Pierzi timpul la cozi ca să-ți achiți facturile și apoi te plângi pe Twitter. Hmmm… Eu, unul, nu prea înțeleg asta! Adică ai acces la world-wide-web ca să ce?
Hai să vedem ce înseamnă să mergi să-ți plătești fizic facturile:
- Plătești cash. Atât timp cât tu îți iei salariul prin transfer bancar (pe card, adică), ai un cost în plus. Că trebuie să îi scoți de acolo. Dar să zicem că plătești cu cardul direct la POS… Let’s call it even.
- Trebuie să ajungi la ghișeul furnizorului tău de utilități. Că mergi cu mașina sau cu un mijloc de transport în comun, tot te costă! Benzină, parcare, bilet…
- Nervi pe la cozi. Te lovești de atâtea ori de un angajat obtuz…
- Timp pierdut. Cea mai importantă resursă dintre toate. Dacă banii îi poți ”regenera”, încă n-am întâlnit pe cineva care să aibă timp de vânzare.
Uitându-te la punctele de mai sus, dacă tot ți se pare OK să mergi să-ți plătești în continuare facturile la ghișeu, probabil că ai o evidentă înclinație (sau nedescoperită?) spre masochism.
Majoritatea furnizorilor îți pun la dispoziție o platformă CRM prin care tu ai acces la tot ce ai nevoie. Datele tale de identificare, consumul lunar, istoric consum, facturi. Mulți au implementat chiar plata ad-hoc, ai nevoie doar de cardul tău de credit (deși de cele mai multe ori e vorba de cel de debit – cel de salariu; nu uita de securizare!). În două minute ai terminat. Dar și dacă n-ai cum să faci plata direct din aplicația furnizorului, te ajută băncile. Toate (sper să nu greșesc) au o aplicație gen ”Online Banking” care îți oferă formulare predefinite pentru plata utilităților. Adică îți minimizează ție efortul. Abonamentul pentru așa ceva? O sumă modică! Nici cât o bere. Le poți accesa de oriunde, inclusiv de pe telefonul tău mobil.
Pune în balanță cele două situații… Mai stai pe gânduri?
Sursa foto: aici.
O mare parte a platitorilor sunt la o varsta la care chiar nu-i vad navigand nici macar pe Internet, daramite sa stea sa efectueze operatiuni bancare online.
De asemenea, majoritatea bancilor abia daca au cateva luni de cand au trecut la interfate oarecum prietenoase, in ceea ce priveste online banking-ul. Pe primul lor se pare ca inca se mentine (de departe) ING-ul iar restul incearca, mai mult sau mai putin, sa recupereze terenul.
Site-ul ghiseul.ro este disponibil doar pentru cateva orase (mult prea putine) iar grosul este in afara capitalei.
Oricum e bine ca se fac si acesti pasi marunti insa mai e mult pana departe.
P.S.: nu uita de aia care nici macar nu vor sa auda de carduri (tinand cont ca mai toate au cip-uri acum) pentru ca le e frica sa nu poarte numarul Satanei. Asta-mi aduce aminte de cand i-am facut pasaport fetitei (de ala pe 3 ani, cu cip cu tot) si am vazut o gramada de parinti care chinuiau copiii la fiecare 1 an (atat e limita pentru celelalte) din Italia/Spania/etc pe la ghiseele din Romania (alaturi de cozi interminabile, caldura sufocanta, etc) doar pentru ca nu voiau sa poarte numarul Satanei, sa nu fie blestemati. In anul de gratie 2010. Intr-o tara care se vrea cu un popor inteligent. Dar asta e alta discutie.
Eu folosesc Online B@nking de 6 ani. Un timp, in paralel cu HomeBank sau BT24. Nu am avut nicio problema cu utilizarea. Unele nu sunt chiar intuitive dar dacă faci un efort mai mare odată (one time effort, you know) ai toate formularele de plată predefinite și tot ce trebuie să faci e să introduci factura (numarul ei) și suma. Și ăsta e cazul cel mai complicat. In rest, doar bagi numarul de card si verificarea de pe verso… Atat.
Nu vorbesc de pensionari, ei au timp.
De ani de zile nu mai platesc cash decat intretinerea la bloc; restul facturilor se platesc prin direct debit. Situatia predispune insa la lene… (evil)