Credeti sau nu, criza are si o parte buna. Nu, nu ma refer la zecile de masini parcate la Tiriac Leasing, masini cu proprietari de foarte putine ori nenorocosi si de foarte multe ori inconstienti. Nici la ansamblurile rezidentiale ramase in paragina, pentru ca sunt nejustificat de scumpe si plasate aiurea. Desi tare as vrea ca acum sa invatam trucurile de bazar turcesc pentru a negocia cu proprietarii de ansambluri pretul corect (stiti voi, pretul constructiei plus un comision decent de 10-30% si atat, nu 200%).
Nu. Cred ca partea buna e aducerea cu picioarele pe pamant a oamenilor. A reintoarcerii la valorile de baza ale societatii: munca si relaxarea. Muncesc si am bani pentru a merge in concediu sau pentru a ma relaxa in weekend. Ca oamenii au revenit dintre noi e evident si o spun inclusiv sondajele (alea internationale, desigur). Ca noi nu am simtit criza foarte adanc, iar e stiut.
In esenta nu cred ca s-a schimbat mentalul colectiv al romanilor si cu prima ocazie vor renunta la aceste valori fundamentale.
pai…de ce ti se pare ca in constructii un comision decent este 10-30%? sunt curioscum ai facut tu calculul asta.
Si poate s-au mai eliminat dintre nulitatile cu salarii super-umflate si capul doldora de fite.
Mult prea multi au uitat ca trebuie sa mai pui si osul ca s-o duci decent. Unii nici n-au stiut vreodata, au iesit in plin boom economic de pe bancile facultatilor, primul job peste 1000 € si golf 5 nou – alb, cu roti late bineinteles – in fata usii.
Vreau sa cred ca ne-a mai adus un pic cu picioarele pe pamant criza, cat a fost si poate o sa mai fie.
Daca e vorba de masini,sa mai fie criza cativa ani,pana ne facem drumuri
A fost Prigoana la TV. El a zis ca il costa 120 de euro pe m2 la rosu.Bagi finisajele inca pe atat deci cam 250-300 euro pe m2. Cu cat vand astia?pai 1200-1800 pe m2 . Cat vor profit? Un 600%?
masinile de la tiriac leasing care apar in poze nu sunt recuperari. sunt masini care provin din activitatea de buy-back sau cumparate de catre firma in scopul revinderii de la clienti finali. parcul de recuperate este in spatele celui fotografiat de tinesi nu numara mai mult de 30-40 de masini.
Urmaresc de 5 ani ce se intampla in domeniul ansamblurilor rezidentiale si in ultimii ani am ramas socat de haotic si aberant s-a construit la noi. Oameni care nu au avut de-a face o viata intreaga cu imobiliarele s-au trezit developeri si au „improvizat” ansambluri rezidentiale. Multe dintre ele vor ramane neterminate, vai de cei care au cumparat deja!
Iar pentru cei care mai vor sa cumpere cateva idei:
– multi dezvoltatori au lasat deja la pret, dar din pacate mai ales la proiectele slabe.
– pe unde vedeti preturi cat de cat constante inseamna sau ca se vinde cat de cat la preturile acelea sau/si ca banca finantatoare a proiectului a batut in cuie pretul in punctul respectiv
Si un ultim sfat: nu va bagati la proiecte neterminate riscati mai mult decat va imaginati.
Va doresc o criza usoara!
Stai linistita, Jessy, daca scade numarul de masini scade numarul de alegatori care vor drumuri bune, scade deci si interesul partidelor in a le face. Cel putin la noi in Romania.