Am tot evitat în ultimele luni să ies cu mașina, mai ales că am bicicletă. Copiii se duc pe jos la școală, soția are autobuz direct către serviciu, all good.
Dar am avut niște chestii de cărat ieri și azi. Două drumuri scurte. Ieri la 3 era omor prin oraș. Azi la 12. Deja nu mai sunt ore la care traficul să fie mic. Înainte nu era așa. Era un pic de trafic în jurul orei 8 și 9 dimineața, poate un pic la prânz când mergeau corporatriștii la masă și apoi seara când se întorceau oamenii acasă. Dar acum, în timpul zilei, e omor. Zi de zi.
Și mă uit în trafic și nu înțeleg. Pensionari. Tineri. Livratori. Curieri. Oameni cu mașini de firmă. Ăia de la piese auto. Dar ei sunt o parte mică. Ce naiba, sunt toți șomeri ca mine, care ies zi de zi să se plimbe?
M-am dus la un magazin de bricolaj să-mi iau niște piese mici. Apoi la mall să iau un parfum. Am folosit picioarele și trotuarul, uneori și bicicleta. Mai fur trotineta juniorului. De ce nu iei una electrică? Că vreau să fac un pic de mișcare…
Definește ” înainte „
pre 2018.
pe vremea mea …..
acum 37 minute
inflatia, pretul la carburant, saracia…
Astea ar trebui sa reducă traficul, nu sa îl crească.
A uitat omu’ să pună /s și-ai sărit tu cu soluția.
E inchis Dobrogeanu-Gherea si toti cei din Racadau/Astra/Noua o iau prin oras ca sa ajunga in centru
Asta e motivul, 99%. Bonus au inceput vacantele, 1%.
Pe Carpatilor e macel indiferent de ora de cand s-a inchis Dobrogeanu-Gherea…nu ma gandeam ca are asa impact trecerea peste deal, insa Vali are dreptate, sunt pe zii ce trece mai multi care au drumuri degeaba! Hai cu benzile unice pentru autobuz si bicicleta, macar asa sa ne miscam mai rapid prin oras!
Si vremea frumoasa, e aproape vacanta ( nu uita ca a fost si greva vre-o saptamana).
voi nu intelegeti conceptu de „macel” cand faceti afirmatiile astea. am fost in bv marti-> joi se circula decent la orice ora. ca e 4 sau 7 e same shit si am un obicei prost cand ajung in bv sa maduc sa vad niste locuri total diametral opuse ale orasului ca sa ma plimb, ca oricum cumasina faci max 20 de min dintr-un cap in altu.
Inteleg ca macel e ca sunt masini pe strada cred sie aglomeratie….
\va stept la un suc in bucurenistan la ora de vars sa intelegeti conceptu daca tot il folositi
Nu doar conceptul de macel in trafic nu e inteles de unii provinciali, ci si felul in care dau ei importanta maxima motivului pentru care fac ei parte din trafic, contrar celorlalti, care se deplaseaza “degeaba”. Cineva, nu spun cine :), a dus ieri un espressor de cafea in service. Nu s-a putut nici inainte de 9 nici dupa 5. Deci a fost cam in intervalul ala de care se intreaba Vali. Nimeni nu se plimba ampulea, poate un procent nesemnificativ.
Daca prin electrică te referi la bicicleta sa stii ca cele legale unt cu asistenta. Te ajuta la plecarea de pe loc, iar dupa 25 de km/h iti taie motorul. Cele chinezesti, noname in general sunt delimitate, au un buton pentru acceleratie si sunt de fapt moped cu pedale.
Eu am o bicicleta normala de oras, dar sotiei i-am luat un Pegas electric acum 5 ani si merge fara probleme. Am si o bicicleta electrică cargo bike cu care duc si iau copii de la gradinita, mai fac cumparaturi cu ea. Are si bicicleta electrică aplicabilitatea ei, dar eu ma refer la modele care respecta legea cu asistenta, care nu merg electric fara sa pedalezi.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Nu, nu e așa. Eu as folosi cu spor bicicleta, dar vreau piste. Pentru că am văzut cum se poarta alți șoferi cu bicicliștii…
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Nu cred ca se aplica la comentariul lui Zarax boss . Nu e ca si cum ar trebui sa-si faca el singur pista de bicicleta. Asta e treaba primariei
Toata lumea spune acelasi lucru. Eu as face asta daca… [insert justification here].
Eu as merge cu bicicleta daca as avea piste peste tot.
Eu as merge cu bicicleta daca as avea dus la serviciu.
Eu as lasa masina acasa daca as avea transport in comun mai bun.
Eu nu as mai parca aiurea daca Primaria mi-ar da loc de parcare.
Eu nu as mai merge cu masina daca Primaria ar face gradinite si scoli pentru copii la mine la porumb.
într-un fel comentatorii tai au dreptate, trebuie existe mai întâi foarte multi bicicliști care sa fie implicați în accidente ca sa se trezească autoritățile să-și dea seama ca dacă nu fac piste de biciclete rămân fără contribuabili
@StefanSC, sigur orasele romanesti au atins maximum de populate, strazile n-o sa se aglomereze mai mult de cat sunt acum. Circulatia cu masina proprie n-o sa devina niciodata mai nasoala decat e deja…oh wait.
S-a umplut orasul de bloggeri.
Glumesc, de fapt s-a umplut orasul pur si simplu. Sunt mai multi oameni si mult mai multe masini in oras decat acum 5 ani.
Si cred ca multi din cei care inainte de pandemie erau la birou de la 8 la 17 (cu pauza la amiaza) acum lucreaza de acasa si au programul mult mai flexibil. Daca au ceva de rezolvat, iau masina si dau o fuga la orice ora din zi, ca nu mai sta seful sa le sufle in ceafa. Asa ca nu se mai concentreaza tot traficul pe clasicele ore de varf.
Multi stateau acasa pentru ca stiau ca e omor. Acuma e vacanta si ies pentru ca e mai liber. Teapa. Se face acelasi trafic.
Eu nu mai cunosc pe nimeni sa nu aiba minim o masina. Multe familii au doua sau chiar 3 cand juniorul/junioara trec de 18 ani. Nu mai e o mare scofala sa aduni 2-3 mii de euro si sa mai cumperi o extra tigaie de 20 de ani in familie. La noi costurile cu masinile sunt mici si ITP-ul e de forma. Am mers seara printre niste blocuri vechi, nu mai exista nici un cm patrat liber. Masini parcate pe trotuare, in curbe, pe spatiu verde, in aleeile pietonale, ganguri de acces, peste tot. Lumea zice ca in Amsterdam si nu numai dintr-o data toti au devenit flower power si au renuntat la masini si au trecut pe biciclete. O paula. A devenit foarte scump sa ai o masina in Amsterdam.
Saaau… Poate nu e nevoie de mașina în amstery. Saaau, poate au parcări subterane unde nu vezi mașinile. Am avut un soc odată acolo, căutăm o toaletă, ajung să cobor niste scări sub un parc și pe lângă toaleta acolo era ascunsă și o parcare pur și simplu imensă!
Eu cred ca sari de 400de euro ca sa tii masina aia in parcarea aia imensa(depinde unde e parcarea). Sa o mai si scoti de acolo si sa platesti taxele de a merge prin oras(intre 400 si 700 de euro, depinde de masina). Taxele pe luna trec lejer de 1000 de euro, fara costul masinii la care iar mai dai niste taxe obscene cand o cumperi. Datele mele sunt vechi, poate ne da careva preturile la zi. Dar au pus la punct transportul public ceea ce conteaza enorm. Mai e smecherie ce o fac multi: poti sa platesti nu stiu cat la car rental si poti inchiria periodic o masina mai ieftin, sa zicem o data la 2 saptamani pt 3 zile, un weekend prelungit. Atunci iti cari apa si faci cumparaturi mai mari, mergi cu masina undeva in weekend, etc.
@Zarax: nu „e nevoie” de masina in metropolele noastre de 200-300k locuitori. Ajungi aproape oriunde util in 30 de min pe jos, nu mai zic de bicicleta/trotineta. Ca multi locuiesc in capatul opus al orasului fata de unde lucreaza, plus ca mai lasa 1-2 copii pe la scoli pe drum, e ceva ce nu vreau sa comentez.
Stiu, toti, tot timpuli suntem schiopi, batrani, ologi, cardiaci, ne ploua, ne e cald, bate vantul, avem mobila de carat etc.
Confirm ce zice @Ciocanul legat de Amsterdam:
– parcare subterana ~ 160 euro pe luna
– parcare pe strada – abonament ~ 20euro pe luna – primesti doar daca faci dovada ca in blocul unde stai tu nu mai sunt locuri disponibile, si doar daca mai sunt abonamente disponibile pe strada – adica, poti astepta si ani de zile pana sa prinzi.
– parcare pe strada – pe ora – 3.5 euro cartierul cel mai indeparat, 7 euro in centru.
– asigurare auto – ~ 30-40 euro lunar
– orice metru patrat, unde ai putea lasa masina, se plateste, pentru ca spatiul e limitat
– se verifica plata parcarii si aplica amenzi cu acelasi sistem implementat acum in Bucuresti – o masina cu senzori pe plafon, citeste toate numerele de inmatriculare
E scump sa ai masina in Amsterdam si Olanda in general. Inainte sa iti cumperi masina, trebuie sa te asiguri ca ai unde o parca, si ca exista intr-adevar nevoie.
@Cipcanul
Deja de prin 97 cind am stat vreo 3 zile prin Amsterdam îti potriveai ceasul dupa cum sosea tramvaiul in statie, ca era pe afișaj.
asfaltari, lucrari
Primarul Allen Coliban a făcut public graficul de reparații pentru perioada mai – octombrie. Primele străzi pe care s-au executat lucrări majore sunt cele din Bartolomeu și Brașovul vechi
https://www.brasovcity.ro/ro/primaria/comunicate_de_presa/1
1. S-a simtit clar in Bucuresti cand a scazut pretul la combustibil.
2. Esti in oras turistic, cand incepe vacanta si se goleste Bucurestiul, unde crezi ca se „evapora” acele masini?
LOL, uite, parintii mei sunt la Busteni, dar acum pleaca catre BV, sa viziteze (ce?)
Nu ca ai avea multe de vizitat, dar in general e bine sa fii vazut (live sau online) prin centrul Brasovului. Esti in lumea buna.
Intrebarea e de ce s-au dus la Busteni daca voiau de fapt sa viziteze Brasovul
Daca te duci la noi pe Valea Prahovei, nu prea exista niciun oras unde sa poti sta mai mult de 2-3 zile fara sa te plictisesti foarte tare.
Eu in prostia mea credeam ca ideea cu dusul pe Valea Prahovei e sa te duci la munte. Ceva gen stai la aer, mergi la Urlatoarea sa-ti faci selfie printre peturi, stai intr-o padure si respiri, privesti cerul (o sa fie bine), te bati cu ursul, faci un gratar in arie protejata, hai sa zic stai 3 ore la coada la telcabina sa urci la Babele in slapi, ca nu toti suntem hikeri.
Daca esti fiert pe city break-uri in statiuni montane e clar ca te vei plictisi, mai bine iei cazare 2 zile in Busteni, 2 in Predeal, 2 in Brasov. Ce sens are sa-ti futi o zi de vacanta stand in trafic Busteni-Brasov dus-intors, ca sa vizitezi Brasovul cateva ore? Il mai incurci si pe zoso aiurea.
Turisti?
In august deja e omor, cel putin centrul e ambuteiat toata ziua.
Eu lucrez in vanzari, deci conduc in fiecare zi, la fiecare ora, in cateva orase din vestul tarii. Am observat ca exista o mica diferenta din ce in ce mai mica intre orele de varf si orele dintre ele, dar totusi, in timpul saptamanii traficul macar este cat de cat previzibil.
In schimb, am constatat ca sambata, indiferent de ora, traficul este infernal. Si tot sambata intalnesc cei mai multi soferi foarte grabiti, foarte agresivi si foarte idioti.
Soferii de duminica?
Nu cred, soferi de duminica ii consider pe cei pe care par dezorientati, speriati in general, cei care fac prostii in trafic in general din lipsa de experienta si acestia in general incruca traficul din lipsa de experienta, nu cu agresivitati.
Soferul de sambata pare sa fie o specie noua.
Au auzit ca a aterizat un avion pe noul aeroport si merg toti sa vada minunea
hai ca-ti spun eu, e gol Galatiul
chiar ma intrebam unde a plecat toata lumea
Confirm. Acum cateva zile cand am plecat cu masina catre Otopeni, Galatiul era deja golit pe jumatate, cealalta jumatate pleaca dupa ce se termina bacul. Sa vezi atunci cum se aglomereaza Brasovul!
Ce nevoie au sa termine bacul, nu s-a dat drumul la pod?
eu nu cred ca podul exista pana cand se va circula pe el!
De fapt sunt toti la munca, work from home ftw !
Pentru că s-au inmulțit mașinile. Asta este explicația.
e de la traficul de pe aeroport
Șomeri ca tine, unii cu epoleți, alții fără, dar tot șomeri.
Pensionari speciali, nepoți speciali/nepoate speciale, amante, amanți, bogătani secreți… e început de vară, e posibil să se care înspre Vest, fie din motive de vacanță, fie de motive concrete (ex. pleacă definitiv din shithole-ul ăsta).
M-am dus la un magazin de bricolaj să-mi iau niște piese mici. Apoi la mall să iau un parfum. Am folosit picioarele și trotuarul, uneori și bicicleta. Mai fur trotineta juniorului. De ce nu iei una electrică? Că vreau să fac un pic de mișcare…
Unii au joburi reale, domnule Petcu. Nu stau ziua să scrie, să facă bricolaj, să fure trotineta propriilor copii. Cereți-vă scuze la domni, păi se poate…/s
Apoi nici tu nu te-ncurci cu munca, la ce capitol ai scris…
Ok, ce explicatie ai pentru traficul din alte orase mari. Ok Brasov e oras de tranzit, dar in Bucuresti ?
Pe mine nu ma deranjeaza ca are orice rupt in fund masina. Pe mine ma deranjeaza ca nu sunt capabili sa isi intretina gioarsele si vezi prin orase mari fum negru pe teava de esapament cum era pe vremuri la tractorasul ala de taiat lemne pt cei care au crescut mai la tara.
@N
Bucureștiul nu e tranzit, respectiv punct de legătură/punte? Și capitală…
Din moment ce inflația e o constantă (nu de ieri, de azi), să ai pretenții pentru mentenanță devine irealist, indiferent cât de rupt în cur ești sau nu. De exemplu, întreabă-i pe abonații Euroins și domnii/doamnele din ASF cum stă treaba.
Economia nu funcționează pe fum alb.
Get down or lay down.
„Copiii se duc pe jos la școală, soția are autobuz direct către serviciu” Huo, acest individ merita tot oprobriul public /s
Epidemia de limbrici este singura explicatie
Lipsa unei clase de mijloc isi spune cuvantul. E plin de lume care se plimba random la orele in care majoritatea lucreaza.
„majoritatea lucreaza” credeam ca am stabilit deja ca jumatate din aceasta majoritate nu e la job, ci isi rezolva problemele personale in timpul jobului
Sunt absolvirile ta Transilvania. Vin toate neamurile să-și susțină odoarele
doua exemple dintre apropiati: unul are un baiat la facultate si are ofc masina din care nu se da jos indiferent de distanta. 4-500 de metri? No problem ca merge cu masina.
Prieten iesit la pensie (pensionar de matase) s-a mutat la 10 Km de oras la sat. Nelipsit in fiecare zi vine in oras cu masina: un pic de lidl, mai o cafea, apoi ddmn sau mall. Zilnic se intalneste la cafea cu alti ca el si (aproape) toti vin cu masina.
Aloo, Aloo!! Vad ca primul comentariu n-a fost aprobat…mai incerc odata. Nu erai tu ala de-l luai la pules pe Selly ca se plangea de trafic cand el era parte din trafic? Sa inteleg ca nevoile tale sunt chiar urgente fata de cele a lui Selly, sau ale altora din trafic.. mi-a venit un damf asa de ipocrizie
Nu fi idiot.
da’ ce am facut sefu’? ca nu vad nicio diferenta intre unul care se filma in trafic spunand ca e aglomerat si unul care se plange de trafic pe blog ca e aglomerat, cand a avut el treaba cu masina prin oras.
e o diferență, că ăla se plângea că e trafic greu, dar nu stia că e din cauza protestelor cadrelor didactice, deși se pretindea fiert pe educație, eu mă plâng de trafic uzual, de zi de zi.
„Copiii se duc pe jos la școală,”… i-ai putin la curea sa zica unde se duc, ca e vacanta deja. Stiu asta pentru ca in bucale e pustiu, s-au dus toti bucurestentii acasa la ei. Nu ma bucuram nici cand eram eu in scoala asa mult de venirea vacantei.
se duc in parc să fumeze țigări electronice și să bage păcănele!!!
Cata vreme nu se duc pe linkurile affiliate de la vreun influenker, inseamna ca i-ai crescut bine
De azi dimineata s-a deschis Dobrogeanu Gherea iar azi s-a circulat lejer prin oras.
Are dreptate domnul șef de blog, e plin de mașini în BV. Mîine mă duc la GL sa vad acolo cum e treaba și de ce vin toți încoace că deja mă exasperează. Revin cu detalii …
GL vin la BV sa invete bunele maniere
Mulți cred că de plictiseală… Ba un mall, un hypermarket, ori un Mc ceva sau o ieșire prin parc, poate se mai întâlnesc cu cineva. Traficul era cam la fel și pre-pandemie, adică înainte de 2020. Problema e că nu prea ai ce face în orașe precum Iași, Brașov, Cluj etc. Hai că la București, ai mai multe chestii, but still. Dacă nu ești fan băute și rupt sălile de forță în 2, ori poker, frecvent la terase, ramai cu puține chestii. Dacă vrei un ciclism, tenis ceva, ai puține locuri și problema nu ar fi locurile, ci lume dispusă să iasă la mișcare.
În Iași, avem Palas, Copou și Ciric, Motel, dar te mai saturi, fiindcă sunt oricum din ce în ce mai aglomerate și numai aer curat nu mai e ăla…
Pentru că duduie economia! De aia….toată lumea aleargă, face ceva…..sunt bani și trebuie învârtiți, cheltuiți etc…..