Așa e presa, perversă

În ultimii ani, au rulat neîncetat reportaje cu beneficiile trecerii mașinii pe GPL, economie la combustibil și poluare mai puțină…

…pentru ca apoi să ruleze reportaje despre ororile provocate de accidentele mașinilor cu GPL.

Așa se face jurnalismul: arunci un cuțit în țarcul cu copii și apoi filmezi cum se taie în el.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

22 comentarii

  1. e nasol, dar nu cred faza cu tigarea aprinsa.
    nu SE exista sa nu simti mirosul de gaz.

    00
    • Bănuiesc că tu te gândești că gazul GPL miroase ca ăsta de la aragaz. Da’ gazul ăsta de la aragaz e combinat cu mercaptan ca să-ți miroasă, altfel nu l-ai simți. Poate gazul GPL e lăsat așa, fără miros; dar cineva mai deștept ca mine ar trebui să confirme asta.

      00
    • Ca sa simti mirosul de gaze de la aragaz, mai trebuie sa si existe mercaptanul ala in gaz. Din pacate, nu exista intotdeauna. Stiu din proprie experienta – am reclamat de cateva ori la GDF faptul ca nu are miros. Prima data inconstienta de la reclamatii mi-a zis ca-i din cauza aragazului, o doua oara am cerut numarul de inregistrare si numele persoanei care a preluat reclamatia. Ziua urmatoare, ca prin minune, gazul a inceput sa miroasa. Daca sunteti cumva in situatia in care gazul nu miroase si flacara nu se vede arzand, faceti reclamatie telefonica ptr care cereti nr de inregistrare si numele persoanei care a preluat-o. Insistati, chiar daca va ofera explicatii fanteziste, cum am zis mai sus. Presupun ca evita sa preia reclamatii fiindca daca se inregistreaza acum o reclamatie de felul asta si peste o ora sare locuinta in aer exista dovada ca sunt, cel putin partial, vinovati.

      00
    • @Dorin: eu am fost o singura data martor la o alimentare cu GPL si gazul ala putzea si el. Cam la fel ca si ala de la aragaz desi n-am mirosul asa de fin sa pot spune cu precizie.

      00
  2. În urmă cu ceva ani, ProTV avea în fiecare vară reportaje despre cât de minunată e vacanța la bulgari. De vreo doi ani, aflăm doar de mașini furate, turiști țepuiți…

    00
  3. Nu presa a omologat instalatiile GPL. Presa poate spune orice atata timp cat se presupune ca exista organizatii competente pt evaluarea riscurilor montarii unor astfel de instalatii, si omologarea lor. Nu presa din ro a inventat instalatia GPL si nu numai romanul cu cu motor mai mare de 1.6 benzina isi pune GPL (pt economie, nici dracu nu se gandeste la mediu).
    Atata timp cat producatorii auto livreaza masini cu instalatii GPL, discutia despre „presa” e #vaxalbina

    00
  4. Ce funny e să vezi cum scrie la intrarea în parcarea subterană de la mall „interzis accesul mașinilor cu GPL”… :D

    00
    • NOU
      #8

      Haoleu! Pai si unde vrei, manca-ti-as sufletu’ tau de baiat, sa-mi parchez Cayennu turbo? Afara in ploaie?

      Acuma, lasand gluma deoparte, nici n-am vazut pe nimeni sa opreasca buteliile pe roti sa fie parcate la subsol. Cine se ocupa de asta? Pensionarii aia ce poarta niste uniforme ce atarna ca pe gard si scrie „Paza” pe spate? Aia sunt ocupati, saracii, sa faca ture pana la toaleta ca ii supara prostata.

      00
    • Si ce funny e sa stii ca nimeni nu respecta :)

      00
  5. Ce poate fi mai ok decat o masina pe GPL?

    Un Q7 pe GPL inmatriculat pe BG asigurat la ASTRA, cumparat cu credit in CHF obtinut cu o garantie imobiliara (apartamentu cu 2 camere de la etaju 9 din 9 in care sta Giani cu fratesu’ si cu parintii pensionari).

    00
  6. Hai sa nu ne luam de sculele astea de neam prost gen Q7 sau mai stiu eu ce autobuz pe gaz.
    Exista modele care vin din fabrica cu GPL, gen Logan, ca e de la noi. Masina e sigura 100% atata timp cat se respecta normele recomandate de producator. Daca ai instalatie de gaz montata in curtea blocului se numeste selectie naturala.
    In state din Vest esti incurajat sa montezi GPL, statul sponsorizand pana la 80% din pretul instalatiei.
    Foarte multe masini TAXI sunt pe gaz, pana acum, eu cel putin, nu am vazut nici o stire in care sa fi explodat sau mai stiu eu ce incident sa fi avut. Doar ca ar fi fost posibil…

    00
  7. GPLul pute.
    Sunt sigur ca avea o instalatie omologata.

    00
  8. Pauza la secunda 10, i se vede butelia din portbagaj, era instalatie de-aia de 1000 de ani

    00
  9. Am instalatie GPL (producator italian) montata acum aproape 4 ani pe o masina coreana cu motor 1.4 benzina. Nu dau nume pentru ca nu vreau sa fiu acuzat de reclama. Am parcurs pana acum aprox. 76.000 km pe GPL, si vreau sa fac cateva precizari, strict din punctul meu de vedere:
    – instalatie montata din ratiuni economice, faceam naveta zi de zi (135km dus-intors). In acest fel costul navetei s-a redus cu 40%.
    – instalatie omologata de catre importator / montator, dupa montarea pe masina a instalatiei am fost la RAR cu toata documentatia primita pentru efectuarea testului de noxe si trecerea in CI a vehiculului a datelor instalatiei GPL
    – rezervorul este securizat impotriva scaparilor de gaz, exista chiar o supapa care inchide circuitul in caz de impact
    – alimentarea cu GPL este controlata de un computer al instalatiei, computer care lucreaza in tandem cu ECU al masinii – dupa instalare s-au facut reglaje pe loc si in mers avand conectat permanent un laptop care citea harta de putere pe toata plaja de turatii. Practic diferenta de putere este insesizabila fata de functionarea pe benzina – totusi producatorul instalatiei GPL spune ca este o pierdere de putere de circa 3% la mersul pe GPL fata de benzina.
    – GPL-ul „miroase”, parca totusi un pic mai putin decat gazul din butelia de uz casnic.
    Nu am de gand sa ridic vreo statuie instalatiilor GPL auto, sa fac reclama vreunei anume firme sau sa intru in polemica cu cineva pe acest subiect.
    Vreau, totusi, sa se inteleaga ca in ziua de astazi instalatiile GPL auto nu mai sunt cele care se montau pe Dacia 1310 – la care riscul de explozie era mult mai mare.
    Sigur, probabilitatea ca ceva sa mearga rau nu dispare niciodata, dar atata timp cand instalezi un produs ok, intr-un service ok si ai grija sa faci revizii la timp (si sa sesizezi in timp eventuale disfunctionalitati) eu zic ca nu e nici o problema.
    Va doresc drumuri bune, indiferent de combustibilul pe care-l folositi :).

    00
    • nu. corecție: instalațiile GPL au avansat pentru cine are bani. pentru cine nu, tot din alea cu butelia la vedere și miros in masină se montează.

    • Vali, da-mi voie sa fac o corectie la corectie: pretul nu e unul urias, iar pentru o instalatie (a aceluias producator) ce merge montata pe un Porsche era atunci o diferenta de cel mult 500 lei.
      Nu pot, totusi, sa nu-ti dau dreptate: cand esti ultimul calic si ai un cazan inmatriculat pe Bulgaria atunci e normal sa iei de la dezmembrari un cacat de instalatie GPL de acum 20 ani. Ca stii tu mai bine ca merge, faci si economie si poti sa si fumezi linistit in masina.Si intr-o zi te ajuta si sa te ridici la ceruri (si la propriu si la figurat).

      00
    • 3000lei. Amortizati cred ca intr-un an. Scump!

      00
  10. Sare Bula din avion cu parasuta, trage de maner, nu se deschide, trage inca o data nimic.
    „Lasa ca am rezerva” – trage de manerul la rezerva, nimic, deja intra in panica, se intalneste cu unul care urca
    „Dom’le nu stii cum functioneaza parasuta?”
    „Nu stiu dom’le ca eu lucrez la butelii!”

    00
  11. NOU
    #20

    nu are nici o treaba gpl -ul de la butelia masinii cu gazul de la aragaz sau din centrala. ala e gaz metan. si daca bubui de la o tigara in masina, poti sa bubui si de la o tigara in casa, asta pentru ca exista scapari de gaze in instalatie.si chiar unde ati vazut voi interzis masinilor cu gpl in vreo parcare de market???

    00
    • N-ai înțeles. E vorba de parcări subterane (a se citi: parcări „inchise”, nu „în aer”).

    • Gazul din butelia de aragaz e tot GPL din cate stiu. Amestec de butan, propan si alte chestii mai grele ca metanul.
      Metanul imbuteliat e GNC, adica gaz natural comprimat. Exista si masini care merg cu asa ceva (nu in Ro) dar butelia iti ocupa TOT portbagajul si presiunea din ea e mult mai mare.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.