa fim amandoi, de ce mai exista semafoare?
@Patraulea, pentru mine legea e mai presus de hormonii si cohones ale soferilor de povara de bucuresti. Eu am respect fata de lege, nu o reinterpretez pana am eu chef. De acord, tipa PUTEA sa fie mai prudenta, dar pana la urma nu pot sa stau sa incetinesc de fiecare data cand scoate unul botu’ in bulevard si ameninta sa intre. Merg mediu, nu alerg, dar pana una alta legea zice ca el sta dreq acolo pana trec eu, asa e legea si asa e si corect. Cand mergi pe orice bulevard sunt cate 2-3 la fiecate straduta sau intersectie care vor sa intre, dar toti au cedeaza trecerea si in 99% din cazuri, chiar fac cum scrie in Cod. Altfel iese cu busituri la fiecare cvartal.
Amandoi trebuie sa fim atenti. „Conduita preventiva” exact asta inseamna, sa-ti dai o sansa cat mai buna de a evita un accident chiar atunci cand alalalt o comite. De asta exista regula celor doua secunde, de asta evitam sa stam in unghiul mort, etc. Sunt accidente care nu pot fi evitate – de exemplu, esti pe DN, scapa unul masina pe contrasens si te matura in santz. Asta e, ai tras un loz necastigator. Aici e clar ca omul in loc sa reduca un pic viteza a accelerat peste pietoni „ca sa prinda verde”, asa cum fac multi soferi, iar asta n-are nimic de-a face cu condusul preventiv, mai ales ca spune ca trece zilnic pe acolo deci stie cati imbecili sunt. Mai era si ud pe jos.
Nu stiu care din posteri e soferul care a filmat, sa inteleg ca STF e autorul? Zi-mi te rog si mie, ce a facut Politia in cazul vostru? Cui i-a luat carnetul, ca sa ne lamurim.
Karma , am facut amiabila , si apropo nu aveam destula viteza cat sa iau amenda daca ar fi fost un radar pe acolo ( aveam pana in 60 inainte de intersectie ).
Parcă aţi înnebunit cu toţii – cum măi să consideri că e de vină STF că a mers prea repede?
Mâine poimâine o să spuneţi că puştii violaţi de preoţii catolici sunt de vină pt rupturile anale că n-au relaxat mai bine curul.
Voi vă auziţi vorbind?
SUV-ul e vinovat. Are sens sa mai discutam a cui e vina? Nu. Bun, deci lasam platitudinile si trecem mai departe…
@ STF: ok, am gresit. In primul rand, esti barbat, nu pisi metalista. Aveai pneuri bune, jenti mai mari, deci aderenta mai buna decat am crezut eu. Dar tot te-ai napustit ca nebunu’ in intersectia aia.
@karma: „nu pot sa stau sa incetinesc de fiecare data cand scoate unul botu’ in bulevard si ameninta sa intre” Ba poti! Daca eu pot sa fac asta de 15 ani (cam de-atunci conduc) in ciuda faptului ca pe orice circuit nu o sa fii in stare sa imi mirosi esapamentul, parol ca poti si tu. Nu-l cunosc pe camionagiu, dar asta e un video exemplar, care ar trebui sa va puna pe ganduri pe toti astia care nu stiti ce face pedala aia mare din stanga si care aveti orgoliul cat casa https://youtube.com/watch?v=TGrfbrKFoxQ.
@all: nimeni nu zice ca SUV-ul nu e de vina. Ideea insa e ca toti ar trebui sa invatam ceva din patania asta, nu sa ramanem cu ideea fixa „am prioritate, mi se rupe, codul rutier, bla, bla…” pentru ca in Romania orice lege (inclusiv codul rutier) pare a avea caracter informativ. Daca nu traiti pe-aici atunci va inteleg comentariile, daca traiti pe-aici atunci sunteti prea inocenti.
Trecand peste orgolii si simt al justitiei exacerbat, TREBUIE INTELES CA E DE PREFERAT SA EVITI UN ACCIDENT, DECAT SA FII IMPLICAT INTR-UN ACCIDENT IN CARE AI DREPTATE!!! e atat de greu de inteles ?
Si ar mai fi detaliul legat de cunoasterea propriilor limite (si eventual ar fi bine sa stiti si ce poate si ce nu poate fierul pe care il conduceti).
Before some smart-ass jumps: da, stiu ca se spune „jante” nu „jenti”.
@STF am inteles. Eu cred ca l-ai menajat. Daca venea politia, il rupea pe ala cu gipul.
@neaorin. Vechiul cod rutier era axat pe conduita prudenta. Stiu ca Noul cod rutier, de prin 2006 parca, a introdus un alt concept. De exemplu daca lovesti un pieton care traversa neregulamentar, noul cod ii pune toata vina in carca pietonului, si il disculpa pe sofer daca mergea regulamentar. Vechiul cod l-ar fi amendat si pe sofer, chiar regulamentar, ca nu a avut conduita preventiva. Noul cod prevede ca daca eu lovesc un pieton, e vina lui. (daca trece pe rosu sau pe unde nu trebuie). La fel si cu gibonul. Daca vechiul cod era ceva gen sunteti amandoi de vina, noul cod zice ca doar el e de vina. Acuma nu stiu pe paragrafe, dar cam asta e continutul.
Ah mi-am adus aminte de ceva, cel mai mult m-au enervat bagatorii de seama de la locul accidentului care incercau sa ma convinga sa sun la ambulanta sa spun ca e cu victime ca sa „il fac pe ala de bani”, un individ a stat vreo juma de ora incercand sa ma convinga . Numai jeguri de oameni in tara asta .
am prioritate, mi se rupe!
@Paul Samoila
Nu stiu daca esti sarcastic, dar sunt de acord cu ce spui. Daca am prioritate, mi se rupe! Sistemul e gandit functie de o ierarhie a prioritatii. Vii de pe prioritate, ai dreptul sa treci fara obligatii. Vii de pe drum fara prioritate, trebuie sa te uiti in jur, sa astepti, sa fii precaut. Principiul e ca un om care conduce cu o viteza medie, nu se poate concentra la TOT ce e in jurul lui. El vede inainte. De aici plecand, pietonii si masinile se opresc si ii fac loc, ei avand avantajul perceptiei: ei pot sa fie atenti la mai multe, stand pe loc. Eu nu stau sa explic insa de ce e buna prioritatea. Pentru toti cei care se simt in masura sa puna in discutie principiul prioritatii, oricare dintre ele, ca e de semafor, ca e de dreapta tec, am sa spun clar: Nu e la mica tocmeala aici. E o lege europeana, semnele de ceirculatie sunt dinainte de WW2, deci din perioada interbelica, facute in Europa. M-am saturat de toti romanasii care abia au descoperit roata dar se cred in pozitie sa sfideze regulile, si o mai fac si din convingere. Iar pe urma nu mai poti face 100 de metri in oras ca iese cate un tupeist de pe o straduta si se pune pe banda 1, fara nici un pic de constiinta, DOAR pentru ca politia nu e acolo. Imi pare rau ca autorul nu a lasat politia sa faca in sfarsit putina dreptate, dar desigur, e dificil pentru un cetatean sa stea sa astepte un echipaj care ar fi trebuit sa se afle acolo de la inceput. Politia nu ne apara, si de aceea traim intr-o tara in care toti tablagiii fac legea proprie si sunt stat in stat, in care tupeul e singura prioritate de care mai asculta smecherii, si cand cineva se plange, tot ei sunt cei care tabara pe forum si incearca sa ma convinga ca legea prioritatii nu e buna, ca vor ei sa faca alta, in care manevrele lor „de baieti destepti” sunt legale. A, daca unul care are prioritate iti face semn sa treci, asta e ok, e loc de putina tocmeala. Dar sa te bagi ca un mitica pe contrasens pentru ca „poti”, cu asta nu sunt de acord.
In Romania trebuie sa ii atent la neatentia altora.
Trebuie sa fii tampit sa intri intr-o intersectie cu 60/h
Asta cu Audi nici nu a incetinit la trecerea de pietoni..
Toti astia care incalca regulile de circulatie atat de grav ( suv ) + cei ce nu previn ( audi ), ar trebui sa li se taie mainile. Din moment ce nu te asiguri, din moment ce rulezi cu 60 la ora in intersectie..inseamna ca te-ai plictisit de viata.. ok..arunca-te de pe bloc, dar nu pune in pericol viata altora doar pentru ca ti s-a urat tie sa mai traiesti.
Codul rutier spune ca trebuie sa incetinesti la 30km/h in localitate in urmatorul caz :
1 singura banda pe sens
trecere de pietoni nesemaforizata
Codul Rutier spune. Si? Legea data de oameni e o conventie. Daca se respecta, bine. Daca nu, ai supt-o. D-aia e mai bine sa previi, decat sa umbli ca berbecu’ si sa-ti indoi „coarnele” in portiera altuia.
Verde nu inseamna ca poti s-o calci in intersectie, drum cu prioritate nu inseamna ca o si ai si, in general, tot ce scrie la cartulia aia e cam… optional. In real life, normal.
Daca pana acum credeai altfel, poate macar de-acum inainte n-o s-o mai faci
@neaorin: sa stii ca si mie mi s-a spus „ba, de ce dracu franezi cand ai prioritate?”
faptul ca tu esti terifiat de cei ce trec pe verde demonstreaza ca esti prost.
tu esti ca taximetristul ala care trece pe rosu, trece pe rosu si la verde fraaaaana…
am vorbit serios, daca am prioritate mi se rupe,altfel ce rost au semafoarele,indicatoarele etc.
ce e naspa e ca daca-s mai mult de 15 grade afara si 7 dimineata eu am exact traseul tipei cu Metallica in boxe, numai ca-s calare pe mobra… d-aia am am invtat sa incetinesc destul de mult la fiecare intersectie, mai ales daca-s linii de tramvai
@gigel: nu de cei care trec pe verde mi-e frica. Mi-e frica de cei care cred ca daca au verde la semafor au voie de la codul rutier, Dumnezeu si Maica Precista sa nu fie atenti la ce le-ar mai putea iesi in cale. Mi-e frica de cei indeajuns de redusi mintal ca sa judece la modul „mi se rupe, daca iese accident nu e vina mea. Eu trebe sa ajung acasa cu 5 secunde mai devreme”. Prioritatea spune doar cine ar trebui sa treaca primul si cine al doilea. Nu te scuteste sa casti ochii la drum. Am spus ca mult mai frica mi-e atunci cand nu sunt la volan ci la ghidon, adica atunci cand am o gramada de pierdut din cauza alora care nu belesc ochii unde trebuie. Prioritari sau nu. Oricum, cu motorul nu am niciodata prioritate.
Mi se pare halucinant cum Santa Fe-ul e considerat si el un om intre oameni care se descurca si el cum poate in traficul din Bucuresti si vine necuratul pe prioritate si nu-l lasa sa „traieste” si el. Oameni suntem, ne intelegem. Regulile „e” asa, sa fie.
Soferii de genul celui din Santa Fe sunt cei care fac asta tocmai pentru ca stiu ca se poate – „lasa ca franeaza fraierul ca doar nu intra in mine. Sa astepte chiar daca are verde”. Am auzit o chestie la cineva din provincie aclimatizat in Bucuresti: „Regulile de circulatie sunt orientative, la urma urmei cine esti tu sa-ti dau prioritate?” spusa cu toata seriozitatea. In fata unui astfel de rationament ce sa mai zici? Gluma cu „daca vine un meserias din partea cealalta” se aplica mereu in Bucuresti. Aici toti sunt meseriasi si fiecare are propriul cod rutier.
Maine la fiecare verde o sa incetinesc un pic din respect pentru cei care nu mai au rabdare. Pentru ca – nu-i asa? – numai ei se grabesc.
Wa-ha-ha-ha, acuma am observat. Un om simplu din popor – „tot ce scrie in cartulia aia e optional”. Nu stiu daca sa rad sau sa plang…
Patraulea, tu il eviti azi si el fiind consecvent, miine iti calca mama/sora/sotia/prietena pe trecerea de pietoni, el pe rosu, pietonii pe verde. cum zicea neaorin, pietonii au tras lozul necistigator.
De ce ? Pentru ca nu l-a invatat nimeni minte ca trebuie sa acorde prioritate si strada nu e in toalitate a lui.
Si din exemple se invata. Daca nu invata din ele va invata pe propria piele/tabla. Cineva trebuie sa-i invete. Daca STF a luat initiativa, bravo lui.
Eu as interzice in Bucuresti SUV/jeep si orice masina de genul asta.