Podcast: bagajele din avion și femeile vorbărețe

Despre cum liniile aeriene permit oamenilor să își ia ce bagaje vor în avion și toată lumea abuzează de recomandările astea, astfel că nu mai e loc de bagaje normale în compartimentul de deasupra capului.

Și despre femeile vorbărețe și enervante, cărora nu le spune nimeni că sunt enervante, pentru că de obicei ăia care sunt cu ei speră să le bulănească.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. Chestia aia cu imbarcarea pe locuri se face deja in SUA. Ai o litera pe boarding pass in functie de loc, si se cheama pe rand categoria A,B, etc. La noi e greu de facut atata timp cat te duce la avion cu autobuzul.

    00
    • Am experimentat si eu la un zbor Viena – Bucuresti imbarcarea pe locuri. Eu aveam loc in coada avionului si trebuia sa intru printre primii dar atunci cand am intrat in avion am vazut ca era aproape plin….adica nu a avut nici un efect mesajul celor de la compania de zbor. Era mai intreresant daca softul care iti scaneaza biletul la imbarcare ti-ar da eject daca nu esti in categoria celor chemati.

      00
    • Eu cand am zburat prima data cu un 777 acum 8 ani asa faceau, imbarcau sectoarele de la coada primele (ma rog, dupa business) dar si verificau boarding passurile si nu te lasau sa intri daca nu erai in sectorul care se imbarca atunci. Dar na, Turkish, zbor spre Asia, chestii de organizare si eficientizare.

      00
    • AF (si KLM) faceau asta din 2005 pe ruta Paris (Ams) – Singapore.

      00
  2. Am zburat cu Qatar, ne imbarcau pe sectiuni de la capatul avionului spre fata. F ok observatiile tale.

    00
  3. Problema cu lipsa spatiului de bagaje apare de obicei iarna, din cauza gecilor care sunt depozitate in compartimentul de deasupra capului.

    00
  4. Lumea a inceput sa ia bagaje de mana din ce in ce mai mari cand companiile de linie (nu low-cost) au inceput sa ceara bani pentru bagajul de cala.

    00
  5. Pret de autobuz = condiții de autobuz.

    00
  6. Podcastul de astazi a fost vreodata lung?

    00
  7. Sa nu uitam epoca de aur in care WizzAir vindea bilete fara loc si se inghesuiau romanii la imbarcare de zici ca era Black Friday. Se stie ca daca nu prinzi loc la geam, practic ai zburat degeaba.

    00
    • NOU
      #12

      Eu iau doar pe randul de la culoar. Acces rapid bagaj, toaleta, loc pt. picioare si lipsa claustrofobiei.

      00
    • Cel mai misto e la iesirea de urgenta, rindurile 9 -11, dar tre sa zinbesti la ghiseu sau sa ai planul la selfservice.

      00
  8. Io n-am calatorit foarte mult si cred ca ma bag aiurea in seama lasand comentariul asta.
    Topul oraselor vizate: 3. Viena. 2. Wiesbaden. 1… ZÜRICH, da, frate, Zürich ! In campie, pe marginea Limatului si undeva in zare varfurile inzapezite ale Alpilor. N-are cladiri inalte, moderne, poate 2 sau 3, iar centrul vechi e ceea ce se intelege printr-un centru vechi,distractie, destrabalare, dar fara tendinte exhibitioniste, boem in adevaratul sens al cuvantului. N-ai zice ca e un oras al zielelor noastre, pare pe undeva ca timpul s-a oprit in anii ’70 – ’80. De abia astept sa-l revad !

    00
  9. ca sa flu si eu daca sunt cocalar – ce inseamna pentru tine geamantan ? daca ma incadrez in limita stabilita de compania aeriana (55 x 40 x 23 cm la swiss ca tot i-ai dat de exemplu) sunt ok sau ma iei de manelist ?

    00
    • e greu de înțeles ce am zis, aparent. ok, reiau. dacă toată lumea merge cu maxiumul admis, nu mai e loc de bagaje!

    • dude wtf cateodata sari chiar ca proasta :P MIE nu mi-a fost clar ce inseamna pentru tine bagaj mare. nu ai pomenit nimic de limitele impuse de companii sau mi-a scapat mie. asta era sensul. sa stiu daca te referi la aia care isi iau genti de dimensiunile stabilite sau la aia care depasesc limitele (doar cu putin desigur) si sunt lasati totusi cu ele in avion. pe mine cel putin aia ma scot din minti – ai o regula respect-o plm
      acu inteleg ca tu vrei mai mult
      anyway stie cineva sau a masurat vreunul ce s-ar intampla daca toti pasagerii ar avea cate un bagaj exact de limitele stabilite ? ar incapea in cutiile alea ?

      00
    • „anyway stie cineva sau a masurat vreunul ce s-ar intampla daca toti pasagerii ar avea cate un bagaj exact de limitele stabilite ? ar incapea in cutiile alea ?”

      eu ce pula mea zic?!?!?! dacă își iau toți câte unul din ăla, nu încap! deja nu încap acum, când jumătate fac asta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • De la un insotitor de zbor am aflat:
      Spatiile de stocare de deasupra scaunelor au loc pentru 90-100 de genti de dimensiune maxima, la un avion de 160-180 de locuri

      00
    • @ im

      Nu esti cocalar. E si asta o reflectare a nivelului de trai al romanilor. E reflexul nostru national sa scoatem maximul posibil din putinul avut la dispozitie. Daca te uiti la calatori ai sa observi ca marea lor majoritate sunt din clasa muncitoare, transfrontalieri (sau capsunari cum ni se mai spune) care se-ntorc sau pleaca, respectiv rude de ale lor (de ale noastre) si care datorita unei conjuncturi fericite pentru noi si nefericite pentru Zoso, odata cu zborurile low-cost ne-am mutat cu tot cu sacii nostri de rafie din autocarele si trenurile insalubre in avion. Din punctul nostru de vedere incercam sa gasim intelegere pentru bagajele adecvate unei stationari mai indelungate, in care se acumuleaza in mod firesc mai multe decat pentru o sedere ocazionala, din punctul lui de vedere, un bastinas putin mai instarit, suntem unii care ne incapatanam sa transformam un mijloc de calatorie upper class intr-un regional de marfa. El un fel de US citizen, noi un fel de iobagi mexicani in ie cu gaina la subbrat. Il inteleg partial in obiectiile lui, si logic ca avioanele au fost concepute pentru alti platitori de bilete, pentru standarte de trai pe care in mod obisnuit noi nu ni le permitem, pentru o calatorie relaxata, nu una inghesuita intre bagaje, pentru minimul necesar sau de bun-simt de luat asupra-ti, nu pentru maximul admis. Nu-l mai inteleg insa cand refuza optiune delimitarii, cand la randu-i se incapataneaza sa se inghesuie printre noi si nu se muta la business sau first class, desi si-ar permite-o (sau poate ma insel ?). Draga Vali, erai dus in calatorie de afaceri, parca ? Daca pe sponsorii calatoriei nu i-a lasat mai mult inima, diferenta ai fi putut s-o preiei tu (te-nteleg ca n-ai de ce sa te simti obligat, dar iti repet, suntem o tara de saraci, n-ai ce-i face !) Pregatindu-ma sa inchei comentariul, ma raliez fara nici o obiectie partii a doua a podcastului. Una-i cand esti constrans de imprejurari sa devii altora incomod, alta-i cand o faci de placere. E cam ca diferenta intre nobila profesie de taran si peiorativul de taran dat ghiolbanului, melteanului, cocalarului !

      00
    • Daca pe sponsorii calatoriei nu i-a lasat mai mult inima, diferenta ai fi putut s-o preiei tu (te-nteleg ca n-ai de ce sa te simti obligat, dar iti repet, suntem o tara de saraci, n-ai ce-i face !)

      aveam un ghiozdan mic, de 16 litri. deci da.

    • Mai era unu, Toth parca ii zicea, nush ce natie era, care spunea „cum e sus asa e si jos”, adica daca nu mai aveti loc sus pentru bagajele de mana atunci le puteti pune si jos, sub scaun. Sau le baga la cala echipajul avionului, dar numai pe alea standardizate, ca sa ramana loc pentru pungile cu whisky si tigari luate din aeroport pelanga bagajul de mana uzual.

      00
    • Swiss au tarife numite Light in care pretul este substantial redus in cazul in care calatoresti fara bagaj in cala. Daca merg 2 3 zile fac pe dracu in patru sa am doar bagaj de mana. Surpriza, majoritatea oamenilor dintr-un avion cam atat petrec la destinatie. Ca este week end city break sau calatorie de afaceri, rar stau o saptamana la destinatie. De aici si umplerea pina la refuz a spatiului din avion. Daca chiar este plin, se cauta voluntari sa isi dea trolerul la cala sau se pune sub scaunul din fata. Cam asta este.

      00
  10. numai eu sunt idiot si ma stresses mereu cu bagajul, il masor, il cantaresc, sa am doar o geanta, sa.. pm si cand ajung in avion, pt ca nu-mi place sa ma inghesui si ajung printre ultimii la locul meu, nu am unde sa-mi pun bagajul regulamentar de mana ca sunt ditamai gentile, papornitele si ce pm mai e pe acolo. si ajung sa-mi pun bagajul de mana ori la cala ori mi-l ia stewardul si dracu stie pe unde il baga…

    00
  11. Faza cu bagajele este simpla: a aparut moda asta cu „hai sa nu mai astept dupa bagaje, mai bine imi iau un troller mai micut si il iau cu mine”. Am observat la destul de multi cunoscuti chestia asta…. mai ales cand se pleaca intr-un city-break de 2-3 zile. Este ce-i drept deranjant cand sunt multi din astia intr-un avion, dar pe de alta parte este de inteles… se poate intampla sa ti se rataceasca bagajul, sa iti fie facut praf din cauza modului in care este manipulat si am auzit chiar si de situatii in care unora li s-au furat lucruri din bagaje (ce-i drept asta s-a intamplat mai rar)….

    00
    • Da, nu e pentru ca e moca si se intind…

      00
    • Eeee, sa vezi cind ti-l pierde „aproape de tot”. In cazul fericit iti vine acasa dupa 3-4 zile, cind esti in partea”asta”. Daca esti in celalalt capat de calatorie…aleluia.

      00
  12. Nu a comentat nimeni nimic despre femeile vorbărețe, toți doar despre avioane și bagaje. Câtă corectitudine, domne. Spun eu: nici mie nu îmi plac femeile care vorbesc tot felul de nimicuri doar ca să nu tacă. Mai ales când vorbesc una cu alta, despre nimicuri. A devenit așa un clișeu faptul că femeile vorbesc mult încât o femeie care tace pentru că nu are nimic de zis e interpretată ca fiind weirdo.
    Acum despre bagajele din avioane. Insuficiența spațiului pentru bagaje explică coada românilor la poarta de îmbarcare și înghesuiala de la autobuz spre ușa avionului. Vor să prindă loc la bagaj deasupra scaunului, nu își dorește nimeni să le plece bagajul înaintea lor din avion pentru că s-a lipit de mâna unui conațional. Nu spun că doar românii sunt hoți, dar prefer să îmi știu bagajul cât mai aproape de mine sau în raza mea vizuală când sunt într-un zbor din/spre România.
    Nu am ascultat podcastul.

    00
  13. Daca la imbarcare ar respecta regula care zice ca rucsacul trebuie sa incapa in masura aia pe care o au acolo, s-ar rezolva problema. Nu incape, hop cu el la cala si 50E. Nu stam la discutii. In schimb la noi se fac ca ploua, lasa ca merge si asa. Evident ca odata urcati in avion descopera ca sunt prea multe bagaje/prea mari. Dimensiunea maxima este atat pentru ca e calculat la spatiul de depozitare, sa fie loc suficient pentru toti.

    00
  14. „eu ce pula mea zic?!?!?! dacă își iau toți câte unul din ăla, nu încap! deja nu încap acum, când jumătate fac asta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

    ai loc si sub scaun. aagajele de dimensiunile alea incap sub scaunul din fata. da, anchilozezi dar incap si e safe.

    00
    • Bagajele acceptate in avion la low costuri nu incap sub scaun. Chiar si companiile pun etichete de culori diferite pe troler mic vs rucsac si chiar scrie pe etichete ‘il poti pune sub scaun’ sau ‘in compartimentul de deasupra’. Dar s-au mai civilizat, contorizeaza cate etichete au pus la checkin / la coada de imbarcare si cand ajung la limita incep sa bage trolerele mici la cala, direct de la usa avionului/tunelul de imbarcare.
      Eu merg mereu cu bagaj de cala + rucsac mic de laptop si foarte rar am loc sus, dar asta si pentru ca niciodata nu ma asez la coada, astept sa se imbarce toti si intru printre ultimii.

      00
  15. Ryanair ia mai nou la cala bagajele de mana mai mari, fara cost suplimentar. Da, acel Ryanair unde toata lumea se plange de conditii dar apoi se lauda cum a zburat cu 10 EUR in siti-breac.

    00
  16. Se vede ca nu mergi des cu avionul. Mai nou Wizzair si Ryanair iti baga geanta aia de 50cm la cala gratuit.
    Si prefer o vorbareata unei mute.

    00
  17. Daca ne referim la aeronavele care opereaza curse low cost si pentru cele mai multe care opereaza pe distante scurte, raportul dintre total nr bagaje (aviom plin, pp ca toata lumea are acelasi tip de bagaj, la dim max acceptate de compania x)/nr locuri – variaza intre 2/3 si 3/4 (functie de tipul de aeronava, vechimea acesteia, in general primul compartiment este rezervat, iar ultimul este de rezerva). Nu incap toate bagajele in situatia unui avion plin, chiar daca toata lumea respecta politica de bagaje. Statistic sunt rare situatiile in care un avion este rezervat in intregime, iar aeronavele low-cost au fost toate recompartimentate ca sa poata transporta mai multa lume (de aici si spatiul mai putin ptr picioare si imposibilitatea de a rabata scaunul) – mai multe locuri – acelasi spatiu de depozitate deasupra = problema. Aceasta problema mare mai ales ptr operatori ptr ca orice minut de intarziere, in plus pe pista, costa f mult. Cele mai multe companii (si acum obligatoriu la wizz) iti transporta gratis bagajul la cala. Da, dupa trebuie sa il astepti 10-15 minute si nu este asigurat, dar cred ca mai bine asa decat sa te asezi cu 1 ora inainte la coada la imbarcare (iti dai seama unde sunt romani in aeroport si dupa asta).
    In final: bagajul cu role/gentile mari se pun primele, deasupra lor hainele; bagajul de mana se tine sub scaun sau peste cel principal.
    Off topic, dar legat de zbor: obligatoriu dus inainte de a pleca de acasa spre aeroport, daca vii cu mancarea de acasa- fara imputenii si ambaleaz-o frumos; nu ti-ai rezervat loc – nu ai de ce sa intrebi dupa daca poti sa faci schim de locuri; ai copil, ai grija de el, scaunele din fata nu fac parte din locul de joaca – daca are pb cu altitudinea, da-i o guma de mestecat, de multe ori este de ajuns; daca esti supraponderal, rezerva-ti un loc la margine si cat mai in fata.

    00
  18. NOU
    #39

    enforced=impusa :)

    00
  19. Da și eu fac la fel: dau bagajul jos să îl pun pe al meu. În rest, treaba fiecăruia că nu vrea să stea cu bagajul mic la picioare. Regula nescrisă sau scrisă la unele companii (dar neaplicată) este că ai loc sus pentru bagajul mare, trollerul sau bagajul care respectă dimensiunile. Și geanta numărul doi, sub scaun. Dar mulți îți pun tot sus: și bagajul 1 și bagajul 2 și geaca și umbrela și ocupă locul pentru trei oameni. Eu iau maxim cât am voie de obicei, dar mereu îmi pun bagajul doi, chiar dacă este măricel, la picioare. Asta este, am luat mult, să stau mai înghesuită. Nu aș ocupa locul altuia. Ryanair a făcut ceva: bagajul mare, dacă nu ai cumpărat prioritate, merge la cală gratuit, dar se predă la poarta de îmbarcare. A și au anunțat că cei care depășesc dimensiunile admise, vor plăti prețul de bagaj de cală în aeroport, mare. Pentru că se ajunsese la un haos de neînchipuit din cauza politicii lor de a fi îngăduitori cu depășirea. Efectiv unii aveau niște bagaje uriașe, nu că depășeau doi, trei cm.
    Iar cu vorbitul tare… este cam generală treaba, peste tot. Multe hoteluri pun stop rezervări din România pentru diferite cauze și da este discriminatoriu și da se face. Știu că este trist, dar sunt hoteluri (multe) dedicate pentru ruși, români, sârbi, bulgari. Și altele pentru vestici. Am vizitat câteva în Grecia: cinci stele cu Europa de Est gălăgie la masă, strigăte, îmbulzeală, m-am trezit și împinsă etc. Patru stele pentru francezi, elvețieni etc: liniște, calm, seren, nu se auzea musca și erau mulți copii. Asta este. În timp, poate ne vom mai schimba.

    00
  20. Cu bagajul atașat locului… trebuie să mai schimbe și companiile ceva: o parte din compartimentele alea de sus (in general in spate și pe lângă ieșirea de urgență) sunt folosite și de către echipaj pentru a stoca perne, pături și alte cele. De acolo incepe traseismul bagajelor în avion.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.