Parcul auto român la început de 2021

Dintr-un comunicat INS află că în România sunt în circulație 7,3 milioane autoturisme, din care 3,9 milioane Euro4 și Euro3 și 1,7 milioane Euro5 și Euro6.

Eu unul sunt surprins de cât de multe mașini Euro3 și mai jos încă sunt înmatriculate. Adică, știu că ele există, dar atât de multe? Standardul Euro3 a apărut în 2000, și noi avem 1,6 milioane mașini mai vechi de atât. Dacă le adăugăm și pe alea, avem 3 milioane mașini mai vechi de 15 ani. Aproape jumătate din parcul auto.

Voiam să subliniez ceva aici. Comparația cu alte parcuri auto naționale, în special vestice, e prețioasă. Dacă ăia nu și-au putea vinde mașinile vechi către noi nu le-ar mai schimba atât de des. Ar trebui ceruți niște bani de la UE pe tema asta. Foarte frumos că aveți parcurile alea noi, dar mașinile vechi ajung la noi și poluează pe aici, ia decartați 3.000€ de mașină direct la Ministerul Pădurilor, pentru plantat păduri noi.

masini-romania-2021

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

89 comentarii

  1. Din populism, guvernul Dragnea a eliminat taxa de prima inmatriculare in anul 2017: „romanul are dreptul sa isi cumpere masini la pretul corect, nu suntem cetateni de mana a doua”. De atunci, au intrat in tara toate tigaile si cazanele din vest, toate petardele. Am ajuns groapa de gunoi auto a tarilor din Europa de Vest. Speram ca guvernele de dreapta sa rezolve problema, dar nici vorba. Nu exista vointa politica pentru masuri impopulare.

    00
    • NOU
      #2

      Mai grav este ca masinile prea accesibile au ajuns pe mana unor oameni care nu ar trebui lasati sa conduca. Presupui ca un om care da 10.000 de euro pe o masina a reusit cumva sa castige acei bani cinstit, prin munca, ceea ce il face mai responsabil cu bunul cumparat. Un gibon care da 500 de euro pe o masina este un pericol public pentru ca nu este responsabil si de multe ori este foarte prost sau neintegrat in societate. Iar apoi omoara pe cineva.

      00
    • In schema intervin si ifn-urile. Daca ai salariu cu contract de munca pe perioada nedeterminata, te duci la un samsar din asta de masini si iti iei un BMW din 2005 cu 300.000 km in rate lunare – masini de 3-4000 euro. Intri cu buletinul si pleci cu masina.

      00
    • ce tupeu pe saraki sa aibe dreptul de a se deplasa.

      00
    • NOU
      #5

      @wtf

      Sarakii sa demonstreze ca sunt oameni responsabili, apoi sa circule. Nu trebuie sa avem toti masina.

      00
    • @sitting duck tu esti de ala care urla pe internet sa fie full lockdown iar oamenii sa moara de foame daca nu-s ITisti

      00
    • E cam de porc sa o dai pe dragnea. Au eliminat o pentru ca statul pierdea bani, toti se duceau in instanta si castigau banii inapoi + dobanzi si cheltuieli de judecata……

      00
    • studiu de caz:
      Passat b5.5 – „dizel” -euro 3 – maxim 500km lunar stare exceptionala in principiu extra urban
      Dupa curier euro 6 – „dizel” – minim 4000km lunar motor nu e oprit niciodata ziua, 95% din timp in oras.

      Cine polueaza mai mult si dece?

      00
    • @Octtavyan Ai luat doua extreme… nu e alb negru, in general in medie unul care merge 1000 km lunar cu euro 6 si unul care merge 1000 km lunar cu euro 3 cel cu euro 3 polueaza mult mai mult. Si aici e problema.

      Exemplul tau nu reflecta realitatea.

      00
    • @wtf Masina mai trebuie si intretinuta. Daca toti banii i-a dat dl samsar, de unde bani de anvelope bune/noi, discuri/placute de frana si altele de ciurucuri.
      Pe tine nu te afecteaza bineinteles, pana nu va intalniti frontal ca nu l-au tinut franele.

      @Vali, as fi curios si o comparatie cu tabele de impozitare: tarile in UE vs Romania.
      Sa vedem daca ar fi sa dai 500 euro pe o „masina” si 300 euro impozit in fiecare an, pentru ca e un EURO 1, daca iti mai permiti accea masina.

      00
    • Sunt duse la extrem comparatiile adevarat da in principiu cam alea sunt. Ma uit la mine in parcare si sunt masini ce nu sunt mutate cu lunile, ok pandemie etc… Da nici inainte nu plecau non stop si atunci da poluezi cat „mergi” nu ma obliga sa platesc aiurea cand curieru care face sute de km pe zi polueaza non stop sau bajetii cu x5 fara dpf ca „isi permit”, bun pai daca it permiti baga in acciza in benzina ca alt exemplu dus la extrem una e sa ma plimb cu 1.2 euro 2 benzina si alta cu x5-euro 4 fara dpf nu?
      Da evident x5- consuma 15 , ala cu 1.2 – 6 si tot asa.
      E un soi de discrimnare la mijloc doar ca ” ala e euro 3″ deci polueaza… Si nu prea iese ca logica, in afara logicii de a aduna bani la buget ceea ce face sens.

      00
    • @Octtavyan:

      La o cautare rapida, in g/km:

      Euro 3: 0.66 CO2, 0.5 NOx, 0.05 Particule
      Euro 6: 0.5 CO2, 0.08 NOx, 0.0045 Particule.

      Pasatul tau „dizel” pe aia 500km varsa 330g CO2, 250g NOx si 25g Particule
      Presupunand ca e vorba de o masina utilitara mica folosita de curieri, in aia 4000 km, duba varsa in atmosfera: 2000g CO2, 320g NOx, 18g Particule.

      Ce polueaza duba cat e stationara si are motorul pornit e greu de calculat dar din ce stiu despre metodele de testare Euro x si functionarea motoarelor cu combustie interna, impactul e minor.

      Pe de alta parte, aceste valori sunt impuse cand masina iese de pe linia de fabricatie, nu dupa 20 de ani, asa ca sansele ca Pasatul „diezel” chiar sa respecte acele valori sunt infinitesimale (empiric vorbind, in ultimele 15 luni am vazut suficiente dube de curieri si nu prea curgeau tablele de pe ele sau dadeau cu fum colorat cand plecau de pe loc… Pasaturi „diezel” sau similare insa care se tineau cu sarma… prea multe).

      Treaba cu extra/intraurban e irelevanta pentru ca, supriza, aerul circula, apa circula, substantele toixice intra in sol, din sol in plante, din plante, din plante in animale si din animale in oameni ;).

      In concluzie:

      In afara de CO2, care are impact in incalzirea globala, Duba si Pasatu’ „diezel” scot cantitati comparabile de substante nasoale pentru oameni.

      Asa ca exemplul asta cu duba de curier vs Euro 3-ul coaja e doar o aberatie folosita de unii sa isi justifice saracia…

      00
    • Eu am euro 4 din 2005, benzina si merg EXACT cum zice Octavyan.
      De ce ar trebui sa schimb masina?

      00
    • „Dragnea e de vina…” Iohanis e de 8 ani presedinte… galbenii si # sunt la guvernare de aproape 2 ani… Saracia/puterea de cumparare mica fac oamenii sa cumpere masini second din Germania (by the way masina de 10-15 k euro second vs masina noua sub 15k euro… de departe secondul de Germania e mai pe gustul romanului la aceeasi norma de poluare…) Vechiturile EURO3 si sub=>> SARACIA. Credeti ca e mai grozav ala care cumpara sandero/spring/i 10/ yaris / logan? Polueaza toate, inclusiv electricele :-) Sa ne vedem fiecare de „tigaia lui de 2k pana la 100k” si sa invatam sa conducem corect, sa invatam sa fim corecti (nu, a mea e mai bengoasa ca e japoneza, vag, diesel, benzina, gaz, electrica; automata / manuala; EURO 1-2-3-… 10…)

      00
    • Nu din populism ci pentru ca timbrul de mediu a fost declarat ilegal de către Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

      00
    • …..marea majoritate a rablelor circulau deja in Romania, doar ca aveau numere de Bulgaria sau Republica Moldova….sau prin ce tari se mai inmatriculau atunci.
      Acum au mai ramas cele cu motoare mai marisoare inmatriculate in tarile respective.
      Dar usor-usor scapam si de vechituri..

      00
  2. Cum îmi dau seama ce euro e o mașină? Dacă îmi iau un Golf 3?

    În zonele rurale situația e cruntă, mulți oameni au mașini f vechi. Am fost acum 2 ani în Malaga, în Spania, și am fost șocat de cât de vechi păreau mașinile oamenilor.

    00
  3. Fa un experimenr vizual si vei ramane uimit.
    Alege vizual toate masinile nemtesti diesel euro 4/5 din trafic.
    Te uiti la teava de esapament,daca e dreapa ,e model proiecrat cu filtru de paricule iar daca e indreptata in jos nu are filtru de particule.
    Cele CU au 50% filtrul anulat ( teava neagra) ,deci polueaza mai rau devat euro 2/3

    00
    • Nu incurajez anularea DPF, dar hai nici sa nu exageram. Exista euro 4 fara filtru, iar pentru norme Euro 5 si mai sus, nu prea se poate fara. Scoaterea filtrului te aduce inapoi la Euro 4, pentru ca ala nu e singurul element anti-poluare de pe masina.
      Bine, la noi cine scoate DPF-ul, mai face si un mic „tiuning”, ca acum „respira” si motorul ala, si atunci da, nu prea mai e diferenta intre masina aia si un tractor, la poluare.

      00
    • @Zarax ai vreun link cu studiu sau experiment care afirmă că DPF off pe Euro5 îl face Euro4 ?
      Eu am auzit că l-ar face Euro2 sau mai rău, dar nici eu n-am link sau vreo dovadă.
      În lipsa unui experiment dacă e să păstrăm logica expusă mai sus ( că Euro4 n-are DPF și prin anularea lui un autovehicul Euro5 devine Euro4 ) și să facem o analogie cu EGR off, care e cel puțin la fel de întâlnit ca DPF off, atunci toate autovehiculele modificate sunt non euro : https://www.autobutler.co.uk/wiki/egr-valve-what-is-it .

      00
    • @Marian, nu am nici o dovada, doar am stat si m-am gandit. Oricum, legal, orice modificare la sistemele anti-poluare ar trebui sa-ti treaca automat masina la non-euro.
      Ca o paranteza: M-am gandit ca ar putea exista o exceptie care sa justifice DPF-off. Daca as avea pick-up si as merge mult pe drumuri forestiere, la stana, in padure, eu mi-as baga picioarele in el de filtru in secunda 2. De aceea s-ar parea ca la genul asta de vehicule exista uneori un buton de curatare manuala DPF, tocmai pentru ca regimul de utilizare poate nu permite curatare automata. Te duci intr-o parcare, apesi butonul si in 30 de minute e ca nou. In realitate nu am vazut, poate confirma cineva care are asa ceva?

      00
    • NOU
      #24

      @Robert3: esti sigur? Ca Octavia 3 cu filtru de particule are tot in jos tevile. Inclusiv la benzinare.

      00
    • @Zarax
      Din ce am inteles catalizatorul pe masinile cu dpf este mult mai slabut decat pe cele fara intrucat filtrul de particule preia „greul” si asa se mai reduc costurile (fagurele catalizatorului e mai scump de produs decat fagurele dpfului avand metale pretioase in cantitati mai mari).
      Oricum in majoritatea cazurilor catalizatorul si dpful sunt corp comun si nu se anuleaza decat impreuna si daca tot sunt anulate se face si EGR off ca nu-si mai are rost …si daca tot le-ai anulat pe toate ,faci si soft de cai cu amestec imbogatit prost cu motorina si scoti fum negru pana spargi tot stratul de ozon.
      De ce se face soft de putere?pentru ca oricum trebuie sa-ti anuleze din calculator dpf,cat si egr si costa la fel si..de ce nu?
      Citisem um studiu al carui link nu il mai gasesc ,ca un motor diesel cu toate astea anulate polueaza cat 800 de masini euro 6.

      00
    • @robert
      Gresit. E dupa codul motor nu dupa unghiul evacuarii prezenta DPF-ului. BMP-ul de la VW 140 cai cu filtru. BKP-ul tot atatia cai, tot atata cuplu, fara filtru si tot euro 4. Cel fara filtru mai da cu fum daca-l bruschezi. Ambele stock de fabrica. Cand s-a gripat EGR la BMP iar mesterii romani nu au stiut sa-l adapteze pe cel nou au reusit sa-mi aprinda filtrul de particule. A fost curatat profesional. Facut ITP pe bune dupa asta si totul in regula. Noxele sunt in grafic. Nu as anula DPF-ul ever. Prefer sa schimb masina daca ar fi costul prea mare. Ma deranjeaza si pe mine fumigenele.

      00
    • @smecherie_cu_ghivent: acum 2 minute erau pe autovit 30.241 masini la vanzare cu >5.000km. Dintre astea, 22.593 sunt diesel adica 74.7%. De aici se vede prevalenta diesel-ului in piata, dar si in poluare si coroborand cu anularile de DPF si altele, intuitia imi spune ca procentul de responsabilitate pentru poluare e mai mare de 74.7%.

      00
  4. Pai si poluarea aia imensa din orasele mari trebuia sa aiba o sursa, nu?

    00
    • NOU
      #29

      Sursa aia e suedezii care traiesc din arderea deseurilor si stocarea molozului. Dar aia are colti si nu te bagi pe ei, ca ti-e frica, papusel! Asa ca te iei de romanul care n-are bani s-arunce anual pe masina de 40-50000 euro.

      00
    • Asta cu poluarea mare in orase de la masini e praf in ochi. Adevarata poluare e in alta parte, langa orase de obicei. Nici suedejii nu ard cat ard fabricile sau zonele industriale.
      A nu se intelege ca masinile nu au vina lor, dar nu e nicidecum la nivelul de care se discuta in presa. Vezi stats din lockdown cand nu circula nimeni.

      00
    • A, nu stiam, acum ca mi-ai zis, am un mesaj pentru toti suedejii care polueaza: multa muie va doresc. Nu mi-e frica boss, vezi, sunt chiar mai curaj ca tine!

      00
    • Le dau ceva dedicatie si la zonele industriale sau nu, hotarati-va! Pai ori suntem curajosi ori nu mai suntem!

      00
    • Eu evident ca vorbesc de poluarea din centrele oraselor, voi vorbiti de suedeji si zonele industriale. Din cate stiam eu astia nu prea sunt in centru, dar in fine

      00
    • NOU
      #34

      Masinile astea vechi polueaza in orase de rup. Mai trece pe strada mea cate un cazan obosit diesel imputeste aeru pentru cateva minute bune cu miros de „acreala de diesel”. 1 masina polueaza aeru pe 1 kilometru liniar de strada in 1 minut cat parcurge strada, si mirosu ala de diesel persista minute bune.

      00
  5. Pentru ca taxele sunt extrem de mici si oricine isi poate aduce o tigaie euro 2 cu 500 de euro la care plateste 60 de lei impozit anual si maxim 400 de lei asigurare. ITP-ul il trece cu 50 de lei, si tot asa.

    De altfel la o masina euro 5-6 cu motor mare te usuca statul cu impozitele ca e considerata „masina de lux”.

    Noaptea mintii.

    00
    • NOU
      #36

      @Teo: aparatul de stat românesc e noaptea minții. Majoritatea aparatului de stat românesc e alcătuită din imbecili și analfabeți.
      Degeaba pui un om inteligent la cârma statului, dacă statul e putred.
      Nu mai departe vezi faza cu prințu’ pulii care „a fost invitat” să ucidă un simbol. La el acasă îl trimiteau la plimbare dacă ar fi vrut să taie un copac.

      00
    • La un motor de 0.9(euro 5)(logan, clio, captur) platesti cam 40 de lei impozit. La un motor de sub 2 litri (euro 5-6) platesti tot foarte putin, daca mai e si hybrid..

      00
    • NOU
      #38

      @Alin – 0.9 nu e motor…

      00
    • @Catalin C. Pentru ștergătoare e de ajuns.

      00
    • @Catalin C. , 0.9 e motor de oras , ca nu poti avea asteptari mari de la el la un drum lung , e alta mancare de peste …..

      00
  6. eu nu vad in o problema in cat de veche e masina ci cat de bine e intretinuta si cati km face anual proprietarul.

    00
  7. Meseriasii stiu ca e valoare sa ai Euro Quattro.

    00
  8. Legenda spune că abțibildul IPA din parbriz reduce emisiile cu 150g co2 / km indiferent de combustibil sau motorizare, iar ce iasă din eșapament miroase a Aqua Di Gio.

    00
  9. Este vorba de taxe, ele sunt prea mici si oricine isi poate cumpara o tigaie la mana a 10 euro 2 cu 500 de euro si platesti doar 60 de lei pe impozit anual si maxim 400 de lei asigurare.

    00
  10. Vreau sa cumpar un tiguan. Am fost la VW pentru o oferta si mi a zis baiatul de la vanzari ca daca platesc acum avansul primesc masina in octombrie cel mai devreme dar nu imi garanteaza. Mi a zis ca au cerere imensa si nu fac fata momentan….

    00
    • Mergi la Fiat. Ti-o dau pe aia din vitrina si te si lasa sa iesi direct prin vitrina daca nu se deschid larg usile.

      00
  11. Am mai zis, masina nu este un drept, si nu oricine trebuie sa detina automobil. Stiu un familion, au 4 Golfuri (4 si 5), bineinteles 1,9TDI. Fiecare membru al familiei conduce. Masinile alea insumate costa cam cat rotile de pe masina mea. Eu cu un benzinar de 3000 euro 6, platesc o gramada de bani, impozite, asigurare, iar masinile cu adevarat poluante, taxe mici, nimeni nu verifica ce euro are, mai are dpf, starea tehnica etc.

    00
    • Marota asta cu masina nu este un drept, trebuie sa dispara. Sunt oameni care nu au cu ce se deplasa in tara asta, ce facem cu ei?

      00
    • Intr-o tara unde transportul public (si urban si extra-urban) e la pamant, masina e o necesitate. In Belgia, Olanda, etc. poate nici eu nu as mai vrea sa am masina.
      Accesul la transport e un drept. Il acoperi cu sistem public pus la punct (vezi tari din europa de vest) sau cu masina pentru fiecare (vezi statele unite). Nu se poate nici, nici, alege una!

      00
    • @Asdad2005 lasa-l ma, ca el sta la 5 minute de metrou si lucreaza de acasa. Daca el nu are nevoie de masini, sigur sigur nici restul nu au.

      00
    • NOU
      #51

      @hashtag
      Daca vrei sa vorbim de cazurile specifice cocletilor subiectul este inepuizabil. Eu vorbesc de omul normal, ce lucreaza intr-o zona unde salariul maxim e de vreo 3000 ron net, dar unde efectiv nu ai transport in comun. Ce optiuni ar trebui acel om sa aiba pentru a se putea deplasa si a-si continua viata?
      Fix genul asta de oameni strang din buci si-si iau niste masini de le spunem cazane, dar care pentru ei este fix modul de a se deplasa pentru a-si trai viata. Daca Romania ar fi revolutionat transportul public si deplasarile oamenilor ar fi fost mai simple, discutia privind masina nu e drept ar fi fost valabila. Cum insa Romania nu a avut niciodata un interes in directia asta, nenorocita aia de masina este o chestie necesara pentru multi.
      Si costurile privind detinerea acelei masini, mai precis scaderea lor, reprezinta modalitatea statului si a autoritatilor de a spune ca au rezolvat problema.

      00
    • @hashtag, ha sa nu fim rai. Probabil stia in ce se baga, dar poate sa se si planga.
      E ca la copii. Ce parinti ai auzit tu sa nu se planga ca e greu, dar ca este si frumos. Asa si aici.
      E greu, impozit mare, RCA mare, dar cand ii dai talpa si te baga in scaun, uiti de toate. Pana cand observi indicatorul combustibil care scade vazand cu ochii, la propriu :))

      00
    • @hashtag, nu ai inteles substratul comentariului meu! Asa ca vezi-ti de Golful tau 4 linistit.

      00
  12. In primul rand, statistica ne spune o chestie mai trista, dar pe care ne facem ca n-o intelegem. Mai precis, parcul auto este invechit din cauza faptului ca suntem saraci si mai ales ca in anumite zone din tara, masina chiar si non-euro e cam singura sursa de deplasare. Inteleg, mirarea unora ca in Bucuresti ai variante cu care te poti deplasa, dar realitatea nasoala este ca prin anumite zone ale tarii, masina e singurul mod deplasare, cel mai elocvent exemplu este cazul Caracal.
    A doua problema pentru care parcul auto este atat de vechi, o reprezinta faptul ca din cauza saraciei, costul detinerii unei masini a fost scazut. Nu ma apuc sa fac calculul, dar la o masina de 3-4k eur, costul anual pentru acea masina pe proprietar ar fi undeva de maxim 300 de euro(RCA+impozit) si bineinteles inca 200-300 euro pentru anvelope de iarna atunci cand le cumperi prima data. Stiu pentru orasele mari, sunt bani de seminte, dar pentru anumiti oameni din anumite zone, inseamna salariul pe jumatate de an.
    Daca maine, ar incepe sa se faca controale pe bune privind starea tehnica a masinilor, cat polueaza si mai ales cat de bune sunt anvelopele, mai mult ca sigur ca undeva la jumatate din parcul auto s-ar evapora. Cu toate acestea, anumiti oameni nu vor avea cu ce sa se deplaseze si viata lor ar avea de suferit. Ce facem cu ei? Si pentru a nu a avea aceste dileme nasoale, clasa politica, societatea se face ca nu le vede.
    O alta problema, o reprezinta faptul ca in acest moment modalitatile de finantare privind cumpararea unei masini sunt o gluma. De foarte multe ieri, vei iesi mai ieftin cu un credit de nevoi personale, fata de finantarea oferita de dealeri sau altii.

    00
    • Special pentru tine și cititori am ieșit acum pe balcon și am inventariat mașinile din parcare. Din cele 47 de mașini, cele considerate de mine,,mai noi,, au fost una bucată Qashqai gen 2013 , un Sandero Stepway și un Opel Insignia. Restul mașini vechi. Focus 1, Clio, Fiat Tipo, Golf 4 etc. Și de fapt ce vreau să spun. Într-o lume perfectă, mașina folosește scopului și nevoilor tale. Mică țac pac prin oraș, break să car porci și cartofi că ăsta e scopul ei, un M2 că am circuitul la 130 de km distanță și un Wrangler că îmi place să omor urși cu mâinile goale și ei știu asta și se ascund și eu îi caut prin sălbăticie cu gipul pus pe 4L. Că nu te poți ..în gustul omului și fiecare face ce vrea cu cașcavalul o știm, dar nu despre asta e vorba. Poți da 10.000 de euro pe un 730d, dar nu fă fața aia de de bou când auzi că o oglindă exterioară șofer e șapte sute de euro.( Pentru cititorii cu IQ subunitar, marca și sumele sunt pur teoretice).
      Că nu e normal ca pe om să îl doară la bendix că mașina e un jaf și cât merge din A în B e ok, însă teoretic există niște oameni și niște autorități care sunt obligate prin lege să îi spună gogule, ieși din RAR și te oprești direct la Remat. Uite a venit și domnul agent să constate. Servus.
      Cred că e luna de cănd pe un amic l-a respins aici că avea farurile mătuite. 35 de euro mai tărziu, avea farurile în parametrii și lipit în geam nu abțibildul cu IPA ci ăla de ITP 2021. Nu ai bani ? Păi atunci nu îți permiți întreținerea unei mașini. Atâta timp cât anulare DPF, EGR și dot 2005 e ceva normal pe străzi cred că problema nu stă doar la proprietar.

      00
    • Am inmatriculat recent un euro 5, am platit asigurare 1200 lei/ an, si nu la o firma top.

      00
    • @Catalin asigurarea nu tine cont de norma euro. Si eu am platit 1000 de lei asigurare la 1.4 Euro 5, in 2017, ca aveam 27 de ani si eram considerat categorie de risc.

      00
  13. Este absolut adevarat ca sunt persoane cu venituri mici, care au nevoie sa se deplaseze, sa mearga la munca, insa nu si-ar permite masini scumpe, insa e vorba si de mentalitate, un logan 1.2 cu gpl are costuri de utilizare mai mici decat un passat, vectra sau golf diesel, dar statul nu stie/nu poate/nu vrea sa stimuleze eliminarea poluatorilor.
    Masurile sunt simple, nu trebuie re-inventata roata:

    -formula de calcul a impozitului ar trebui sa tina cont de capacitate cilindrica, putere, norma de poluare, si de ce nu, valoarea autoturismului (daca tot e impozit)
    -ITP pe bune, in toata tara, cu puscarie pentru cei ce comit fraude, controale inopinante, si ar disparea multe epave (inclusiv control dpf, ca in alte tari)
    -controale in trafic extinse, ai 30 de zile sa remediezi deficientele si sa iti recuperezi talonul; nu poti, nu vrei, nu ai cum, asta e viata, talonul se anuleaza si autoturismul pierde definitiv dreptul de a circula, poti sa o vinzi pt piese/remat; umbli

    00
    • NOU
      #59

      @becaly: statul, infractorul numărul 1 în România, NU VREA!
      E hilar cum toată lumea vrea legi, dar nimeni nu urlă de LIPSA cadrului legal. Aș vrea să fac și io Arad – București în 3 ore, nu aproape 7 ore.
      Fută-le Dumniezo de autostrăzi, chiar așa greu sunt de făcut???

      00
    • @John Temple, eu consider statul roman o imagine destul de fidela a poporului roman; ne place noua sa credem (explicabil oarecum, in perioada dictaturii comuniste statul nu reprezenta cetatenii decat in mica masura), ca statul e rau si oamenii sunt buni….pai si statul, functionarii provin din acelasi popor, nu sunt teleportati de extraterestrii.
      Ia sa nu mai dea oamenii spaga la ITP, sa condamne asa gest, sa vezi ca s-ar schimba lucrurile….

      00
    • NOU
      #61

      Acuma pe OLX sunt la vanzare Clio 2016 la aprox. 5000 euro. Dar na, pute Clio vechi de 5 ani, euro 6, abia iesite din garantie…dar mai bine un 320d/passat din 2008 din care iese fum pe toate partile si curge tot din ea.

      Si populatie e handicapata, se plang ca suntem saraci dar dam bani multi pe gunoaie de masini.

      00
    • NOU
      #62

      @becaly: evident, doar s-a votat Iliescu în 1990. 🤮🤮🤮
      Plm, cretinii, precum Șoșoacă, au impresia că străinii ne fură țara. 🤬🤬🤬
      Exemplul clar s-a vazut ieri aci pe blog.

      00
    • NOU
      #63

      in loc de formule complicate nu ar fi mai simplu impozit pe valoarea de catalog a masinii?

      ai luat un cu 500 de euro un 500sel de 6 litri din 1985 ca esti bos si te respecti? ia marca tu 5000 de euro anual impozit pe autovehicul.

      00
    • @thebblack ai dat exemplu gresit. Seria 5 din 1985 are deja 36 de ani, e lejer vehicul istoric, impozit 0. Tot repsectul pentru cine are asa ceva si e inca functional (pe bune).

      00
    • @becaly, de curiozitate, de ce crezi că impozitul auto ar trebui să țină cont de capacitatea cilindrică? Eu efectiv nu văd niciun sens pentru asta, la capitolul „ecologie” există alte taxe care se plătesc, dpmdvd impozitul ar trebui raportat strict la valoarea mașinii, iar asta e simplu de calculat, că băieții cu asigurările pot, deci poate și primăria…

      00
    • Zarax, exemplul meu era intentionat gresit. modele istorice ar trebui sa fie numai cele care au auds inovatii sau imbunatatiri istorice, nu orice janghina care intamplator a depasit 30 de ani. restul… cum ziceam, 5000…

      00
  14. Inainte de a da cu parul, v-ati uitat la parcul auto german, pe care avem tendinta sa il luam ca model ideal?

    40% mai vechi de 10 ani. 30% mai vechi de 5 ani.

    Gasiti info pe statista.

    00
    • @Rumbu cand am fost in Berlin, am vazut destule masini considerate vechi, diferenta fiind ca erau totusi bine intretinute, plus traficul de acolo e o gluma comparativ cu Bucuresti. La fel si Barcelona, atunci aveam un Citroen Saxo 2002, era plin de ele.

      Intai trebuie facut transport public urban si extra-urban cum trebuie, iar apoi puse restrictii si taxe.

      00
    • Eu am pus statistica doar ca sa arat ca problema nu e vechimea parcului de masini (unde surprinzator, stam mai bine decat Polonia, de exemplu). Sau puteam sa pun din lumea civilizata Italia unde 60% din masini sunt mai vechi de 10 ani.

      Mai mult decat atat, Romania are cel mai mic numar de autoturisme din UE pe cap de locuitor (0,3) deci nu avem asa multe masini cum se inoculeaza fals idea in articol.

      Eu zic ca stam chiar bine comparativ chiar cu tari cu apa calda permanenta:

      https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/e/e6/Figure_4_Passenger_cars_by_age%2C_2018_%28%25_of_all_passenger_cars%29.png

      00
  15. Treaba e simpla:
    Americanii zic sa nu aloci mai mult de 10% din venitul lunar pe masina. Bancile de la noi iti acorda credit 30% din valoarea veniturilor lunare.
    Hai sa consideram venitul lunar mediu de 3.000 lei.
    Daca strangi 5 ani bani de masina, atunci ai strans 18.000 lei sau vreo 3.500 euro.
    Mare parte a populatiei are venituri prea mici ca sa cumpere masini scumpe. De aceea avem milioane de masini vechi.

    Mai fac o observatie: masinile noi se scumpesc de la generatie la generatie. De ex. Skoda Fabia in 2006 cel mai mic pret era 8.500 euro, in 2021 e de la 13.000 euro.
    BMW X5 in 2006 era de la 46.000 euro, in 2021 e de la 64.000 euro.

    Pe masura ce timpul va trece, vom detine tot mai multe masini vechi.

    00
    • Inflatia la euro din 2006 pana in 2021 este de 22.8%. Asta pe lângă faptul ca dotarile si tehnologiile unei masini de acum 15 ani sunt cu totul altele.

      00
    • @Rumbu, salariul mediu in 2006 era de 100 de euro pe luna, salariul mediu in 2015 e de 600 de euro.

      In 2006 dupa 5 ani de strans bani pentru masina aveai 600 de euro. In 2021 ai 3.600 de euro.

      Nu te da destept ca stii sa calculezi inflatia. Sau ca masinile au nu stiu ce dotari.
      Nu ajuta cu nimic argumentul tau.

      00
  16. Problema e si ca nu reusesc astia sa faca un progam Rabla bun. Daca vrei acum sa dai la rabla o masina, ai de mers in tspe locuri si dureaza cred si o luna. Rezolva sa duci rabla la casat, du-te acolo cu dosare, ia de acolo dosare si mergi la politie, la anaf, inapoi la casat si tot asa.

    Nu mai bine faceau un program rabla in care te programai, venea platforma de la remat si-ti lua masina direct din curte, si ti-o radiau eu de la politie/anaf dupa ce era distrusa. Asa mai bine te lasi pagubas si iei una second lasand rabla sa cloceasca gainile in ea.

    00
    • NOU
      #74

      Cine ti-a zis ca dureaza o luna? Luni pe 26 la ora 10 s-a inceput programul, la ora 12 mi-au aprobat dosarul, la ora 20:30 a venit platforma trimisa de dealer sa ridice rabla de acasa, marti la 9 dimineata am scos actele de la financiar, la ora 12 am depus actele la DRPCIV, miercuri la 17:00 am luat masina de la dealer. Toate actele le-am completat online si le-am scos la imprimanta.

      00
    • Cristian J, poate faci scurt tutorial cu procesul.

      00
    • NOU
      #76

      @Tib, dau copy paste (aproape) de pe un forum unde am postat si acolo pasii, pentru ca peste tot am gasit doar informatii gresite sau incomplete.

      Inainte de toate faci copie legalizata la talon si la cartea masinii.

      1. Trimiti la dealer: certificat fiscal (eu l-am luat online de pe platforma ConnectX) copie talon, copie carte masina, copie C.I.
      2. Dealerul te inregistreaza in platforma PSIPAN si apoi te suna cand ti se aproba inscrierea in program.
      3. Duci masina la remat sau mai bine vorbesti cu dealerul sa trimita platforma sa iti ia masina iar soferul iti aduce 3 exemplare „certificat de distrugere” si opresti placutele de inmatriculare
      2. Te duci la financiar (directia locala de taxe si impoztie) cu: toate cele 3 certificate distrugere, cerere de scoatere a masinii de la impozit (se gaseste pe site-ul institutiei de care apartineti), copie C.I. copie carte masina.
      3. Te duci la DRPCIV cu: cerere (o gasesti la ei pe site), certificatul inmatriculare ORIGINAL, cartea masinii ORIGINAL, placutele de inmatriculare, certificatul de distrugere semnat si stampila la financiar, certificatul de atestare fiscala de la financiar, certificat radiere 3 exemplare (il gasesti la DRPCIV pe site), C.I + COPIE C.I..
      4. Trimiti la dealer poza/scanat certificatul de distrugere si certificatul de radiere semnate si stampilate de politie. Platesti masina.
      5. Astepti sau mai bine suni la dealer dupa o zi sa verifici daca ti-a iesit in aplicatie nota finala de ridicare masina. (in timpul asta rematul trimite la politie ca e masina la ei, iar politia bifeaza in aplicatie faptul ca ai radiat masina).
      6. La final, la dealer trebuie sa dai in format ORIGINAL: un certificat distrugere, un certificar radiere, copie LEGALIZATA talon, copie LEGALIZATA carte masina.

      00
    • Programul rabla merge si daca nu ai rabla doar sa vrei.
      Cand mi-am schimbat masina am dat 2000 de lei reprezentantului de vanzari si in 2 zile avea ticketu pt masina, eu n-am miscat un deget.
      Hai ca nu e greu deloc.

      00
  17. Stam bine, in multe state din Africa parcul e din anii 60.

    00
  18. Cristian este un om odihnit..
    Adica .. pt banii mei statul ma fufuie. In plm! Iar hartii! Iar functionari? Da de ce sa nu duc masina la remat sau ce o fi, ia taica bonul, fa un soft automat cu radieri, impoziteaza ce a ramas. Mai ai impozit? Il platesti pe loc online si gata, ia bonul, du-te dupa masina noua!

    00
  19. NOU
    #80

    Pe de alta parte, ce face statul roman pentru a scapa de ‘rable’ ? Am auzit vreo intentie de a scoate numere de export, pentru a putea fi vandute (mai) usor, mai departe ?

    sigur, de pus taxe si restrictii suntem campioni

    00
  20. Vand Trabant 601,Euro 5, ITP la zi, valabil pana in 2022.

    00
  21. Eu am masina Euro 3, sincer tara asta nu cred ca merita mai mare efort din partea mea. De ce sa dau in gropi cu o masina la care piesele costa triplu? De ce sa stau bara la bara pana si pe autostrada sa ma trezesc cu DPF si EGR infundat? De ce sa ma uit la fiecare miligram de CO2 si alte nebunii cand Romania importa gunoi si il arde de se inrosesc toti senzorii noaptea? De ce sa imi iau masina electrica pentru care curentul e produs in CET-uri ceausiste? De ce sa imi iau o masina de ‘jde mii de euro care nu imi garanteaza nimeni ca o mai gasesc peste noapte unde am parcat-o? (Mi s-a mai furat un 525i din 1989 deci nu ma mira nimic :| ) Deci daca vreti sa fiti Greta Thunberg, asigurati-va intai ca sunteti in Suedia. Eu momentan zic nu, merci.

    00
    • De ce sa nu mai avem mentalitatea asta si poate tara asta devine pasibila pentru masini mai scumpe?

      00
    • Pe logica asta, de ce nu te caci si tu in mijlocul strazii, ca doar si ceilalti o fac… Pentru ca vrei sa fii mai bun decat ceilalti si sa traiesti intr-o tara mai buna decat ai gasit-o, daca nu pentru copii sau nepoti, pentru tine la batranete.

      Pana nu intelegea lumea ca schimbarea incepe cu tine si nu cu altii si pana cand statul roman nu scoate biciul la astia care nu inteleg cu vorba buna, nu, nu o sa se schimbe nimic , dar cineva trebuie sa inceapa de undeva, cu ceva.

      00
    • Gropile, traficul, hotia, gunoaiele arse, toate astea sunt realitati nu mentalitati. Hai sa scapam de aceste realitati si poate atunci o sa conteze si ce facem noi la nivel de individ. Altfel, e doar o picatura intr-un ocean, dar e o picatura in care eu unul nu vreau sa investesc prea multi bani.

      00
  22. Eu mergeam anual la Veliko. Ajung de multe ori mai repede decat la Sinaia. De preturi nu mai zic.
    Ultima data mi s-a facut rau pe strada de la noxe. Noi inca suntem bine pe langa cazanele alora.
    Oricum daca am reduce la cerere si oferta discutia s-ar rezolva multe probleme. Vrei sa intri cu masina in oras platesti. O forma simpla ar fi sa impui taxa de parcare, indiferent de locul unde parchezi, cat timp e spatiu public. Nu interzicem nimic, taxam.

    00
  23. nu-s conspirationist, dar de ce e ordinea Euro 1 2 4 3 5 pe grafic?

    00
  24. Uite parerea mea, diferentele Euro 4 – Euro 6 sunt minore. Dar o masina euro 4 are piesele, consumabilele si mentenanta generala, semnificativ mai ieftina decat motoarele euro 6, care sunt montate pe masini mai noi. Insa poluarea este mult mai complicata decat ceea ce iese pe teava de esapament.
    Daca vrei sa ai poluarea minima, poti lua un euro 4 in stare tehnica buna cu motor de 1,8, poate turbo, ii pui GPL si circuli in special la drum lung. Pentru cele scurte bagi piciorul asfalt, nu in pedala.
    Dupa ce calcule am facut eu, pentru masina mea, o skoda octavia 2, cu motor pe GPL, ma costa fara mentenanta si carburant, circa 10.000 lei pe an in rate, taxe, impozite, asigurare, rovinieta, etc.
    Daca mai adaug bugetul de intretinere si reparatii, ma duc in 13.000 pe an. O Skoda Octavia veche de 11 ani.
    Deci daca e sa ne aburim ca vrem masini noi si ne poluante, poate… dar avem banii pentru ele?
    Pot spune ca momentan imi permit sa investesc acesti bani. Dar nu sunt bani de neglijat iar daca ar exista posibilitatea ca bugetul meu lunar sa scada, as renunta cu siguranta la masina.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube