Scopul este același: nu tăiați sinecurile din companiile de stat.
Restul e gargară pentru fraierii care mai pun botul. Știrea aici.
ps: funfact, Bușoi este la Ministerul Energiei, minister unde incompetentul nepobaby Burduja nu a făcut nimic, dar s-a trezit acum cu păreri.

sa vina anticipatele si sa iasa lumea la vot, daca nu iese PNL, USR si poate UDRM de o majoritate, ne putem muta din tara.
Va iesit majoritate AUR in caz de anticipate. Adica PSD.
@monciu
"Toate-S La Fel" - Parazitii, 2012
Din nou PNL? Nu vi se pare ca PNL a fost tot timpul? Prin el si cu el, s-au intamplat toate jocurile PSD/PDL/etc. PNL e la putere din 2020 continuu. Dar si inainte tot ei au fost, si USL si Alianta DA si si si...
Un om, recte Bolojan, nu poate masca toti pnlisti si toate combinatiile lor.
si SENS
Ahhh ce de josvoturi. Probabil ca nu concepeti ca sunt oameni care nu ar vota nici AUR, nici PNL, nici, PSD, nici USR. Poate ati vrea ca acei oameni sa nu mearga la vot sau cum?
Daca votezi la parlamentare orice partid care nu are sanse sa treaca de pragul electoral e ca si cum nu ai vota. Ca se redistribuie proportional voturile la partidele care trec pragul. Daca nu stii asta ar fi bine sa afli.
@stdanc SENS, partidul ala care vrea sa fie mai PSDist decat a fost vreodata PSD-ul? No thank you, imi place impozitul progresiv asa cum e el acum, cand fiecare plateste in functie de venituri: impozitul meu de 10% e mai mare decat al tau tot de 10%, pentru ca daca castig mai mult, deja platesc mai multi. Hai bâști cu comunistii tai
@DanL, poți vota ce vrei oricum nu are niciun sens si utilitate. suntem dictatură deghizată.. aveau dreptate când ne-au trecut la "sistem hibrid" si inca au fost băieți fini ca doar atât au spus
Eu nu cred ca o sa vina anticipate. Sunt greu de realizat si nu se baga nimeni acum in asta, nici macar AUR.
PSD va folosi motiunea de cenzura pentru a dobori guvernul Bolojan, apoi va trece din nou la negocieri cu ND. Ii va propune ceea ce isi doreste si acum, dar nu poate obtine fara motiunea de cenzura: un guvern cu PNL si UDMR, dar fara Bolojan si USR. Cel mai probabil cu un tehnocrat de fatada, ca premier. Si, privind bine la ND si la gasca vesela din PNL (Bode, Thuma, Florin Roman, Daniel Fenechiu), eu cred ca sunt sanse mari sa se intample si asta. Se va practica metoda clasica "se prabusesc bugetul, PNRR-ul, ratingul, cursul leu-euro si creste pretul la mancare si benzina pana la cer, daca nu avem cat mai repede un guvern"
Ne-au facut iarasi, USL forever, nu mai scapam de astia vreodata.
P.S. O eventuala alianta PSD-AUR din 2028 tot USL este, dar cu mai mult damf rusesc (vezi doar pozitia AUR fata de Savonea sau fata de documentarul Recorder privind justitia). Chiar le-a iesit baietilor schema cu AUR, "adevarata opozitie". A fost calea sigura sa nu creasca vreodata o opozitie reala la USL. Sunt prea multi bani in joc si baietii vor sa se asigura ca nu vor mai exista vreodata accidente de genul Kovesi la DNA.
Daca nu iese PNL? Nu PNL is aia care s-au suparat ca USR ii deranja cu transparenta, digitalizarea si reducerea posturilor de la stat si-au adus PSD la guvernare?
Ok, de acord, Bolojan e alta mancare de peste, dar s-a scremut prea tare sa nu deranjeze prea mult si dupa unii n-a taiat destul iar pt altii a taiat prea mult. Acum are si opozitie interna si daca pleaca, PNL are iar in pat cu PSD, fara probleme.
Nu cred că se ajunge la anticipate. Îl vor doar pe Bolojan demis și AUR poate să se aleagă cu câteva ministere .
Premierul o să fie tot de la PNL sau vreun tehnocrat. Ar fi sinucidere politică pentru PSD și AUR să-și asume guvernarea în contextul geopolitic actual, cu războiul cu Rusia care cam bate la ușă și cu ditamai criza petrolieră provocată de războiul SUA-Iran.
In RO m-am cam saturat de oameni corecti are nu au OAIE !
Eu stau liniștit, președintele țării a zis să nu ne agităm, că România merge în direcția bună.
Dar nci nu ziceam sa votati SENS, oameni buni, ziceam doar ca trebui mentionati. Daca tot omitem partide de parca nu ar exista si aratam sondaje comandate de restul de partide care ne arata cat de mult au incredere oamenii doar cateva partide si in persoane ca Olguta (oare cine o fi pus-o pe lista? nu o fi tot reclama?) dar nu o punem si pe Ana Ciceala acolo sau alte persoane de bun simt care ar putea fi o alternativa pentru cei 60% care aleg in sondajele acestea AUR si PSD ... daca tot facem asta suntem parte din problema.
Avea cineva vreun dubiu ca asta se va intampla ?!
PSD face ce stie cel mai bine: lasa pe altii sa scoata tara din cacat si apoi vin ei in chip ingeri si maresc pensii, salarii, ajutoare sociale.
Si peste cativa ani ciclul se reia.
S-au cam grăbit tura asta, țara nu pare nici pe departe scoasă. Probabil că-i arde ceva rău de tot, de se aruncă acuma.
Problema e că nici măcar nu a apucat Bolojan să o scoată din c***t. Dacă fac guvern cu AUR sunt toate șansele să dea cu oiștea în gard rău de tot, nu vor mai avea nici ce fura. Mă rog, vina va fi a lui Bolojan și a usereilor care au distrus țara, au vândut tot șamd
au ordin de la rusi sa destabilizeze, nu vedeti ca se intampla imediat dupa alegerile ungurilor... asa blestem pe tara asta, e incredibil. Daca ma intreba cineva prin 2017 ca se va intampla asa ceva as fi spus ca e imposibil si imi imaginam ca Romania va ajunge mare pana in 2026, dar uitati. Ma ingrozeste sincer cand scrolez pe tiktok ce campanii exista, ce comentarii sunt, imi este rusine ca sunt roman si nu pot concepe ca exista oameni atat de prosti, idioti, analfabetism la cote alarmante, rezultatul smecheriei, tiganelii, manelelor, lipsa educatiei, a politiei, a legilor.
E așa scoasă tara din rahat ca o sa cumpăr iar euro de toți leiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Ezact!!!!
Ca gagiul cu geaca roșie care a chemat pieNieeelieee să salveze tara beeeseeedee , în ciuda Ulii după august 2018...
Sau..stai...erau la ăilalți invers?
M-ați bulversat cu postările astea ieftine... Alea galbene erau cu verzishori...
@Sabotor: nu am TikTok, am rude cu TikTok. Când au anulat alegerile prezidențiale, nu ne-am vorbit două săptămâni că nu-l susținem pe CG. Or fi ei boți, dar cei care văd contentul si sunt influențati tot oameni sunt...
P.S. Bucureștiul / Ilfovul nu e bun de statistică. Uitați Ruralul, unde e cea mai mare jale.
Nu mai locuiesc în România de peste 10 ani, așa că privesc lucrurile mai mult din exterior.
Din ceea ce citesc, toate măsurile luate de guvernul Bolojan par nepopulare și au avut un impact puternic asupra economiei, resimțit de foarte mulți oameni.
Întrebarea mea este: exista în mod realist și alte soluții prin care România să poată ieși din această situație?
Personal, din afară, am impresia că aceste măsuri erau printre puținele variante care puteau duce spre o îmbunătățire pe termen lung și că ar trebui continuate, în paralel cu ideile prezentate de autorul blogului și în materialul video „CE TREBUIE FĂCUT DUPĂ PLECAREA PSD - CUM REPARĂM ROMÂNIA!”.
Impactul a existat si a fost coada la inchis de firme.
Dar mai exista o posibiltate, taierea pensiilor speciale, care nu s-a aplicat. Din mediul bugetar s-au taiat insa unele chestii, gen tichetele de concediu.
Da. Iesirea la vot chiar daca ai impresia ca votul tau nu conteaza.
Fundamental si non-negociabil:
Variatii de genul exista tot timpul, asa ca nu, n-a fost "coada la inchis de firme" si dimpotriva, s-au deschis mai multe decat s-au inchis. Numai ca na, e misto sa faci cherrypicking cu ce-ti convine tie ca sa arati ca vai, ce mare impact au avut politicile lui Bolojan.
Asa este. Dar oare nu cumva partidele astea 2 care-si dau acum mana sa ne scape de "dezastrul" Bolojan - PSD si AUR - sunt cele care s-au opus taierii pensiilor speciale si au votat impotriva? Cam cat de jegos sa fie tupeul unora care voteaza impotriva taierii pensiilor speciale ca mai apoi sa zica ca Bolojan duce tara in prapastie?Ce firma s-au inchis ma? Aia care vand huse te telefoane? Romania are preturi ca in UE si taxe mult mai mici decat vestul europei, plus combinatiile sau 'optimizarile' aferente,
alea nu s-au inchis, că nu produceau nimic, s-au inchis cafenele, horeca și oameni care produceau mic.
Firme ce se fac si aplica la fonduri, nu prind fondurile, le desfiinteaza. O mizerie.
Nu.
Valul cel mare de inchideri de firme s-a inregistrat la inceputul lui 2026, cand 11000 de firme s-au inchis in 2 luni.
Statisticile din 2025 pot sa fie altfel, oamenii au tras concluzia ca in noul an nu mai merita.
@szabotor si mcgergor, si ce utilitate are statistica? are fix zero utilitate daca nu ai informatii mai ample.. poate s-au inchis mai multe si e de bine.. poate s-au inchis mai putine si e de rau.. poate s-au deschis mai multe pt ca mediul e in asa hal incat chiar asa rau cum e multi au plecat pe cont propriu.. asta nu valideaza nimic, niste cifre care nimic. o duci mai bine ca anul trecut? daca nu, ala e rezoltatul concret si comparabil, o duc majoritatea mai bine sau nu?!
De cind cu SPV-ul e mai greu sa furi cu firma.Asa ca se inchid firme.
"Impactul a existat si a fost coada la inchis de firme."
Hai totusi sa judecam rational. De ce s-au inchis firmele in numar mare la inceput de 2025 si 2026? S-a prabusit economia in decembrie? S-a triplat impozitul pe venit sau pe profit?
Firmele s-au inchis din alte motive: s-au schimbat conditiile pentru a avea microintreprindere. Mai intai, s-a blocat dreptul unei persoane de a fi actionar in trei microintreprinderi si a scazut plafonul la 250.000 de euro de la 500.000 de euro (decembrie 2024). Apoi, plafonul a fost scazut la 100.000 de euro (decembrie 2025).
Toate astea erau stabilite de multi ani, si prin PNRR, si prin negocieri directe cu UE, care a anuntat ca nu e posibil sa ai paradis fiscal in UE, cu companii care fac "management" au cifre de afaceri de un milion de euro si platesc impozit pe venit de 1% din cifra de afaceri. nota: acest vehicul a fot creat direct de PSD la mijlocul anilor 2010-2020 si e clar la ce folosea: albirea spagilor.
Inchiderile au fost exact din cauza asta, pur si simplu oamenii s-au miscat. Au inchis si au redeschis, au spart firmele in firme mai mici, din motive de plafon. Au facut firme noi si au bagat in fata alti actionari (parinti, frati, oameni de incredere, etc etc etc)
Asta a fost cauza. Nu a existat nicio prabusire economica majora in Romania. Atat in 2024, cat si in 2025 au fost cresteri economice, e drept ca absolut anemice, dar nu scaderi de 8-9%, ca in criza din 2009 sau ca in pandemie.
să nu mai fure PSD/PNL și să funcționeze justiția.
50% din banii României se pierd pe furt și incompetență.
@NIX
Eu i-am raspuns doar lui mcgregor care zicea ca a fost coada la inchis firme din cauza lui Bolojan; i-am aratat ca nu e asa. N-am zis ca e de bine sau de rau.Discutia despre firme este cumva mai complexa intrucat impactul masurii se vede in timp. Pe de o parte ai firme care pur si simplu nu trebuiau sa existe intr-o economie reala si care s-au inchis pentru ca nu au fundamente solide. Aici includ CIM-uri mascate in diverse modalitati de optimizare fiscala si chestii care na pe timp de boom economic sunt sexy(barber shop, cofetarii artizanale). Pe cealalta parte ai firme care au impact destul de mare economic in sensul ca intretin arderea interna prin ceea ce fac. Daca firmele din prima categorie sunt majoritare cand vorbim de radierea lor, impactul economic nu este asa de mare. In schimb cand vorbim de firmele din a doua categorie atunci se impute urat de tot treaba.
Momentan nu am gasit niste statistici pe toata treaba asta asa ca este destul de devreme sa venim sa masuram impactul masurilor economice propuse de Ilie Bolojan.
Referitor la celelalte masure economice impuse si cum unora li se pare normal ca anumite taxe sa aibe valorile care sunt nu ma pronunt. Ceea ce stiu insa este ca atata timp cat singurele solutii sunt austeritatea plus mariri de taxe si impozite, este doar o chestiune de timp pana cand societatea se inflameaza. La vechea poveste in 2010 am avut un dans al pinguinului caci optiunea plecarii in alte tari UE era una logica si atragatoare. Acum insa ne aflam intr-o paradigma in care oamenii nu prea mai au solutii si este o chestiune de timp pana cand nelinistea o sa creasca la niste cote de atentie.
"Impactul a existat si a fost coada la inchis de firme."
Cu parere de rau, dar daca aceste "firme" nu au rezistat inseamna ca au fost foarte fragile de la bun inceput, cu management prost, cu spart banii, 0 economii, 0 planuri in caz "de mai rau" etc. Si poate n-ar fi trebuit sa existe de la bun inceput.
@saint, ai dreptate in romania oricum te bati cu unii care au contracte asigurate cu statul, cu unii care fac evaziune sau lucreaza complet la negru deci varianta cea mai buna e sa lucrezi la negru sau sa nu fie firma ta
@Vali, dar uite sunt in franta de cateva luni, cum iti explici, ca astia cu cafenele, o duc ok si au cafeaua mai ieftina decat in bucuresti, chiria probabil e o idee mai mica, dar au salarii mai mari si taxe mai mari.
Ce zice Petrisor Peiu si n-ai cum sa-l contrazici:
"Cel mai caraghios lucru pe care îl spun apărătorii guvernului Bolojan este faptul că demiterea executivului ar avea ,,grave consecințe economice".
Păi, oameni buni, cu guvernul Bolojan în funcție avem asa:
Suntem în plina criza economică sub guvernul Bolojan dar voi vreți să nu schimbăm guvernul pentru a nu avea consecințe economice?"
acum, Vali, zi-mi și mie, ce șanse are muritorul de rând?
I-ai certat că votează cu cine nu trebuie, explică-mi mie cum a avut de ales ceva omul de rând?
Au vrut fără PSD, a venit psd în alianța cu USR și PNL și ceilalți, că doar a fost rugat să salveze țara
. Să zicem că vrea lumea AUR; aia e, retardați, dar asta au vrut!
o să aibă AUR cu PSD și probabil și cu PNL, că ciolanul e ciolan. Când vreodată configurația guvernului a reflectat voința populației?
În toată ”democrația” asta am învățat un singur lucru: ” VOTUL MEU NU CONTEAZĂ!„
votul tau nu conteaza atunci cand merg la vot toti idiotii, si "intelectualii" stau acasa fiindca votul lor nu conteaza. Uita-te putin in Ungaria, deja Orban si gasca lui scot banii din tara si fug pe unde apuca, fiindca stiu ca a pus-o.
Dar asta se intampla doar cand se iese la vot masiv, asa cum e Bolojan, pare sa vrea sa traga tara intr-o directie buna, sigur ca toti au planuri sa ia bani, dar PSD cu Aur e o monstruozitate mai mare decat a fost USL.
Putem sa ne mai calmam cu Peter Magyar ala sau cum il cheama? Parca vad ca ne entuziasmam degeaba si nu e decat un Orban mai frumos si mai tanar
@ Monociu: nu s-a mobilizat lumea și l-au votat pe Nicușor Dan? Explică-mi cum îi reprezintă pe români!
Nu mă înțelege greșit, a fost primul vot politic pe care l-am dat și eu. Irosit total! Mi-am murdărit degeaba buletinul!
Atunci cand peste 2 milioane de romani ies la vot doar o data la 5 ani, in turul 2 de la prezidentiale ... well, avem ce se vede.
La alegerile care chiar conteaza (adica alea pentru parlament) au iesit la vot cam 9.5 milioane de oameni care au votat asa: 1. PSD 22% 2. AUR 18%
Asta au votat cei care pe langa datul din tastatura s-au si prezentat la urne, si pina la urma ala e votul care conteaza. Vom avea ce a votat romanul
Data viitoare toti proeuropenii ce s-au dus la vot in turul II ca asa era trendy si acuma dorm impacati ca ei au votat ce trebuie, dar politicienii e hoti si poporul e prosti, poate lasa un pic insta deoparte si citesc oleaca cum functioneaza o tara. Asa poate or afla ca mai sunt si alte alegeri chiar mai importante la care este solicitata ilustra lor prezenta (de ex alegeri locale sau alegeri parlamentare)
Tinerii frumoși și liberi nu au timp mă 5 minute la câțiva ani pentru a vota, ei au chestii de făcut... Avem 2 tabere, pro-europeni respectiv suveraniști care își dau în cap și aia e...
@N Petre Roman 2! E atât de greu să spui în română?
"Au vrut fără PSD, a venit psd în alianța cu USR și PNL"
Au vrut tara fara PSD, dar 22% au votat PSD si 12% au votat USR. De fapt, cine a vrut tara fara PSD? In mod constient, o minoritate. In mod inconstient, sunt ceva mai multi: cei care au votat AUR si compania, crezand ca in felul asta "scapa de PSD".
Acum traim cu rezultatul votului din 2024: PSD - 22%, AUR-18%, PNL-13%, USR-12%. Ce am votat, asta avem pe masa. De abia acum se va vedea mai bine ce am votat, pana acum a fost parfum.
Eu sunt curios, lumea care este puternic anti PSD si a votat AUR, acum ce o sa faca ? o sa voteze USR sau PNL sau nu o sa se duca la vot ?
Nu există votanți aur puternic antipesede. Dacă iese Simion sau Târziu și le zice că e mai bine guvern aur+psd decât securiști, Soros, reziști, naziști și ce mai sunt usr și o parte mai puțin ticăloasă din pnl, proștii se vor alinia frumos și vor vota aur sau psd. Memoria și inteligența nu sunt punctele forte ale nației.
Pai nu, ca vin gheii peste noi. Uite ce s-a intamplat chiar la varful AUR
Da, se duc spre PNL. Mai ales daca devine foarte evident ca astia s-au aliat sa mentina neamuri in functii, sa fure de la companii de stat . Ca astia fac scandalul asta ca incepe Bolo reforma aia bunuta.
o sa faca ce au facut votantii usr cand s-a aliat cu psd.
si tot votantii AUR se supara cand le zici ca sunt prosti...
am spus-o de cand i-a muit semiom pe față cu "președintele celor mulți (și proști)" dar pare că prostia e lucru de fală și de lăudat in rromania.. asta e.. vedem ce fel de circ vom avea in continuare
O sa revin cu intrebarea de ori cate ori o fi capatanosul ala de Busoi secretar de stat la Energie: ce cauta acolo un tip care LA BAZA E MEDIC. Care plm e legatura intre domenii?
Pai ca medic nu e deloc bazat e chiar zero barat, e bazat si la baza este si notar (la apelul bocancilor) este si milionar si in general este tot ce nu suntem noi.
are diploma de medic, iar soacra l a facut si notar...asta nu inseamna ca e mare medic...
soacră-sa.
Știi ce e ANRP ? Busoi asta a luat mulți bani de acolo, probabil ca săgeată. Cum au fost și Nuti Udrea, nepoții lui Gigi Fecali și mulți alții...
Și probabil e folosit în continuare, pt a semna...
Nu pare că e capabil să șantajeze cu ce știe...e doar o unealtă.
Hai, înapoi la muncă și plătit taxe.
Că ăștia se înmulțesc : https://www.facebook.com/share/v/1AoNprJYuH/
Voi...filosofi...
AUR e doar PRM cu alt acronim și cu alți oameni scoși în față.
Ai un typo la PSD.....
PRM erau doar demenți și oportuniști, ăștia de la psd haurit sunt și ticăloși și trădători de țară pe deasupra.
@FLO... ti se pare ca vreunul dintre toti pisidiztii sau hauristii de varf au cultura pe care o avea CVTudor?? ala era mare-maestru pe langa leprele astea mici.............
My 2 cents. Niste lume e cam anti PSD, de aia s-au dus catre AUR. Acu ca s-au aliat public pierd ambdoua partide, daca s-ar face alegeri AUR nu mai e la 40%, se duce la 10...15.
Tot scandalu asta si alianta psd aur e de la Bolo care vrea sa pocneasca in zona energiei, vompanile de stat, reforma administratiei (conform declaratiilor) si cel putin public nu a zis, dar poate vrea sa faca curat si la constanta in port.
Cand o sa fie asta clar, daca nu e deja, si pt jumate din votantii Aur care in esenta asta doresc, o sa se indrepte spre altceva. Pnl, un pic si Usr.
Nu cred ca PSD va face alianta cu AUR, cel putin nu acum. Si asta pentru ca AUR nu sunt nebuni sa intre la guvernare acum, cand inca trebuie redus deficitul bugetar cu 1-2% din PIB anual. Se fac praf pana la alegeri, si cu PSD in alianta, si cu taieri de cheltuieli.
AUR nu intra la guvernare fara anticipate. Cum sunt sanse foarte mici sa ajungem acolo, va ramane in opozitie. "Greul" tot pe PSD va ramane. Pentru ca e realmente din ce in ce mai greu sa furi cu sacul, cu vagonul, cu vaporul cand ai un deficit public de 25 de miliarde de euro anual. Din ce in ce mai greu. Sa ii intelegem si pe ei.
Dacă AUR ajunge doamne-ferește la guvern, în 6 luni scad sub PSD.
Si in alea 6luni daca ajunge tara la incapacitate de plata cu ce ne ajuta? Daca se imprumuta cu 15-20% dobonda sa plateasca pensiile, salariile, indemnizatiile din CA-uri?
S-a ajuns la concluzia ca AUR=PSD? Sau inca se mai dezbate pe subiect?
S-a ajuns, acum se dezbate care din ele va disparea pentru a lasa loc celuilalt
Se dezbat criteriile:
Dupa cel penal AUR are prioritate, cumuland cei mai multi ani de puscarie pe diverse spete penale.
Dupa cel educational PSD are prioritate ca aduna cei mai multi ani de liceu la seral, diplome BAC luate la varsta senectutii si diplome de doctorat completate si semnate intre prieteni la partidele de vanatoare si la chiolhanurile cu mici si shpritz de dupa.
PSD nu poate spera sa egaleze palmaresul penal al AUR decat daca e scos de la putere iar AUR nu poate spera la studii si diplome fake decat daca accede la putere.
Al dreaq catch 22...
Mi se pare foarte amuzantă memoria scurtă pe care o avem. Acum 26 de ani, PRM — bunicul AUR — intra en fanfare în Parlament și Senat, poziționându-se ca a doua forță politică după PSDR (actualul PSD). Ba mai mult, o perioadă, PSD-ul de atunci s-a bucurat de largul concurs al peremiștilor. Totul a culminat după 2004 cu niște transferuri de la PRM la PSD (Olguța Vasilescu fiind, la origini, peremistă) și apoi cu clasicele deliruri ale „Tribunului” despre fraude și mafie.
Astăzi, după micul intermezzo din epoca Dragnea, ne aflăm din nou în situația în care o alianță de tipul PSDR-PRM din anul 2000 se reface între PSD și AUR în 2026. Semn că, în politică, doctrina n-a contat niciodată, fiind doar „apă de adormit copiii”. Nu vreau să mai intru în paralele între USR și alte partide bine intenționate care au ajuns în cimitirul politic, că na, nu vreau să îi deprim pe unii sau pe alții. Concluzia de bază fiind că politica românească nu s-a schimbat, de fapt, niciodată.
Revenind la situația politică actuală, problema este că Bolojan, mare speranță altminteri, n-a putut să livreze altceva decât ajustări contabile primare. Practic, singura viziune concretă pe care am văzut-o în această guvernare a constat în reduceri de cheltuieli și creșteri de taxe. Chestie extrem de utilă pe o perioadă scurtă, dar inutilă pe termen lung, căci nu așa te dezvolti ca țară. Reforme nu s-au făcut, iar acum, în mica fereastră de oportunitate, nu sunt speranțe că se vor mai face. Vorba unora de pe aici: atâta timp cât Predoiu nu dispare, vom bălti în aceeași situație.
Principala cauză pentru care AUR a ajuns astăzi unde a ajuns a fost faptul că decuplarea între politic și omul de rând a tot crescut, până când „vrem să mănânce și gura noastră ceva” a fost scoasă din context de un om care, teoretic, are bani să ne îngroape în ei. Soluții de tip „cordon sanitar”, izolare sau alte rahaturi rostite de diverși oameni de bine ori influenceri s-au dus de mult. Acum ne aflăm în situația ingrată în care orice guvern va veni la butoane, în cel mai bun caz, o să crească puțin taxele și o să dea niște bugetari afară; sau, întotdeauna mai există experiența Syriza în Grecia anilor 2010. Așa că, Bolojan sau nu, reformele acelea se vor face din voință sau din nevoie. O chestie pe care nu trebuie să o uităm este că și la vechea criză de acum 16 ani, o bună parte din nota de plată a fost achitată de omul de rând prin creșterea taxelor pe muncă. Mă îndoiesc că acum va fi diferit.
Încă o chestie utilă de menționat este problema alegerilor anticipate. În situația în care se ajunge in extremis aici, similitudinile între ce a fost în Grecia și ce va fi la noi cresc simțitor. Întrucât România este la mila finanțărilor externe, dacă robinetul cu bani se taie sau se gâtuie nițel, lucrurile se vor complica pentru toată lumea foarte rapid.
"problema este că Bolojan, mare speranță altminteri, n-a putut să livreze altceva decât ajustări contabile primare."
"Reforme nu s-au făcut, iar acum, în mica fereastră de oportunitate, nu sunt speranțe că se vor mai face"
Bolojan nu e o lumina reformatoare. Nici nu stiu daca ar putea face asta, in conditiile unor conditii total favorabile. Dar, tot e nedrept ca i se dau atatea suturi in cur, ca nu a facut "reforme". Pentru ca uita pe ce teren se joaca meciul: majoritate parlamentara PSD+AUR + satelitii - la ei, Avocatul Poporului - la ei, CCR- cam tot la ei (nu te poti baza pe omul UDMR pentru astfel de reforme), Justitia la varf (CSM, CAB, ICCJ)- la ei.
Ia de reformeaza tara doar din HG-uri, sa vad daca se poate.
Cum adica, nu se mai termina autostrazile?
@silicon_v
Bolojan dupa ce s-a instalat la guvern a avut parte de o campanie in presa adorabila. In vara lu 2025 toata lumea buna din societatea civila plus aia care o ardeau pe influencereala ne spuneau doua chestii mari si late: finantele publice sunt varza si taxele trebuiesc marite si facute ajustari fiscale. Practic nu era zi in care trebuiau crescute taxele si toate povestile. Nicusor in campanie s-a opus cresterii TVA si l-a pus pe Bolojan dupa ce aceasta i-a spus ca n-o va face, inainte de a-l pune pe Bolojan premier Nicusor a discutat/tatonat terenul si cu Anca Dragu.
Numai ca odata ce a venit Bolojan la butoane cam tot ce a facut a fost campania vietii si mariri de taxe. Cam de atunci cine a avut viziune a inteles ca Bolojan nu poate reforma ceva din varii motive, respectiv ca omul nu poate mai mult decat o simpla contabilitate primara. Si spun asta pentru ca PR-ul agresiv de la acele vremuri mi-a dat de inteles ca tot ce se va face sunt doar trimis nota de plata dezmatului din anii precedenti la populatie. Apoi s-a inceput baletul sa nu-i zic alba neagra cu de unde luam, de unde taiem si clasica telenovela cu RAAPS plus discutiile din justitie.
In curand se face un an de zile de cand Bolojan este la guvern si tot ce am avut au fost doar acele ajustari contabile. Si scuteste-ma ca nu a avut consens politic sau mai stiu eu ce. Omul si-a impus agenda si cand a fost nevoie de un pic de PR si ajutor de la oamenii de bine nu s-a sfiit sa-l ceara. Realistic putea sa vina si sa spuna dupa prima marire de taxe si impozite ca reforme nu se pot face din motivele enumerate. Suportul popular ar fi fost acolo si am fi inteles ca poate mai mult. Dar a preferat PR si alte povesti. Faptul ca nu a inteles mesajul ca se doreste debarcarea lui din guvern imi arata ca vrea s-o joace politic si ca niciodata nu s-a pozitionat ca un reformator sau bun administrator. Ceea ce pot accepta atata timp cat isi asuma asta si nu-mi trimite pa alde mandruta/guda/caramitru la inaintare cu obositoarele povesti.
Ca si idee situatia in care ne aflam necesita un guvern de uniune nationala(inclusiv cu AUR) prin care sa facem reforme si sa modernizam un pic lucrurile. Bolojan trebuie sa faca un pas in spate si sa lasa lucrurile sa mearga inainte, intrucat poate sa-si reincarca mana politica irosita in acest an.
Hai ca il dau jos pe Bolo si vine altu care sa dea bine pt toti, sa isi asume masurile nepopulare in timp ce PSD va creste iar in sondaje.
Is curios care va fi noul erou de sacrificiu.
Doamne cat de evident e.
Cine sa vina?
Un Ciolacu 2?
@cineva
Te asteptai la scorul lui CG? Eu nu
Te asteptai la anularea alegerilor? Eu nu
Te asteptai ca Lasconi sa nu mai fie sustinuta in T2(aici vorbin de la inceput, nu dupa T1)? Eu nu
Te asteptai ca ND sa fie presedinte? Eu nu
Asta am zis si eu, is curios care va fi eroul de sacrificiu, nu stiu si chiar n-am idee cine va fi.
Cam cu 10-7 zile inainte de alegeri ma asteptam sa ia scor mare, chiar cel mai mare nu. Ca ne stim compatriotii care dau cu stampila si multi, dar si influientabili.
Speram sa se anuleze, speram sa ajunga Nicusor, mai ales ca venea la pachet cu Bolojan, pacat ca acest pachet nu pare sa tina nici macar un an. Ca in acest an era timpul de taiat in stanga si dreapta si unde s-a dat prea mult si de unde curge si se iroseste mult prea mult. Dar uite ca doare pe unii la afaceri, la comisioane si atunci nu e bun cand e vorba sa fie "deconectati", sa stranga cureaua si ei si ei sunt votatii poporului si sa vina altcineva, mai "domestic"...
@cineva 100% de acord cu tine, dar aici eu discutam de altceva, tu m-ai intrebat cine vine?
Is si eu la fel de curios pe cine mai scot astia de la naftalina ca “erou, omul care face” si care dracu e prostu care isi mai asuma asta dupa intamplarea lui Bolojan.
App, multumim Bolojan, ai incercat, n-ai cu cine, sanatate multa, ai aratat inca o data ce era evident pt oamenii cu mai mult de doi neuroni.
Urmatorul ar face bine sa ia masurile de taiere a administratiei si sinecurilor prima data, ca uite ce se intempla cand vrei sa le faci ultima data, iti da PSD teapa.
Asa ce o sa faca, o sa-l demita a 2-a zi?
In alta ordine de idei, mulumim Klaus Iohanis, pardon, Nicu Sodran.(chiar aveam ceva sperante de la el, nu ma asteptam sa se transforme asa repede in Iohanis 2)
O sa cada guvernul Bolojan, nu se aruncau aiurea, au suficienti parlamentari.
Cred ca au in plan fie un guvern tehnocrat ce nu va face nici o reforma si doar va continua la fel cu taieri la toata lumea dar tinand leprerele in post, fie vor face un guvern AUR PSD ce va face fix acelasi lucru ca si guvernul tehnocrat.
De taiat oricum trebuie sa taie dar nu vor comasari de posturi si dat afara, vor sa ramana la fel.
Un guvern PSD-PNL-UDMR-USR cu premier tehnocrat sau de la USR nu are viață lungă, în maxim 6-9 luni se ajunge iar la criză politică.
Exclus și să guverneze PSD când îți bat la ușă „motorina la 15-20 lei și un atac al Rusiei într-o țară baltică”.
Iar varianta propusă de Simion, cu guvern de uniune națională PSD-AUR-PNL, ar fi realizabilă numai dacă s-ar ajunge la anticipate și AUR ar ajunge în Parlament cu 30-35%.
PSD-iștii nu sunt atât de proști să permită asta, cel puțin nu vor acum să riște să omoare partidul pentru că la anticipate s-ar putea să ia chiar cât a luat PNL la ultimele alegeri (PNL și USR probabil că nici nu mai fac pragul).
Și cred că nici AUR nu vrea să-și dea foc la valiză când încă mai poate să crească la 40% până în 2028.
Mai degrabă pregătesc scenariul Ciucă-Ciolacu 2.0., tot cu rocade, cu guvern PSD-PNL-USR-UDMR.
O să-l lase pe un „Ciucă” de la PNL să guverneze până la mijlocul lui 2027. În timpul ăsta, motorina și benzina ajung la 15-20 lei, Rusia atacă un stat NATO, Trump mai atacă Cuba și Groenlanda.. PNL se erodează, exact ce așteaptă băieții din PSD și AUR.
Și după, vine un „Ciolacu” de la PSD să guverneze de la mijlocul lui 2027 până la alegerile parlamentare din 2028, fix când se mai relaxează situația economică și geopolitică.
S-a gasit MAGA la pesdeu -
https://www.presa-libera.ro/video-baronul-psd-sorin-grindeanu-la-masa-cu-borfasii-sistemului-tabloul-complet-al-unei-cine-scandaloase-la-isoletta-alaturi-de-un-fugar-dat-in-urmarire-generala/
Toata lumea fuge si le da cu flit la scursurile magaoite numai noi ne mictionam din nou impotriva vantului
Poate e cazul ca oamenii care chiar au idei bune despre cum ar trebui sa se faca politica in Romania chiar sa intre in politica.
Altfel: "The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." - comentatul pe bloguri, pe facebook si pe reddit nu se pune.
well, daca ma uit la Diana de la Mediu, vad asa: bine intentionata este, idei bune are, in politica s-a bagat. Dar cand vad cu cat noroi se arunca in ea si ce campanii mizerabile sunt pe TV-uri, nu stiu ce sa zic, dar eu parca nu m-as baga.
Am muncit o viata sa invat, sa imi fac o cariera corecta, fara scurtaturi, fara compromisuri. Oamenii cu care lucrez stiu ce pot si ce livrez si mai stiu ca imi tin cuvantul. Si atunci intreb: de ce m-as baga in politica, ca sa arunce cu noroi in mine si in munca mea orice agarici cu liceu industrial si (eventual) facultate la spiru? Sa ma ia la pl orice semianalfabet?
Nope
@florin pentru ca posibil ca dupa un mandat cu AUR + PSD, sa ajungem Ungaria de pana acum saptamani. Tu nu, eu nu, ala nu, atunci cine?
S-au bagat destui oameni buni in politica si tot de au primit drept multumire a fost c-au fost ingropati sub munti de cacat aruncat pe ei de presa si o mare parte a rumanilor. Dar asa, barbar, la modul ruptul in cur din cucuietii din deal, absolvent de 4 clase il injura si-l face analfabet pe ala care a luat locul 1 la olimpiada. Asa au patit toti - de la Funeriu la Nicusor. In schimb, aceiasi rupti in cur lauda jeguri ca Dragnea, Nastase, Simion, Sosoaca, Georgescu. E greu de suportat asta - prostii pentru care te lupti sa le fie mai bine te injura si-si bat joc de tine, asa ca la un moment dat iti bagi picioarele si-i lasi sa fie jefuiti in continuare de politicienii pe care-i merita.
@stdanc pe langa ce zici tu ca o sa fii injurat si tu si familia ta de toti analfabetii ...
Am intrebat pe Gemini cat e un salariu net de ministru in romania. "Un salariu net de ministru în România se situează, în medie, în jurul valorii de 13.000 - 15.000 de lei pe lună".
Cati oameni stii care s-ar baga in politica pt salarii mai mici de atat? Am intrebat de salariul net al unui secretar de stat, Gemini zice ca e putin sub 10k lei. Premierul ia undeva la 14k lei net. Consilierii implicați în gestionarea proiectelor cu fonduri europene pot primi o majorare a salariului de bază de până la 50%.
Am intrebat si eu cunostinte din IT si raspunsul invariabil a fost de ce sa ma bag cand castig mult mai bine in privat.
Si asta iti zice ceva si de ce fel de oameni sunt atrasi de salariile astea cand functia respectiva implica bugete mari de bani. Nu te duci acolo pt salariu ca sa fiu elegant :)))
@N
E si asta cu banii o chestie, dar chiar cred ca sunt oameni care chiar vor sa faca bine. Ii vezi pe aia - nu-si ascund ceasurile ca Grindeanu inainte de interviu, nu si-au facut palate, nu se plimba in masini de sute de mii de euro. Uite, cumva, nu-l vad pe Bolojan sa-si fi facut palat si in 12 ani cat a fost primar in Oradea, ar fi avut posibilitatea pe model Mazare sa ajunga milionar. Idem, nu o vad pe Buzoianu sa-si faca averi din politica, ca daca asa era treaba, faceau blat cu PSD din prima. Deci oameni ar fi, dar - din nou - ti se cam face sila cand ii vezi pe prostii pe care incerci sa-i scoti din cacat cum urla si te balacaresc .
@n stai sa vezi cand afli ca toate partidele nu numai că nu iti dau bani, dar vor sa si cotizezi
Imi place miscarea asta, o sa afecteze si AUR in sondaje, nu doar PSD, care era oricum pe duca. Daca nu se xaxa Nicusor pe el, Bolojan o sa iasa bine. Daca se xaxa pe el, este sfarsitul si pentru Nicusor. Oamenii astia chiar nu au inteles? E mare disperarea.
Deci vine Guru sau cine ar fi PM într-un guvern AUR-PSD? Guru fiind practic un tehnocrat...
Trebuie sa va hotarati daca AUR e PSD, PRM, Legiunea sau interlopii. Nu merge sa fie AUR depozitarul a tot ce e rau in tara asta
De ce nu?
Da, AUR e un pic din toate cele mentionate.
Cred că este evident că PSD merge pe principiul să ne păstrăm șmenurile și sinecurile.si vedem noi după aia.
De aia tot zice grindeanu că el iubește coaliția cu PNL dar sa plece Bolojan. Adică hai băieți sa ne înțelegem să ciordim împreună, pai ce facem, nu așa ne-a fost vorba?
Nici PSD nici aur nu au de câștigat din această mutare, dar pesedistii o fac de disperare. AUR fac pe mimozele, nu-i vad guvernând pentru că înseamnă dezastru și la alegerile de peste 2 ani lumea va fi sătulă de ei. Poate doar dacă intenționează să fure alegerile cu autocarul cu găleata și cu violența
A spus acum dl grindeanu ca nu vor guverna impreuna, e doar pentru motiune, deci sunt doar friends with benefits
Doar doi bărbați singuri în birourile parlamentare, muncind pentru țară, departe de familie.
We understand. Totally not gay.
Ce scuză mai găsește acum Bolojoan să nu dea OUG cu 2 tururi sau să reducă la 10% subvenția pentru partide?
OUG cu 2 tururi - e contestata de madam Weber pe loc si e respinsa de o majoritate clara in CCR (nu se modifica legile organice privind sistemul de alegeri prin OUG. bonus, nu e nicio urgenta, alegerile sunt peste 2 ani)
"să reducă la 10% subvenția pentru partide" - a redus deja prin legea bugetului.
alocare 2024: 386 de milioane de lei (sa traiasca dom' Marcel, fara numar, fara numar...)
alocare 2025: 284 de milioane de lei, dupa rectificarea din toamna 232 de milioane de lei
alocare 2026: 209 de milioane de lei
E inca mult, fata de acum 10 ani, dar Bolojan a scazut clar. E cea mai mica alocare din 2018 incoace.
Cost-cutting prin powerpoint.
Dacă mai crește puțin cursul se poate lăuda și că a redus la 999 de milioane de euro bugetul SRI.
Dacă-și mângâie sprânceana în același timp deja e multi tasking.
Deficitul a scăzut de au crescut cheltuielile cu 5 miliarde.
Am dat afară sinecurile din Poliția locală și administrație de am rămas fără suplinitori la școală.
„Please stop, we're winning to much”
Ca să înțeleagă și useriștii: Bolojan a dat dovadă de agilitate instituțională și a descoperit avantajele unui KPI nou: performanță ajustată la curs.
Aș putea să explic și pentru cei din AUR, dar nu pot să fac minuni să și înțeleagă.
Ar fi tentat să crezi că o să fie ANTICIPATE și să că o să ajungă PSD și AUR la guvernare printr-o coaliție cu Simion/Grindeanu premier.
Doar că e o problemă. Ar însemna să fie TERIBIL de PROȘTI să vină la guvernare acum și să-și asume următoarele:
Deci, naiba știe ce preăgtește Trump
De asta nu înțeleg de ce ar vrea AUR și PSD să-și asume guvernarea acum fără să ia în calcul că ar risca soarta PNL după pandemia din 2020 și criza generată de invazia Rusiei a Ucrainei de au adus partidul la 13%, PDL după criza financiară din 2010, a PNȚ când a fost țara în prag de colaps în 1997-1998.
Cred că doar se sinchisesc să-l dea doar jos pe Bolojan, dar fără să-și asume guvernarea. Chiar și Simion o tot dă cu „guvern de uniune națională”, și la fel și CG.
Adică, guvern PSD-PNL-AUR, dar cu premier de la PNL sau chiar un tehnocrat.
La fel cum au făcut în 2021 când s-au unit toți să-l dea jos pe Cîțu, dar în loc să-și asume Ciolacu și PSD guvernarea imediat din noiembrie 2021, i-au mai lăsat pe PNL-iști să se erodeze încă 18 luni de guvernare.
*naiba știe ce pregătește Trump luna asta și luna viitoare, în sensul ce țări urmează să fie atacate (unii zic că urmează Cuba, Groenlanda, Canada mai după Cupa Mondială) pentru a enerva și mai tare China și pentru a-i sufoca economia, dar direcția e clar direcționată către un WW3 de lungă durată pe două teatre mari de lupte:
SUA implicate direct/Israel/Japonia/Pakistan/Coreea de Sud/Taiwan vs Iran/China/India/Coreea de Nord (sau frontul Golful Persic-Asia-Indo-Pacific)
UE/Ucraina, ajutate și coordonate de la distanță de SUA vs Rusia, cu ajutoare de la iranieni și nord-coreeni (frontul de est)
Da-ne un link, o dovada pentru pct. 3, nu ne lasa asa.
Am avut presedinte zambitor, am avut si presedinte jucator, acum avem unul mediator. Suntem tari de tot.
Mediatorul vine după Meditator (la Fizică).
Sunt dintre noi, ca noi.
Te bagi tu ?
Numai mie mi se pare că Peiu seamănă cu Ceaușescu?
Salut Zoso, am dat reply unui comment si mi-a aparut ca deja a fost dat momentul cand am apasat pe buton. Uneori cand dau verde sau rosu se pun mai multe-odata. Poate asa e-n Austria?
Politica e la fel ca pe vremuri, parerea mea, tot ei au fost cand au furat, tot noi am muncit sa reparam ca ei sa fure tot noi am votat schimbarile politice degeaba tot noi ne-am relaxat cand n-a contat tot noi am muncit sa platim si-o sa muncim in continuare.
Eu ca simplu om cu 2 clase intai taiam de la stat ca sa atrag voturi apoi de la "tot noi" fara sa-mi dau seama si DA poate ca nici nu-mi trebuiau aliante sa conduc tara.
APROPO VREAU SA FIU EU PRIM MINISTRU
poate-mi schimb pantofii.
PS: puncte virgule diacritice le puneti voi cand cititi ca eu nu mai sunt in stare dup-atata vin.
Oare ma votati?
Poate reusim sa bem ceva candva.
Sică Mandolină, tu ești?
Democratia mioritica in actiune. Baciul banatzan si cu cel tzigan o sa il omoare pe cel bolojan.
Sinecuri, sinecuri, sinecuri luăăăăăăăăăăm.
Dacă va veni AUR la guvernare în 2028 și Nicușor ar pierde alegerile in 2030 in fața unui suveranist de tip CG, într-un fel ar fi bine.
Românilor le-ar ieși pe nas suveranismul și rusofilia. Vorba aia, ungurii au avut nevoie de 16 ani cu Orban premier ca să înțeleagă ca până la urmă, locul Ungariei e alături de Europa vestică.
Poate ca prin 2035-2050, generațiile Alpha, Beta , Gamma si Delta vor vota tehnocrați cu mai multă minte și vor face România mai dezvoltată decât boomerii, decreteii , milenialii și zoomerii care au dat rateuri după ce au votat între ciumatii cu trandafirii roșii , ciumatii cu trandafiri portocalii , ciumatii cu ochi albaștri și săgeți galbene și ciumatii aurii (+ciumatii cu verdeață maghiară).
Și la un interval de 10 ani au pus botul cu votat primarul salvator ca președinte, care n-a fost absolut deloc împinși de licurici ca să nu ajungă bau-baul susținut de ruși.
Sper ca in 2034, in 2044 sau 2054 să nu mai ajungem sa votam intre un primar împins d băieți cu ochii albaștri care sa ne salveze de ciuma roșie, indiferent ce forma ar lua.
Pentru ca eu sper ca in viitor sa nu mai existe nici ciuma roșie și nici Rusia, și în felul ăsta se termină cu băieții cu ochii albaștri și cu primari “salvatori” împinși de la spate să devină președinți.