Parisul vrea să scape de poluare, interzicând unele mașini

A series of rolling restrictions are expected to begin this summer, when all coaches, buses and lorries registered before 30 September 2001 are banned from central Paris. However, they are expected to be able to use the Perpherique, the giant ring road that encircles the city centre. Also on this summer’s hit list are cars registered before 31 December 1996 and vans and light trucks registered before 30 September 1997. (sursa)

Mi se pare corect. Calitatea vieții e afectată de toți idioții care vor să își conducă mașinile pe unde și când au ei chef, și asta nu e ok. Mai ales când vorbim de un oraș turistic, cu venituri de 1 miliard numai din asta. Oamenii vin să se simtă bine și nu să înghită fum de eșapament.

Berlinul a făcut asta acum câțiva ani, forțându-i pe taximetriști să schimbe mașinile mai des și pe localnici să o lase mai moale cu trecutul cu mașina prin centru. Ați văzut probabil pe unele mașini aduse din Germania un abțipild verde, care semnaliza că mașina are voie să treacă prin centru.

Londra are congestion tax, care nu funcționează.

Mi se pare o idee bună. Hai să terminăm cu adusul gioarselor de 500€ din afară, mașini de pe vremea bunicului, să circulăm cu ele prin orașe. Și cu off-road-urile din ‘92 prin oraș la fel. Un minim Euro4 la înmatricularea mașinilor străine aici n-ar strica. Ai una mai veche? Fie o duci la gunoi, fie o vinzi unuia care stă la sat, să nu treacă cu ea printre blocuri.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. Băi, eu unul am terminat-o. Mai rămân de convins câteva milioane şi gata! Am rezolvat problema…
    O să fie mai greu de convins ăia de la sate să le cumpere. Nu de alta dar nu prea mai au boi să le scoată din glod, în caz că te prinde ploaia cu maşina la câmp.

    00
  2. Mie in schimb mi se pare frectie la picior de lemn, pentru ca vorbim in special de retrictii pentru autoutilitare si vor afecta micile afaceri, dar ramane de vazut efectul.

    Oricum restrictiile ascunse in taxe de intrare le consider si mai idioate.

    00
  3. La noi in Romania cred ca se pune problema mai mare a poluatorilor industriali mult prea aproape de oras, nu a autoturismelor! Si aici nu ma refer la Bucuresti, ci la alte orase pe care le cunosc eu personal de genul Timisoarei cu fabrica Continental si Aradului cu halda de steril a CET-ului…

    00
    • Vrei tu neapărat să dai tu în fabrici şi uzine. Cum să mai apară domn senator să salveze nişte votanţi la momentul oportun dintr-o fabrică condusă tot de partidul unic spre faliment. la sate nu tu jurnalism, nu se vede nika, fără acoperire media. în câmp nici atât.

      00
    • Mai conteaza si blocajele din trafic, nu numai poluarea. Centrele oraselor europene sunt foarte vechi, inca de pe vremea cand oamenii nu calatoreau in cutii de metal de 5×2 metri. In plus, chestia pe care ai afirmat-o are un nume deloc magulitor:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Fallacy_of_relative_privation

      In orice caz eu sper ca in Romania genul asta de restrictii sa se intample dupa (sau in acelasi timp cu) dezvoltarea unor retele de transport in comun mai decente decat ce avem in prezent.

      00
  4. Si daca gioarsa din ’92 functioneaza impecabil si e mai ok la poluare decat aia diesel a lu’ vecinu’, Passatu’ din 2005, care fumega ca o soba? :D

    00
  5. Schema din Germania ar putea fi bagata si in Romania mai ales in Bucuresti care duduie de poluare. Mai are un avantaj. Inoirea parcului auto.

    00
  6. Ar putea continua seria de masuri bune cu interzicerea islamului in toata tara.

    00
  7. teoretic, în românia ai timbrul de mediu pentru așa ceva. că nu funcționează, asta ține de măreția spațiului carpato-danubiano-pontic.
    prin alte părți, prin alpi, de exemplu, sunt o grămadă de orașe mai mici în care nu intri dacă nu ai euro 4

    00
  8. abtibild, neamtule…

    00
  9. Torino e cel mai poluat oras din UE.
    Am vazut din ce in ce mai des masini din astea: Renault Twizy

    Eu nu am masina, nici nu vreau, nici nu-mi plac (!), asa ca va intreb pe cei cu masini: de ce ati avea nevoie de masini atat de mari? Plecati atat de des pe dealuri si munti?
    Ca sa te duci si sa te intorci la/de la munca, de ce ai avea nevoie de mai mult?
    Observ prin oras ca e plin de „tancuri” cu un singur sofer… :(

    00
    • Ca e mai sigura.
      Pe principiul: daca se ciocneste un elefent de un soricel, elefantul are ceva mai multe sanse de supravietuire.
      Bineinteles, pentru mai multa siguranta ar mai fi si varianta condusului mai atent si preventiv, dar e prea multa bataie de cap. Mai bine iti iei o masina cat mai mare, si atunci poti merge si cu ochii inchisi la volan.

      00
    • E plina Italia de prosti din astia cu Fiat 500. Bine ca stie bizonul de roman cum sta treaba…

      00
  10. In Stockholm a functionat congention tax (20% mai putin trafic si ambuteiaje reduse cu 30-50%) – http://toolsofchange.com/en/case-studies/detail/670

    00
  11. În țările civilizate în care am fost eu, erau mai multe biciclete decât mașini. Trotuarul era trotuar nu parcare, iar pistele de biciclete erau piste de biciclete.

    00
  12. E un laitmotiv asta cu adusul masinilor praf de max 2000E din Germania. Avem nevoie sa ne ducem parintii la un spital, la cumparaturi, la gradinita copilul cand afara sunt -15 grade, cand trebuie sa fugi in pauza de la serviciu pana la ANAF etc. Sunt zile in fiecare luna cand ai nevoie de o masina. Nu mergem zilnic cu ele si nu prentru ca suntem comozi.
    Stiind asta, cata lume oare poate sa stranga 7000+E ca sa cumpere un logan nou? Un om cu venituri medii ~2000lei pe luna, poate aduna 500 cu greu. Asta inseamna ca in 5-6 isi ia masina noua. Bine, asta daca nu mai merge la dentist, nu are copii, nu fumeaza…
    Persoanele care se iau de cei cu masini vechi au salarii mari, masini noi si o stare material buna, asa ca nu ii intereseaza de cei mai saraci.

    00
    • Ce nu vrei tu să înțelegi este că mașinile sunt pentru oamenii care și-le permit. TU NU ÎȚI PERMIȚI MAȘINĂ! Pentru tine există transportul în comun. Nu este vina nimănui că tu nu ai bani. Mașina nu este un drept, este un privilegiu. Dacă munca ta nu valorează mai mult de 2000 de lei pe luna, asumă-ți și stilul de viată aferent.

      00
    • Taxiul e mai ieftin decat gioarsa de „max 2000E” din Germania cu numere de Bulgaria.

      Dar na, nu se gandeste nimeni si saracii care au si ei nevoie de masini si tigari.

      00
    • Era vb sa fie masini cu Euro4 si capacitate cilindrica mica (fara 4×4 in oras). Poti sa gasesti pt ce iti trebuie o masina cu euro4, aer conditionat, 4 locuri, taxe si impozite mici, la un pret sub 3000 euro – fiat panda, citroen c1, masini de oras super ok sa mergi la lucru, cumparaturi, gradinita si ANAF.

      Totul e sa nu se insiste pe masini mari pentru mers prin oras.

      00
    • Bravo, in 2015 pareri de genul „esti sarac nu ai nevoie de masina”, „esti sarac nu ai voie sa fumezi”. Evoluam.

      00
    • @Ion: daca masinile ar fi bijuterii sau alte mijloace de etalare a statutului atunci tu ai avea dreptate.
      In lumea reala insa, masinile sunt niste unelte care folosesc unui scop practic, deci ele sunt construite pentru cine are nevoie de ele. Exista oameni care isi permit masini si n-au ce face cu ele (si daca sunt inteligenti nu le cumpara) si exista oameni cu posibilitati modeste care au nevoie disperata de mijloace de transport personale si trebuie sa faca compromisuri ca sa le detina (cum ar fi sa isi cumpere o masina mai veche).
      Tine cont ca „a-ti permite o masina” depinde de alesii nostri si nu de o realitate obiectiva. Orice venit ai avea, exista un nivel de impozit/taxa/timbru pe care nu ti-l permiti nici tu.

      00
    • Ion , esti cocalar, snob cu impresii de om bogat.

      In orice tara cam poti sa circuli cu masini vechi atat timp cat respecta normele legale de functionare. Iar cele mai ieftine au preturi pe care si le permite cam orice persoana munceste.

      Nu mai vorbesc ca in tarile civilizate si bogate , cam oricine munceste isi permite o masina noua. Ca n-o fi BMW si-o fi Renault sau Fiat, poate.

      Masinile sunt pentru oameni pe care si le permit pana la limita:
      -pretul masinii + costurile de exploatare ( revizii , reparatii , combustibili si consumabile ). Sa luam, de exemplu un Renault Twingo , pe care-l poti lua la 3-400 de EUR din Germania si nu e cine stie ce factor poluant, iar costurile de intretinere sunt sub sau in jur de 300 EUR pe an, cu toate reviziile facute pe bune.Restul e benzina.

      Ar mai fi cateva costuri precum asigurare si taxe de folosinta a strazilor . Sa nu vorbim insa de cum sunt aplicate ele in Romania

      Tot ce este in plus , taxe de poluare , de inmatriculare (exagerate – care nu justifica efortul autoritatilor prin serviviul oferit) , de „centru”, de „oras”, sunt taxe prohibitive ( si abuzive , daca ma intrebi pe mine) , unele puse fara un scop real, ci doar sa stranga bani la bugetul de stat , ca deh, hai sa le creem prostilor, ca Ion, impresia ca masina e un privilegiu, altele puse sa rezolve probleme de aglomeratie ( si efecte secundare) tot intr-un mod prohibitiv, la modul: hai , saracii – mars d-aici.

      Ne luand in considerare ca poate saracii sunt aia care-s fortati de conjunctura sa foloseasca o masina. Ca mie unu, iti spun de la obraz , ca daca-s prin Bucuresti sunt sanse maxime sa iau un taxi cand ies seara sa zicem , doar ca nu prea am pe unde parca ( nici pe bani ), sau poate vreau sa beau. Sau, daca am o urgenta sa merg la un spital , clinica , etc, etc. Ca poate nu stiu exact unde sunt si cum se parcheaza acolo si nu vreau sa pierd 10-15 minute cautand loc de parcare sau parcand aiurea si debitand amenzi.

      DAR NU TOTI ISI PERMIT. Iar transportul in comun , hai sa nu vorbim despre el. Sau despre ambulanta . Sau…
      Iar tu le spui alora care nu-si permit sa o suga si sa-ti faca loc.

      00
    • Draga Ioane, masina era un privilegiu pe vremea lu tac-tu cand saliva la un ford T. Si daca nu ma insel, ai preluat de la Badea ideea asta cu privilegiul. Anyway, eu sunt intr-o alta categorie, am o masina din 95 care merge f bine si ma serveste impecabil. Nu vad dc as schimba-o (desi imi permit). O lege corecta ar fi cu ” poluatorul plateste”, poate atunci m-as mai gandi de doua ori. Pana atunci, long live the ozone layer

      00
    • @ ion
      ești și prost și egoist.

      00
    • Voi faceti parte din categoria „poate nu-mi permit cauciucuri noi de iarna” si striga ca nu le-a deszapezit nimeni ulița din cucuietii din deal.

      00
    • Ion are dreptate, masina e un privilegiu. Si as completa, e doar vina ta ca nu ai bani sa-ti cumperi o masina ok, care sa nu polueaze. Libertatea ta (de a avea o masina) nu trebuie s-o ingradeasca pe a mea (de a respira un aer curat). Valabil si pentru fumatori.

      @odanbi ai uitat ce era mai important, impozitul pe masina care e penibil [de mic] in Romania. Nemtii care n-au bani de impozit isi tin masinile in garaj cateva luni pe an. Si uite asa se elibereaza strazile. (nu mai zic ca le spala singuri si mai des decat romanii).

      PS. Ieri am vazut un taran cu iPhone 6 la retururi la Evomag si mi-am amintit de taranul cu BMW. Cica „s-a blocat, il dau inapoi. Daca-i umblat inauntru?”

      00
    • impozitul e mic, RCA-ul e mare.

  13. O masura greu de criticat … mi se pare normal daca prestezi activitati comerciale sa le faci cu respect fata de lucrurile care te inconjoara. Daca municipalitatea orasului Paris ofera transport in comun cu autovehicule mai noi de 2001 atunci poate si restul ar trebui sa faca la fel.
    Cat despre cetateanul normal, o masina din 96 e o masina de 20 de ani dar totusi un citroen 2CV sau un Mini Cooper Mk IV n-arata rau prin centrul oraselor vechi din Europa.

    00
  14. in Londra nu prea are cum sa functioneze congestion tax, la cate aventadoare si alte supercar-uri vazute acolo.

    00
    • Nu functioneaza pentru ca are acelasi efect de descurajare ca si taxa pe viciu, adica frectie la picior de lemn.

      00
    • congestion tax a redus numarul de automobile cu fo 30% din ce zice primaria londrei. Din pacate asta n-a afectat foarte tare nivelul de poluare.

      Dar Londra e un oras ciudat

      dupa trait in Germania, UK si USA, am bagat de seama ca cel mai bun mod de a reduce traficul intravilan e sa ai o retea foarte buna de transport public.
      In Stuttgart din 2000 pana in 2002 era o placere- autobuze si trenuri la timp si n-am vazut un trafic jam in 2 ani.

      00
  15. Also on this summer’s hit list are cars registered before 31 December 1996 and vans and light trucks registered before 30 September 1997.

    Niste baieti care locuiesc in Paris imi soptesc ca e vorba doar de utilitare si microbuze/ autobuze/ taxiuri.Momentan. Si ca discuta de interzicerea dizeloaselor , dar probabil ca nu, ca cica face lumea spume.

    . Hai să terminăm cu adusul gioarselor de 500€ din afară, mașini de pe vremea bunicului, să circulăm cu ele prin orașe. Și cu off-road-urile din ‘92 prin oraș la fel. Un minim Euro4 la înmatricularea mașinilor străine aici n-ar strica. Ai una mai veche? Fie o duci la gunoi, fie o vinzi unuia care stă la sat, să nu treacă cu ea printre blocuri.

    Pe principiu hai sa cenzuram drepturile cetatenilor bazandu-ne pe posibilitatile materiale ( bogatie) , dar sa fiu si eu intre privilegiati, nu-i asa?
    Nu zic nu .Ca sa ne fie la toti mai bine, sa nu ne fie rau.
    Dar , dar de ce nu – minim Euro 5-6, obligatoriu benzina, sau bluetec daca ai dizelos, sau de ce nu musai electrice in oras?

    Cumva pentru ca limita rezonabilului incepe de la masina pe care o am / mi-o permit eu in sus?

    Ca sa nu zici ca scriu personal afectat de propunerea ta , am masina pe benzina Euro4.

    00
    • teoretic, aia cu „să incepem de la mașina pe care mi-o permit eu” e o presupunere logică, dar nu e corectă. pentru că presupui că eu sunt atât de imbecil să nu imi dau seama că am o mașină prea puternică pentru oraș, cu care circul extrem de puțin în oraș.

    • Cea ce zici de fapt e corect: ar trebui (si chiar este) pentru anumite orase sa fie permis sa conduci DOAR masini electrice si eventual euro 5-6. Nu e distractiv ca cea ce spui tu ca un exemplu de absurditate sa fie de fapt ceva normal ?

      Ai presupus ca e vorba de „saraci/bogati” cand articolul e strict legat de niste norme de poluare si o propunere.

      00
    • Pentru că Braşovul nu poate fi considerat oraş!:))))))))))))))

      00
    • Eu n-am zis ca e exemplu absurd ceea ce spun. Am spus doar ca limita de Euro 4 si anul de fabricatie sunt propuse arbitrar de zoso, pe criteriul , nu mi-as interzice mie masina. Nimeni nu si-ar. Ceilalt sa renunte la ce au. Personal, nu cred ca Euro 4 sau Euro 3 sau anul de fabricatie sunt criterii corecte. Si am zis ca am Euro4. Cum va coafeaza un ML55 ? Sunt in grafic da? Poluez mai putin decat twingo de mai sus , din 96 , sa zicem ? Nu cred. N-am cum!

      Si parca vad ca vine unu inteligent si zice: Bam! Pai atunci SUVurile sa fie interzise din oras. Si eu zic , fie, va trag la mumu, ca vand MLul si imi iau S55, sau E55 din acelasi an, cu aceeasi norma de poluare si acelasi motor. Si da, voi consuma cu 2 litri de combustibil mai putin /100km decat MLul si voi polua un pic mai putin. Dar nu decat twingo de 96 ( iarasi ceva arbitrar). Intelegeti ce spun? Dar poate imi iau S63 si sunt in acelasi grafic.

      00
  16. Ia un taxi. De 2000 euro te plimbi destul. Nu ai costuri anuale, nu ai griji cu parcarea, … .
    La un venit lunar de 2000 lei, nu prea iti permiti masina, in general. Nu ai bani de taxe, intretinere, asigurare, parcare (care nu e gratis) sau service, in caz de nevoie (si la o masina veche o sa tot ai).

    Privind lucrurile mai in spiritul articolului, orasele devin din ce in ce mai aglomerate de masini. Nu sunt locuri de parcare (trotuarul il consider parcare). Este trafic intens la orele de varf si poluare.

    Masina nu e un drept constitutional, nu e nici un lux. Trebuie sa fim totusi realisti si sa intelegem ca nu toata lumea poate avea o masina.

    00
  17. London pollution charge: Drivers face paying £12.50 on top of congestion charge

    Drivers of the most polluting vehicles will have to pay £12.50 a day in addition to the congestion charge to enter London by 2020 as the mayor bids to improve air quality in the capital.

    https://www.standard.co.uk/news/transport/drivers-face-paying-1250-on-top-of-the-london-congestion-charge-in-plan-to-cut-pollution-9820409.html

    00
  18. Asta e din ciclul hai sa ne sexam singuri si sa obligam pulimea sa ia masini noi cand cele vechi functioneaza inca bine.

    00
  19. Ia un taxi. De 2000 euro te plimbi destul. Nu ai costuri anuale, nu ai griji cu parcarea, … .

    Poate , in Europa. Incearca taxi in Bucuresti :
    – lipsa centuri in spate sau sunt bagate pe dupa scaun.
    – 8/10 soferi sunt : ” va deranjeaza daca fumez? ” in conditiile in care deja miroase a fum la ei in masina,
    – Vara gasesti cu greu masini cu aer conditionat FUNCTIONAL.
    – Iarna e frig si toti sunt la prima cursa
    -Cand e vorba de rest , iar sunt toti la prima cursa si trebuie sa ai bani ficsi altfel se asteapta toti ca le lasi bacsis 20% , ca doar iesi in oras si e ca la bar nu? Deci mai pune 20%.
    – Mai toate Loganuri, unele destul de vechi.
    – Mai toate troncane
    – Mai putin de jumatate din soferi sunt imbracati , aranjati- asa cum mi-ar placea sa vad un sofer in care am incredere sa ma conduca unde am nevoie , sau sa-mi las nevasta si copiii sa fie condusi. Nu mai zic ca un sfert din ei miros. Unii a bautura.
    -Trebuie sa stai cu ochii pe ceas sa nu te traga la maimuta.
    -Nu pot sa imi ascult muzica preferata. Sau pot , dar in casti, daca nu urla muzica din taxi prea tare.
    -Il ascult in 50% din cazuri, tot drumul, pe sofer in conferinta cu alti 5 taximetristi vorbind tare, de n-am nicio sansa sa vorbesc eu la telefon cu cine am treaba.

    Mda , ce sa zic , e ieftin , dar similar RATB sau mai naspa.
    Sigur, pentru „numai” 3.5 lei /km ai conditii semnificativ mai bune. Nu zic nu. Doar ca eu merg in medie anual 15 000 km cu masina. Inmulteste asta cu 3.5 ( fara timpi de asteptare si inconveniente ca poate nu-s mereu in oras, si obtii suma de ~11.500 EUR. Ok , as putea sa reduc p-astia 15 000 , la un 10 000 poate minim – minimorum 8 000. Desi, daca as merge la birou si daca as merge cu masina , probabil ar fi 8000km doar drumul la birou si inapoi. Deci , 6500 EUR in conditiile in care fac economii de km severe. Mult. Nerezonabil.

    00
    • Nu inteleg cine si de ce ti-a dat minus, ai perfecta dreptate in tot ce spui. Personal ma simt ca naiba de cate ori urc cu copiii intr-un taxi din Bucuresti, e o cloaca de mizerie si nesimtire, si atunci cand as avea mai mare nevoie de taxi – cand ploua, ninge, ei sunt bolnavi – nu gasesc. Principalele avantaje ale masinii: disponibilitate, curatenie, intretinere buna etc.

      00
    • Cine ti-a dat si tie si probabil imi va da si mie

      00
    • Asteptam la sfantul Uber sa vina cu o minune.

      00
    • taxi costa 1.4 ron/km, aia cu 3.5 sunt „pirati” si nu sunt greu de evitat daca nu esti de pe complet alta planeta.

      8000km * 1.4 = 11.200 ron (~2500E). nu e putin, dar ca sa conduci o masina decenta costurile cu achizitia, intretinerea, asigurarile pot ajunge usor la aceeasi suma intr-un an.

      00
    • Pentru ca lumea e libera sa aibe o parere. Inclusiv taximetristii care se stiu corecti si poate li se pare ca nu ii reprezinta ce spun. Inclusiv oamenii pentru care pare sa aiba sens sa ai taxi in loc de masina personala. pentru mine ar avea sens sa inchiriez masina , la o adica ,decat sa cumpar, dar, din nou , in Romania serviciile de inchirieri sunt slabe . Cam ca taxi-urile.

      00
    • @Michael. Merg cu taxiul in Bucuresti si imprejurimi cam de 2 -3 000 de lei pe an . Ma crezi ca stiu cat costa?
      1.4 e in conditiile mizere explicate deja.
      3.5 este clasa „VIP” -o laie – ( in general Mercedes E Klasse , aer conditionat , unii au si internet ( desi toata lumea are acum pe mobil) ). Nu vorbeam de rechinari.

      00
  20. Man, la noi nu se respecta nici macar semnele de „oprirea interzisa”, in centru se lasa masini pe b1 cu avariile fara jena, tu vorbesti de SF-uri pentru Romania.

    00
  21. Vrand-nevrand oamenii o sa fie nevoiti sa aleaga mijloace de transport conform confortului financiar: biciclete, scutere, motociclete, masini din clasa mica.
    Cateva drumuri in Togo m-au facut sa vad ce inseamna eficienta motoretelor chinezesti de 125 cmc.

    00
  22. Se pot adopta niște norme simple, mai putin restrictive, care sa reducă poluarea în orașe. De exemplu, România ar putea da o lege prin care nu se mai inmatriculează masini fara sistem start/stop si fara sa indeplineasca normele Euro 5.

    00
  23. Ăştia vor să interzică maşinile capcană şi nu ştiu cum să se exprime.

    00
  24. Nivelul traficului in Central London a scazut cu 10.2% de la introducerea taxei: https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-21451245
    Venituri anuale generate ~ 252mil £ cu gross profit 50%
    Nivel de noxe scazut cu ~ 12%

    00
  25. „Londra are congestion tax, care nu funcționează.”.
    Eu as spune ca functioneaza destul de bine: Taxa de congestie nu e pentru poluare ci e pentru congestie. Nivelul ei 10 lire pe zi e (penru ei) un echiliblu intre dreptul la libera circulatie pentru cei cu maisna si cei cu transportul public.
    Pentru poluare Londra are alta taxa: Low Emission Zone (care e cam 100-200 Lire pe zi) pentru camioane/autobuze/etc puturoase. Cand deschizi un santier in Londra te gandesti destul de bine cat te costa sa inchirezi un camion de carat balast…
    Si ce tare mi-as dori ca sa fie scoase din Bucuresti macar statiile de betoane..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.