Simona Halep: povestea unui Taycan

Am dat de un anunț de la Porsche cu un Taycan care a avut doi proprietari și 30.000km. Eu spuneam că povestea e cea clasică, au luat mașina, s-au dat un pic cu ea, după care au dus-o înapoi, că rata e mare.

Dar în cazul unui anume Taycan, povestea a fost mai complicată. Povestește cineva care cunoaște situația:

Mașina a fost a Simonei Halep, la primul drum la București nu a mai avut baterie să se întoarcă la Constanța și a dat-o înapoi. Inițial a fost 168k, Porsche a răscumpărat-o la 3.200km cu 100k, apoi a revândut-o proprietarului de la Cat Music cu 130k. Ăsta și-a luat un Taycan S acum o lună și asta e în regim de consignație la Porsche. O poți lua cu 80k dacă vrei.

Halep a făcut și ceva scandal atunci, că se încarcă în prea multe ore și că ea nu are timp de prostiile astea cu încărcare la 250 kw.

Așadar, genul ăsta de mașini rămân niște jucării frumoase. Le iei, te joci cu ele un pic, apoi te întorci la treaba ta. Nu are nimeni chef și timp să stea cu gândul la cât mai are baterie când pleacă la un drum de 200km, la fel de stupid fiind și faza cu “are 600CP, dar să nu o calci, că scade autonomia de la 500 la 300km”. Păi și ce fac, tati, îi dau talpă numai prin oraș?

taycan-porsche

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

67 comentarii

  1. Place-ți să agiți apele, pardon, electronii :))

    00
  2. „….e în regim de consignație la Porsche. O poți lua cu 80k dacă vrei. ”

    Ăăă, nu, nu vreau, că n-am bani.

    00
  3. Bucuresti constanta 225 km, fara fatait prin oras.
    Dus-intors 450
    Apoi daca pleci la drum de 500 km si nu incarci, nu-s ce sa zic
    E ca si cum as pune si eu 50lei benzina si sa fac scandal ca nu am ajuns pana in Franta

    10
    • spune-mi că nu pricepi cum funcționează autonomia fără să-mi spui cum funcționează.

    • Loft masina aia are real vreo 300 de km autonomie. Teoretic are 500 da sa fim seriosi ca nu-si ia nimeni porche sa mearga cu 90 cu el. Nu-ti ofera nici spatiu pt bagaje. Bancheta spate e cum e. Ea stie sa incarce in 20 de minute dar asta prin Germania Suedia Norvegia. In Romania numai Tesla au statii de incarcare de mare putere.

      Masina e o jucarie frumoasa.

      20
    • Din punctul meu de vedere cu masinile electrice, momentan este cam asa:
      1.bune pentru deplasare in oras sau de “la tara” spre oras
      *”naveta” pe distante scurte de maximum 150 km/zi
      *calculul pentru o electrica de maximum 15.000 euro arata ca undeva intre 4 si 5 ani de mers in medie 75km/zi masina ajunge “gratis”
      2.bune pentru cei care pot sa le incarce la propria statie
      *acasa sau la serviciu fara programare, stat la rand, plimbat 2 ore la 2 zile prin supermarketuri, etc
      3.bune pentru cei care au timp liber si adrenalina in sange
      *am fost pe ruta Buc -> Cheile Gradistei si retur cu un Zoe si sincer m-a deranjat foarte tare faza cu incarcatul de 2 ori pe aceasta ruta (1 data full la “etu” pe dn1 2 ore jumatate, 1 data full prin Bv la o benzinarie 2 ore)
      *ori nu am gasit statii, ori nu aveau cablurile/mufele care trebuie, ori “coada” sau simplul fapt ca trebuie sa-ti modifici ruta, distantele si timpii la un moment dat devine foarte enervant
      4.bune ca a doua masina sa te lauzi ca ai cu ce si lumea sa te invidieze ca esti ruda cu Greta

      Probabil ca rentabilitatea din toate punctele de vedere va aparea cand autonomiile reale vor fi in jur de 1000 de km (iarna la -50, cu caldura data la maxim si ruland cu 800 km/h :)p ), timp de incarcare full de maximum 20 de minute si minimum 5 statii la fiecare benzinarie

      20
    • @vlad oltean, calculul ala cu masina gratis in 15 ani merge doar in conditiile in care nu platesti nimic pentru curent electric niciodata.
      Dar statiile in care se poate incarca gratuit sunt din ce in ce mai putine si impun din ce in ce mai multe conditii pentru acces.

      00
    • @Andrei G
      Este o medie facuta pentru cei care platesc fix cat incarca, la pretul pietei pentru AC.
      1kW = 1,20 -> 1,51 lei
      Spring 25kW
      Zoe 52 kW

      benzina/motorina

      -30.000 km/an
      -2500 l (medie consum 7-8%)
      – 2500l X 8 lei/litru (medie) => 20.000 lei => 4.000 E/an

      Electric

      – 1 incarcare full Zoe intre 30 si 75 de lei (o medie de 52 lei pt autonomie medie de 300)
      – 1 incarcare full Spring intre 29 si 39 lei (o medie de 34 lei pt o automie medie de 200)

      30.000 km/an => 100 incarcari Zoe => 5.200 lei => aprox 1040 E/an
      30.000 km/an => 150 incarcari Spring => 5.100 lei => aprox. 1020 E/an

      Pentru ambele modele costul de incarcare pe an este sa zicem de 1100 E vs. 4000E pe an pentru motorul classic => o economie anuala de 2900 de E

      daca adaugam si diferentele de cost ale cel putin unei revizii pe an => economii pe an intre 3000 si 3500E

      Mai calculam impozite, cauciucuri deci cred ca o medie de economie de 3200 pe an este rezolnabil => in maximum 5 ani ai „amortizat” o electrica de pana in 15.000 euro

      o medie pentru masini electrice medii, cu baterii medii, utilizare medie

      00
    • @Vlad olteanu

      Eu zic ca sunt putin cam exagerate scorurile alea. 600 de euro o revizie? Si apoi, cred ca media e undeva la vreo 15 maxim 20k km pe an. Asta inseamna ca imi „recuperez” investitia in ~8-10 ani?Timp in care trebuie sa sper ca nu va avea nici o defectiune iar bateria va ramane in aceeasi parametrii.

      Daca mai iei in considerare si timpii pierduti, fac un plin in ~5 min cu tot cu platit, vs 1.5h in medie cu o electrica de buget, plus ca la o benzinara/diesel, pierzi acele 5 minute o data la 600-800 km, vs 150-200 km la electrica.

      Si daca vreau sa merg in Bucovina, iarna, sa stau 1 sapt acolo, imi trebuie o a doua masina, pe benzina/diesel, ca electrica ramane fara baterie la -10, -15 grade. Asta daca ajunge pana acolo…

      Sunt faine electricele, dar doar daca le folosesti exclusiv in oras. Orice drum mai lung de 20-50km, deja iti fortezi norocul (cel putin in RO)

      11
    • Eu am diesel.din ala bun de mergi cu el intre 800 si 1200km depi de de talpa cu un plin.
      A si am dat 1000e pe el ca voia sa il dea la casat sa-si ia masina mai buna :))))
      Ma laud doar.

      10
    • Dizal din ala de imputi tot orasul cand pleci de pe loc mai tare? De altfel, sunt de cateva zile in Ro si nu pot sa nu remarc cate cazane si cat de des put dizaloaiele.

      01
    • Nu boss venom. Ai fi surprins ca sunt si masini mai „vechi” gen 2008 in stare buna si cu itpul facut pe bune.
      Stiu pare utopic pentru tine dar exista.
      Eu perdonal.am 4 masini in familie de la.1999-2008 toate impecabile, ma.rog una aproape de colectie. Cazane dupa unii

      00
    • @vlad oltean, pe langa faptul ca ai pus niste cifre din burta, faci si niste rotunjiri de te doare capul.

      La benzina ai inmultit 7-8 % cu 30.000 km si in loc sa ai o valoare intre 2100-2400, ai rotunjit la 2500 litri. Benzina ai pus la pret mediu de 8 lei, desi doar o perioada scurta s-a platit suma aceasta.
      La electrica ai pus o autonomie de 200 km pe o baterie de 25 kWh, desi producatorul da un consum mediu de 14 kWh/100 km, adica bateria aia te tine maxim 180 de km. Si ai presupus ca incarci masina exclusiv acasa… fiindca pretul ala mediu nu prea il mai gasesti la nici o statie din tara.

      Plus ca trebuie sa mai scazi ceva si din costul acelor revizii, ca nu sunt chiar atat de scumpe.

      00
  4. Uimitor, orice masina cosuma de rupe peste 120km/h, ptr ca creste enorm rezistenta la inaintare (logaritmic).

    Problema este de fapt alimentarea.
    Cat dureaza si unde alimentezi.

    Masina electrica pur si simplu este altfel de “cal”.

    Daca merg cu ICE cu 175 kmh pe autostrada, am consum de 15l/100km, ma costa de ma rupe, dar alimentez in 15 minute si plec mai departe.
    La EV, consumul este de 30-40kwh/100km la aceeasi viteza, deci in fct de baterie ajung sau nu.
    Incarcarea e sublima, dureaza 1-2 ore in functie de statie, daca nu e ocupata si daca functioneaza. De aceea, un mare avantaj Tesla este ca exista Supercharger pe coridoare, care merg repede si sunt destule statii.
    Restul EV… bafta!

    Si asa, mergi cu masina de 500cp cu 130km/h, cruise control si te uiti urat cand te depaseste agale un Logan.

    Pe de alta parte, pe DN-uri e NFS!
    Depasesti 2 TIR uri fluierand, in curbe masina sta incredibil (e bateria grea jos) si oer total viteza medie e jos = autonomie ok.

    E si o chestie de mentalitate aici.
    Romania nu e Germania, dar toti care se vad cu 150cp trebuie sa prinda 200km/h, de preferinta pe toata autostrada, pentru ca nu avem lege si politie. Flashu’ sa traiasca!

    PS stiu ca sunt Lup Moralist, dar diferenta dintre dintre ICE de 350cp si EV de 500cp se traduce la mine in:
    – bani economisiti (Suc Tesla e gratis), dar cu tariful Hidroelectrica ma costa de 5-6x mai lutin decat ICE de 400cp
    – ajung cu 30 min mai tarziu la destinatie (daca e autostrada pe distanta mare), dar sunt mult mai odihnit. Pe DN vit medie e cam aceeasi.

    Concluzia e ca daca te grabesti sau stai la bloc, iti iei Plugin Hibrid.
    Daca nu ai bani de asta, iti iei ce iti permiti si depasesti EV-uri pe autostrada cu orice cazan. Frane sa aiba!

    00
    • exponential

      00
    • Nu știu cum e pe curbe că, pe lângă rezistența aerodinamică la viteze mari, ai și inerția la viteze mici, când vrei să accelerezi, să faci depășiri. Și nu cred că e o mașină ușoară.

      00
    • Nu intri cu derapaj, sa fie clar, dar intri cu viteze pe care nu le crezi posibil, insa dupa ce faci niste teste.
      Adesea oamenii nu intra cu viteze mari in cirbe pentru ca le e frica si cred ca masinile derapeaza mult mai repede decat e real.
      Desigur, conteaza si ce anvelope ai, dar asta e alta poveste, atacata des de Vali pe blog.
      Majoritatea masinilor au anvelope ieftine, chinezesti.

      00
    • Nu stiu, dar tinand cont de numarul de accidente de pe sosele, eu tind sa cred ca de multe ori oamenii intra in curbe cu viteze mai mari decat le permit masinile.

      10
    • @Andrei G

      Uită-te la accidente filmate cu cameră de bord. Acolo se vede că foarte rar e cazul ăsta descris de tine. În general prostia e de vină. Nu viteza în curbă.

      00
    • Nu ziceam că intră oamenii cu viteze mari în curbe, ziceam doar că e consumul mare când accelerezi de la o viteză mică, la una mare, pentru că trebuie învinsă inerția, care nu e mică în cazul unui Taycan (pare a avea peste 2 tone, din ce am găsit pe google).

      00
    • @Nicky, nu trebuie sa vad filmarile de pe camere, ca alea sunt destul de putine la noi. Este suficient sa te uiti cate accidente sunt facute de soferi care au pierdut controlul in curba, desi erau singuri pe sosea.

      Si cand spun ca au intrat cu viteza prea mare in curba, nu ma refer neaparat ca masina nu este capabila de performantele respective. Doar ca soferii nu au avut destula experienta si nu au reusit sa o controleze.

      10
  5. Taycan care arata autonomia gasesti doar de la 145k in sus,

    00
  6. Deci Halep a dat 68000 de euro să se plimbe 3200 de km cu taycanu. Ce viata de sportiv!

    20
  7. Halep pare genul care isi pune varul sau fratele sa ii puna benzina la masina. Nu are ea timp de chestii asa minuscule gen incarcat masina electrica.

    20
    • Da, exact asta e Halep. Si e normal sa fie asa. Are turnee de castigat, antrenamente etc. Pentru ea masina e un obiect care o duce din punctul A in punctul B. Daca nu-si face treaba, fuck it.

      Pe la 16 ani am intrat intr-un magazin Puma de pe Calea Mosilor. Adolescent, deci lefter, doar ma uitam la tricourile scumpe. Am stat cam juma de ora in magazin, doar sa ma uit. La un moment dat, intra Hagi, acel Hagi, cumpara 5 tricouri in sub un minut, le-a luat la rand sau ceva, plateste si pleaca. Am ramas perplex in urma, neintelegand ce s-a intamplat. Insa s-a intamplat exact ce se intampla cu Halep. Si nu are legatura cu valoarea obiectului, ca evident ca 5 tricouri nu costa cat un Taycan. Are legatura cu faptul ca oamenii astia, ca sa fie excelenti in ceea ce fac, nu au timp de treburi mici.

      20
    • Singura problema in discursul tau e ca Halep sau masinaria din spatele ei a ales aceasta masina stiind ca ea nu are timp de pierdut.

      20
    • @Mihai dacă era șmecher Hagi, nici nu știai că a luat tricouri, că venea vărul lui să le cumpere.

      00
    • @Silviu Petcu, probabil a ales bazandu-se pe povestile dealerului care i-a prezentat autonomia aia calculata in conditii ideale, vara. Dar cand si-a dat seama ca in viata reala autonomia scade chiar si la jumatate daca este putin mai frig afara sau daca indraznesti sa accelerezi peste 120 km/h, a dat masina inapoi.

      20
    • Corect, dar atunci nu o mai putem da pe exemplu pe Simona ca uite ce patesti daca iei electrice scumpe. Ca ea si-a permis luxul asta din cauza statutului ei de vedeta. Chit ca esti milionar nu cred ca inghiti asa usor o depreciere de 70K.

      20
  8. Am 3 ani si 56.000km cu Model 3 Performance. Da, nu e pentru oricine. trebuie casa cu parcare privata si incarcator. trebuie retea de incarcatoare pe care sa te poti baza. trebuie sa ai un stil de viata „ordonat” nu sa te trezesti la 7 ca ai de facut urgent un drum de 500km si bateria a ramasa la standardul 80% in loc sa fie plina. trebuie sa te obisnuiesti cu pauzele (foarte comfortabile) la drumuri lungi, si cu timpi mai mari cu 10%

    dar.. eu am toate astea si sunt in continuare super incantat de ea. E prima masina care n-am schimbat-o ( sau am de gand sa schimb) la 2-3 ani. Mai vorbim in 3 ani! :)

    00
    • *pe care

      10
    • @John
      Stil de viata ordonat = nu prea faci nimic in afara de birou /acasa din cate spui.
      56.000 km inseamna 50 km/zi deci naveta dus intors la birou…

      20
    • Se confirma, masinile astea sunt facute pentru nerds sau oameni cu prea mult timp liber. Nu toti avem pasiunea sa completam Excel-uri in weekend cu vai ce consum am scos si ce economie de 30 de euro am facut. :)) Pnm vorbim de masini de 50-60k – e ridicol.

      20
    • Judecand dupa „lifetime map”.. n-as zice ca am fost doar pana la birou si acasa! :)

      https://i.imgur.com/2CifQ5r.png

      10
    • Acu nu ca vreau sa fiu rau, dar atunci cand se vorbeste despre un Taycan tu sa vii si sa zici ca stiti, nu e atat de rau cu un Tesla 3 PERFORMANCE nu prea e relevant.

      Adica mna, si eu am o Cupra, dar se vorbeste de 911 nu zic ca nu e atat de rau, ca am si portbagaj si pot sa car si cainele cand ma duc la munte si oricum o parchez pe bordura ca eu pot sa le urc.

      00
    • „timpi mai mari cu 10%” haha.

      in logan bag in 2 minute intre 700 si 1000 de kilometri. tu cati kilometri bagi in 2 minute jumate (ca sa fie 25%, nu doar 10%).

      00
  9. E ca diferente intre a trai ca sa mananci sau a manca pentru a trai. Tineti minte telefoanele mai vechi cu baterie detasabila? Daca voiai iti luai una de rezerva o incarcai si aia era. De fapt asa fac unii cu biciclete electrice. Pana nu se va ajunge la un standard al bateriilor prin care tu sa le poti lasa undeva si sa primesti altele incarcate nu cred ca va fi o concurenta reala pentru afara orasului. +/- diferenta in functie de gradul de uzura al bateriei.
    Asta, sau o tehnologie semnificativ mai rapida de incarcare a bateriei.
    Ca sa fac o alta comparatie, au fost o vreme la moda si tabletele, dar cu timpul nu si au gasit decat o foarte mica nisa intre telefoane/phablet si laptopuri.

    00
    • Asta e un vis si atat.
      Masinile sunt de atatea dimensiuni, forme si sisteme de managment termic al bateriei, inca un asemenea standard tinde sa fie imposibil dpdv practic.
      Tu ai impresia ca EV = masina cu baterii AA. Nu e gresit, doar ca sunt cateva mii de AA.

      In rest, am cumparat pentru tata o jucarie/porcarie de Sping. E operat la genunchi si ambreajul folosit 30 de ani ii crea probleme.
      E mega incantat de masina si toti vecinii il invidiaza pentru costurile infime.
      Sa fie clar, masina e folosita pentru drumuri zilnice de pana in 150km, ca medie 30-40km.
      Sta la casa, o incarca la o priza obisnuita de 230V.

      Unii au ajuns cu acea masina pana in Grecia si retur. Cand ai un ciocan, toate lucrurile devin cuie.

      10
    • Referitor la tablete simt la fel, DAR am descoperit ca problema e la noi, adica dinozaurii digitali.
      Copiii mei mari folosesc exclusiv de 2-3 ani iPad Pro.
      Toate temele le sunt date pe tableta, inclusiv matematica.
      Tot pe tableta isi fac temele, deseneaza si scriu daca au ceva de scris.
      Scrisul pe hartie de mana e foarte rar, iar pentru ei utilitarele online (Google drive, Classroom, sheets etc) sunt standardul + aplicatii specifice.

      Copiii mei habar nu au de Windows si se uita ciudat la mine ca raman inca pe Macbook, care nu are touchscreen.
      Nu inteleg de ce folosesc Word si Excel, de ce am fisiere pe care le atasez, cand am share!

      Desigur, aici depinde enorm sistemul si educatia tehnologica. In pandemie scoala privata a investit enorm in infrastructura si acum merge foarte bine, iar tabletele Apple au profil care le limiteaza folosirea la aplicatiile de scoala in orele de scoala, cand nu e vacanta.
      Nu se pot juca la scoala pe ele!

      Asadar, ca si la EV, e o chestie de educatie si sistem.
      Copilul meu mic (3 ani) plange cand mergem cu ICE, ca face urat (///M).

      Stiu, 1st world problems…

      00
    • „toti vecinii il invidiaza pentru […]”
      iată esența mioriticului și cum știe el că a făcut alegerea corectă
      trist

      10
    • @mobutu te oftici?

      Cand lumea te invidiaza, e clar ca ai facut alegerea corecta!

      Asta ar trebui sa fie proverb romanesc!

      00
    • @Bogdan1, daca trebuia sa plateasca la pret intreg masina, fara ajutor de la stat, ar mai fi fost invidiat de vecini pentru costurile infime?

      00
  10. Tai ca-n Braila!

    00
  11. Se refera la kilometri. Autonomia se masoara in kilometri.
    Si eu is proprietar de Tesla Model 3LR de doar trei luni.
    Confirm ca iti schimbi comportamentul de sofer, daca alegi sa conduci doar masina electrica.

    00
  12. sunt atat de urate masinile astea scumpe. si toate arata la fel. inteleg ca testele NCAP impun o anumita siguranta conforma cu legile fizicii, dar asta e varful esteticii auto?

    00
    • Aerodinamica dicteaza, nu NCAP :)

      Toate sunt rotunjite si apasate pe cap, pentru eficienta ideala/crescuta.

      00
    • @casnica, au tot aparut concepte noi de masini, cu forme diferite. Dar pe langa problemele tehnice pe care o forma noua le genereaza, nici nu au prea mult succes la public.

      00
  13. Din cate imi amintesc halep era imaginea porsche… sau porsche e partener la mai multe turnee mari si de acolo a capatat si masina.. ceva ceva.
    Also, daca esti top pe venituri si nu esti pasionat de tehnologie nu vad de ce ti-ai lua electrica in detrimentul unei masini clasice puternice. Poate doar daca ai vreo fantezie prin zeci de meetinguri si delegatii sa programezi si cand incarci masina si cand sa fie gata de drum.

    00
  14. Si Halep la cate masini are in parcare s-a gasit sa faca 500km cu electrica…

    30
  15. Concluzia e ca Simona Halep a platit 68.000 euro ca sa se plimbe 3200 km.

    10
  16. Pai nu era Porsche pentru cei care vor senzatii tari…?

    00
  17. Mda, confirm. Motivul principal pentru care nu mi-am luat. Eeste penibil, masina de peste 150k lista si nu au reusit un 500 km range. Si se intreaba lumea de ce Tesla e inca inaintea tuturor la masini electrica.
    Dar, e frumoasa :D

    20
  18. Pentru oamenii care au bani de Taycan, fiecare oră pierdută înseamnă prea mulți bani ca să-și bată capul. Poate e altfel într-o țară ca Germania unde poți găsi mai ușor stații de încărcare de 250kW.

    20
  19. Ma uit aici si citesc comentarii despre masinile electrice, de la oameni care nu au asa ceva, nu folosesc sau mai rau, nici macar nu au mers cu vreuna. Si vad ca like-urile aferente.

    Astia sunt oameni care vor o Romanie mai buna. Care se cred mai destepti decat media. Insa ei au convingeri din … nimic. Doar din ce au pescuit si ei de pe net, chestii remestecate.

    Faceti urmatorul exercitiu de imaginatie. Romania are probabil 1,5 milioane de bugetari. Pe care ii vrem schimbati cu cineva mai bun. De unde sa-i luam? Pai teoretic din astia care se cred peste medie. Care la o chestie basic, masina electrica, functioneaza pe baza de convingeri care nu au legatura cu realitatea.

    Deci ce sa zic, cam asta e nivelul din pacate. Degeaba vrem o tara mai buna, ca nu ai cu cine. Nu ai oameni suficienti cu care sa o schimbi.

    PS. Zoso e smecher, le livreaza la guvizi fix ce vor sa auda, sa le gadile convingerile.

    10
    • corect. degeaba incerci sa ii convingi, cu argumente, cu experienta proprie. Ei stiu una si buna. Pun pariu ca or sa-ti dea si tie mai mult unlikeuri decat likeuri :) dar asta e societatea, de cate ori m-as enerva ma gandesc ca jumatate dintre toti care ne inconjoara au IQ sub 100 – altfel n-ar iesi media! :)

      00
    • ce legatura au bugetarii cu masinile electrice? Bah inchideti reddit-ul ca pe unii viata la calculator in exces va tampeste.

      10
    • Păi tocmai aici este (pentru tine) paradoxul. Că trebuie să te informezi ÎNAINTE să arunci cu purcoiul de bani. Și ca unul care lucrez de ceva timp cu curentul și acționările electrice cam cunosc cu ce se mănîncă treaba… Nu, nu-s invidios pe cine-și cumpără electrice, că nu plătesc eu. Dar pînă nu se optimizează tot sistemul (preț/autonomie/încărcătoare) nu-mi cumpăr d-astea, dacă mai apuc cumva vremurile mai bune.

      00
    • john, eu m-am folosit strict de ce ai zis tu. ca daca e sa analizez tot ce zici mai ai buleli.

      „un stil de viata ordonat, nu sa te trezesti la 7…”… gogule, stilul meu de viata e foarte ordonat. ma trezesc la 6 in fiecare zi.

      „un drum de 500km si bateria a ramasa la standardul 80% in loc sa fie plina.” cand autonamia maxima, in conditii ideale, data de producator este de 450, chiar nu conteaza ca la drumul ala de 500 pleci cu 80 sau 100%. oricum trebuie sa te opresti cel putin o data.

      pauzele alea relaxante de care vorbesti tu sunt doar o justificare pe care ti-o oferi tie ca sa te convingi ca ai facut alegerea corecta. inainte de tesla cate pauze d-astea faceai? exact!

      si revenim la tampenia, ca e o tampenie, cu 10%. realitatea e de fapt mai apropiata de 1000%. poate dupa 3 ani de pauze lungi si relaxante ai uitat cat dureaza o oprire pentru alimentare a unei masini ICE. iti readuc eu aminte. 10 minute maxim cu o coada la pompa, coada la casa si o pisare. cu care ocazie faci plin complet , cum ziceam intre 700 si 1000 de kilometri. la electrice stai in pauza aia relaxanta minim 30 de minute si incarci de 20 la 70%, daca esti intr-o statie d-aia smechera. adica vreo 300 de km.

      daca facem un calcul pe o perioada mai lunga, eu cu loganul stau in beniznarie cam 10 15 minute pe luna casa fac minim 2000 de km. in acelasi regim tu probabil pierzi intre 2 si 3 ore. daca nu mai mult. 10% pe dracu.

      ah…. si loganul ala din 2006, acum in 2022, baga in rezervor tot 1000 de km. tu, dupa 3 ani, din experienta ta, cat mai tine in baterie tesla?

      30
  20. NOU
    #66

    Pff…o înțeleg pe Halep. Eu de asta nici nu mi-am luat Taycan!
    Bine, nici nu îmi permit, da’ asta e altceva :))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile