Primarul sectorului 1 jupoaie pielea de pe cetățeni!!!

Iertați-mi titlul, nu m-am putut abține.

Clotilde Armand vrea să ridice un pic prețurile la parcările din sectorul1, de la 76 lei pe an la 270 sau 600 lei pe an. Libertatea a descoperit proiectul propus spre dezbatere.

 

parcare-sector-1

 

Sunt curios cum va fi primit, că e o mare contradicție aici: sunt prea multe mașini, dar să nu înceapă cu a mea. Pe de altă parte, 76 lei parcarea pe an? O sticlă de Drambuie costă mai mult, și nu-mi ajunge o săptămână. O rată la un aifon e mai mult.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

238 comentarii

  1. Ah, incepe … ma unge pe suflet! :-) sper sa prinda curaj si restul!

    00
    • Poate ar fi cazul sa inceapa sa ridice gunoaiele si sa rezolve problemele cu incalzirea intai, zic si eu, ca parca sunt mai importante.

      00
    • Nu știu de ce nu vărs o lacrimă pentru asta. :(

      00
    • @Berwold pai ca sa ridice gunoaiele trebuie sa faca bani din ceva …

      00
    • Berworld, poate mai bine il intrebi pe Tudorache de ce a ajuns sistemul de incalzire in halul asta

      00
    • Berwold – poate sconcsii care isi lasa gunoiul menajer langa stalp invata ceva intre timp.

      00
    • Freedoooom!

      00
    • @Berwold … stai linistit, ca deja e prapad in sectoarele 1,2,6, deja le-au stricat sarbatorile la toti care capusau de zori primaria si nu numai.

      PS: Cat despre gunoaie, sa fim seriosi… chiiar am vazut la stiri cum se chinuiau pe Digi si Antena3 sa faca cumva sa para ca sunt tone de gunoaie peste tot… filmau de jos, de aproape… ca piztipoancele alea de 1.5 care cred ca inaltimea pe care nu o ai conteaza.

      00
    • @Berwold eu zic sa inceapa cu tine

      00
    • Primarele: haideti sa facem X, aveam nevoie de X sa fie rezolvat.
      Berworld: sunt total de acord, X este important, hai sa facem X, doar ca nu acum pentru ca Y este mai important
      Primarele: bine, haideti sa facem Y
      Gigescu: sunt total de acord, Y este important, hai sa facem Y, doar ca nu acum pentru ca Z este mai important
      Primarele: bine, bine, haideti sa facem Z
      Icsulescu: sunt total de acord, Z este important, hai sa facem Z, dar …

      Procedura de urmat daca nu vrei sa rezolvi nimic niciodata.

      00
    • @Florin
      eu zic să îi gazeze și să îi împuște pe proștii care vin cu astfel de idei ca singură soluție. Nu există împărțire între bogați și săraci, aici vorbim de traiul în civilizație într-un oraș. Este simplu și nu este vorba de bogați, ăia nu au treabă cu parcările, au direct garaje.
      Poți plăti parcare, întreținere, taxe locale și impozite atunci poți locui în București civilizat și conduce o mașină dacă nu atunci poți locui in București civilizat dar fără să conduci o mașină.

      00
    • 1000€ sa fie! E prea puțin 100-150€/an.

      00
    • @Goldy, nu stiu ce vedeti voi la stiri, eu stiu de ce ma impiedic zilnic pe strada mea. Sunteti simpatici cu minusurile si comentariile cand probabil nu va aflati in situatia asta.

      Cat despre cum aratam cu degetul la cine a fost pana acum, ok, a fost, acum e altcineva – exista un plan? Ceva concret referitor la rezolvare? Se va rezolva asa si atunci? Nu exista.

      00
    • @Berwold – ce masina ai (model/an) si cat platesti taxa la ea? daca tie iti pare mult 76 afla ca eu as crede ca suma ai trebui sa fie platita lunar

      00
    • Ce treaba are masina mea cu gunoiul de pe strazi? Nu am zis nimic de taxele pentru parcari, sa fie cat trebuie sa fie, eu am comentat strict referitor la urgentele din sector si ce ar cam trebui sa se rezolve prioritar strict din punctul de vedere a cuiva care chiar traieste in acel sector. But oh well.

      00
    • Eu traiesc tot in sectorul 1 si aici nu-s probleme cu gunoaiele. Cartierul e la fel de curat, baietii care dau cu matura sunt la 6 dimineata pe strada si fac treaba.
      Nu stiu care e faza cu gunoaiele pe la altii, dar ma gandesc ca e aceeasi firma pe tot sectorul , nu?

      Cat despre locurile de parcare, as fi de acord sa platesc dublu pentru a doua masina. Pana de curand aveam una (ocazional 2, cand primea consortul de la job), dar am fost nevoiti sa cumparam o a doua.
      Din fericire, in zona unde stau, sunt locuri libere o gramada. Avem si un loc platit. Dar n-am probleme sa platesc pentru al doilea loc.
      Adica, 600 de lei pentru o masina, 1200 de lei pentru al doilea loc, 1800 de lei pentru al treilea loc. As da bucuroasa 1800 de lei pe an, pe 2 locuri.

      Asa ar fi corect si democratic. Nu cum sugerau niste idioti mai jos, maxim 1 loc de parcare, ca la alimentara, pe vremuri.

      00
    • i-auzi mancatza. 250e/an al doilea loc de parcare….Not bad. Jupaneasa

      00
  2. Eu zic ca daca nu se fac parcarile 50-100EUR/luna nu rezolva mare lucru.

    Hai, sariti cu hatereala :)

    00
    • Trebuie sa inceapa mai usor, sa se obisnuiasca lumea. Pe urma poate sa creasca tariful in fiecare an. Nu stiu ce va face cand mai multi isi vor disputa acelasi loc de parcare. Probabil se va face licitatie.

      00
    • In primul rand ar trebui sa se asigure ca fiecare apartament primeste maxim 1 loc de parcare, pentru ca altfel, la licitatie vine Fane, bisnitar de masini din Germania, care supraliciteaza pentru 5 locuri, ca isi permite, iar parcarea aia ii aduce bani practic.

      00
    • Folosești netul de atâția ani. Nu ai învățat încă că taxarea se face gradual când atingi niște mase critice de clienți care îți folosesc serviciile?

      00
    • Și eu zic că un loc de parcarede reședință ar trebui să fie undeva la 100 euro lunar. Dacă ai mașină electrică plătești 25% din sumă, hibrid sau Euro 6 50%, 75% dacă ai Euro 5.
      În acel moment o să fie coadă la Remat că lumea va descoperi că e e ok să îți schimbi gioarsa, că nu îți permiți să plătești parcarea la un Euro4 vechi de peste 15 ani.
      Faci bani la bugetul local, protejezi mediul și reduci poluarea aerului din orașe și reînnoiești parcul auto. 3 dintr-o lovitură.

      00
    • @Zaraz care ar fi problema? Daca vrea altcineva alea 5 locuri sa liciteze! Daca nu, sa parcheze la 2 km mai incolo. De ce sa primeasca primaria mai putini bani?

      00
    • Pai cam aia e suma: 270 lei (~55E) pt parcare rezervata l-v 18.00 -08.0, si wkd full, sau 600 lsi (~125E), pt rezervare full 24/7. Eu sunt direct vizat de aceasta propunere si sunt intru totul de acord. Si stiu ca nu sunt popular, dar sa ai un pret se sub 1 leu pe zi, in 2021, tot e putin … hai, dati cu hate, ca „vrem o tara ca afara”, dar la blocul/strada/sectorul celorlalti, ca noi doar vrem sa primim, nu sa facem ceva pt a ajunge ca „afara”

      00
    • Pai nu prea poți licita daca nu ai mașinile înmatriculate pe numele tau. Și Fane când le aduce nu le înmatriculează pe numele lui.

      00
    • @Sin – cind aberezi la loc de parcare cu 100 euro pe luna, banuiesc ca ai luat in calcul si salarizarea nu? Ca atunci ar fi mult mai simplu, da-te ba’n plua mea de sarak care esti tu sarak, ca eu am banu’. Si prin lege, ala care nu are 100 de euro lunar pentru parcare, sa nu aiba dreptul de a detine o masina! Corect??

      Sau ok… dau 100 euro lunar si atunci cind pe strazile arondate primariilor imi rup masina ca nah… sunt ale lor, sa le da direct factura de la service.. pentru orice!

      Ce zici?

      00
    • @sin 50-100 euro pe luna…da si nu.
      Da, preturile actuale pentru parcari sunt niste mizerii ce trebuie marite urgent. Sa platesti sub 100 lei pe an pentru un loc de parcare in Bucuresti e criminal…in sectorul 4 au facut macel printre trotuarele si stradutele dintre blocuri sa traseze locuri de parcare unde stau masini cu saptamanile.
      Nu, nu avem inca nivelul de trai sa platim sumele alea lunar pentru parcare. Curate trebuie facut prin parcul auto dar el e si oglinda nivelului de trai din Romania. Plus, inainte de masuri restrictive, trebuie oferite alternative (piste de biciclete pe bune, benzi unice de autobuz).

      00
    • @alexnicolae – hai un caz extrem: le licitez eu pe toate ca imi permit si apoi le inchiriez la fraieri la suprapret.
      E vorba ca sistemul e public si trebuie sa fie echitabil.

      00
    • Si in sectorul 2 locul de parcare e 70- 80 de lei pe an. Un particular nu ti l-ar inchiria nici o saptamana la banii astia, cred ca 100 de euro pe luna e parcarea subterana de la Bucur Obor – plina de noxe, deci neventilata, murdara si inghesuita…

      00
    • @adib: esti prost rau. Nu ai 100 de euro pe luna inseamna ca nu iti permiti masina.
      Masina inseamna combustibil, revizii, asigurari etc. P-astea ti le permiti?

      00
    • @Adib
      parcările sunt pentru mașini, nu pentru cazane.

      Așa că dacă îți permiți parcare atunci îți permiți și mașină.
      Daca ai cazan de 2-3000 de euro, faci țuică cu el și mergi cu transportul public.

      00
    • Paul: Și eu zic că un loc de parcarede reședință ar trebui să fie undeva la 100 euro lunar. Dacă ai mașină electrică plătești 25% din sumă, hibrid sau Euro 6 50%, 75% dacă ai Euro 5.
      În acel moment o să fie coadă la Remat că lumea va descoperi că e e ok să îți schimbi gioarsa, că nu îți permiți să plătești parcarea la un Euro4 vechi de peste 15 ani.
      Faci bani la bugetul local, protejezi mediul și reduci poluarea aerului din orașe și reînnoiești parcul auto. 3 dintr-o lovitură.

      @Paul, eu zic sa-i impuste ori sa-i gazeze pe toti saracii si sa ramana doar aia bogati cu electrice si hibride. Astfel mediul este protejat, se reduce si poluarea dar raman si locuri de parcare suficiente pentri cei bogati. 3 dintr-o lovitură.

      00
    • @Florin
      eu zic să îi gazeze și să îi împuște pe proștii care vin cu astfel de idei ca singură soluție. Nu există împărțire între bogați și săraci, aici vorbim de traiul în civilizație într-un oraș. Este simplu și nu este vorba de bogați, ăia nu au treabă cu parcările, au direct garaje.
      Poți plăti parcare, întreținere, taxe locale și impozite atunci poți locui în București civilizat și conduce o mașină dacă nu atunci poți locui in București civilizat dar fără să conduci o mașină.

      00
    • @punkreas – proasta-i ma-ta ca nu te-a inghitit initial! Dap, nu am masina de 60000 de euro dar am dat pe ea aproape 20000 acum doi ani… esti multumit fraiere? Si nu am loc de parcare in S4in fata blocului deoarece sunt platite fraiere si parchez, contra cost in Sun Plaza! Dar tu tot prost ramii..

      @bucuresci – tarane… Nu mai bine te intorci tu la coada vacii de unde ai venit? Citeste raspunsul pentru aburelu’ de mai sus!

      00
    • Rămâne cum am zis. Mulțumesc pentru confirmare :)))

      00
    • @Adib – pai aia-i frate, nu vezi esenta, inteleg si nu neg ca ar trebui sa ne gandim si la ‘saraki’ dar parca altfel ar iesi in strada ‘sarakul’ cand ar sti ca il ustura la buzunar si nu isi mai poate parca cazanul

      00
    • Locuiesc în sectorul 1, relativ aproape de Victoriei. Parcare privată cu 280 lei pe lună, locuri multe, era cu listă de așteptare de cateva luni sa prinzi loc.

      00
    • @mIKE: sa stii ca m-am uita la alegeri din ultimele tururi si lumea tine minte ce i s-a intamplat ieri, nu cand a fost abuzata maxim cu trei ani in urma. Daca faci curat fix acum cand nu te gandesti la urmatoarele alegeri, peste patru ani ai ce sa arati si poti apara foarte usor masurile naspa de acum.

      @Zarax: as vedea mai mult nu mai mult de o masina pe dormitor, pornind de la doua masini minim (gen sotul si sotia sa poata inchiria ambii un loc de parcare daca exista posibilitatea).

      @AdiB: sa stii ca locul de parcare nu e un drept si este irelevant ce salariu ai. Si da, de banii aia sa repare strazile, sa intretina locurile etc. Si 100% sa le trimiti factura pentru gropi in asfalt de banii aia.

      @Paul: toti trebuie sa plateasa la fel, in primul rand ca sa fie echitabil si in al doilea rand taxa e pentru aglomeratie.

      @DanMK: nu cred ca poti sa-i zici la om ce masina sa-si ia, asa ca „next best thing” e sa faci altceva un pic mai scump. Si ~ 250-500RON/luna nu e chiar asa mult.

      @Paul: cel mai cinstit e s-o faci aleator daca iti vin idei din astea, este corect fata de toti.

      @Mircea: asa sunt orase prin alte parti cu liste de asteptare pentru un loc de parcare.

      00
    • NOU
      #39

      @ Adib Ai dat aici omule doar pester milionari aroganti rupti de realitate, astia cu care te contrezi. In Viena (Austria) parking fee-ul pentru rezidenti este de 120 de EUR / an dar na aia sunt rupti in cur la salarii fata de bucurestenii milionari aroganti de pe aici.

      Parking fee:
      You have to pay a parking fee for each month for which your parking sticker is valid. The minimum time period is three months, the maximum is two years. Calendar months already started are charged in full.
      For districts 1 to 9, district 15 in the area around Stadthalle, and district 20, the parking fee is at 10 Euro per month, i.e. 120 Euro for one year and 240 Euro for two years.
      For districts 10 to 12 and 14, district 15 outside the Stadthalle area, districts 16 to 18, and district 19 (from 1 July 2019) the parking fee is at 7.50 Euro per month, i.e. 90 Euro for one year and 180 Euro for two years.

      00
    • Zi toata poveste. In Viena e pretul ala pentru „dreptul e a parca”. Daca gasesti loc. Nu ai locul tau pe care tai si spanzuri.

      00
    • @Paul – ce are vechimea cu locul de parcare? hai ca daca esti in trafic consuma o chestie si e corect sa o impozitezi pe poluare (sau nu daca asculti comisia europeana), dar cand e in parcare unde e problema?

      hai zi ca ar trebui platit impozit si ca mergi pe strada, aia de 1-20 de ani – 25% ca au plamani buni, aia 21 – 40 de ani -40 %, iar cei peste 41 de ani impozit de 90% ca pana mea au plamanii varza si trag mai mult aer sau expira aer poluat.

      dar baga si ca daca hainele de pe tine sunt mai vechi de 1 saptamana ar trebui sa platesti impozit pe incaltari ca sunt poate uzate si zgarie asfaltul, si gresia, mai ales in mall taxa pe incaltari mai vechi de 1 luna (dovedita cu factura si rata pe cardul de credit)

      mai gasim aberatii ? propuneri de-astea care nu ajuta cu adevarat ci doar ne arata ca suntem baieti faini care iubim mediul in acelasi timp aruncam produse perfect functionale (masinile relativ vechi intretinute zic, nu alea care se fac bucati la fiecare drum) poluand in felul asta mult mai mult

      00
  3. Vor urla pensionarii ca nu-si mai pot parca rablele miscate o data pe luna pe locul „mostenit” de cand s-au mutat ei in Cartier in 1986. Sper da vad asta peste tot in Capitala. In Sectorul 5, strazi altadata pustii sunt pline de jafuri nemiscate cu lunile.

    00
    • Pensionarii cu locuri platite vor plati in continuare, aia sunt disciplinati. Vor injura si vor plati in continuare.
      Daca sta pe un loc de parcare neplatit (atentie, loc de parcare oficial, nu „la bordura langa scara” cum parcheaza vecinii mei) atunci politia poate sa vina sa-l someze sa dea masina la o parte.

      00
    • Si totusi, cu pensionarii care isi misca rablele cum si cand pot (dupa finante), dar nu isi permit sa dea 600 pe un loc de parcare, ce facem? Ca poate pe pensionarul ala il ajuta mai mult masina decat pe mine? Ii dam dracu’, nu?

      00
    • Nu frate, pensionarul care nu și permite mașina plus loc de parcare va avea ca alternativa un transport public la standard de capitala europeana. Plm, doar a fost atent în perioada tinereții și a votat conform nevoilor sale.

      00
    • Daca nu iti permiti masina iei taxiul. Sau parchezi la 2 km -10 km-20 km distanta in parcarea publica gratuita. Terenuri sunt in jurul orasului.

      00
    • Asta pe principiul daca nu au paine sa manance cozonac. Sa mearga la piata cu transportul in comun, sa se care cu toate alea de acolo. Mda, ce sa zic. Iar asta cu transportul public la standard de capitala europeana… Nu mai bine il implementam mai intai si pe urma facem toate modificarile care tin de el?
      PS: nu sunt pensionar, pot sa platesc un loc de parcare si prefer mersul pe jos sau cu trotineta electrica (mai foloseam si metroul pana la pandemie :) ) Incerc doar sa ma pun si in pielea lor.

      00
    • Pai pune te. Vezi ca e mișto sa i votezi doar pe aia de au promis beneficii: transport moka, căldură ieftina, pensii marite, show uri de revelion, concedii plătite de primărie. E mișto sa votez doar ce te doare. Eu ca ne pensionar de ce nu as vota numa ce ma doare? Preturi la parcare mare ca să mi permit doar eu?!
      Si la pensie poți sa înveți ca acțiunile tale au repercursiuni.

      00
    • DanValjan dar de ce consideri tu ca toti pensionarii au votat pesedeu’? Uite, ai mei parinti nu au votat. Si nu ar avea bani sa plateasca o astfel de parcare. Daca nu as fi eu sa ii mai ajut cu bani, de abia ar duce-o de la o luna la alta. Si au muncit de le-au sarit capacele… So, ce facem? Generalizam asa, de dragul de a generaliza?

      00
    • Pensionarii nu plătesc 600, plătesc 270. Între orele 8 și 18 parcarea aia e la liber, dar asta nu înseamnă că trebuie să dai mașina la o parte dacă e deja acolo, înseamnă doar că dacă ai plecat poate parca altcineva acolo până seara. Ăia care nu mută mașina decât în weekend nu au nevoie de parcarea rezervată non-stop cu 600 de lei.

      00
    • @Me: da, generalizez. Nu am zis ca nu sunt exceptii. Zic doar ca in general, alegerile au fost puternic influentate de pensionari. Am sa presupun ca primarii in capitala au fost ales pe criterii de promisiuni facute pensionarilor si nu cel al performantelor (asta e feelingul meu, nu am chef sa caut).
      Na, ghinion pentru parintii tai, sunt multi ca ei. Viata nu-i corecta. Invata de la ei sa nu muncesti mult fara a-ti planifica viata mai bine (apropo, vine pensia in 20-30-40 ani? cine are pensie privata? cine se bazeaza pe cea de stat? care are ceva investitii?).

      00
    • DanValjan imi pare rau sa te dezamagesc, nu pensionarii au influentat alegerile ci aia multi care „s-au pisat pe el de vot” si si-au gasit altele de facut. Primarii din capitala, daca te uiti cu ce „majoritate” au fost alesi in ultimele dati, au fost ridicati nu doar de pensionari, cat de camarila lor, de asistatii social si de cum s-au jucat cu voturile (remember chiar Clotilde acum 4 ani? anul asta, din fericire, nu au mai putut fura suficient). Si asta cu generalizarea nu e buna intotdeauna, sunt convins ca sunt destui pensionari, aka parinti de-ai nostri, care au votat „cum trebuie”, fie ghidati de noi, fie ca stiu si ei sa vada ce e bine si ce e rau.
      Si poate imi zici tu cum ar fi putut sa isi planifice viata mai bine cand mare parte din viata au fost in comunism unde se castiga cat se castiga si dupa comunism au muncit fiecare pe ce bani au putut, ca nu le-a placut tuturor sa fure ca sa faca averi. E usor sa vorbesti si sa dai 10 la fundul altora cand nu ai toate datele. Da, eu din fericire imi permit sa pun deoparte, ei nu au avut luxul asta. Sau vreo pensie care sa te dea pe spate. Deci, hai sa ii omoram si sa dam locurile de parcare tinerilor, da-i dreacu de bosorogi, toti sunt la fel. :)

      00
    • 1. Nu toti pensinarii sunt saraci
      2. Aia 600 de lei nu trebuie platiti toti odata. 150 de lei/trimestru. Pui deoparte 50 de lei/luna. Daca nu-ti permiti, probabil nu-ti permiti nici masina.
      3. Oricum, pt. pensionari e mai adecvata varianta cu 270 de lei/an. Asta vine 67.5 lei/trimestru, 22.5 lei/luna
      4. Nu e obligatoriu ca daca ai masina sa ai si loc rezervat. Cand ai timp liber 24 h/zi, te orientezi sa gasesti loc de parcare la liber.

      00
    • V-ați tîmpit. Orașul este de oameni și al oamenilor, nu al primarului sau primăriei. Taxele astea plătite deja o dată prin impozitele din venituri sint o aiureală, la fel ca taxa pe apa pluvială.

      00
    • Daca nu isi permite 600 de lei pe an pentru parcare, nu cred ca isi permite nici cauciucuri ok, revizie ok, etc.. Nu zic ca nu il ajuta masina, dar poate reprezinta un pericol pentru ceilalti .

      00
    • marinel vad ca nu intelege cum functioneza treburile.

      @Me: pe pensionarul ala ar trebui sa-l intereseze mijloace alternative de transport, nu masina, ca asa vedem accidente frontale pe A1 sau alte accidente prin trafic provocate de pensionari care au stau prost si cu vederea si auzul si reflexele.

      00
    • @Me
      apropo, vezi cu trotineta electrica, nu e circulă cu 25 km/h pe trotuare, se merge doar pe carosabil.
      Iar despre pielea pensionarilor, sigur există soluții normale pentru toți.
      După ce FSN-PDSR-PSD au furat șansă unei Românii civilizate și nu au făcut scumpiri că să o ducă bine tot poporul muncitor, iată că nu se mai poate trăi așa.
      Ce impozit plătești la casă? 200 de lei? la fel ca în Câmpina sau în Caransebeș?
      Nu mai funcționează Bucureștii în stilul ăsta. 1.3 lei bilet RATB? transport gratuit pentru pensionari, cam 550.000 in București. Cine plătește banii ăștia?

      00
    • @DanValjan: e mult de raspuns la atatea comentarii contradictorii, asa ca ma rezum la o constatare: pensionarii de azi erau tineri pana mai ieri. Daca azi are 65 de ani, acum 30 de ani avea 35 si era in floarea varstei [ eu mai am pana la 35, deci si mai mult pana la pensie ]. Am insa o problema: cum stii ce fel de taxa a paltit omul? aia mare sau aia non stop? Eu am mereu probleme cand vin in Bucuresti ca am numar de Tulcea, parchez de obicei pe locul prietenului meu in parcarea de la bloc, dar nu de putine ori gasesc „dovezi” de civilizatie de la anumiti locatari sau cine stie – trecatori. Eu zic sa nu mai dam in pensionari, ca nu eu au votat haur [ macar in diaspora precis nu avem pensionarii ], cred ca nici la PSD nu avem certitudinea ca sunt votati de pensionari din 90 si pana azi.

      DA, orasul se tine din taxe, asta e clar. Dar ar mai trebui sa se faca ceva cu ele, nu sa se „rechizitioneze” torotoarele ca sursa unica de venit. By the way, ora de parcare cat este?

      00
    • Cel mai bine evident ar fi sa fie o lege care sa îmi fie numai mie favorabila si pe voi restul sa mergeti pe jos sau cu trotineta. Si si pentru aia sa va taxeze de sa scuipati sânge,ca sa aiba primaria bani sa îmi aranjeze mie cum îmi convine.

      Bine v-a învatat partidul sa va urâti concetatenii, latrailor.

      00
  4. Eu abia aștept un primar cu cojones care să nu mai subvenționeze gigacaloria bucureștenilor! Să vezi atunci Valea Plângerii! 🙄

    00
    • Asta ar trebui sa vina cu posibilitatea de debranșare, ca dacă nu te poți debranșa problemele depășesc sfera invidiilor regionale :)

      00
    • pai probabil ca dupa ce vor furniza in parametrii vor face si asta, ceea ce e normal

      00
    • vezi ca e un articol la Arhi care detaliaza asa zisa „subventie”. De fapt nu e o subventie, e acoperirea pierderilor din retea.

      00
    • Si cand te gandesti ca domnul profesor Oprescu mai avea foarte putin si dadea caldura gratis in toata capitala. De aia nu va merge bine acolo, ca nu pretuiti oamenii de valoare.

      00
    • Intai sa faca apa calda sa fie calda + caldura.

      00
    • S-a rezolvat problema, acoperirea pierderilor nu e subventie. Hai sa aplicam metoda RADET la toate firmele din Romania care au pierderi, o sa fim noul Singapore.

      00
    • E furt, minciuna si multe sinecuri, nu subventie. Noi, cu centrala de bloc achizitionata din fonduri proprii platim mai putin decat cei bransati la radet si avem caldura necontorizata. Apa calda non stop, pompe de recirculare astfel incat eu, care stau la 10, am apa calda si la 2 dimineata instant.
      Asa ca nu e nicio subventie, relax…

      00
    • Ete taranu care n-a avut loc in Bucuresti. Stii foarte bine ce reprezinta subventia, dar mai voiai niste carnita pe la bot. Ati mai ramas doar cu asta. Inainte radeati de noi ca am ales-o pe Firea, randeau inclusiv prosti de prin Vaslui unde psd e rege.

      00
    • @Dl. Goie: poți da niște detalii: cost inițial centrală + montaj, costuri de întreținere (e nevoie de fochist permanent?). Cât revine factura lunară? Mersi.

      00
    • @Zanghe, Subventia e politica lui Firea continuata de Nicusor Dan si reprezinta solutia prin care ne furam caciula in fiecare an.


      Prețul plătit de bucureșteni pentru o gigacalorie este de 163 de lei, având una dintre cele mai mari subvenții din țară

      https://romania.europalibera.org/a/agentul-termic-inamicul-bucurestiului-au-solutii-candidatii-/30833166.html

      00
    • NOU
      #72

      De fapt, este subventionat si consumul populatiei, nu doar pierderile.
      „Pe locul al doilea, dar la mare distanţă de Arad, este muncipiul Buzău, unde cetăţenii plătesc 285 de lei pe gigacalorie, în Oradea tariful e de 276 de lei, la Piteşti 260, iar Capitala are unul dintre cele mai mici tarife din ţară: 163 de lei.”

      Sau toate celalalte orase ii fura pe cetateni, doar bucurestenii sunt aparati de aceasta primarie iubitoare care nu mai poate de grija lor ?
      A nu, e clar ca in capitala salariile sunt mai mici si de aici costurile reduse :D

      00
    • Are cineva cifre pentru urmatoarele:

      Cu ce cost pleaca apa de la ECLEN?
      Ce cost e daca includem pierderile de pe retea?
      Care e costul dupa aplicarea subventiei?

      Ca sa evitam discutiile aiurea cu privire la ce reprezinta subventia.

      00
    • @ciocolatiulverde
      nu ești foarte isteț, dar pare că știi matematică.
      Ai văzut un CET din București cum arătă și cum arăta cele din Buzău și Arad ca ordine de mărime?
      Știi câte zecii de mii consumatori s-au debranșat de exemplu din Buzău și câți mai primesc căldură? E matematică, dar mai avansată puțin, să vezi la câți se împarte căldură produsă și când sunt mai mulți la numitor scade și acel preț.
      Gândește, îți va folosi!

      00
    • NOU
      #75

      @bucuresci aici ai dat cu bata de gard
      In primul rand, atunci cand sunt mai putini bransati, si caldura produsa scade, ca ale lor calorifere nu disipa caldura din termoficare.
      In al doilea rand, si cei debransati platesc pausal caldura disipata de tevile care trec prin apartamentul lor.

      In cam orice oras resedinta de judet, gigacaloria costa in jur de 250 lei, indiferent ca au 10.000 sau 100.000 de apartamente. Si asta cu tot cu subventia de la primarie.

      00
    • @Crator:
      Costurile initiale au fost, in urma cu vreo 20 de ani, cam 75000 de dolari pt 180 de apartamente. Am luat credit garantand cu centrala si s-a platit in rate pe cativa ani.
      Da, la ceea ce avem noi, chiar daca nu face nimic pt ca e totul automatizat, legea ne obliga sa avem fochist. Am discutat si despre schimbarea acestei centrale, exista posibilitatea sa punem vreo 15 legate in serie si acolo n-ar mai fi nevoie de asa ceva, insa momentan n-am mers mai departe.
      Legat de costuri: apartament cu 3 camere, caldura fara limita (calorifere pe care nu poti pune mana daca este deschis robinetul), am platit anul trecut, 4 persoane, maxim 550 de lei. Dar aici intra tot….noi consumam si multa apa calda, copiii fac cada zilnic, sotia de vreo 5 ori pe saptamana…doar caldura a fost undeva la 200-220 in decembrie-ianuarie.

      00
    • RADET-ul ala trebuie inchis, pus gaz pe el si dat foc.

      O sa fie o chitatiala maxima vreo 1-2 ani pana isi pune toata lumea centrale si gata, pana la urmatoareele alegeri n-o sa-si mai aduca nimeni aminte ca a existat.

      00
  5. Eu ma asteptam sa fie mai mult. Costurile pentru asfaltare si intretinere pentru cei 12mp cred ca depasesc cei 600lei/an…

    00
    • Pai si ce repara in fiecare an parcarea?

      00
    • Daca pui preturile lor care sa acopere si furtul, probabil ca e cam cat ai spus tu.
      Panselutele si bordurile alea, plus o mana de vopsea nu sunt ieftine deloc.

      00
    • Ce zici tu? Iti dau un exemplu (nu zic ca asa e peste tot): parcarea din fata blocului facuta de oamenii din bloc (chemat masina, turnat bla bla). A venit primaria, a tras niste dungi pe asfalt (nici alea pe toata lungimea locului), a scris cu vopsea niste numere (care se si sterg intre timp). Asta se intampla prin 2009. De atunci cred ca au mai venit o singura data, sa mai scrie cifrele. Intre timp s-au sters, la fel ca si liniile si au fost refacute de… Da, locatari. Sesizari la ei, asa cum i-ai vazut tu ca au venit, la fel si noi. Pentru asta ti se pare mult 50-60 de lei pe an? Nu zic ca nu poate fi mai scump, dar merita banii aia, nene. Sau fa cum e pe afara, parcari nenominale, dar zonale. Ai fituica in parbriz, poti parca acolo, nu ai, cauti loc prin jur.

      00
    • @nicu se asfalteaza si vopseste o singura data pentru 5 ani (poate?!) si se matura o data pe saptamana?! la doua saptamani? Teoretic ar fi si deszapezirea, dar nu cred ca intra cineva printre masini sa curete… Costul terenului nu l calculam?! ca este sectorul 1, cel mai scump din Romania…
      Zic ca toate depasesc 600 lei/an

      00
    • Dude, deszapezire? Ce e aia? Am avut ghinionul sa fiu plecat cu masina intr-o noapte cand au trecut astia cu lama. Cine avea toata zapada de pe strada in parcare, cine? Au gasit un loc, jap, punem zapada aici. Pe langa aia ridicata de plug in spatele masinilor parcate…

      00
  6. Da, asa poate o sa simta un pic si baietii cu doua trei masini per familie si care au obtinut si loc de parcare pentru ele (prin contracte de comodat) in detrimentul celor cu o masina care n-au fost asa „norocosi”.
    Cred ca asa nu o sa mai vedem nici rablele din parcari, ca nu o sa si mai permita.

    00
    • Exact. Si jegurile care isi lipsesc numarul de inmatriculare pe gard sau il vopsesc pe asfalt rezervandu-si gratis un loc de parcare pe domeniul public. Eventual si un al doilea cu bidon de apa pt masini de „servicii”

      00
    • Ofticatilor. Luati-va si voi 2 masini si nu mai fiti saraki.
      Nu vreti sa se instituie si pedeapsa cu puscaria, daca ai mai mult de o masina? De fapt, ce spun, daca iti iei masina, tre’ sa aduci motive bine intemeiate pentru care o cumperi, cu itinerariul pe care urmeaza sa il ai, altfel nu primesti aprobare.

      00
    • jupaneaso…wow…ai doua masini. Puternico si rezistento.

      Cam asa e prin toata lumea: de la stat primesti 1 loc. Pentru al doilea te chinui. Vrei mai multe locuri? Ia-ti casa

      00
  7. Un pachet de tigari costa 20 de lei. Cum aa coste parcarea 600 lei pe an? Daca nu o fac minim 500 euro nu rezolva problema locurilor. Cresc insa veniturile la buget, dupa cateva caraieli si bosumflari tipic carpato-danubiene toata lumea o sa plateasca. Pentru Bucuresti e putin.

    00
  8. Nu cred sa fie comentator pe aici sa te contrazica la faza asta.

    00
  9. Stau în Sectorul 5 de 32 de ani (de când m-am născut), iar de 13 ani am același loc de parcare. Dau 77 de lei pe an.

    În toți anii ăștia, te cam știi cu vecinii și am observat o chestie: din toate locurile de parcare de reședință, aprox 50% (dacă nu mai bine) se mișcă doar în we.

    În mare parte sunt aceeași vecini dar care au ieșit la pensie și merg la cumpărături în we, deci mașina nu e o necesitate, e doar ca să fie acolo.

    As plăti și 600 și 1000 de lei, dar ei vor fi descurajați sa mai țină mașinile alea pe care oricum le folosesc 40 ore/an. Transportul în comun îl au gratuit.

    Deci o astfel de decizie e binevenită chiar și în sec 5.

    00
    • Ce păcat e we ăsta ? Am citit de câteva ori și tot bou am rămas..

      00
    • Oh. My bad. Aparent era weekend. Prescurtat (!!!!??!!?!?). A trebuit să mai citesc de câteva ori…

      00
    • Si eu o folosesc in weekend pt ca merg la munca cu metroul, dar fac 15-20000 de km/an. Cred ca problema e la tine, nu la mine.

      00
    • @Dl Goie, nu știu de unde ai ajuns tu la concluzia ca am eu o problema atâta timp cât nu am expus cum și cât folosesc eu mașina.

      Dar ca se te lămuresc asa puțin că-mi pare ca nu ești de prin părțile astea:

      – pana acum ceva timp, mare parte din sectorul 5(ca de asta vb eu) nu era acoperit de metrou. Dar tot am mers cu autobuzul când a fost cazul, așa cum pot face și pensionarii în we.

      – dacă tu ai mașina ca să mergi cu ea în we 300 +- de km, ca să faci coada pe A2 și pe Valea Prahovei, mai bine folosește trenul și eliberează locul ala de parcare pe care îl ții ocupat 5 zile din 7 ca să faci lucrurile mai sus menționate. Sau plătește 1000 de lei pe an parcare.

      Atâtea bășini /mp în București dar când e vorba sa plătiți pentru o viata mai civilizata sau mai curata va trageți pe cur.

      00
    • Pana in pandemie si eu evitam sa folosesc masina in timpul saptamanii. Plecam insa vineri si ma intoarceam duminica, minim 3 weekend-uri pe luna. (concursuri/antrenamente la munte)..am masina din 2015 si are 87000km.

      00
  10. Sunt curios ce va prima:
    1. Mandria romanului de a nu plati parcarea, pt. ca pe trotuar e gratis.
    2. Faptul ca are masina, dar e rupt in cur si nu-si permite 600 lei pe an.

    00
    • Pe trotuar e deocamdata gratis

      00
    • Se poate ridica cu platforma. Mașină pozată, filmată, dovadă că a parcat aiurea, apoi luată și dusă la porumb.
      Aș stipula o clauză; pentru ăia care lasă cafeaua pe bord, să nu le-o ridice: dublu amendă, dublu tarif de platforma, triplu preț pentru depozitare rablă, curățarea obligatorie a tapițeriei de către o firmă autorizată, mașina este imobilizată până se curăță cafeaua de pe tapițerie și factură emisă către proprietar. Toate trimise la taxe și impozite, să îi oprească din cont direct ANAF.

      00
    • Doar atât Ionuț? Hai ca poți mai mult. Măcar o sodomizare, o ostracizare ceva.

      00
    • Nu sunt aici să explic tehnici de BDSM.
      Poți să i te adresezi lu Maithun, de pe blogu celălalt, unde ne facem veacu. Eu sunt navetist frecvent între cetin și zoso.

      00
    • @mihaela don’t be a cunt.
      Ionuț are dreptate. E meteahna romanului sa gaseasca o portiță de scăpare.
      Ai lăsat cafeaua pe bord ca să nu-ți ridice masina. Ok. N-o ridicam
      dar pentru neatenția ta,amenda e dubla
      plus doua bice pe spate -bdsm for life.

      00
    • La 1. nu o sa o mai considere gratis dupa ce isi inlocuieste de 2 ori oglinda retrovizoare. Nu incurajez vandalismul, dar am tot vazut oglinzi si stergatoare rupte la masini parcate pe trotuar si nu cred ca s-a intamplat pe strada. Aici e si vina autoritatilor care nu iau masuri in cazul sesizarilor.

      00
  11. Stau in sectorul 1, am loc de parcare. Sincer, mi se pare f ok, inclusiv pretul. 270 lei pe luna cand oricum in intervalul 8-18 sunte teoretic la munca, e f ok. Ss oarcheze baietii de la multinatiinale pe locul meu, mai bine decat sa aglomereze strada.

    Bine, noi suntem cu o singura masina, nu 2-3.

    Iar legat de ce a spus cineva mai sus, de cand a facut Firea 5 lei in centru, gasesti loc de parcare la orice ora, si in locurile unde inainte nu se gaseau.

    00
    • Stau in sectorul 1, am loc de parcare. Sincer, mi se pare f ok, inclusiv pretul. 270 lei pe luna cand oricum in intervalul 8-18 sunte teoretic la munca, e f ok. Sa parcheze baietii de la multinationale pe locul meu, mai bine decat sa aglomereze strada.

      Bine, noi suntem cu o singura masina, nu 2-3.

      Iar legat de ce a spus cineva mai sus, de cand a facut Firea 5 lei in centru, gasesti loc de parcare la orice ora, si in locurile unde inainte nu se gaseau.

      00
    • Me stupid, am reusit da dublez comentariul…

      00
    • 270 de lei pe an.

      00
    • @alexduduman asa e, preturile sunt pe luna, m-am grabit. Probabil ca va dati seama si din typos… 😂

      00
    • am citit 4 comentarii de la bogdan.
      Conținut zero. Cred că scrie din mașină sau ceva

      00
  12. Foarte bine, sa creasca pretul pentru parcarile de resedinta.
    In Romania a devenit aproape banal sa-ti iei / sa ai masina. Poate asa revenim putin cu picioarele pe pamant.
    Sustin initiativa. PS: as plati si 1200 / an pentru un loc de parcare, doar sa le faca si sa putem sa le inchiriem…

    00
    • Tu ai vrea sa iei loc de parcare, sa platesti 1200 de lei pe an si apoi sa il inchiriezi? Eu as plusa si pt astia ca tine as introduce clauza pentru subinchiriere sa iti fie ridicat si dat direct unuia care are nevoie.

      00
    • Faceti cerere la primarie,ca voi nu vreti sa platiti ca restu’lumii,voi vreti preturi intre 600 lei si 1000 de euro pe an.
      Iar ca sa le puteti inchiria,adica samsareala(cum iese la iveala bisnitareala din sufletul romanului) trebuie sa vi le dea in proprietate sau in concesiune,ceea ce e de noaptea mintii.Sigur ca nu o sa se gaseasca vreunul ca vrea sa construiasca un bloc pe locul de parcare,ca doar are hartie de la primarie.

      La mine pe strada,trotuarul este inexistent pentru pietoni.Practic toti circulam pe mijlocul drumului,ca pe langa cei care au 2-3-4 masini,mai sunt si unii care au mostenit locul pe trotuar.Si nu care cumva sa parchezi pe locul lui,daca nu vrei sarmale sau vopsea pe parbriz

      00
  13. Plătesc £65 pe luna în SE Londrei pentru un loc în subteran și simt că l-am prins pe Dumnezeu de piciorul stâng la suma asta.
    100e/an este o sumă decentă pentru un loc de parcare asigurat. E singura modalitate prin care se poate trece de la moft la necesitate. Dacă n-ai loc s-o parchezi pe proprietate privată, n-ai altă soluție, decartezi sau vinzi.

    00
    • Eu as plati in Bucuresti 65 de lire pe luna pentru parcare subterana :))
      Dar n-ai unde. Sau ai, dar la martinea orasului. Si cine zice ca e ok acolo, sa incerce o luna doua si vedem dupa.

      00
    • Eu am gasit de inchiriat in subteran cu 50 euro pe luna. E un cost pe care ti-l asumi daca vrei civilizatie.
      Vecinii le lasa cu lunile pe trecerea de pietoni sau in statia de autobuz.

      00
  14. A avea masina nu este un drept, este un privilegiu.
    Si, daca vrei sa ai masina, iti asumi tot ceea ce inseamna asta, in special toate costurile aferente…

    00
    • Când o sa existe metrou care vine la două minute, autobuze și tramvaie în care sa nu se urce aurolaci pișați pe ei /drogați și 90% populație care nu plătește bilet/abonament, atunci va fi masina un privilegiu.
      Când nu vei mai aștepta chiar și 50 de minute într-o stație, pe viscol ori în 40 de grade, atunci va fi masina un privilegiu.
      Si exemplele pot continua! Hai sa punem proștii la plată, ca noi între timp nu facem absolut nimic pentru a ii convinge/ajuta sa renunțe la mașini, banii sa vina.

      00
    • @Ioana ceea ce spui tu e cam ca faza aia cu cine a fost primul oul sau gaina. Cu atatea masini in trafic nu o sa fie in veci un transport public eficient nici daca se fac strazi cu 6 benzi pe sens. Oraseanul trebuie descurajat sa mai mearga cu masina personala prin taxe si transport public eficient. Eu zic ca trebuie taxat si mai mult dreptul de a avea un loc de parcare. N-ai bani mergi cu RATB sau te muti la tara si nu trebuie sa platesti loc de parcare. Viata intr-o metropola chiar si asa prapadita cum e Bucurestiul e scumpa.Daca nu-ti permiti din pacate nu prea poti sa ai o locuinta intr-una

      00
    • Metroul vine la 2 minute la orele de varf. Atat se poate tehnic. Dar merge conform programului, ca nu sta blocat in trafic….

      00
    • Pana aici a venit mirosul basinilor Ioanei. A auzit si ea pe net ca e naspa transportul la oras si a scris.
      Ioana draga, vezi ca exista aplicatie a STB-ului in care iti arata pe unde e fiecare autobuz/tramvai. O folosesti si nu-ti mai ingheata corpul ala pretentios :D

      00
    • @Ioana,
      aș fi de acord cu tine dacă te-ai fi născut în mașina și ai fi mers cu mașina de atunci. Altfel asta cu aurolaci pișați pe ei /drogați este doar pe câteva rute din cele peste 350 ale STB-ului, deci nu locuiești chiar ok. Se poate ca mașina la tine să fie șansă la existență

      00
  15. Cred ca cel mai bine e sa se organizeze licitatii pt locurile de parcare si cu regula maxim 1 loc de parcare pe apartament.

    00
    • Nu poți asta. Ca dacă eu lucrez la 30 de km spre Buzău și nevasta-mea la 30 km spre Constanța ce plm fac?
      Iau mașina de la vecinu?
      Uite idei din astea aruncate din pod împing romanul sa cauta portițe de ieșire.
      DOUA. Maxim. Poate 3.
      Fiecare loc cu certificatul mașinii. Fără posibilitate de schimbat mai mult de 2 ori într-un an c.i.-ul / loc de parcare. Dacă ai 3 locuri… 1 data pe an pe un singur loc.
      Și uite asa eviți bișnițmenii.

      00
    • Tu lucrezi la 30km spre buzau, ea spre constanta si stati in militari, sectorul 6, apartamentul mostenit de la cineva.. ?

      00
    • Va luati doua smart-uri.

      00
    • @whistler
      si copiii, copii unde lucrează ? … dă-te în ăia 30 de km ai mei, de asta nu se pot lua decizii pentru 1,5 milioane de fierătanii că vine un Dorel că ce face el și cu nevastă-sa. Emigrați, ce altceva.

      00
    • Cred ca cel mai bine e sa il aducem pe raposatu’ inapoi, da faca ordine. Ce tot atata libertate, dom’ne, auzi. Ce-i aia doua masini? Pffff, nesimtitilor, ia aduceti sthasu de plata si sapca de pe cap. Aia de unde e si de ce nu o porti? Amenda, futu-va mamile!!! Hueeooo!! La coada, daca vreti masini, ‘ratzi ai drecu de burghezi!

      00
    • @Alin, nu stai toata viata la acelasi servici si daca schimbi serviciul, nu schimbi apartamentul dupa unde iti e serviciul.

      00
  16. Eu tot cred ca cea mai buna soluție este licitația pt plata locului de parcare.

    Anunțat public. Se deschide licitația pe data de, se termina pe data de.

    Ma scuzați ca nu ii compătimesc pe cei ce nu își permit. Dacă te jenează costul, poate renunti la masina.

    00
    • Off topic: Nu vi se pare aiurea ca cei care ies de la ATI ies doar cu picioarele înainte?

      Daca 160 intra pe zi, și alti 160 mor… nu mor cam toți? Cu întârzierea de x zile…

      00
    • Si eu as fi de acord cu asemenea propunere. Dar grosul electoratului se afla in aia care nu isi permit asa ca … skip that.

      00
  17. E prea ieftina parcarea in Bucuresti. Eu platesc vreo 80 lei/an prin sector 3, e asa de ceva ani. As merge lejer la 800-1000 lei/an cu conditia sa scapam de toate harburile nemiscate cu lunile + ridicarea masinilor parcate anapoda pe trotuare si spatii verzi.
    Fara ridicare masini si amenzi gramada va fi si mai rau, vor parca si in scara blocului

    00
  18. 76 lei/an parcarea în București? Ieftina-i viata fata de provincie. De fapt am auzit ca și un bilet de transport în comun e aprox 1 leu. Iar o franzela ar fi tot pe acolo. De prețul gigacaloriei nu mai zic. Înmulțiți toate astea cu 3 și obțineți preturile din provincie.

    00
    • La țară la Pitești e 2 lei ora de parcare. Am plătit eu amendă de la comunitari că am lăsat-o peste weekend în centru și nu am venit la timp să o iau. Că așa e când te duci cu bețivii pe post de șofer și apoi te arde pâlnia. A rămas acolo până mi-am revenit luni. Un preț mic plătit pentru a rămâne cu permis și a nu mă urca beat la volan m băieții știe.

      00
    • @Taipan: in Bucuresti trebuie să schimbi 2-3 mijloace de transport ca să ajungi unde ai treabă. Nu e ca în provincie unde iei autobuzul și te lasă în cealaltă parte a bulevardului principal care tranzitează orașul

      00
  19. Ideea pare buna, numai ca tot ce avem acum este doar forma si nu fondul. Si anume, preturile sunt mega-corecte raportate la piata. Cine sta prin S1 si are masina nu va avea problema sa plateasca taxa fie ca e vorba de 270 ron pe an, fie ca este vorba de 600. Problemele mele apar in urmatoarele situatii:
    1. Cum se va rezolva problema faptului ca unul are abonament de 270 ron, dar masina ramane blocata acolo si in afara intervalului orar 18:00-8:00?
    2. Cum se va opri samsareala de locuri de parcare? Gen cumpar locul, dar il subinchiriez? 600 de ron e o suma, dar asta nu ma opreste sa-l dau cu 300 de ron pe luna(schema practicata foarte des in capitala).
    3. Care va fi procedura de depunere a dosarului prin care vei dobandi acel loc de parcare? Pentru necunoscatori pe vremea lui Tudorache se statea de pe la 5 dimineata la cozi la ADP S1.
    4. Cum se va elimina chestia de am loc de parcare pe viata? Pentru cei care imi sar in cap ca ei si-au luat loc de parcare si planuiesc sa stea acolo 10-20 de ani le spun doar atat. Foarte bine ca va doriti asta, dar marcati banul. Concret vrei locul de parcare pe mai multi ani, platesti mai mult, 2000-3000 pe an si ai un loc garantat si la anu. Sigur la cati bani se invart in S1, suma ar trebui sa fie una mai mare, dar intelegem ideea.
    Daca lucrurile se vor intampla transparent si se va comunica clar intentia primariei, acest lucru poate fi luat drept model si de alte primarii. Aa si pentru cei care vin si plang de grija pensionarilor situatia sta cam asa:
    Costurile de viata in capitala sunt astea, fie ti le permiti, fie nu ti le permiti. Sunt absolut sigur ca daca vand apartamentul comunist in zona in care stau vor lua niste bani frumosi si se vor putea muta in alta parte. Sa nu uitam ca pensionarii astia carora le plang unii de grija sunt aia, care se opun oricarei modernizarii a scarii sau a datei cand se da drumul la caldura. Clisee pe care orice om ce a locuit la capitala le stie si poate le-a si simtit.

    00
    • La punctul 1 ar trebui sa fie simplu prin aplicarea tarifului orar pentru parcare pe timp de zi. Pentru ca ar trebui sa existe tarif de parcare cu ora pentru intervalul 8-18:00. Daca nu va exista taxa de parcare pe timp de zi nu vad unde e problema, cand se face 8 dimineata ramane parcat pe un loc fara plata, cu acelasi drept ca oricare alt conducator auto, pe principiul primul venit, primul servit ca la oricare alta parcare publica gratuita.

      00
    • in proiect sunt deja raspunsurile pentru unele din intrebarile tale

      00
    • @dude
      Am citit toate paginile din documentul vietii. Si singurele lucruri schimbate sunt asa:
      -aparitia conceptului de parcare cu program redus(18:00-8:00);
      -marirea preturilor;
      -digitalizare si aducere de o oarecare transparenta asupra situatiei;
      In rest ramane cum era inainte, loc de parcare pe viata(trebuie doar sa-l platesti) si in cazul in care exista o cerere mai mare nu se aplica principiul licitatiei.
      Si acum vorbesc din caz propriu si personal. Stau in S2 si singurele alternative de parcare sunt fie la bulevard(gratis) fie la parcare la Obor(care implica vreo 20 de minute de mers pe jos si fie fac abonament 365 ron pe luna ori 20 ron pe zi). Am mers la ADP S2, am depus dosarul vietii numai ca sunt pe o lista de asteptare mare(prin 2018 eram al cincizecilea). Intre timp am vreo 2 vecini cu masinile ce au ramas blocate vreo alti 2 ce au 2 locuri si pun de-o bisnita cu locul lor de parcare si vreo cateva epave uitate, dar ce mai conteaza.
      Si asta se intampla cand ai niste preturi puse in bataie de joc, daca maine ar costa un loc vreo 1500 de ron pe an, multi isi vor pune probleme serioase daca merita sau nu. Daca maine s-ar incepe ridicarea tuturor epavelor abandonate de prin diferite zone, s-ar mai face loc. Problema in Bucuresti nu fiind locul ci de fapt pretul care de cele mai multe ori este gratis pentru smecheri.

      00
    • Dap, bune intrebari, dupa parerea mea:

      1. daca isi face doar pt timpul noptii, sa nu se planga cand pleaca pentru 10 minute la pranz si isi gaseste locul ocupat .. risti si castigi, dar mai si pierzi; vrei 24/7, marca banu :)

      2. asta e si acum ilegala, cresterea pretului nu cred ca va diminua (probabil costul extra va fi transferat catre cumparatore); nu prea exista solutie alta decat denuntul pentru astfel de situatii; oricum, nu asta e scopul pentru propunere.

      3. In sectorul 3 procesul e digitalizat: https://parcari3.ro:8443/parcari . Intri aici, aplici cu CNP ( verifica sa nu poti avea mai multe aplicatii pe un singur CNP) si actele masinii; vezi daca te incadrezi (ex: locul sa nu fie la mai mult de 50m de resedinta, o singura masina pe apartament, pentru masina sa se plateasca impozitul pe sectorul 3, etc. Nu am mers pana la capat cu el (am si eu o aplicatie in pending alaturi de alti 2 care au aplicat pentru acel loc), deci pot da feedback dupa, dar mi se pare o solutie buna in teorie.

      4. De acord cu tine. As zice prioritate pentru locul de parcare pentru 3 ani, apoi trebuie sa licitezi alaturi de alti aplicanti si daca dai suma cea mai mare il iei, daca nu nu. Duap 3 ani, repeat.

      Ramane de vazut cum va arata proiectul final, dar macar cresterea pretului si asa foarte mic si transparentizarea procesului de alocare (aplicatie online si apoi licitatie transparenta).

      00
    • Cum se va rezolva problema faptului ca unul are abonament de 270 ron, dar masina ramane blocata acolo si in afara intervalului orar 18:00-8:00?

      nu cred că ai întrebat asta pe bune.

    • @vali
      Intrebarea pare cretina, dar hai sa incep eu sa pun problema cum pune un roman adevarat. Daca vreau sa las masina non-stop pe un loc voi plati 600 de ron pe an. Daca in schimb vreau sa las masina pe un loc in interval orar 18:00-8:00 plus week-end-ul si zile legale ar fi vorba de vreo 270 ron. Ce ma costa sa spun ca iau abonamentul cu program redus(normal sau cum ii spune) si eu sa uit acolo masina cu lunile?! Se spune de vreun sistem de plata cu ora sau cine va efectua aceste verificari?! Aa da este stipulat ceva de genu cine nu respecta regulile o sa plateasca amenda sau o sa piarda locul de parcare, dar asa in treacat.
      Normal de la 1 februarie politia locala va fi vigilenta si va incepe sa verifice acele locuri de parcare. Politie locala care si acum cica verifica sa nu se mai lase gunoiul pe unde apuca oamenii in S1.
      Repet pe hartie ideile par minunate, realitate din teren insa e alta.

      00
    • Man, iti scapa ceva, ca vad ca insisti. Hai sa bag si eu o fisa, poate te dumiresc. Deci, parcarea ieftina iti inchiriaza un loc in intervalul 18.00 -08.00. Adica daca e ocupat la 15.00, nu poti decat sa iti cauti alt loc, nu pot chema localii sa iti amendeze ocupantul locului. Acum, daca ai loc rezervat in intervalul 18.00 – 08.00, nu inseamna ca nu il poti folosi in afara acelui interval, doar ca nu ai prioritate la ocuparea lui. Capisci?

      00
    • @Asdad2005
      Ma tem ca nu ai inteles diferenta dintre cele 2 tipuri de abonament. In ambele cazuri ai locul, dar in cazul celui de 600 nimeni nu are voie sa parcheze acolo deloc, indiferent de ora. La abonamentul de 270, daca in intervalul 08-18 locul este liber, poate oricine sa parcheze acolo; inclusiv cel care a inchiriat locul :); deci in cazul asta, daca pleci in timpul zilei cu masina, exista riscul sa iti ocupe altul locul si pana la ora 18 legal nu ai ce sa ii faci.

      00
    • @v4li0,MihaiC
      Am inteles ideea din spate ca tu vinzi in esenta locul de parcare cu prioritatea fie non-stop, fie interval predefinit. Ce nu ma prind, este ce crede primaria ca va rezolva cu ideea asta? Sau vrea careva sa-mi spuna ca in Sectorul 1 o sa apara numai oameni cinstiti ce nu vor incerca sa fenteze situatia?!
      Aa, daca in afara intervalului predefinit tariful de parcare costa X ron pe ora sunt perfect de acord. Masina ocupa un loc in afara intervalului orar, plateste. Problema mea este ca niciunde nu document nu este stipulat situatia asta, respectiv ca sa se implementeze asa ceva cineva(politia locala sau ADP) trebuie sa fie calare pe situatie. Ori problemele cu gunoiul din acest sector nu sunt rezolvate inca, desi politia locala a inceput sa imparta amenzi…
      Din cauza asta am spus ca nimic nu s-a schimbat in afara de o bruma de transparenta prin digitalizare si maritul de preturi.

      00
    • @Asdad2005
      Cred ca diferenta dintre noi consta in ceea ce consideram punctul de plecare.
      Tu consideri ca este varianta de inchiriere non-stop pt 600 si ca cei care inchirieaza pe 270 dar nu isi misca masina din loc fenteaza sistemul.
      Eu consider ca este varianta in care inchiriezi practic peste noapte pt 270 (iar ziua este la liber pe principiul care cum apuca) si cei care vor sa se asigure ca au locul disponibil non-stop platesc in plus.

      00
  20. Eu platesc 115 lei/luna la Smart Parking in S6. Stii cati vecini mi-au zis ca-s nebun? Cand pe trotuar e 60 lei pe an si se ia imediat cu o spaguta. Sau o smecherie cu un vecin ceva?

    00
    • Stai… adica tu ai de ales intre a plati 115 lei/ luna sau 60 de lei pe an si alegi prima varianta? Atunci da tata, esti nebun. Eu in S2 am luat loc de la primarie, fara spaga, fara nimic. M-am dus frumos cu dosarul in brate.
      Daca ai avea de ales intre a bloca trotuarul si 115 lei/luna atunci ar fi altceva.

      00
    • In S6 nu merge asa. Trebuie spaguta. Ori astepti sa se elibereze un loc (loc promis deja celor care cotizeaza, deci poti sa astepti mult si bine) ori cumperi apartamentul direct cu loc de la ADP si dai ceva bani in plus la vanzator pt a transfera locul pe numele tau, sa nu ajunga liber de unde nu il mai prinzi (da, e ilegal, practic ala iti vinde un loc de parcare care nu e al lui dar zi-mi tu fraier care nu o sa dea bani sa aiba loc de parcare in Militari sau Dr. Taberei). La Smart Parking am prins loc imediat.

      00
    • @Zarax cand ai obtinut tu loc de parcare de la S2 si in ce zona a lui?

      00
    • @bogdan acum 4 ani, prin pantelimon.

      00
    • Eu am luat loc in sectorul 6 cand m-am mutat, doar cu actele de vanzare cumparare si mers la adp. Apoi am pierdut locul, am ramas un an fara masina, am mers din nou in 2015 cand mi-am luat masina am depus iar actele, pe acelasi loc si l-am primit. Cine il luase in 2014 nu a platit in 2015 pana la termenul limita(am avut si noroc). Fara spaga, dar cu multe drumuri facute. In sectorul 6 acum vezi si online situatia locurilor din zona ta ( exemplu : https://prnt.sc/w3zdmg )

      00
  21. Nu mi se pare mult. Intr’un complex de blocuri din Iași cei fără mașina îsi închiriază locul cu 1000 lei pe an.

    00
    • Ieftin la 1000lei pe an in complex de blocuri.
      La cele de pe strada, publice, tocmai prin CUG2, sunt 400lei in fiecare luna de platit Primariei, asa au iesit la licitatie.
      In Tatarasi, pe Han Tatar, preturile au depasit 450lei. Si se mai construieste un bloc in zona.
      Asa ca 270lei sau 600lei pe un an, e pomana pentru bucurestenii din sectorul 1. In Iasi, doar cei cu H au dreptul la 24/24.

      00
    • In alexandru, zona noului selfwash, s a plecat de la 70 lei pe luna la ADP. Maximul s a dus in 130.

      00
    • @Andrei: f tare complexul respectiv. Mă gândesc că au vândut fiecare apartament cu un loc de parcare inclus (mă rog, nu gratis dar îmbrăcat bine). Așa ar trebui să procedeze toți dezvoltatorii, statul ar trebui să-i oblige. Cum sunt familii fără mașină, la fel sunt și familii cu 2 mașini care vor apela la cei din prima categorie

      00
  22. Piata amzei, Sector 1, parcare publica cu taxa administrata de Compania Municipala Parking București SA, 5 Lei/h, pentru riverani 100 Lei/luna (1000/an in avans) fara rezervare loc de parcare (nu ai locul tau rezervat), marea majoritate a vecinilor sunt resemnati si platesc, asadar se poate. Locurile de parcare de resedinta in zona (~15 adunate cu totul, 76 Lei/an) se mostenesc din tata in fiu / propietar – chirias.

    00
    • Am uitat sa precizez, locuri amenjate de parcare (nu trotuar, spatiu verde, etc.) fara plata nu exista in zona.

      00
    • Sper sa nu se faca romanisme de genul parcare cu 100 de locuri, noi vindem 120 de abonamente. Si ce nu zice nimeni, as vrea si priza la locul de parcare.

      00
  23. NOU
    #159

    In momentul asta, pe o distanta de 500 de mp pe strada mea din S1 exista 4 (patru) panouri cu *grafica diferita* ale oamenilor care au primit locuri de parcare gratuite (asa e pana la final de 2020 – clotilde a extins pana la final de ianuarie 2021). Deci fie ADP-ul e plin de retarzi fiecare si-a facut grafica lui.
    On top of that, locurile de parcare, pt ca si acum poti sa depui cerere, se dau complet discretionar – eu am facut 3 follow-up-uri la ADP si nu mi-a raspuns nimeni la un dosar depus pe 3 septembrie.

    Look on the bright side:
    – dispar tarabele parcate aiurea
    – dispar serviceurile si samsarii care isi tin masinile pe strada
    – aia cu 3 masini dar care tin curtile goale ca sa stea la masa in curte vor fi fortati sa act normal.

    Nu exista worst case scenario: sa locuiesti in s1, sa ai masina, sa nu ai curte sa o poti tine inauntru si sa n-ai 50 de lei pe luna. Nu exista.

    00
  24. Urlau bucurestenii cand s-a facut parcarea 5 lei/ora in centru, dar acum vad ca platesc si gasesti locuri de parcare in zona Universitate/Sala Palatului/Ateneu. Hai ca se poate si cu parcari mai scumpe pentru locatari.

    00
    • De ce ai avea nevoie sa vii cu masina in zona aia? Poti ajunge cu transport in comun de oriunde din Bucuresti, lejer.
      O singura data in pandemie m-am dus cu masina pentru ca pur si simplu imi era frica de autobuz/metrou, dar asta e o situatie exceptionala si temporara.

      00
  25. la sectorul 3 de la anul vor fi licitatii cu strigare :)) Cred ca o sa fie mega funny.

    00
    • E complicat cu strigare pe fiecare loc in parte si nu tocmai corect. Eu as face cu strigare, dar cum? Sa zicem ca sunt 30 de locuri disponibile. Se striga scoruri, si cele mai mari 30 de licitari primesc loc, fiecare alegandu-si ce loc vrea din cele arondate blocului, in ordinea marimii :D

      00
    • Pai au aprobat azi regulamentul, se face cu strigare si comisie, din 10 in 10 ron :) (sau cat stabileste comisia incrementul pentru locul respectiv dar nu mai jos de 10 ron)

      00
  26. Cred ca va fi o miscare sinucigasa. Ganditi-va ca a castigat la limita, in felul asta nu va prinde urmatorul mandat. Majorarea taxei pentru locul de parcare trebuie sa vina dupa ceva realizari majore, catre sa contrabalanseze aceasta masura. Prin urmare, sunt gata sa pariez, ca in 4 ani se intoarce PSD.
    Sunt multe lucruri de facut si din pacate, e nevoie de timp pentru schimbare.

    00
    • Nu nu, acum la inceput de mandat trebuie masurile astea dure, care pana la finalul mandatului isi vor arata efectele pozitive.

      00
    • Asa cum spune Zarax, masurile controversate se iau in primul an de mandat. Asta daca vrei sa faci ceva, ca altfel poti sa nu le iei vreodata.

      00
    • Măsurile dure se iau la început pentru a produce ceva rezultate. Dacă la final sunt mai mulți mulțumiți decât nemulțumiți mai ie un mandat.

      Uite un exemplu de la țară: imediat ce a ieșit primar a scos pe cei cu venit minim garantat la orele obligatorii de muncă în folosul comunității. Tot așa, lumea a crezut că s-a sinucis politic pentru că ăia nu îl mai aleg. Dar după patru ani în care a decolmatat toate șanțurile de scurgere, strâns gunoaiele, împrăștiat petriș pe ulițe… a mai luat trei mandate pentru că a fost votaț de cei care au văzut că e mai bine așa. Pentru al cinci-lea mandat nu a mai candidat că a ieșit la pensie.

      00
    • Măsurile dure se iau la început pentru a produce ceva rezultate. Dacă la final sunt mai mulți mulțumiți decât nemulțumiți mai ie un mandat.

      member băsescu cu tonete și câini?

    • De obicei oameni au memoria scurta. De ce crezi ca primarii hoti trag tare in ultimile luni de mandat sa faca ceva vizibil?

      00
    • Se intoarce chiar cu 90%…la tastat, toti romanasii sunt buni,frumosi,viteji…pana cand li se atinge interesul sau chiar trebuie sa faca ceva…pai stai domle,că sa vezi, că nu echiar așa…prezenta 32% la parlamentare…qed..

      00
  27. 270 lei pe an :))))
    Imi mentin parerea ca ok e minim 100 lei pe loc/an. Zona ultra centrala? 200+
    Fumam de 400 lei pe luna dar vrem sa tinem cotetul in fata balconului cu 200 lei pe an. Aha. Eventual si 1+1 gratis.

    00
  28. Mult frate, mult. Foarte mult.
    Pe 2 locuri de parcare tin 2 dacii 1310 break pe post de debarale iar pe celalalt loc masina care o folosesc in weekend.
    Eu ce fac cu daciile sau cu gunoaiele din ele – ca in casa nu pot sa le aduc. Nu am loc in boxa ca acolo tin muraturile.
    Pm, de la 200 lei la 1800 lei este crestere foarte mare. Jos cu Cotilde si cu satanistii care ne conduc (cineva inteligent mi-a scris asta pe una din masini)

    00
    • confirm.
      văzut ținut în cotețe materiale de construcții (gen, saci de ciment), scule, bucăți de mobilă.

      iar apropo de murături, primăvara miroase prin zonă a varză murată aruncată la canalizare. că se mai strică.

  29. Poate să imi explice cineva care este rostul parcărilor publice rezervate non-stop?
    Se poate ajunge în situația unde toate locurile de parcare din zonă să fie rezervate și nu cred că este echitabil față de cei care nu au mașină și totuși au nevoie din când în când să mute ceva, mobila, etc.

    Măcar pentru celelalte pot să se organizeze să mute în timpul zilei.

    00
    • Rezervarea non-stop este utila pentru cei care pleaca si vin inapoi la diverse ore, nu lucreaza in alta parte pe programul standard 9-17.
      Rezervarea non-stop nu inseamna ca daca te-a prins proprietarul pe locul ala te impusca pe loc; doar ca are dreptul sa iti ceara sa te muti de acolo, eventual pe alt loc liber din apropiere (tu oricum nu statea mult, nu?).

      00
    • @MihaiC, cum adica? nu toata lumea lucreaza in pipera de la 9 la 6?

      00
    • Nu toata lumea lucreaza de la 9 la 5? Ce revelatie, incredibil.

      Lasand mistoul la o parte, exista vreo limita a numarului de locuri inchiriate in regim non-stop?

      Eu am dat si de destepti care chemau politia locala in timpul zilei cand aveau rezervare, deja se credeau proprietari. Fara reguli clare se gasesc mereu din astia.

      00
    • @tony
      Pai asa sunt si aia care iti ridica stergatoarele pt ca ai parcat pe locul „lor”. Nemarcat, fara nici un act, dar acolo parcheaza ei din Neolitic.

      00
  30. Preturile propuse sunt mai mult decat decente pentru sectorul 1. Si eu cred ca e doar un prim pas si vor creste gradual. Fie ca le place fie ca nu, locuitorii din zona aia trebuie sa inteleaga ca sectorul 1 este un sector scump si nu poti avea pretentii sa ai aceleasi costuri pe care le aveai acum 30 de ani sau chiar in alte zone din Bucuresti. Daca e prea scump, fie sa vanda (ca se gasesc cumparatori) fie sa scoata banii. Poate nu pare corect, dar e logic sa fie asa. Stiu ca asocierea e extrema, dar nu auzi pe nimeni care si-a cumparat apartament in mijlocul Londrei plangandu-se ca plateste mai mult decat in Slough.

    00
  31. Parcările publice costă mult prea puțin. Cred că la 400-500 de lei/an tot este foarte foarte rezonabil. In blocurile noi, parcarea subtarana costa si 150 euro/luna. Sau 5000-10000 daca a fost cumparat locul, cine a avut inspiratia atunci cand a cumparat apartamentul.
    Pentru o capitala europeana, 400 lei/an tot este foarte putin, dar nici nu avem salariile din alte locuri. Cine nu isi permite, inseamna ca nu isi permite sa aiba masina. Sunt ei care poate nu schimba cauciucurile cum trebuie, nu fac reviziile cum trebuie etc. Insa si transportul public trebuie sa fie imbunatatit.
    Si sa se termine cu parcatul pe trotuar. Nu se pot plimba parintii cu caruciorul, oamenii cu dizabilitati, noi toti ceilalti, ca trebuie sa facem slalom pe sosea si intre masini, este o situatie care trebuie rezolvata cumva

    00
  32. E un inceput, dar mai e mult până departe. La apartamente de 2,000 de euro metrul patrat ai de unde sa dai mai mult sau poate ai nimerit din greșeală în sectorul ăla, vinde și mergi la mai ieftin, să-ți permiți și parcarea.

    00
    • Creditul se ia usor… parcare pe credit, mai greu.

      00
    • Romanul e idiot, daca își permite azi o chirie de 500 de euro se baga într-un credit cu rata tot de 500 de euro, ca vezi tu e același cost, dar macar plătește pentru el, în 25 de ani o sa fie a lui. Și rămâne prostul fara jumătate din salariu peste 5 ani și începe să urle că e nedrept, băncile își vor banii înapoi, piata muncii e împuțită că nu-l plătește pe el ca acum 5 ani, Clotilde scumpește parcarea, etc.

      00
    • Ai dreptate Alex. Ca peste 5 ani, daca statea in chirie n-ar mai fi avut nevoie sa plateasca chiria. Toata lumea stie ca daca stai intr-un singur loc 5 ani in chirie, dupa tot ce stai peste e bonus. Nu-ti cere nimeni bani.

      Asa daca plateste rata la apartament, e obligat de banca sa o plateasca si peste 5 ani.

      Pana acum ceva timp nu stiam de combinatia asta. Si ca prostu m-am mutat dupa 4 ani de chirie din acelasi loc. Bai…daca stiam, mai stateam 1 an si era moca dupa.

      00
    • Prea subtil pentru creierașul tău mic, diferența era că după 5 ani daca aveai un declin financiar aveai flexibilitatea de a reduce costurile la jumătate poate. Dar cat de prost sa fii sa dai acea tentă mesajului meu, care-i treapta inferioara a analfabetului funcțional?

      00
    • @Alex
      pentru creierasul tau micut e poate chiar mai greu sa intelegi ca daca aveai o chirie de 500 de euro la t0 si ti-ai luat un ap cu rata de 500 de euro: fie ti-ai luat mai multe camere decat in chirie, fie stai intr-o zona mai buna.
      Daca peste 5 ani ai fost „idiotul” care si-a luat rata maxima la ap cat isi permitea sa plateasca si nu mai faci fata, poti reduce costurile la jumatate si sa te muti cu chirie 250 euro si sa inchiriezi apartamentul lejer cu 500 de euro si sa iesi si pe plus (cu conditia sa accepti diferenta sa te muti tu intr-un loc mai putin confortabil).

      00
    • Pai cu ce opreste sa vinzi (dupa cum ai zis si tu) imobilul daca nu-ti mai permiti sa locuiesti prin zona?

      Chiar mai exista astfel de oameni care cred ca job-ul si casa sunt pe viata? Credeam ca ati iesit majoritatea la pensie…

      Nu-ti mai permiti, vinzi, inchiriezi, si te muti in alta parte. Simplu.

      00
    • Nu-mi rămâne decât să vă doresc să ajungeți în situația aia, atât va duce bidonul ăla obosit.

      00
    • uite Alex. Io acu 10 luni mi-am cumparat un apartament, dupa care am plecat din oras. deh, roman prost.
      Atata tot ca mi-am inchiriat apartamentul si cam toate cheltuielile (rata, intretinere, impozite) sunt acoperite de chirie. Practic, momentan se plateste singur.
      Un fraier si io nu? Mai bine dadeam 10 luni banii aia la chirie (diferenta era, bruta de 200e in minus la chirie, neta de vreo 600, ma astept sa te prinzi de unde). Dap. Roman prost si io. Toma am economisit vreo 6000e si m-am protejat de o posibila crestere a pietei imobiliare

      bah nene. Prosti, dar demni

      00
  33. NOU
    #195

    Băsescu, Udrea, Dorin Cocoș, firma Dali, parcări ….

    00
  34. 100 lei electricele, 200 hibridele, 300 masini noi, 800 masini vechi, 2500 gioarsele care nu se mai misca.

    00
    • Electricele ocupă mai puțin loc sau ce? Leviteaza și pui 3 una peste alta? Electricele devin un fel de it-isti care nu plătesc impozit. Încurajezi achiziția unei mașini electrice prin acel voucher.

      00
    • Bășinile astea cu electrica mă lasă rece. E suficient ca mașinile vechi să fie întreținute corect și să polueze la normele Euro cu care au venit. Să se facă ITP pe bune, fără șpagă că nu mai are catalizator sau dpf.
      Poluarea sar reduce la jumătate, fără hibride, electrice și bășini hipsteresti de salvare a mediului.

      00
    • Mai important decât mașini hibride și avioane cu păcură ar fi un transport în comun eficient, performant, dimensionat corespunzător, full electric, care să acopere orașul, combinat cu dezvoltarea pentru viitor, ca oamenii să considere că nu rentează să plece cu mașina. Dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete, trotinete. Că e rentabil deplasatu cu țoacla 5-7 km până la job, dacă ar fi piste. Metrou, autobuze cu spatii de depozitare biciclete. 3-5 km până la bus/metrou/tren cu bicicleta, urcată in locul amenajat, mers până la stația apropiata de job/școală/ce o fi, apoi iar deplasat cu bicla până la destinație. Asta înseamnă eficient. Nu bășini elitiste cu subvenții de 10.000 de euro pentru electrice. De banii ăia să convertească epavele de autobuze diesel in autobuze cu GPL/GNC pentru rutele unde electrificarea transportului public nu a ajuns.
      Nfine.

      00
  35. M-am confuzat, nu urlau bucuresteniu de transport in comun, biciclete si trotinete si orice mopede? Iaca, au ocazia sa faca fapte bune, vand masina, nu mai platesc parcarea si sunt si eco. Ah, si au si metrou.

    00
  36. O sa coste locul de parcare mai mult decat cazanul in sine…

    00
    • Am tot vazut anunturi pe Facebook cu masini de 300-500-700 euro.
      Cred ca la orice pret ai pune parcarea, masinile alea vor disparea de prin orasele mari.

      00
  37. Si locuri pentru vizitatori? Ca daca absolut fiecare mp unde ai putea parca e inchiriat catre riverani, cam greu sa mai gasesti loc.

    00
    • Pe trotuare, la grămadă cu proprietarii care și-au rezervat trotuar pt ca „locuiesc în blocul ăla din 1990 și au tot dreptul”

      00
  38. toata lumea vorbeste de normalitate si aproape toata lumea propune solutii aberante.

    madam armand (si restul gastii) daca vor normalitate sa aplice normalitate. face un calcul exact cat costa constructia acelui loc de parcare, cat costa intretinerea, mai adauga un pic de cheltuieli indirecte (administrarea propriu zisa a acestora, functionari, sistem informatic, etc.), un pic de profit (un 2, 3, 5%) si aia e. si sa faca toate aceste costuri publice si cat se poate de evidente pentru a preintampina aparitia tuturor expertilor fotoliu.

    sa nu o dam din aberatia 60 de lei pe an in aberatiile unora cu sute de euro pe luna.

    00
    • scuze, a trebuit sa plec un pic.

      dupa ce pui un pret normal, cat sa nu cheltui mai mult decat produci cu parcarile respective, te apuci si faci curat prin ele, rable, masini nemiscate, „proprietari fraudulosi” si mai stiu eu ce alte nazbatii. dupa care te apuci si investesti in mijloace alternative: ratb, metrou, piste de biciclete si alte nazbatii. in acelasi timp faci o analiza reala a traficului si adaptezi fluxurile. si orice alte nazbatii iti mai trec din cap pentru a reduce numarul de amsini din trafic si din parcari, si de a creste daca e nevoie numarul de locuri de parcare (evident nu in detrimentul spatiilor verzi sau trotuarelor).

      cand le termini pe astea, daca inca sunt insuficiente locurile de parcare poti incepe sa cresti pretul gradual pana ajungi la un echilibru.

      pentru ca normalitatea nu e reprezentata de impresiile si parerile unor necunoscuti de pe internet, de multe ori nici macar cu buletinul din orasul (sectorul) in cauza, ci de rezolvarea necesitatilor reale ale locuitorilor de acolo. si alea nu le afli punandu-ti poalele in cap pe facebook ci vazand realitatea din teren nu din loja de la tribuna zero, ci de la firul ierbii.

      00
    • @thebblack

      tudorache, tu ești? că tu erai cu normalitatea în sector și ne luai banii și îi dădeai numai la prietenii tăi. Uite că acum nu se mai poate așa, ce o să faci?

      00
    • da’ ba, m-ai prins. atat ai putut :)?

      ps tu realizezi cat de vraiste au ajuns romanii daca nu mai sunt in stare sa recunoasca sensul cuvintelor din cauza declaratiilor politicienilor? si asta nu e normal.

      00
  39. 1) nu conteaza cat de des misti masina, daca ai un loc pe care-l platesti, cat este pretul stabilit legal, e dreptul tau, nu poate nimeni sa iti dea foc pentru ca tii tu parcata masina acolo. La fel si cu cei care nu au loc platit, daca omul a gasit un loc, unde poate parca, nu e obligat sa plece cu masina doar ca sa nu se mai frustreze unul sau altul ca nu are unde sa parcheze.

    2) pretul pe parcarea publica, in Bucuresti, este o mizerie. Pretul ar trebui raportat la un salariu mediu sau ceva cat mai clar de conturat. Nu e ok sa coste 60-70 lei pe an, chiar nu e ok.

    3) nu e ok sa poti cumpara apartament fara loc de parcare. Cumperi un apartament, platesti si loc de parcare si nu separat, la pret de mii de euro, ci inclus in pretul apartamentului. Sa nu fie legal sa vinzi apartamente asa, ci pur si simplu: pretul e 120k euro cu tot cu loc de parcare si pace. In conditiile astea, nu ar mai fi asa multi care isi cumpara apartamente si apoi parcheaza aiurea pe unde apuca, pentru ca locul de parcare a fost 15000 euro si masina lor costa 5000.

    4) oamenii isi vor cumpara masini, de preferat cat mai noi si mai putin poluante, dar marea masa nu-si permite pretul unei asemenea masini si, drept urmare, isi va cumpara masinai pana in 10000 euro, masini care probabil sunt poluante, pe care proabil nu au unde sa le parcheze, dar nu prea putem ingradi dreptul de a achizitiona masini, e dreptul fiecaruia sa faca ce vrea cu banii lui. nu pute sa acuzam pe cineva ca nu si-a luat o masina de 25000 care polueaza putin, cand el isi permite doar una de 10000, chiar daca polueaza mai mult.

    5) locurile de parcare trebuie sa fie mai scumpe, mult mai scumpe, suntem in Bucuresti, e nevoie de bani la buget, e o forma de taxare, pret diferit functie de cat de poluanta e masina ( de preferat pe baza de grame de CO2, nu de norma pentru ca este inselatoare ).

    6) am o vecina care m-a sunat si acum cativa ani, intr-o iarna, dupa o mare zapada, sa mut masina, si cu jumatate de metru mai in spate, pentru ca ala e locul ei. Naiv fiind, nu am verificat. Anul asta am verificat si LOCUL ALA NU EXISTA LA ADP, nu exista acel loc ca fiind loc de parcare, cu atat mai mult loc de parcare platit. M-a sunat si chiar mi-a reprosat ( am alta masina acum, nu stia ca sunt eu ) ca am parcat pe locul ei platit si ca daca nu cred ca e locul ei, sa intreb vecinii pentru ca ea parcheaza acolo de X ani. I-am spus ca nu este loc de parcare, e doar drum in spatele blocului si ca locurile platite sunt cele perpendiculare pe acel drum. Nu m-am inteles cu ea, am mutat masina, ca e si cam miscata femeia.

    00
    • @Dan
      Intreaga problema a locurilor de parcare in Bucuresti este ca nimeni nu plateste pentru ele. Daca maine fiecare parcare ar costa si ar fi verificata la sange multi si-ar pune probleme existentiale.
      Legat de punctul 1 sunt perfect de acord cu tine, cu micul amendament ca masina ocupa un spatiu public de X metri patrati. Ocuparea acelui spatiu public costa si este absolut normal sa platesti. Daca omul isi plateste timpul pe care masina lui ocupa acel loc nu am absolut nimic impotriva acestui fapt. Numai ca acum nimeni nu plateste si avem jungla actuala vezi cazul vecinei tale.
      Din cauza asta am o problema cu balaria aia de program redus la Sector 1 pentru ca ea nu face decat sa prelungeasca agonia si nu vine sa rezolve problema. Daca voiau sa introduca tarif orar in fara intervalului pe care abonatul si l-a rezervat ar fi fost perfect. Nu-ti convine sa platesti tarif orar mergi spre ala non-stop, dar macar ai alternative. Acum platim putin spre deloc si avem jungla pe care o avem.

      00
    • un amendament la 1.

      cat timp plateste nu are nimeni dreptul sa comenteze ca ocupa un loc de parcare. dar locul ala poate fi si undeva mai langa camp. ca si asa se duce la masina o data pe an. poate lua taxiul pana acolo.

      00
  40. Ieftin la București..în Nice, Franța un loc de parcare costa in jur de 150 de euro pe lună.. Și cam eviți să te mai plimbi cu mașina și iei tramvaiul :)

    00
  41. Hipsterii corporatisti jubileaza la pretul asta nou de 600 de lei, dar ei au masinile inscrise pe localitatile de bastina, ca e mai ieftin impozitul acolo :)))

    00
    • Nu impozitul, ci RCA-ul. Ca tata plateste de 4 ori mai putin decat as plati eu in conditiile in care am la fel de putine pagube cauzate (zero).

      00
    • da, dar nu vor putea obține loc, că se dă cu talon :)

    • @vali, la mine a mers cu comodat.

      00
    • @Vali, in unele sectoare merge cu comodat. De aia vezi si dube pe locurile alea

      00
    • @Vali, am mai spus-o si la articolul cu parcarea din Brasov. A incercat Negoita asta cu masina sa fie inscrisa pe adresa pe care soliciti loc de parcare. Am intrebat la serviciul de parcari de regula asta si mi s-a spus ca a fost scoasa pentru ca au pierdut in instanta(inainte sa apara noul regulament) deci se accepta incontinuare contract de comodat.

      Am verificat noul regulament ce a aparut luna asta si intradevar, nu mai e.

      00
  42. 2 pucnte de vedere:
    1. eu platesc pe locul meu cumpărat cam 30-40 de lei inteținere lunar. loc cumpărat nu primit.
    2. tata, intr-o localitate mica și săracă cu mai multe locuri de parcare decat masini plateste obligatoriu 200 lei/an parcare.
    parca imi da o lacrima pentru cei din sectorul 1, cea mai bogată zona a româniei….

    00
  43. Stau în sectorul 1 și am două locuri de parcare (câte unul pe fiecare parte a blocului). Unul este al meu, celălalt al unui vecin care mă roagă să parchez și pe locul lui, că deși nu mai are mașină, n-ar vrea să piardă locul. Drept urmare plătesc eu și locul lui de parcare și parchez pe ambele. Unul dintre ele este liber în majoritatea timpului, așa că vecinii știu că pot parca pe el dacă lasă un număr în geam. (Înainte aveam 3 mașini, acum una).

    Când am fost la primărie să le plătesc (și nu era pandemie) am intrat în vorbă cu tipul de la ghișeu și mi-a spus că ar mai fi vreo 3-4 locuri vacante în jurul blocului. Deci sunt locuri libere pentru că unii nu se obosesc să se ducă la primărie să le închirieze, ci preferă să parcheze unde găsesc.

    Eu aș plăti cu mare plăcere 600 de lei per loc. Sunt de acord că acum prețul este absurd de mic. Două condiții am. Prima ar fi să îl pot plăti online (S1 cred că-i ultimul sector în care nu se poate face asta). A doua ar fi ca atunci când îl găsesc ocupat fără număr de telefon în geam, să pot să dau telefon, să vină platforma și să-i ridice mașina celui care a parcat pe locul meu fără să-i pese. Nu doar să-i dea amendă, că asta nu-mi eliberează locul de parcare. Ci să-i ridice mașina.

    00
  44. o sa sfarseasca ca ceasca cand a zis sa strangem cureaua pentru a plati datorii

    00
  45. Daca chiar implementeaza asta, la alegerile locale viitoare, iese PSD la sector 1 cu 90% ..ca , deh, vrem o tara ca afara dar sa o faca altii si sa nu ne afecteze pe noi …

    00
  46. Pe mine mă amuză teribil ăștia „bazați” care-și închipuie că dacă mâine se face locul de parcare 1000€ gata se eliberează orașul de mașini fără a se gândi că sarakii ăia care parcau cu 70 lei își vor strânge rușinați „cazanul” și se vor pune imediat la coadă la REMAT să scape de el.
    În Drumul Taberei unde am un apartament este o parcare subterană. 300 de lei pe lună. Este pe jumătate goală, mai sunt vreo 20 de locuri disponibile. Scumpirea locului de parcare nu va elimina mașinile. Pur și simplu ăia care-și permit vor schimba locul cu cei care nu-și permit.

    00
    • Scumpirea locului de parcare nu va elimina masina vreodata, dar daca se scumpeste costul detinerii unui automobil o sa se mai elimine din ele. Ca o sa fie naspa de unii care au luat masini scumpe, dar nu si le pot permite e alta discutie. Momentan problema in Bucuresti este ca locurile de parcare sunt gratis si poti parca pe unde vrei. Sigur sunt si „prosti” destui care platesc 300-500 ron pe luna pe un loc de parcare. Mai sunt si altii care ar plati acea suma poate mai mult, numai sa scape de stresul si de timpul pierdut. Si inca nu i-am luat pe aia care si-au luat hibride sau electrice in calcul, care sunt o alta categorie aparte.

      00
  47. Este ieftin!
    La Galați se dau prin licitație, parcă văzusem o știre prin primăvară că un loc de parcare a costat vreo 3200 de Ron pe un an.( Bine asta fiind vârful, s-or fi bătut doi nebuni pe el)

    00
  48. Adevărul că era rusinos de ieftină. E aproape cât impozitul pe un loc de parcare proprietate lrivata8

    00
  49. soluția asta cu locul alocat nu e ok, in nici o tara din lume nu ai locul tau rezervat pe domeniul public

    taxa ar trebui sa fie pt abonament, pe zonă. și parchezi unde găsești liber. daca nu ai abonament, plătești cu ora. simplu. și astfel nu ar mai fi certuri – locul meu, locul tau, – și ocuparea optima a locurilor.

    ca în parcare la Carrefour. vii și parchezi unde găsești. simplu și eficient. dar nu va merge pt că romanul vrea sa intre fix la el în scara cu mașina

    00
    • aici vorbim in principal de parcări de reședința, locuri ADP, trasate și marcate.
      ai înțeles asta, da?

      00
    • da

      eu dacă vin la.tine in vizita, unde parchez? daca toate locurile sunt alocate cuiva nu am unde. sau daca îți vine o ruda din alt oraș

      daca toate parcările sunt pe zone, oricine poate parca unde găsește liber și se ocupa locurile natural, fara certuri sau bătăi

      00
  50. NOU
    #233

    One word: auction.

    Sa vezi atunci revolte.

    00
  51. Ma stiti ca nu imi place usereul, ca nu i-as vota in ruptul apului. Daaar, imi pare rau ca Clotilde este martelata in presa, nu as putea sa jubilez la o asemenea campanie gretoasa cum e cea de la Romania TV cu gunoaiele din sectorul 1. E aberant construita, femeia inca e la inceput, ea vrea sa negocieze un contract cinstit. De data asta sipe subiectul asta sunt pentru Clotilde. La fel si in privinta cresterii taxei pentru parcare (necesara), cum am fost si proFirea cu proiectul ei de a reduce poluarea in Bucuresti prin taxarea masililor in functie de nivelul de poluare si prin limitarea masinilor din afara Bucurestiului.
    Dar, na, romani…

    00
  52. Sa vina si in sectorul 2 !!!

    Eu as propune 200LEI pentru prima masina – x 5 factor pentru a doua masina , x 10 factor pentru a 3-a si tot asa – ati inteles voi ideea .

    E de bun simt . Si orice spatiu posibil de folosit ca parcaj sa fie marcat si platit. Fara romanisme – stiti ce zic .

    00
  53. acilea, pa suedia, rezidentialele care vin cu apartamentu (daca ai noroc), is in zona 20-40e/luna.
    Adica io platesc 40 ca am vrut sa fie acoperita. Daca voiam afara dadeam 20.

    1masina/apartament. Ei nu au jupani care sa faca scandal ca e dreptu lor sa aiba 2 masini. Am impresia ca pot inchiria si un al doilea loc de parcare, dar la 40/sapt. Afara. nu pot sa bag mana in foc.

    Unde m-am mutat stau intr-un bloc fara parcare. Asa ca is nevoit sa platesc parcare. Ar putea doamna, cred, sa faca cerere pentru rezidential care in zona, centru, costa 65e/luna. Dar, pentru asta ar trebui ca masina sa fie pe numele ei, ceea ce nu se petrece. Eu nu is inscris pe oraselul asta ca as pierde cam 100e/salariu.
    Altfel, parcarea e 1e/ora. In zona mea. In intervalul 9-18. Pentru ca nu m-a facut mama bou parchez cam la 1km de mine cu 2e/zi.

    Dusseldorf avea 80e/an. Parcare de rezidenta. Sau 1e/ora daca nu aveai treaba aia.

    00
  54. Nu am avut rabdare sa citesc toate comentariile. M-am oprit pe la 100 si ceva. Si in micul meu oras de provincie se scumpesc parcarile de resedinta cam cu 50 lei pe an. Ajunge acum pe la 175 lei. Daca acu 5 ani aveam 3 locuri de parcare platite si radeau toti de mine ca le platesc an de an (vecinii mei au platit in primul an si apoi se credeau stapani vesnici) acum nu mai gasesti loc disponibil pt concesiune la mai putin de 10 min mers pe jos. Eu consider ca o masina nu inseamna doar pretul de achizitie initial si costurile cu benzina. Daca nu iti permiti sa platesti taxe suplimentare legate de asigurari la firme serioase, parcare, service corect, anvelope, etc. inseamna ca nu iti permiti o masina.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube