Am fost la MediaGalaxy sa imi iau o pereche de căşti. Am tradat Panasonic şi mi-am luat niste rahaturi de Philips care nu imi incap in urechi, asa din dorinta de a varia. La casa, fata imi spune ca trebuie sa pastrez ambalajul daca vreau sa beneficiez de garantie. Acum cateva saptamani mi-am luat un aparat de tuns. Same shiet, pastrati ambalajul.
De curiozitate, am vreo 30 de electronice in casa pentru care ar fi trebuit sa pastrez ambalajul (multe cutii, zeci de manuale in zeci de limbi) ca sa beneficiez de garantie. La casti ar fi usor, e o cutiuta mica. Dar la laptopuri? La aparatele foto? La telefoane? Mi-ar trebui o debara numai pentru asta.
Ce se poate intampla daca ma duc la garantie numa cu produsul si garantia, fara cutie? Pot refuza reparatia/inlocuirea?
Mi s-a întâmplat mie să mă trimită înapoi după cutie.
In principiu da, pot refuza. Tag-ul romania este pus prost pentru ca este o practica internationala in materie de service.
„buna ziua domnule doctor, am venit si eu cu asta mic de 4 luni, ii e rau!”
„hmmm, ati adus placenta?”
Depinde peste cine dai. Unii refuza, altii nu. Stiu din experinta mea si a altora.
Le iau de la tine stricate, le repara si le revand de noi. De aia au nevoie de ambalaj.
@3 ce analogie imbecila
casti philips sau panasonic? daca vorbesti de casti full-size incearca sennheiser sau audio technica, nu jeguri din magazine
@gip: mie imi plac doapele.
in cazul sandalutelor de la humanic, nu-ti refuza nimeni nimic. ce-i drept eu m-am dus sa le inlocuiesc ptr ca gasisem altele mai interesante, si mi-a spus tipa ca era mai ok sa fi fost in ambalajul original, dar cam atat.
Legal, conform legislatiei UE, sunt obligati sa primeasca produsul inapoi dupa 30 de zile. Practic, depinde de magazin. Exemplu concret: am returnat o pereche de incaltari care ma bateau (dupa mult scandal, ca evident nu mai aveam nici cutia si mai mult, indraznisem sa ii port). Deci se poate, dar trebuie sa fii pregatit sa ii dai in judecata.
Ce lege te obliga sa pastrezi ambalajul?
Nu e politica exclusivă a Altex/MG, e impusă de cei care se ocupă de service din diverse motive : e mai ușor de transportat și depozitat, iar unele electrocasnice/electronice mici au pe cutii o serie ce se regăsește și pe produs. Cel mai probabil dacă faci un pic de scandal și aduci aminte de ANPC nu va fi nicio problemă să-ți repare un produs fără cutie.
Au nevoie de ambalaj pentru ca de cele mai multe ori nu magazinul care ti-a vandut produsul se ocupa si de reparatii/garantie, asa ca trebuie sa-l trimita ambalat in ceva catre partenerii lor.
Ce nu inteleg nici eu e de ce nu pastreaza ei un depozit de cutii frumoase si de diferite marimi in care sa ambaleze produsele returnate pentru reparatii sau mai stiu eu ce.. dar probabil si la ei ocupa la fel de mult loc ca la tine-n casa – asta raportat la suprafata – si in cazul asta nu ai ce face: fie pastrezi cutia respectiva, fie te trimit dupa ea iar daca nu ai de unde sa o scoti, astepti o bucata buna de vreme sa gaseasca ei una.
Cu alte cuvinte.. clientul nostru, stapanul nostru:)
@done8989 – si te-ai dus? daca da…de ce?
Nu au de ce sa-ti ceara chestia asta decat daca scrie clar in fisa de garantie (pe care tu o accepti „as is” in momentul in care cumperi produsul) ca iti vor acorda garantie doar daca le aduci si ambalajul.
Altfel e doar o incercare de descurajare, doar-doar scapa de cativa la service. Pe garantie si pe produs trebuie sa apara aceeasi serie. Atat timp cat astea-s ok, nu au de ce sa nu-ti accepte produsul.
Mie mi s-a intamplat o chestie asemanatoare la PCGarage. Dupa mai putin de un an (din cei 3 de garantie), mi-au crapat niste boxe logitech (va dati seama cata ambalaju…unde sa-l tin?). M-am dus, fata de la service a bagat repede placa. Dupa 1-2 minute de ciondaneli mi-a acceptat produsul. Si culmea, l-au si inlocuit destul de repede. Deci e doar o metoda de triere.
@brutalistu – m-am dus intr-o tara mai de la vestu europei si mi-am cumparat acolo un combo Lite-On (acum muuult timp, cand inca erau la moda) care s-a bulit la scurt timp. M-am dus la magazin doar cu produsul si garantia si nu mi-au cerut nici macar factura, d-apai ambalajul. Partea buna e ca dupa vreo 3-4 saptamani s-au dat batuti si neputand sa mi-l repare/inlocuiasca cu un model echivalent, mi-au dat un DVD writer
Am stat 2 zile si m-am certat cu cei de la Carrefour, pe tema cutiei.
Am insistat sa imi arate unde este scris ca trebuie sa pastrez cutia si raspunsul a venit prompt: Nu scrie , dar asa trebuie!
I-am adus o cutie de la alt produs, si au refuzat pe motiv k nu este cea originala, si atunci am rostit : ANPC, si instant s-a rezolvat !!
am dus un laptop direct la garantia asus, ca sa nu mai pierd o saptamana in plus cu emag si acolo m-au pus sa las doar jucaria, fara cutie, desi o carasem pana acolo.
Legea nu conditioneaza acordarea garantiei de prezenta ambalajului.
http://www.anpc.gov.ro/anpc/anpcftp/legislatie/Lege%20nr.%20449(r1)%20din%202003.html
.
Am avut eu un incident cu un laptop achizitionat de la Emag acum 2 ani si jumatate. Noroc ca pastrasem cutia. Mi s-a spus de cand l-am luat sa o pastrez. Treaba e simpla, ai nevoie de cutie doar daca se constata ca produsul nu se mai poate repara in perioada de garantie si trebuie schimbat. Daca nu e cazul de schimbat nu vrea nimeni cutia, dar daca totusi trebuie schimbat si nu ai cutia, sau cartea sau altceva se scade 10% din valoarea facturii si de restul banilor poti lua alt produs in cazul in care acela nu mai este pe stoc/nu se mai fabrica. La emag mi-au dat toti banii inapoi si mi-am luat altceva de la ei. Puteam sa iau banii si sa merg in alta parte sa iau orice de ei.
@ionel: legal? dupa care lege? sunt chiar curioasa. stiu eu ca exista ele niste legi care spun lucruri despre garantii / returnari (legea 449/2003, ordonanta 21/1992), dar nici una nu zice asta cu 30 de zile pentru ca nu ti se potrivesc tie personal (exceptie fac cumparaturile la distanta gen de pe net, din cataloage, d-astea – alte legi, alta distractie)
iar cat despre garantia lui zoso – in principiu, garantia functioneaza in conditiile pe care ti le impune cel care ofera garantia. exista o alta raspundere – a vanzatorului – in baza careia poti obtine repararea, dar nu e garantie, e obligatie de conformitate (aceeasi lege 449)
Cu toate astea, in cazul meu de exemplu, ma vad nevoit sa pastrez cutiile la toate sculele si echipamentele pe care le iau. Nu ca nu mi-ar primi inapoi fara cutie, ci pentru ca ieri am trimis un subwoofer inapoi si daca nu pastream cutia, in ce ambalam eu coscogeamitea subwooferul in asa fel incat sa nu se deterioreze pe drum?
In rest: le arunc pe toate si nu, nu au nici un drept sa-ti refuze garantia daca nu ai cutia.
@zoso apropo de dopuri, am luat/recomand sennheiser
Pai asta este si ideea! Nu ai ambalaj, nu ai garantie! Se bazeaza pe faptul ca foarte putini dintre noi reusesc sa gaseasca un spatiu ca sa depoziteze toate cutiile de la toate rahaturile ce le cumparam. Eventual ,daca returnezi un produs defect (si se presupune ca ai si ambalajul) ti-l vor inlocui cu altul iar cel adus de tine e reimpachetat si pus din nou la vanzare(poate de data asta nu-l mai ia un fraier care tine ambalajul).
Same shit şi în Italia. Da, dacă nu ai cutia îţi pot refuza garanţia. Asta se întâmplă deoarece magazinul care ţi-a vândut device-ul îl trimite pe acesta la casa mamă sau la service. Care nu e în incinta acestuia. De multe ori (cel puţin aici, în Italia) ţi se dă o adresă unde să expediezi produsul frumos ambalat, exact cum l-ai cumpărat. Eu am deja o magazie plină doar de cutii.
@dragos bunea si pentru un frigider, un aragaz si un lcd de 32″ unde pliez polistirenul ? Sau ala nu face parte din ambalaj ? Sunt niste idioti cei care-ti cer sa pastrezi ambalajul
@ionel: nu exista chestia cu 30 de zile aduci produsul inapoi..daca vrei iti zic si legea in cauza
din momentul in care ai iesit din magazin cu produsul in brate, si ai semnat pe certificatul de garantie ca ti s`a facut proba, poa` sa vina si mama opc`ului ca n`are ce sa faca comerciantului. Acesta are termin legal de 15 zile calendaristice sa`ti rezolve defectul(sau cum zic ei sa ti`l aduca la conformitate), si daca nu se poate rezolva abia atunci se inlocuieste.
In privinta ambalajulul, unul din motivele pentru care se cere sa`l pastrezi e acela de a`l transporta in conditii de siguranta pentru servisare. De cele mai multe ori, pe certificatul de garantie pe care il semnezi specifica clar ca trebe sa pastrezi ambalajul, si din moment ce ai semnat certificatul, ti`ai asumat si tot ce scrie pe el.
La fel, in acest caz, opc`ul nu prea are ce face
mda..si eu am balconul plin de cutii inutile
@ady, sa stai linistit ca nu`ti cere nimeni ambalajul la un frigider, pentru ca nu ai cum sa`l ambalezi sa arate la fel cum l`ai primit. In schimb, nu e asa greu sa pastrezi o cutie de laptop, chiar si o cutie de lcd fie el si de 32”(alea se pot plia foarte frumos si pune sub un pat ceva)
solutii se gasesc, dorinta sa fie
@cipoc: in cate camere stai?
Cutiile trebuie pastrate pentru ca daca ti se strica producsul sa aiba in ce sa il trimita la service. Daca il trimiti la service in alta cutie si produsul este lovit, ei iti refuza garantia. Cel mai bun exemplu este laptopul. Service-urile in proportie de 90% sunt in Bucuresti. Si cel mai bun ambalaj este cel in care vine produsul pentru ca este facut pentru acel model de laptop.
Nu magazinele fac regulile ci cei care asigura service-ul. Nu magazinele asigura garantia.
Pai sa va spun cum am patit eu de foarte multe ori cu magazinul Altex. Cand aduceam la garantie produsul, nu l-am adus niciodata cu ambalajul lui original. Ei au nevoie de cutie pentru transportul de la magazin la centru de reparatii. Il primeste si daca vine cu alta cutie decat cea cu care l-ai cumparat.
Obligatia asta impusa de magazine are un scop statistic, adica un procent semnificativ dintre clienti „vor pune botul” si astfel nu vor mai cere schimbarea produsului sau repararea lui. Si bineinteles, acest procent se transforma in profit pentru magazin. Dar cu cei care isi cunosc drepturile, nu au ce face, argumentul lipsei ambalajului original nu tine…
Acum câţiva ani era încă în vigoare H.G. nr.394 din 8 iunie 1995 privind obligatiile ce revin agentilor economici – persoane fizice sau juridice – in comercializarea produselor de folosinta indelungata, destinate consumatorilor. Pe atunci agentul economic putea refuza acordarea garanţiei dacă nu te prezentai cu produsul complet, inclusiv ambalajul original. Nu spun că se întâmpla frecvent, dar în principiu avea dreptul şi în cazuri bine determinate nici OPC nu putea să-l oblige. Acum nu cunosc toate legile care fac referire la termenul de garanţie. Pe atunci agentul economic avea obligaţia să suporte toate cheltuielile de montare, maniplare, transport pentru bunurile care cântăreau peste 10 kg în stare brută, deci cu tot cu ambalaj.
O menţiune pe care nu mulţi o ştiu: termenul de garanţie se prelungeşte cu perioada trecută de la sesizarea unui defect până la remedierea lui. Este bine de ştiut pentru că am văzut frecvente cazuri când produsul se defectează a doua oară la câteva zile după expirarea termenului de garanţie iniţial şi consumatorul nu ştia că termenul a fost prelungit cu perioada de inutilizare anterioară. Ar mai fi şi alte drepturi de care este să aveţi cunoştinţă, motiv pentru care recomand lecturarea legii.
fa-te mactard asa ca mine si o sa le pastrezi din oficiu. o mica stiva pe comoda, in loc de pestele de sticla de pe mileu.
desi astia cu maru’ nu-ti cer ambalaju’ la garantie.
Unii nu vor sa le ia daca nu au ambalaj.
Acum cativa ani mi-am luat un stick USB de la KTech si bineinteles ca am aruncat ambalajul (nu era o cutie, era un carton cu plastic transparent pe partea din fata – stiti voi de ca re).
Stick-ul era defect si n-au vrut initial sa mi-l schimbe. Am sunat la OPC si peste cateva zile m-au sunat si m-au chemat sa-mi dea unul nou.
Daca nu faceam scandal trebuia sa-mi cumpar altul.
” Pot refuza reparatia/inlocuirea?”…da, pot. Imi luasem un mp3 cu defect de fabricatie si m-am dus la garantie sa mi-l inlocuiasca. De inlocuit nu s-a putut, ca nu mai aveau pe stoc, dar mi-au zis ca imi dau banii inapoi. A trebuit sa ma duc in locul de unde a fost cumparat si aia mi-a cerut si ambalajul si tot…se astepta sa nu-l mai am. Din intamplare, il pastrasem, i l-am dus si tuta doar-doar sa nu-mi dea banii pe el, mi-a cerut si CD’ul de instalare…din pacate, pentru ei, il aveam si pe ala…
WaTzaP: si acilea la fel. Si in loc sa ai o boxa plina cu ambalaje, ai un sertar cu chitante.
cipoc: daca produsul este comandat online si livrat, atunci cel care a comandat produsul are 10 de zile de la data PRIMIRII produsului (sau un termen apropiat de asta) in care poate returna produsul. Firma e apoi obligata sa returneze banii in 30 de zile…
Are si el dreptate si ai si tu dreptate, pentru ca nu teoretic nu e valabil asta la cumparari din magazin, in persoana (dar cele mai multe magazine accepta si la cumparare din magazine daca vand acelasi produs online)
Ordonanta nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta.
Capitolul II
Dreptul de denuntare unilaterala a contractului
Art. 7. – (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator, daca au fost indeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.
(2) In cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile prevazute la art. 4, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile si incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator;
b) pentru servicii, de la data incheierii contractului.
(3) Daca in perioada celor 90 de zile informatiile prevazute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucratoare pentru denuntarea unilaterala a contractului incepe sa curga din acel moment.
Ca TIP… unele magazine au niste reguli prin care daca un client se intoarce cu produsul in termen de 7-10 zile si spune ca vrea un alt model putin mai scump, ei primesc produsul inapoi si tu dai diferenta. In cel mai rau caz, iti iau produsul inapoi cu 5-10% in minus (daca ai consumat din cartus de cerneala samd si ala trebuie inlocuit samd e mai mult, pana la vreo 40% din produs)
Deci daca produsul totusi merge dar nu e ceea ce te asteptai poti folosi asta in loc de garantii.
Vei gasi astfel de produse ca OPEN BOX la magazine ca emag de exemplu.
Cutia trebuie pastrata doar in cazul in care vrei sa intorci produsul in 14 zile de la data cumpararii. Ai dreptu asta peste tot in UE.
Porma poti arunca cutia, garantie sunt obligati sa o respecte si nu scrie nicaieri nimica de cutie. Eventual iti trebuie chitanta ca dovada ca ai cumparat produsul. Ei poata sa-ti zica ca trebuie sa mananci jumate cutia de fata cu ei ca sa ai garantie….
Eu niciodata nu pastrez ambalajele. De doua ori cand mi-au batut obrazul, le-am zis ca nu le am si mi-au inlocuit produsul, dar au pastrat cutia.
Seems fair. Cine dracu’ sta sa colectioneze toate cutiile de la toate balariile pe care le cumpara?
Pai uite aici ce am patit eu la Media Galaxy cand am incercat sa returnez un produs fara ambalaj…
Eu am trei televizoare, 32, 40 si 42 de inci. Inchipuie-ti cata cutia are fiecare. Noroc ca intra una in alta. Adauga niste boxe Genius si cutia lor cubica, aparat foto, telefoane, placa video, monitor si tacamul e complet.
Stiu ca nu e despre casti discutia, dar eu am luat niste Sennheiser CX400 in-ear acum vreo doi ani si mi-au redeschis placerea de a asculta muzica la iPod. Alta viata fata de cele standard.
e un lucru absurd, nu poate sa-ti impuna nimeni sa pastrezi zecile de cutii insa daca vrei sa le pastrezi le poti plia si astfel vei economisii destul de mult spatiu.
Aiurea, nu trebuie sa pastrezi ambalajul; indiferent de ce iti zice magazinul, asta e o aberatie. Daca nu vor sa-ti primeasca produsul inapoi sau la garantie fara ambalaj, te duci cu OPC-ul peste ei.
stau intr`un apartament cu o camera, inchiriat, si cutiile ma ajuta destul de mult la mutat(ceea ce se intampla cam o data pe an)
@marius: eu m`am referit strict la produsele cumparate din magazine, si nu din online
pentru cei care mai contesta, sunt multe certificate de garantie pe care scrie foarte clar ca trebui pastrat amabalajul
cititi si voi, daca scrie pe certificat de pastrat, pastrati, daca nu, la gunoi cu el
la casti mai treaca mearga. Dar la frigider, masina de spalat sau aragaz? Imi trebuie boxa la subsol? Eu am renuntat demult la speranta in garantie, cam ca aia cu asigurarea la masina… Nu fac niciodata treaba cum ar trebui.
@Watzap Relax, şi „acasă” se practică treaba cu bonul fiscal.
Recent am achizitionat un aparat de aer conditionat (2 cutii imense) si am intrebat daca e necesar sa pastrez ambalajele pentru garantie (am spus doar la misto ca doar nu folosesc cutiile pe post de mobilier) si mi s-a spus ca sub nici o forma nu sunt necesare la garantie. Doar produsul si certificatul.
I Italia, am ramas prost cand am vazut ca „garantia” e de fapt bonul fiscal.
Imposibil de depozitat toate cutiile electrocasnicelor pe care le folosesc. Nici nu-mi bat capul. In cazul in care am nevoie de reparatii, mor cu ei de gat pana imi primesc produsul in cazul in care mi se refuza din lipsa ambalajului
Te uiti frumos la vanzatoare, ii zambesti, si o intrebi „Unde scrie?”.
ma dispera faza cu tinutul cutiilor pentru garantie. si acuma am in garaj 2 cutii mari (TV si iMac) „pentru garantie”. cum expira perioada in care se poate acorda garantia, cum le arunc. nu inteleg de ce e asa valoros ambalajul, adica am produsul, am factura si am foaia cu garantia, ce le trebuie mai mult?
Castile in-ear sunt superioare, aici discutia nu prea are sens. Oricum, as fi recomandat Sennheiser dar presupun ca n-ai chef sa dai un purcoi de bani.
Altfel : In cazul laptopurilor si a device-urilor mari, e mai importanta seria decat cutia in sine. Am avut recent o problema (mi-a murit HDD-ul, si mie si colegului de apartament datorita unor probleme de tensiune in zona – ars becuri, tot tacamul). La service-ul Asus m-au intrebat seriai si au rezolvat problema intr-o zi. Mi-au zis sa nu le aduc cutia, ca n-au ce face cu ea. In acelasi sens, cand am avut probleme cu Toshiba-ul, geniile de la Spot Service mi-au zis ca ei nu primesc cutia si laptopul fara abtibildurile originale !?!
Nu au cum sa-ti refuze garantia, atat timp cat ai produsul si certificatul. Ambalajul sau cutia nu pot fi cauzele defectiunii produsului, asa ca nu au de ce sa le ceara.
Acum, exista totusi un motiv pentru care se cere cutia.
In Germania am cumparat un monitor care mi s-a stricat dupa nici o luna. L-am dus la un service listat pe fisa de garantie, fara cutie. Baietii de acolo mi l-au testat rapid si mi-au zis ca trebuie sa-mi dea alt monitor si m-au intrebat daca am din intamplare cutia la mine. Am zis ca nu si i-am intrebat daca este vreo problema. Au zis no problem, doar ca au o rugaminte, daca sunt de acord sa iau monitorul fara cutie si semnez o foaie de primire sau se ofera ei sa-mi transporte ei monitorul acasa in cutie, dar ar dori sa ia cutia cu ei dupa aia…ca au ramas fara cutii pe stoc.
Si i-am intrebat care-i treaba cu cutiile. Mi-au zis ca, monitorul este din import, din Cehia si, ca sa-si primeasca banii pe monitor trebuie sa-l trimita la producator, de unde l-au luat. Si producatorul nu primeste inapoi marfa deteriorata din cauza transportului si acesta este motivul pentru care le trebuie cutiile si scartaitoare din aia.
Banuiesc ca si in Romania tot asta ar fi motivul.
cutiile se pot plia pana ajung subtiri subtiri si se pot pastra sub pat
certificatul de garantie semnat de cumparator este un contract intre cumparator si vanzator. Daca pe el scrie ca trebuie sa pastrezi porcariile alea, poti sa te duci la Curtea Europeana de Justitie, nu la OPC, pentru ca ai agreeat din start acel contract.
Frate, eu stau in Italia (care nu e Germania sau Austria) de 10 ani si niciodata nimeni nu mi-a spus sa pastrez ambalajul ca altfel pierd garantia. Numai in Romanika se poarta asemenea imbecilitati. Ce, garantia sta in carton?
Si garantia la orice obiect electronic e 2 ani in UE.
@gunnar: citat din lege or GTFO! E 2 ani pentru ca asta e trendul.
de la emag am luat un laptop si ei au pus pe garantie sn de pe cutie ( erau vreo 3 sn) dar acela nu aparea pe laptop ( era unul din cele 3 ).
la garantie m-am prezentat cu laptopul si eticheta decupata de pe cutie (nu la emag ci la unul din service-urile agreate) …no problem
decat sa stai sa te milogesti de ala sa`ti schimbe produsul fara cutie nu`i mai usor sa pastrezi ambalajul?
@gunnar: practic, daca tu vii cu laptopul la mine si vrei sa ti`l trimit in service la bucuresti, eu in ce il pun?n`ai idee ce galagie fac aia de la service cand vad cutii de`ampulea, umplute cu polistiren, in loc de ambalajul original al produsul
daca produsul pleaca in ambalajul lui original, cu atat mai mari sunt sansele sa`l trimiti in siguranta si sa nu te mai trezesti pe langa placa video defecta(un ex) si cu un hard mort
si asa astia la curierat joaca fotbal cu ele..
Omu’ are dreptate e un rahat tot procedeul cu păstratul cutiilor.
Și ce naiba tot insistați cu pliatul cutiilor șî băgatul sub pat. Abia dacă mi-am petrecut un sfert din viață și am o sumedenie de cutii. Unde dracu să bag patru cutii de televizoare mari + monitor sub pat ? În pod e plin, prin curte e plin și în camera mea e plin de ambalaje. Le păstrez pe cele care mă ajută să transport EU produsul atunci când am nevoie însă nu cutii de la Boxe, Televizoare, Monitoare sau altceva.
De aceea și fac cumpărături doar online când vine vorba de electronice, acolo nu ți se impune să păstrezi ambalajul. O mare prostie!
Stiu ca nu este obligatoriu sa pastrez cutia/ambalajul dar totusi o fac pentru ca nu vreau sa imi bat capul la garantie/expedierea la garantie.
Daca mi se arde subwooferul ce fac? In ce cutie il bag ca sa il trimit prin curier la flamingo la garantie?
Daca mi se arde plasma ce fac? In ce cutie o bag? Ca asta o duc personal/cu masina la service, dar cum o transport in conditii de siguranta pana acolo?
Inca o chestie… am un obicei in a scrie cu markerul, mare si vizibil, data expirarii garantiei pe cutii. Apoi ca tot omul mai fac curat din cand in cand, vad ce a iesit din garantie si mai arunc din cutii.
Se pleaca de la ideea ca produsul se primeste intr-o anumita locatie si se trimite la importator sa se repare. Sunt sanse de peste 80% sa se zgarie, sparga, si sa faci scandal ca ai dus un produs care arata bine si ai luat unu murdar si foarte zgariat. Baietii au extins acum treaba cu pastratul cutiei la orice kkt de produs…
Din postul asta rezulta ca esti instarit xD
eu ud mai intai cutiile apoi le impaturesc cat pot de mult. inca n-au/n-am avut ghinionul de a se strica ceva, dar sunt curios sa vad ce fata fac prostii de la magazin cand o sa duc produsul intr-o sacosa si cutia in buzunar.
e foarte simplu, astea-s fite de magazin! daca iau o pereche de casti sennheiser din olanda si aceeasi pereche de casti din romania si se strica amandoua, in olanda nu ma intreaba nici dracu de ambalaj iar la romani da. castile tot la sennheiser AG ajung, deci care e faza? se uita aia de unde vin si intreaba de cutie? fi serios!
Pacat ca nu ai pastrat si cutia de la manualul de engleza clasa a doua… Succesuri!
@cipoc: tu ai fi cine? unul care face asistenta? bun, si atunci cand iti vine clientul fara cutie, de ce ii ambalezi produsul intr-o cutie de piscoturi? cat e de greu sa aflati la cate produse faceti asistenta si sa cumparati cate 5 cutii din fiecare tip ca sa aveti la nevoie?
man, ai gena casierelor – n-am sa va dau rest, va dau o bomboana cu menta? nu multumesc, baga-ti-o in fund.
@zoso: Strategia tine de capacitatea acestor ambalaje de a influenta pasiv decizia de cumparare. Fara sa iti dai seama interactionezi cu unele dintre ambalajele produselor pe care esti obligat sa le stochezi intr-o frecventa mai mare decat te-ai putea intalni cu bunicii. De ziua lor iti poti aminti mai greu si nimeni nu-ti va reprosa ca ar risca in vreun fel sa-si piarda garantia.
Din comentariile de mai sus, constat ceva îngrijorător: românii țin sub pat cutii pliate. O fi pentru că au decis să le ofere o casă gândacilor sau speră să se înfășoare în ele la cutremur?
Dacă mai aud unul cum că pot fi ținute sub pat, mă mut la 3 camere și una din ele o închiriez persoanelor care vor să depoziteze în ea ambalaje de la bunurile achiziționate!
@DeMaio: 3 camere cu pod. eu le tin in pod.
Ai rija sa nu faci ca Basescu dupa ce porti castile de la MediaGalaxy Mare grija cu ce te scarpini in urechi!
Mai demult am stat intr-o garsoniera de vreo 12 mp (camera). Am cumparat din Ungaria un TV Samsung nou cu garantie cu tot. Pe langa faptul ca avea vreo 70 de kg, cutia era de vreo 2m/1m inalta de vreo 1m. Daca depozitam cutia undeva in casa (camera) probabil ca nu mai incapeam. Peste 2 ani a crapat TV-ul. In telefon dupa ce TANTI mi-a zis ca trebuie dus inapoi in cutia originala i-am explicat ca daca tineam toate cutiile de electronice si electrocasnice in garsoniera probabil dormeam in scara, a spus ca trebuie sa ajunga la ei fara „lovituri sau urme de accident”. Asa ca l-am dus frumos asa cum era inapoi si nu a fost nici o problema.
Dar daca mi se rupe cutia ? mi-o schimba doar daca le arat si produsul ?
Garantia e pe produs si nu pe cutie, morti lor de jegosi.
Din 10 cumparatori 2 arunca cu sigaranta cutia, deci 2 cazuri rezolvate din start de catre echipa tehnica.
Offtopic
Am trimis un mail la Samsung Romania cu 3 intrebari despre o plasma cumparata recent, e in faliment de nu primesc nici un raspuns ?
i s-a intamplat si lu’ sora-mea. s-a dus cu imprimanta (A3) la garantie. Va trebuie si cutia. De unde cutie ca sta intr-un apartament si ocupa juma de debara.
serviceeee
@gunnar, daca tu ca client nu`ti pastrezi cutia, ce pretentie ai la magazin sa aiba 50 de cutii??
de ambalat pleaca ambalat, dar nu ofera protectia pe care ar oferi`o cutia lui originala
Eu as zice sa pastrezi doar cutiile, care contineau un produs al carui valoare reprezinta totusi a suma mai mare, ca in rest nu prea vad eu rostul pastrarii cutiilor
Nu stiu ce se intampla pe la alte magazine insa am fost placut surprins de emag. Prima oara cand am avut probleme cu laptopul l-am dus frumos cu acte (certificat garantie, factura) si cutie. Acum a trebuit sa apelez din nou la garantie si m-am dus doar cu laptopul si atat, fara niciun act, fara cutie. Oamenii m-au cautat frumos in baza de date, au gasit factura si certificatul de garantie si mi l-au trimis frumos la reparat.
ei fac toate regulile astea pentru ca respetivul client sa nu indeplineasca mereu cerintele pentru repararea in perioada de garantie a aparatului. De multe ori garatiile ajung si la 3 ani … asta ar insemna ca pe o perioada de minim 3 ani sa pastram toate ambalajele electronicelor cumparate si nu in orice fel de conditii ( ma refer ca nu pe balcon sau in garaj etc) deoarece trebuiesc mentinute in stare buna. Oricum sperati sa nu ajungeti la garantii cu electronicele pentru ca in Romania pana si aici e bataie de joc.
cutiile alea se pot baga si una intr-alta, ce atata
am o caruta de ele dar, gandind pozitiv, multe sunt chiar folositoare. si asa am multe tampenii prin dulapuri, gen cabluri, harduri, si alte pseudo-gadgeturi mai mult sau mai putin folositoare… undeva trebuie sa le pun si pe alea
macar asa stau putin mai sortate.
cat despre regula pastrarii lor pentru garantie… o mare tampenie.
Cutiile de la diferite electronice sunt foarte utile mai ales daca stai in chirie.
O cutie cam ca asta as pastra.
Prostii! Nu te lua dupa astia! Nu esti obligat sa pastrezi ambalajul. Eu lucrez in retail („Pentru o viata mai buna”) si sunt manager pe electro. Noi nu oligam clientii sa pastreze ambalajul. Spune-mi si mie ce-ar trebui sa fac cu ambalajele la LCD-urile mele (unul de 40″si unul de 26″)? Sa le pastrez, nu?
Casti ti-as recomanda Bose, Denon. Un exemplu: https://www.amazon.co.uk/Denon-AH-C551-SILVER-AH-C551-Earphones-Silver/dp/B000W4JDV6/ref=sr_1_4?ie=UTF8&s=electronics&qid=1280959531&sr=1-4
E doar un moft asta cu ambalajul. Ii ajuta pe ei sa-l trimta la reparat. Iti dai seama ca e mai usor pentru ei sa trimita o chestie in cutia originla decat intr-o punga. Gandeste-te doar la o plasma. E mult mai usor de trasnportat intr-o cutie decat asa sa o ia „in mana”
Daca nu ai ambalajul iese cu putin scandal, in rest nu au ce-ti face.
Ma bag si eu in seama, apropos de dopuri, si iti recomand tot Sennheiser.
Eu am astea si sunt super multumit de ele. In plus fata de majoritatea au snurul ala care face ca greutatea playerului sa nu mai stea direct pe fir, ci pe snur (nu ca ar fi prea greu, are 23 de grame https://www.amazon.co.uk/SanDisk-Sansa-Player-Expandable-MicroSD/dp/B002NX0ME6/) dar mi s-a mai intamplat sa-l agat in cate ceva si sa trag mai tare de el… in plus, mi se pare mult mai comod sa-l tin atarnat la gat, decat intr-un buzunar.
fix pe treaba asta, mi-am lasat o camera pentru cutiile electronicelor,haine,incaltaminte etc. Ultimele e drept,fara ambalaj ::)) ambalajele folosesc in masura in care te muti dintr-o casa in alta cu totul,insa lipsa garantiei odata cu disparitia lor este absurda.un alt tip de birocratie :))
@cipoc … ma uimesti cu gandirea ta … frate DE PE CE PLANETA VII ??
Ai spus ca u pastrezi toate cutiile sub pat. Buuuun …. dar cu polistirenul ce faci ? (Ti`ai facut vreo pluta ceva ? Ca esti plecat rau de tot )
Cum poate sa iti ofere protectie mai mare cutia originala decat o alta cutie de carton daca nu ai balariile alea de polistiren ? Probabil ca e mai frumos colorata ?
De ce exista astfel de politici gen „pastreaza cutia ptr garantie” ? Pentru ca asta`i conceptia romaneasca … l`ai prins pe X ca, client … ne doare in p>>a ca data viitoare o sa mai vina la noi … important e ca l`am avut acum si nu vrem sa pierdem nimic din ce am castigat …
Asta`i mentalitatea noastra sa castigam cat mai mult, repede si sa nu pierdem nimic … deci mucles servicii
Si de aici ajungem in alta parte (incep sa aberez). Nu ar fi fost mai bine sa existe o fabrica de facut cutii (in ROMANIA) … se creau locuri de munca, tu nu aveai dureri de cap gen – bah m`am inundat si mi s`au udat cutiile de sub pat, ce plm fac eu daca imi crapa plasma ?
MediaMarkt Spania recomanda pastrarea ambalajului pentru 7 zile, pentru ca asta e termenul de Money Back Guaranteed. Chiar astazi am schimbat un mp3 player cumparat ieri. Si nu esti intrebat despre motivul schimbarii. Am schimbat si produse cumparate cu mult timp in urma, dar fara sa mai am ambalajul si nu au fost probleme, doar ca a trebuit sa astept vreo 10 zile pentru ca service-ul sa decida…
Cam peste tot esti anuntat ca trebuie sa pastrezi cutia. Mai rau e cand se aduna foarte multe prin casa, mai ales cutii de la tv cu diagonala de 82 cm. Pe acela l-am pus in beci ca in casa mi-ar fi ocupat jumatate de balcon.
Iar cand am fost la Emag sa-mi repare laptopul, fara cutie nici nu au vorbit cu mine.
Pot refuza, legea le permite. Din moment ce tu semnezi pe un certificat de garanţie pe care scrie negru pe alb „produsele defecte se vor prezenta pentru reparaţii în ambalajul original, cu toate accesoriile” ei sunt acoperiţi.
Chestia cu ambalajul poate duce şi la chestii haioase: câte şi câte monitoare am văzut împachetate în baxuri de ţigări, în cutii de detergent sau chiar în cartoane de pui congelat
@ZOSO Daca iti plac doapele iti recomand (pt. ca detin acest model) Sony mdr-xb40
Eu unul pastrez mereu cutiile. Le iau si le pun in pod la tara :P. E util nu numai pentru garantii – daca ma plictisesc de un obiect si vreau sa-l vand la mana a doua obtin de fiecare data mai mult pentru ca am ambalajul si toate rahaturile cu care a fost livrat.
si daca semnez un contract cu vanzare de heroina la coltul blocului, e ok, si nu fac puscarie, ca am semnat contract, nu ?
ce scrie intr-o garantie nu e mai presus de lege. sau in eula.
legea zice ca nu esti obligat sa te prezinti cu ambalajul original, nu au ce sa iti faca. de cate ori i-am rugat sa imi treaca motivul pentru care imi refuza aparatul in service, ca sa nu am complicatii si explicatii la opc, mi l-au schimbat/primit in service fara alte comentarii.
Este o chestiune care tine de logistica. Daca te duci cu ap la magazin, aia cum sa-l transporte mai departe? In pungi sau ladite de cartofi? Daca te duci cu ap direct la reprezentanta, nu ai nevoie de ambalajul original !
Asta e, pe scurt !
duda, tre sa mergi cu el impachetat corespunzator, ca doar nici tu nu esti deranjat mintal sa arunci teveul de 116 cm intr-o remorca peste bidoane de benzina.
NU ai obligatia sa il aduci in ambalajul original.
Da, legea spune că trebuie „ambalat corespunzător”. Iar aceasta se poate interpreta în sensul obligativităţii ambalajului original sau conform cu originalul. Ca întotdeauna, legea românească evită să spună clar lucrurilor pe nume, iar de aici apar interpretările.
Bine ca nu sunt casele ambalate…inca
Conform legii nu pot dar asta nu inseamna ca nu o vor face.
Chiar daca la garantie un produs la care nu mai ai ambalajul, nu au voei sa te refuzi, sunt obligati prin lege sa-ti prea produsul
Treaba cu garantia sta in felul urmator. Exista doua tipuri de garantie :
1. Garantia legala, instituita prin legea 449/2003. Ea este obligatorie pentru vanzatori, conditiile acestei garantii sunt precizate in lege si nu pot fi anulate de nici o prevedere contractuala.
2. Garantia comerciala : in completare fata de obligatia legala, orice comerciant poate sa ofere garantie suplimentara in conditiile in care le doreste. Aceasta garantie nu poate ingradi drepturile consumatorului conferite de garantia legala. Certificatul de garantie reprezinta tocmai aceasta garantie comerciala
Intrucat 90% (daca nu si mai mult) din consumatori sunt total afoni in domeniul protectiei consumatorilor, comerciantii isi permit sa refuze repararea sau inlocuirea produselor cu defecte „la intimidare” stiind ca un procent foarte mare de consumatori se vor da batuti => castig pentru vanzator (de moment insa..)
Daca cumva se refuza repararea unui produs din cauza lipsei ambalajului, n-aveti decat sa spuneti ca in legea garantiei (449/2003) nu se spune nimic despre stingerea obligatiei vanzatorului de a repara produsul defect din cauza lipsei ambalajului. Daca tot face figuri, in secunda doi puneti mana pe telefon si sunati la OPC. Amenda e de la 5000 la 25000 ron.
Alt lucru mai putin stiut e ca garantia legala este de 2 ani de zile, indiferent de termenul de garantie pe care vi-l ofera producatorul pe certificatul de garantie. (art 16 din lege)
Inca o chestie importanta : daca in decurs de 15 zile calendaristice de la data la care ati dus in service produsul defect vanzatorul/producatorul nu l-a reparat si nici nu l-a inlocuit, atunci este obligat sa va dea banii inapoi.(art 11 alin 4)
Pentru produsele folosite(„resigilate”), garantia minima este de un an (art 22 alin 2).
legea pentru studiat: http://www.anpc.gov.ro/anpc/anpcftp/legislatie/Lege%20nr.%20449%28r1%29%20din%202003.html
bine ca mi-ai amintit zoso eu mai am si acum cutiile de la calculatorul cumparat acum 4 ani a iesit de mult din garantie dar nu m-am dat seama maine am sa le arunc am si de la boxe si de la unitatea optica
si de la procesor, placa video, placa de baza ,monitor:)) etc
tare mersi de pont!
daca imi zici si de unde imi pot procura un laptop moca sau la un pret de criza dar cand zic criza e rau de tot! ai un os cu zgarci!
mi-am dotat juma’ de casa si o pensiune proprie de la media galaxy bv, cumparaturi totale de 12000 ron. printre produse s-a aflat un tv crt care nu-mi placea cum merge. la 2 saptamini de la cumparare am cerut sa-mi schimbe produsul cu unul mai scump, urmind sa le dau bineinteles diferenta. raspuns categoric de la conducere: NU SE POATE. deci: ma pish pe atex+media galaxay si pe lipsa lor de rationament.
sa nu uit, am fost in audienta la director.:)) tvul costa425ron. niste tarani,
Uite ca n-am pastrat degeaba ambalajul MacBook-ului. Desi a iesit de mult din garantie, saptamana asta am trimis laptopul in service pentru inlocuirea gratuita a carcasei crapate. Puteam sa-l pun in orice ambalaj pana la urma insa cel original este foarte bine gandit si-l transport astfel in siguranta. Sigur ca si eu am o tona de cutii si cutiute, una mai inutila si mai urata decat alta insa de data asta m-a salvat de la a pierde timp sa caut un ambalaj in care sa transport in siguranta laptopul.
Bine ca nu trebuie sa pastrezi la masina de spalat si la frigider ca-ti mai trebuie o camera.
Lucrez in domeniu si stiu cum sta treaba. Pentru a trimite un produs catre furnizor sau service autorizat, trebuie sa ai Produsul, neumblat la el (Tehnic), cutia și bonul de casa de unde a fost cumpara.
Am vazut la sediul magazinului unde lucrez in spate la Tehnic, multe produse refuzate pentru aceste nereguli. Nu este de vina magazinul, ci FURNIZORUL ca el cere toate aceste rahaturi!