Pompierii au muncit și ieri: „probabil scurt circuit”

A luat foc o mașină în oraș, s-a stins, toate bune, n-a murit nimeni, succes cu asigurarea.

„S-a reușit stingerea incendiului înainte ca acesta să se extindă la la casă și la un alt autoturism parcat în apropiere. A ars partea din față a autoturismului. Se pare că incendiul a pornit cel mai probabil de la un scurtcircuit”, au declarat reprezentanții ISU Brașov.

S-a rezolvat, practic. Domne, a făcut scurt, să fii sănătos. De ce a făcut scurt? Cum a făcut scurt? Eu asta vreau să aflu.

Asta vreau de la ISU, să iasă cu un video din ăla șucar, care să fie difuzat la TV, între alea cu sare și zahăr, să nu mai mergem cu ACul pe 15, să nu mai umblăm la instalația mașinii, să ținem extinctorul la îndemână și să nu mai fim proști cu noi și siguranța noastră.

Și merg și interviurile cu proprietarii, ținuți de doi de la ISU să nu fugă și să vadă restul tării cât de prost e. Că dacă nu îl filmează nimeni, ăsta și alții ca el dau vina pe ISU. Spuneți, domnu Moldoveanu Ianoș, ați făcut vreo schemă pe la cabluri, că vă pricepeți sau ați forjat ACul?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. adica daca folosesc o functie a masinii, asa cum vine ea din fabrica trebuie sa ma dea la tv?

    Comentariu apreciat.1465
    • Dacă tu prin „nu mai țineți AC-ul pe 15 grade”, eventual când afară sunt 40, înțelegi „nu mai folosi AC-ul deloc” e problema ta.

      Apropos, îmi explică și mie cineva de ce ar dori cineva ca temperatura din încăpere să fie sub 20 de grade (ba chiar în jur de 15-16) vara?!
      20-21 nu-s ok?!
      Că dacă zic 24-25 m-aruncați pe geam.

      Indecis. Tu ce zici?3744
    • @AB: Vezi că fluctuațiile de temperatură afectează organismul și reglajul temperaturii corporale… Dacă ție ți se pare ok ca de la 15 grade cu AC să ieși la 30-40 grade, e problema ta… Zic doar că pe termen mediu și lung, vor apărea probleme.

      Indecis. Tu ce zici?1627
    • E ca atunci când ieși dintr-un magazin, mall, centru comercial ceva și afară e arșiță… Te lovește un zid de foc, tu ieșind de la 20 și puțin grade.

      Indecis. Tu ce zici?1516
    • NOU
      #5

      @AB La mine la serviciu tin AC-ul la 22 grade. Să le auzi pe cucoane cum se plâng că le îngheață fofo. :))

      Indecis. Tu ce zici?288
    • @Vlad, știu, d-aia zic.
      nu-s eu aia care vrea sub 20 de grade. d-asta vreau explicații.
      faza e că ăia care vor sub 20 de grade spre 15 vara, vor 22-23 iarna. în aceeași încăpere. asta nu înțeleg.

      după mine, în jur de 24-25 în încăpere, atunci stau proptită în scaun și dau din taste, e perfect și iarna și vara.
      pot să mă descurc cu ceva mai puțin iarna și cu ceva mai mult vara, dar 24-25 e perfect în orice anotimp.

      192
    • @Valentin Petrescu, și eu m-aș plânge vara la 22, dacă aș avea loc. :)
      oricât de drastic ar fi dress-code-ul, vara noi femeile suntem mai flu-flu, mai o rochiță subțire, mai o bluză-cămașă cu mânecă scurtă și o fustă din material subțire. chiar și dress dacă e obligatorie, 15 den nu e același lucru ca un pantalon de stofă.

      plus că mai sunt niște chestii care țin de fiziologie/biologie, am citit cândva un articol care explica de ce femeile suportă mai greu temperaturile mai joase, dar nu l-am salvat.

      143
    • Chiar sunt persoane care cred ca setarea AC-ului la 15°C va avea ca rezultat o temperatura de 15°C in habitaclul unei masini cand afara sunt 40°C?

      141
    • la 40 plus afara si masina incinsa fix pe lo /recirculare si blana cat duce agregatu altfel te coci in ea, sigur dupa 20 de minute poti sa il dai mai sus, sau daca e ford reno poti sa il ti pe lo ca tot nu face :)))

      00
  2. ISU e platit sa stinga incendiul, nu sa faca munca de detectivi. Extinctorul ala din masina, in cazul unui incendiu real, e util ca sa ti-l bagi, eventual, in cur, in timp ce faci dansul ploii in fata masinii. Intr-un mediu cu uleiuri si benzine, sansele de a stinge un incendiu cu asa ceva sunt zero.

    Comentariu apreciat.925
    • Nu au vrut sa zica ca e dacia… ca nu mai cumpara lumea renault… pardon Dacia…

      @Zoso, nu sunt de acord cu afirmatia ca daca foloseste o functie a masinei, masina poate sa ia foc. O masina trebuie sa fie proiectata astfel incat sa nu ia foc oricat de tare ai da ac-ul.

      Pe de alta parte oricat de tare as da aerul conditionat, nu cred ca poate sa faca 26 de grade pe vreme de arsita :))) .. da apoi eu am o amarata de corsa, ce stiu eu?

      Problema apare la aia care le stiu pe toate si fac ei improvizatii peste improvizatii. Parca dacia electrica avea ceva probleme pe tema asta… ca se plangeau unii ca tocmai ce au luat-o si trebuie sa o tina in service. Fac si astia ca aia de la nvidia, pret mare mai putine functii :)) ce pana mea!!!

      63
    • asta sunt si eu curios, ca a mai zis Vali de cateva ori de chestia asta. Adica da e bine de aflat da de undee sa aflii?Iti spune proprietaru ca a pus sigurante mai mari sa nu se”arda”? ca ia tras „bass” direct de pe baterie? Ca ii curgea benzina de la furtune crapate da a zis el ca „curge de 1 an si nu a aluat foc”?
      Ca ma indoiesc ca dintr-o movila de cenusa isi mai da seama cineva de la ce a „luat foc”

      10
  3. Masina era parcata in curte, din imagini se vede ca nu era nici macar la soare. Care sunt sansele sa fi fost pornita si cu AC pe 15 grade?

    Comentariu apreciat.492
    • fii atent aici la concept care o să-ți dea lumea peste cap: mașinile se mai și deplasează!!!!

    • Poate la tine in Brasov. Acilea la Bucuresti tocmai m-am uitat pe geam, stau toate incolonate frumos la stop, in soare, cu AC-ul pornit. Inca n-a luat niciuna foc.
      Deci ISU trebuia sa scrie „combustie spontana pe criterii geografice”.

      Comentariu apreciat.891
    • @Sorin, criterii etnice, n-auzi ca-i moldovean? /s

      41
  4. Poate a avut rozatoare pe undeva si atunci face lejer un scurt pe undeva si gata baiul…

    Comentariu apreciat.280
  5. Eh, ăsta e refrenul lor. Dacă nu e o explozie, o sobă nesupravegheată, ce mai rămâne? Scurtcircuit, că merge si la casă, si la mașină.

    220
  6. Oi, doamne, am trăit s-o văd și pe asta:

    „- Hai noroc, vecine!
    – gud morning, ior haines!”

    220
  7. Au avut munca ușurată: proprietarul nu era fumător.

    121
  8. Din ce stiu, astfel de incidente sunt investigate de producatorii de masini, mai ales daca masina e in garantie.

    De unde stiu?
    – am lucrat in fabrica si am primit un cablaj scos din masina care avea urme de infiltratii de apa pe pinii unui conector care trebuia sa fie etans. Investigatii la producatorul conectorului, in procesul nostru de productie, evaluari de risc, etc. Cel mai nasol caz, ca am mai avut si altele.
    – am discutat cu ingineri care se ocupau cu evaluarea sistemelor de siguranta dupa accidente. Fiecare accident din tarile civilizate e investigat de producatorii de masini.
    – citeam presa de specialitate despre rechemarile in service ca urmare a defectelor constatate la masini.

    Ca o concluzie: probabil un scurtcircuit a generat incediul. ISU nu greseste.
    Dar ce a generat scurtcircuitul?
    De exemplu, o cauza poate fi o improvizatie electrica realizata de un „electrician auto”.
    Daca a realizat improvizatia la 500 de masini in ultimii 5 ani, la ce ne putem astepta?

    Comentariu apreciat.300
    • hai sa iti arat aici ceva:
      https://photos.app.goo.gl/LgPJwEVo7Kg7LVKm8
      Pompa de benzina de la outback. Problema si pe impreza din anii aia si altele. Conectorii din housingu ala sunt extrem de subtiri, la fel si firele, nu am vazut in viata mea fire de plus si minus atat de subtiri mai ales la pompa de benzina.
      Exista recall pe ele, chair daca masina e veche, o sa le schimbe subaru pe banii lor…. guess what cu acelasi model de pompa si cablaj.
      Vorbim de benzina/rezervor/curent
      Smart.

      00
  9. Pe roman îl trage curentul de la un geam deschis dar sta cu 15 grade în masina, eu nu cred:)

    116
    • Am un feeling ca discutam despre romani diferiti. Cel care sta cu aerul conditionat la minim nu este acelasi cu cel care se plange ca il trage curentul.

      132
  10. Adica producatorii masinilor nu sunt in stare sa puna o siguranta pe motorul de la AC astfle incat acesta sa nu mai ia foc din senin?
    Pai daca ei nu se descurca, de ce avem pretentii de la un simplu utilizator?

    240
  11. Nu mai bine îi lăsăm pe cei care au studii în mecanică, în speță mașinile termice, să-și de-a cu părerea, pentru a afla posibilele cauze? Cei de la ISU nu știu și nu se ocupă cu așa ceva… Dacă vorbim de instalația AC, evident.

    160
  12. Eu care fac electronica auto de 10 ani zic ca acolo nu e scurt. La scurt sare siguranta sau daca e masina mai dupa 2010 atunci calculatorul masinii intrerupe consumatorul in 20 ms. Orice cosumator are detectie de scurt, fir intrerupt, pana si un banale LED.

    Daca e cauza electrica, s-a umblat la cablurile unui consumator puternic si nu face contact perfect, consuma milt (dar nu suficient sa fie acurt) se incinge si ia foc.
    Daca e non-electric, atunci poate fi de ex xa la BMW, ia foc de la racitorul EGR sau a curs ceva ulei, benzina, etc.

    Comentariu apreciat.280
    • Probabil asta s-a intamplat si la outbacku meu am pus un link mai sus, deoarece nu a luat foc, nu a sarit siguranta doar a „murit” din senin practic calculatoru a taiat alimentarea cu curent cand o fi descoperit o rezistententa mai amare sau ceva. Bine la cum arata acolo din poze probabil sansele erau sa ia foc destul de mari dupa cum arata pana sa intrerupa calculatoru ceva.

      10
  13. Nu inteleg ce legatura are AC-ul pe 15 si acel incendiu sau orice alt incendiu.

    170
    • Aceeasi ca intre capra si varza. Pur si simplu masinile sunt facute pe principiul „las’ ca merge si asa”. Am vazut conectori fier-cupru, cablaje bagate in usi dat cu traseele in sus, daca deschideai usa in ploaie aveai o mare sansa sa ramai fara geamuri functionale, baterie in portbagaj si 2 m de cabluri groase (si nu prea..) pana la electromotorul din fata, sigurante de 20A pe fire care luau foc la 10, incalzire in scaune alimentate cu fire subtirele, etc.
      Mda, merge pana ia foc

      56
  14. A pățit un amic să îi ia foc mașina relativ nouă, motivul fiind defect din fabrică: un capac de plastic a dezizolat un cablu prin frecare și a luat foc (Duster)
    Altfel, subiectul e similar cu cel în care se dau știri despre accidente în care sunt răniți sau omorâți copii, dar nu se menționează dacă erau prinși in scaun/scoică

    60
  15. Sunt zeci de scenarii in care cablurile se pot incinge si lua foc. Mai degraba nu e scurt, ci suprasarcina, arc electric, ambalare termica. Ca si in casa. Dar in special la la masina, unde ai vibratii /stressuri mecanice, umiditate, temperatura mare/mica/variatii. Posibil si materiale combustibile, btw, sunt certificate?

    Stiti de SWR111, da? Oficial, materialele erau certificate, practic s-au taiat niste colturi. Zoso, intelegi care? Trebuie sa stii ceva fizica, de aia intreb. In casa stii sa eviti asa ceva? La masina e si mai greu de evitat, ai o gramada de fire si factori agresori…

    40
  16. NOU
    #35

    Nu are nicio legătură folosirea AC-ului la 15 grade cu incendiul. In timpul folosirii AC-ului se generează căldură la nivelul compresorului, dar sistemul este gândit pentru disparea ei.
    Cel mai probabil, acolo e caz tipic de improvizație la sistemul electric. Am auzit de cazuri in care li se tot ardea o siguranță. In loc sa verifice de ce, au pus siguranță mai mare, să nu se mai ardă

    20
    • >>In loc sa verifice de ce, au pus siguranță mai mare, să nu se mai ardă

      Iar ca sa nu faci asta… iti trebuie fizica de liceu. Sau macar un curs de prevenirea incendiilor (casnice, auto) etc etc. De liceu.. de fapt de scoala. Daca ma uit pe un manual vechi de a VI-a, arata acolo siguranta, priza cu impamantare etc etc. Nu prea explica multe si atunci nu am inteles, adevarat, dar ca idee… S-ar putea face cursuri pentru adulti (invatare continua)

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Euro2024



Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la de la Aceeași Mărie.