Primul an în care vânzările de benzinare noi depășesc vânzările de dizelare noi?

Conform unor cifre APIA, în 2018 s-au vândut 62% mașini pe benzină și 35% mașini diesel. Cred că e primul an când văd asta în România.

201902070007084141

De obicei, procentele erau apropiate, cu o diferență de 1-2 procente între cele două. Acum, diferența e masivă. Sigur, se recuperează pe second hand, unde dieselul e rege, dar pe vânzările de mașini noi previziunile nu arată deloc bine pentru vânzătorii de mașini cu motoare pe motorină.

În alte știri, taxa auto nu e nici acum gata.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

137 comentarii

  1. am 2 chestii in cap:
    1. am auzit de cateva ori ca reprezentantele au foarte multe masini diesel pe stoc ca nu mai sunt dorite – da, s-a trezit omu
    2. fabricantii au micsorat productia de diesel ca nu mai tin pasul cu noile norme – omu nu s-a trezit dar nu are incotro.
    o sa scada si pe second in curand, ca nu se mai fabrica motorul 1.9 tedei :D
    m-am uitat de curand pe mobile.de si totusi dieselu e la putere..cam +60% sunt diesel din ce mi-am dat seama

    00
  2. dieselul e rege pe second fiindca nu prea gasesti benzinare ok, in vreo 4-5 ani cand scapa vesticii de benzinare pentru noul model se va umple de benzinare faine si pe la noi :)

    00
    • 3 ani e leasingul normal. Start preparing.

      00
    • @A 3 ani e leasingul operațional. Crede-mă, nu vrei să-ți cumperi una care a fost pe operațional. Ai nevoie de super-pont sau super noroc să nimerești tocmai tu Passatul sau Audiul doamnei director financiar care a văzut doar acasă-coafor și ocazional la birou…
      4-5 este leasingul financiar, acolo găsești și mașini normale. Totuși, ideea că ai o mașină pe care o dai înapoi în X ani te face să fii un pic mai puțin atent ca atunci când pornești de la premisa că o vei lăsa urmașilor…

      00
  3. la noi o gramada de cei trecuti de prima tinerete s-au speriat cand a fost isteria aia ca se interzic euro 1 2 3 in bucuresti si diesel parca. cu toate ca aia era o propunere a unui consilier, multora le-a ramas in cap. taicamiu vrea sa-si schimbe masina de vreo juma de an si numai asta imi zice ca nu mai ia diesel ca gata astia le interzic. sunt convins ca exista un procent semnificativ ca el.

    00
  4. Justin Capra a inventat motorul pe tuica, da’ nu vor aia de la Transporturi sa-l faca public ca cica n-ar mai avea masinile loc pe strada in Moldova.

    00
  5. Au scazut pretul la benzinare in comparatie cu cele cu motoare diesel.
    Au aparut pe piata benzinare care se apropie mai mult de diesel, ca performante (consum, cuplu). Performantele inca nu sunt identice, dar ecartul scade. Din pacate odata cu aceasta tendinta, au aparut si “prastii” (motoare de 1 litru sau mai putin).
    Isteria cu interzicerea masinilor diesel. Cica noxele lor ar produce cancer (si ale benzinarelor nu?). Cum explicam atunci faptul ca in SUA, tara care a “inventat” cancerul, cei afectati sunt din ce in ce mai tineri, in conditiile in care acolo domnesc benzinarele?

    00
    • Nu cred că trebuie să te rezumi la automobile ca fiind singura cauza a cancerului.

      00
    • @Leo, ma ce performante vorbesti la diesel? Senzatia de cuplu? ca daca te uiti pe cifre 0-100, benzinarele clar sunt in avantaj. Consumul? serios, 1-2 l in plus la suta de km pentru benzina cu aceeasi putere, in conditiile in care pretul de achizitie este mai mic, la fel si intretinerea?
      La aia cu poluarea chiar e amuzant, ai facut o retorica de clasa a 5 a. Esti un om destept in general, nu inteleg cum poti scoate aberatiile astea din cand in cand.

      00
    • Sunt categorii de vehicule care nu prea merg
      sau nu sunt disponibile pe benzină (cele mai grele). Nici eu nu văd sensul la diesel pe Polo însă la un SUV de 2 tone diferența nu e de „1-2 litri la sută”. Plus ca depinde de câte „sute” faci pe an. La 30k km 2 litri diferență sunt 600 litri, deci vreo 1000 eur.

      00
    • @vemom, ce afirmi tu e valabil la o masina de clasa mica, hai fie si medie. Dar, de exemplu la un Range Rover ce motor pe benzina cumperi tu si ai consum cu 1-2l mai mare. Ai 3.0d si 3.0 turbo benzina, cel din urma iti va consuma 12-13% extra-urban, si peste 20% urban. La masini de clasa mare nu ai ce cumpara pe benzina si consum rezonabil, indiferent de cati bani ai. In Bucurest vei parcurge 300 si ceva de km cu un plin, stai numai la pompa.

      00
    • @venom – ce senzatii bre? Ai fumat ceva? Vorbim de cifre, ba baiatule! Doua masini din aceeasi clasa, la aceiasi bani – dieselul are cuplu de 2 ori cat benzinara. In oras limita de viteza e 50-60 la ora. Pana sa ajunga benzinarul sa te faca la 0-100 deja i-ai luat fata si te-ai bagat pe banda de care ai nevoie.
      Sa vorbim acum despre consum: am prieteni in vestul Europei (nu romani) care fiind asa saraci ca noi, si-au bagat puma in benzinara, si au trecut la diesel, pentru ca nu vorbim de 1-2 litri la suta mai mult, ci chiar consum dublu, in special in oras. D… U… B… L… U…
      Capisci?

      00
    • NOU
      #23

      Plin de experti aici, cu Leo si Saragea in frunte. N-au vazut in viata lor masina cu motor mai maricel, dar stiu ei cum sta treaba (de la prieteni).

      00
    • @sofer_de_ma-ta

      In prezent am un 2.2 diesel? Tu cu ce mizda pa-tii mergi, cu camion?

      Ar trebui pus un filtru aici, sa nu mai comenteze toti moldovenii

      00
    • @Baxt – am un Hyundai Accent 1.5 diesel, care in toamna face 12 ani. Trebuie sa recunosc faptul ca i-am facut toate reviziile la timp, si intotdeauna la dealeri. In familie mai avem un Bora diesel – stii si tu cand se fabrica modelul asta, un Audi diesel, de acum 5 generatii, o Skoda Octavia Tour diesel. Toate merg fara probleme.

      00
    • NOU
      #26

      @Leo „Bos”, lumea nu se limiteaza la cercurile tale de cunoscuti ca sa poti sa presupui fara greseala ca orice masina puternica e un camion.

      00
    • hahaha, 0-100, liniute cu diesel-uri hahaha..mda, nush ce fumezi bosule, dar n-ai nicio treaba. pe scurt, o benzina turbo se pisa pe diesel-ul tau turbo la aceeasi putere. simplu. cuplu tau, care oricum nu e dublu, dar nu discutam de asta, il ai pe cat? 600 de rpm-uri? 800? o mie? benzinara il are de la 1500rpm la 4000rpm. pe scurt, iti ia fata scurt si se baga pe banda pe care are nevoie. revenind. singurul „beneficiu” al dieselului e consumul scazut si emisiile de CO2 mai mici, ATAT. daca esti sarac si n-ai bani de benzina, tii la pinguini si nu iti pasa de emisiile cancerigene de NOx iei diesel. daca iti place condusul, rafinamentul si ai bani de benzina iei benzinara.

      00
    • @Leo: esti neam prost, daca te iei de moldoveni/ardeleni/olteni/evrei etc samd..

      00
    • @Leo
      Ca un detinator de masini, spune si oamenilor astora mai nestiutori, dupa parerea ta, de ce nu se foloseste motor diesel in competitii? Ca dieselul are CUPLU dublu, nu? Cu un diesel ii faci scurt pe toti la plecare si te repliezi in banda intai.

      00
    • @Dan – doar de moldoveni, si doar de aia care se dau bucuresteni.
      @zet – esti zero barat. Mai vorbim peste 10 ani, cand o sa afli si tu diferenta dintre speed racing, si drag racing. Momentan esti prea prost ca sa discutam despre cum la americani, patria benzinarelor, exista curse de camioane cu motoare… DIESEL, pentru ca, citez „Diesel trucks have the unique advantage of building considerable boost on the starting line, storing tremendous amounts of torque in the torque converter and then instantly putting all of it to use once it’s go time.” ! In UK se vand mai multe masini cu motoare diesel, decat orice altceva.
      @finch – vezi mai sus.

      Pentru ultima oara: in oras, nu ai ce face cu 0-100 km in x secunde, dar ai mare nevoie de cuplu, daca ai vrei sa pleci repede de pe loc, si sa te strecori printre adormiti. La asta se adauga consumul mult mai mic. Cine nu vrea sa priceapa asta, poate merge mai departe cu ce GPL are pe masina, si sa ma scuteasca de replici de doi bani.

      00
    • bai, ce e cu injuraturile si limbajul asta pe aici?

      ce naiba e in neregula cu unii oameni?

      @zoso

      00
    • Leo, ai grija cu dizalu ala cand te bagi in fata adormitilor.
      Mai ales pe linia de tramvai, prinde tramvaiu ala 0-100 in 2 ani la vale, dar are in schimb un cuplu fenomenal pe motorul full electric.
      Atentie mai ales Tatra alea din anii 50, au si tabla dubla, nu se mai fac tramvaie ca pe vremuri nene.

      00
    • @sofer_de_masina_puternica, eu macar detin un A6 3.0 bi-tdi, doar de 313 cp stock. Am mai avut 730d tot bi-turbo, si un x5 3,0 benzina. Tu esti un trepadus cu logan de 1.2, asa din atitudinea ta.

      00
    • NOU
      #34

      @Saragea Misto de tot. Imi doresc sa am si eu 313 cai de diesel din 3.0 ca sa platesc impozit mai mic. Plus ca sunt invidios pe eficienta cilindee/putere ca eu n-am decat pe o masina 430 din 3.0, restul se chinuie la 570 din 6.0 si la 550 din 5.5. Bine ca la cuplu stau toate peste 700. Daca aveam discutia asta acum 3 ani ma umileai maxim, ca am avut un 4.7 care nici macar 500 nm nu scotea.

      00
    • NOU
      #35

      @Leo, decide-te ce masini ai, ca la fiecare interventie de-a ta ai alta masina.

      00
    • @sofer_de_masina_puternica – N-ai tu treaba. Am mai multe.

      00
  6. Stirea adevarata, mareata taxa auto nu e gata, restul can-can. Sunt curios daca se va face pe aceeasi combinatie ca in trecut si vom reveni la clasicele mentiuni, taxa auto ne-recuperata, ori varianta in care o sugem prin batista: praguri in functie de tipul de motor(euro 4,5,6…) in combinatie cu emisiile de CO. Bineinteles dieselurile fiind foarte curate si platind putin la impozit.
    Oricum am da-o, dispartia motorului diesel a inceput. Prin Est va mai merge o perioada, dar sa nu uitam ca Budapesta a interzis Euro4 asa ca nimic nu e batut in cuie. In schimb benzinarele si alea cu motor mic si turbina, ne vor manca zilele, conditiile de garantie se vor schimba si vom descoperi ca nu se mai fac masinile ca alta data…

    00
  7. Normal ca in romania pe piata masinilor la mana a doua diesel-ul este rege, echivalent benzina este cu 1000-1500 de euro mai scump, cam mare diferenta

    00
    • Mai e si mitul ca dieselurile rezista mai mult in timp, de aceea la SH sunt preferate.

      00
    • Mai e și mitul că motoarele diesel au o construcție mai simplă, deci mai puține componente care s-ar putea defecta la motor, că cică lucrează la temperaturi mai joase și turații mai reduse, adică uzura ar apărea ceva mai târziu, că în cazul uni accident eventualele scurgeri de combustibil din rezervor s-ar aprinde mai greu decât la mult mai volatila benzină… ș.a.m.d.
      Dar astea sunt doar mituri. De fapt războiul e mai degrabă unul psihologic, pe de-o parte dintre năvalnicii posesori de TDI, catalogați dacă nu cocalari atunci cel puțini aspiranți la statutul de ași ai volanului (Atenție! să fie TDI, dar german) și pe de cealaltă parte de alianța dintre posesorii de cochete mașini franțuzești, care le folosesc ca pe un accesoriu precum bereta de pictor aplecată pe o ureche, și proprietarii de japoneze sau asiatice. care se constituie într-un club select de cunoscători.
      Vă dați seama că orice guvern și-ar dori ca proprii cetățeni să poată fi controlați mai ușor prin mecanisme de monopol, cum ar fi prețul benzinei, fără prea multe opțiuni.
      Plus că îmi pun deseori întrebarea: De ce aș circula dus-întors de la Constanța la București (cel mai a îndemână exemplu) cu 350 de lei și nu cu 200?
      Oare să fie germanii așa de proști de au dezvoltat așa de bine sistemele de deplasare folosind acest combustibil.
      Altă întrebare: Oare câți imbecili (ca să nu le spun naivi) cred că Dieselgate are vreo legătură cu poluarea și nu cu „războiul” dintre fabricanții germani și cei americani, cei din urmă pierzând teren pe propria piață până la scandal și fiind cel puțin cu o decadă în urma europenilor din punct de vedere tehnologic.

      00
    • Nu este un mit, motoarele diesel sunt facute sa reziste mult mai mult decat cele pe benzina. Si rezista.
      Nu si in Romania, unde pe autovehicule sunt exploatate necorespunzator (in oras)

      00
    • @Baxt – ba da, si in Romania, in ciuda modului in care sunt ingrijte.

      00
    • @Leo, nu stiu ce sa zic, cele de la Euro 5 in sus cel putin pica pe capete datorita modului necorespunzator de exploatare a DPF-ului
      Prin definitie, un motor diesel este facut pt km multi, abia atunci este justificata investitia intr-o asemenea motorizare.
      Lipsa autostrazilor si a modului de viata din vest (acolo naveta la serviciu se face pe sute de km poate zilnic) nu face decat ca aceste masini diesel sa „fiarba” la propriu pe loc.
      E simplu, stii ca mergi preponderent urban, obligatoriu iei benzina.

      00
    • Motoarele diesel ERAU mai rezistente in timp deoarece erau mai simple, adica aveau mai putine piese care sa se strice, nu ca erau facute special asa.
      Nu mai e cazul de mult timp. Si cu cat standardele de poluare devin mai stricte cu atat mai complicate devin motoarele.

      00
    • Sigur, motoarele diesel rezistă mai mult, dar nu și turbo sau injectoarele etc.
      Sunt și motoare pe benzina simple, fără nimic sofisticat care să crape repede, cum e VVT-I / Dual VVT-I sau SkyActiv.

      00
    • @Baxt – am un Hyundai Accent 1.5 diesel, care in toamna face 12 ani. Trebuie sa recunosc faptul ca i-am facut toate reviziile la timp, si intotdeauna la dealeri. In familie mai avem un Bora diesel – stii si tu cand se fabrica modelul asta, un Audi diesel, de acum 5 generatii, o Skoda Octavia Tour, generatia a doua, diesel, si un BMW X1 prima generatie, tot diesel. Toate merg fara probleme.

      00
    • Alex – ca benzinarele nici nu? Serios, vrei sa spui ca benzinar 2019 este identic cu benzinar 2004? Idem si la ele, compresii marite, senzori, injectoare, pompe, ulei prin admisii, turbo, dpf gen 2019+, pana la urma va ajunge si benzinarul sa fie ca un diesel cand vine vorba de intretinere

      00
    • @verdenpom: diferentele sunt din ce in ce mai mici. Dar ele existau acum 20 de ani. In favoarea dieselului.
      @dan: scandalul Dieselgate se datoreaza faptului ca in Europa standardele de emisii (euro x) erau diferite pentru diesel si benzina, in special pentru a favoriza dieselul. La americani nu. Si ca sa intre pe piata americana puternic, smecherii de nemti au „taiat niste curbe”.

      00
    • Alex, nemții au încercat o șmecherie iar americanii i-au prins, și au speculat momentul. Dar ăsta a fost pretextul, nu adevăratul motiv. Nu poluarea, nu în USA, care nu a semnat niciun acord de mediu precum celelalte state membre ONU, nu cea mai industrializată țară, ai căror cetățeni ipocriți sunt posesori de mașini cu cilindree de 5 sau 7 litri (adevăratele cazane pe roți, cu sute de cai-putere dar al căror vârf tehnologic constă în compresoare care nu fac altceva decât să amplifice și mai mult consumul. E și ilar cum de un Passat cu toate opțiunile ajunge să fie mai scump decât un Cadillac CTS) .
      Nemții or să plătescă zecile alea de miliarde, că așa e felul lor, dar atunci de ce Ford vor să colaboreze pe termen lung cu cine altcineva decât cu VW?

      00
    • @alex – „in Europa standardele de emisii (euro x) erau diferite pentru diesel si benzina, in special pentru a favoriza dieselul”

      Cred ca e chiar invers.

      In fine, uite un exemplu concret, la emisiile de noxe – Mazda 3.
      Motorul pe benzina, de 100 de CP produce 118 g/CM de CO2, iar cel pe motorina de 105 CP produce 99.

      00
    • @Leo: standardele euro se refera la emisii nocive. Codoiul nu e toxic pentru om. Problema cu el e incalzirea globala. In plus, emisia de codoi e direct legata de consum, nu poti sa o reduci independent. De aia se specifica separat.

      00
    • @alex – „Codoiul nu e toxic pentru om”

      :D :D :D

      Nu e toxic. Doar mori daca il tragi in tine. Haidi bre, ce naiba?

      00
    • https://www.thoughtco.com/carbon-dioxide-poisonous-607545

      Ca sa mori de la codoi trebuie sa ai niste concentratii in aerul respirat care nu pot fi atinse in mod normal, oricat de mult ar elimina masinile. E ca si cum ai spune ca apa e toxica pentru ca, daca bagi capul in apa si il tii acolo vreo 20 minute, mori.

      De aia catalizatorul masinii transforma gazele toxice in codoi:
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Catalytic_converter#Three-way

      Chiar vorbeam acum 2 sau 3 posturi despre utilitatea chimiei, biologiei si a celorlalte materii de scoala pentru cultura generala. 🙂

      00
  8. Odată cu introducerea normelor WLTP, dieselurile au devenit mai scumpe și mulți oameni se sperie de adblue și de preț. Mai adaugă asta că multe motorizări diesel au dispărut din gamele oferite de producători. Deci oamenii trec pe benzină mai mult din obligație…

    00
  9. O sa se scumpeasca benzina in curand. Desi benzina e mai scumpa de produs pretul a fost mereu la mare la motorina pt ca … fraieri.

    00
  10. Se vând SH pe benzină puține că nu prea le dă lumea, nu că nu s-ar căuta.
    Anul trecut am fost să mă uit la un Suzuki și mai erau 2-3 similare prin Transilvania, singura din Cluj cu 4×4.
    Toyota pe benzină, cel puțin Corolla, le numeri pe degete. Yeti la fel.
    În rest reprezentanțele combină pe cine pot să le bage pe gât un diesel, că alea bune pe benzină rămân mai mult în vest.

    00
    • Lumea nu vinde Toyota si Suzuki (chiar si Mazda e greu de gasit). Asta nu inseamna ca nu vand benzinare. Ia cauta ford fiesta sa vezi ca e plin olx de ecoboosturi la vanzare.

      00
    • Ecoboost-ul ala de 1L se pare ca e cam prastie, trag de el prea mult. In UK am vazut ca se organizeaza oamenii sa dea in judecata Ford pentru motoare crapate. Multe, mii, peste rata normala de defecte. Vad ca scot 125 si 140CP dintr-o cilindree de 1L.

      00
    • Confirm pt faza cu Toyotele pe benzina si alte japoneze pe benzina (Honda, Mazda, Suzuki) ..cautam sapt trecuta o benzinara japoneza pt cineva in range-ul 4000-5000 eur si nu mai veche de 10 ani si nu am gasit mai nimic..ici colo cate un Yaris, Corolla si Mazda 3..de abia am reusit sa fac rost de o lista de 10 anunturi! In schimb, da pe afara olx si lajumate.ro de Opel-uri, Ford-uri si VW-uri!

      Semnat, posesor de Toyota benzinar 1.33 VVT-i :)

      00
  11. pe aici prin Germania e um mare scandal cu dieselul, de unde s-a inceput cu interzicerea intrarii in anumite orase, acum a inceput scandal, incl, veste galbene, si chiar mai multi doctori au pretins ca NOx nu e daunator organismului, deci se mai discuta.
    In Ge dieselul e rentabil doar daca mergi un nr mare de km, exista programe cu care se poate calcula, deoarece Masina diesel e ceva mai scumpa, impozitul e ceva mai mare, dar dieselul (combustibil) e ceva mai ieftin ca. 10%, iar consumul mai scazut.

    Am un Audi diesel de 11 ani, 240000km la bord, merge ca-n prima zi, nu am bagat nici un ban in ea, nici macar cureaua nu i-am schimbat-o..

    00
  12. Conduc ambele motoare, un 2.0d si un 3.6 benzinar, cuplul e clar in favoarea diesel chiar daca e numai 2.0, as lua inca un diesel dar 3.0d, ma atrage mai mult cuplul de la el decat rapiditatea benzinarului, app, conduc mai mult benzinar decat diesel, imi place si sunetul de la benzinar cand ma dau la el dar na atunci devine si infometat
    Diesel vor comduce si nepoti mei(nu sunt chiar un tinerel) nu vor disparea de pe piata, mari jucatori de pe piata nu vor renunta asa usor la ele

    00
    • Nemtii au investit prea mult in diesel (practic au pariat pe el) si nu pot sa renunte dintr-o data. In Europa, deja Toyota nu mai vinde diesel. In America de Nord firmele nemtesti nu mai ofera diesel, Mazda tot ameninta de nu stiu cati ani ca vine cu un model diesel, celelalte firme japoneze nu au oferit niciodata diesel. In plus la truck-uri si producatorii americani au fost prinsi cu fofarlica. Fiat Crysler vroia sa ajunga la o intelegere.

      00
    • De ce pălăria mea compari un motor turbo cu unul aspirat natural? Ca idee:

      2.0d turbo va avea 350-400nm
      2.0d bi-turbo va avea 450-500nm
      3.6i aspirat va avea cam 350nm
      3,6i cu turbina 500-550 minim.

      00
  13. Stii cum ar putea orienta statul cumparatorii catre motoare pe benzina? Simplu, ieftinind considerabil benzina. In acest moment, 2.03 lei din pretul la pompa al benzinei inseamna doar acciza. Ia sa elimine total acciza, sa se ieftineasca brusc benzina cu 2 lei, sa vezi cum o sa se mai inmatriculeze doar 5% diesel-uri noi si restul benzinare.

    00
  14. Nu este un mit, motoarele diesel sunt facute sa reziste mult mai mult decat cele pe benzina. Si rezista.
    Nu si in Romania, unde pe autovehicule sunt exploatate necorespunzator (in oras)

    00
  15. Acum 3 ani am vrut sa-mi cumpar o masina. Pe benzina. Nu aveau nimic, prima sosea dupa 6 luni. In schimb aveau 90 de dieseluri pe stoc. Anul trecut am vrut iar sa-mi iau o masina. Din nou, nimic pe benzina, un milion de dieseluri pe stoc. Facem pariu ca si dupa stirea asta, daca ma duc la vara, voi gasi aceeasi problema? Plin de incompetenti. Zici ca lucreaza la statul roman.

    00
    • Ai dreptate si e foarte posibil sa se repete, dar asta pentru ca productia de benzinare se va orienta catre piata din Vest. Acum cateva luni, la cativa dealeri nici nu mai era valabila optiunea de benzina din configurator, puteai sa alegi doar diesel.

      00
    • Oare de ce nu stau pe stoc să mă aștepte benzinarele? Mama lor de incompetenți că le vând!

      00
    • Nu mai erau la vânzare mașini pe benzină pentru că nu erau pregătiți cu noile norme de poluare WLTP.
      O colegă la birou a comandat un A classe, model pe benzină. În septembrie 2018 i-au restituit avansul pentru că nu au putut să mai livreze comanda într-un termen ok.

      00
  16. Ponderea de vanzari benzina/diesel este la fel si in Europa, 55/35% din total vanzari. Flotele inca se vand pe diesel, cei care au navete lungi – peste 200 km/zi (sunt multi) merg tot pe diesel, pe autoban la 160 km/h dieselul de 2l consuma 7, pe cand benzina de 1.4 turbo, consuma 10….
    Masinile second care vin in RO au de obicei peste 40-50 mii km pe an, nu ai cum sa bati dieselul la km astia, deocamdata…

    00
  17. NOU
    #88

    N-am mai avut masini diesel de aproape zece ani si un lucru este mereu constant: fata schimonosita de invidie a celor care conduc masini diesel cand isi dau seama ca masinile pe care le conduc eu sunt pe benzina.
    E drept, nu dureaza mult expresia de pe fata lor, pentru ca isi aduc aminte ca a lor „consuma mai putin”, dar e trist sa ii vezi cum incearca sa se consoleze singuri pentru o viata plina de compromisuri pe ritm de motor de tractor.

    00
  18. Motorina vs benzina e aceeasi poveste ca si Apple vs Samsung, in functie pe cine intrebi o sa-ti povesteasca de dimineata pana seara cum Samsung il bate pe Apple in fiecare zi si vice-versa.

    Atat statul si producatorii o sa-ti vanda orice poveste verde cum benzina polueaza mai putin decat motorina si invers incat sa-ti arunci masina veche si sa iei una nou.

    Banca iti i-a comisionul, statul isi i-a tva-ul si impozitul, dealerul isi i-a profitul, producatorul mai face un milion, doar tu pierzi niste bani pe care i-ai putea investi in ceva.

    De la diesel faci cancer, dar la fel si de la fumat, fastfood, chimicale, e-uri, ingrasaminti, alimente dar nimeni nu sare de cur in sus.

    00
    • *ia cand vine de la „a lua” si „i-a” cand zici ceva de genul „i-a venit rau”

      00
    • In Canada, Ministerul Sanatatii tocmai a publicat o noua versiune de „food guide”( https://food-guide.canada.ca/en/ ). Primul „food guide” a fost in 1942. Carnea, laptele, sucurile naturale nu mai sunt recomandate. Durata medie de viata in Canada e de 82 de ani, in SUA de 78 de ani, in Anglia de 80 de ani, in Australia de 82 ani, in Japonia aproape 84 de ani, in Ungaria de 75 de ani, in Bulgaria de 74 de ani , in Romania de 75 de ani.

      00
    • ”De la diesel faci cancer” – pe ce te bazezi?
      NoX-ul ăla de care toți vorbesc, cică cauzează boli de plămâni. Doar că până acum nu există nici un deces dovedit că ar fi cauzat de acest NoX.

      00
  19. Vai cum s-au adunat aici toti gheutii far opinii personale argumentate, care dau like la orice e de bine despre benzinare, si dislike la orice pozitiv despre diesel, doar pentru ca asa e la moda. Shitforbrains!

    00
  20. Eu care sunt in domeniu zic asa: producatorii au diesel-uri pe stoc, si-au luat teapa si asta de mai bine de 1 an nu mai vand cat estimase. Se inchid fabrici, au picat vanzarile de diesel (si nu numai), producatorii s-au contractat si stau asa sa astepte ce si cum…pana una alta directia e …masina hibrida, in asta baga toti bani in momentul asta. Si ca sa eficientizeze consumul la benzina mai folosesc niste trucuri ce o sa fie mai comune pe masini in niste ani: injectie de apa in cilindru, turbina electrica, folosirea de materiale sf in constructia pistoanelor si cilindrilor, etc.

    00
  21. Recomand documentarul asta despre diesel: https://youtu.be/gguwJRrzzF8

    Mie mi-ar placea sa se rezolve mai repede problemele cu electricele. Autonomie 500-800km la preturi decente. Buba mare e cu infrastructura pentru ele. Degeaba avem electrice daca tot ardem gaz pentru electricitate. Rezolvi poluarea din orase, dar per total tot acolo ajungi.
    Oricum astea sunt probleme de vestici nu de tara unde lumea se încălzește cu balega si arunca gunoiul in râu.

    00
  22. Zoso, as fi interesat de o statistica referitoare la cate căruțe circulă prin romania. La noi, la moldova, e plin e85-ul de asemenea atelaje.

    00
    • cred că dublu față de mașini. sigur, pe lângă orașele mari sunt puține, dar avem 5 orașe mari în românia și restul sate și orașe mici.

  23. studiu de caz: bugetar, masina diesel noua, pret cu 10-15% mai mare decat pe benzina, utilizata maximum 2-3.000 km/an, mai ales pe trasee scurte.

    00
  24. Mi se pare incredibil cum minim 90% din barbatii romani au in medie 2 doctorate in motoare auto. Absolut toata lumea se pricepe. Discutii pe fise tehnice, analiza pe diferente de cativa Nm (ce-o fi ala un newton-metru si de ce nu e joule?), frumos!

    00
  25. Referitor la consum in oras diesel vs benzina. Pana in 2018 am detinut un BMW x1 xdrive 2.0 d 184 cp automat ce avea un consum in oras undeva intre 8,5-10%, aici depinzand de temperatura, stare carosabil etc. Din 2018 am achizitionat un X1 2.0i Xdrive automat (benzina) 190 cp ce are un consum in oras aproape dublu 15-16%, rare sunt zilele in care pot obtine 14%. Cine vorbeste ca diferenta de consum e de 1-2 l, citeste doar din specificatiile date de producator. Sunt foarte curios cum au testat inginerii de la BMW ca sa declare in masuratori un consum urban de 7.6 l%. Singurele avantaje ale benzinei sunt silentiozitatea motorului si faptul ca iarna se incalzeste mult mai repede, in rest, mie mi se pare ca motorul diesel e net superior celui pe benzina.

    00
    • Aia se intampla cand bagi in rezervor procente in loc de combustibil. In plus, dupa in timp o sa iti bata si tachetii.
      Altfel, 15-16 l/100km inseamna cam cu 60-70% (see what I did there?) mai mult decat 8,5-10 l/100km, nu dublu. Dublu inseamna cu 100% (did it again) mai mult.

      00
    • gepele…. be bune am pe un audi 1.8t de 170cp. COnsum benzina 12-16, consum gpl cine stie… fac cu 120 de lei 300km in bucuresti.

      00
    • Haha, suna cunoscut. Un amic a facut acelasi schimb ca si tine si are aceeasi problema.

      00
    • @alex, cât face cât face 8,5x 2? Am avut si consumuri de 18 la -15 grade. Am scris “ aproape dublu”, e o nuanță lexicală diferită de “ dublu” , iar tacheții bat la tine in capusor…did it again

      00
    • @Bogdan
      Consumul unei masini este dat de software-ul ce ruleaza intre volan si scaun. Concluzia e ca nu stii sa mergi cu masina in oras aglomerat. Conduci agresiv, ca intr-un joc pe consola, cu volan si pedale. Accelerezi la blana, franezi in 30 m. Plm, nu vad cum poti forja un BMW X1, masina relativ usoara, de 1600kg, sa consume 16-18 cu un motor eficient si cutie automata ce stie sa optimizeze consumul. Need for Speed din intersectie in intersectie. Da, motorul poate sa inghita benzina ce i-o dai, dar da-i mai putina, mergi cu acceleratii mai mici. Viteza medie e data de trafic, nu de acceleratie sau de viteza maxima atinsa intre intersectii. Schimba traseul, gaseste si alta ruta printre blocuri, ocoleste intersectii blocate, limiteaza viteaza maxima la 40km/h cand la 200m e intersectie cu timing prost. Ma dispera idiotii ce vor neaparat sa mearga cu 70km/h pentru 100m. Si pe diesel aveai consum mare, eu atata am cu benzina turbo, 1.4L, maxim 10L iarna, masina de 1300kg.

      00
    • Eu am o japoneza de 1.6 L benzina, 1260kg. Mai mult de 7.3L in oras nu am reusit sa fac. Si de obicei ma grabesc…

      00
    • @Bogdan: compari minimul cu minimul si maximul cu maximul. Spre exemplu eu am avut masina pe benzina care consuma 6,5 l/100km la drum lung(procente nu stiu) si diesel care lua 10 l/100km iarna in oras pe drumuri scurte. Dar n-am pretentia ca benzina e mai economica.
      @Bit: si tehnologia masinilor pe benzina evolueaza si le mai scade astfel si consumul.

      00
  26. @zoso ca posesor de
    Skoda Octavia 1.6 TDI (care by the way e un my 2011) care se apropie de 9 ani (270k km) astept inlocuitorul… un 2.0 TSI, DSG7.
    TSI pentru ca dela 40k km/an am ajuns la maxim 20k. Si pentru ca AdBlue. Si pentru ca in afara de weekend iesirile sunt (relativ) scurte.
    Revin prin toamna cu un review.

    00
    • Um, ce are AdBlue? Tocmai ce am facut plinul, 5 litri la 11k km, 7 euro. Costă mult mai mult lichidul de parbriz la numărul ăsta de kilometri. Și n-am pus din ăla no-name de camion.

      00
  27. Dizelare, benzinare…serios?

    00
  28. Parerea mea e ca oamenii isi mai fac calcule si pe termen mediu/lung. Exemplul personal de fan diesel (cum a spus si altcineva mie imi placea sunetul motorului, plus daca aveam un ametit pe strada si ambalam putin motorul se prindea ca are o masina in spate, la benzina ma agit ca prostul ca nu aude cand ambalez).
    Acum 2 ani, hai sa schimb masina si ma gandesc ca mie imi place diesel , zic ca hai ca nu or sa-l interzica ei asa repede mai ales ca masina noua , noxe ok etc.
    Ma gandesc ca totusi vreau sa tin masina vreo 7-8 ani, asa ca atunci cand o sa vreau sa o vand situatia nu v-a fi aceasi. Chiar daca intretinerea o fi mai ieftina pe diesel , dupa 7 ani ai de schimbat ca lumea la injectoare, fitre and sheet sa mai fie in ce standarde vor avea atunci, pe cand la benzina cel mai probabil v-a fi mai simplu.Deci hai cu benzinar ca sigur dupa 5 ani pretul de revanzare o sa fie mai bun , sau poate nu..vedem

    00
  29. @A. Pe vreme mea (nu sunt chiar atat de bătrân) dieselurile erau niste motoare simple, puneai pana si petrol in rezervor si continuau sa funcționeze ani de zile; când uleiul devenea marmeladă îl înlocuiai. Apoi au început complicațiile unele bune (tubo cu vtg) altele mai puțin bune (injectoare piezo, dopuri de ceramică pe evacuare) totul pentru ecologie…
    Acum baga si uree… Inca un sistem compus din cateva sisteme mai mici, fiecare complicând și mai mult ceva deja prea complicat.
    Legat de costuri nu știu ce sa zic, vorbim de un euro 6d pe noile norme de poluare (cazul meu).
    Pentru o mașină nouă reprezentantele taxeaza in jur de 10 lei litrul. Adică vreo 2€. Si producătorii declară un consum mediua de 2l/mia de km. De vreo 4 ori mai mare decât al tau (consumul). Și stii cum sunt arata cifrele astea in viata reala. Mai ales pe drumuri scurte.

    00
    • Țin evidența pe spritmonitor, ăsta a fost consumul. La fel de corect e că la reprezentanță au luat 80 de euro să pună 7.5 litri care au ținut 15k km.

      Nici cu benzinare cu compresoare și turbine nu mi-e rușine. Dar înțeleg idea, e oarecum aiurea să trebuiască să pui pipi în mașină ca să meargă. Pipi care îngheață, trebuie rezervor încălzit, trebuie pipi la standard ISO ca altfel dă eroare calculatorul și ajungi la service…eh…

      00
    • @A. nici eu nu o spuneam mai bine.

      00
  30. Din păcate nu se precizează daca e vorba de ce fel de mașini e vorba – cred că e vorba de autoturisme (auto pentru uz personal). Tot ce însemnă autovehicul de transport marfă/persoane mai mare de 8+1 e diesel din motive lesne de înțeles.
    Dieselul predomină pe piața SH în România pentru că asta se găsește de cumpărat. In ultimul an am căutat pentru diferite cunoștințe 3 mașini SH și mi-a fost foarte greu să găsesc ce le plăcea și benzină. Unul a renunțat și a luat tedei…
    Filtrul de particule se „anulează” din laptop o dată, după aia se înfundă la propriu și se anulează prin găurire. La ITP nu sunt probleme că emisiile de particule nu se măsoară deocamdată.

    00
  31. @Bit
    Ne spui si noua modelul/marca acelui autoturism si orasul daca e posibil sa vedem si noi ce si cum, nu de alta da mai suntem si uni dintre noi soferi de benzinare si fie ca ne grabim sau nu, nu reusim performanta respectiva

    00
  32. https://trid.trb.org/view/1417972
    „Euro 3 diesel cars showed 28.9 times higher NOₓ emissions than Euro 3 petrol cars and Euro 4 diesel car demonstrated 17.6 times higher NOₓ emissions than Euro 4 petrol cars at warmed and stabilized engine at a cruise speed ranging from 30 to 60 km/h.”
    https://www.trueinitiative.org/blog/2018/june/true-initiative-reveals-diesel-cars-in-eu-produce-up-to-18-times-nox-emission-limits-emission-limits
    DIESEL=CANCER

    Ar trebui interzisa inmatricularea de masini diesel second hand aduse din afara.
    Stiu ca o sa-mi iau injuraturi de la tractoristi dar asta-i viata.
    Iar cand filtrul de particule se infunda, ghertoiul tractorist il elimina in loc sa-l curate sau sa-l inlocuiasca.

    00
  33. @Leo
    Euro 4 a intrat in vigoare in 2005 iar Euro 5 in 2010.
    Sunt multe dieseluri pe strazile patriei produse intre 2005 si 2009.

    Si diesel „euro 6” e murdar.
    https://www.trueinitiative.org/blog/2018/june/true-initiative-reveals-diesel-cars-in-eu-produce-up-to-18-times-nox-emission-limits-emission-limits

    00
  34. @Keepcalm
    In 2010 norma euro 5 a devenit obligatorie pentru masinile noi dar de prin 2007 au inceput sa apara masini euro5 (cel putin pe hartie).

    @Leo alea sunt valorile maxim admise pentru fiecare norma de poluare.
    Numai ca la diesel, in conditii reale de trafic, emisiile sunt enorm de mult peste valorile alea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.