BMW – Possible to fuck up your car

Încep prin a prezenta un scurt istoric al mașinii: BMW X1 xDrive 20d.

Achiziționată cu 20.000 km de la BMW MHS în iunie 2015, mașina fiind fabricată în octombrie 2014, în baza unui contract de leasing. Mașina a beneficiat de 1 an garanție.

În cei 5 ani de când o dețin i-am făcut reviziile, 10 la număr, exclusiv la BMW MHS și BMW Cobălcescu, de fiecare dată când mașina îmi solicita acest lucru. Costul unei revizii era între 1.600 și 1.900 lei, o dată chiar am prins o promoție la BMW MHS cu 1.300 Lei. O data la 2-3 revizii ceream și o verificare suplimentară a mașinii, în special dacă urma să plec în concediu sau mă aștepta un drum lung.

În acești 5 ani nu am avut nicio problemă majoră cu mașina, am schimbat un rulment spate și cam atât. Nu iau în calcul când nu s-a lăsat furată în Bulgaria și hoții au distrus portiera stânga față și 2 geamuri.

Ultima revizie a mașinii a fost făcută în februarie 2020, ocazie cu care am solicitat și o verificare suplimentară. Nu s-a găsit nimic în neregulă. Mașina are acum 147.000km.

Și un scurt profil de șofer: sunt genul care mă urc în mașină, o pornesc și îmi văd de drum. Nu mă pricep la motoare, anexe sau alte componente ale mașinii. Dacă mi se pare ceva suspect merg la service.

Să revenim la problema care a dus la acest articol.

Duminică, 28 iunie, mă întorceam de la Câmpulung Muscel împreună cu fiul meu de 10 ani. Eram destul de obosit, așa că m-am "parcat" pe banda 1 și am mers cu maxim 120 km/h, discutând cu băiatul tot felul de chestii interesante… quality time. Mai aveam 30-40 km până în București, când mi-a apărut eroarea de mai jos:

Zic “probabil s-a dus turbina”. Dispare eroarea. O accelerez puțin, cum dădea să intre turbina, cum apărea eroarea. Dacă zice "Possible to continue your journey …" mă duc liniștit acasă, mâine merg în service să văd ce are. Oricum era duminică.

Am intrat pe Iuliu Maniu, era puțină aglomerație. În zona Cotroceni mașina începe să tremure la ralanti. Mi-am dat seama că situația tocmai s-a agravat. Am făcut dreapta spre Răzoare și apoi pe Progresului (Trafic Greu). Când am ajuns în zona Vulcan, mașina a început să scoată fum alb, nu foarte mult, dar suficient să mă sperie. Am tras imediat pe dreapta, am sunat platforma și am dus-o la BMW Cobălcescu.

Consilierul de service de la BMW Cobălcescu a fost foarte de treabă. M-a ținut la curent cu toate investigațiile care s-au făcut la mașină, m-a chemat acolo de câteva ori și mi-a arătat efectiv ce s-a defectat.

Diagnosticul, ca să nu o mai lungesc, este acesta: s-a dus turbina, din turbină a ajuns cumva șpan în motor și s-a dus motorul. De asemenea, au crăpat pompa de ulei, intercooler etc.

Un rezumat al devizului de reparație arată astfel: motorul, turbina, intercooler, filtru de particule, piesele tehnologice necesare și manoperă – 78.225lei.

Costul reparației depășește valoarea mașinii, pe autovit și OLX se vând cu maxim 13.000 EUR.

Evident, am ales să nu fac reparația la BMW Cobălcescu. I-am rugat să pregătească mașina pentru a fi dusă pe platforma la un alt service. De asemenea, am achitat costul diagnosticării, puțin peste 1.700 Lei.

Mașina a fost pregătită așa:

Întrebarea care mă roade și la care nu am primit răspuns, am trimis-o și către BMW România, împreună cu documentele mașinii, devizul de reparație etc: cum este posibil ca o mașina să se autodistrugă fără nicio avertizare pentru utilizator?

Răspunsul BMW Romania a fost acesta:

Nici măcar nu au citit mail-ul. Grija pentru client, măcar la nivel declarativ, nu există. Nu-și asumă nimic, deși toate reviziile s-au făcut la ei.

BMW – Fuck you too!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

259 comentarii

  1. BMW. Bei Mercedes Weggeschmissen.

    20
    • NOU
      #2

      – imi pare rau pentru domnul foarte frumos povestitor atehnic ca si mine dar daca iti da o asemnea eroare masina o tragi pe dreapta instant indiferent unde esti, chemi platforma si o duci la TEST! (WTF maisna a inceput sa tremure ce indiciu iti mai trebuie ca sa opresti instant?????!!!!!)
      – acel „posibil de a continua deplasarea” NU inseamna ca poti sa mai mergi 40-50 de km (conf. propriei declaratii) ci sa poti sa o scoti de pe autostrada ca sa nu o lasi in mijlocul traficului
      – acea eroare poate insemna extrem de multe de la bujii, la filtru de particule, la turbina sau injectoare etc …
      – pentru toti posesorii de BMW si nu numai: erorile din bord NU inseamna intotdena ceea ce arata ca este din simplul motiv ca este un lant intreg de factori iar computerul iti va inddica de multe ori „eroarea finala” nu cea initiala …
      – daca ti se sparge roata si nu ai senzor de presiune si mergi pe pana s ar putea sa ti dea eroare la placute de exemplu dar asta nu insemana ca s-au dus placutele …

      11
    • Si mie imi pare rau, crede-ma.

      Eu imi recunosc greseala, trebuia sa interpretez eroarea data de masina in cel mai grav mod posibil, insa nu am facut-o. Clar am si eu partea mea de vina, dar se datoreaza unei informatii gresite.

      Din ceea ce scrii imi dau seama ca esti la un nivel „atehnic” clar superior mie. :)

      00
    • Da Vlad dar omul zice asa „cum este posibil ca o mașina să se autodistrugă fără nicio avertizare pentru utilizator” iar notificarea zice „poti continua sa mergi” fara ca ea sa aiba vreun simptom altul decat notificarea tu ce decizi sa faci?

      00
    • @Autor: stii sigur ca diagnosticul pus de reprezentanta e corect? Poate e dusa numai turbina si motorul e ok. Si aia au vrut sa iti umfle factura. Ca stii tu conceptia romanului, daca ai BMW iti permiti.
      In alta ordine de idei, in Ro iti iei masina in functie de ce mecanici cunosti. Reprezentanta e ultima solutie.

      10
    • NOU
      #6

      @Autorul:
      – si eu merg pe principiul: ma sui in masina, trebuie sa mearga, nu ma intereseaza detalii pentru ca de aceea exista specialisti, service uri, etc :)
      – insa in 14 ani de intamplari cu BMW am „evoluat” de la atehnic level 999 la atehnic level 888 in sensul ca orice eroare de motor sau transmisie = opreste imediat, cheama platforma si direct pe tester
      @Mike:
      – pai sa ti expplic cum fara nici un fel de avertizare mi s-a rupt distributia pe A1 dupa nici 500 de km de la servisare in conditiile in care nu se auzea deloc lantul deci nu dadea nici macar mecanic vreun semn? …
      raspuns: se poate intampla orice atata timp cat masinile NU au senzori chiar pentru orice pentru ca nici nu se poate si chiar daca s ar putea bordul ar deveni un pom de craciun precum o orga electronica pentru ca mai mereu sunt erori mai mici sau mai mari … senzorii se pun acolo unde bubele pot produce daune f mari …

      caat despre seriozitatea si priceperea celor de la Bavaria de exemplu … WOW … aici Zoso cred ca ar trebui sa scrie ani de zile si tot nu s-ar termina :)

      00
    • @vlad_tiran_din_vitan a ramas nefasta in 3 pistoane (injector dus) pe A1 pe la km40. limp mode. Tarait cu 30 km/h pana la prima benzinarie/spatiu servicii, tras pe dreapta, am venit i-am luat de acolo si i-am dus la racoare (erau 42 de grade la umbra) acasa, am sunat un prieten, m-am dus cu el pana acolo, am luat masina…. am facut vreo 80 de km pana la service.
      Am scos injectoarele, le-am reconditionat, le-am montat… sunt 40.000km de atunci.

      00
    • @Mike, masina nu s-a autodistrus fara nicio avertizare. Prima data a inceput sa mearga mia prost si a aparut un avertisment in bord. Apoi a inceput sa tremure la relanti, ceea ce reprezinta o avertizare destul de importanta.
      Autorul a oprit abia cand a vazut ca iese fum din masina.

      @zidanne, ai avut noroc, dar nu este normal sa mergi in 3 injectoare. Probabil daca ti se strica de tot motorul, aveai si tu un articol similar pe vreun blog.

      10
    • @Andrei G nu e normal, tocmai de aia aveam LIMP mode. In cazul meu a cedat elementul piezo. Si a ramas blocat pe inchis. Daca se bloca pe deschis oricum imi trebuia motor nou.

      10
  2. Dacă plăteai „Împachetare premium” ți-o asamblau la loc însă mai tristă e reacția producătorului.

    10
    • La 1700 o diagnoza trebuia sa o dea si cu Chanel 5, ca e o masina, nu e Boeing…

      10
    • Da, aici mi se pare magarie. Dai masina inapoi in starea in care ai primit-o. Aia e bataie de joc si trebuie mers la ANPC.

      10
    • Daca nu se observa, a fost demontata inclusiv cutia de viteze (pentru ca N47 are distributia orientata spre interiorul masinii)-deci a fost ceva de munca sa demonteze totul, spre a face constatarea. Voi daca ati avea service, si vine la voi cineva cu masina pe platforma, stai cateva ore bune sa demontezi, ii calculezi un deviz, clientul nu il accepta, ce ati face, i-ati monta totul inapoi, asta asa, totul benevol?

      10
    • Nu e benevol, a platit 1700 de lei.

      10
    • Zarax, daca ii da masina inapoi asamblata, plateste iar demontarea la urmatorul serv; nu cred ca vrea asta…

      00
    • @Cristian, probabil factura de la celălalt service va avea aceeași valoare, cu sau fără „dezasamblare”.

      00
  3. aideplm…
    Cred ca singurul lucru „bun” din situatia asta e ca nu ti s-a intamplat in vreo excursie, eventual prin alta tara

    00
    • Mailul meu catre BMW continea si acest text:
      „Daca se intampla ceva pe autostrada la 80-90 km/h si pierdeam controlul masinii sau se bloca directia/motorul? Am mentionat, era in masina cu fiul meu minor.”

      00
    • Plangerile astea cu „eram si cu copilul” in afara de un pic de efect de stiri de la ora 5 nu impresioneaza pe nimeni. Nu e problema nici unui producator auto cu cine te plimbi tu in masina.

      Singura cale legala prin care rezolvi ceva e sa vezi daca fix ce ti s-a intamplat tie s-a mai intamplat si altora din care sa rezulte ca e o problema generala si n-ai avut doar tu ghinion. Sau sa ii dai in judecata de unde ti-ai luat masina si sa convingi un judecator sau mai multi ca e vina lui BMW ca s-a stricat o masina iesita din garantie.

      Ca sa fiu carcotas pana la capat, ti-a zis masina „driver moderately”, dar ai zis s-o accelerezi (cum ai recunoscut dupa in text), ca doar d’aia ai BMW, sa-i dai talpa, nu?

      20
    • bmw x5 e70 3.0 diesel de 280cp, rupt ditributia (care e pe lant si nu se rupe niciodata) la 160 pe autostrada. Erorare de exe cu came in bord, lipsa directie dar suficient din cauza inertiei sa tragi pe dreapta.
      Rupt lantu de la pompa de ulei, dupa ce a frecat o perioada fiind slabit, aceiasi poveste ca domnu cu turbina de mai sus, bagat span prin motor, pe langa chiuloasa praf axe cu came ca sa rupt, si span peste tot. Deci la gunoi.
      A sa nu uit. Avea 170000 km…
      Motor sh, distributie noua la motoru’ respectiv, ulei, antigel, manopera, in o sapt era gata.
      Aia e.
      Da sunt masini mishto se conduc frumos sunt rapide tot ce vrei dar nu zice nimeni de fiabiliatatea lor.

      00
    • @Octtavyan Este o problema cunoscuta asta cu lantul mai ales la motoarele diesel. Costa de sparge dar trebuie verificat si schimbat la fel precum cureaua. Dupa ce m-am ”prajit” cu un Land Rover (problema cunoscuta care futea motorul complet pina in 100k km) suflu si in iaurt cand cumpar o masina la mana a doua. Am BMW acum dar stau cu ochii pe lant ca pe butelie. Am sarit de 100k km fara probleme pina acum. Legat de problema din articol sunt o groaza de pareri legate de turbina. Cea care revine cel mai des este ca va ceda din cauza schimblui la intervale mari a uleiului. 25 000 – 30000 km, intervalul oficial,pentru un schimb de ulei mi se pare enorm. Mai ales in conditiile in care se circula in Romania. Legat de masini la mana a doua sfatul meu este sa cautati tot ce puteti inainte de cumparare pe net. Sunt o groaza de probleme cunoscute, unele grave, care pot influenta decizia de a cumpara masina sau macar le asumati si asta este dar sunteti in cunostinta de cauza. Cautati inclusiv pe model si an de fabricatie. De exemplu asta cu lantul la BMW ”ataca” dieselul dar nu e valabil si la benzinare sau este neglijabil.

      00
    • Totul e la câte se întâmplă. Daca e 1 la 100.000 nașpa pentru tine, dar se întâmplă. Dacă e 1 din 100 e altceva și nu ar mai cumpara nimeni.

      00
    • @Octtavyan – de unde mitul asta cu daca e pe lant nu se rupe niciodata ?! Un lant se toceste, se intinde, intervin forte suplimentare si se rupe. wtf

      00
    • In caz ca nu stiti. BMW a avut de ales intre o turbina premium una medie si una ieftina:) au ales cea mai ieftina turbina :P Imi scapa numele firmei acum, are birouri si prin Ro.

      Stiu de la sursa de la un baiet care lucra fix in compania care a facut design-ul turbinelor de pe BMW-uri. Ce piesa pica cel mai des pe ele? Coincidenta nu?

      Asta si la X1 rulmentul dreapta spate :) asta e problema lor comunca.

      00
    • X5 la motoarele mari nu are problemele de la N47. de asta am zis ca s-a rupt lantu… wtf.
      Nu zic ca nu se poate rupe nu sunt nebun, dar am masini cu curele cenu se rup, schimbate la timp si un motor cu lant se rupe? Nu aveam 300k fara lant schimbat avea 170…E mai mult decat dubios nu? Tinand cont ca sunt masini pe curele ce merge minim 200k, fara sa le schimbi, pe la Citroen parca.

      00
    • @Octtavyan: la motoarele de 3.0 (in special N57, dar era si la M57 problema) au alta problema misto, ti se rupt flapsurile de admisie cand ti-e lumea mai draga si iti zboara fix in motor, numai bine de schimbat juma de motor dupa.

      00
    • @Emil: genul ăsta de declarație e sperietoare gen „sunt rechini în mediterana”. Ok, sunt dar câți?

      Am N57 și nu s-a rupt nici o clapetă. Când se rupe? Că mie lumea mi-e dragă de ceva vreme.

      00
    • @Ionut, cumva Honeywell?

      00
    • NOU
      #29

      @A

      Hai sa-ti zic una misto.

      In anumite locuri sunt atat de multi rechini, ca sunt pescuiti si vanduti fraierilor ca peste spada.

      00
    • octtavyan… care e pe lant si nu se rupe niciodata…. oh well…

      00
    • @Yngwie: da, tocmai că sunt chiar și Great White, dar care sunt șansele să te mănânce unul? Ok, a fost cazul ăla din Muntenegru din anii 70 parcă, deci șansele nu sunt 0 dar nici nu se întâmplă în fiecare vară de 18 ori că nu ar mai fi nimeni în apă. Așa și cu clapetele lu săracu’ N57.

      00
    • @sin are dreptate, masina a afisat un mesaj de eroare din care sa iti dai seama ca este o problema.
      Este imposibil sa pui suficienti senzori pe o masina astfel incat sa prezica ora si minutul exact cand se va defecta. Sau sa isi faca un disgnostic singura in momentul in care se defecteaza.

      00
  4. Masinile germane premium nu se tin in proprietate fara garantie. La majoritatea se poate prelungi pana la 8 sau 10 ani.

    00
    • Urmand acelasi principiu, sotiile frumoase (toate sotiile sunt frumoase) ar trebui fortate sa poarte centura de castitate, nu?

      00
    • … cu limită de km care face prelungirea garanției inutilă.

      00
    • Garantia in Ro e zero barat.

      00
    • @Autorul: ca sa înțelegi de ce ai luat minusuri (mine included), nu este despre mașini: chestia cu_castitatea (cu_ca intended) este obsolete; dacă i-ai dat apă la moară lui dragos, soția – fie ea și premium – are sau nu garanție, orice ar însemna asta?

      00
    • @alex mi-au decontant porsche reparatie de 15000 lei fara sa comenteze (4000 lei / an prelungirea)
      la mini reparatie de 7000 lei decontata un pic mai greu, cu 3 drumuri si verificari, dar s-a rezolvat (1400 lei/an prelungirea, e de fapt un produs de asigurare)
      cel cu centura de castitate… sa te duci la iumor, esti perfect

      00
    • crator, ce?

      00
    • @cel_negru (ups! BLM): a fost o încercare de explicație (evident eșuată) pentru Autor, care cumva amestecă garanții cu mașini, neveste, centuri etc. Promit să nu.

      00
    • Problema este ca la Bmw conform cartii revizia se face la 30.000 km.
      pe.viitor schinbati uleiul la 10-12.000 km si nu veti avea probleme de genul asta.racitea turbinei se face tot prin ulei si daca acesta este vechi apar si problemele.

      00
  5. NOU
    #42

    Eu aș face o sesizare la BMW Germania cu toată treaba asta, nu cred că nemții își permit măgării de genul BMW România.

    00
    • Urmeaza sa fac asta, dar am zis sa scriu intai in Romania.

      00
    • Nemții își permit orice fel de măgării. Au exterminat populații, au furat clopotele de la biserici din România și au mințit o lume întreagă cu emisiile de noxe. Nu știu de ce au unii o părere așa bună despre nemți!

      30
    • „au mințit o lume întreagă cu emisiile de noxe” toti producatorii nu doar bmw

      00
    • Au mai făcut și alții reclamații către BMW Germania și degeaba. Sunt pline forumurile românești.

      00
    • Daca erai cine trebuia te asigur ca treaba asta nu se termina asa. Este absolut halucinant ce citesc ca raspuns la mail.

      00
    • Pe cine credeți că interesează scrisorile voastre trimise așa, cuiva, undeva?

      Efect au scrisorile adresate cei-ului, cto-ului, etc. predate de portărel. Costă ceva bani, cred că 40 de euro + bani de deplasare. Scrisoarea nu este predată la întrare, secretară, directori, etc. ci direct înmânată persoanei adresate. Nu că ar rezolva ceva la firme ca BMW însă circul și țipetele sunt (probabil) pe măsura banilor plătiți.

      00
  6. Durerea asta in pipota apare la mai toti „vanzatorii” autorizati de la noi din tara, de la aproape toate marcile. Iti dau exemplu Hyundai Romania: iti scriu ode, te curteaza, te pupa, fac orice pana ai laut masina. Dupa care, „vaya con dios”. Te olbiga bineinteles sa mergi la serviceurile autorizate din tara, unde la revizii ti se baga pe gat tot feluri de „investigatii” dubioase. Acum cativa ani a fost o rechemare in toata europa pentru o bucsa de la coloane de directie. Evident la noi in tara nu s-a pomenit de asa ceva. Cand le-am zis, mi-au raspuns flegmatic ca de ce vreau sa par mai destept decat trebuie. Alt caz, tot la revizie, erau cat pe ce sa imi puna alt tip de ulei in cutie decat cel cerut de producator, ca doara „ala al nostru e mai bun”. Chiar daca nici macar nu era compatibil cu ce cerea producatorul. Cand am contactat importatorul, am primit acelasi raspuns generic pe care l-ai mentionat mai sus. Daca nu eram de fata, probabil acuma aveam cutia defecta si injuram marca de masina, nu idiotii din service.
    Bafta!

    10
  7. noo… cam maro situatia dar masina e masina, nu stie cand situatia e grava sau nu.
    E de cacat ca eroarea nu a oprit masina dar nu poti da vina pe constructor/masina in situatia ta. Ai tras paiul cel scurt…

    Intr-o situatie frumoasa BMW ar furniza un motor nou si tu ai achita manopera service-ului dar fiindca Romania si romani la BMW e foarte greu de obtinut asta sau ai noroc cu acest articol :D

    00
    • Asa m-am gandit si eu, costul unui motor este de 38.000 Lei fara TVA. Nu o sa isi asume niciodata o asemenea pierdere. :)

      00
    • O mica parte a devizului de la BMW Cobalcescu :)

      https://imgur.com/a/pensV1x

      00
    • Colier 101 lei :)))))

      00
    • Nu inteleg de ce a trebuit sa o faca bucati si sa o incarce in halul asta. Se putea constata dezastrul fara a fute toata masina. In momentul cand au vazut bucati lipsa din turbina era cam clar ce se afla in motor.
      Nu prea ai ce repara la el, si ca sa o dau in ‘covidism’ eu nu prea stiu motoare reparate capital in reprezentantele din Romania si sa fii multumit dupa 6-12luni de reparatie.

      00
    • NOU
      #55

      @pablo daca te uiti pe goagle, ala e pretul componentei originale in magazin

      @Autorul au fost baieti finuti chiar, daca cauti preturile(ai acolo codurile) pe un vestit magazin romanesc de piese, preturile sunt tot acolo, uneori chiar mai mari
      De obicei serviceurile te umfla si la manopera dar si la piese.

      00
    • @Pablo: este un colier și mai scump, nițel mai jos. Nu înțeleg la ce te-ai aștepta la o mașină care costa miniiim 30k euro. Asta nu e Logan, mah.

      00
    • Motorul este partea cea mai importanta a unei masini. Va mirati ca pentru motor, turbina, intercooler plus motajul acestora trebuie sa platesti 1/3 din valoarea masinii?
      Mie mi se pare oarecum un pret normal, tinand cont ca discutam de o masina premium.

      00
  8. „s-a dus turbina, din turbină a ajuns cumva șpan n motor și s-a dus motorul”

    Raspunsul e aici, mai exact „span in motor”. Nu exista senzor, electronica sa detecteze spanul. Mesajul ala din bord a fost dat pe baza sezorilor de presiune din turbina, ca s-a dus si nu mai oferea boost cat trebuie. Iar asta poate avea mai multe cauze. LEgat de pompa de ulei ca a crapat (eu as zice ca asta a crapat prima, nu a dat ulei la turbina si a crapat si aia), ar trebui sa existe senor de presiune ulei, daca presiunea totusi a fost ok, alte bube nu prea se pot detecta. Aaa, da, daca pui 12623763 de senzori peste tot, da, dar ar creste complexitatea si costurile.

    00
    • Multumesc pentru explicatie. Am uitat sa mentionez ca s-au mai gasit doar 2 litri de ulei din cei 5.2 cat trebuia. Mi s-a spus ca turbina a consumat ulei.

      00
    • ai mai putea cauta prin dezmembrari o masina lovita din spate si sa iti faci „transplant” de motor….asta daca gasesti masina donatoare la pret si stare ok

      00
    • Posibil sa fi avut turbina joc de ceva timp ( din ce stiu face un suierat), sa fi scapat ulei si cand a scazut sub nivelul minim atunci au inceput belelele cu restul. Si cum se zgarcesc producatorii la sensori, sigur nu are senzor de nivel ulei.

      00
    • BMW X6, din 2014 parca, al cumnatului meu, a crapat la fel, pe o autostrada prin Spania. Lui i-a aparut mesajul sa traga pe dreapta, dar pana a apucat sa opreasca complet s-a distrus complet motorul, in cateva secunde de la primul mesaj. I-au spus ca de la pompa de ulei a fost problema, nu am cerut detaliile exacte, dar aceleasi simptome ca tine, 1 litru sau 2 de ulei ramasi in baie, turbina distrusa, span in motor, peste 10.000 de euro reparatia.

      00
    • sau cauti una de Anglia cat S (structural damage). platforma e vreo 500

      00
  9. Uaileu! Tigaie. O vinzi pe bucati si aia e. Nu mai merita reparata in veci.

    Ori o tragi intr-un garaj si o transformi in proiect tata fiu si ii faci o conversie la motor electric (Glumesc, ar costa tot vreo 10 mii de euro distractia fara sa mai iau in calcul bataile de cap).

    00
    • Sau cumpara un motor+turbo de la o masina avariata si cu 3-4 mii de Euro rezolva problema.

      00
    • Nu mai merita, stai linistit. Motorul termic este foarte complicat.

      Am facut treaba asta cu Cielo a lu tata. I-am dat motorul jos si dupa ce l-am refacut (tot am schimbat in afara de bloc) l-am pus la loc si surpriza :))))))))))) Nu mergea, a trebuit sa luam cablu cu cablu sa vedem unde ce e intrerupt. O saptamana ne-a luat. 2 mecanici am avut pentru operatiunea asta si cand am terminat au zis ca nu se mai baga niciodata la asa ceva.

      Nu trebuie decat sa nu aliniezi/asezi o chichita cum trebuie, asta o sa produca o vibratie si vibratia aia o sa tufa ceva :) .

      00
    • @IonutO: conversia in electrica e mai complicata la cutie automata (normal se inlocuieste ambreiajul cu un fel de cuplaj direct si se lasa masina intr-a doua. Si daca e 4×4 e si mai complicat. Si mai trebe inlocuita servodirectia. Proiectele astea se fac mai bine pe masini clasice, vintage.

      00
    • Lasa conversia la electrica. Aia a fost o gluma mai mult.

      Vorbesc strict de motorul termic. El in sine are foarte multe componente in miscare, componente care daca nu sunt asezate perfect creaza vibratii. Iar vibratiile alea or sa futa X,Y si Z piesa mai repede decat in mod normal. Aici bat eu.

      Conversiile la motoarele electrice sunt doar pentru oameni in cautare de un hobby nou :) nu solutii serioase.

      00
    • tot @alex, dar stiu ce zici. Ai dreptate ce zici tu acolo.

      00
  10. In Romania cu cat masina este mai scumpa cu atat teapa trasa de reprezentanta va fi mai groasa. La orice marca

    01
  11. „O accelerez puțin, cum dădea să intre turbina, cum apărea eroarea.” .. ai cautat-o cu lumanarea. Probabil nu se strica daca mergeai usor, la relanti. Cum, dealtfel, masina ti-a cerut.

    00
  12. Nu stiu daca ajuta la ceva, dar fix la fel a patit si sefa-mea cu X1 ei. Masina noua, din 2014, exact aceeasi problema, doar ca de 2 ori. De fiecare data BMW i-a inlocuit motorul si turbina (UK), in una din cele 2 intamplari, i-a luat foc masina cand a oprit.
    Dar e ceva relativ normal sa mergi pe autostrada si sa vezi un BMW tras pe banda de urgenta, uneori in flacari. Intr-un final a renuntat la ea si are un Jaguar acum.

    00
  13. Stiu ca e usor sa comentam de pe margine dar pare ca ai asteptari nerealiste de la masina. Cand ti,ai spus “s-a dus turbina” poate ca ar fi fost intelept sa opresti si sa intrebi pe cineva.

    00
    • Clar, ar fi fost foarte intelept. Doar ca ei am avut incredere in ceea ce zicea eroarea. Cat traim invatam… nu o sa mai repet greseala asta. :)

      00
    • „Limp-mode” este pentru scos masina din trafic in siguranta inainte de tractare, nu pentru mers 30-40 de km in regim de autostrada.

      00
    • Limp-mode parca iti limiteaza viteza la o valoare mica dar sigura.

      00
  14. Am avut mesaj similar si eu, X3 motor 2.0, masina ccan 20.000 km la bord.
    A disparut dupa ce am oprit si repornit.
    S-a intamplat de 2 ori.
    Dupa ceva vreme am fost la revizie, am aratat mesajul
    Au schimbat valva EGR, gratis ca era in garantie.

    In cazul meu cred ca era din cauza faptului ca mergea pe distanta scurte, max 2 km.
    Un motor diesel nu este pentru asta.

    Caz similar cu Customer Satisfaction la VW. Motor TSI, 76.000 km,consum are de ulei.
    Dealerul m-a informat ca producatorul VW spune ca 0,5 litri la 1.000 km e normal. Am email. Am scris la VW Germania. Au FW la Porsche Ro care mi-a dat un raspuns similar ca al tau.

    00
    • NOU
      #83

      In 10 000 Km it iconsuma 5 litri de ulei? Nici nu ai atita in baie. Ce faci, umbli cu bidoanele dupa tine?

      10
    • EA888 rev 2… „Minunata” revizie

      00
    • @Martha Logu
      Asa le-am spus si eu: Ce fac ? e scuter sa consume atat?
      Am achitat reparatia integral

      00
    • La VW diesel scrie in manual ca poate consuma pana la 1L ulei la 1000km. Cand aveam VW aveam mereu un bidon de ulei cu mine, sa fiu pregatit cand imi spunea masina ca trebuie sa pun ulei.

      Si la alte marci, chiar si la motoare pe benzina, am vazut ca scrie ca poate consuma 1L/1000km.

      00
    • Bmw si Vag se vand in virtutea inertiei, ca au auzit romanii de la bunicii lot ca-s bune.

      10
    • poate sa ne zica vali ceva despre subaru?
      la autokino am facut revizia simultan cu un subaru. proprietarul tot insista sa nu uite sa-i puna un bidon cu 1 litru de ulei in portbagaj.

      00
    • la forester consuma ulei când o forjam. dar plm, 2.5 turbo, nu o luasem să merg civilizat cu ea.
      xvul consumă ulei doar la drum lung, când merg pe autostradă o zi întreabă. în rest nu.

    • Confirm problema cu uleiul pe VW. Prima mașină, un Passat b6 1.9 era o gaură neagră de ulei. Completam de 2-3 ori minim între revizii. In schimb, fiabila. Am făcut peste 200.000 km cu ea fără probleme pe la motor, singurele costuri fiind niște rulmenți și bucse & co de 2 ori (drumurile de la noi, ca e imposibil sa mergi prin Moldova fără sa îți sară rotile). S-a dus în liniște la un viraj stânga pe un DN, unde a scos un sunet de buhai lovit cu pietre. Turbina decedata, șpan în motor. Fara avertizări în bord, a murit subit.

      00
    • Dap. Tsiul mananca ulei. E feature nu problema.

      00
    • La fel si la mine, aceiasi eroare, X1, F48, motor 2.0. Schimbat valva EGR in garantie.

      00
  15. o firma care se respecta iti plateste ceva din reparatie (goodwill)
    nu cred ca se pot pune suficienti senzori ca sa poata stabili computerul de bord cand e 100% sigur sa continui cursa si cand nu (fara sa te puna sa mergi pe platforma la fiecare check engine)

    nu stiu daca in romania exista firme care se respecta

    00
  16. Trist…. Totusi cam mic kilometrajul a.i sa se duca turbina. Aia de la BMW niste jegosi prin raspunsul dat

    00
    • Stiu din alt exemplu (era vorba de un X3 la care a crapat turbina la 90.000km) ca turbinele de BMW au un filtru care trebuie schimbat. Daca nu il schimbi sanatate. Cum acest model are „Mașina are acum 147.000km” e foarte posibil.

      Pentru Autor, verifica daca turbina de la masina ta are filtru, daca are si nu a fost schimbat niciodata poate ai o sansa sa ceri despagubiri la serviceul care a facut reviziile.

      00
    • Am cumparat in 2005 un BMW 530D 2004 din Germania.Dupa ce a ajuns masina in Romania am schimbat aproape tot la ea,de la telescoape,la amortizoare si asa mai departe.La 100.000km s-a dus dracului turbina,schimbata la un service,pentru ca doua luni mai tarziu sa o schimb din nou.E vesnica problema a BMW-ului.17.000 euro pretului ei plus inca 10.000 bagati in ea,incat am dat-o cuiva din familie sa ma scape de o cheltuiala inutila.Probabil acum a ajuns cotet de gaini,cum de altfel merita toate BMW-urile.
      Cat priveste reactia service-ului/dealer-ului o sa intelegi din link-ul asta ca e o practica unitara : https://evz.ro/avocatul-dan-chitic-povesteste-pe-propria-pagina-de-facebook-nef.html

      00
    • La masina avocatului probabil ca mecanicii si-au dat seama de problema dar au asteptat sa iasa masina din garantie.

      00
  17. BMW Romania nu-i acolo ca sa se ocupe de persoane fizice. Puteau totusi sa fie mai atenti cu un client. Trimite mail direct la BMW in Germania, spune-le ca esti tratat cu curu’ si intreaba-i pe aia cum e posibil asa ceva.

    Aia de la reprezentanta, mesteri mari. La modul ia toate cacaturile si hai, jet d-aci. Dar hei, asa-i cu reprezentantele, singurul lor scop e sa jumuleasca clientii de bani.

    00
    • Hmm… da si nu. Pana la urma soferul este o persoana fizica, nu un CIF sau un CUI. Un raspuns mai personalizat m-ar fi satisfacut, nu ma asteptam la mai mult de la BMW Romania.

      00
    • >>La modul ia toate cacaturile si hai, jet d-aci
      Si ce ai fi vrut sa-i faca, sa monteze totul la loc doar ca sa fie demontat in alta parte?

      Abordarea din start a fost gresita, cand vedeau uleiul ala sclipitor (si probabil e printre primele chestii vazute) trebuia sa-i zica ca e buba mare si extrem de scumpa, si aici OP trebuia sa decida daca o mai face acolo sau o duce la service independent.
      Banuiesc ca cu cam 2000E gaseste un motor reconditionat, plus turbina, plus intercooler plus manopera probabil pe la 5000 costa distractia finala din care rezulta o masina in care nu mai poti avea incredere.

      00
    • Ce voiam sa spun e ca BMW Romania nu e ca sa se ocupe de problemele care le au proprietarii de BMW cu masinile lor, de unde rezulta raspunsul ala – vezi la dealeri. Dar, puteau raspunde mai elegant, cu un raspuns – cum zici tu – personalizat.

      00
    • Din toata saracia sa faca si el un site „nubmw” , pentru „reclama”, cum a facut cel cu nuskoda…

      00
    • Ala cu „nuskoda” isi luase Rapid cu motor de 1.4 si avea impresia ca si-a luat ceva VR.

      00
    • @Sabotor era Octavia :D

      00
    • @Zidane
      nu bag mana-n foc, da’ parca eu tin minte ca era vorba de un Rapid cu motorul de 1.4. Si daca era Octavia, tot dracul ala, nu era masina de plecat primul de la semafor.

      00
    • @Sabotor let me google for you: https://zoso.ro/nuskoda/
      Si s-a mai plans unu cu un superb (1.4TSI DQ200 – celebrul ambreiaj uscat lukk) un fel de lemon car.

      Daca te apuci sa compari cu un 320i sau mai mare, 1.4/1.5-ul nu pare mare brânză dar, performance wise, se apropie de un 2.0 TDI.
      Revin cu niste cifre când fac ochi (dupa ce beau cafeaua)

      00
    • @sabotor cu mica întârziere… Arunca un ochi aici:

      http://www.zeperfs.com/en/match4661-6630-6014-7251.htm

      nu stiu de ce astora nu le merge site-ul din horanj.

      00
    • @Zidane
      Nu modelul masinii e important ci ideea e ca ala-si luase Skoda de 1.4 de care tragea de parca-si luase VR.

      Apropo, frate-meu are Jetta cu motorul ala, cu cutia aia, cam in acelasi timp si… pula mea ma, nu s-a stricat nimic. Dar, cum am mai scris si la alte articole, oi fi eu si aia pe care-i cunosc personal mai norocosi, ca noua nu ni se strica nici VAG, nici Mercedes, nici BMW, ci doar Renault, Fiat si Peugeot. Doar cititorii zoso.ro au probleme cu tot ce-i VW, Skoda, Audi, BMW si Mercedes.

      00
  18. NOU
    #109

    In concluzie, daca plateai o platforma cand ai primit eroarea, poate nu mai aveai dauna totala.

    Pe tine nu te mai ajuta sfatul asta, dar poate citesc si altii.

    00
  19. Ori e o greseala in text, ori e ceva stricat la BMW. Cum adica 10 revizii in 5 ani?
    Inteleg ca ai facut cam 25.000 km/an, masina cere revizie la 6 luni sau 12.500km?

    00
    • Da, cam asa. Poate nu 10, dar 9 sigur. Vara si iarna ne plimbam mult. Eu sunt din Baia Mare, stabilit in Bucuresti. Merg acasa la parinti cat de des pot.

      00
    • Posesor de BMW. Am intervalele de service 2 ani sau 30k km.

      00
    • NOU
      #114

      @Matei: la orice BMW, se face revizia pana in 15.ooo km ( de preferat sa nu se depaseasca 12.000) … sau cel putin o data pe an daca nu se face numarul asta de km … nu mai puneti botul la 30.000 km …

      00
    • NOU
      #115

      @vlad_tiran_din_vitan : Deci sa nu am incredere in ce imi zice computerul de bord (urmatoarea revizie peste 30.000 km sau peste 2 ani, oricare ajunge prima) sau ce-mi spune service-ul BMW (acelasi lucru), ci sa cred ce zice vlad_tiran_din_vitan .

      Confirm ce zice @Matei mai sus.

      00
    • @Vai si amar, daca mergi pe autostrada in peste 80% din timp poate ca este in regula sa faci schimbul de ulei la 30.000 km. Atunci cand circuli in marea majoritate a timpului printr-un oras aglomerat ar fi bine sa faci schimbul de ulei mai des.
      Dar fiecare face cum crede mai bine. Normal ca nu o sa asculti de un dorel de pe net si o sa cantareasca mai mult recomandarea unui mecanic.

      10
  20. De ce ai un bidon de ulei GM in portbagaj?

    00
  21. Sufar alaturi de tine, fara ironii dar citind despre situatii ca ale tale imi reamintesc ca parca e ok si saracia and conduc o coaja din 2005 cu 150000 km (reali) si intretinuta cum am putut mai bine.. succes OP, iti doresc sa ajungi la o varianta mai buna. sanatate!

    00
  22. NOU
    #121

    Detinator de BMW. Tot celebrul N47 ca si la tine.
    Saptamana viitoare e programata pentru livrare tot un BMW nou. Tot N47.
    1. Sunt masini extrem de bune insa cu niste probleme specifice. Verificarea acea suplimentara de care spui tu ar trebui sa fie mult mai amanuntita. Curatita galeria de admisie si verificate clapetele (se rup clapetele), turbina mica trebuie data jos si verificata ca e mai problematica, distributia facuta neaparat ca lantul ala se rupe in draci, epuratorul de gaze se infunda ajungandu-se si pana la spargerea capacului de culbutori, EGR-ul face si ala probleme etc. Nici un service sanatos la cap nu iti face bucati motorul pentru vacanta doar daca le-o ceri expres. „Am venit sa imi verificati masina pentru Grecia”. „Foarte bine, dureaza 3 zile, costa 4.000 de lei ca trebuie sa dam jos multe de pe masina”.
    2. Tu ai banuit ca a crapat turbina. Cand banuiesti asta nu mergi mai departe nici batut. Ca nu are ce sa se intample decat lucruri mai nasoale.
    3. Devizul ala e super nasol. Motor cu totul din dezmembrari (sunt multe cu km putini de pe Anglia), intercooler, turbina, filtru de particule, masina facuta in service ca lumea insa nu reprezentanta si iesi mult, mult mai ieftin.
    4. Turbina e o piesa a carei distrugere fizica e greu de cuantificat de senzori. Ei sesizeaza ca motorul primeste mai putin aer, etc. Nu au de unde sa stie senzorii de pe masina ca tie ti s-a rupt axul sau mai stiu eu ce.

    00
    • Masinile astea zici ca sunt rachete NASA ori merg perfect ori un senzor zice ceva dar nu tot si da buleala 100% ori nu spune nimic si explodeaza. Trebuie sa ai banii lui Escobar ca sa-ti cumperi asa ceva, se strica o arunci ca pe sosete

      00
    • Atitudinea romanului: e foarte buna masina, are probleme specifice, cu cost mare si pentru ca am un fin, care e mecanic specializat in bmw de-mi face rost de piese ieftine si manopera moka, e o masina extrem de buna si ieftin de intretinut. Recomand!
      Esti un prost ca nu-ti iei bmw.

      00
    • Clapetele se anuleaza a fel si EGR-ul atat fizic cat si din soft sanu mai cauzeze probleme.
      Distributia al N47 o faci preventiv nu exista discutii, de asemenea turbina costa 100 de lei verificarea, odata la cativa ani nu e o avere, sau un sa zicem 30000km ca interval

      00
    • Bre, eu mecanic nu sunt. De fapt, când vorbim despre mașini sunt pe lângă. Dar îmi permit și eu sa te intreb cum funcționează treaba asta cu anulatul lucrurilor prin motor? Cum fac unii cu filtrul de particule? Adica am senzația că dacă lucrurile alea ar trebui anulate, nu le-ar mai pune pe masina.

      In continuare, dacă totuși anulezi 2-3 lucruri de ti se par in plus, atunci când mașina îți dă vreo eroare prin bord, mai ai siguranța că eroarea este pe bune sau că este de unde trebuie? Pentru că ma gândesc ca tot motorul e-un sistem gândit sa meargă într-un anume mod, dacă tu vii cu modificări și patch-uri, câtă încredere mai ai în cosmelie?

      00
    • EGR-ul si clapetele sunt pentru NOx, filtrul de particule pentru, evident, particule (funingine). Anularea lor duce masina in afara parametrilor de poluare pentru care a fost omologata si ar trebui pedepsita cu retinerea talonului + amenda + bataie.

      Dar nu scoate fum si trece ITP-ul zice cocalarul care le anuleaza, masurand el cu ochiul emisiile.

      00
    • NOU
      #127

      ITP-ul nu inregistreaza particulele, deci testul de noxe iese la fel si cu dpf si fara.

      00
  23. Acuma înțeleg de ce oamenii din State se feresc de europene și mai ales de BMW ca de naiba.
    Sunt mașini frumoase, performante, dar fiabilitatea s-a cam dus rauy de tot în ultimii ani.
    Din moment ce ai făcut toate reviziile la reprezentanță, bănuiesc că îți permiți un avocat care pe baza acestui lucru și a mesajului care îți spunea să mergi liniștit să îți obțină niște despăgubiri babane.
    Eu în locul tău aș fi oprit pe loc când a apărut prima problemă, dar e posibil și atunci să fi fost prea târziu.
    Totuși 147000 km doar? Nu e cam foarte puțin?

    00
    • Acuma înțeleg de ce oamenii din State se feresc de europene și mai ales de BMW ca de naiba.

      320.000 bucăți în 2019. se feresc de ele la greu.

    • @zoso un fost manager de al meu s-a mutat in Texas cu munca. Si-a luat X5. Nou. Probleme gramada in vreo 6 luni. A vandut-o si acum are ceva truck de ala imens. Pe principiul ca e in Texas. No problem de ani de zile. El fiind neamt.
      Anyway, se vand bine in US, insa nu sunt ferite nici acolo de aceleasi probleme.

      00
    • In US sunt majoritatea pe benzina, fara probleme cauzate de 2-3 turbine

      00
    • @vali: fain site.
      Si 320k bucat in contextul total de 17,053,566 automobile, mai e mult? Cat vine? 2%
      Unde totalul inseamna: Total Market Volumes, which include passenger cars as well as light commercial vehicles (LCVs)
      Sa zicem ca din alea 17 milioane, jumate sunt LCV. 8 milioane de automobile – 4%

      Dar da, BMW e pe locul 2 la lux. Dupa MB, inaintea lexusului. Ai putea zice ca in contextul automobilelor de lux, nu se feresc.

      00
    • 4% în condițiile în care nu vând mașini ieftine…

    • Asta pentru ca americanii prefera cutii automate. Stiu, exista tot mai multe automate europene, dar americanii o stiu p-aia ca europenii conduc manuale.

      00
  24. O mașină e un ansamblu de fiare în mișcare. Nu contează că e Dacia 1300 sau BMW serie 9, e doar o mașină care se poate defecta. Cu cât e mai complexă cu atât pot apărea mai multe probleme, mai costisitor de rezolvat.

    E o chestiune simplă de fizică și mecanică.

    00
    • Si cu toate astea exista masini care merg sute de mii de km fara probleme la turbine sau alte minuni specifice marcilor premium…

      00
    • Dar si performantele sunt mult mai reduse.
      Un motor performant este automat si mult mai complex. Iar aceasta complexitate vine cu mai multe componente ce se pot defecta.

      00
  25. AutoCobălcescu a reușit să atingă cel mai scăzut nivel de profesionalism, devenind precum un service de cartier condus de un amator. În iunie 2020 am zis să merg să fac ITP și revizia la ei deoarece aveam nevoie de un electrician din cauză că închiderea centralizată a mașinii nu mai mergea. Adică se punea alarma și se închidea mașina dar când doream să o deschid (indiferent dacă foloseam telecomanda de la alarmă pe cea din telecomanda cheii mașinii) nu se mai deschidea și trebuia să folosesc cheia.
    Am plătit revizia și ITP-ul cu cel puțin 50% mai scump decât anul trecut iar pentru închiderea centralizată mi-au făcut deviz separat pentru calculatorul de injecție în care incluzând montarea și demontarea componentei, valoarea totală era de 2880,87 lei (e vorba de un Logan la care alarma conectată la închiderea centralizată a fost pusă de ei la achiziționarea mașinii și a costat 100 euro). Logic că am spus că nu vreau să îmi dublez valoarea mașinii și am refuzat.
    Partea ciudată a fost că atunci când am ridicat mașina am observat că închiderea centralizată/respectiv alarma nu mai funcționa deloc. Am vorbit la recepție și m-au făcut mincinos că alarma nu mergea când au preluat mașina și la insistențele mele au băgat-o în garaj din nou și au ridicat capota și au conectat o chestie și în câteva secunde mașina a funcționat normal (adică tocmai îmi rezolvaseră problema pentru care am vrut să apelez la ei).
    Dar per total am rămas cu un gust amar în gură legat de atitudinea lor și de modul cum mi-au rezolvat mașina (că mi-au anulat alarma și nu mi-au lăsat-o așa cum a sosit inițial).
    Dar se pare că nu sunt singurul care trece prin experiențe neplăcute cu service-ul AutoCobălcescu de pe Splai.

    10
  26. Eu nu inteleg urmatorul lucru. Cum adica tu ai cumparat o masina fabricata cu doar un an in urma si a mai avut doar 1 an garantie? Adica 2 ani in total? Ce masina e asta? Prajitor de paine de pe emag? Inclusiv un Renault obosit are minimum 3 ani si uneori la promotii mai prinzi 4 ani. De ce ai facut 10 revizii in 130.000 km? Asa de des? In 5 ani faceai revizia la un an, practic la fiecare 25.000 km, cu un ulei bun nu aveai nicio treaba. Le-ai facut mai des si la ce te-a ajutat? Tot a crapat motorul. Dacia ofera garantie extra de pana la 200.000 km cu revizii la 30.000 km. Deci clar un schimbat de ulei la fiecare 13.000 km e aruncat cu bani pe fereastra. In plus, de ce ai mers la BMW sa mai faci revizii dupa ce nu mai aveai garantie? Doar ca sa platesti dublu?

    00
    • Andrei, reviziile le-am facut de fiecare data cand mi-a cerut masina. Nu la un anumit numar de kilometri, pentru ca se tine cont de cum s-a mers cu ea. Nu cred ca are rost sa comparam 5.000 km in Bucuresti cu 10.000 in afara, pe DN-uri si autostrazi.

      De ce am ales sa le fac la BMW? Probabil de snob ce sunt, ma gandesc acu :)

      00
    • Mașinile SH au 1 an maxim garanție

      00
    • Pai si cu garantia? Eu stiam pe cineva care si-a luat 328i, tot de la MHS, nou, l-a luat cu 5 ani garantie si service inclus, complet moka. Adica inclusiv stergatoare si placute au inlocuit gratuit in primii 5 ani. Cum ai avut doar 2 ani garantie?

      00
    • SkizZ, garantia nu e transmisibila la BMW?

      00
    • E posibil ca vreun Dorel sa fi schimbat niste pieseai accesibile, pentru vreun prieten, cit a stat masina in garaj pentru revinzare…

      00
  27. Io nu cred, n-are cum, tot romanu’ stie ca masina jermana et masina jermana… Oh wait dieselgate…

    00
  28. Mai bine sărac cu mașină de la o băbuță din vest..

    S-a dat deja?

    00
  29. NOU
    #148

    Am mai auzit o poveste similara tot cu n47 seria 4.
    Ceva ma face sa cred ca tot de la distributie i se trage, desi dupa 2010 era vorba ca au remediat din probleme. Totusi vorbim de masini relativ noi.

    Ar fi o idee, daca vrei n47, sa iei una 250.000, daca n-a crapat pana acum, mai merge. Sigur, distributia trebuie schimbata.

    00
  30. NOU
    #149

    Nu mai luati BMW. Va stau in gat Mazda, Ssang Yong, Honda? Honda mai ales e exact opusul BMW la motoare (sunt nemuritoare). Iar la japoneze ai avantajul ca alimentezi pe partea cealalta.

    00
  31. Ma gandesc ca la pretul de BMW Seria X1 cu 20.000 km sh iti puteai cumpara Kia Sportage cu dotari echivalente, nou si cu garantie de 7 ani la motor. Si revizii probabil la jumatate de pret. Sunt curios, ce te-a determinat sa alegi BMW-ul?

    00
    • cu garantie de 7 ani

      garanția la motor e orală. când nu vor vrea, vor spune „modul de exploatare a fost de vină, nu noi, nu vă putem ajuta, marș” și gata garanția.

    • Design-ul in principiu, X1 si inca vreo 2-3 masini mi se par cele mai frumoase. Apoi, faptul ca e 4×4 fara sa fie ditai namila, pe atunci mergeam des la pescuit pe diverse coclauri. Mai incoace, am inceput sa ne dam pe biciclete si pe skiuri.

      00
    • „garanția la motor e orală”

      Pe de altă parte, având 7 ani garanție poate știu și ei ceva și în medie n-au probleme cu ele în perioada aia.

      00
    • Domnu Andrei, de banii aia putea sa-si cumpere un audi A4 sau chiar A6 cu ceva mai multi km dar la care nu se strica motorul pe autostrada.

      00
    • Puteai sa iti iei 2 loganuri sau o caruta cu 5 cai frumosi sau un OZN.

      Ai vrut X1 – bravo, ai facut o alegere buna. Ti-ai luat o masina care este frumoasa iar producatorul este renumit ca face masini sigure si fiabile.
      Nu este vina ta, ca dupa 6 ani si 150.000km a crapat cu totul ( si o dacie 1310 tine mai mult de atat, pm peste 99.99% dintre masini duc mai mult de atat ).

      Personal, iti multumesc ca ai impartasit asta cu noi ( o sa evit BMW-urile ca pe draq vazand ce inseamna customer service in Romania + Suzuki :D). Vreau sa iau o masina mai mare si aveam 3 optiuni: X3 … si inca doua . Mi-ai facut decizia mai usoara.

      00
    • @beb… nu se strica pana cand se strica :)

      Asta este acum. Intre timp mi-am luat, cu 2.000 EUR, o benzinara sa merg cu ea prin oras.

      00
    • „Design-ul in principiu, X1 si inca vreo 2-3 masini mi se par cele mai frumoase.” :) Pt ca omul isi ia masina de frumusete, nu sa-si faca treburile/sa-si usureze viata.

      Bre, deci n-am nici-o simpatie pt astia cu BMW. Cand iti iei in R. masina de cocalar-manelist, am empatie zero. Inseamna ca banii iti vin mokka de undeva + vrei sa show-off, sa arati ce bastan esti.

      00
    • Mie Kia mi-a schimbat bucsile pe spate in garantie, dupa 60000km.
      In rest, nici o problema in 5 ani, cu 3 masini Kia pe benzina, GDI si MPI.

      00
    • @pi: hello, fellow timisorean! :D

      00
    • @DanC, asta este unul dintre cele mai proaste comentarii pe care le-am auzit pe blogul asta.

      00
  32. Pai si ce vroiai? Sa te anunte ca incepe secventa de autodistrugere? Plm.. sunt fiare.. crapa.

    Chiar daca e BMW.. recent masinile cu pretentii au inceput sa aiba probleme multe si grave.

    Si inca ceva.. nu zic ca de aia a crapat, dar din ce povestesti cumva imi dai impresia ca esti genul care merge incet ca sa menajeze masina. Din pacate, paradoxal, motoarele conduse incet au mai multe probleme decat cele conduse aproape de limita.. macar din cand in cand.

    00
  33. Nu mă pricep la mașini, mai ales la BMW, dar ce înțeleg eu de aici e că autorul și-a luat mașină de 30k și nu și-a făcut casco

    00
    • casco nu acopera asa ceva.

      00
    • Corect, Casco nu acopera asa ceva.

      Apoi, am specificat faptul ca masina s-a luat prin leasing, care nu se poate fara Casco.

      00
    • Casco la motor? Există așa ceva?

      00
    • De ce nu acopera Casco? Mi se pare dauna totala. Valoarea reparatiei declarata de aia e astronomica. Ai putea deja lua o masina noua chiar SUV cu suma aia.

      Am zilele astea un caz similar: Am scapat telefonul in apa 2 secunde si s-a dus naibii. Costul inlocuirii pieselor (nu se incearca repararea ci doar inlocuirea) este mult peste produsul nou. Ce fac, il carpesc sau iau altul nou, asigurare nu am.

      00
    • NOU
      #179

      >asambleaza inapoi componentele esentiale si las-o sa mearga la vale prin coclauri
      >cu putin noroc se zdrobeste de copac
      >nu mai stie nici dracu’ daca a functionat inainte sau nu
      >casco

      10
    • ca rata la muci … asa s-au aruncat …

      00
  34. Autoare, sa ne mai faci un follow-up.
    Chiar as fi curios daca rezolvi ceva la reprezentanta mare (RO sau DE), in baza mesajului aluia de pe consola care te-a trimis efectiv in gura lupului.

    00
    • Right…
      – Am o problema cu masina de spalat, s-a stricat motorul, nu mai invarte.
      – Stiti ca nu mai aveti garantie, au trecut 4 ani de cand o aveti
      – Da, dar va arat bonurile de la supermarket din acesti 4 ani cu detergent de calitate si Calgon, si plus ca nu am fortat-o deloc. Trebuia sa tina mai mult.
      – (crickets playing in the background)

      10
    • @CK rofl… ăla a fost exact cazul meu.. numai că la mine era pompa de evacuare.
      cei de la service-ul autorizat Samsung mi-au cerut (în 2018) 700 lei ca să schimbe pompa de evacuare la o mașină de spălat veche de 6 ani…. am zis pas și am demontat-o eu apoi am mers cu poza pompei pe telefon la un magazin de piese de schimb din oraș.
      Am găsit o pompă nou nouță, identică. 35 lei (yep, 35 = NOT a typo) m-a costat pompa (de fapt un mic motoraș cu palete), +3 ore timp de mers prin oraș și alte +2 ore demontarea celei vechi și montarea pompei noi, față de 700 cât îmi cereau cei de la service Samsung.

      00
    • @Calvin Klein: „– Da, dar va arat bonurile de la supermarket din acesti 4 ani cu detergent de calitate si Calgon, si plus ca nu am fortat-o deloc. Trebuia sa tina mai mult.”
      Priceless! Ești stand-up comedian, este?

      00
    • @crator, nu stiu daca @CK este comediant, dar tu ai putea sa incerci. Sa te bazezi asa… pe ironii fine.

      00
  35. Masina are 6 ani. Garantie nema. Ce treaba sa mai aiba BMW?

    00
  36. @Autor: Eu de când am luat mașina, am auzit că după un drum lung, dacă e turbo, trebuie să o lași puțin pornită la relanti pentru ca turbina să se răcească.

    O am de 10 ani și peste 200000 km, fără probleme.

    Poate și din cauza asta ai avut probleme, trebuie să iei în calcul și acest aspect.

    Mai multe detalii: https://mechanics.stackexchange.com/questions/18438/do-you-really-need-to-cool-down-your-turbo-after-hard-driving

    00
    • Doar nu are casa chiar in marginea autostrazii, sa intre in garaj direct cu 260. Cind intri in oras si dai de semafoare e indeajuns.

      10
    • Aia care au conceput start/stop ce zic?

      10
    • Pe masinile cu sisteme stop/start anumite componente au fost reproiectate, astfel incat sa reziste la stresul suplimentar.
      In plus, sistemul stop/start nu prea intra in functiune in cazul in care circuli pe autostrada cu viteze mari, chiar daca din cand in cand franezi pana la oprire.

      00
  37. Mie nu mi se pare nimic iesit din comun ca o turbina sa se defecteze la o masina de 5 ani si 147.000 km; daca luam statistic cate turbine s-au defectat la N47(cred ca e mitsubishi turbina), cred ca sunt destul de putine, este doar ghinionul autorului ca el se numara printre ei;
    Era de mare utilitate o garantie premium la achizitie (in alta tara , cumperi un bmw rulat,faci credit pe 5 ani prin institutia lor financiara cu o dobanda un pic mai mare ca cea a pietei, si primesti garantia premium selection pe durata creditului-urmand ca un utilizator pragmatic sa inlocuiasca masina cu alta, tot garantata), la fel cum de util ar fi fost sa imobilizeze autoturismul la aparitia erorii, probabil ca ar fi scapat cu 2000 ron reconditionare turbo.

    Masina indiferent ca a fost servisata la cobalcescu, filaret, etc sau gigel service, nu mai este in garantie, drept urmare legal, si moral revanzatorii bmw din romania nu mai au nici o responsabilitate(iar asta se intampla in orice tara , nu doar romania).
    Ai doua optiuni: ori vinzi masina in starea care este, sau cauti un service dedicat, care va evalua daunele din motor, va decide daca merita reparat sau inlocuit, iti va cauta un motor sh (caruia ii va face o revizie completa), reconditionare turbo, eventual o inspectia aprofundata a sistemului de filtrare a particulelor/vacuum, etc….and life goes on.
    Nu ai precizat daca ai cutie automata sau manuala, la fel cum nu ai precizat mediul in care a fost utilizat autovehiculul-dar diesel turbo modern+oras aglomerat =love

    00
    • Spot on. In plus, chiar daca se mediatizeaza cazul, si presupunand la absurd ca BMW ar agrea sa schimbe motorul, ar crea un precedent si s-ar trezi toti cei cu motoare cazute ca vor si ei acelasi tratament.

      00
    • Corect ce zici tu, dar Autorul (si eu) cred ca altceva vrea sa zica.

      Cum este posibil ca la atatea revizii sa nu fie observat acel consum de ulei? Turbina nu crapa asa repede. Daca turbina nu merge in parametrii apar coduri de eroare (amestec sarac/bogat, lipsa boost, etc).

      In cazul asta cred ca e o combinatie de factori, pe deoparte exploatarea necorespunzatoare a masinii, recunoscuta de proprietar, care chiar daca a facut kilometrii multi nu a mers turat cu ea si pe cealalta parte intretinere necorespunzatoare, adica ulei de proasta calitate. Si foarte mult ghinion …

      Intrebare pentru posesorii de BMW: e posibil ca atentionarea de revizie sa fie din cauza de nivel de ulei scazut? Poate de aia a facut asa multe revizii.

      00
    • @Kulcsy nu, avertizarea de revizie e ceva static: data X sau Y KM parcurși. Când una din cele 2 trece de valoarea setata la ultimul reset din service atunci apare avertizarea

      00
    • O mențiune totuși: eu știu ca valoarea respectivă doar se resetează și își pune mașina noua valoare automat. Există poate și varianta ca cei de la service sa fi pus o valoare custom mai mica intenționat

      00
  38. turbina s-a stricat din cauza uleiului.
    la multe serviceuri/reprezentante daca nu stai cu ochii pe ei/langa ei nu iti schimba tot uleiul, doar 1-2litri . restul il vand ei pe la cunostinte.

    00
  39. Ce rapid realizezi ce sărac ești când citești articole din astea. Eu pe mașină nouă am dat fix cât e motor+filtru+turbină din devizul ăla :(

    Altă lume … mă duc să mai ung un strat de margarină cu sare pe pâine.

    PS: două revizii pe an? WTF? Cred că Stației Spațiale îi fac ăia revizia mai rar.

    00
  40. In UK au niste asigurari premium destul de misto care iti acopera toate rahaturile astea, de la motor la defecte minor gen macar geam defecta. Pentru £250/an am scapat de multe batai de cap (pe langa asigurarea normala care era tot cam pe acolo).

    00
  41. Repeta dupa mine: Benzina aspirata! Mazda FTW! Petrol master race

    00
  42. Dacă îți luai Urus, nu aveai problemele astea.

    10
  43. Am trecut anul trecut prin ceva similar. Cea mai buna optiune dpdv financiar este sa iti cauti un motor sh + turbina si sa o repari, in special daca ti-a placut masina. Dupa ce iti schimbi motorul va trebui sa faci un drum la RAR sa-ti treaca seria noua de motor pe cartea masinii. Daca o vinzi pe piese vei lua prea putini bani. Pe mine m-a costat 2.7k eu motorul SH +manopera (TSI-ul de 2L EA888).
    Am incercat si eu cu mail-uri la VW Germania ca uite masina avea putini km (sub 100k) si istoric complet service partener dar nu am rezolvat nimic. Ori e in garantie ori nu.

    00
    • Mai ales ca poate gasesti in Ardeal un service care face tot la alt pret. Probabil 3000 Euro ar fi un motor cu turbina SH si montaj. Cu garantie!

      00
    • @Andrei Specifica TSI 2.0 EA888 rev 2 :D ca sperii lumea pe aici :D

      00
  44. Ce dracu ma și Bamveu’ zici că e Opăl

    00
  45. … in final de ce sa le monteze inapoi daca oricum trebuie demontate iar… =)) te doare mintea cum s-au gandit baietii.

    00
  46. Asta e respectul fata de client al producatorilor gemani. Dar atat timp cat masinile se vand oamenii isi neaga propriile experiente ca si posesorii de Apple.Vorba unui prieten proprietar de service auto cine isi ia BMW merita tot ce i se intampla( a luat 3 BMW pana s-a lamurit si a trecut la Lexus). De 15 ani sunt tone de informatii ca aceste masini sunt mizerii nefiabile dar oamenii insista sa le cumpere.

    00
    • pai nu trebuie si service-urile sa manance si ele o paine? s-ar inchide dracu toate daca si-ar lua lumea numai Lexus si Toyota :))

      00
  47. NOU
    #211

    Am patit o chestie similara cu un VW – spart baia de ulei, ignorat mesajul de avertizare, busit motorul definitiv.

    Oamenii de la reprezentanta au fost suficient de amabili sa imi gaseasca un motor SH cu vreo 4000 de lei care, culmea, e mai economicos cu benzina si merge bine chiar si la 4 ani dupa inlocuire.

    00
  48. Ghinion total. Cauta motor+restul SH, nu vad alta solutie. Probabil o sa iesi pe la un 3-4k de euro. Nasol ca nu te-ai oprit cand te-a avertizat. In plus turbina cand tuseste te atentioneaza.

    00
  49. Nu am sa fac referiril subiective la fiabilitatea unei marci sau a alteia. Nici diesel versus benzina. In ziua de azi motoarele sunt tot mai complicate cu tot mai multe componente predispuse uzurii premature (turbina egr dpf senzori). Exceptand Toyota (si Lexus) sau Subaru, multe marci au pierdut mult la capitolul fiabilitate. Chiar si Honda sau Mazda. Altele au câștigat la capitolul asta fiin varza inainte (vezi Kia – Hyundai) Motorul twin turbo 20d de la BMW are un istoric pestrit cu motoare care au parcurs fara probleme 300 mii km si altele care au avut defecțiune la turbina la 57 mii km (cunosc un astfel de caz). Două lucruri sunt de retinut. Mesajul de eroare din bord nu spune clar „major engine fault pull over and stop the engine”. Martorul ar fi trebuit sa fie rosu. Deci faptul a autorul a mers mai departe menajand masina e un lucru firesc. Tot firesc este si ca masina sa nu genereze mesaje de alertare inainte de a se produce efectiv defecțiune majora. Nu exista pre warning. Ce mi se pare absolut inadmsibil si inacceptabil pentru un service ca Auto Cobalcescu este sa ti predea masina in halul ala cu motorul aruncat in portbagaj. Este o lipsa crasa de respect fata de client si de banii lui. Totodata daca s a facut revizia la reprezentanta, o examinare a parametrilor turbinei ar fi trebuit sa aiba loc si macar sa depisteze o uzura prematura.

    00
  50. Sunteti culmea, omu si-a luat o masina relativ noua, cu putini km.
    A dat o caruta de bani la reprezentata sa o intretina cum trebuie si tot a crapat.
    Asta e defapt povestea. Defecte random la masini random apar, dar un brand nu inseamna doar masina in sine, ci si servisul, specialistii, suportul oferit. etc.
    Tragedia nu e ca e o masina scumpa care a crapat prematur, tragedia e ca omu a platit la suprapret sa aiba o masina pe care sa se bazeze si nu s-a intamplat asta.

    Asta poti sa o extrapolezi la constructorul casei tale, care ii mai scump dar face mai prost decat altii. Sau la medic, sau la ce mai vrei tu…
    Asta e tristetea la noi. Patronul roman supratatxeaza niste servicii inexistente. Lasa ca merge si asa. Asta se supara, NU ARE CE-MI FACE, pleaca. Pica alta gasca.

    00
    • Nici vorbă, problema e că brandurile mari ne consideră o țară de mâna a treia ce suntem.

      Da, și patronii români de reprezentanțe refuză pe cât posibil, dar refuză pentru că știe că și BMW DE o să-i refuze o chestie care în Germania, la un neamț, nici nu se punea problema.

      Cunosc personal oameni pățiți, chiar și în garanție, cică exploatare necorespunzătoare. Același brand, altă mașină, dar în Italia (nord), rezolvat pe garanție fără comentarii. Ambele se aprobă de firma mamă, deci nu ține de dealer neapărat.

      Dealerul ar avea tot interesul să îți facă pe garanție pentru că manopera o facturează și el la firma mamă la prețul de normă.

      00
    • Am asa un feeling ca poate, candva in istorie, se gandeau si la italieni ca-s chelea pw**ii si ii trata ca pe cetateni de mana a2a (cum ne trateaza pe noi acum).
      Dar poate si-au depasit conditia abia dupa ce au inceput patronii italieni sa lupte pt client.
      Poate sa livreze mai mult decat le cere contractul.
      Poate sa faca un efort sa pune piesele in o cutie pe un europalet si nu futa interiorul masinii.
      Poate sa nu-l trateze ca o gasca cu bani care avea 50% sanse sa-i dea banii ceruti si atunci iesea dealerul in castig grav.
      Poate sa se asocieze cu alte francize bmw romanesti si sa-i traga la raspundere.
      Zic doar.

      10
  51. E clar! De-acum incolo scot turbina de cum cumpar masina.

    #patit

    00
  52. Pentru o a 2-a opinie iti recomand pe cei de la Bimmer Service de pe Brebenei, Sector 5.
    Sunt specializati doar pe BMV.

    10
  53. NOU
    #219

    La 78.225lei reparatia e o nimica toata.Un mizilic as putea spune…

    00
  54. Stau in Canada pe lângă Vancouver și când vezi o mașină trasa pe dreapta pe autostrada.. Cam 90% din ele sunt BMW.. Nu m-aș apropia de una nici mort.

    00
  55. Problema asta o sa apara tot mai des, masinile Diesel Euro 6 nu sunt facute pentru nici un fel de trafic:
    – in oras nu e ok ca e distanta scurta sau nu creste temperatura destul sa faca regenerari la filtrul de particule
    – pe autostrada nu sunt ok ca turatii prea mici si iar nu fac regenerare
    – la turatii mari consuma prea mult si nu mai sunt eficiente

    Poti sa te bucuri ca ai primit eroarea macar, la Mazda cand si daca iti vine eroarea asta e doar un martor in bord.

    https://www.cx5-forum.de/f11/schaden-nockenwelle-folgeschaden-turbolader-etc-2715.html

    Poate preferi si varianta in care pica pompa de vacuum si nu mai ai frane in mers :).

    00
  56. @manu144x: probabil ai dreptate. Am o Octavia din 2012, la 180 mii mi s-a aprins martorul check engine, s-a ars EGR-ul . Am mers la reprezentanta, mi l-au inlocuit gratis. Nu cred ca asta s-ar fi intimplat in Romania. Problema nu e tara de mina a treia ci coruptia, lipsa legilor clare si aplicarea acestora. Pe de alta parte nici cumparatorul roman nu este totdeauna cinstit.

    00
  57. Socrul meu are un X3 din 2013, 2.0 diesel, cumparat de nou. In 2017 parca, dupa 47000 de km a picat turbina. Masina iesita din garantie, devizul era de vreo 2000 de euro. S-a certat cu ei, a facit o plangere in Germania si pana la urma i-au schimbat turbina gratuit. Motivul defecțiunii spuneau ei a fost ca mergea subturat. Le-a zis ca e cutie automata, ea schimba cum a fost setata, deci daca asta a fost cauza e vina lor. Si uite asa a rezolvat problema elegant.

    10
    • NOU
      #224

      Spune-i la mosu sa mearga cu ea in sport, ca data viitoare nu mai are asa noroc si pe langa turbo mai scoate 2-3k pt filtru de particule.

      00
    • @Mihail: sunt unele cutii care iti invata stilul de mers => masina poate sa mearga subturat chiar daca e automata. Nu stiu daca la BMW e cazul. toata lumea stie ca bmw-urile sunt doar de curse :)

      00
  58. Din ecranul acela se pot deduce urmatoarele chestii:
    – ca este o problema cu motorul, nu ca este catastrophic failure;
    – ca poti sa iti continui calatoria;
    – ca trebuie sa conduci moderat.
    A se observa si codificarea mesajului: galben-portocoaliu si nu rosu. Apoi mai este urmatorul detaliu:

    <>

    Sesizati informatia transmisa indirect? Mesajul este intermitent, sugerand ca, atata timp cat nu e afisat, masina ruleaza in conditii sigure.

    Rezultatul e ca Autorul a plecat inhamat la ulube, cu motorul in portbagaj, desi mesajul primit nu a sugerat deloc posibilitatea de a se intampla asa ceva. Asta inseamna ca sistemul a fost prost gandit. BMW (si orice producator) trebuie sa vanda o masina care nu necesita fler sa iti dai seama cam ce vrea sa spuna calculatorul dincolo de ce spune deja.
    Daca exista o doza de incertitudine in ceea ce priveste semnalele primite de la senzorii masinii, e mai bine sa fie prezentata informatia drept un pericol iminent mai degraba decat o avertizare.
    Pe de alta parte, cred ca exista multe oportunitati de a detecta un crapau de asa magnitudine a unui sistem: nu ar putea, spre exemplu, in ultima instanta ECU sa-si dea seama ca mixul din motor nu este in parametri si sa taie tot cu avertizare in prealabil + pus avarii automat?
    In definitiv nu toti suntem mecanici (si nici nu vrem sa fim) si o folosim dupa: a) ce ne comunica masina, b) sfaturile venite de la service sau de prin alte parti si c) experientele noastre si ale altora cu masinile. In mare, modelul conceptual in cazul unui incident e creat de diagnoza oferita de masina, iar daca diagnoza e gresita si actiunile au mari sanse sa fie. Inteleg sugestia unei conduite preventive aici, dar in general ideile astea sunt mereu contrabalansate de increderea pe care o ai in masina, asa ca sunt foarte retinut in a arata cu degetul spre eroare umana.

    Nu ai cum sa acuzi utilizatorul pentru ca masina a indus un comportament care a dus la propria ei distrugere, insa eroarea umana e cam locul unde se opresc toate analizele unui incident. Cu avioanele oare ati fi la fel de toleranti? Ca si la capitolul asta au fost multe rateuri de design, cum ar fi acesta: https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Inter_Flight_148.

    00
    • Erata: unde apar pestisorii goi, blogul a considerat HTML si a scos un citat din textul original. Acest citat era:

      – Zic “probabil s-a dus turbina”. Dispare eroarea. O accelerez puțin, cum dădea să intre turbina, cum apărea eroarea

      00
    • Eu n-am văzut peștișorii goi (Doamne fere’, e ceva de rău, rasist sau ce?), da’ în rest subscriu pozitiv :)

      00
    • Nu m-ar mira la BMW în ECU să fie ceva de genul:

      1. Chestii nasoale se întâmplă, motorul, combustia, etc, nu sunt în parametri normali.
      2. Ok, mașina e în garanție? Dacă da, oprim motorul să nu cauzăm pagubă.
      3. Mașina nu e în garanție? Alertă cât să nu zică șoferul că nu l-am avertizat, ce-o fi o fi.

      Da, știu, e o exagerare, sunt paranoic

      Nu e ca și cum alt grup avea IF-uri în cod la ECU că dacă e pe bancul de teste de poluare să funcționeze altfel motorul :))

      00
  59. morala: nu crede ce iti spune masina ca are 🤷‍♂️

    00
  60. suzuki, 1.6 benzina, 0 bucati turbo.
    padela stanga 1-2*, 4000rpm, depasire OK. rosul e la 7000rpm.

    kein turbo, kein bmw.

    00
  61. Ce cauta bidul ala de ulei de GM/Opel in portbagaj? Daca ai bagat asa ceva in motor nu e de mirare ca turbina a plecat in vacanta si si-a luat si prietenii cu ea.

    E sub 40 lei un litru de ulei original BMW, nu faci nicio economie daca pui altceva.

    00
    • Ha ha, pana acum 6 posesori de BMW care nu isi permit sa bage ulei original. Keep it up, e ok, voi platiti reparatii.

      00
  62. Am fost la mecanic acum o săptămână să îmi facă niște lucrări și l-am întrebat ce mașina ar recomanda din ce e pe piața: a zis ca ceva fără turbina, aspirat ar fi o idee buna. Dacă vreau diesel sa ma feresc de n47 și sa aleg un 3.0 iar la benzina sa evit motoarele mici, chiar și 1.8-ul clasic mănâncă ulei de rupe și mai are probleme. E al naibii de complicat sa dai de ceva potrivit, fiabil și frumos în același timp.

    00
    • Păi, și până la urmă ce ți-a recomandat concret?

      00
    • Daca mecanicul nu e stranepotul lui Nostradamus, nu cred ca o sa primesti un sfat luminat de la el. In primul rand vorbesti de n47, banui ca e vorba despre masini SH, iar aici e loterie pura pentru ca nu stii cum au fost intretinute inainte. Pe partea de exploatare se mai pot identifica chestii vizibile in unele cazuri. Apoi nici macar la alea noi nu poti vorbi despre fiabilitate pentru ca la modelel noi nu se stie ce probleme vor avea pe viitor. Daca vrei ceva demostrat a fi fiabil te orientezi pe ceva nou aflat la sfarsit de ciclu de productie, la o serie care s-a dovedit a fara probleme majore. Fiabilitatea de marca in zilele noastre e ceva relativ dupa parerea mea. Eu as alege ceva sa-mi placa in primul rand, sa fie potrivita pentru nevoile mele, apoi m-as gandi la fiabilitate.

      00
    • o căruță 🤷‍♂️

      00
    • Si inclusiv la N47, problemele erau la motoare facute pana-n 2011…

      00
  63. Păi se poante întâmplă ca la marca a cărui nume nu se pronunță:

    se defectează pompa de ulei din rezervor. Șpanuri de metal ajung în motor unde blochează supapele/ventilurile (nu știu diferența) Electronica nu zice nimic, pentru ca ele se pot deschide și închide (incomplet) și după o vreme în care dieselul țâșnește tot timpul în cilindri faci un kolbenfresser (ce o fi și ăla). Electronica nu a zis nimic.

    Mai pe înțelesul meu:
    -tromboză fără simptome
    -țac infarct.

    La fel și latine însă de la turbină.

    00
  64. ce am inteles eu.
    alea nemtesti e nasoale.
    alea frantuzesti e nasoale.
    alea japoneze e nasoale.
    alea chinezesti e nasoale.
    alea americane e nasoale.
    alea italiene e nasoale.
    de rusesti s-a zis? nu cred, dar sigur e nasoale.

    pe marte s-or fabrica autoturisme?

    00
    • iei cea mai ieftină mașină de pe olx, schimbi cât mai puțin la ea, când devine din ce în ce mai costisitoare o vinzi repede pe piese, repeat

      00
  65. @ Autorul … imi pare rau, sper sa rezolvi cumva problema si sa iti fie OK.

    @ Restul – de ce p… lui zevedeu ai lua o masina, cand stii ca sunt niste probleme. Citesc aici despre altii care au BMW sau se pregatesc sa ia, desi stiu ca se fute ceva la ele.

    Am un cacat de corsa in Romania, in afara de reviziile normale (care costa 180 de lei, nu 1800 de lei) si o bujie, nu a facut decat sa ma duca din punctul x in punctul y. Nu e cool, is penibila cu masina din 2008, dar si-a facut treaba fara fitze.

    Cum ma-sa sa iti crape turbina intr-un rahat de masina? Imi amintesc de un prieten care a dat o groaza de bani pe un VW Passat nou (generatia aia care crapa sub tine la 5 km distanta de dealer) si i s-a dus dracului ceva la ea in cateva zile.

    Nici nu stiu cate mii de euro a dat pe porcaria aia, desi stia ca e cu cantec lotul.

    Aici avem un cacat de VW Routan (pe platforma de Chrysler Town & Country). Am pe strada vreo 15 Mercedes-uri si alte masini din astea de la 30 de mii in sus. Noi cu parciul nostru si colega de casa cu un Santa Fe pe care nu ia mai mult de 5000 de dolari acum.

    Dar isi fac treaba. Masina luata cu 2700 de dolari, bagati inca 2000 in reparatii / inmatriculare si gata. Daca se duce dracului, ma doare in basca, iau alta cu pana in 4000 de dolari si imi fac treaba.

    Nu discut motorizare, are motor de 3.8, ca aici si bicicletele sunt 6V sau 8V.

    Stati departe de marcile cu „cantec”. Decat o masina cool care iti face gaura in buzunar, mai bine una fiabila, chiar daca nu atat de cool.

    • @dojo

      Citesc aici despre altii care au BMW sau se pregatesc sa ia, desi stiu ca se fute ceva la ele.

      masinile nu-s eterne, se mai strica. depinde cat de des si daca se strica la o folosire normala sau nu.

      Acu, cu BMW/VW/Mercedes/Audi, in Romania sunt probleme pentru ca multe sunt „de la o batranica din Germania, mergea doar la piata cu ea”. Evident, toate-s pana-n 150k km pe bord, desi in realitate sunt multe pe la juma’ de milion. Si apoi intervine proprietarul ruman, care n-a auzit de schimb de ulei in cutia de viteze. Si apoi i se fute si trage concluzia ca marca e proasta.

      Bun, se mai intampla (la toate marcile, nu doar BMW/VW/Mecedes/Audi) ca masina sa se strice chiar daca e folosita corect. Se intampla, e tare aiurea, e costisitor, dar nimic nu poate fi facut sa tina vesnic. Astazi il avem pe „Autor” cu BMW, maine o fi unu’ cu Suzuki, poimaine unu’ cu Renault. Chiar si Vali a avut motor spart la Megane acu cativa ani buni.

      In plus, pe net auzi doar cand se fute ceva, ca omu’ se apuca sa scrie cand i s-a futut masina, nu cand ii merge bine. Nu-i vezi pe aia care-s multumiti de masinile lor sa scrie… fantastic, am avut o zi fenomenala astazi, nu s-a stricat nimic la masina (ma rog, exceptandu-i pe aia cu Alfa ;) ).

      Ce e aiurea in cazul asta e ca s-a futut masina desi mesajul ii spunea ca poate sa continue sa mearga incet, modul in care i-a raspuns BMW Romania si mi se pare de porc modul in care aia de la dealer i-au dezasamblat masina, i-au cerut 15000 de euro pe reparatie si i-au aruncat totul in portbagaj.

      00
    • Aș putea scrie pe de rost povestea vieții lui Dojo doar din comentariile de pe aici :))

      00
  66. NOU
    #248

    Am si eu un bmw cu N47 din 2008. Acumdoi ani la 115 mii de km a început sa ticaie lantul ala care cica e pe durata de viata a masinii 🙄🙄. Toate reviziile pâna atunci la reprezentanta (Bruxelles) si scumpe, schimbat ulei la 15-17 mii de km. Deviz schimbat distributia 4 mii de euro lol. Dupa ce am discutat un pic cu ei fiindca totusi, problema cunoscuta, revizii tot facut cum trebuie chiar mai devreme, mi-au oferit 40% reducere la piese. Dar costul la asta vine din manopera, ca tre scos tot motorul fiindca lantul e spre cabina, ca na, lifetime of the vehicle. Cost total în final 2800. De atunci merg sa fac tot numai la un specialist independent care factureaza manopera 40 de euro pe ora nu 100.

    Cladirea aia misto de la reprezentanta si receptionistele alea misto costa.

    00
    • Stii cat e ora de manopera la BMW in Dresda? 35 de euro (sau p-acolo). Si tot cladire misto cu receptioniste misto au.

      00
  67. NOU
    #250

    Era o vorba cum că fiecare posesor de BMW este dator in viața macar cu o turbina…

    00
  68. aia cu „masina e loterie” s’a dat? :)

    10
  69. Ati vrut masini noi? Luati masini din carton domnii mei. Sau ce? Credeti ca masinile noi sunt fiabile? Sunt facute doar pentru a fi facute balot in 3-4 ani si atat. Nu ii pasa nimanui de masina sau de garantii, relatii cu clientul, Pleci tu ca client nemultumit si vor veni inca 10 ghiolbani la rand.

    00
  70. Mda, mai nasol nu se poate, dar asta pentru ca stai in Romania, in tari mai civilizate nu exista aceasta problema.

    Intamplare personala Audi A6 2012, un mic ticait la motor, mers la reprezentanta, in cluj, bucuresti, galati : la toti masina avea alta problema , singura asemanare fiind pretul de reparatie de peste 10.000 euro.

    In final printr-o recomandare, am ajuns la un baiat, care a lucrat la reprezentata audi ceva ani, s-a retras la el in curte, si-a facut service, si prea multi spuneau numai lucruri bune de el, am fost la el, am lasat masina o zi, mi-a trimis o poza, mi-a zis care este problema, m-am intors, masina era facuta costul total : 150 lei . Am ramas prost, masina si in prezent este impecabila.

    P.S: Reprezentatele nu mai au muncitori buni, calificati pentru ca platesc putin, si cei care invata meserie pleaca afara, sau isi deschid ceva in romania pe cont propriu.

    Spunea cineva mai sus : Oamenii cumpara masina dupa mecanicul pe care il cunosc… da, corect.

    De ce mai stai in Romania?

    00
  71. Eu am pățit același lucru la Mazda CX-7 2.2 Diesel. Mergeam liniștit, a început sa tremure masina, a picat presiunea la ulei. Tras pe dreapta, platforma și service. Diagnostic: înfundat pompa de ulei, motor făcut praf. Reparație la un service “de cartier” in jur de 3500 de euro cu recondiționare de arbore nu inlocuit.

    00
    • Cum ma, n-ai citit pe aici, nu exista asa ceva, japonezele tin pe viata.

      00
    • Japonezele pe benzina țin pe viata. Cele diesel sunt doar niște încercări nenorocite.

      00
    • Ah, deci doar *ANUMITE* japoneze tin pe viata. Gen stiu eu pe unu’ cu o Honda Civic din ’85, inca merge – coaie – deci ce masini epice sunt japonezele.

      00
  72. BMW autocobalcescu e printre cele mai slabe reprezentante.
    Gândește-te ca aceiași mecanici care repara Logan, se dau după aia mari experți în BMW. Autocobalcescu repara Dacia, Renault, BMW și altele cu aceiași oameni, în același service. Am dus un seria 3 2018 de 6 ori sa repare parasolarul șoferului care îmi cădea în cap la viteza sau gropi. Pana la urma am renunțat și l-au reparat cei de la Bavaria Militari.

    La vopsit iar sunt la pământ. Am vopsit bara fata și capota pe casco, însă a fost nevoie sa revin de 5 ori pentru revopsire/remediere. Calitate asa proasta nu am văzut nicăieri : lac scurs, crăpat, cu multe puncte de praf, elemente gazate, etc. „Noroc” ca intre timp a mai apărut alt eveniment și am refăcut elementele din prima la Bavaria Militari.

    Cred ca cel mai bine ieși dacă cumperi un alt motor de la dezmembrări.
    Daca ai chef de procese, ținând cont de faptul ca ai toate reviziile/intervențiile făcute la dealer, ai șanse destul de mari sa obții piesele de la BMW și eventual sa plătești doar manopera. Trebuie însă să te adresezi BMW DE.

    00
  73. Sunt mii si mii de bmw x1 pe strada si nu toti au probleme am intalnit cu 350 de mii de km la bord si a spus ca e multumit omul de ea nu exista masina suprema tine si de noroc cred !

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube