Parcarea Spitalul Militar Brașov

E cel mai bun exemplu pentru “mai bine o las dracului pe unde apuc decât să-mi bat capul”. Parcarea e nouă, e modernă, e în centru, teoretic e ceea ce trebuie. N-am avut niciodată treabă încât să am nevoie de ea până azi.

La 11am mai erau 7 locuri libere, semn că oamenii vor să plătească și să parcheze civilizat.

Asta până intri. Băi, pereții stau dovadă că e prea strâmtă. Mult prea strâmtă. Eu sunt un șofer ok și am o mașină mic și tot mi-era frică să nu o lovesc.

Odată parcat regulamentar, spațiul pentru a deschide ușa e ăsta. Da, teoretic trebuia să parchez cu botul înainte și cât mai aproape de zid, pentru a avea mai mult spațiu, dar nu voiam să risc să revin și să văd că unul a văzut locul liber de lângă mine și să se lăfăie și eu să nu mai pot intra în mașină.

Am dat cu spatele maxim (sunt niște bariere pe jos) și botul a rămas prea mult în față. A mea e aia roșie, dar și aia gri închis are aceeași problemă. Ambele mașini mici, compacte.

 

Măcar am putut plăti cu cardul.

 

Băi, înțeleg că e parcare centrală și spațiul trebuie folosit la maxim, dar în Brașov nu sunt cutremure și nu avem metrou, puteau săpa încă două etaje în jos și mări cu 30cm spațiul pentru mașini si cu 50cm culoarele de acces. Ar fi fost o diferență uriașă.

Deci da, pe viitor fie o las acasă, fie o las acasă.

Aceeași problemă o am și cu hypermarketurile. Băi, elimini 2 locuri la 50 și ai mărit imens confortul oamenilor care vin la tine în spațiu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. Asta imi aduce aminte de parcarea de la Universitate. Minus plata cu cardul. Daca n-ai cash in bancnote potrivite, sau aparatul e plin, e belita treaba.

    00
    • Parcarea de la Universitate e făcută în anii 70 când trebuia să parchezi o Dacie lângă o Lada. Gipul cât autobuzul nu se inventase.

      00
    • @Green – parcarea de la Universitate este parcarea de la Universitate, facuta de belgieni.
      Celalata, de care zici tu, e parcarea de pe Tudor Arghezi, din spate de la Teatrul National, si e mult mai spatioasa decat cea de la Universitate.

      00
    • @Leo La Universitate sunt două parcări. Cea făcută de Ceaușeșcu în anii 70 în față la Intercontinental de are 2 etaje în subteran cu 1000 de locuri și cea noua, construită sub statui, în parteneriat public ce are 3 etaje în subsol și circa 300 de locuri.

      00
    • @Green – Universitatea, sau Universitatea Bucuresti dupa numele ei intreg, se afla pe partea dreapta, cum vii dinspre Romana. Parcarea lui Ceausescu este in stanga.

      q.e.d.

      00
  2. Normativul de parcare pentru loc de parcare perpendicular pe axul drumului este de 2,3x5m. La mașinile care au la ora actuală cam 1.9m lățime asta mai lasă aproximativ 20cm în ambele părți pentru deschis ușa.
    Acum nah, teoretic 20 de cm ar trebui să mulțumească pe oricine dar mai există și excepții.

    00
    • La o masina moderna, doar usa are 20cm grosime.

      00
    • 2.3×4.5 chiar daca în spate și bordura și spațiu verde. Și la 2.5m lățime cat fac retalieri e putin. Lidl și Kaufland au niste marcaje care te ajuta sa parchezi in limita de 2.5m(au trasate între parcări culoare de 50cm și locul e de doar 2m).

      00
    • Daca sunt 2 locuri de 2.3m latime fiecare, si 2 masini de 1.9m fiecare raman 40cm in fiecare parte, ca se pun si ceilalti 20cm de la celalalt loc. Doar nu deschid ambele masini usa simultan

      00
    • Să respectăm normativul, chiar dacă e învechit și stupid! Dă-i dreacu pe useri, se descurcă ei!

      00
    • Deci, parcari pentru lazyadmin si Mikutzu’ da ? Se aude acolo in spate ? :)

      00
  3. Sunt tampiti.

    In AFi Bucuresti sunt niste limitatoare de viteza de metal, mult prea mari si prea dure. Practic, ca sa nu iti futi suspensia, trebuie sa treci cu 2km/h. Si atunci tot se simte groaznic.

    In Mega Mall Bucuresti, parcarcarea era ok la inceput, cu luminite de loc liber si tot. Dupa un timp au hotarat sa reorganizeze, probabil un manageras de pe acolo nu avea ce face.
    Au rearanjat locurile. Dar nu au mutat luminitele alea, vezi bec verde, crezi ca e loc liber, dar acolo e in realitate banda de circulatie. A, si daca ajungi sa parchezi in zona Carrefour, unde sunt benzi rulante pentru carucioare, atunci cand vrei sa iesi pe la iesirea Pantelimon si nu Pierre de Coubertin, trebuie sa o iei pe interzis, nu mai al cale legala de intoarcere.
    Ati zice ca ce, sa folosesc Pierre de Coubertin, dar iesirea aia e la 50m de un semafor care sta putin pe verde iar in zilele aglomerate, coada de masini se formeaza din parcarea subterana.
    A, si ca sa fie treaba treaba, ai de exemplu indicator cu sageata „Iesirea X” si langa el semn cu interzis.

    O parcare mai ok e Auchan Titan. Singura buba e ca au pus barierele de acces imediat dupa o curba stransa la 90 de grade. Iti trebuie experienta sa te incadrezi perfect langa aparatul care iti da cartela fara sa fie nevoie sa cobori din masina.

    00
    • Oribile limitatoarele alea de viteza din Afi Cotroceni. Noroc ca sunt numai la subsol si ca pe celelalte niveluri sunt limitatoare normale.
      Eu mereu evit intrarea de pe Vasile Milea din cauza asta si ocolesc pana pe Timisoara.

      00
  4. Daca sapau mai adanc dadeau in tunelurile alea… *wink wink*

    00
  5. imagineaza-ti ce fain e de mine cu Skoda Superb. incredibil, dar inca nu am atins-o.

    00
  6. cred ca are acelasi proiectant cu aia din Poiana unde nu poti intra cu o cutie de bagaje pe masina!

    00
  7. Si uneori blamam persoanele ce parcheaza pe doua asa-zise locuri de parcare. Eu prefer sa o las cat mai la margine, indiferent ca e mall sau Auchan. Amuzant a fost acum cateva luni un dezvoltator/afacerist/smenar autohton. Am fost sa vad rezidentialu, ce era un jeg, dubios construit, tot livingul era plin de grinzi. Chiar l-am intrebat daca i se pare normal la cati bani cere sa sa stau cu grinzile alea, facea sa parca foarte mica distanta podea-tavan. Ajungem la garajul subteran, pret 10 000e+tva si pe acel loc incapea o masina gen Skoda Fabia. Doamne ajuta!

    00
    • Cand o sa ajunga oamenii sa nu mai fie deranjati de grinzi prin living/dormitor atunci va progresa si piata imobiliara. Bine ca nu te deranjaza stalpii sau peretii ca atunci singura varianta ramanea cortul

      00
    • @Alin MM, de fapt situatia este invers: cand o sa ajunga oamenii sa nu mai accepte rahaturi de grinzi prin living/dormitor, atunc va progresa si piata imobiliara. Dezvoltatorii vor fi obligati sa construiasca apartamente decente, nu cutii de chibrituri la pret de apartamente de lux.

      00
    • @Alin MM, poate esti smenarul ala cu blocul despre care vorbeam. Pai la peste 100000 euro 50-60 mp utili, tie ti se pare normal sa ai 3-4 grinzi in living si 2 in dormitor.

      00
    • Stai linistit, n-ai fost tu clientul potrivit dar intr-o saptamana o sa pice fraieru cu Fabia. Totul doar sa nu evolueze piata imobiliara.

      00
  8. Atunci cand s-au desfiintat parcarile din centru, aceasta problema le-a fost prezentata autoritatilor, iar velohipsterilor brasoveni si noului val de politicieni si influenceri, cum sunt Tata si Coliban, ne-au ras in nas. Ne-au explicat cum nu stim noi sa conducem si sa parcam.

    00
  9. cam asa de stramte sunt parcarile subterane si supraterane peste tot in europa in orasele mari ….

    00
    • nu prea inteleg de ce ati dat atatea minusuri. eu am un rahat de sandero si abia incape in locurile astea de parcare de rahat. peste tot prin europa pe unde am fost e aceiasi problema.

      00
    • Alea sunt parcari facute in general acum țzâșpe ani când mașinile erau mai mici. Asta e o parcare nouă proiectată după niște normative obosite.

      00
    • floo, totul se poate modifica…. din 10 locuri largesti locurile de parcare si faci 9 sau 8 locuri …. daca vrei…. am patit asta in toata europa, inclusiv la venetia in parcarile alea noi facute pe undeva prin 2005-2010…..

      00
    • Germania și Suedia: nope.

      00
  10. Am parcat si eu acolo cand am fost in Brasov. Groaznic. Pina am iesit din parcare am devenit brusc foarte religios.

    00
  11. De fiecare dată ca parchez acolo regret ca nu mai am TICO.

    00
  12. Au facut economie la parcarea aia de parca o construiau din banii lor. Prefer sa merg cu autobuzul sau cu taxiul in centru.

    00
  13. Boss fara sa te superi dar parcarea asta e parfurm, se poate muuult mai rau.

    00
    • Intotdeauna. De exemplu in Cluj nu sunt parcari subterane in zona centrala, iar cele de suprafata sunt foarte mici. Practic, nu ai unde sa lasi masina in centru in timpul saptamanii. Oras cu strazi inguste, de carute… Semafoare inteligente nu, sensuri unice nu. In 5 ani, mirobolanta Administratie boc a finalizat o singura parcare de cartier.

      00
    • @Lara: Hai ca a facut mai mult de atat Boc, a lasat sa se construiasca mult in oras – mult si fara cap. Profilul de inaltime a unei strazi oarecare daca ar fi sa-l stilizam, ar arata ca un EKG (a se citi: „blocuri intre case”). Si tare multe exemple din astea avem in Cluj.
      A mai facut spatii verzi din PIX si asta si pe spatii private – ca doar deh, daca nu se sesizeaza proprietarii, bine-a fi.
      Sa mai zicem de crese? Sau de lipsa lor? nu mai zicem…

      Ce a facut bine Boc? cu siguranta transportul in comun e mult mai decent decat pe vremea cand frecventam si eu busul spre facultate. A mai bagat multi bani in marketing, ca sa arate bine institutia primariei. Iar marketingul in cluj e ca si cum te-ai parfuma peste 2-3 straturi de transpiratie.

      00
  14. „La Brasov nu sunt cutremure”… in ’70 la faimosul cutremur, s-a resimtit pana la Arad, dar la Brasov zici ca nu se simte?

    00
  15. eu am gasit-o goala (adica vreo 5 locuri ocupate) si tot mi s-a parut incredibil de mica. au fost cretini aia care au facut-o de mai multe ori, zona respectiva permitea inca 2 etaje supraterane + cum ai zis tu inca 2 subterane.

    dar centrul mai permite si o super parcare sub parcul central pe care nu o vor carnatii de ecologisti care merg cu masina pana in fata magazinelor

    in poiana a fost o tzeapa maxima parcarea aia cretina, era mult mai simplu sa faca ceva de genul in parcarea din poiana actuala, sa faca un parteneriat cu ceva lant de mall-uri, obligatoriu parcare de 1000 de locuri subterane, si lasati sa faca 2-3 etaje supraterane de mall/cinema/magazine, la cata lume este acum in poiana ar fi super populat + bonus o gramada din oras s-ar duce acolo doar de fite

    00
  16. Nu vor cârnaţii de oengişti pentru că supt parcul central are habitatu’ râma cu treling albastru.

    00
  17. In vara nu am gasit locuri de la primarie si am zis sa intru acolo. 3 locuri libere, intrat pe sus, coborat un nivel, facut cruce la prima manevra de stanga si iesit pe unde am intrat dupa 2 minute. Asta e, n-am abilitati de titi aur.

    00
  18. Eu mi-am julit-o acolo, cand coboram. Ma uitam in fata sa nu dilesc bara/farul si am atins cu aripa spate.

    La politie mi-au zis ca e singura parcare din oras unde nu trebuie sa platesti daune, ca cei cu parcarea conventie cu politia in care recunosc ca e facuta mai stramta decat trebuie.

    00
  19. Sa vezi ce artificii trebuie sa faci când ai de carat ceva voluminos și trebuie sa mergi cu duba. Măcar ăștia cu magazinele de materiale și bricolaj ar trebui sa se gândească la asta.

    00
  20. Am parcat acolo o dată cu Peugeot 5008. N-am belit-o. Dar dw atunci, de vreo 3 ani, mai parchez acolo doar dacă sunt locuri sus, la intrarea de pe Dobrogeanu Gherea. Și dacă nu, la Star, puțin mai jos

    nu e tot timpul soluție Uber/taxi fiindcă de multe ori am copiii în mașină. Și nu vreau să îi plimb cu un nene pe care nu-l cunosc și fără scaune de kids

    E o tâmpenie de parcare, bine măcar că au rezolvat elegant plata și exitul, prima oară a trebuit să plătesc la alt etaj, iar validarea nu o făceai din mașină. Și ca să nu te dai jos, era un nene care lua tichetele de la clienți și le scana 3 m mai încolo

    00
  21. La parcarea aia se intra doar pe sus iar daca nu e loc la etaj se pleaca si se mai face un inel, daca nici atunci nu se gaseste loc si ia cap compas directia Coresi si pa si pusi. In nici un caz parcarea ai mai sus de biserica ca e plina mereu se fura din masini. Un constantean.

    00
  22. aia 2.3 metri sunt minimul prevazut, dupa care urmeaza precizarea ca TREBUIE tinut cont de cresterea dimensiunilor masinilor in special de cand cu protectiile laterale.

    acum 5 ani, in targoviste, toate locurile de parcare facute pe fonduri ue au fost facute la 2.5. stiu asta pentru ca eu le-am facut. si proiect si executie. n-o sa ma gasiti pe nici un act pentru ca caile banilor in romania sunt extrem de intortocheate.

    acum 3 ani, dupa operatie, firma m-a cadorisit temporar cu o masina mai mare, multa si inutila din toate punctele de vedere. poate doar daca ma trozneam cu vreun tramvai sau t34… un sportage generatia 2. si m-a pus dracu sa intru cu ea in parcarea de la parklake. o experienta trista si amuzanta in acelasi timp. si educativa. n-am atins nici un perete. bonus for artistic impression.

    PS parcarea asta din brasov este parcare publica sau parcarea spitalului, ca din articol si filmulet nu inteleg? la spitalul unde m-am operat, parcarea era mereu plina, arhiplina, bodyguarzii mai aveau un pic si isi puneau veston si chipiu, erau valeti. mai ales cand coboram din masina in carje. pana in ziua cand am vazut cu stupoare ca parcarea era pustie, 2 3 masini ale doctorilor aruncate pe unde nimerisera. „aah, pai de 2 zile e cu plata”. am parcat si eu in fata intrarii si top top pana sus. siii „nu stim frate cine erau, ca parcau si plecau. probabil la mall”. ce fel de animal sa fii sa umpli parcarea spitalului de oase rupte si cardiologie ca tu ai treaba la mall?

    00
  23. Ce ar fi daca ati învața să mergeți si pe jos sau cu transportul in comun?
    Deja Brașovul e supraaglomerat si suprapoluat din cauza lenei celor care au masini.
    Nu vă gândiți decit la fundurile voastre! Pe ceilalți puteți să-i intoxicați! Din fericire pt voi, printre ei se gasesc și plozii voștri.

    00
  24. Va treziți toti să faceți cate un text fara sens , am parcat de câteva ori acolo cu masina destul de mare n am avut probleme in niciun sens . Plus ca a fost destul de limitată ca si spațiu , eu cred ca e o alternativa buna mai ales in weekenduri cand efectiv brasovul e full

    00
  25. Pentru masinile mai mari recomand ultimul etaj cu intrare directa din str din spatele mag Star.

    Nu publica comentariul ca sa nu se umple si etajul acela.

    00
  26. As completa cele deja scrise cu faptul că nu știi unde sunt cele x locuri libere și te plimbi că prostul prin labirintul ăla strâmt de la un etaj la altul

    00
  27. Imi trezesti asa un pui de nostalgie. Am julit acolo ambele portiere din stanga, incercand sa o var in singurul loc gasit liber undeva prin iulie anul trecut. Aveam o durere crunta si nu mai stiam unde sa o las sa zac ca omu pana sa-si faca efectul hapurile ca sa pot pleca spre casa. Intre asta si o rapciuga care ma tot claxona in spate, am scapat din vedere coltul zidului.

    00
  28. e musai sa mergi sa parchezi in parcarea din Poiana mica, dar în interior nu pe terasa. locurile sunt atât de strâmte că pe 3 locuri încap în general 2 mașini. foarte rar reușești să înghesui 3 mașini. doar din cauza asta cred că funcționează la 70% din capacitate.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.