De ce nu ne pasă de poluare

Eu am o teorie diferită de Ovidiu pe tema poluării din orașe. Au instalat niște polonezi niște senzori ca să ne spună ceea ce noi știam deja, că aerul din orașe e extrem de poluat.

poluare-1

Dar trecem foarte ușor peste asta, pentru că știm că a lua măsuri înseamnă măsuri aspre din partea guvernanților și sacrificii din partea noastră. Și nu vrem asta.

Pe repede înainte:

  1. de minim 10 ani sortez deșeurile și le duc la tomberoanele speciale. nu e un efort monstruos, trebuie doar să vrei să faci asta. recent, Primăria Brașov a anunțat un program prin care colectează deșeurile diferit. am ieșit și m-am uitat în fiecare weekend, două case din 30 fac ceva. oamenilor le e mai comod să nu facă asta, și dacă nu sunt obligați, spun din gură că vor să reducă poluarea și apoi ard plasticul prin rezervații.
  2. n-am auzit pe nimeni niciodată să spună că și-a luat o mașină mai mică sau mai nouă pentru că poluează mai puțin. impozitele sunt relativ lejere, controalele RAR inexistente, amenzile la fel. toată lumea și-a permis câteva sute de euro pentru o mașină, deci și-a luat mașină, orice alte detalii sunt irelevante.
  3. primele 4 autobuze electrice prin Brașov. puține, mici, inutile. dar sunt cu 4 mai multe decât are Bucureștiul, cel mai poluat oraș din țară.
  4. mai mulți copaci înseamnă mai puține parcări. și în loc să fure banii de la “întreținere spații verzi” puțin câte puțin, primăriile lasă copacii să cadă peste mașini.

Așteptăm să zică UE ceva, că noi nu ne putem gândi la soluții…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

66 comentarii

  1. S-ar putea incepe cu investitii intr-un transport in comun ca sa fie cel putin decent daca nu bun.
    Ca si o paranteza: in Bucuresti este horror tot ce tine de transportul in comun, mai ales la orele de varf.

    00
    • Asta e o generalizare tampita. Sunt linii de autobuz / statii de metrou foarte aglomerate la orice ora si acolo chiar trebuie intervenit urgent.

      Dar, restul metroului e ok 90% din timp. Merg de 6 luni cu tramvaiul la munca, zilnic, si au fost, in total, 5 zile cu probleme (defectiune, aglomeratie, etc.).
      Am auzit oameni care spun „m-am dus cu masina la Victoriei, ca transportul in comun e varza”. Daca nici la Victoriei nu poti ajunge cu autobuz / metrou, inseamna ca esti efectiv retardat. (bineinteles ca acum imi vei cauta un punct din Bucuresti de unde nu se poate ajunge usor la Victoriei, iar acolo stau 90% dintre bucuresteni)

      Si la mine la birou sunt discutii de gen: „normal ca merg cu masina, ca transportul public e de cacat”. Si dup-aia ii intrebi unde stau: „A, in Popesti Leordeni / Bragadiru”.
      Atata pot unii: sa se mute in porumb, unde e ieftin, ca apoi sa se planga de transportul public din capitala.

      Si, bomboana de pe coliva, e 50 de fucking LEI / luna abonamentul STB pe TOATE liniile!

      00
    • @Vlad, scrii numai tampenii.
      Te invit sa mergi din Militari Lujerului pana in Pipera sau Victoriei cu metroul. Iti zic eu ca dupa o luna iti piere cheful de un asa metrou care zici tu ca e 90% ok. Sau cu tramvaiul 41 – fix aceeasi treaba.
      Nu ma incalzeste cu nimic acei doar 50 fucking lei pe luna – prefer sa fie 500 fucking lei si sa pot circula decent, rapid si confortabil.
      Nu are relevanta porumbul in aceasta discutie, eu ma refeream la transportul din Bucuresti nu din Ilfov…

      10
  2. S-a dat prima amendă după introducerea colectării selective aici la noi în comună. 2000 de lei cu felicitări pentru niște muiști care au spart pereții și au aruncat deșeurile în tomberoanele speciale pentru hârtie peturi etc.
    Mie așa îmi place că nu mai trebuie să strâng reciclabilele câteva zile, să le pun în mașină, să le duc la Sigurecul din parcarea Carrefour. Acum iau un pet, o hârtie etc și le las jos în tomberonul galben, easy.

    00
    • Selectare selectiva ?
      În ce țară, în ce comună, în ce an ?

      Pe 15.09 ,sâmbătă, am văzut scoși de ziua curățeniei copii cu profesori care strîngeau gunoaie cu mâinile goale. Ordin de la partid. Culmea era că la noi nu se ridicase gunoiul menajer de 6(șase) săptămâni
      Ne pricepem grozav în a mima orice
      O țară de mimi suntem

      PS Partidul nu e PSD

      00
    • Comuna Suceava, mai are un pic până la statutul de oraș.
      Poate după ce vin odată naibii autobuzele alea electrice, că deocamdată electrice sunt doar mașinile de la primărie.

      00
  3. prin sector ne-au pus dastea https://www.green-report.ro/wp-content/uploads/2017/04/colectare-selectiv%C4%83-de%C8%99euri-reciclabile-platforma.jpg si selectam la sange pana cand am vazut ca oricum le ridica la gramada…in schimb acum au un program sa ridice deseuri provenite din renovari exceptie moloz o data la 2 saptamani.

    00
  4. Boss sa nu-mi spui ca incepi ca nu mai putem sa ne dam muie pe blog……………….

    00
    • Da, chiar asa, unde-s degetelele?

      00
    • Muie ba! … Hmmm, inca merge!

      00
    • Eu, sa fii fost in locul lui Vali, ii lasam omului jucaria, sa dea minusuri pana plezneste.La un moment dat s-ar fi plictisit si ar fi avut senzatia ca s-a razbunat. Asa o sa isi caute alta preocupare. Incep sa ma tem pentru el, va dati seama ce minte bolnava si frustrata si cat timp liber la dispozitie? Ionut, daca citesti comentarul meu, fa ceva util pentru tine, citeste o carte, iesi la restaurant cu o femeie, fa-ti curat in camera. O sa imi multumesti peste vreo 10 ani

      00
    • poti sa-l iei pe bully pe cumatru prin comentarii, nu indirect ca orice Budisteanu autist de rand prin „degete”

      00
    • A adoptat stilul lui Zuckerberg. Like si cam atat.

      00
    • Bre, nu mai plangeti, loati d-acilisea un emoticon de downvote si dati like la ala pân’ vi s-apleacä 👎

      00
  5. S-ar putea sa sune aiurea dar, cred ca ne putem adapta la orice, inclusiv la poluare. Nu autobuzul electric si sortarea gunoiului ne va scapa de poluare. Astea sunt frectii la picior de lemn. Productia de energie, de bunuri de larg consum de la masini telefoane la ratuste de plastic, transportul lor, cam astea iau crema in cifrele de poluare. Deja sa asiguri nevoile de baza poluezi de numa numa. In urmatorii 30 ani o sa mai creasca populatia globala cu vreo 3 miliarde. 3 miliarde care au nevoie de case, imbracaminte transport etc. Da, o sa fim sufocati, da, unii or sa moara dar, vor fii altii care vor trai bine mersi in smog si cam asta este. Nu toti fumatorii fac cancer si nu toti locuitorii din zone poluate mor din cauza asta. Una peste alta, speranta de viata creste cam peste tot in lume cu toate nenorocirlie astea.

    00
  6. Sa se faca, dar eu sa nu imi schimb stilul de viata. Ailalti sunt de vina.

    00
  7. Pentru ca romanilor le pasa mai mult de buzunare decat de aerul pe care il respira. De aceea vedem harburi inmatriculate la mana a 14-a, neaparat diesel. Rezultatele fiind mai multe boli de plamani si vreo 2 ani in minus la speranta de viata, cel putin in Bucuresti.

    Si probabil cand o sa amplaseze statiile de masurare a calitatii aerului, toti vor sari in sus ca prostul/proasta de primar e de vina… nu milionul de masini inamtriculate in zona.

    00
  8. Ba ej nebun? Petardele alea BMC pe care scrie MARE: EURO 6 electrice?
    LOL extrem!?
    https://www.economica.net/inca-un-mare-oras-din-tara-si-a-luat-autobuze-noi-vezi-cum-arata_148402.html

    Vor veni si alea electrice, dar mai dureaza ceva:
    http://newsbv.ro/2018/10/19/patru-linii-ratbv-brasov-deservite-troleibuze/

    00
  9. Am schimbat masina si am luat masina (SH) cu motor benzina (1.8), tocmai din motive de poluare.

    No, acuma platesc de doua ori faptul ca am vrut sa fiu mai eco:
    – consum mare
    – cu aceeasi bani dati pe masina SH cu motor benzina luam una SH diesel cu doi ani mai noua si generatia urmatoare. Asta pentru ca nemtii incearca sa scape de diesel.

    O sa mai platesc inca o data cand o sa vreau sa o vand pentru ca nu ma astept ca in Romania sa gasesc foarte multi clienti.

    Tentatia ca data urmatoare sa iau diesel e mare. E frustrant sa fii printre putinii care sacrifica pentru chestii care nu sunt foarte vizibile. Strict la alegerea asta, beneficiul personal este aproape inexistent deoarece tot de masini diesel sunt inconjurat.

    00
    • >E frustrant sa fii printre putinii care sacrifica pentru chestii care nu sunt foarte vizibile

      Aaaici este problema – tu simti ca este inutil ceea ce faci, atata timp cat (pare ca) esti singurul care face. Si asta simt toti oamenii care fac ceva in privinta poluarii (masina pe benzina, sortat deseuri etc).

      Eu mi-am luat masina noua pe benzina. Am vrut benzina special pentru chestia cu poluarea (inainte am avut diesel), dar acum consum mai mult, deci scot mai multi bani din buzunar. Pe langa asta, ma enerveaza sa stiu ca eu am facut „efortul” asta, iar in jurul meu la semafor stau doua rable Euro2 (maxim), doua Q7 de 3 litri pe motorina si trei basculante din anii ’90.

      00
    • Ce marmota ești, ți-ai luat benzinar mai vechi in loc de un diesel mai nou fiindcă vrei sa fii eco :)))). Dacă vrei sa tii cu adevărat la mediu te uiți la emisii ( euro 5, 6) nu la tipul de motor.

      00
  10. Ai zis, recent, o chestie pe twitter, care mi se pare cea mai tare chestie pe care am citit-o, in ultimii ani (in ciuda simplitatii ei):

    „Problema în România este că omul ține foarte mult la propriul confort și nu înțelege că propriul lui confort înseamnă în esență degradarea confortului comun.”

    00
    • NOU
      #24

      bun. problema poate ca e mai complicata si cunoaste multe aspecte de genul – sunt vreo 15 vapoare gigant care polueaza mai mult ca toate masinile diesel din lume la un loc si cu care ajung marfurile peste tot. insa daca vor retehnologiza vapoarele alea s-ar putea ca 1 cafea la starbucks sa coste 50 lei, un laptop luat acum la 1500 lei sa inceapa de la 5000 lei, un automobil din japonia sa inceapa de la 100.000 euro si un cola sa inceapa de la 20 lei in hipermachet. Vezi o opinie avizata a unui tip care cocheteaza cu Nobelul „pe tacute” – . Probleme: 1. e sistemul economic actual un gropar al planetei pe termen mediu si lung? 2. exista alternative (tehnologice) de contracarare a poluarii si in paralel sa ne pastram standardele de viata actuale? 3. o fi „oculta mondiala” interesata de profituri uriase si nu e dispusa sa investeasca in tehnologii nepoluante?. Mi-e frica sa nu ne oprima prea mult la problema 2. Deoarece orice scadere a actualelor standarde ar duce la probleme grave. La fel cum foametea in tarile sarace prevesteste tot timpul vreo revolutie, razboi civil, razboi total si alte cele, cred ca si in societatile civilizate scaderea nivelului de trai, a standardelor actuale ar duce la grave tulburari. zic si io.

      00
  11. daca discutam despre poluarea din bucuresti ajungem sa vorbim iarasi despre traficul de masini, lipsa spatiilor verzi si santierele de peste tot unde nu se aplica nici o amenda pt mizeria pe are o fac in jur: de la noroiul intins de masinile mari pana la praful generat. industrie in bucuresti nu am habar cat/daca mai exista ca sa produa poluare.

    00
  12. Mie imi pasa. Nu am cumparat masina. Nu cumpar apa, bere, suc imbuteliate in pet. Intotdeauna raman uimit de parintii care-si iubesc tare, tare copii si nu se dau jos dintr-una din cele 2-3 masini de pe langa casa.

    00
  13. colectarea selectiva a gunoaielor n-are legatura cu poluarea din orase; daca am o masina veche si asa zis poluanta cu care merg doar in weekend juma de ora poluez mai putin decat unu’ cu masina mai noua (neelectrica) care sta in fiecare zi 3 ore in trafic; degeaba pui doar autobuze electrice – ca sa aiba rost trebuie sa elimini toate masinile diesel mari care transporta marfa in orase; pentru spatii verzi singura solutie este sa demolezi si sa faci parcuri .. cladiri private pe terenuri private .. vise taica ! inca se construieste in actuale parcuri. In concluzie: vrabia mihai viteazu !

    00
    • Ia uitați aici ce român adevărat. Dac mândru.

      00
    • incepi cu un bulgare mic de zapada, cat o nuca, si dupa il rostogolesti :) asa se fac schimbarile, nu cumparand un parc auto de 5k autobuze electrice si punand Rabla de 1 miliard euro complet dedicat omului Tesla

      00
  14. Cum ramane cu sistemul de pornire al motorului de la distanta? Iarna, in oras? cat polueaza daca in fiece dimineata ‘arde’ 10 minute degeaba, pe loc? daca sunt 20 masini inparcarea din fata blocului in aceeasi situatie? Acum ceva timp si tu si Petreanu erati incantati de sistem. Stiti ca in tarile care sau mai desteptat un pic este interzis? In Munchen, de ex, daca tii motorul pornit mai mult de 5 min in parcare (si nu pleci; de ex. cureti masina de gheata, etc) primesti amenda. Cum ramane cu confortul vostru, citez: „Acum, pornesc motorul dimineaţa, cât sunt la cafea, şi când urc în maşină e deja cald înăuntru iar gheaţa de pe parbriz se scurge uşurel în jos.” (https://www.petreanu.ro/falcon-draft/ )? Doar intreb….
    P.S. sunt curioasa daca se publica comentariul sau „iti strica buna dispozitie”

    00
  15. Incerc pe cat posibil sa folosesc transportul in comun. Masina doar la zile mari si, si atunci, o duc si pe prietena la munca, mai iau inca un amic din zona.. eficientizam. Si asta in conditiile in care singurul transport in comun cat de cat de incredere e metroul. Si unele linii de tramvai. Dar vezi tu, transportul in comun e intins la maxim, nu se mai poate, deja aglomeratia la ore de varf e crancena. Si incep sa ii inteleg pe cei care zic ca prefera sa stea o ora in masina, in loc sa se inghesuie 30 in autobuz. Mai ales vara.

    Iar masina, eu cred ca protejez mediul si prin faptul ca trag de actuala pana cade tabla de pe ea. Producerea unei masini noi polueaza si ea, iar daca o vand pe asta, o ia altcineva si polueaza in continuare. Cand o fi sa moara, la rabla si apoi alta.

    Asta cu gunoiul, eu degeaba colectez selectiv, unde le duc? Cand vine masina de gunoi, ia tot la gramada. Am vazut insa la alte blocuri, sticlele de plastic nu se arunca pe burlan, ci se lasa acolo la ghena, colectate separat. E un inceput.

    00
    • Sticlele de plastic plus cutiile de metal le pun într-o pungă de gunoi mia mare. În diminețile când omul de serviciu scoate tomberoanele pentru a fi ridicate cobor și le las la vedere pe tomberon. În maxim jumătate de oră apare cineva care le ia pentru reciclare – plasticul ăla sigur ajunge reciclat unde trebuie și evit ca să fie încărcate la grămadă.
      La fel pentru hârtie și sticlă.
      Într-o dimineață când l-am întrebat pe ăla care lua peturi daca vrea hârtie mi-a spus ca pentru hârtie si sticle vin alți colegi. Se pare ca rețeaua de reciclare din cartier e bine pusă la punct.

      00
  16. Bine, în Hărman (4 km de Craiter-Bv) cam de prin 2011 a venit primăria și ne-a zis că gunoiul de tip plastic/pungi se ia în altă zi. Și a dat pungi speciale pentru pus gunoiul separat. În Bv au pus tomberoanele alea dar le descarcă tot la grămadă, în aia mare, nu contează că selectezi tu.

    Dealtfel și în sectorul 3, avem așa: tomberon lângă scară cu de toate, tomberon la 20 de metri, subteran, cu separare plastic/hartie/metal și menajer. Vine aceeași mașină de gunoi și le pune pe toate la grămadă.

    Și ce nu ar recunoaște niciun bucureștean nici dacă-l traforezi ca pe kasoghe: jumătate din populație sunt super rupți în cur, transport subvenționat, caldură subvenționată, parcare la 50 de lei pe an, plm. Cum să le ceri la milogii ăștia să plătească prețuri de parcare subterană când iau coji de 1000 de euro și le înmatriculează în bulgaria. BTW, știi că un dubluchese la McD în Steagu e cu un leu mai scump decât unul la McD în Victoriei?

    Ecologia presupune bani și nu poți face ecologie cu super-săraci.

    • La mine la bloc (si eu sunt rupt in cur) baietii au masini de 1000-> 3000 de euro pe locuri de parcare de 5000 de euro bucata (bine platite odata cu apartamentul).

      00
    • Maestre, faci pe nebunu’, știi foarte bine că mă refer la parcările de reședință, ălea închiriate de primărie. Altfel, și locul ăla cu 5000 de euro e ieftin, că are mai mult de 5 metri pătrați, și metru pătrat e scump la Capitală. Metru pătrat construit e pe la 800 eur, în cazul fericit.

  17. poate că ar trebui să ne pese tuturor de poluare, în special ălora care sute de ani au strâns bani din exploatare și n-au investit o lețcaie în R&D pentru că sunt obișnuiți să dea vina pe acarul păun care are un motor vechi de 10 ani, oricum tot el plătește și motorul și combustibilii https://www.theguardian.com/sustainable-business/2017/jul/10/100-fossil-fuel-companies-investors-responsible-71-global-emissions-cdp-study-climate-change, e ca-n mema aia cu „pentru un activist pro-drepturile animalelor e mai usor să hărțuiască femei bătrâne și bogate care poartă blănuri, decât să atace un grup de motocicliști agresivi cu geci de piele”

    00
  18. cand la marginea Bucurestiului ai o groapa de gunoi si un Protan care cand evacueaza gazele (sau ce naiba fac ei) intoxica 50% din oras, ce iti mai pasa de poluare? Poluarea nu o simti, nu iti arde narile cand iesi dimineata din casa cum se intampla cand belesc aia teava acolo.

    00
  19. Pe scurt reciclarea(cu sora mica, sortarea) e varza, varza pe carne, detalii: https://www.youtube.com/watch?v=-Yp1KKWpPpU Pe lung, SUA s-a pisat cu bolta pe planul de la Paris si pe undeva ii inteleg: e doar o intentie a unora de a face bani pe spatele altora gen panouri solare, o inutilitate.

    00
  20. e mai ieftină culoarea turcoaz? softpower turcesc?

    00
  21. Vecinul meu a pus o cutie in care a primit ceva de la curier langa tomberonul de hartie, au venit aia de ridica gunoiul, au vazut adresa si numele pe cutie si BAM! 135 de euro amenda.
    Data viitoare mai face?

    00
  22. Unde sunt tomberoanele speciale in Brasov? Eu colectez selectiv si le duc la centrul de colectare din parcarea Carrefour pentru ca doar pe ala il stiu. Imi e peste mana sa merg pana acolo si mi-ar placea sa aflu ca e ceva mai aproape. Poate face Kaufland-ul ceva, ca se tot lauda pe site ca ei sunt „green”.

    00
  23. Sortez gunoiul de cand s-a dat prima data directiva acum niste ani. Am masina mica, luata de noua, inca in standardele acceptate ca si norme de poluare. O folosesc rar. Incerc si alte chestii din astea de redus poluarea.

    La numa’ 2 km de mine, Continental, una dintre fabricile aflate in oras, mai uita sa puna filtrele, ca cica ies caucioacele de masini mai scump (sau nu fac ei atata profit), daca ar respecta normele. La juma’ de km Mall-ul se mareste ca fat-frumos si jegul de pe santier ajunge acus’ in centrul orasului, ca e mai greu sa tot speli rotile utilajelor, cand reintra pe carosabil.

    Dar e bine ca eu am redus numarul de pungi si imi bat capul cu chestii eco.

  24. „n-am auzit pe nimeni niciodată să spună că și-a luat o mașină mai mică sau mai nouă pentru că poluează mai puțin.”

    Cand primele 10 vase ca mărime din lume poluează cat toate mașinile din lume, ți se rupe ca ai motor de 1 sau 5.

    00
    • Aruncatul pisicii moarte in ograda vecinului: nu voi face nimic, niciodata, ca uite cat polueaza aia. Very clever …

      00
  25. poezie: vreti sa nu poluati ?! nu mai consumati ! :)

    00
  26. Romanul recicleaza cel mai mult. One man’s junk is another man’s treasure :) Gunoaie autentice vezi pe toate drumurile de la noi, noi le reciclam DIRECT, fara distrugere ! Stiti ca orice roman e atasat emotional de pungile de plastic de cumparaturi si le tine toate in casa intr-o punga mare ?

    00
  27. in Franta oamenii sunt eco, recicleaza, merg la evenimente caritabile, doneaza pentru padurile amazoniene, doar sa nu le cresti pretul la benzina si sa-i pui sa-si ia masini electrice ca isi pun vestele galbene si dau foc la tara.

    da, sa fim eco dar nu eu, altii.

    eu zic sa ne focusam sa punem o colonie permanenta pe luna si apoi pe Marte, avem mai mari sanse sa continuam ca specie asa decat asteptandu-ne ca oamenilor chiar sa le pese de planeta si sa consume/traiasca responsabil.

    in 500-1000 de ani pamantul va avea o atmosfera gen Venus. Noi sa fim sanatosi!

    00
    • Pai tocmai am vazut saptamina trecuta cit de eco sunt in Franta. Toata lumea e eco… pina cind nu-i arde cineva la buzunar.

      00
  28. De ce nu ne pasa de poluare? Simplu, platim taxe si impozite dar nu vedem a fi folosit vreun leu pentru combaterea poluarii.
    PS: nu uitati ca inca avem 50 de bani in plus la litrul de combustibil pentru asa zise autostrazi
    PPS: nu uitati ca s-au incasat taxe de poluare, ati vazut vreun spital nou de tbc din 2008 incoace din acei bani? Credeti ca lumea ar fi zis ceva de returnarea acelei taxe daca am fi vazut spitale infiintate sau macar replantari?
    PPPS: reciclez plastic si hartie, pacat ca de la mine pleaca in pungi separate si cand ajung la asa zisul centru de sortarea ajung impreuna cu gunoiul menajer/groapa de gunoi…

    00
  29. Vrem plusurile si minusurile inapoi

    00
  30. Aș vrea să fac o precizare pentru prietenii de mai sus. Din punct de vedere al particulelor, un Diesel Euro6 are aceeași limită ca și un motor pe benzină:

    https://theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_Euro6-VI_briefing_jun2016.pdf

    La normele mai vechi, țineți cont că Diesel Euro 5 (uneori și 4), este echipat cu filtru de particule, pe când la benzină nu au fost utilizate, astfel că un asemenea motor producea mai multe microparticule.

    Chiar și la vehiculele cele mai vechi, la care vedeți fum mult negru la evacuare, alea sunt particule mari, care sunt filtrate de organism. Cele foarte, foarte mici sunt periculoase, pentru că ajung în sânge și provoacă probleme cardiovasculare și respiratorii.

    Motoarele Diesel sunt mult mai periculoase din punct de vedere al emisiilor de NOx, emisii incolore, inodore și insipide. Nu veți ști niciodată cât de mult NOx este în aer. Poate doar dacă vedeți smog-ul fotochimic.

    00
  31. ba coaie, eu te inteleg ca da, masina polueaza. si tu ne zici sa luam autobuzul spre munca si de la munca si cand mai avem de facut drumuri prin oras. te rog eu, fa experiementul asta: macar o saptamana nu porni deloc masina. mergi cu autobuzul la orele de varf – 7 jum dimineata, 5-6-7 seara. te rog eu. da, e acelasi trafic, in acelasi ritm mergi, dar una e cand stai ca o sardina imputita si mai trece si un boschetar pe langa tine care miroase a pisat, tii de geanta/rucsac cu pretul vietii etc. in masina ta, ai dracului geanta linistit pe scaun/pe bancheta din spate, bei o cafea din cup holder in timp ce conduci, iti pui muzica de care vrei tu, nu te inghionteste nimeni, nu pute nimeni langa tine, nu-ti taie nimeni geanta sa iti fure portofelul etc. da, si costa mai mult. well, se numeste confort. as plati oricand pt asta in detrimentul mersului cu ratb. sa vezi ce misto e iarna, pe zloata, sa faci cate 2-3 ocoluri pe zi in jurul anumitor bulevarde, pt ca nu trece autobuzul pe acolo decat in sens invers etc.
    e usor rau de vorbit cand lucrezi de acasa si te doare in pula cand iesi din casa, ca iesi cu masina.

    00
    • Asta nu imi place nici mie la transportul in comun, il folosesc doar cand ies in oras la o bere si daca mai circula dar de obicei la ora 10 e caput… aceeasi chestie, eu am bilet, suedejiada canci, ajung acasa si trebuie sa spal toate hainele ca put a cur nespalat desi eu le schimbasem la ora 6…

      00
  32. Asta inseamna sa nu fii informat. 71% din poluarea la nivel global e data de 100 de corporatii. Evident ca restul e facuta de noi, dar hai in pula mea sa nu fim ipocriti. Trebuie eu sa ma restrang cu masina, consum de apa calda, electricitate ca sa nu poluez..Pe aia mari lasa-i asa, tu bai plebe, da-te jos din 1.5 dci. Ia-o cu autobuzu’, da-te-n cacat de sarac.

    00
  33. Am citit si eu acum despre acel proiect al primariei Brasov si m-am oprit la „…distribuirea gratuită a sacilor…” deoarece aici se rupe filmul. Ca sa functioneze treaba asta, sacii nu trebuie oferiti gratuit iar tomberoanele alea dintre blocuri trebuie sa dispara. Dar asta nu o sa se intample prea curand deoarece prin acest control excesiv al outputului, oamenii vor fi nevoiti sa-si schimbe obiceiurile de consum si nu au bani sa faca asta. Adica sa gateasca mai putin (fara oala de ciorba care sa te tina o saptamana, vara nu mai cumperi jde pepeni ci la felie etc) ca sa nu faca gunoi menajer care o sa-i imputa casa pana vine ziua in care-l ridica masina. Si prin plata sacilor se pot acoperi costurile de colectare propriu-zisa a deseurilor si nici n-ar mai fi nevoie de nu-stiu-cate joburi prin care se colecteaza taxa de gunoi.

    00
  34. Așteptăm să zică UE ceva, că noi nu ne putem gândi la soluții…

    Putem, dar să mi se reamintescă când în istoria țării, cu execpția comunismului, autoritățile au luat măsuri radicale și s-au restrâns din cauză că ar deranja populimea și că pierd din voturi?

    00
  35. alibiul cu corporatiile si vasele care produc poluarea nu explica de ce nivelul poluarii in intersectiile din orasele romanesti este de zeci de ori mai mare decat in alte zone aflate in apropiere!
    concluzie: daca o selectezi si interpretezi gresit, informatia te face mai prost!

    00
  36. E situatia similara ca la vot. Multi nu se duc pentru ca au impresia ca votul lor nu conteaza. Asa si aici, multi gandesc de genul: „cu sau fara deseurile mele, planeta oricum moare / cu sau fara noxele mele, orasul tot e poluat / etc.”.

    Sunt satul pana peste cap de moralisti din gura (nu e cazul tau, felicitari pentru sortarea selectiva a deseurilor). Soferi care injura alti soferi pentru lucruri pe care le fac si ei, femei care barfesc alte femei pentru lucruri pe care le fac si ele si tot asa. Peste mii de ani poate o sa ne uitam intai la ce facem noi. Desi deja e un cliseu, MJ avea dreptate :)

    00
  37. Moarte motoarelor Diesel!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube