În weekendul ăsta prelungit, am ieșit de trei ori prin oraș, că venise Pyuric, că venise Nihasa, că nu aveam chef de gătit. Pentru că avem ochi și o urmă de inteligență, ne-am dus cu taxiul și ne-am întors pe jos, pentru că era evident de la știri că o să fie omor prin centru.
Și era. Singura observație de făcut e simplă: bă, vezi că orașul o să se umple de turiști, nu te apuca să parchezi și tu în centru fix în zilele astea. Jumătate din locurile de parcare erau ocupate de mașini locale. Și o fac pentru că “că io lucrez în altă parte, nu câștig nimic de pe urma turismului, ia să plece acasă”.
Și voiam să râd de ceva. Aici e o parcare de câteva sute de locuri, care în timpul săptămânii sunt închiriate către companiile din zonă (din 306, mai mult de jumătate). În weekend, normal, e liberă. Am parcat o dată acolo pe la prânz și la parter eram 10 mașini.
Așa că ideea e să facă o parcare mare sub parcul ăsta. Ceea ce înseamnă că toți copacii vor muri, că va dura 10 ani, și la final nu o să aibă portal pentru mașinile zburătoare și nu va fi putea fi folosită.
Pentru că parcarea asta au făcut-o pietonală. Nu era Republicii pietonală, nu era Piața Sfatului pietonală, au făcut-o și pe aia. Și nu sunt copaci, e un soare monstruos acolo. Dar au făcut-o.
Dar revenind la parcarea subterană, să ne amintim ce spunea ilustrul Radu Mazăre: nu faci infrastructură pentru 3 luni pe an, 12 weekenduri. Așa și aici. Nu faci parcare pentru 10 weekenduri pe an.
Soluția e mai simplă, și se leagă foarte bine cu ce ai făcut până acum: amenajezi aici frumos o parcare, că tot e teren viran, și pui niște autobuze la jumătate de oră. Și pentru ăia care își lasă mașinile, și pentru ăia care vin cu autobuzele.
Altceva: dacă tot ai scos parcările de autobuze din oraș, de ce naiba le mai dai voie să îl tranziteze? Nu le poți da un alt traseu, care să ocolească orașul? De ce avem centură ocolitoare?!
Domnul Petcu primar !😆
La Sector 6!
Tu vrei sa fie literalmente invers decat vrea Firea,discriminare pentru localnici.
Lucrez in centru,lasa-ma sa cred ca munca mea e mai importanta decat sa viziteze Yao My Peng strada Sforii
o sa ajunga brasovenii sa faca miting ca venetienii
Hai sa numim idea ta Park and Ride ca sa fim originali!
avem la bucuresti langa metrou, ca avem si metrou si aeroport, dar nu le foloseste nimeni
Nu le foloseste nimeni pentru ca e in capat se m4. Dupa ce ai stat 30 de min si ai scapat de greu, treci de sensul giratoriu de la mogosoaia si stai inca 15
Minute sa astepti un metrou care face inca 30 min pana la basarab (zice gmaps , nu eu). De la basarab iei 2 statii pana la victoriei, inca 10 min.
Ai facut ~1h30 pana in centrul bucurestiului, victorie! Am revolutionat traficul.
avem unde???? pe bune? Zi-mi in pantelimon unde ai, la domensti, la rahova, berceni, tunari, chitila, bragadiru, si pot sa mai enumar toate intrarile in bucuresti, pe bune…. nu exista asa ceva e o mizerie mxima bucurestiu din punctu asta de vedere.
#fireaforlife
Si hai sa le combinam si cu benzi dedicate pt autobuze sau taxiuri ca sa fie o solutie INTEGRATA.
Între timp Firea a deceis ca mașinile popilor, chiar dacă sunt vechi să nu plătească vignietă.
Popii nu platesc nici curent ca au bisericile conectate la reteaua de iluminat public si tu vrei sa plateasca o amarata de vinieta?
cine a vazut masini vechi la popi?
Popii au masini vechi? Eu pe barbosul ala il vad in merț nou din jermanica
E o falsă problemă, popii nu au mașini vechi, nu se cade.
e pacat de la dumnezeu, no
Ideea e că taxa nu are nicio legătură cu poluarea. E pur și simplu o taxă care va fi introdusă pentru că se poate, că doar eșapamentele mașinilor patriarhiei nu scot duh sfânt, de sunt scutite de la plată. Pentru ele vignietele sar fi putut numi Tămâie-B și Tămâie-C.
Orice discuție despre poluare e o pistă falsă și obiect de activitate pentru scribii-șobolani din subsolurile PSD-lui.
Chiar sunt curios cum vor reacționa bucureștenii la alegerile locale dacă va fi într-adevăr introdusă taxarea.
@dan daca interzice masinile sub euro 4 (actuala forma, cea care impune o taxa, este o bataie de joc la adresa tuturor) si daca scapa de masinile parcate neregulamentar eu o votez si la prezidentiale
Problema nu sunt masinile popilor, ci microbuzele si autocarele diferitelor „basilica travel” care aduc pelerini pe banda rulanta.
sa-mi explice si mie cum rezolva problema reala, adica eu am euro 3 si euro 4 care sunt ins tandarde nici un gram de fum dar vecinu are pasat tedei euro 6 si umple strada de fum negru… Cum rezolva taxa asta.
Nenea cu hotelul se plangea ca turistii nu mai vin ca au de urcat din Livada si tu vrei sa schimbe autobuzul in Bartolomeu? Cat priveste parcarile si primaria urbei avem ca exemplu parcarea din Poiana, o adevarata bijuterie din categoria asa nu.
Cica de pe 26 August incepe marea ridicare. Sunt curios cate platforme au in fiecare sector. https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23322185-primaria-capitalei-incepe-luni-ridicarea-masinilor-parcate-neregulamentar.htm
Una pe sector
abia aștept să îi revăd pe retardații ăia care s-au gândit că e o idee bună să blocheze cu platforma banda întâi pe un drum aglomerat, ca să ridice o mașină parcată pe o zonă hașurată care încurca pe absolut nimeni.
mie imi place f mult brasovul de cand are centura si nu il mai vad
Vali, daca vin dinspre Bran și vreau sa vizitez Biserica Neagra unde sa parchez mașina? Întreb serios, pentru ca nu am mai fost și nu cunosc deloc Brașovul. Mersi
Eu cand am fost in brasov parcasem langa restaurantul ceasu rau(cu plata) unde am papat putin si apoi am zis sa mergem la pas pana vine gazda sa ne cazeze. Este aproape de biserica. O data am luat busul si o dat am mers pe jos, ca si timp este identic. Pe jos undeva la 10-20 de minute
La capatul de linie din Bartolomeu, cum intri dinspre Rasnov nu ai cum sa il ratezi. Acolo daca nu ma insel e parcare pentru cei care vor sa ia autobuzul. Sau daca vrei sa mergi cu masina pana in centru, mai sus de Biserica Neagra e parcare privata, pe stanga, vis-a-vis de Maternitate. E mai scumpa, dar de obicei gasesti loc. Sau, daca nu, parcarea municipalitatii de langa spitalul militar, dar e cam ingusta, manevratul e destul de anevoios, probabil proiectantul e proprietar de Fiat 500 din ala vechi. Insa de aici ai de mers pe jos pana la Biserica Neagra.
Mersi! Vreau sa parchez și sa merg pe jos sa văd câte ceva. Sunt satul de stat in mașina
https://brasovromania.net/2018/08/1-brasov-reactie-biserica-neagra-dupa-ce-s-a-transformat-in-parcare-pentru-tvr/
„parcare spitalul militar” și te duce unde trebuie.
Vali, vreau sa vin in Ro cu masina (Audi A6) daca parchez lipit de Biserica Neagra cat e amenda?
două pulane peste bot și unul peste ouă.
@kml, cum vrei sa-si duca masinile in parcarea cu plata? E 5 lei/ora. Scump pentru ei. Si mai aveau de mers pe jos doar 50 m. Ii dor picioarele.
Cred ca daca aia de la TVR negociau cu proprietarul parcarii, obtineau un discount. Le aloca ala cateva locuri.
Fost recent, masina a stat frumos langa hotel, la umbra, nu chiar in buza zonei pietonale, locurile de parcare sunt si generoase.
In rest am mers pe jos, pentru ca nu aveti Lime sarakilor!
Bag picioarele nu mai vin in Brasov, ma duc in Timisoara, acolo e ceva gen 100 de euro si te si saluta sectoristul frumos dupa ce scrie procesul verbal.
am văzut, dar tre să ai bentley sau lambo ca să circuli pe acolo.
@vali
Doua boturi peste pulane si unul peste oua
@alxzen, nici nu e nevoie de masina in Brasov. Chiar daca esti cazat la periferia orasului, in maxim 15 – 20 min esti in centru (autobuz, taxi, chiar si per pedes). Exista legaturi foarte bune cu RATBv. Biletul costa 2.5 lei o calatorie de 50 min (in acest interval poti sa schimbi cate linii doresti). Masina personala poate sa stea in parcarea hotelului/pensiunii. In Poiana Bv ajungi cu autobuzul in 25 min., costul cred ca e de 5 lei/calatorie.
Si apropo de transportul in comun RAT. Toate autobuzele au aer conditionat – cel putin noile modele achizitionate (alea verzi). Folosesc autobuzele, de aia stiu ce spun. Si modele vechi (MAN) cumparate cu vreo 8 ani in urma.
Brasovul nue oras pentru masina, si o sa-mi iau hate pt asta, vin frecvent si folosesc trotineta din dotare sau per pedes, oamenii nu vor sa se miste deloc, mie mi se pare super mic mai ales ca stau in Pantelimon, si pana in centru bucurestiului sunt 12 km, adica cam cat e Brasovu de la intrare pana in Bartolomeu pe lung. Stiu brasoveni care merg 2km cu masina pana la birou zilnic.
Daca stai in Brasov sincer nu are sens masina, a daca vi din Harman, Sanpetru, Prejmer sau mai stiu eu unde din afara da… da in rest? Pentru localnici zilnic? Intreb nu dau cu paru comparand cu mizeria de bucuresti
de acord cu o singura excepție. la orele de vârf toate parcările sunt pline. duminică după amiază erau locuri 0 și 4 mașini la coada la parcarea de la spitalul militar. m-am mai ars de 2 ori în timpul săptămânii, fara locuri nicăieri, nici măcar la star, unde e 8 lei ora. autobuz, taxi sau uber funcționează foarte bine.
Pentru 2 ore in timpul saptamanii poti parca la Lidl pe Cuza, de obicei e super liber. In weekend poti gasi locuri in zona Cafeteca – 15 nov. La star e 8 lei ora, dar prima jumatate de ora e gratis :).
Sunt din ’99 în Brașov și niciodată nu a fost full parcarea din Livada Postei. Nici chiar în timpul Cerbului de Aur.
Legat de minivacanță, ce bine că a plouat, am invitat neamurile o noapte la Cabană Postăvaru. A fost Poiana goală, goală. Câțiva arabi și israelieni care urcau cu telecabina in sandale să vadă ceața, dar seara, doar noi și urșii.
@Costi: în we între 10 – 18 nu găsești deloc decât dacă ai halit mult în copilărie. Serios, dacă tu ai loc de parcare mereu acolo, joacă la Loto mai des. Să îți valorifici bulanul la chestii importante
Acolo unde ai sugerat tu sa se faca, va fi sala polivalenta, in 2075
Cu tot respectul, ești întârziat rău de tot pe subiect. Încep să cred că nu locuiești, de fapt, la Brașov. Și mai amuzant e că, deși articolul e despre Brașov, lumea îi dă înainte cu Firea și cu București. Spectacol!
Câteva chestii simple:
1. Treaba cu presupusă parcare de sub parcul Titulescu, o idioțenie greu de cuprins în cuvinte, a supus-o dezbaterii USR-ul local în iunie și a ieșit civilizat, ba chiar au venit și oameni din primărie și au înțeles ce mare e inepția. Ca fapt divers, ideea parcării sub parc vine pe filiera Radnoti, mare geniu al circulației, care ar face un giratoriu și ca să ieși de pe budă. Și mai vine pe filiera muiștilor de la Radisson, care și-au proiectat hotel fără parcare, că ”știau ei” că face primăria parcare sub parc. Asta acum 2 ani.
Link cu dezbaterea aici: https://www.facebook.com/USRBrasov/videos/1062152664175206
2. Parcarea de la Militar e făcută prost, dar ea există și ar fi bine să fie folosită. La fel ca aia din Poiană. Într-o lume normală, cretinii care au permis parcări așa prost făcute ar trebui să plătească. Minim cu un banner mare pe care să scrie ”Vedeți, prostul ăsta a decis că voi trebuie să vă chinuiți, când putea face o parcare decentă. Că atâta poate el.”
3. Nu e nici o problemă că piațeta de la Sf. Ioan e acum pietonală. Foarte bine! Cu atât ma mult într-un oraș care s-a făcut preș mașinilor și nu pricepe că mentalitatea asta e de 1952, nu de 2019.
4. Am spus mentalitate? Am spus. Problema principală e de mentalitate și de educație. Noi trăim încă în filmul în care a avea și a folosi mașina e o chestie de ”a fi realizat”, de statut social. Prost prost film. Toți cocliții își revendică dreptul de a merge cu mașina pe peste tot, ca și când asta ar fi un drept dat de la natură, precum aerul sau apa. Iar administrația din Brașov a exploatat de devreme chestia asta, în cel mai populistic mod, și a făcut șosele mai late, periculos de late, multe giratorii și a implementat religia ”traficul fluid”, despre care chiar poliția rutieră locală spune că nu e o idee bună și că viteza medie cu care se circulă prin oraș e prea mare și asta duce la victime. În ultima vreme, brașovenii au început să moară cu traficul fluid de gât, mai ales pe la 16:30 înspre Coresi, când, ce să vezi, giratoriile sucombă la foc automat. Se zvonește chiar că unii ar fi priceput că lățirea de străzi și crearea de mai multe facilități pentru mașini nu face decât să invite și mai multe mașini în trafic și că e o idee cam proastă. Pe scurt, e o problemă de creier, cultură și educație. Și pe asta o dregem mai greu. Că oamenii ar trebui să înceapă să înțeleagă că nu e în nici un fel dreptul lor să se suie în mașină, să o parcheze unde vor în centru, să intre la o ciorbică, să se scarpine un pic în fund și apoi să plece acasă. Vremurile ălea s-au dus demult și dacă ne mințim singuri nu le aducem înapoi.
5. Despre sisteme park and ride se vorbește de ceva timp, de făcut însă nu se face nimic. Am auzit însă una simpatică despre oamenii din HR și CV care au treabă în BV și se știu șoferi mai slabi și nu au chef de stres cu mașina. Cică vin, lasă mașina prin Triaj, iau autobuzul până în oraș, rezolvă ce au de rezolvat, revin în Triaj și pleacă acasă.
6. La Municipal, lângă CSȘ Brașovia, poate parca oricine oricând, că nu e nimeni să taie bilet.
Numai bine!
Mx
Marea problema a parcarii de la Sp. Militar este faptul ca locul de parcare este foarte ingust. Daca s-ar fi renuntat la un loc de parcare pentru fiecare etaj, cred ca ar fi fost OK. Dar asta inseamna o pierdere financiara pentru cineva.
Referitor la zona Coresi – Tractorul, vina este si a Primariei . Gandeste-te ca avem mall-ul si ( zeci de) mii de apartamente. Inca se mai construieste.
Stai sa vezi ce o sa fie in Centrul Civic dupa inaugurarea noului mall.
In Brasov se circula chiar bine, cu o viteza normala. Sunt exceptii in orele de varf pentru anumite zone (Coresi, Centrul Civic, Bartolomeu)
Abia am venit din primul nostru concediu la Brasov (si imprejurimi), noi fiind din Iasi. Am stat 5 nopti cu Airbnb (in perioada 10-15 august) si am vizitat foarte mult, inclusiv Poiana, Rasnov, Peles, Transfagarasan, Balea, Babele etc. Sincer, am ramas impresionat de Brasov – cat de bine se circula, banda pentru transport in comun, chiar 4 benzi pe sens, marcaje peste tot, semafoare si sensuri giratorii facute cu cap, inclusiv iesirile din oras aerisite. Mi s-a parut foarte curat si civilizat si oamenii destul de ok. Am plecat suparat tare pentru ca nu imi vine sa cred cat de mare e diferenta fata de Iasi, de fapt fata de zona Moldovei, ma simt de parca am fost in concediu in alta tara. E clar acum ca ceva nu facem bine pe aici, ori politic ori la alt nivel, nu imi dau seama ce se intampla.
fă o pauză și gândește-te cât de mici sunt schimbările astea. cât costă să măture mai des? cât costă un giratoriu? cât costă niște dungi pe asfalt?
asta a făcut și boc la cluj. mici schimbări. și viața oamenilor s-a schimbat în bine.
asta nu vrea firea să înțeleagă.
Speram sa nu mai prinda inca 4 ani desi la cat de retardati sunt pesedisntii ce o voteaza s-ar putea sa iasa din nou. firea that is
#fireaforthewin
Am trecut prin Brasov pe 7 august (miercuri) am cautat 45 de minute un loc de parcare, n-am gasit. Acum o sa salvez postul asta sa stiu si eu unde sunt parcarile
La plecare spre Bucuresti, am facut o ora de la Predeal la Busteni, fara sa fie accident sau ceva. Miercurea. La ora 15. Nu stiu unde e problema, insa tind sa cred ca nu e de ieri de azi.