Piața auto 2016, un infografic Autovit

Din comunicatul de presă:

Piața mașinilor noi a înregistrat al treilea an consecutiv de creștere și a încheiat 2016 cu cea mai ridicată valoare de după 2010. Dacă în 2013, spre exemplu, s-au vândut 58.000 de mașini noi, în 2016 acest număr a ajuns la aproape 95.000 de autoturisme, cu 60% mai mare, conform DRPCIV.

Piața mașinilor second-hand din import a avut un an record în care a avansat cu 18% și s-a apropiat de pragul de 300.000 de unități, nivel de peste trei ori mai mare față de 2011. Cea mai bună lună a fost august, cu peste 31.000 de autoturisme rulate înmatriculate, iar cea mai slabă a fost ianuarie, cu sub 17.000.

Reînmatriculările (tranzacții cu masini rulate, deja înmatriculate pe plan intern) au înregistrat, la fel ca mașinile noi, al treilea an consecutiv de creștere, avansul fiind de 10% în 2016 față de 2015. Cea mai slabă lună a fost ianuarie, cu 16.000 de mașini reînmatriculate, iar cea mai bună a fost august, cu peste 24.000 de exemplare care și-au schimbat proprietarii.

Din totalul anunțurilor de autoturisme publicate pe Autovit.ro în 2016, cele mai populare au fost mărcile Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi și Opel, cu peste 50% dintre anunțurile activate în 2016. Dacia se regășește în top zece mărci scoase la vânzare pe Autovit.ro, completând topul celor mai populare 10 mărci alături de Renault, Peugeot, Ford și Skoda.

Mai sunt 6 zile până dispare taxa auto, ce credeți, chiar se va umple România de mașini vechi?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Initial dupa 1 februarie va creste substantial numarul masinilor aduse din afara.Pe urma va veni guvernul cu o alta taxa pe care o vor denumi nu stiu cum si vom ajunge de unde am plecat.Succes celor care vor specula aceasta perioada de relaxare scurta.Dar cum noua taxa va fi probabil legata de emisii indiferent cand anume si de unde ai cumparat.Sa vezi atunci distractie.O sa le vindem la kilogram in Kazahstan.

    00
  2. Aia care chiar vroiau rable nu le inmatriculau in Bulgaria oricum?

    00
  3. din infografic-ul autovit nu reiese procentul de masini sh cu kilometraj dat inapoi. oh wait…

    00
  4. Fiecare om are dreptul la mașina pe care și-o poate permite. Nu trebuie ca statul să-i limiteze alegerile prin legi nedrepte, fără legătură cu realitatea. Cu taxa auto se ajunsese la aberația ca un Logan de 10 ani cu GPL să se considere că poluează mai mult ca un BMW X6 diesel din 2017.

    00
    • aici e o discuție largă despre cum unii nu isi permit nici măcar gioarse și omoară cu ele oameni pe străzi.

    • NOU
      #12

      Euro4 vs Euro6…
      ITP-ul e pistol cu apa.

      00
    • Problema romanului e ca nu are simtul peniibilului nici macar la masini.
      Si da, cand iti cumperi o masina cu motor de peste 3000 si o inscrii pe Bg inseamna ca nu ti-o prea permiti.

      00
    • Baxt, nu ai dreptate la faza că dacă nu îmi permit impozitul nu îmi permit maşina. Ca idee, nu am maşină înmatriculată în bulgaria, să crezi că e un argument personal.

      Că omul îşi permite sau nu o maşină de 3000 sau 5000 cmc trebuie să fie decis de preţul pieţei, preţul asigurărilor (presupunând prin absurd că asigurările ar fi corecte şi ar taxa pe cei cu maşini sport mai mult pentru că e un risc mai mare, că e 4×4 folosit la ţară sau că e 4×4 folosit în oraş, etc) şi şi că îşi permite consumul care îl presupune o maşină de genul, o revizie mai scumpă, piese mai scumpe, şamd. Asta înseamnă să îţi permiţi o maşină.

      Restul cu îmi permit sau nu îmi permit, e un impozit pus complet artificial şi fără nici o logică.
      Pentru că să nu îmi spui că un Aro sau un Nissan din 1995 cu motor de 3000 cmc e maşină de lux şi trebuie plătit impozit de lux pe ele ca pe un mustang din 2016 de ex.

      E un impozit complet artificial, complet arbitrar care decide dacă un om îşi permite sau nu. Dacă era vorba doar de benzină şi alte costuri normale de întreţinere, nota zece, nu îşi permite omul, asta e, altă discuţie.

      Taxa auto şi impozitul auto e pur şi simplu ceva ce se numeşte politică de stat. Statul nu vrea ca oamenii să aibă maşini cu motor mare şi punct. Nu are legătură cu poluarea, nu are legătură cu caii putere, nu are legătură cu vechimea maşinii, impozitul e la fel că e mustang sau corvette 2016 că e nissan sau ştiu eu ce din 1995.

      Poate are legătură cu parcările şi nu vrea să se umple oraşele de suv-uri din 95, poate are legătură cu faptul că n-avem infrastructură şi dacă tot românu ar umbla cu 4×4 s-ar bloca tot.

      Sau poate faptul că poliţia n-are decât logan-uri 1.4mpi de 75cp şi vor să reducă riscurile de a trebui să fugă după ceva nebun cu motor de 5000 cmc :))

      Nu ştiu, dar impozitul cum e în momentul de faţă e stupid şi complet arbitrar în 2017. E ca şi cum ai taxa după diametrul jantei roţilor. De la jante de 17 în sus impozit dublu. Aşa.

      00
    • Chiar polueaza mai mult, vezi grame co2/km.

      00
  5. NOU
    #16

    „6 zile până dispare taxa auto. se va umple România de mașini vechi?”

    doua blonde. conversatie in lift

    – nuj c sa fac. barbat-miu vrea sa mi-o traga in ureche

    – cum ce sa faci?! lasa-l!

    – pai si daca surzesc?

    – da ce, data trecuta ai muţit?

    00
  6. Parerea mea e ca in prima faza vor creste usor preturile la masinile E3 si E4, acolo unde taxa a „lovit” puternic, pt ca vor fi tranzactionate masiv, inclusiv cele achizitionate de noi din Ro, sau aduse inainte de 2008, pana sa intre in vigoare forma actuala.
    Culmea, in stadiul actual, taxa pt auto E3 si E4 era mult mai mare ca la E2.
    Deci, vad o infuzie de masini gen 2003-2009 aduse pe piata.

    00
  7. probabil va creste pretul masinilor SH – in special al celor ce aveau taxa mare

    00
  8. NOU
    #19

    Da, toti saracii isi vor permite Forester 2.5 turbo

    00
  9. Proporția e oricum de 1 mașină nouă vândută la 3 SH… Deci?

    00
  10. NOU
    #24

    doar daca se scumpeste GPL-ul

    00
  11. Sa raspund direct la intrebare:
    Frate-miu isi aduce luna viitoare un Renault Megane din vest, cu 450 de euro. Masina e din 2005, arata foarte bine la exterior, are totusi probleme la ceva senzori. El fiind mecanic, zice ca o repara.
    Acuma dupa mine e clar raspunsul la intrebare :D

    00
    • NOU
      #26

      Si daca nu era taxa, isi cumpara logan chel de 7k euro sau cum ?

      Daca „o repara” inseamna anularea unor piese/senzori care au ca scop reducerea poluarii, intrebarea legitima ar fi „ITP-ul se face pe bune ?”

      00
  12. se va umple romania de masini vechi, partea buna este ca aceste masini vechi vor inlocui masini foaarte vechi (10 ani plus) si carute gen Logan. Deci sa fie primite.

    Bine, puteau sa puna o limitare. Sa nu fie masina mai veche de cinci ani dar nah…

    00
  13. @Mai sunt 6 zile – oh da! Atata vreme cat sunt multi disperati care fac efortul de a-si lua o masina inmatriculata in Bulgaria, iti dai seama cati sunt care vor si ei o masina „bengoasa” la bani putini (eventual pe GPL) … nah, are alt gust intr-un BMW!

    Singurul avantaj ar fi ca dispar idiotii aia care umbla fara asigurare. Ramane sa vedem cum rezolvam cu ITP-ul (sa fie 100% pe bune).

    In alte tari nu ai voie sa conduci o masina inmatriculata in strainatate daca ai domiciliul in tara respectiva. Iar amenda este de ordinul miilor de euro (cam 1.5+ salarii medii). N-ar fi fost o idee rea sa fi fost implementata si la noi … dar nah, noua ne e teama sa rezolvam cu amenzile de parcare, daramite sa mai dam amenzi pentru inmatriculari … Si da, nu Romania a inventat apa calda (taxa de prima inmatriculare exista si in alte tari din UE).

    00
  14. In tarile normale, se pune o taxa de circulatie anuala in functie de cat polueaza autoturismul dar fiind in Romania nu merge asa. O taxa in pretul carburantilor ar fi mai ok. Pana la urma degeaba ai masina poluatoare daca sta in curte sa rugineasca. Sau sa dea facilitati fiscale pentru cei care isi cumpara masini care polueaza mai putin in functie de nivelul de poluare. Ai masina electrica, facilitate maxima. Ai hibrida, jumatate. Ai masina noua cu nivel inca ok de poluare, un sfert. In orase nu permiti accesul masinilor care trec peste o anumita norma de poluare dar cred ca chestii din astea se pot face prin consultarea cetatenilor si desigur daca exista o retea de transport in comun ok.

    00
    • taxa pe circulație există deja in carburant. consumă mai mult, plătești mai mult carburant.

    • Din intamplare, am dat peste informatia asta pe Facebook la Zamfi Irina: „Vis a vis de toată treaba cu „mvai, amenzi de la CEDO, bănișorii noștri!”.. Din 2012 suntem în procedură de infringement de mediu din cauza poluării din Brașov, Iași și București. Riscăm amenzi de 100.000 euro PE ZI pentru asta, adică 36.500.000 euro pe an. La asta adăuagam cei 200.000 euro PE ZI infringement pentru gropile de gunoi – 73.000.000 euro pe an. Deci, un total de: 109.500.000 pe an. Ați văzut undeva isteria și avântul PSD în a rezolva aceste problemă? (să nu mai zic, dincolo de bani, discutăm de sănătatea a milioane de români, deci există și factoru „uman” în ecuație).”
      E nevoie serioasa de o solutie pe termen lung avand in vedere ca si masinile contribuie din plin la nivelul crescut de poluare in orase.

      00
  15. E interesant ceea ce a spus un comentator mai sus: „sa le fiscalizeze aici”.

    Daca se face act de vanzare cumparare, ar trebui declarate niste venituri si platite niste taxe si impozite, nu?

    00
    • Ce săritor e tot românul când e vorba să se plătească taxe la stat. De ce nu donezi tu nişte taxe în plus dacă eşti aşa darnic?

      Să se fiscalizeze se referea să plătească asigurări aici, impozit anual aici, şi cam atât, că de alimentat oricum se alimentează aici deci accize se duc.

      00
  16. Ce taxa in combustibil!! Eu am EURO 6 si ca multi altii, nu vad de ce ar plati toata lumea la fel. Diferentierea ar trebui sa se faca la impozit, in functie de norma EURO, vechime, sau in asigurare introdusa o taxa si aia e!

    00
  17. Nu vad pe nimeni sa zica ceva de baietii cu dpf-urile anulate, dar ne put EURO4. Care e diferenta dintre EURO 5 cu filtru anulat si EURO 4? Exact. Iar nu bagam in discutie baietii care cumpara rupte cu 5000 EUR facute la Salaj. Cu sau fara taxa, intra tiruri cu SH-uri cu 500k in bord si se vand intr-o veselie. Ce nu pricep multi e ca dorinta de a conduce ceva premium, indiferent de nr de KM, e atat de mare incat nu mai conteaza altceva. Stiu baiat educat cu un seria 5 cu 450k in bord. A vrut BMW, ce sa facem… n-ar fi luat Logan nici daca i-l dadeai gratis.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.