Pledoarie pentru apărători de noroi

Uitându-vă la poza asta, ați crede că omul a fost stropit de cineva în halul ăsta, dar nu, și-a făcut asta singur, în noroiul ăla.

Asta se întâmplă și pe șosea, când e un pic umed sau când plouă: aruncăm în spate noroiul de pe roți, spre bucuria șoferilor care sunt în spatele nostru. Pentru că nenorocitele alea de apărători de noroi nu mai sunt obligatorii. Sunt urâte și strică aspectul mașinii, nu contează că sunt utile. Sistemul start-stop e util, ăla a devenit obligatoriu, apărătorile de noroi s-au scos.

Bring back apărătorile de noroi!!!

aparatori-noroi

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

50 comentarii

  1. Nu se mai pun si pentru ca in tarile cu apă caldă și asfalt bun, nu mai e noroi…plus ca dealerii de la noi le au la niște preturi…eu le-am comandat de pe ebay si mi le-am pus singur, am iesit la 1/3 din cat m-ar fi costat la ei…

    00
  2. A fost oleaca insistent cel din poza…

    00
  3. așa ceva pe bmw? echipat din fabrică? :))))

    00
  4. A patinat cu rotile cotite, nici mama presului nu-l salva …iar pe strada ca sa fie eficiente presurile trebuie sa fie lungi pana aproape de asfalat, ca la camioane…nu mai sunt asa de la Dacia 1300 ’76. Am studiat si eu problema, singura rezolvare a fost sa nu mai stau la aspiratie dupa toti martalogii.

    00
    • Să le fie rușine martalogilor care stropesc mașinile din spatele lor cu nămol astfel încât nu îți permit ție să stai la aspirație în spatele lor.

      Noroc că ai studiat problema, așa cum zici și ți-ai dat seama de soluție. A durat mult până te-ai prins? Câțiva ani?

      00
    • De fapt, pentru ca a dat „inapoi”. A incercat sa iasa din noroi cu marsarierul, cu rotile bracate.

      00
    • Singura rezolvare e sa vin tare din urma, lumini si clapson cu cel putin 100mph ca sa trec ghiulea pe langa martalog/ oaga si astfel sa nu fie timp sa ma murdaresc…da, mph am zis ca am bembeu de america, e un model nou lego-i zice dar nu stie nimeni si pot sa ma dau mare si tare in parcare, stiu ca esti invidios.

      00
    • O altă rezolvare e sa păstrezi o distanță rezonabilă față de cel din față. In general însă se găsește câte un prost care se intercalează. Îl recunoști ușor: merge cu viteză mai mare decât traficul și incomodează pe toată lumea prin manevrele sale.

      00
    • Nu. E mai bine cum am zis eu, ca ghiuleaua din mario kart.

      00
  5. Ar fi o idee sa fie obligatorii pe spate, parca in ceva tari UE sunt obligatorii. Pe fata sunt oricum utile ca nu-ti mai arunci pietre in masina. Pentru 200 ron cat este un set original VW fata/spate nu este capat de tara. Pe fiecare masina am montat set fata/spate.

    00
  6. Pai de ce sa avem pretentii la ceva normal, gen curatenie pe strazi sa nu se mai faca moloz la fiecare strop de apa sau stazi asfaltate? Nu mai bine facem o lege sa fie obligatorii niste porcarii de plastic/cauciuc? Da’ o taxa pentru aia care nu-si pun aparatori de noroi nu propunem?

    00
  7. Fix la asta ma gandeam zilele trecute, in timp ce analizam cat cacat imi arunca aia din fata.
    Oricum, jeg mult pe drumurile patriei…

    00
  8. Cred ca-s 3 probleme, de fapt:

    1) sigur prima problema, cea mai la indemana cumva, este faptul ca nu mai vin masinile echipate cu plasticele alea.

    2) alta problema ar fi faptul ca lumea sta prea in curul tau, lucru cretin, mai ales in conditiile in care ploua sau e ceva pe asflat ( de ajunge sa il stropeasca )

    3) drumurile sunt de asa natura si curatenia strazilor este atat de rar facuta inca, orice ai face, la un moment dat, o sa cam stropesti.

    Personal incerc sa nu stau foarte aproape de cei din fata in situatiile astea si, totodata, incerc sa nu merg chiar prin zona plina de noroi sau apa ( deh, drum cu denivelari, apa se aduna, n-ai ce-i face ) cand am pe cineva in spate, PE CAT POSIBIL.

    00
    • Personal incerc sa nu stau foarte aproape de cei din fata

      Sa se gaseasca destepti care sa forteze intrarea?

      00
    • 2. Am circulat cu taică-meu la volan săptămânile trecute, are și el fixul ăsta, să nu stea chiar în curul mașinii din față, mai ales dacă e tir/camion/ceva mai mare. Nu doar când e mâzgă pe jos.
      La un moment dat i s-au băgat 3 în față. Bineînțeles cu încetinit din partea lui.

      00
    • Dacă nu stai chiar în curu’ celui din față ai șansa să scapi neșifonat dacă acela pune o frână că sa evite un pericol (în acest caz codul rutier prevede că vinovat e cel care nu a păstrat distanța).

      Șoferul român e însă competitiv, nu lasă de la el nici un metru. Dacă îi intră unul în față i se umflă vena de la tâmplă, parcă i-ar fi furat vecinul o brazdă din glia strămoșească.

      00
    • Faptul ca lumea forteaza bagarea intre masini, daca se soldeaza cu accident, cred ca ii face vinovati, altfel e doar depasire ( daca s-a facut in conditii legale ) Totodata, chiar nu ma deranjeaza sa fiu depasit. Personal incerc sa ma feresc eu, pe cat posibil, pentru ca majoritatea sunt idioti si se asteapta sa-i feresti. Am fost nevoit , ieri, sa fac un drum pana in orasul natal, pe minunatul e85:

      1) stanga din centru spre afumati, prost care vine pe banda 1 si imi taie calea, noi asteptam de prosti acolo, dand prioritate, a venit soferul experimentat

      2) intr-o localitate, opresc pentru ca aveam pieton. 3 giboni au trecut pe langa maine cu viteza, i-a durut in cur de trecere de pieteoni, de pieton, de faptul ca o alta masina era oprita fix in dreptul trecerii

      3) dobitoc care stata la jumatate de metru in spatele tirului, de dansa pe acolo sa poata sa vada daca are loc sa depaseasca. O banda pe sens. Intra in depasire, intru si eu dupa, aveam 130, zic il depasesc si pe asta sa nu ma bag intre ei. Cand colo, idiotul accelereaza, fara niciun motiv, ca sa nu il depasesc ( m-am retras intre el si tir, pentru ca venea alt tir pe contrasens ), 1 km mai in fata a facut stanga. De ce a accelerat cand a vazut ca vreau sa-l depasesc? De prost

      00
  9. As mai adauga ceva: pe autostrada, pe ploaie, aparatorile alea sunt minunate.

    La viteza mare rotile din spate ale masinii arunca f multa apa care ramane in aer sub forma de apa pulverizata. Asta reduce drastic vizibilitatea si implicit siguranta. Cu aparatori, problema ar fi mult mai mica.

    00
    • Păstrezi distanța și gata. Recomandările spun să fi la 2secunde de cel din fața. Calculează la ce distanță trebuie să fi când mergi pe autostradă cu 100 km/h, asta ca să-ți fie mai ușor fiindcă la 130km/h îți sunt necesare cunoștințe avansate de matematică.
      Pasul următor este să încerci să păstrezi distanța aceea si voala, nu te mai deranjează lipsurile săracului din fața ta.

      Hai că-i simplu!

      00
  10. Aparatorile spate ar trebui sa fie obligatorii pana asfaltam drumurile la toate rezidentialele si facem ceva cu partea de langa sosele care se transforma in noroi pe vreme umeda. In 3 minute de mers in spatele unei masini, si nu aproape, ci chiar si la 20 de metri, tot parbrizul e pictat.

    00
    • Acum o suta și ceva de ani au fost inventate stergatoarele, folosește-le cu încredere.

      00
    • Lasa parbrizu. Sa vezi ce fain e noaptea si sa ai farurile murdare de mazga aia….vezi un rahat cu faza scurta. Spalatoarele ar fi faine, dar nu se pun standard.

      00
  11. Acum cand toti producatorii se bat pe fiecare gram de CO2 economisit tu vrei 4 bucati de plastic complet neaerodinamice pe masina?

    00
    • Nu e ca și cum sunt fix în spatele roții și sunt ușoare ca penele.

      Păcat că mai sunt gropi că altfel renunțam definitiv la garda la sol și mergeam practic pe gratis

      00
  12. Poate dacă ai păstra distanta regulamentara nu ai mai avea aceasta problema.

    00
  13. Unde sînt zilele în care cei trei engleji auto-show-man-i luau peste picior Dacia?

    00
  14. Apărătorile de noroi, sau bavetele, cum li se spune elevat în lumea servisurilor, sau şorţurile, cum le spuneau ante- 89 ăi mai bătrâni, au fost primele accesorii comandate pentru maşina actuală, care nu era dotată din fabrică cu aşa ceva.

    00
  15. Vali, poza e de pe rescue4x4. Omul a fost impotmolit pe un drum laturalnic in noroi de unde s-a chinuit ca sa iasa. „numazic!”

    00
    • asta schimbă tot.
      doar că nu.

    • Aa…era poza de „atentie”. Atunci nu schimba…
      Ca sa fie eficace, aparatorile de noroi ar trebui sa fie ca la masinile de raliu. Mari si urate. Cele de „fabrica” pe care dai multi bani ca si dotare suplimentara, slim si „sexy” sa fim seriosi… Sunt o porcarie.
      Deci, iti pui pe masina ta nou nouta asa ceva? Nu prea cred…

      00
  16. Bavetele de noroi sunt foarte utile dar după 10 ani de avut bavete pe mașini am renunțat din cauza ca

    1) scade garda la sol iar în București sunt multe borduri.
    2) iarna rețin zăpadă și ajungi la rugina.

    Bavetele și camera video ar trebui sa fie subiect de a oferi discount la rca/casco.

    00
    • yep in sf cineva ca re spune si dezavantajul ruginii de care stiam. ca toti le laudau. mai bine murdara masina decat ruginita caroseria.

      00
  17. Ajutau poate aparatoare dar nu cu mult. Acum 2 saptamani a plouat in toata tara. Unde am fugit temporar de covid pana-mi fac vaccinul, mediul rural, a plouat/nins vreo 3 zile cu putine pauze. Masina de sacrificiu, cea cu aparatoare de noroi era parcata pe o mica inclinatie in fata portii. Nokian WRD4 la al doilea an de viata, am ramas in noroi amestecat cu zapada. De nici un fel nu a vrut sa urce. Am facut cat balans am putut nu voia sa avanseze mai mult de cativa metri pana la o diferenta de nivel. Aruncau WR-urile noroi ca la balamuc. ASR-ul mai mult incurca, am incercat si cu el scos si sa vezi atunci veselie. A ajuns mai rau decat masina din poza, asta pt ca viram pentru a prinde ceva aderenta. Intr-un final am iesit cu alta masina in viteza din curte, am trecut din inertie de zona problematica. Pus sufa si scos masina de sacrificiu din impas. Mi-am comandat pentru saptamana viitoare 2 masini de pietris sa-mi pun pe ulita cat sa nivelez cumva zona problematica. Momentan e pamantul inghetat dar saptamana viitoare cand se inmoaie iar o sa am probleme. Pentru cei care se plang ca-si iau mazga pe parbriz sa mearga ceva mai in spate si se rezolva.Nu uitati totusi de stergatoare si lichid de parbriz completat inainte de drum. Pentru cei care care se plang ca li se murdaresc farurile si nu mai vad noaptea pot sa opresca, sa le dea cu niste apa/zapada/bere/cola sau pur si simplu sa-si lase masina acasa…daca e un efort prea mare.

    00
  18. Hai sa facem ca sa fie si la noi ca la fraierii din vest si oricat ai merge in spatele altora sa ramana masina curata. Cred ca d-aia nici nu mai vin masinile cu aparatori, pt ca in tarile care conteaza nu mai e mizeria de la noi. Alfel, putem legifera ca trebuie sa purtam costume chimice si 3 randuri de aparatori dar asta nu rezilva problema.

    00
  19. La câte pietricele mi-am luat în parbriz între București și Otopeni, cred că apărătorile alea ar ajuta și să nu mai arunci pietricelele de pe drum.

    00
  20. Dpmdv tre’ sa fii si un pic idiot sa nu-ti iei aparatori de noroi, fie ele si optionale. De ce ai vrea acumulari de zapada, noroi, sare si alte minunatii pe protectia aia subreda de “carton” care protejeaza un pic electrica si alte componente ale masinii? Bajca parbrize cel putin murdare daca nu sparte in spatele tau.

    00
  21. Sunt pro – presuri ! Dar nu-i pasa nimanui …. am vazut azi masini cu jeg de-un deget si vechi peste care era un strat de sare si uree pipi de-ala de-l dau la deszapezire – prin trafic, masini care costa mai scump decat apartamentul in care stau . Sunt sigur ca aia nu-si vor cumpara presuri din principiu , dar daca -i obligi …

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube