După 112 ani de stat pe fund, autoritățile prahovene s-au apucat de montat 4 pasarele pietonale pentru a mai estompa avântul românului idiot de a traversa în șir indian DN1 la ore de aglomerație maximă. Pasarelele au fost montat în Azuga, Bușteni și Comarnic zilele trecute.
Partea amuzanto-românească acum începe:
- pasarelele au fost montate în timp ce licitația de atribuire a lucrărilor se desfășura. investigațiile Gândul nu au găsit un vinovat, Dan Șova dând prompt din umeri. firmele care le execută sunt abonate la contracte cu statul.
- o pasarelă din metal costă cât o vilă, gen 80.000€ +TVA, și sunt proiectate să funcționeze un an de zile, urmând a fi înlocuite cu pasaje subterane.
- trecerile de pietoni au fost desființate și montate niște garduri anti-idioți. gardurile sunt de ochii lumii. nu există modalitate pentru cărucioarele de copii sau de invalizi să traverseze strada.
- pasarelele nu au scări. repet: nu există mod de a folosi pasarelele, că nu au scări, lucru de care s-au prins după ce le-au montat. s-au încropit în grabă niște scări care sunt montate azi. bine că sunt sunt metalice, că plouă. probabil au costat 100.000€ +TVA.
Da, suntem noi exigenți și pricinoși, pasarelele sunt un succes al guvernării USL.
Scările sunt incluse în prețul pasarelelor, dar întâi au fost montate acelea și apoi vor fi sudate și scările.
În rest, totul a fost legal. Tocmai a crescut limita pentru achiziții publice fără licitație la 100.000 euro de la 15.000 euro, o metodă simplă de a face manevre multe. Noua limită este imensă. CNADNR a alocat 95.000 pentru fiecare pasarelă, deci chiar sub limită. Au motivat urgența necesară unei achiziții directe prin faptul că se stă cu orele în trafic și presiunea mediatică îi forța la o acțiune rapidă.
Totul legal, sub acoperirea legilor făcute de cei de la putere, că nimeni din țară nu a fost scandalizat de creșterea imensă a valorii maxime pentru achiziții directe, toți fiind mai preocupați de bârfe cu vedete și înjurături cu Băsescu.
@nwradu: am văzut și eu aia cu limita de incredințare, dar parcă am citit că băsescu n-a semnat legea respectivă.
@nwradu: Bani transferați fără contract semnat în timp ce încă se derula licitația nu e legal.
Achiziția directă fără licitație și cu contract semnat e legal, or aici e vorba de altceva.
Viata si siguranta romanilor e nepretuita, nu mai discutati de pret.
O corectură, neînsemnată desigur, autoritățile naționale nu „prahovene” pentru că vorbim de un drum național.
În rest, concluzia rezistă „Da, suntem noi exigenți și pricinoși, pasarelele sunt un succes al guvernării USL.”
Preţul unei confecţii metalice este 1-1,5 euro/ kg
Punctul 3 este soluţionat, din ce-am auzit vor fi puşi poliţişti care vor opri circulaţia când trebuie să traverseze unul cu cărucior.
Acum nu cunosc detalii, dacă aceşti politişti de traversare vor fi disponibili zi şi noapte la faţa locului sau trebuie să suni la 112 să-i chemi când vrei să traversezi…
Nu cumva in loc de pasarelele alea era mai bine (si mult mai ieftin) sa doteze trecerile alea de pietoni cu semafoare temporizate? Verde 5/10 minute la masini, pauza un minut.
Mi se pare mai decent tinand cont ca vor sa foloseasca pasarelele doar un an.
Poate se autosesizeaza DNA-ul…
Vi se pare mult 80k de euro? Pai cat costa sa tai 2-3 sectii dintr-o uzina (spre ex electroputere craiova) , sa transporti fierul la topit, topitul, fabricarea acestor pasarele, etc? Ne meritam soarta fratilor!!!
dna are cazul asta pe tava.sa vedem cum se descurca.ar fi dur sa nu e implice mai ales ca sova pare bun de putina puscarie alaturi de mentorul sau in ale negationismului domnul Nastase.
Chiar nu se intreaba nimeni cum in anul 2013 cand in alte tari pentru mult mai putin dispareai din viata publica Sova desi a negat public holocaustul romanesc e ministru?:)))).Bleah mi se face scarba.
Nu era mai ieftin sa le importam?
Doar fraierii merg vineri seara la munte si se intorc duminica seara.
@Vali: ba da, Băsescu a promulgat-o pe la începutul lunii iulie. S-ar putea să o fi făcut doar ca să aibă noi exemple de corupție în rândul puterii, când apar contracte precum acesta, dar chiar și așa e o manevră urâtă.
Pragul a crescut la 30k pentru bunuri și 100k pentru lucrări. Aici sunt lucrări.
Mai tare este că aceeași lege prevede că anumite regii autonome ale statului nu mai sub obligate să facă licitații tradiționale, ci pot funcționa ca firmele private, să ia de unde vor orice. În caz de manevre/șpagă, doar DNA-ul i-ar putea dovedi. Să vezi acum distracție.
Adi, nici nu vreau să stiu cum era vineri seara, dar sâmbătă dim era o aglomerație cruntă inainte de comarnic, Fix din cauza trecerilor de pietoni
@George: cum a zis ieri foarte bine o știre la TV, pentru începerea lucrărilor fără acele mici proceduri vor fi sancționați niște funcționari. Sancțiuni mici. Până una alta, niște firme au primit contracte de 400.000 euro, iar cei sancționați câștigă pe alte părți.
Preturi de Romania, munca de Romania, Pasarele fara scari doar la noi se poate intampla!
@Vasi: in zonele unde s-au montat pasarelele se circuala pe o singura banda pe fiecare sens; daca se pun semafoare, spre exemplu, intr-o sambata, ai strabate Valea in aproape 4-5 ore cu aproximatie!(poate chiar mai mult) si fara semafoare si tot se creaza cozi interminabile de masini!
Off . E doar parere mea ca fata lui Sova inspira o inteligenta ,,fara margini ,, ? Poate sunt doar rau..
stiu ca sunt in minoritate dar… de ce trebuie sa pedepsesti pietonii cu asa mizerie ? exista in toata lumea civilizata astfel de pasarele ? ce minte „limpede” crede ca e corect sa obligi oamenii ( invalizi, batrani, fricosi, grabiti, cu bagaje etc ) sa urce sau sa coboare ( cand vor face subterane) niste scari cand in lume se fac rampe si la borduri ? … pasarele sau subterane trebuie facute pentru masini nu pentru oameni … acesta este subiectul principal pentru mine nu cat a costat – ei oricum fura tot …
pentru cei ce nu mai pot de entuziasm va rog sa urcati pasarela iarna la 2 m zapada grosime, cind bate crivatul, sau in afara sezonului ala turistic de 2 luni in vara, cind ploua si ploua si ploua si e dragut cind aluneci pe metal. plus ca nu rezolva mare lucru pentru ca sunt al naibii de rasfirate. si nu vad pe nimeni mergind 600 m cu rucsac/sacose in spate ca sa caute una sa treaca strada. asa ca marele obiective – fluidizarea traficului si stoparea accidentelor sunt de neatins, in schimb la aruncat cu bani e misto. plus ca conf legii daca le scot dupa (solutie provizorie), dna-ul nu poate face nimic pentru ca obiectul spagii tocmai a disparut, deci disutam de un furt cu acte in regula.
cresterea limitei de la care-s necesare licitatiile la 100.000 euro e un lucru bun. E oricum cea mai mica limita din Europa. Voi incercati sa ignorati faptul ca oricum 98% din licitatii erau castigate de firmele de casa si in momentul in care se mai si bateau pe preturi ajungeau sa faca lucrari de mantuila. Eu particip la licitatii de lucrari de constructii si zic ca e un lucru bun, DOAR daca si beneficiarul e responsabil. Raspunderea mare acolo e, nu DNA-ul trebuie sa-i verifice ci curtea de conturi. Daca ai facut cu 100.000 euro lucrare de 20.000, foarte bine, administratorul regiei de stat vinovat e obligat sa dea el din buzunarul lui banii inapoi. Exista legea si acum, doar ca nu se aplica. Daca ai facut cu 100.000 euro lucrare de 90.000, da-mi voie sa zic ca e totusi in pretul pietei si e ok, grija principala trebuie sa fie la calitatea lucrarii.