Parapetul face diferența: accident la 300km/h

Un Gigel s-a gândit că 4am e o oră bună să îi dea în goarnă unui Ferrari 550 Maranello de 485 cai putere. La un moment dat a pierdut controlul mașinii (am putea spune bolidului de lux, că ăsta chiar era bolid de lux), a izbit parapetul și apoi a fost ciocănit din spate de două mașini. Cu răni grave, a fost transportat la spital. Ceilalți doi șoferi au suferit răni minore.

Știrea originală e aici. Știrea de pe ProTV e imbecilă ca de obicei: întâi, pentru că au tradus ca niște idioți că a fost izbit din sens invers, apoi pentru că propagă mitul că autostrăzile nemțești nu au limită de viteză.

Înainte de vă arăta pozele, vă întreb: vă dați seama cum arăta accidentul ăsta dacă ăla trecea pe sens invers la 300 la oră?

 

Nemții au înțeles că vitezomanii nu se potolesc cu amenzi, ci cu stâlpul. Așa că au scos limitele de viteză și au lăsat băieții liberi, să își facă damblaua. Anual, adună 20-50 de isteți din ăștia cu fărașul, pentru că vitezomanul întâlnește la un moment dat dușmanul lui natural, stâlpul. Aș vrea asta și la noi. Să îi lase să își crape mașinile pe cioturile de autostrăzi pe care le avem. Să se suie pe ele cu mașinile lor cu ITP pe nașpa, cu cauciucuri rupte și să nu mai alerge cu 160 prin oraș.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

44 comentarii

  1. La noi toti vor autostrazi si se vaieta ca n-avem, dar 95% din ei merg cu 100km/h (pentru ca consum), 3% cu 130-140km/h si 2% cu “viteze ametitoare” si “bolizi de lux”.

    Crezi ca daca vor scoate limita aia 95% or sa ii dea in gura?

    00
  2. daca bagai si un link cu chiuvete era de vis

    00
  3. Cretinel era pe autostrada, nu pe drum fucking national.

    Bucuresti-Ploiesti e umplut de despartitoare din alea de beton. Absolut utile cand pietonii vor sa traverseze soseaua pentru ca nu vor/nu pot sa foloseasca pasarelele. Sau masinile trebuie sa iasa de pe stradute laterale si sa vireze stanga.

    Ca sa nu mai zic de cei de la intretinere drumurilor, care nu stiu ca trebuie maturat pe langa despartitoare, ca sa nu mai fie in luna mai nisip folosit la deszapezire… cu doi ani in urma. Sau ca parapetii aia de beton impiedica drenarea apei in timpul ploii si te trezesti ca acvaplanezi cand ti-e lumea mai draga.

    Soferii sunt idioti si nu sunt capabili sa utilizeze corect benzile de circulatie. Nu, daca mergi cu viteza maxima legala sau doar cu 1Km/h mai repede decat cel de pe banda inferioara, nu ai dreptul sa stai pe banda de langa axul drumului. Ai obligatia sa faci rapid devansarea si sa te muti pe banda din dreapta. Si nu vorbi la telefon fara hands-free, in timp ce conduci.

    Iar politia face ce stie ea mai bine: sta ascunsa in boscheti, cu radarul. Ca e greu sa scrii amenzi pentru folosirea incorecta a benzilor de circulatie, folosirea incorecta a luminilor etc…

    00
  4. Bun, pe langa faptul ca cei care editeaza stirile sau fac traducerile sunt idioti, chiar nu exista limita de viteza pe majoritatea autostrazilor din Germania. Sunt intradevar zone cu limitare sau cateva autostrazi cu limita pe portiuni.
    Cat despre Gigel cu Ferarri, mult succes cu achizitia unui Logan!

    00
  5. si cu oamenii care mor nevinovati ce facem?

    00
    • Ce cred vrea sa zica e “de acord cu stalpul. dar ce te faci daca se urca pe unul care e nevinovat, merge regulamentar si se pomeneste cu dobitocul in masina lui ?”. Adica efectiv inauntrul masinii lui…. Mie nu mi-ar place asta.

      00
  6. Ferrari nu intra la categoria lux,intra la categoria supercar.

    00
  7. As fi de acord cu tine, insa realitatea ne arata ca omoara si pe altii nevinovati (vezi accidentul de saptamana trecuta din Baneasa!).

    00
    • Acolo s-a murit ptr ca nu exista parapet.

      00
    • Ieri seara trafic f aglomerat, un fiat 500 facea slalom in otopeni. La un moment dat se gandeste ca ar fi super sa incerce sa intre in fata unui land cruiser. A incercat doar pt ca aproape a intrat in lateralul masinii. Noroc ca soferul LC nu a tras de volan pt ca altfel trecea pe contrasens.

      00
  8. Nu apreciaza nimeni perdeaua aia verde anti viscol ? Ca noi ce autostrazi avem se inchid iarna de iarna.

    00
  9. Pe autostrazi ii vezi ca se taraie cu 100 la ora, pe drumurile cu o banda croseteaza tot ca sa ajunga primii pe autostrada, sa stea cat mai mult pe autostrada

    00
  10. Daca tot e sa fim corecti in articolul care ai pus tu link scrie ca e la scurt timp dupa ora 5, deci nu 4 cum ai zis tu.

    Ce e interesant e ca m-am uitat pe mai multe site-uri cu aceiasi stire si nici unul nu a indicat viteza masinii, asa cum scriu cei de pe ProTV. O fi lucrand Mama Omida la ei si stie mai multe detalii. 😉

    00
    • Nu lucreaza Mama Omida la ei ci Mama Tabloida. Cum sa faci o stire de tabloid fara un titlu pe masura?

      00
    • Eh, km 299.7 al autostrazii unde a avut loc accidentul s-a transformat din traducere in 300km/h viteza ca suna mai bine. De fapt ala avea 500km/h si a vrut sa schimbe pe ‘Racheta’.

      00
  11. Numai doua airbaguri? Inteleg ca a ramas fara portiere, dar totusi … “bolid de lux”, nu? Weird …

    00
  12. @green man nu poti sa compari Spania cu Germania pentru ca traficul nu e acelasi.la ora 4-5am in Germania e trafic de rush hour in Spania.Dupa parerea mea nemtii sunt cei mai buni soferi din Europa asa ca nenea ala probabil a evitat ceva de a intrat in parapet…

    00
    • NOU
      #29

      Daca te mai gandesti un pic o sa zici despre germani ca sunt rasa pura, Hitler mic ce esti :)) . Sigur a pierdut controlul si sigur impactul nu a fost la 300kmh. Dupa modul in care fac scoala de soferi, finlandezii ar fi cei mai buni soferi, teoretic.

      00
    • Man ma gandeam ca daca la 7 am pe trei din patru benzi ale autostrazii se merge cu 110 bara la bara iti trebuie ceva stapanire de sine ceea ce apropo nu am vazut in Finlanda.

      00
  13. viteza de 300 km/h e scoasa din …
    si aia de 299.7 de la protv e de fapt km 299.7 al a7

    00
  14. Pe”autostrazi” cu 2 benzi ca la noi e imposibil sa stai pe o banda linistit. Pe prima banda se circula prea incet iar pe cea de viteza prea tare.

    00
  15. Probabil e făcută din oţel nemţesc.

    După ce-am show-ul cu hexi pharma la noi, mi-e frică că or să pună despărţitoare din spumă expandată vopsite gri, cum folosesc ăştia în filmele marvel când vedem noi că ridică captain america bolovani :))

    00
  16. NOU
    #34

    Senzatia mea este ca parapetul are efecte similare cu ABS-ul, adica reduce numarul de accidente grave insa creste numarul celor mai usoare. ABS-ul nu blocheaza rotile dar lungeste distanta de franare, iar parapetul elimina ciocnirile frontale insa aduce riscul de “ricoseu”: ai ciupit putin parapetul, gata ricosezi, te rotesti si te busesc aia din spate.

    00
  17. NOU
    #36

    foarte multumitoare rezistenta cabinei :))

    00
  18. Sincer cred ca la 300 km/h “bolidul de lux”* ar fi fost redus la cel mult dimensiunile unui Tico. Iar soferul ar fi trebuit extras cu penseta, pe bucatele.

    *Intrebare: exista si bolizi care nu sunt de lux? Sau masini de lux care nu sunt bolizi?

    00
  19. Peste 2 luni. Anunt pe un site de vanzari auto de la noi(nu dau nume ca nu e important): Vand Ferrari 550 Maranello de 485 cai putere. Stare perfecta , tinut in garaj…bla bla bla. Pret avantajos.

    00
  20. Da,Lamborghini Superlegerra de exemplu este un bolid,dar intra la supercar,nu are aer conditionat,sisteme audio etc. e facuta numai pentru pasionatii de viteza,nu este auto de lux.Lux fabrica in prezent doar 2 firme,Rolls Royce care tine de BMW si Bentley care tine de VW. A mai existat Maybach care tinea de Mercedes,dar sefii din Stuttgart si-au dat seama ca nu pot concura cu Rolls Royce,asa ca au renuntat la categoria lux.Totusi pentru ca Mercedes e … Mercedes,au facut o masina premium cu dotari si pret de masina de lux (chiar daca nu se incadreaza la aceasta categorie din anumite motive) si anume Mercedes Maybach.

    00
  21. Intrebare: daca e un mit ca autostrazile nemtesti nu au limita de viteza (cum am tot auzit), atunci care e totusi limita de viteza pe autostrazile din Nemtia?

    00
    • 130 în jurul orașelor și satelor.

    • Pe principiul asta, limita de 100km/h de pe nationale e un mit, pentru ca e de fapt 50km/h in orase, 60km/h in curbe mai zdravene, s.a.m.d.

      Cand se spune ca nu exista limita pe autostrada, inseamna ca nu exista limita implicita, adica atunci cand NU vezi un semn cu cerc rosu cu un numar in el.
      La intrarea in Nemtia parca era un panou cu viteza recomandata de 130km/h, dar nu se specifica nimic de vreo limita impusa in general.
      In oricare alta tara, chiar in absenta unui semn de limitare de viteza trebuie sa mergi maxim cu 130, 120 sau chiar 100 pe autostrada.

      BTW, eu nu ma declar specialist, dar nu am vazut limitare la 130km/h decat foarte rar. Am vazut 120km/h pe centura, deci nu pe autobahnul propriu-zis, limitari temporare si, bineinteles, pe soselele federale, nationale sau cum se traduce in romaneste (marcate cu B), limita e de 120km/h, chiar si pe cele care arata ca autostrazile (cu 2 benzi pe sens, separator de benzi, banda de urgenta, etc.)

      00
    • NOU
      #44

      Pe toate autostrăzile din Germania limita de viteză este, de 130 km/h. Semnele care limitează viteza sînt puse cu un motiv(vizibilitate redusă, pantă abruptă, zonă predispusă la aglomerări, vînt puternic, etc.). Unde ai semne, te poţi aştepta să existe şi radare. Cu toate astea, chiar dacă mergi mai repede decît zice semnul, dar mergi în siguranţă şi te vede poliţia, nu-ţi dau importanţă.
      Sursa: Poliţist de autostradă neamţ.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.


Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.