Tesla o să își deschidă sediu în București și între timp a adus un Cybertruck ca să îl arate poporului, deși mașina nu poate fi condusă în Europa. Niște jurnaliști auto români au fost la eveniment, au vorbit despre mașină ca și cum ar fi ceva real, dar s-au reținut și niște păreri diferite. Una a fost a lui Robert Adam de la Turații.ro și alta a lui Adrian Mitrea, un prieten al acestui blog.
Asupra acesteia din urmă aș vrea să mă opresc, că balele lăsate pe mașină de unii și alții mă lasă rece.
Că Tesla și-a făcut imaginea că “nu alocă bani de promovare”, dar de fapt alocă. Inclusiv la canale media foarte influente.
Da, lu’ MKBHD o să îi dea tot timpul ceva. O să apară în seriale. O să apară în clipuri muzicale. O să o călărească Dani Mocanu sau Dorian Popa, garantat. Adrian Mitrea are un site unde traduce știri de pe afară și publică comunicate de presă și păreri de la lansări.
Și mai e trist că lumea, în general, crede că orice vede de la un jurnalist auto este conținut plătit. “Că a dat Renault bani.”
Sunt zeci de mărci auto cu care n-am făcut nici măcar 1 cent în ultimii 15 ani. Iar publicul e nemilos și judecă: “E reclamă.”
Da, pentru că jurnaliștii auto au obiceiul să nu fie transparenți. Nu ești angajat la o shaormărie, nu spui din ce faci bani, lași la latitudinea publicului.
Și publicul vede că Ford și Renault plimbă jurnaliști și, coincidență, tot ei câștigă constant orice top făcut de jurnaliști. Îi întrebi pe aceiași jurnaliști, și ei nu cumpără mașinile pe care le votează ca fiind cele mai bune. Să nu uităm acest top.
Să muncesc câteva zile gratis, iar lumea să creadă că am făcut bani, e un lucru care mă întristează și mă descurajează. Așa că tai această practică.
Altfel spus, nu vreau să pic de prost. Vreau să iau bani. Publicul dă-l naibii. Interesul lui nu contează.
Așadar, aștept să văd din ce își face Throttle Media sau NewPress banii. Ce proiecte speciale, complet diferite de părerea despre mașinile pe care le testează, fac și facturează. Sau măcar câți bani vin din altă parte decât de la importatorii auto.
Pentru că, după mine, e un caz clasic de buhniceală: când sari peste rând și testezi și faci bani toate bune, când ești sărit o dată plângi și te dai cu fundul de pământ.
Plm, când o Dacie cu finisaje de kko, e aproape 30 000 euro, nu prea mai mă interesează ce zic ăștia de mașini de la 50 000 euro in sus..
Deja e aberant că o bucată de metal și plastic sa coste atât…
Am pus ieri freon la japoneza mea de 16 ani, merge de rupe, nu are pic de rugină … cauciucuri noi…
Make me change it….
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
ba chiar aproape milioane de oameni, dacă e produsă în China sau în India, că au de unde!:))))))))))))
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
BGDN, deci pre-pandemie, preturile acelorași mașini, cu minim 25% mai mici, erau așa pentru că erau subvenționate ? Sau au crescut puternic în pandemie și post-pandemie, salariile acelor zeci de mii de oameni care au aport la nașterea unui model ? Și aceste creșteri de salarii trebuie sa se reflecte și în preturile mașinilor ?
Explica-mi te rog.
Cum de prețurile actuale ale electronicelor, electrocasnicelor sunt similare cu cele dinaintea pandemiei ? La facerea lor nu contribuie zeci de mii de oameni ?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Pentru orice este produs in masa (pe linie de asamblare) NU lucreaza zeci de mii de oameni. Mai degraba sute. De la design pana la finisaje puse cu mana. Nu discut aici de marketing, unde pot sa fie mii dar nu adauga nimic la valoarea intrinseca a masinii. Va place sa vorbiti vorbe. Ia de-aici
Assembly Line Workers: 300-500 workers
Logistics and Supply Chain: 100-200 workers
Maintenance and Engineering: 50-100 workers
Design and Development: 100-200 workers
Administrative and Management: 50-100 workers
Quality Control: 50-100 workers
____
TOTAL 650-1200
@Trl așa e, doar ca pentru fiecare componenta din mașină.
OK, tabla o taie si îndoaie ei local. Scaunele probabil ca sunt făcute de alta firma, sistemul audio la fel, tableta de bord, schimbătorul de viteze, volanul, etc.
Pana si porturile USB sunt făcute de alta firma. Fiecare dintre ele având propriile departamente Assembly, Logistics, Engineering, Design, Management, etc.
Iar cum într-o mașină sunt in medie 30,000 de piese individuale, hai sa zicem 15,000 dintre ele le fabrica firma, si 15,000 le cumpără, tot sunt 15,001 * 650-1200 de oameni.
Așa că, da, grosier, trebuie să lucreze măcar 1 milion de oameni la mașina ta într-o formă sau alta.
Din milionul ala de oameni care lucreaza la o masina (merg pe ideea asta aberanta) impartim cu cat (numarul de masini care ies pe poarta fabricii) !?
Intoarceti-va un pic in timp sa va invete taica Ford , cum producea el masini pe banda rulanta fara atat de multa automatizare ca in ziua de azi, isi platea angajatii regeste si facea si profit de bubuia compania,
Eu am impresia ca unii dintre voi sunteti cam naivi, daca aveti impresia ca o bucata de tabla la care lucreaza ‘zeci de mii de oameni vreme de 4-5 ani’ este ieftina la pretul la care se vinde in prezent.
Este asa de ieftina masina aia de isi permite seful de la Tesla salariu de 1 mld ?
Neserioşi ăștia de la Telsa. Au fost ieri nişte amici să vadă suv-ul marțian în spate la BNR si ia-l de unde nu-i.
🤣🤣🤣 ozn-ul e in spate, dar sa intreb simplu, care e fata sau spatele BNR?
Anyway, era in zona pietonala langa ArtSafari.
Au șutit-o deja Românii ?
Am vazut masina, impresionant de mare si inutila.
Da, nu e inca omologata pentru UE, am inteles ca se lucreaza la asta.
Va avea probabil succes la boierii si domnitele care considera ca Mercedes G nu e destul de mare pentru ego-ul lor.
Despre presa auto din Romania… sublima.
Stii prea bine ca daca nu ridici in slavi jucaria, nu mai primesti nimic la test.
Eu cred ca e prea mica, dacă aveam loc de pus roti de monster traruck îmi luam, asa e doar tractor de oraș, electric, și nu sunt criminal în serie sa umplu portbagajul ala, măcar dacă eram prieten cu Țiriac și mai ieșeam la omorât mistreți..
Nu va avea mare succes la cocalari. Aia nu au rabdare sa stea doua minute intr-o coloana, crezi ca vor astepta juma de ora cel putin sa incarce la priza?
Nu e vorba de rabdare, e vorba ca inca nu sunt bolid de peste 100000 eur cumparat chel si sh la 50% din pret.
Stai sa se prinda colegii greu de integrat ca poti merge gratis cu curent furat si sa vezi probleme la Enel, pardon ppc!
Tesla a avut un profit cumulat(inceput/prezent) de 20 mld iar bonusul revotat al lui Musk este de 56 mld, asta , nu mai zic de chinezi, etc, etc, nu are cum sa nu impacteze major, evident negativ, viitorul chiar imediat al firmei
Mmmhm, de aia pica firmele de electrice ca mustele, ca musca nu-si merita banii =)) bbajahhahaha
Ba, americanii fac chestii traznite, dar la business disruptive nu-i intrece nimeni. A semnat omu acord ca face x y z ț, toate alb pe negru, toate asumate, si toate metricele considerate „imposibile” de presa la vremea aia? A semnat. Au votat pokeristii de investitori sa-i dea pachetul? Au votat. Pai si atunci ce rost mai are sa comentam noi, de pe canapelele noastre, pe tema asta?
Fix asa, dar FIX asa ziceau „comentatorii” de profil despre AMZ. Ca nu face profit, ca baga toti banii in prostii gen cloud, ca de ce nu profit, ca noi nu vedem nimic, ca hua ceo, ca jos bezos, ca noi vrem profit la 3 luni, ca reeeeee. Si acum sunt unde sunt.
bonus de 56 miliarde? link?
https://www.theguardian.com/technology/2024/apr/17/elon-musk-tesla-pay
https://www.latimes.com/business/story/2024-04-17/tesla-wants-shareholders-to-reinstate-55-billion-pay-package-for-musk#:~:text=At%20the%20time%20of%20the,of%20trading%20on%20April%2012.
Era 55miliarde, dar a scazut spre 44 pt ca depinde de valoarea actiunilor.
Cele mai utile „review-uri” sunt cele facute de oameni simpli care au dat banii pe produs, il folosesc si chiar au ceva de spus despre el. Parerile „jurnalistilor auto” sunt niste aberatii pe care nici un om normal la cap nu o sa dea 2 bani vreodata. Nu dau 50.000 euro pe o masina si imi iau informatia de la niste someri ce se roaga sa o conduca juma de ora si ne explica apoi cum sta treaba cu ea.
Au trecut de mult vremurile in care vocea omului simplu nu putea fi auzita si eram cu totii captivi „presei” atotstiutoare.
Subscriu. Gasesti canale cu 1-2k views care pun videouri saptamanale / lunare despre folosirea „reala” a oricarei masini ti-ai dori. E unu care face camping, e unu care se duce la peste, e unu care face drumuri dese, e unu care face drumuri rare, samd. Iti faci un ochi pentru care-i pe felia ta, la ce e atent si ce zice despre functiile care te intereseaza, si-i urmaresti.
Majoritatea oamenilor cumpara masina dupa buzunar, nu dupa review si nu fac studii extensive. Conteaza cat costa si cat consuma.
Si eu ma uit la povesti despre SF-uri, dar nu insemna ca imi cumpar unul.
Cele mai utile review-uri mi se par ale tipului de la Atelierul de Detailing (Vlad Micșunescu). Omul ăla e doxă in domeniul auto și mi se pare unul dintre cei mai imparțiali. Când am dat de el prima data și am văzut video de o ora jumate am zis… duuude, ce spanac povestește ala acolo!? Doar că, da…povestește bine, îți e drag sa îl asculți si stil podcast.
Si Luci Popa pare că știe multe dar nu achiesez eu mereu cu stilul lui de a povesti.
Restul de review-ări sunt pe piscot și vorbesc mai mult pe lângă subiect.
Macar de ar traduce stiri din afara Mitrea, dar are 3 postari pe luna, cand mai prinde care o deplasare/piscotareala!
Ultima postare e din 23 mai… suntem in 30 iunie. Mai multa presa face Niculina Garici
eu ma intreb care e use-case-ul real pentru blenderul asta.
din descriere pare mai mult sau mai putin echivalent cu navara mea.
cum arata o zi obisnuita cu ea. plecat dimineață din București, urcat pe coclauri sus la Comarnic, asfalt, drum pietruit, sleauri de caruta cu o tonă si ceva de otel in spate. coborat, urcat la sinaia/cumpatu, iesit de pe drum, inca un pic in sus. aceeasi tona in spate. intors in bucuresti pe rucar-bran si targoviste si inca niste coclauri ca mai era ceva si acolo si revenit in capitala, iesit pe un camp (la urbanism cadastru figurează ca strazi) unde noroiul era de juma de metru. ajuns acasa dupa 550 de km fara probleme.
alta zi, iesit 100 de km, încărcat bena cat cuprinde cu moloz și mers la groapa cu ea.
alta zi, 200km de autostrada, incarcat jumate de alta masina pe bucati si intors cat permite legea de repede cu ea.
ar putea electrocasnica sa faca fata la dificultatile tehnice? drumuri proaste, noroaie, distanta/viteza? si chiar daca da, cineva care da banii aia pe ea ar supune-o linistit aceluiasi tratament? iar aia care chiar fac asa ceva, au banii sa ii dea pe ea?
de ce exista masina aia? pentru dorian si selly? si daca da, de ce?
Te-ai insurat prost, maica.
Tu crezi ca foloseste cineva masina de 100 000 EUR pentru asaceva?
E masina de „sa moara dusmanii miei”, asa cum sunt multe altele.
Nu merge nici dracu pe coclauri sau la vanatoare cu Range Rover, G Klasse sau Cibertruck.
Daca exista cerere, apare si oferta.
Nu zic mi-ar placea un model y de 500cp da a trebui sa ajung in grecia si vreo 2 drumuri de bv-buc lunar plus saptamanal vreo 4 drunuri dus intors de peste 100km zilnic. Alea nu le ounem da restu? Sa stau dupa ea sa se incarce mai alea ca la bv nu exista supercharger si ma costa la supercharger ca pe benzina? Si mai tb sa stau dupa ea si sa fac doar 300km (pt purisani daca mergi pe autostrada cu 90 da faci 400-450 daca vrei sa fi im normal nu faci.
Octavian are dreptate, oarecum. Electricele astea sunt potrivite pe o nisa destul de mica. Gen frecat duda prin oras mult si incarcat seara acasa la slow charger cu 0.7lei/kw. Da, poti sa calatoresi si sa faci si roadtripuri, mai ales cum treci granita inspre Ungaria incolo deja ai retea de superchargere foarte decenta. Doar ca nu prea este ala punctul lor forte.
Cumparat sapt asta un Model3 long range fara niciun research si fara stat prea mult pe ganduri si fara experienta anterioara cu EV. Prea devreme sa am o parere pertinenta, dar prima impresie alterneaza intre „mama ce ozn” si „ai de plm ce caruta”. Range real cam 300km fiindca se recomanda sa incarci la 80%, iar sub 20% nu te simti prea confortabil, deci real folosesti 60% din capacitate in viata reala. Plus ca nu sta nimeni sa incarce peste 80% fiindca dureaza o eternitate. E ok-ish pt oras, dar nici acolo nu foarte tare fiindca e penala rau la suspensie, gropi, linii de tramvai. Si cica e super imbunatatire fata de modelul anterior, deci nu vreau sa-mi imaginez cum era aia. Sotia e incantata de ea, foarte bine. Eu sunt rezervat, nu sunt nici mare fanboy, nici hater.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Navarra aia cu v6 diesel, sau asta nouă cu suspensie independentă pe spate. Cu doar 180cp….
@Fisherman Amaroku V6 TDI nu iti mai place
Bagă tu volgsvagănu pe unde intră navara și mai vorbim… Până și un l200 cu 2 generații mai veche e mai potrivită pentru munca ce a descris theblack…
E un SUV. Nu trebuie privit ca un offroader. Aia e vrăjeală. Are fix aceeași utilitate ca a pickup-urilor de asfalt cu care merg americanii la wallmart. Atât.
Cum e și Range Rover. Ce sens are tot pachetul ăla avansat offroad (pe bune, chiar funcționează și toți îl laudă) de pe un Range Rover modern? 99.99% sunt folosite în trafic gen București. Dar e acolo, ca să te simți bine.
Așa e și Cybertruck, o jucărie scumpă, frumoasă, spațioasă, fără utilitate reală, dar care arată ca și cum ar putea. Asta nu înseamnă că nu poate avea succes, odată ce-i rezolvă problemele de calitate.
I4, 2.3. de saraki.
@Manu: „Așa e și Cybertruck, o jucărie scumpă, frumoasă […]” scumpa, da. Frumoasa, esti sigur?
@unsirb
Gusturile sunt relative. Nu putea să arate ca un pickup normal că nu primea atâta publicitate gratis.
Dacă e să intrăm mai în detalii, toată mașina aia e un experiment. Arhitectură pe 48V (în sfârșit). Steer by wire.
Toate sunt un experiment finanțat de clienți. De asta am zis că eu personal n-aș da banii pe ea. Poate pe a doua sau a treia generație. Dar acum e doar o fiță și ești beta-tester pentru noua arhitectură.
pentru octavian: am facut weekendul asta 2000km cu model 3LR fara stres. Venind de pe diesel unde mergeam doar talpa, la electrica talpa e si mai agresiva: depaseam cate 3-4 tiruri odata si nici nu simteam cum ma duceam spre 200kmh.
In medie am mers cam 150kmh si spike-uri de 180-230kmh, in ritmul asta am avut consum 18-20kwh si am incarcat la 350km (de la 95% la 20%). tot drumul m-a costat 380 ron in incarcari.
fiecare alege ce i se potriveste, ori iei un 53/63/40i cu costurile aferente ori incerci altceva. eu sunt disperat dupa dat talpa asa ca am zis sa testez apele cu tesla.
PS: la brasov au statii de 300KW(Hermes Flow), nici nu ai nevoie sa stai mai mult de 15 minute.
Acuma pe bune, isi cumpara cineva masina pe baza review-urilor din Romania? Mai valoroase sunt forumurile auto specializate pe marci, desi si acolo posteaza mai mult cei care au avut probleme cu masina, dar oricum sunt mai relevante si mai la obiect decat un review superficial si suspect.
Ia bagati in google „abandoned cybertruck parking lot”
Insert Nwradu influencer noises
O sa fie cerere pt Tesla Cybertruck cu siguranta. Pe la 80 k dotata ai „multa” masina. Daca esti fan de mers des la munte, camping, pescuit sau cu barca sau te muti in palilula si vrei sa cari chestii e utila. Parca vad ca majoritatea la noi o sa o cumpere ca sa se laude si apoi sa se vaite ca nu are loc pe drumurile dintre rezidentialele noi facute sub limita legala si a bunului simt.
Numa’ vezi ca daca mergi cu ea la munte ramai in drum cu ea. Daca mergi la pescuit si intra un pic in apa, aia deja e total damage, mergi si iti iei alta dupa aia.
https://electrek.co/2024/06/24/totaled-tesla-cybertruck/
https://futurism.com/the-byte/cybertruck-stuck-on-hill-crashes-into-tree
Pe sosea mai e ea cum mai e, dar in afara ei te cam lasa in drum minunatia.
de ce dreq insista Adrian Mitrea ala sa scrie in engleza cand competentele sale lingvistice sunt la nivel Maria Grapini?