Parcul auto român: mașini vechi

Vreau să vă uitați pe tabelul ăsta simplu, publicat la finalul anului trecut.

Peste 5 milioane de mașini sunt mai vechi de 10 ani, din care 3 milioane mai vechi de 15 ani.

Norma Euro4 a fost introdusă în 2005, dar nu toate mașinile care s-au vândut în acel an avea norma aia, dar hai să zicem că, din parcul total de 8 milioane, 3 milioane sunt Euro3 sau mai vechi.

În București, 300.000 mașini din 1,2 milioane. Cluj 118.000. Iași 80.000. Cât înseamnă 300 din 1,2? 25%? 25% din oameni se opun oricărei măsuri de acest gen, pentru că e normal să facă asta. Vi se pare OK ca 25% să sufere un pic pentru ca restul să se simtă bine?

Doar că nu sunt doar 25%. Ei sunt susținuți de cei cu mașini un pic mai noi, Euro4, care sunt mult mai numeroși, pentru că ei știu că le va veni și lor rândul. De aceea nu s-a introdus impozit mai mare pentru mașini vechi, de aia nu se va introduce o taxă pe poluare. Pentru că în categoria 10-15 ani sunt două milioane de mașini și în 6-10 sunt încă un milion.

De asta nu poți introduce nici un impozit mai aspru și nici nu poți forța oamenii să renunțe la rable. Pentru că orice măsură bună se uită repede, dar orice măsură aspră se contorizează la vot.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

82 comentarii

  1. Eu am rămas șocat de o altă fază.

    Mergeam pe o stradă cu vile si verificam online rca-ul la masinile parcate. Acuma ori nu toti raportează dar cam 20% nu aveau rca. Masini mai vechi de 10 ani majoritatea. ( nu sariti, explicăm la prunc importanța asigurărilor și asa am ajuns la rca)

    00
    • Au asigurare dar pe seria de sasiu.

      00
    • Toate se raporteaza, si sunt pe numarul de inmatriculare. Si nu mai fi socat: ăia chiar circula fara RCA, sau tin masinile acolo ca sa fie, sa ocupe un loc de parcare.

      00
    • Ma intreb de ce nu face asta militia si sa-i retina pe loc numarul de inmatriculare, chiar daca masina e trasa pe dreapta?

      00
    • De ce sa-i retina numerele de inmatriculare daca nu circula cu masina pe drumuri publice ?

      00
    • Andrei G – pentru tine si pentru ceilalti 99% de nestiuturi cu gura mare: pe strada, fie ca e parcare amenajata, fie ca nu, si pe trotuare, chiar in fata casei tale este domeniul PUBLIC!!!

      Legea 421/2002 – masina nu indeplineste toate cerintele pentru a putea fi folosita pe drumurile publice = nu ai dreptul sa o tii pe domeniul public, nici macar parcata, indiferent cate impozite ai tu la zi. Impozitul e pentru dreptul de proprietate, nu pentru dreptul de a-ti tine proprietatea pe domeniul PUBLIC!!!

      00
    • @Leo: nu neaparat.

    • Pe la cehi e o companie separata care tine evidenta la RCA. Circuli , nu circuli, trebuie sa ai asigurarea obligatorie. Vandusem o masina iar individul respectiv nu isi facuse asigurarea. Am rezolvat usor cu o copie la contractul de vanzare.

      00
  2. sa se dea câte o Tesla, sa ajungă la toată lumea…

    00
  3. In rest suntem bine totul merge perfect numai masinile vechi ale saracilor ramasesera de rezolvat.

    00
  4. Vrem economie puternica ne trebuie masini ca nu ne mai asteapta 20 de autobuze sa ne duca pe toti aceiasi uzina dimineata.
    Dealerii se plang ca nu se vind masini noi dar se trag pe cur la garantie nu fac buyback decat la preturi mizere nu ofera finantare si dupa aia o dau ca ii arde pe ei de poluare

    00
    • Te-ai gandit ca preturile alea mizere reprezinta aproape valoarea reala a masinii? Nu iti convine atunci esti liber sa iti gasesti singur cumparator. Masinile din Germania de care ne-am umplut ca de paduchi sunt cumparate acolo la pretul real si vandute in ro la un pret umflat fiindca lumea nu isi permite sau nu vrea sa cumpere masini noi.

      00
    • @gc
      Pai daca pretul ala mic la buy-back e pretul real, cum se face ca noua are pret astronomic? A, tre sa manincă si gura lu dilăru friptane si bordeaux, nu?

      00
    • Au mai multe costuri daca este o reprezentanta serioasa. Costuri de service, timpul de stocare, comisionul vanzatorului, comisionul reprezentantei si riscul de a nu vinde masina.

      00
  5. Oamenilor săraci nu le pasă idei hipstărești ca mediu, poluare, de alții din jur.Nu văd dincolo de nivelul burții, de mâncare, taxe, utilități. Pentru mulți din ei, epavele ălea sub Euro 4 sunt, probabil, singurul mijloc de a face naveta la muncă, la primul super-market, la primul spital. E ușor să dăm cu căcat în ei, că nu vor binele pentru restu de 75% din ei, cum nici noi ăștia 75% nu avem vreo urmă de empatie față de 25%.
    Hai să le confiscăm rablele și restul să le dăm bani, pentru mașini mai noi de la Euro 5 în sus.
    Nu zic, că printre ăia cu mașini poluante nu sunt și imbecili, că îngroașă rândurile original, dar cei mai mulți chiar nu au posibilități financiare.
    N-ar fi mai bine să se interzică importul mașinilor diesel mai vechi de 7 ani și a celor pe benzină de 10?
    Pula mea, standardul euro 5 are destulă vechime. Și ușor, ușor se elimină natural rablele, pentru că nu mai imporți altele.
    România, se vede altfel de la București, de la Pitești, de la Sibiu, Brașov, Cluj, poli economici puternici, unde există investiții, infrastructură, bani, prosperitate economică, unde sporul natural al populației este pozitiv, unde există medici, școli, spitale, grădinițe, mediul economico/social este mai prietenos, infracționalitatea este mai redusă.
    Vreți săraci și proști?
    Luați de aripă Olt, Dolj, Tg Jiu, Brăila, Galați, Buzău, polii prostiei Teleorman/Caracal. ce înseamnă județele din Malldova unde-și bagă gardul în foc și unde vara usucă băligile lipite de spatele casei, să facă iarna focul.
    Ca o notă off-topic, mereu mă amuz, când o puștoiacă cu care ieșeam și a făcut facultatea la Craiova, spunea că există 2 tipuri de olteni: oltenii-olteni și oltenii proști de la Caracal.
    EPIC

    00
    • Sau si mai bine, un impozit anual stabilit in fucntie de cantitatea de noxe produsa de masina ta, cantitate ce este verificata in momentul in care faci ITP-ul.

      00
    • Mașina nu e un drept, nu îți permiți, nu ai.
      Când pricepi de ce nu îți permiți, nu mai votezi a 4 oară același primar care a făcut pușcărie pt delapidare și care spune că îl doare în bască dacă îl votezi au ba, că el și-a făcut plinul .

      00
    • @Fisherman: masina nu e drept, dar masina e o NECESITATE in zonele de care aminteste Ionut M.

      Pentru ca nu ai transport in comun bine pus la punct. Am locuit mai toti anii mai in orase micute, si fara masina esti mort.

      Ori, poate, tie iti place sa stai iarna, la sub 0°C, o oră să aștepți un Microbuz în care ești inghesuit ca sardinele. Să te plimbi pe o rută de 10km cu cumpărăturile în brațe de la cel mai apropiat super-market (si nu confund cu hyper-market gen Carrefour/Auchan etc.). Sau să ia taxiul pielea de pe tine, la tarif de la 3 Lei în sus pe Km.

      Încetați cu căcatu’ asta de idee cu „mașina nu este drept”, că altfel se vede din turnul vostru de fildeș de la capitală sau oraș mare.

      Also, dacă bagi impozite si taxe mari, Bulgaria așteaptă.

    • si cu toate astea, eu am personal un euro 3 ce nu scoate gram de fum si in schimb am vazut multe beamveuri sa le zic asa scumpe sau tedeiruri cu fumu dupa ele, masini de 2-5 ori valoare cazanului meu. Ce vreau sa spun e ca nu tine de norma de poluare ci de starea masinii si de proprietar, iar legat de saracie, ca ai nevoie de o masina sa ajungi la munca – logan de 1.4 pe gpl care mai e si eco friendly iti miroase urat sa inteleg?
      Da nu romanu da bani pe passat tedeii cu toti de i rosii, sau beamveu rupt in 17, pai cum sa-l vada lumea in logan?
      AStea pe de o parte, pe de alta retardismul conducatorilor e monumental, noi o avem pe sarmulita aici la caterinca de capitala, care mia nou arunca fente ca poate o castiga alegerile iar…

      00
    • @znuf, ca să nu aștepți o oră autobuzul, pleacă o oră mai târziu!
      @bluehand are dreptate: un Logan gpl e mai ieftin, eco, și mult mai practic decât „nemțeasca” dizăl. Dar altfel se aude maneaua în „tractor nemțesc”.

      00
    • Eeeeh, cand esti influensar in online si castigi de 3-4-5 ori mai mult decat milioanele alea de saraki care nu isi permit masina noua euro6, ca e luna mult mai lunga decat salariul.. arunci cu cacat in ei ca doar asa functioneaza lumea si capitalismul, mai ales pentru cei din comune limitrofe marilor orase… ce mama dracu le trebuie lor masina sa se deplaseze pana laun spital sau la un supermarket, nu pot lua frumos un autobuz intra-judetean sa nu il jeneze pe ala bogatu„ cu euro20?

      00
  6. Ne îndreptăm spre un viitor mai bun, spre Bangladesh.

    00
  7. „cei mai mulți chiar nu au posibilități financiare”

    Și din ăștia, majoritari cum zici, câți dintre ei nu au posibilități financiare fiindcă nu se pot trezi zilnic la ora 6 ca să lucreze undeva?

    00
    • Poate e o observatie gresita dar aia care crezi tu ca n-au bani de masina ca nu se trezesc la 6, btw nu vad dc ar fi nevoie sa te trezesti la 6, unii se trezesc si la 5 hhh sau 9, in general sunt din aia care nici n-au masina ca au dat-o pe mici si bere, totusi ramane cutiozitatea dc nu ai o masina macar euro4, stiu ca nu ma aflu in bula care trebuie dar poate e careva pe aici sa imi raspunda de ce

      00
    • Și dacă ăia se trezesc la 6 și tot pe bani puțini muncesc? Că nu toți sunt savanți și capabili de munci bine plătite.
      Vrei să-ți dau exemple clare de firme mari, din domeniul componentelor auto, care plătesc mizerabil? Și fac contracte de muncă din lună în lună, nu plătesc toate orele și vin/pleacă angajați, ca-n gara de Nord?

      00
    • Uite că eu am bani de electrică sau de una nouă, euro 6, dar pentru ce să schimb euro 4, de la actuala (7000€ – prețul ei), cu una d’asta nouă de 30-40.000€? Ca să ce?

      Tot acolo mă duce, din punctul A în punctul B, chiar și rapid la 300+ cai. Diferența de bani, de la 7000€ până la 30-40.000€, pe care trebuia să o dau absolut inutil, am preferat să o investesc, și deja banii au început să se dubleze din 3 în 3 luni.
      Mașina e un obiect, trebuie tratat ca atare.

      00
    • DanielP iti dau emailul meu boss sa imi spui si mie ce sa fac sa imi dublez banii la 3 luni? Merci

      00
    • @nix: iei o hartie de 500, mergi si o schimbi in 2 de 200 si una de 100..dupa 3 luni, schimbi hartia de 100 in 2 de 50…. si tot asa

      00
    • NIX: Cumperi bitcoin.

      00
    • @7 si apoi ma ajuti sa mi-o mananc daca nu ajunge la 1mil.? :))

      00
    • @NIX
      Eu am reușit cu un magazin online.

      Nu e greu, dacă ai ceva experiență și buget să începi.

      00
    • @NiX, și multă muncă, foarte multă muncă.

      00
    • nu prea se mai gasesc hartii de 500

      00
  8. Sa platesti cat poluezi in functie de masina mi se pare cel mai decent. Taxa la plata motorinei pe baza masinii/talonului masinii care specifica Euro . Am o pasi

    00
    • Continuare…
      Am o pasiune pt un anumit model de.masina care e euro3 si e foarte bine intretinut si circul foarte rar si nu mi se pare corect ca altu care se foloseste de masina zilnic sa platim la fel.

      Taxa la pompa pt persoane fizice, in functie de ce Euro ai la masina.

      00
    • la orice restrctie apare contrabanda. isi ia unul o masina noua si alimenteaza mai ieftin, apoi vinde carburantul la soferii masinilor mai vechi.

      00
    • NOU
      #40

      Tu vrei sa cumperi motorina doar cu CIV sau cum ?

      00
  9. Din păcate politicienilor le dispar coaiele când ajung în funcție de decizie… Și cu fumatul a fost la fel, toată lumea împotriva, pana la urma a fost implementata și e benefica pt toți.. Inițial fumătorii nu au mai ieșit pe la restaurante, după 6 luni s-au adaptat.

    Asa și cu mașinile, se vor vedea efectele și rezultatele când cineva își va asuma și înjurăturile.

    Mașini mai puține, aer mai respirabil, locuri de parcare… Toate la un loc.

    Oricum, alta măsură f bună e cea cu parcarea gratuita pt mașinile hibrid sau electrice. Fix datorita acestei masuri acum caut ceva hibrid.

    Deci per total, măsura benefica pt polulatie. Coaie și putina viziune. Atât e nevoie!

    00
  10. Ceva normal, sa taxam saracii nu bogatii. Oricum in romania orice taxa se vireaza in contul unor companii private nici vorba de eco

    00
    • poti aduci vreo dovada la partea cu taxele si companii private? mai exact partea cu viramentele banacre direct in varii conturi

      00
    • kmlx – tu platesti 9 lei pe zi la bucache pentru a intra in centru, cica taxa de decongestie/mediu. Bun, pomii ce ii vezi tu plantati(cei ce nu inverzesc dupa un an) sunt plantati de firme private abonate la banii statului. Multe firme ce s-au dovedit a fi in legatura cu unii membri din primarii/ministere/etc asa ca da, pot spune ca banii tai se duc tot in contul unor firme private

      00
    • verden… , esti companie privata, sau cum faci de primesti bani din buget?!

      00
  11. unul dintre argumentele parcului auto invechit este dat de preturile mari ale autoturismelor noi; in cazul meu as dori sa inlocuiesc un 206 1,4 HDI euro3 din 2002 (care ma serveste inca foarte bine, consuma mediu cam 5,5 l/100km, am fost si in vacanta in vest cu el anula asta) dar ceva echivalent actualizat ma costa aproape 15000 euro: https://www.ofertepeugeot.ro/OferteSpecialeModel?idMasina=55613&Model=208/PEUGEOT-208-FACELIFT-5-USI-ACTIVE-1.5-BLUEHDI-STT-102-CP-BVM5-EURO-6.2
    Este foarte scump, cel putin pentru mine. De hibrida, electrica nici nu poate fi vorba
    Asta e realitatea, e scump sa fii eco.

    Problema mea cu masurile lui Firea este ca ce propune ea nu va contribui semnificativ la reducerea poluarii in Bucuresti. Am stabilit ca una din propuneri e practic neconstitutionala. Cealalta (interzicerea accesului) este probabil motivata de dorinta de a mai atrage voturi de la un public tanar in perspectiva alegerilor de la anul fara insa a supara electoratul „clasic” pesedist. Repet este o masura care simt ca ma afecteaza personal (am explicat mai sus de ce) fara insa ca eu sa beneficiez cat de putin de efectele masurii respective (pentru ca poluarea nu va scadea). Un fel de „partidul te vrea tuns, roackare!”. nu imi fac iluzii ca masura va fi respinsa de cgmb in septembrie, alde s-a pronuntat deja (parca prin Tudor Tim Ionescu, expert ecologist…), PNL prin Ciucu (https://www.g4media.ro/ciprian-ciucu-consilier-general-pnl-anunta-ca-va-sustine-masurile-anuntate-de-firea-privind-taxarea-intrarii-in-bucuresti-cu-autoturisme-inmatriculate-in-alte-judete.html), USR nu poate fi mai prejos. Normal ar fi insa o amanare a implementarii, macar cu un an, prin vest asa s-a procedat.
    Ce te faci insa cu alte surse de poluare in Bucuresti, in primul rand numeroasele santiere care arunca zilnic tone de praf in atmosfera? ce te faci cu masacrarea spatiilor verzi pentru a face loc „complexelor rezidentiale”? pe bune ca ajungem sa ne dorim sa vina un cutremur de 7 pe scara Richter pentru a realiza cat de prost a fost construit si cat de prost este condus acest oras.

    00
    • Iti cumperi o masina veche dar ceva mai noua ca a ta si strangi in continuare bani pentru una noua, o masina de 7-8 ani isi pierde mai greu din valoare.
      Normal ar fi sa interzica accesul indiferent de judet si sa isi bage taxa in cur, taxa pe care o sa o ajunga sa o plateasca doar prostii.

      00
    • @anonim 8500 euro Renault Clio cu rabla. Sau in gama 9-11000 mai ai Citroen, Hyundai, Fiat, Dacia etc. Majoritatea au dotari ok chiar si pe pachetul de baza. Diesel-urile sunt o idee mai scumpe.
      Alternativa iei o masina rulata cu 1-2 ani vechime si mai ieftina cu cateva mii decat pretul de lista.
      Solutii sunt, doar trebuie sa vrei.

      00
    • @gc
      Cel mai probabil voi lua una second hand ceea ce implică automat amânarea sine die a ideii de achiziționare auto nou (nu cumpăr in rate, nu voi cheltui toate economiile pe o mașina etc.). Partea perversa a ideii lui Firea este că vor crește puțin preturile la mașini sh euro 4 (deși este posibil că in 2 ani sale interzică și pe alea) și in special euro 5.
      Eu nu înțeleg de ce firea nu pune taxa pe absolut toate locurile unde de poate parca in centru, cum se intampla in tarile din vest. Pe bune, in Torino nu poți lăsa mașina in centru fara tichet in geam, iar amenda era anul trecut vreo 50 de euro și am văzut o echipa care lipea amenda pe o mașina cu timpul de parcare expirat de vreo 30 de minute. Nu sunt pentru ridicarea mașinilor decât dacă blochează circulația, sunt pentru amenzi lipite pe parbriz.
      Repet propunerile lui Firea nu rezolva nimic, sunt doar că să mai ia voturi de pe la TFLisiti.

      Off topic: https://www.mediafax.ro/social/accident-teribil-la-constanta-o-femeie-pe-o-trotineta-electrica-nesemnalizata-lovita-mortal-de-o-masina-foto-18288675

      00
    • @Razvan C
      m-am obisnuit cu Diesel, conduc cam ca un camionagiu. Benzinarele mici consuma mult in regim de Bucuresti, cu tot cu start/stop. am un vecin cu fiesta ecoboost din 2016, consuma aproape de 10l/100 km in regim de bucuresti; am mai fost de-a lungul timpului la drive teste singura chestie interesanta pe benzina era kia rio (hyunday i20 cu 400 euro mai ieftin), era cam 11000 eur cu tichet. Nu am condus decat ocazional masini cu motoare down-sized dar senzatia mea (si nu numai a mea) este ca in conditii reale consumul este comparabil cu cel al masinilor cu motoare „full size” iar despre fiabilitate mai vorbim peste vreo 5 ani.

      00
    • offtopic: Clio vandut la noi este modelul vechi, de aceea este asa ieftin. Dar tabla e noua, componentele noi, afacere buna decat un sh.

      Clio nou nou porneste de la 16000

      00
    • @anonim de aia e mai bine sa iti iei euro 5 pe care o sa o poti vinde peste 2-3 ani la un pret similar, ba chiar la cat de bine merge economia s-ar putea sa ai profit daca va creste euro considerabil.
      Parcarile sunt o parte din problema si intradevar cu amenzi drastice se poate rezolva dar nu sunt suficienti politisti pentru asta iar o firma privata nu are nici un drept sa te amendeze.
      Alta problema este traficul, asta nu ai cum sa o rezolvi decat reducand din numarul de masini, orasul asta nu a fost concept pentru o populatie atat de mare ba mai mult sper ca au murit in chinuri cei care au avut ideea sa faca dintr-un oras in acelasi timp centru universitar, centru administrativ, centru cultural si centru economic.
      Ultima problema o reprezinta poluarea, bucurestiul este plin de vechituri. Oricat de multi copaci ai planta nu o sa faca fata unei zi obisnuite. Cu santierele e un pic mai bine, din ce in ce mai multe santiere au plase si asta ajuta. Problema mea e ca se construiesc blocuri fara nici un plan iar canalizarea nu face fata in unele locuri, orasul a inceput sa miroasa a cacat. Din Micul Paris o sa ne transformam in Mica Venetie.

      00
    • @gc:
      nu sunt pe principiul ca voi cumpara ceva pentru a revinde peste 2-3 ani (cu profit … ha ha ha – nu stiu sa dau kilometrajul inapoi ca sa scot profit)
      legat de parcarea in centru, sincer nu e nevoie de parcari amenajate ci de taxarea celor care parcheaza „in strada”; am intalnit si la Belgrad. amenzile erau aplicate de firma primariei.
      legat de santiere, sub 5 % respecta normele de protectie a mediului, si nu e vorba numai de plase.
      iar despre planurile de „urbanism” de vreo 15 ani nu exista decat ideea de incarcare a infrastructurii existente atat la suprafata cat si in subteran. si daca primaria aproba constructia unei cladiri de 6-8 etaje acolo unde era o casa de P+1 sau spatiu verde automat cresti traficul (si poluarea) in zona. aici vina primariilor si chiar a arhitectilor (care s-au prostituat incredibil) nu poate fi contestata. iar procesul asta se petrece in toata romania, nu numai in bucuresti. vezi ce face Esca pe la Cluj Napoca cu binecuvantarea lui Boc sau Mamaia Nord. iar ideea ca asta e „progres” si ca trebuie sa ne dam cu trotineta electrica (alta idee nastrusnica) printre betoane nu ma incanta.
      Si nu cred ca ne vom transforma in mica Venetie ci mai degraba intr-un Rio de Janeiro balcanic.

      00
    • @anonim Din tot ce am testat, i20 era cel mai lenes. Rio nu o aveau la drive test.

      Eu sunt de parere ca pana in 10l/100km in trafic de Bucuresti e ok pe benzina. Acum depinde si cati km faci le zi. Mie 208 nu mi-a placut, desi 206 mi-a placut foarte mult.

      00
  12. O să fiu cinic: a avea mașină personală ar trebui să fie privilegiu, nu un drept. Pentru că oamenii nu văd dincolo de curtea lor. Nu văd că murim din ce în ce mai mulți de boli respiratorii sau că se nasc atâția copii cu alergii, astm etc. Sau că dacă nu ar fi atâtea mașini personale, poate transportul în comun nu ar fi și el (ca noi, oamenii) sufocat.

    Eu mi-aș dori să vină unul cu sânge în veioză și să implementeze niște măsuri stricte, corelate cu normele de poluare, dar în Republica noastră Bananieră unde DPF OFF se vinde ca pizza nu îmi fac iluzii.

    00
    • Transport în comun? Îți bați joc de noi?
      Când țăranu de la Văscăuții de Plopeni, județu Dâmbovița, n-o să mai arunce în autobuz mizerie, n-o să mai rupă scaunele, n-o să se mai așeze cu picioarele pe scaunele tapițate, n-o să mai pută autobuzele a pișat, aerul condiționat o să funcționeze, când șoferul o să aibă o atitudine civilizată față de pasageri, iar la un bună-ziua nu te dă în pula lui, atunci invită-mă. Atitudine de coclete de București.
      Când trotinetarii pulii mele nu mai sar în fața autobuzului, ca imbecilii, când mi se reproșează de studenții lu căcat, că n-au loc de dog-argentinianu meu cuminte și gras în autobuz, deși nu încurc pe mine, abia atunci transport în comun.
      Ahhh și toți ăștia vor o țară ca afară, vor o Românie mai bună și sunt nostalgici după Ceaușescu: că le dădea casă, servici, traiu era mai ieftin și făceau foamea.

      00
    • @Vlad: domnu’ justițiar, tu știi ce-nseamnă cadrul legal?
      Meștere, nu poți da o lege fără a asigura cadrul legal pentru asta.
      Unde pula mea ai văzut tu infrastructură și transport în comun decent în România? 🤣🤣🤣
      Spune-mi un singur oraș din România, te rog frumos.
      Pân-atunci…du-te și te culcă. Ești beat…din țâță.
      @Vali: 🤣🤣🤣

      00
    • @ Ion Templu

      Transport comun decent găsești la CLuji.
      M-am dat cu el și e ok. Spălat, curat, cu stații moderne, etc, etc.

      00
    • @Ionuț M: folosește-l zilnic timp de o lună pentru toate deplasările în oraș ș-apoi mai vorbim. 😉

      00
  13. @Ionut M
    Nu își bate joc de nimeni, are dreptate.
    Apoi.. vezi că scaune tapițate și autobuze fără paravan despărțitor între șofer și pasageri nu mai există de mulți ani.

    00
  14. Infrastructura e ZERO, transportul in comun e o gluma buna. De aia se cumpara toate gioarsele, inclusiv de catre cei ce normal nu si-ar permite o masina. In toata Europa, caile ferate sunt printre cele mai comode mijloace de transport. In Romania cum e? Ca sa ajung de la Bucuresti la Iasi, sunt nevoit sa iau niste jeguri de microbuze conduse de niste cocalari ce numara bani sau se joaca pe telefon in timp ce conduc. Mi-am cumparat masina care mi-a placut, dar nu a fost placut sa schimb in cativa ani de folosinta tot ce inseamna suspensie, brate, perne.. Asta in timp ce in Germania un amic a rulat 250k km fara a schimba absolut nimic la trenul de rulare. In viitor stiti ce voi face, imi voi cumpara o gioarsa, de care sa nu imi para rau, si sa nu dau mii de lei in reparatii din cauza infrastructurii precare. Asta e Romania! Incetati cu pledoaria masinii noi, poate in urmatorii 20 ani va fi mai bine.

    00
  15. Din datele de mai sus obtii un grafic ca asta : https://imgur.com/a/X2d78DI
    Tot ceea ce trebuie sa faci ca si guvern este ca sa introduci masuri care vor transforma graficul in clopotul lui Gauss.
    Nu te poti astepta ca de maine lumea sa treca pe masini mai noi de 5 ani ca NU E BANI.
    Poti lua programul rabla si sa-l extinzi si pentru masini mai noi 5 ani, nu neaparat noi noutze. De ex: vii cu masina nou cumparata de pe Jermania sau cumparata din targ de la Bacau+ o rabla cu nr de romania la inmatriculat si primesti de la stat o mie de euro. Asa statul iti da acum cu o mana dar iti va lua cu alta din impozite. Ca sa fiu si mai baiat bun : pentru masinile mai noi de 5 ani ZERO TAXE DE INMATRICULARE.

    00
  16. NOU
    #65

    Ne place sa preluam idei din occident dar le facem pe genunchi.
    Pai altii au planuri, roadmap etc. pana in 2040, la noi oricand se poate reglementa azi pentru peste 3 luni, iar peste 2 luni se schimba schimbarea.

    Meanwhile, in tot contextul asta de poluare europeana, n-am vazut nici o initiativa de a sanctiona producatorii pentru fiabilitatea scazuta si termenele de garantie mici. Sau asta e planul, masina sa fie pe butuci si atunci poluarea e zero :D

    00
  17. Există vehicule produse și în 2000, care se încadrează cu emisiile la norma Euro4. La benzină nu e diferență atât de mare între norme. Abia acum cu Euro6d e o diferență majoră, că s-a introdus normă de particule și la autovehicule pe benzină și cam obligă producătorii să folosească un filtru de particule. Diferențele majore între norme sunt la Diesel, pe partea de fum și NOx. De la Euro4 la Euro5 au redus aproape de tot particulele, iar de la Euro5 la Euro6 au dat tare în NOx.

    00
  18. Daca nu esti bugetar sau corporatist IT-ist adica pentru marea majoritate a economiei reale, masina e o necesitate. Incercati sa nu folositi masina o saptamana la job + cumparaturi si dupa aceea intoarceti-va aici si povestiti. Cred ca si daca s-ar tripla impozitele si s-ar face benzina 10 lei litrul numarul de masini care circula va fi acelasi iar banii de impozite si pe combustibil ii vom gasi bine merci in pretul produselor si serviciilor. Am ajuns in situatia asta cu poluarea si aglomeratia pentru ca s-a construit prea mult si s-a tras de infrastructura existenta total aberant. Iar daca credeti ca din banii suplimentari din impozite se va construi nfrastructura ei bine… aveti dreptate, asa este (not)

    00
    • La faza cu taxe pentru mediu si infrastructura…pai am avut timbrul de mediu, avem rovinieta si supraacciza in combustibil. Sunt absolut sigur ca banii astia se duc la mediu si infrastructura. Cel putin in jegul asta de Bucuresti, se construieste in draci peste orice spatiu verde.

      00
  19. Nu contest ce spui tu insa cred ca problema este in alta parte, si anume in detasarea omului de comunitate care exista si e mult mai pregnanta in Romania decat in alte tari. Nu exista comunitate nici la nivel de zona, nici la munca, omul e invatat ca fiecare e pe cont propriu si atunci este extrem de greu sa il faci sa accepte un sacrificiu pentru binele comun, in special cand nu se vad diferente.
    Eu am un Tico, daca platesc de maine taxa speciala de o mie de euro pe luna care e diferenta? Nu se mai schimba bordurile la fel, nu mai face Firea zeci de firme independente, se repara drumurile, se fac parcari supra etajate, se schimba ceva, orice in bucuresti pe care sa il vad/simt?
    Si atunci.. de ce as vrea eu sa platesc o taxa in plus?

    00
  20. LKY va spune ceva?

    00
  21. Toti se plang de poluare, dar nimeni din conducerea tarii nu face ceva in privinta statiilor ITP si RAR care accepta masini diesel cu DPF-uri anulate…

    Atat timp cat merge spăguța la RAR/ITP, mi se pare de cacat sa interzica o benzinara pe motiv ca e euro 3, iar un Diesel euro 5 cu DPF anulat fizic nu are nicio interdictie.

    Nu cred ca veti gasi autoturisme diesel care au peste 250k km cu DPF functional.

    Alta chestiune ar fi aceea ca persoanele care isi cumpara masini de 3000 euro in mod sigur nu au nici bani sa le intretina… asta inseamna ca vor pune anvelope cu DOT vechi de 10 ani, cele mai ieftine placute si discuri de frana, asta daca nu trag de ele pana nu mai franeaza si atunci devin pericol pentru ceilalti participanti la trafic.

    Ce nu inteleg multi este ca a avea o masina nu este un drept conferit de constitutie! Daca muncesti pe salariul minim pe economie, e foarte posibil sa nu iti permiti o masina! Dar la noi si saraciile care traiesc din bonuri de masa fac fițe si nu concep sa mearga cu autobuzul, li se pare prea injositor!

    00
    • Probabil majoritatea cu masini ieftine, nu le intretin bine, desi am vazut si masini noi ajunse in ultimul hal. Trag de masina mea din 2002, tocmai pentru ca e ieftina de intretinut. Un set de cauciucuri bune, ma costa pana in 1000 de lei. Recent am schimbat discuri si placute (nu cele mai ieftine), plus bucsaraie si reconditionat puntea spate.
      Daca trece taxa, renunt la ea, dar atata timp cat n-am un transport in comun sigur si eficient, n-o sa renunt la masina. Intai oferi alternativa si apoi te apuci de interzis.

      00
  22. Eu sustin aceasta lege, trebuie sa scadem cumva poluarea, daca trebuie sa platim… asa sa fie. Pe mine personal ma enerveaza altceva, sunt multi de spun ca nu au bani de masina noua, pot sa inteleg, asa este. Dar de ce dai 6-7000 euro pe una sh cand iti poti lua un logan nou la aceeasi bani? Ok, nu are dotari, putere, fite, dar daca atat iti permite buzunarul asta este, fiecare conduce ce poate ai cu ce isi face treaba. Dar e greu sa convingi o persoanasa isi ia o masina noua, sau aproape noua cu aceeasi bani de una sh mult mai dotata, cum doamne fereste sa nu aiba masina mai de fita decat un logan? Chiar daca real pe ala si-l permite. Suntem niste oameni cu o mandrie prea mare

    00
  23. NOU
    #75

    Eu nu-nteleg cum in SUA, cel mai mare poluator mondial, poti circula cu absolut orice masina, chiar si de acum 120 de ani, dar in Europa daca masina are 10 ani, nu merge.
    Cum in SUA masina de 500 de cai si 8 litri cu motor cummings e ok, dar in europa un 1.6 benzina euro 4 e de rahat. Cand ala din SUA polueaza in 5 minute cat poluez eu intr-o zi. Sau credeti ca ce se intampla in SUA ramane in SUA?
    Mai terminati cu asta cu poluarea, ce produc masinile e putin fata de ce se intampla in industrie.
    PS: Am strans o suma sa-mi pot lua masina noua, dar in final nu o s-o fac, sau daca iau, iau pe credit. De ce? Masinile noi au devenit jenant de scumpe, pentru o tara prea saraca, cum e Romania.
    PPS: Astept o greva a robotilor si o impozitare a robotilor!

    00
    • Eu nu-nteleg cum in SUA, cel mai mare poluator mondial, poti circula cu absolut orice masina, chiar si de acum 120 de ani, dar in Europa daca masina are 10 ani, nu merge.

      trebuie să te uiți la densitatea oamenilor și masinilor.

    • Poluarea din Europa rămâne aici, cea din Africa sau Asia nu se mișcă deloc. .. sau?

      00
    • Vecinul meu se cacă pe scara blocului in timp ce eu merg la baia mea si platesc apa. Nu mi se pare corect așa ca ma cac si eu pe scara blocului.

      Daca americani sunt idioți, nu înseamnă ca si noi in Europa trebuie sa fim.

      Iti iei masina mai putin poluanta, in principal, pentru ca masina poluează foarte mult aproape de tine si iti strica aerul pe care il respiri tu.

      00
  24. am ajuns week-endul asta prin orasul natal, un oras pe care il tineam minte ca fiind aerisit, cu trotuare late si in care iti era mai mare dragul sa te plimbi prin centru. am ramas socat, este pur si simplu sufocat de masini. masini peste tot, pe trotuare, pe unde inainte erau locuri de joaca, nu mai ai loc de ele. am ajuns la concluzia ca este mult prea ieftin sa detii o masina in Romania. in blocul in care am copilarit am niste vecini, o familie de 4 persoane, toti au cate o masina!!! 4 masini la un apartament!!! n-ai cum… cred ca suntem in punctul ala in care ar trebui introdusa o taxa de parcare, in sensul in care daca ai masina si nu poti face dovada unui loc de parcare, sa te coste mai mult impozitul.

    00
    • Și transportul în comun cum e? Zi drept.

    • Znuff, cand intre cele mai indepartate puncte ale orasului sunt 30 de minute de mers pe jos, transportul public nu este un factor. Acesta este si motivul pentru care nu iti pot spune cum este, pentru ca nu l-am folosit vreodata.

      00
  25. Să facem ce spun ecoterroriștii!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.