piste pentru pietoni pe când?

Ce vedeţi mai sus sunt noile piste pentru biciclişti din cartierul Militari. Primele două poze au fost făcute lângă liceul TV, iar ultima la Eroilor. Am observat pistele săptămânile trecute, pe la Izvor, unde arătau la fel ca în imaginea 3, cât tot trotuarul.

Eu am o nedumerire.

Nu era mai simplu să rezolvaţi întâi problema trotuarelor? Eu circul mult pe jos, îmi place, fac mişcare, e sănătos. Peste tot în Bucureşti sunt maşini pe trotuar. Peste tot. Uneori ocupă tot trotuarul. Uneori mă mai claxonează câte unul care merg pe stradă.

– Unde pi*da mă-tii mergi bă aşa pe stradă?
– În pi*da mă-tii merg, tre’ sa ocolesc dobitoci ca voi care nu ştiu că mai sunt şi alţi oameni pe lumea asta!

În centru, în toata zona Unirii-Universitate-Romană nu sunt locuri de parcare. În faţă la BCR e omor, se parchează la milimetru. La fel şi pe străzile laterale din Magheru. În faţă la Patria toţi cretinii îşi parchează jipanele unul lângă altul, în aşa fel încât trebuie să te strecori printre ele. Uneori mai dărâm câte o oglindă. Alteori mă uit la ei cu ochii mari şi umezi.

Eu vreau trotuarul înapoi. Vreau să circul liber pe el, să nu ocolesc maşini, să mă feresc de maşini şi, mai nou, de biciclişti. Vreau să îmi iau maşina şi să am unde o parca. Vreau să merg pe la Eroilor fără să fie nevoie să ocolesc adăposturile de ploaie puse în mijlocul trotuarului, suedejii care şi-au scos florile până în buza trotuarului şi gheretele de presă puse d-ampulea. Vreau să ies din metrou la Armata Poporului şi să merg spre Cora fără să fie nevoie să mă feresc de ruşii care vând nimicuri, de suedejii cu florile, de adăposturile puse aiurea, de oamenii care aşteaptă. Eu cu ce am greşit de sunt asuprit aşa? Trebuie să îmi iau maşina sau bicicleta ca să pot fi luat în seamă?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. eu am zis k o sa-mi iau un metrou, numai pentru mine…sau macar un avion micutz si roz…sau fie, un elicopter…tot roz…ah, ai uitat de taranii care vand pe trotuar una bucata sticla lapte, sau vin…sau niste „rosii facute in gradina, maica, k sunt mai sanatoase decat alea din magazine” (asta-i mai pe la gorjului cel putin)

    00
  2. ca idee e buna chestia cu pistele de biciclisti, ca punere in aplicare de-a dreptul idioata.
    le-am vazut si eu saptamana trecuta in bucuresti, am mai vazut niste poze cu gropi in mijlocul pistei si alte chestii de genul asta prin blogosfera si am ras si cu fundul. toate astea pe langa faptul ca sunt puse exact in mijlocul trotuarului.
    sa isi ia pistele si sa se duca in PLM ;)

    00
  3. stai linistit, ca nici daca-ti iei bicicleta nu te baga’n seama. Ok, pe trotuar ai fi in siguranta, dar cand o sa coboare pista pe strada, sa vezi ce de carne o sa-ti bage in frigider soferii :(

    cea mai buna chestie mi se pare ce incearca sa faca nemtii. intr-un oras (am uitat numele) au scos toate semafoarele si acum toti (pietoni, soferi, biciclisti) sunt egali si trebuie sa fie mult mai atenti la trafic decat inainte.
    in viena se scot locurile de parcare din oras, la noi se largesc strazile (si se iau din trotuare) ca sa faca altele noi.

    Stau pe o strada intre Oltenitei si Giurgiului. Ambele distruse o perioada destul de lunga pentru reparatii. Asa ca soferii folosesc strada noastra. Unde trotuarele sunt acoperite in proportie de 95% de masini. Sa vezi ce palpitant e sa mergi pe acolo. Cea mai penibila faza a fost cand un dobitoc a calcat-o pe una pe picior (tipa a trebuit sa evite o masina pe trotuar si sa mearga un pic pe strada) si a inceput sa urle la ea ca de ce merge pe strada. Deci sa ne intelegem: o calcase deja pe picior! si a plecat ca nesimtitul, fara sa incetineasca, doar injurand… :(

    00
  4. NOU
    #4

    bine ca au facut piste pentru biciclete cu care poti merge si pe munti si prin cele mai mari gropi… Parca era mai putin deranjant daca faceau ceva pentru role.

    00
  5. si biciclistii pe unde ar trebui sa mearga? Eu am salutat ideea pistelor, dar din pacate rezultatul a fost dezastruos. Eu unul daca ma vad intr-o situatie in care pista ocupa tot trotoarul merg la aceasi viteza ca pietoul pe care l-am intampinat nici claxon nu dau, din bun simt totusi … omu isi vedea de treaba n-are nici o vina ca astia sunt idioti si merg asa pana mi se iveste ocazia sa il depasesc. Dar pe la unirii de exemplu este DITAMAI trotoarul cred 40% este ocupat de pista (are 2 sensuri) si toti mosii si babele merg fix pe pista. Eu ce ar trebui sa fac atunci? Accelerez si ii claxonez… sa vezi ce o iau la fuga ca stiu ca n-ar trebui sa fie acolo. O alta problema ar fi masinile parcate pe pista… sa fiu sincer sper ca se vor monta tarusi daca nu in curand vor fi multe masini lovite de pedale sau ghidoane. Eu n-as face asa ceva, dar sunt alti mai nervosi decat mine si asa am fost la situatii limita de destule ori din cauza „disciplinei a soferilor”.

    00
  6. ar trebui sa ne inarmam cu stickere si sa le lipim pe masinile de pe trotuare.
    cam ca aici

    00
  7. Ce mimoze sunteti si voi ! Deci – fara pista de biciclete nu e bine, ca n-are biciclistu pe un’ sa mearga. Acu ca pe splai sunt stalpishori si nu mai parcheaza nimeni pe malu garlii iar nu e bine ca e gropi pe pista (BTW, daca vreti sa vedeti ceva fain stati la semaforu din piata unirii de langa fantani, pe sensul de mers SPRE Casa Poporului. Pista trece fix peste o gura de acces la un hidrant, iar dunga galbena e trasa peste cutia in care se pune lacatu. Bine ca nu erea vre-un in canal ca avea galben pe chelie.
    Frate, pe mine m-a bucurat cand n-a mai parcat NIMENI pe splai de la Unirii si pana la Izvor (ca doar atata am drum). Stateam dimineata dupa toti incapabilii care se opreau pe banda a doua ca sa se urce pe trotuar. Daca mai era si un loganist care lasa fundu afara ca nu era in stare sa vada cat mai are pana la gard… arta si meserie !

    (Pentru „the ultimate” in materie de trotuare vizitati Bd. Dimitrie Pompeiu cam pe la ora asta :) ).

    00
  8. Daca te mai gindesti ca sint mame/tati/bunici cu cite un carucior care fac diferite acrobatii peste masini… Parca cu cit au masini mai scumpe, le parcheaza mai prost! Oare asta e solutia? Viena

    00
  9. m-am gandit si la asta. dar sincer, tu vezi romanii pe biciclete si scutere?

  10. nu le-ai mai vazut tu. da mai sunt.

  11. E una dintre cele mai mari si vizibile probleme grave ale Bucurestiului, dar care pentru majoritatea bucurestenilor, nu conteaza.
    Nicaieri in Europa civilizata nu se parcheaza pe trotuar, chiar si cind sint locuri de parcare peste tot.
    Bine, nu comparam cu Barcelona, unde am vazut cele mai putine masini parcate afara, majoritatea sint in subteran, existind parcari EFECTIV la fiecare colt de strada.
    Dar nesimitirea celor care parcheaza pe trcerea de pietoni sau pe tot trotuarul, astfel incit trebuie sa ocoleste prin sosea, e incredibila.
    Iar coruptia si indolenta politiei bucuresti sint chestii clare.

    00
  12. in toate marile orase din lume este aglomeratie. atat pe trotuare cat si pe sosele. insa MAREA diferenta este ca in alte orase se respecta legile! e simplu: ai un semn pe care e trecut „parcare interzisa”, IL RESPECTI! altfel vine un nene cu chipiu si carnetel care te amendeaza de te ustura curu, chiar daca il asezi si intr-un jipan! asa e in tarile civilizate. la noi insa chiar si politistului ii este frica sa amendeze un propietar de jipan, sa nu cumva sa fie cumatru cu sefu’ de la minister!

    00
  13. Draga Zoso, asa cum au scris mai multi, ideea e buna dar e pusa prost in practica. Ca orice idee buna in Romania. Exista insa o contradictie cele ce spui tu. Vrei trotuarul inapoi? Pentru ce, sa-l ocupe altii cu masinile lor? Presupun ca vrei si soselele mai libere, nu? Sa nu mai stai atata in trafic. Ei bine, sa stii ca printre putinele solutii viabile pentru scaderea traficului auto sunt bicicletele (si scootere-le si motocicletele dar sunt cam poluante dpmdv). Cu cat sunt mai multi „convertiti” de la masina la bicicleta cu atat scade traficul auto, deci vei avea sosele mai libere, si, de ce nu si mai putine masini parcate alandala. Ala cu bicicleta sunt aproape sigur ca are masina parcata corect…

    00
  14. Mie-mi pare rau ca nu mai au acces carutele pe drumurile publice. S-a dus dreaq peisajul pitoresc din buc. ;))

    00
  15. Problema se imparte in 2:

    2 – bataia de joc prin care s-au facut aceste piste… fara nici o logica si fara a respecta nici o norma. Am stat o perioada in Strasbourg, Franta si am constatat pe pielea mea ce inseamna pista de bicicleta, avand in vedere ca mergeam zilnic cu bicla pe acolo.
    Pentru cine are curiozitatea sa vada cum e afara:
    https://www.strasbourg.eu/deplacement-stationnement

    Aceste piste sunt ori cu sens unic… cate una pe fiecare parte a strazii, ori o banda mai larga ce cuprinde ambele sensuri. Pot fi pe trotuar sau pe strada pe margine fix langa bordura. Si credeti-ma ca au trotuare mai inguste ca la noi.
    Sunt marcate extrem de bine, nu dispare marcajul cand se termina trotuarul. De obicei traversarea strazilor se face pe zebra, pe la semafor, iar pista este simbolizata printr-o banda verde. Unde ai vopsea verde pe jos ai prioritate absoluta fata de orice alt vehicul. Si credeti-ma ca opreau francezii sa ma lase la intersectii de-astea chiar daca eram la 50m distanta. Pentru ca daca cumva dai ca sofer peste un biciclist care e pe pista… pur si simplu te-ai ars din punct de vedere legal.

    Un exemplu de pista pe trotuar:
    http://transnord.schilick.free.fr/velo/images/piste-brum-2k05.JPG
    http://transnord.schilick.free.fr/velo/images/piste-brum-2k05a.JPG

    Exemplu de marcaj pentru biciclete in intersectie:
    https://jcharre.typepad.com/photos/aulnayface/imgp0079.JPG

    Sau pista care e pe strada
    http://crcagnes.free.fr/spip/IMG/jpg/PisteCyclable05.jpg

    Imi pare nespus de rau ca nu am facut poze personal… chiar ma gandeam sa fac dar nu am mai apucat.
    Orice pista este semnalizata prin indicatorul rotund albastru… de obicei ai si placute cu lungimea traseelor si in ce zona ajungi.
    Sunt piste si pe sens unic… se merge in contrasens cu masinile.
    In unele zone aglomerate sau interurbane pistele sunt complet separate de strada sau trotuar. Practit e inca o sosea cu 1 sg banda impartita in 2 sensuri.

    2- educatia care la noi lipseste cu desavarsire. Acolo esti mancat daca parchezi pe pista, daca stationezi..etc. Nu am vazut niciodata aceste piste blocate de alte mijloace. Apoi prioritatea care ti se acorda. Nu se risca absolut nimeni sa faca accident cu tine.

    In concluzie… cred ca la noi le-au facut mai mult impinsi de la spate de cei din UE.. dar in bataie de joc, si bineinteles ca sa mai „circule” niste milioane de oiroi dintr conturile statului in buzunarele unora.

    00
  16. mda..si zilele trecute pe pista de biciclisti de pe cheiul dambovitei de la unirii se plimba cu mare turatie de motor si tamtam de manele in boxe un ditamai bmw-ul de teren..plm..asta e romania..dezgust

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.