De ce preferă europenii hatchback-urile

Dacă ne uităm pe cele mai vândute mașini noi pe 2016, pe primele locuri sunt VW Golf, Renault Clio, VW Polo, Ford Fiesta și Opel Corsa, totalizând împreună 1,6 milioane bucăți. Europenii adoră să cumpere hatchback-uri.

Pentru că unii dintre noi suntem nedumeriți cu privire la acest tip de mașină, câteva explicații:

Loganul este praf la vânzări și luați în considerare că acea cifră include cel mai probabil și modelul MCV. Știu că în România Loganul este pe toate drumurile, dar vesticii iubesc forma de Sandero când e vorba de mașini compacte, nu cea de berlină. Nu știu care-i explicația. Știu că mulți fac mișto că românii vor “să aibă portbagaj, dom’le”, dar inclusiv mie nu-mi plac modelele hatchback tocmai din acest motiv. De câte ori am condus una, auzeam și cel mai mic zgomot făcut de ceva prin portbagaj, ceea ce mă deranja.

Cea mai simplă explicație este că europenii nu au nevoie de mai mult de obicei. 90% din timp mașina e ocupată de doi adulți și doi copii, iar bagajele sunt prea mici ca să fie deranjați de portbagajul mic.

Europenii își iau mașină cu gândul la ce o folosesc cel mai des, nu cu gândul că poate merg de două ori la mare și de două ori la munte și trebuie să aibă portbagaj. Când are nevoie de portbagaj, europeanul închiriază sau cumpără o cutie de portbagaj, cea mai ieftină și mai simplă îi adaugă 370 litri de spațiu de stocare în plus.

Sau închiriază o altă mașină. Sau are două mașini. Mătușa din Germania are un vecin are are un RS6 cu 80.000km pe bord, făcuți în 10 ani (pentru profani, RS6 are vreo 500 cai putere). A mers cu mașina aia doar în concediu, pentru că autostradă și pentru că plăcere de a conduce. De asemenea, ați văzut destule rulote cu numere de Olanda sau Danemarca pe șosea ca să observați că europeanul nu își ia un break cu motor de 3 litri ca să se întreacă cu vecinul, ci ca sa tracteze barca sau rulota unde are treabă.

Apoi, un hatchback se parchează mai ușor, se încălzește și se răcește mai ușor și, cel mai important, consumă mai puțin. De ce să tragi după tine 2-300kg în plus zi de zi? Ca să mergi de câteva ori la mare sau la munte și doar atunci să îți folosească?


De ce nu vrem și noi să facem asta? Sunt câteva motive.

Întâi, pentru că trebuie să ne facem planuri din timp. Trebuie să sun la firma de închiriat cutii de portbagaj, să rezerv, să îmi iau angajamentul că mă duc să iau cutia. Trebuie să sun la firma de închirieri mașini și să rezerv mașina, apoi să am card de credit de pe care să îmi blocheze 200€ garanția.

Și tot așa. Și asta nu ne place. Păi, să plătesc eu altă mașină și a mea să stea în parcare? Cum vine asta? De ce mai mi-am luat-o?

Apoi, pentru că serviciile de închirieri mașini nu sunt tocmai cele mai fericite, nu că clienții ar fi mai breji. Plus că oferta lor de mașini e deficitară. Cauți ceva mai mare, să încapă bagaje și o familie și nu găsești. Dacă vrei automată și nu din clasa premium, deja se uită la tine ca la avioane.

Mă rog, să zicem că aici depinde de cerere și ofertă, și pe măsură ce cererea va crește, oferta se va rafina și ea.


Overall, e o alegere bazată pe costuri și nevoi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

89 comentarii

  1. Boss , iarta-ma dar bati campii grav ( si campii castiga ) niciodata nu vei incarca intr-un sedan mai mult de 80% din cat incarci untr-un hatchback

    00
  2. Nuș boss, dar mie îmi place break, de aceea am ales break. Ținută de drum, spațiu pt trotineta, cutia de carat animalul de companie, suport de bicle etc. După 4 ani de break încă sunt de părere ca a fost cea mai buna alegere și următoarea va fi tot în varianta break.
    Daca stăteam în București cel mai probabil aveam și un Smart Fortwo pt naveta.

    00
    • ce tinuta de drum ai tu la break fata de un sedan? in niciun caz mai buna…

      00
    • Exact despre asta era vorba, ai un Smart Fortwo si break-ul il inchiriezi.

      00
    • un singur neajuns: se murdareste tare luneta pe drumurile noastre…

      00
    • Break și eu. Mergem în parc mai des decât în concediu și avem de cărat trotinete, role sau biciclete. Am sechele cu toate schemele de înghesuit bagaje din copilărie. Urăsc să aranjez, să schimb și să înghesui chestii ca să aibă loc. Prefer un spațiu mare a.î. toate să fie aranjate lejer și accesibile. Apoi, la drum lung, când ai copii e bine să ai acces la portbagaj dinauntru, scutești câteva opriri inutile.

      00
    • @barto, o sa fii surprins dar la break mi se pare mult mai mare stabilitatea la drum. Și conduc un break de 5 m lungime, aproape 2 tone.

      10
  3. nu prea vad cum un hatchback ajunge la 2 copii si 2 adulti ca si spatiu de bagaje. Depinde si de masina, dar de obicei cutia aia pe masina pe langa ca arata urat (daca nu e break e si mai nasol) si face galagie mai mare la drum lung, mai ales la viteze de autostrada.

    Eu am un break si e ideal pentru nevoile noastre, bagaje, trotineta, carucior, car seat-uri etc.

    00
    • costele, încearcă să pricepi. nu mergi in fiecare zi în excursii de 7 sau 10 zile, să ai nevoie de bagaje. de aia ăia cumpără hatchbackuri.

    • Am mers la mare cu Focus hatchback, a intrat inclusiv patutul pliant pentru cel de-al doilea copil.

      00
    • pai nu ai da jos cutia aia de pe masina dupa ce te intorci acasa? Ca daca ai avea nevoie de ea zi de zi (ca sa o tii pe masina), atunci banuiesc ca ti-ai regandi un pic strategia si ti-ai lua un Kangoo sau Connect sau poate chiar un Transit sau Sprinter, nu? zic si eu…

      00
    • Am uitat sa precizez ca si eu am break si in ultimii 2 ani de cand il am o singura data l-am incarcat la capacitatea maxima. O singura data. Da, incape trotineta, caruciorul si o bicicleta fara pedale si mai ramane si ceva loc dar la fel de bine ar incapea si in hatchback (deja sunt in cautare de masina sa o schimb)

      00
    • Am un Clio III hatchback, duminica am fost in Herastrau si am reusit sa inghesui in portbagaj o bicicleta pliabila, doua trotinete Oxelo Town 7 si o bicicleta fara pedale pt ala micu’.

      In portbagajul de Clio III incap fara probleme doua trolere mari, de cala si un troler de cabina.

      01
    • Zoso e un nabab, are casa lângă parc. Eu sa ajung la un loc decent de lăsat copchilu cu bicla merg câțiva km în weekend. În fiecare weekend.
      Asta le ia și el o data în concediul de vara, ca și pe Valea Prahovei ajunge pe bicicleta relativ repede :)

      10
    • @Andrei M. – depinde foarte mult de om. O data, cand plecam in vacanta pe alte plaiuri vreo 2 saptamani niste amici mi-au vazut masina incarcata, gata de plecare si m-au intrebat: „Pai cum, asta e tot? Noi avem mai multe bagaje cand plecam pentru un week-end”.

      Eu am vazut scaun de bebelus in Fiat 500 (in Strainezia, ce-i drept), deci aparent ai loc si acolo cu copil mic (ca ma gandesc ca mai aveau si scutece si mancare si alte bagaje necesare copilului). Probabil e vorba si de capacitatea de organizare.

      00
    • de sublinita ca toti pot inghesui ceva in masina, eu nu vreau sa inghesui si sa ma chinui si sa joc tetris sa se potriveasca toate la fix.

      Am mers in Croatia de cateva ori, prefer ca atunci cand vin si merg la plaja sa pot pune lejer lada frigorifica cu sucuri, gustari de copii etc, niste scaune pliante, o piscinuta/barcuta gonflabila pt copii si ce mai am nevoie.

      Nu am o masina uriasa, e un Focus break, de care m-am folosit luni de zile cand am renovat apartamentul, acum am teren la cativa km de oras si meeu duc/aduc cateceva de acolo. Nu zic, in unele cazuri nu se justifica, dar nu mi se pare mare scofala sa ai un Focus break si nu un Focus hatchback de exemplu.

      Prostia e cand tu stai 90% in oras si ai Range, Q7, X5 etc.

      00
  4. tine cont ca in vest nu poti cumpara jetta de exemplu sau alte sedanuri

    00
    • NOU
      #25

      unde? loganul si wannabe low-cost-urile de la peugoet si citroen parca nu se vind in unele tari, dar jetta, rapid si restu se vand peste tot

      00
  5. NOU
    #26

    Adevarul e ca eu de fiecare data cand vad niste bosorogi de 50 de ani cum cara o rulota dupa ei ma gandesc „ce oameni inteligenti, ce viata frumoasa au, sa ma opresc sa ii admir, asa trebuie sa fac si eu, abia astept sa cheltui cateva mii sa ma pot caca in rulota”.
    Hatchback-urile sunt un kkt si in final sunt cumparate pentru ca sunt mai ieftine. Daca poti da peste 30k pe o masina deja nu mai ai hatchback-uri asa ca ridicatul lor in slavi nu isi are rostul. In afara de golf nu ai nici un hatchback care sa produca vreo senzatie pozitiva.
    Mie imi place astra de o am acum, dar as face schimb oricand cu o berlina. Doar ca A7/Panamera sunt putin cam scumpe momentan, daca vrei sa iti iei una care nu a facut ocolul pamantului.

    00
    • tu daca ramai inchis peste noapte la IKEA sigur dormi pe jos

      00
    • Amice hatch-urile nu sunt mai ieftine, mai cauta pe google. Un Sandero, de exemplu, e mai scump decât un Logan. Tu pricepi ca e vorba de utilitatea unui hatch, e mult mai fasnet în oraș. După logica ta, toti ne-am lua A6 sau Superb şi Matizul ar privit ca un exemplu nereușit de proiectare…

      00
    • NOU
      #29

      Macar eu sunt prost cu cuvintele mele.

      00
    • Daca un Audi A7 sau un Porsche Panamera e masina uzata dupa ce a facut 45 mii km… nu mai zicem nimic boss.

      00
    • Numa cacaturi hatch-urile,mai ales Rs-urile de la audi

      00
    • Cocalar sarac detected

      00
    • NOU
      #33

      Si arata rs-urile alea intr-un mare fel si nu cred ca sunt in aceeasi categorie cu corsa sau polo.
      Pai tocmai ca esti cocalar daca iti iei a7, panamera cu 45.000 de km.

      00
    • Captain wanker

      00
  6. As mai adauga ceva la care noi romanii nu ne gandim pentru ca nu avem: transportul „la comun” ,adica trenuri, autobuze, ferry, avioane. Cand europeanu are nevoie de o masina mai mare, ia trenul sau avionul :) Noi facem mult prea mult turism comunist in care ne luam masinile si strabatem 800 de km prin tara timp de doua zile sa facem baie intr-un lac cu apa sarata in mijlocul pustietatii pentru ca acolo s-au imbaiat si bunicii nostri. De aceea, europenii poate nici nu isi iau masina daca nu au nevoie de ea cu adevarat. Ia ziceti, cati londonezi stiti voi care au in posesie o masina ? Ok , si daca o au, cati o folosesc la naveta zilnica ?

    00
    • NOU
      #36

      Principial ai dreptate, practic nu. Principial pentru ca da, transportul in comun ar trebui folosit mai mult, ar reduce semnificativ aglomeratia pe drumuri. Practic nu, pentru ca infrastructura de transport in comun din Romania este inca sub-dezvoltata, trenurile desi sunt pe drumul cel bun nu sunt inca acolo unde trebuie, autocarele sunt cutii ale mortii pe roti datorita soferilor inconstienti care de multe ori le si supra-aglomereaza, etc.

      Plus, la modul practic, majoritatea romanilor sunt obisnuiti sa-si ia o gramada de bagaje cu ei, „daca e nevoie si de aia”. Cu transportul in comun e mai delicat sa te cari cu papornitele dupa tine.

      Mentionai Londra. Motivul pentru care londonezii nu folosesc masina pentru naveta este ca infrastructura de transport in comun chiar e foarte bine dezvoltata. Plus ca in centru, unde sunt majoritatea birourilor, e taxa de aglomeratie, care te usuca daca mergi zilnic. Deci e mai ieftin sa mergi cu transportul in comun decat cu masina (fara sa mentionam timpii de asteptare in trafic).

      Dar in afara Londrei, daca nu ai masina esti cam terminat. Transportul in comun in orasele mai mici, desi exista, nu e tocmai ideal, si daca vrei sa faci ceva, orice (sa mergi la munca/ magazin / parc/loc de joaca/scoala/etc.) fara sa stai nush cate ore pe drum, iti trebuie masina.

      P.S. Eu sunt cumva la polul opus tie – am un hatchback cu portbagaj relativ mic si ma gandesc la un break pentru biciclete, echipament de sport, etc.

      00
    • NOU
      #37

      Toti care ies mai ieftin/repede daca vin cu masina la servici.

      00
    • dar nemții și francezii câți km fac cu mașinile în scop turistic?

      00
    • De ce bati campii? Preferi sa stai 15 ore in rapidul (sau cum s-o numi) Bucuresti-Satu Mare sau 10 in masina personala? Avion? Noroc ca au inceput sa bage si pe intern Wizz sau Blue de vreo juma’ de an ca pana acum dadeai pe avion pana la Oradea mai mult decat pana la Amsterdam.
      Sunt primul care as utiliza transportul in comun daca ar fi utilizabil. Crezi ca absolut toti cei care se incoloneaza weekend de weekend si vacanta dupa vacanta pe sosele sunt atat de tampiti incat sa „moara” in masinile proprii daca ar avea alternativa DECENTA (ca pret si conditii) a transportului in comun?

      00
    • Se facea mai mult turism cu trenul pe vremea comunistilor, cand benzina era rationalizata.

      00
    • NOU
      #41

      Destui cat sa nu gasesti loc de parcare Free

      00
    • mă scuzați, dar voi chiar ați citit tot? omul a zis: ”noi romanii nu ne gandim pentru ca nu avem: transportul “la comun” ,adica trenuri, autobuze, ferry, avioane. ” nu ne gândim pt că nu avem. exact ce ați zis și voi.

      00
  7. Sau… exista sedanul hatch care ia ce e mai bun din cele doua lumi :)

    00
    • NOU
      #44

      Octavia FTW (1.9TDI cu cutie automata e printre cele mai OK masini de familie pe care le-am condus).

      00
  8. intrebarea mea este de ce prefera romanii sedanurile?
    mai ales sedanurile mici: jetta, focus, megane, astra, etc

    00
    • pentru că nu au bani de passat, mondeo, laguna sau vectra :)

    • NOU
      #47

      Pret si costuri de intretinere mai mici

      00
    • Să mai scadă prețurile, atunci. :-))

      00
    • NOU
      #49

      Fiindca asa am fost crescuti, cu Dacia 1.300 prin preajma. Masina trebuie sa aiba ceva portbagaj, iar break-urile sunt urate.
      Tin minte in copilarie, toti ne intrebam cand vedeam o Dacie break, de ce si-ar lua cineva ceva atat de urat…

      00
    • Deschiderea portbagajului la focus sedan este de toata jena! Ce damigeana, sac de varza, cartofi sau ce mai avem cu totii pe la tara…abia daca poti sa bagi rucsacelul copiilor de scoala primara.

      00
    • omu_negru
      9 Mai 2017 la ora 1:11 pm
      Pret si costuri de intretinere mai mici

      e mai scump focus hatch decat focus sedan, sau cum?

      00
  9. Vand Fabia …. #pentrudoritori

    00
  10. NOU
    #56

    Aproape era sa iau Clio break, in ultimu moment m-am gandit…stai ba, car 50kg in plus pt. nimic, afecteaza consum, acceleratie…am zis ca lasa, iau un portbagaj la nevoie. 3 ani mai tarziu, n-am avut nevoie de lada portbagaj si spatiu a fost tot timpul suficient. Si extrem de rar il folosesc la maxim. Asta fara copii. Daca aveam copii, o lada din aia facea treaba la ocazii.

    00
  11. aș vrea să văd un articol de unde plăcerea asta nebună pentru suv-uri și pentru cutii manuale.

    00
    • plăcerea pentru SUVuri vine din puța mică și din drumuri nasoale.
      plăcerea pentru manuale vine din sărăcie. 0,00001% din ăia care își iau manuale o fac pentru că vor, restul o fac pentru că fac economie la bani.

    • Mai putin toti pe care ii cunosc. In bula ta cutia automată e asa marele lux fără de care nu poți trăi.

      00
    • Își iau cutii manuale pentru că sunt șoferii adevărați care trebuie să simtă mașina.

      00
    • Adian, asa gandeam si eu ca tine, pana am condus o automata. Si eu simteam nevoie sa stau cu mana si sa misc tot timpul o chestie care seamana cu o pwla, dar mi-a trecut, probabil si inaintarea in varsta isi spune cuvantul. Acum am automata si nu m-as mai intoarce la amestecatul in mamaliga ever.

      00
    • @cristian, da, știu, e plin de oameni care conduc 80% în oraș chichinețe cu 70 sau 90 de cai și vor să simtă mașina.

    • – Mie imi place sa conduc agresiv, sa simt masina, pentru mine condusul e o placere
      – Si ce masina ai?
      – Passat 1.9TDI ca am nevoie de spatiu si sa consume putin.

      00
  12. Se ia un frigider . Se încarcă în Sandero și Logan .
    Ghici în care nu încape ? La hatch so break volumul portbagajului de calculează până la linia parbrizului spate sau a acoperitorii . De fapt volumul practic e până în tavan . De aia un Civic hatch de fapt are m mult vol decât un Logan berlina .

    00
    • Se ia un frigider; se ia cu transport daca e nou; se cheama Dacia papuc pentru 10-20 de lei daca nu e nou.
      Nu-ti futi masina personala pentru a cara un frigider.

      Ze end.

      00
  13. Mai e o chestie: cei care au rude la tara cara la greu damigene, mai un miel, mai un sfert de porc, mai ce se culege toamna. Si sunt obisnuiti asa de la vechea Dacie 1310. Daca hatchback-ul era vazut bine la noi, atunci Mioveniul ar fi produs modele Liberta pe banda rulanta.

    00
  14. Vad ca in comentarii deja se compara sedanurile cu breakurile in loc de hatchback sau chiar masini din clase diferite (fabia vs octavia?). Comparati si voi masini identice gen focus hatchback vs focus sedan sau mazda 3 sport (hatchback) vs mazda 3 sedan daca vreti rezultate corecte.

    Toate cele mici sunt hatchback ca e singura modalitate de a creste putin spatiul din portbagaj sau capacitatea de incarcare (fiesta, corsa, sandero, polo). Apoi vin cele din clasa medie care sunt de obicei disponibile in ambele versiuni, dar sa va vad cum bagati o bicicleta de copii intr-o mazda 3 sedan pe gaurica aia mica a portbagajului (la clasa medie se poate observa diferenta cu adevarat). Apoi mai sus deja e sedan sau break unde nu mai e valabila comparatia ca sunt alte motive implicate in alegere.

    Dar sa spui ca europenii prefera hatckback pe baza acelor date e aiurea, mai corect e sa spui ca prefera masinile mici care vin doar ca hatchback. Poti spune ca prefera hatchback daca compari fix cifrele intre modele care ofera ambele versiuni. De exemplu la mazda 3 (zic de asta ca o am si imi atrage atentia pe strada) 95% din ce vad in oras sunt hatchback si 5% sedan, asa da, poti zice ca e preferata, dar nu ca s-a vandut fabia si nu octavia.

    00
  15. Buna gluma cu automata…. 2008 4500euro 65000 km reali (dovedesc cu carte service).

    00
  16. Mai e o chestie – vesticii nu pleacă în vacanta cu cățelul, pisica, pătuțurile copiilor și vesela după ei. Animalele sunt duse fie la ‘hoteluri’ pentru animale sau lăsate în grija rudelor, prietenilor sau la cineva plătit în acest scop. Deci da,, vesticii nu își lasă câinele singur acasă o săptămână să urle de singurătate și sa înnebunească de cap toți vecinii. Hotelurile se aleg ‘Kids friendly’, adică au opțiunea de pătuț, fără sa plătești o mana și un picior pentru el. Iar de vesela pur și simplu nu are nevoie – de obicei vacanta înseamnă că va manca în oraș. De asta nu are nevoie europeanul de portbagaje masive.

    00
  17. NOU
    #72

    Am carat biciclete cu Matizu’, sunt curios cum incap in logan sedan. Romanii prefera inca sedanurile pt ca obisnuinta, estetica si pt ca parcarea nu e un cosmar in orice localitate cu titulatura de oras. Ah, si ca sa nu vada vecinul ce ai in portbagaj.

    00
  18. Eu cred ca in Romania conteaza si faptul ca Logan e cu 200 euro mai ieftin decat Sandero. Iar omul de rand se uita la asta: cum? si mai mic si mai scump? :)

    00
  19. Eu cred că cei care cumpără hatchback-uri in vest și nu sunt tineri, mai au cel puțin o masina pe care o folosesc la drumuri lungi și concedii.

    00
  20. Eu zic ca tine si de varsta. Eu cand inspectam piata pentru masina ma gandeam la un break. Am un caine de 50 kg si cu ala mai greu in masina, mai ales daca iau si cusca.

    Dar am luat totusi un hatchback. E mai mic si mai usor de manevrat. Cainele incape si el in spate pentru ca rabatam banchetele. Si daca e sa fiu sincer, nu stiu daca in ultimii 3 ani au fost 2 ocazii in care am avut si pasageri in spate. Si de carat merge. Am bagat juma’ de apartament in el la ultima mutare.

    Un break as intelege pentru o familie mai mare, dar daca sunt doar 2 membri in familie, chiar nu merita.

    De sedan nu mai vorbesc. Nu am inteles niciodata utilitatea lui. Si nu, mie nu-mi face nimic zgomot in portbagaj pentru ca nu car chestii inutile.

    00
  21. Am un hatchback, dar in afara de mare/munte tot mai trebuie sa mai cari cate ceva si e cam nasol. M-am chinuit si cu un cires din ddman….

    00
  22. Eu zic ca vesticii sunt 90% singuri in masina (acasa-serviciu-acasa), nu cu sotia si 2 copii in spate. De aia clio si polo vand asa de bine.
    Mai nou vand binisor si Up, C1, i10 si alte cutiute mici, pentru ca sunt practice, utile si ieftine (cel putin ca a doua masina)

    00
  23. Am lucrat ceva ani buni în domeniul auto.În vănzâri,mai exact.Am pierdut șirul ,,perlelor,”pe care le-am auzit si a întâmplărilor absolut de benzi desenate,pe care mi-a fost dat să le trăiesc în relațiile cu stimații clienți.Una am să o pun aici să vă faceți o idee,despre cum se cumparau ,cel puțin inainte ,mașini.Clientul,ceva primar de comună.Marca,cea mai iubită germană ….
    Discutie client vănzător:Bă,vreau o mașină!Ceva mai mare!Da nu gip că bate la ochi,știm cum e,hehe!Trecem peste întrebările absolut necesare,gen: familie,prima masina,km pe an,buget,utilizare preponderent urbana,dotări absolut necesare,etc.Eu un set de întrebări absolut normale care te ajuta sa iți poti face o prima parere despre ce vrea omul.Nu era cazul .Propun direct un model variant,break mai pe romănește.
    Răspuns:bă,asta-i mașină de familisti,cum merg,mă la curve cu mașină de moși?Vrei să râdă alea de mine??A luat modelul ne- break
    Negru cu piele bej si jante pe 17.Asta-i,bă mașină mișto!

    00
  24. Urasc sedanurile, cu o singura exceptie: Lancia Thema 8.32

    00
  25. Sa rid sau sa pling? Caroserie sedan si portbagaj mare? La ce foloseste daca gura lui e mica? In afara de asta, daca la un hatchback rabatezi scaunele triplezi spatiul de stocare.
    Si inca ceva, in vest ca sa-ti aduca acasa masina de spalat, frigiderul sau canapeaua te costa cel putin 50 de euro. Din aceasta cauza prefera lumea hatchback si kombi, iar cei care se duc cu masina in concediu prefera rulota. Lumea isi cumpara mai degraba bilet de avion sau merge cu trenul, deoarece prefera sa stea fara griji si nu vrea sa piarda 2-3 zile din concediu pe drum. Eventual cind ajunge inchiriaza masina.
    Uitati-va la pozele urmatoare. Este una din cele mai bune si fiabile masini facute vreodata, bineinteles la romani n-are priza:

    00
  26. Poate ne explici cum functioneaza votul, la + macheaza 3, la minus 2! Ca idee, ca la masini esti pe langa subiect de multa vreme, intentionat sau nu!

    00
  27. „De ce să tragi după tine 2-300kg în plus zi de zi?” zise omul care a avut un 4×4 cu motor de 2.5 turbo. Strictul necesar :)

    00
  28. NOU
    #84

    Nu am nimic de zis la asta. :)
    Eu imi iau masini pentru ca imi plac masinile si imi place sa le conduc. Casele, vacantele, practicalitatea, familia… nu sunt pe primul loc pentru mine.

    00
  29. Eu folosesc un Dokker și un Transit…
    Ca sunt gras și nu încap in altele.
    Și pe bicicleta arat exact ca un urs de la circ.
    Și nu începeți cu glume cu mâncarea, ca am vrut doar sa mă laud, mama lor de păreriști…

    00
  30. Zoso, aici ai cam sfeclit-o. De regula, hatchback este varianta de caroserie, nu serie intreaga de masina. Astfel, exista Skoda Fabia Sedan, Opel Corsa Sedan, Ford Focus Sedan(chiar si Fiesta), asa cum exista Skoda Octavia Hatchback(parca doar hatchback si break e), Astra Hatchback, Focus Hatchback, Mondeo Hatchback etc. Tu confunzi varianta de caroserie cu seria de masini. Doar hatchback cred ca ai doar la Sandero si la Matiz.

    00
  31. https://s3.photobucket.com/user/cantabro/media/Renault%2520Twingo/inside2.jpg.html?t=1291755257

    O alta masina care sa poata asta? ( no joke). Am dormit neintors intr-o masinuta din asta si dupa cum se vede (dupa ora comentariului) nu prea imi vine usor somnul.
    Intr-un Logan MCV incape DOAR cu ~40% mai mult decat in „mizeria” asta mica. O parchezi oriunde si poti rabata cu totul bancheta din spate, adica poti folosi intreaga inaltime posibil disponibila.
    Twingoul nou din pacate a piedut acest avantaj de a-si alinia perfect scaunele fata cu cele spate + bancheta spate reglabila ca unghi si distanta. Iar acum un Twingo vechi si neruginit.. mai greu.

    00
  32. „Loganul este praf la vânzări și luați în considerare că acea cifră include cel mai probabil și modelul MCV” – sigur include si MCV?

    Intreb pentru ca MCV, ca si Duster, Dokker, Lodgy si – intr-o oarecare masura – si Sandero sunt masini de nisa.
    Loganul berlina a fost conceput in special pentru est-europeni si lumea a treia, unde exista cel mult o masina per familie, masina de uz universal.
    Sandero e perfect pentru un tanar din vest care de-abia si-a luat permisul si nu vrea sa sparga banca pentru o masina pe care probabil o va sterge de stalpi, dar pe de alta parte nu se pricepe sa aleaga o masina SH buna si se teme sa nu ia tzeapa de la turc/rus/arab.
    Sau pentru soferul mai cu experienta care are RV de mers la drum lung in vacanta si are nevoie de o masinuta de plimbat pe distante scurte in oras.
    Dokker, Lodgy, MCV sunt perfecte pentru a doua masina, aia cu care iti cari din cand in cand copiii, cainele, soacra la picnic. Nu faci multi km cu ea dar atunci cand ii faci ai nevoie de spatiu suplimentar.
    Dusterul il folosesti ca masina de week end cand mergi la casa de la tara, la munte la hiking/biking si alti *king.
    In Romania in schimb, oamenii folosesc Loganul din dotare (singura masina pe care o au) la toate aceste activitati. Care Logan trebuie sa faca fata cat de cat tuturor acestor cerinte, chiar daca nu optim.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.