Fără un motiv anume, mă tentează. Știam că Volvo are un motor 2.5 și am văzut multe 2.4 tentante (exemplu), după care am văzut că sunt diesel hibrid. Și chiar nu mi-e dor de sunetul ăla de tractor. Ăsta arată bine, dar deja are +200k km.
Ca dimensiuni, am văzut că e cam cât a mea, break mic.
Mă interesează fiabilitate, dacă plouă în ea și dacă ați mai cumpăra-o din nou.
Cum sa iti iei domne, pai nu ti-a spus cetin ca are el niste prieteni care au masina asta si ca ploua in ea?!
el avea modelul vechi, suedez. eu vreau modelul chinezesc
de fapt Vali are pe prietenul caruia ii ploua in ele, confunzi borcanele.
eu am avut V50. retrovizoare cat o cutie de chibrituri, esti cu curul la nivelul trotuarului, tot ce este in interior este pe fibra optica proprietara, nu poti schimba/imbunatati nimic daca nu e in service Volvo. din cauza ca senzorul de rotatie de pe roata a decis sa moara, a murit si masina, in mijlocul muntilor din germania. am venit cu 40-60 la ora pana in romania. din ce stiu, modele din 2019 au o problema, le sare roata stanga fata din mers.
in concluzie, nu recomand nici dusmanilor
Hai sa nu dramatizam, o roata nu e chiar asa scumpa!
Chiar îți mai rămân 3
@Arhi: „am venit cu 40-60 la ora pana in romania” în jărmania nu au service-uri? Sau…
sau?
Mie mi-se pare cam mica, mergi pe un V80 ca un boss!
Ai primit bani de la Geely? După 200k devin mai fiabile decât în primii 4000. Nu bate, nu troncăne, etanșă precum o cameră vidată, fără gram de rugină, aș cumpăra două – să fie una și pentru nepotu’ când o face 18 primăveri și o lua permisul.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Salut, Vali! Scuză-mă că e off topic, nu trebuia la 6 să faci live? N-am găsit dacă ai anunțat ceva pe blog.
am anunțat pe instagram și youtube community că azi nu fac.
ma bag si eu pe offtopic, @Vali, eu zic sa iti iei un Subaru, din ala de schimbi uleiul la 3 saptamani si motorul la 3 luni, sa facem content si pe partea asta de auto si mecanici, ca e prea plin de nimeni pe youtube
zici de asta? https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=401734705&c=EstateCar&cc=1400%3A&dam=false&isSearchRequest=true
Domle, de n-ar fi asa poluant dieselu e mai placut la condus, ca are mai multi Nm. Acelasi motor 2.4 benzina are 100Nm mai putin si se simt.
Tin minte acu cativa ani, Panamera avea un diselar cu aprope 1000Nm, ala cred ca era ceva de incercat macat la inchiriat, si racheta si consum de vroiai.
Vara asta am avut inchiriat o dracie mica de la Renault, Clio sau ce era, cu un motor fain. Cica e cu Mercu dezvoltat, 1.3l cu 250Nm, benzina. Ehh dracia asta de motor pe o masina usoara chiar e placut la condus. Din a 2-a pana in a 5-a dai gaz si fuge aproape ca un kart, distractiva jucaria. 7l+ consum dar ce mai conta.
Domle bine ca sunt bani de masini, io nu ma uit dupa masina nici daca moare asta curenta, n-am de unde, vremuri noi, dificile.
Iar banca pentru masina nu fac nici mort.
Nu aș da zgomotul și vibrațiile extra pentru 100nm. Cu o cutie de viteze automată bună și generații similare (acum mai toate motoarele benzină sunt cu turbo), s-a mai micșorat diferența de cuplu.
Am făcut eu credit pentru mașină că dacă n-ai încotro asta e, știi cum se zice doar pina treci puntea…
Peugeot 3008 :).
vezi de aia suntem asa diferiti George, am avut multe masini, da ma deranjeaza si pe mine zgomotul de diesel da in 95% din timp merg urban/drumuri scurte in afara orasului saptamana la 30km si 2 drumuri de bv lunar – benzina daca nu e turbo si calibrata cu greutatea masinii/marimea motorului e moartea pasiunii si nu am refer aici ca sutn eu racer ca nu sunt, da de la 0-100 trebuei sa traga ca „animalu” cel put in pt mine sa nu simt ca trebuei sa ma dau jos sa imping masina, si un diesel corect cu cuplu de „tractor” fix asta face ca sa nu stua sa ma gandesc ca nu pleaca masina cand o calc.
IAr diesleurie moderne nici nu le auzi versus alea „vechi” euro 4 in jos. Pana si subarurile pe care la-ma avut cu turbo (2.0 t de 180cp) desi fuega de ruepa dupa ce te puneai in miscare, era mi ok de condus amaratu de ford cu 1.6 tdci ca avea cuplu jos..
Fa un efort și ia modelul mai nou, alea deja au interior apropiat de ce oferă bmw, Audi, Mercedes. Le cade o roata, dar se pare ca sga rezolvat cu un recall cinstit. Nu sunt mai stricacioase decât europenele din aceasi clasa
Pot sa profit de publicul feminin al blogului si sa fac un sondaj ad-hoc?
Ce masina va doriti doamnelor in ipoteza in care va deplasati zilnic din suburbie in centrul Bucurestiului si din cand in cand mai vizitati un supermarket pentru cele de-ale gurii?
Deocamdata ne uitam la Kona/Tucson/Sportage/MG HS. Sotia zice ca MG desi eu am o strangere de inima. Aveti vreo sugestie suplimentara cam in aceeasi gama de marime/pret?
Indraznesc sa pun aceasta intrebare fiindca criteriile mele uzuale in a alege o masina sunt nule. De exemplu sotia e fiarta pe nuanta de albastru din bordul de la MG.
Tucson, umezeste maxim
Vezi că azi s-a lansat noul MG ZS. Dar văd că se duc și chinezii in prețuri aproape de ceilalți…
Morții lor ..
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-mg-lanseaza-noul-zs-hev-in-romania-simultan-cu-restul-europei-pretul-de-start-mai-mic-decat-duster-hibrid-21715232
@car: posibil ca prețurile actuale sa reflecte și taxa mărită de UE pt mașinile produse în china. Cică aia ar avea subvenții de la stat și ar face concurenta neloiala celorlalți producători.
KUGA ST-LINE X GRAPHITE TECH ?
toată lumea încearcă să scape de ele de bune ce sunt.
Pt use case-urile desrise, cevamic: clio, i10, i20, fiat 500, etc. Tucson, sportage sunt mari si incomodeaza la manevre pe stradute, parcari, etc. Clio, i20 au si cutie automata.
Am avut clio , 4 m lungime, am trecut la cx-30 4,4 m, abia mai gasesc parcare in cartier. Unde as incapea cu clio, nu incap cu asta fara sa mai lipesc de ceilalti. Ca sa intorc la bloc, cu cx-30 mai fac 2 manevre in plus.
40 cm in plus afecteaza manerabilitatea
Iti transmit parerea duamnei: Sportage.
Niciuna. Recomand transportul in comun, ca sa nu mai aglomeram inutil orasul. Sau nu aveti asa ceva la porumb?
Pai de la porumb pana in centrul Bucurestiului doamna sefa merge doar cu SUV. Cum sa stai la vila si sa faci naveta in centru cu i20 sau o buburuza electrica?!?
O sa razi dar Mini Cooper-ul electric.
Merge de zbarnaie si e arhisuficienta ca si masina de oras.
Eu am VW Taigo. Marime, motorizare etc e suficient pt oras la mine, n-am ce face cu una mai mare si n-are rost
Ceva mic in plm, nu Sportage! wtf ?
Mazda cx3, benzina, automata – nu am ce sa ii reprosez
MG doar daca ai moravuri usoare…
Fix pentru drumuri in acelasi regim, sotia foloseste un Cupra Formentor – Plug-in hybrid si este foarte multumita.
Renault Zoe
Am avut eu inchiriata una, sedan ce-i drept, cu 1.5 benzina, 150 cai automata. Un fel de A4, la fel de mica, materiale decente in ea. cand mi-o dat-o baiatu’ de la autonom exact asa mi-o zis: am condus multe masini la viata mea dar asta sta ca pe sine. Am luat-o, m-am plimbat cu ea in Timisoara, nimic spectaculos, apoi am fost pana la Sibiu si inapoi. Nu am mers cu nicio masina de genul asta (sedan, pentru mase, nu Lamborghini), sa stea asa bine in curbe cum statea Volvo-ul asta. Dupa Deva pe autostrada am facut curbele alea cu limita de 90km/h cu 160-170 si statea lipita de drum, mi-o creat asa o senzatie faina, mi-o ramas in minte si am condus-o undeva prin 2019.
P.S. stiu ca am mers prea tare pentru cititorii blogului dar eram singur cuc pe autostrada si maxim ma ucideam pe mine (eram si singur in masina). Plus sa imi zica mie cine o avut masina inchiriata si nu i-o dat un pic pe autostrada sa vada cum merge (mai ales dupa ce mi-o povestit baiatu’ de la inchirieri)
Inseamna ca e ca raposatul suedez Saab. Frumos!
V60 T4 2020 ~ 90k km.
Fara probleme pe partea mecanica.
Pe partea electronica:
Pilot assist: cand da de drum in lucru (mai ales noaptea) zice „boss, eu iau o pauza, mai condu si tu”
Cruise control adaptiv – e o curba larga pe A15 (Olanda) unde, fara masina in fata, scade viteza de la 100 km/h la 70 km/h. Este singurul loc unde patesc asta in aproximativ 80% din cazurile cand trec pe acolo. M-am invatat minte si il dezactivez din timp. Cel mai probabil e de la ultimul update de soft de la service anul trecut. Vedem la revizia de peste doua luni.
AEB – cand mergi pe stradute inguste cu „mini giratorii” pentru incetinirea traficului, in caz ca este o masina parcata imediat dupa giratoriu, AEB interpreteaza ca pe un pericol si ori iti da alarma, ori pune frana automat.
Pana acum, facand exceptie de cele de mai sus, ma declar multumit.
Xc60 cu diesel hibrid al cuiva cunoscut.
Luat de nou:
Turbina crapata
Ploua in masina
Baga gaze esapament in masina
La service l-au dus cu zaharelul.
Si nu ai service-uri oficiale decat vreo 2-3. Plus unul neoficial unde merg toti insa e extrem de aglomerat. Dar omul e taica lor.
As evita volvo daca nu l-as primi cadou si nou. Chestie personala.
Confirm că la modelul anterior(2015) plouă în portbagaj. Poate la generația mai nouă au rezolvat buba. In rest probleme am avut numai la partea electrică, dar or fost suficiente. Ce-i drept, e o mașină solidă, așa imi pare.
Acu 10 ani se batea cu Skoda si VW. De când au venit chinezii, au crescut prețurile ceva de speriat și nu știu dacă sunt la nivelul celor 3 marci premium germane.
Daca ai ajuns sa compari Volvo cu VW si Skoda, esti complet pe dinfara. Volvo sunt premium, nu e o masina populara. Nu se conpara confortul si siguranta dintr un Volvo cu VW.
Am cateva Volvo-uri, 3 benzina VEA si un diesel 5 cilindrii.
Vrei diesel, 5 cilindrii, P3, sau daca vrei VEA dupa 2018 cand au reparat niste probleme.
Iti recomand benzina, T5 sau T6 VEA.
Printre ele am si un V60 Polestar 2017, P3, 367 cp, turbo si supercharger, suspensie Ohlins (aia ca pe lambo), evacuare Ferrita, toate stoc.
Sotia are un XC40 T5 Polestar AWD, 250 cp, facem 0-100 in 6 secunde, decent. Consum in oras 12-15, in afara cam 9-10.
cinci cilindri, acei cilindrii, cilindrii mașini.
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
@vali my bad
La ce ii trebuie unei soții 250 de cai? Vrei sa scapi fe ea?
nevasta-mea conduce 280 cai. Stiu ca e socant, dar nu tre sa ii folosesti pe toti, mereu
„Vali: acei cilindri
Lucrez in domeniul auto/transporturi/logistica de prin 2000. Am condus tot felul de masini, practic in afara de exotisme cam de toate. Noi, vechi, intretinute, rable, mari si mici.
Am terminat introducerea, trecem la subiect.
Sint la al treilea Volvo. Primele au fost S40, benzinare, motor de 148kw, actuala e XC60 D4 140kw. Primul S40 a murit la 1.104.986. km. Al doilea l-am dat la rabla la 440.000 km, pentru ca virsta si rugina. Ca o mentiune, mai am si un Jaguar XE 20t 147kw sedan si un Kuga AWD 110kw. Toate sint automate, dotare de virf.
Nu am intilnit vreo masina cu fiabilitatea Volvo. Ca-s consumabile (frine, suspensii, directie) sau chestii grele, piesele dureaza. Vorbim de o exploatare civilizata si de piese de calitate (ATE, Brembo, TRW-Lucas, Hengst, Knecht, Conti, uleiurile si fluidele recomandate de producator, etc).
Comparativ cu un Renault Megane, o Toyota Corolla si o Honda Civic (masinile pe care le-a avut doamna mea in timpul asta) Volvo a iesit mai bine.
Senzatia de securitate in timpul mersului este inca un punct forte. La 100km/h si peste nu te sperie, masina e acolo si te protejeaza – cel putin asta e ce percep eu, chiar daca pusa in scris suna destul de prost.
Ergonomia a fost foarte buna, dar la XC-ul actual ma deranjeaza lipsa unor comenzi fizice pentru functiile uzuale. Chestie de obisnuinta si preferinte probabil.
Nu iti dau sfaturi (ca majoritatea Priceputenilor) dar recomand si voi recomanda in continuare Volvo oricui.
Am totusi o intrebare: daca tot vrei ceva break, de ce nu iei XC60? E un fel de V60 ceva mai spatios, iar varianta AWD e un mare atu – cel putin pentru mine si in Brasov.
sunt și V60uri cu 4×4.
V60 hibrid in generatia pe care o prezinti tu? fugi si nu te mai intoarce, au uzura prematura pe alternator si electromotor si ai sa le schimbi de o sa ti se acreasca. Desi cele mai noi (asa zisele B-uri) sunt nitel mai stralucite, nu prea se merita compromisul doar pentru a avea un hibrid. Cea mai mare prostie pe care o poti face cand cumperi un Volvo e sa iei un model cu echipare entry sau intermediara desi si aici e o exceptie – T8-urile de pe XC90 unde nu e vorba daca o sa iti crape ERAD-ul ci cand o sa iti crape ceva la el.
Ca masini, bune, destul de fiable dar antifonate destul de prost pentru calitatea drumurilor noastre (mereu vei avea un greier sau ceva minor sa te scoata din sarite doar pe tine ca sofer), pretentioase la ulei (pui fix Castrol cum scrie pe ele sau Volvo OEM altfel tin’te bine pe termen lung) si foarte hit&miss cand vine vorba de cumparat SH pentru ca piata e dusa rau de tot in cap si habar n-ai de la cine o cumperi si cum a avut grija de ea.
Sunt la al 4-lea Volvo la activ (S60, V40, XC60, XC90) si desi n-as schimba marca nici nu o dau in fanatisme ca ar fi „best shit ever!!!”. Le-as recomanda doar pentru drumuri lungi (motorizarile de top, D5 sau T6, ma rog T8 daca chiar vrei sa te manance in fund) ca altfel omori niste dihanii de motoare prin oras la cumparat paine.
Pai am citit aici pareri https://zoso.ro/volvo-v60-2018-review/
Ce mai face Radu? Poate ne da un update cu elctrica prin civilizație
Haha, am fost în vacanță de curând: 2190km, 18.5 kWh/100km, prețul încărcărilor la Ionity plus 2x slow chargers (level 2) a fost de vreo 7 euro/franci pentru 100km. Majoritatea kilometrilor au fost pe autostrăzi în Germania. Am stat pe cruise control, 130km/h, câteva depășiri la 150/160, dar revenit apoi la 130 când aveam loc pe banda 1.
Hyundai/Kia au lansat ceva recall în SUA pentru Ioniq 5/EV6 din cauza ICCU-ului. Au ceva bug software care ajunge să strice hardwareul. În Europa e doar recommended service action. Am fost proactiv și am rugat dealerul să aplice updateul/schimbe ICCU-ul la începutul lui septembrie în loc de la momentul reviziei – pentru noi e abia la anul în aprilie, pentru că se face la fiecare 2 ani.
Ma bine un Lexus NX
E super faina masina!
V60 din 2020, diesel (D4), vreo 190 de cai, 72 de mii de kilometri. Nu e 4×4.
Zero probleme la motor și transmisie. Cumva de așteptat la o mașină nouă.
După 4 ani au trebuit înlocuite amortizoarele de la haion. Din ce am înțeles e o problemă comună.
Recent a apărut și primul greieraș. Nu știu de unde vine și mă scoate din minți. Nici nu se aude mereu.
Am fost până în Norvegia și înapoi, 4 persoane, cu bagaje și material de camping după noi, plus 4 biciclete pe plafon (sistem Thule). 7 la sută consum. Pe autostradă mers cu 120.
La consola centrală mă enervează că e pe mod portret (ecran vertical) și Android Auto nu ocupă decât jumătate din ecran. Nu are AAuto wireless, dar mi-am luat o chinezărie de 200 de lei și merge.
Sistemele de siguranță sunt decente. Lane assist e mai slab decât la Toyota, nu prea ține mașina chiar pe mijlocul benzii. Cel de collision detection e cam paranoic. Totuși mi-a salvat pielea de vreo două ori.
Aplicația Volvo Cars e bună, poți descuia mașina din ea, îmi place că poți descărca driving journal, așa am aflat și eu că în luna martie am petrecut doar 3 ore la volan.
Vali, am avut un V60 modelul din 2015 pentru o zi, cât timp V60-ul nostru (2018) era la revizie. Nu era motorul pe care îl vrei tu, dar tot diesel – D3. Tractor înghesuit ar fi rezumatul. Foarte zgomotos, scaune strâmte, bordul nu foarte ergonomic, vizibilitate un pic mai redusă în oglinzi, navigația foarte învechită, la fel ca tot softwareul din unitatea media. Nu știu care ți-e bugetul, dar dacă aveți bani pentru modelul mai nou vi-l recomand.
ce e interesant la 2.4 diesel hybrid e managementul sistemului:
– poate merge full EV 40-50km (e plugin, normal)
– poate merge ca orice masina hybrid, cu schimb automat intre termic-electric
– dar are si un mod numit ‘charge’, unde va consuma mai mult, dar va incarca pana la full bateria, ca dupa in oras sa mergi EV. nu sunt expert, dar nu stiu ce alte masini mai au posibilitatea asta.
In acelasi scenariu merge Mitsubishi Eclipse Cross. Iar tractiunea e cu doua motoare electrice, iar termicul face pe generatorul de curent – cam ca la locomotiva
@Dragos S: La Mitsubishi mai bine se asteapta modelul Outlander PHEV 2024, se lanseaza prin octombrie. Daca e ieftin…
Ca posibila alternativa: Allroad 3.0 TDI > 2017. Cu un remap faci ~320cp si esti relaxat.
audi alternativa la volvo? lol
da. nu o sa regreti nici o secunda.
„Motiv anume”: vârsta. De la un prefix în sus Volvo duce mai bine. Sursa: experiența proprie
Vali,
Poti detalia putin despre Kuga?
Eu ma uit la una noua 1.5 l Dragon automata…
Multumesc
din ce am mai vorbit cu posesori de kuga, nici unul nu ar mai cumpăra una vreodată.
Vali, o poți întreba pe Antonia dacă e mulțumită de Volvo.
asta a durut.