Termenul “pageview journalism” este nou la noi, dar practica nu. Pageview journalism înseamnă scrierea unui articol pentru afişări. S-a început cu prioritizarea ştirilor cu ţîţe şi s-a ajuns la “ŞOC”, “VEZI AICI” şi “O VREI LA STEAUA” pentru aproape orice băşină trasă de cineva cu pretenţia de vedetă.
Întrebarea pe care mi-a pus-o o fată dintr-o companie ieri este câtă decenţă şi prietenie mai există între bloggerii/jurnaliştii şi companii, în condiţiile în care în anul trecut luase nişte mui pe partea jurnalistică de la oameni care de la care avea pretenţii că ştiu meserie şi nu se pretează la mizerii.
Răspunsul meu a fost un pic şocant pentru ea: la un moment dat, bloggerul sau jurnalistul îşi face un calcul chiar şi inconştient – cât de mult poate profita de pe urma publicării unui zvon sau a unei aluzii jegoase. Câte afişări, câte comentarii, câte reacţii. Şi cât va mai câştiga şi de pe urma publicării dezminţirii.
Nu vă faceţi iluzii că acest calcul nu se întâmplă. Nu vă culcaţi pe urechea “băi, jurnalistul ăla a fost mereu corect şi competent, nu va face aşa”. Uitaţi ce se întâmplă cu PaginaDeMedia, de pildă. Acum câţiva ani asemenea practici erau rare. Acum sunt majoritare.
Desi sunt de-abia intrata in blogosfera asta unde tu,Vali si inca doi sau trei,detineti suprematia, iar noi ceilalti invatam de la voi, nu ma pot abtine sa nu spun ceva.Poate sunt putin pe langa subiect dar asta e>
Propuneri din astea ,,obscene” am primit chiar si eu, cu promisiunea generarii unui trafic similar cu al vostru,celor din varf.Nu stiu pe ce criteriu fac tembelii selectia, dar la mine au nimerit gresit. Vroiau cateva articole denigratoare la adresa unui jurnalist si a unor bloggeri. Scuze daca am fost pe langa.
Se practică și la case mai mari (ai link în blogroll).
Cînd am citit în 90 că „televiziunea este o industrie grea care produce audiență” nu am fost de acord cu afirmația. Veneam dintr-o țară în vcare televiziunea educa, presa dezbătea, deci nu se punea problema audienței. Și, încet, dar nu foarte încet, am ajuns să dau dreptate afirmației. Goana după audiență cu orice preț, dar dacă se poate gratis, ucide pîlpîirea de bun simț. Internetul este și el o fabrică planetară de audiență. Dacă ești plătit la click, produci clickuri! Diferența se face, totuși, la stil. Și la inteligența cu care faci clickuri.
@Anamaria Ungureanu, nu stiu daca vorbim de trafic asa mare. Altfel se gaseau pana acum bloageri care sa se bage in asa ceva :))
‘Apropo de creşterea artificială a numărului de afişări, iată un articol mai mult decât relevant. Pe 11 pagini, evz.ro postează o galerie foto cu o singură fotografie (LE: după ce a făcut destule vizualizări, articolul a fost şters)’ ziceam eu aici:
https://talentirosit.ro/jurnalism-rupt-cur-2/
@ Octi: posibil
@Alex: doar numele are legatura cu mancarea in rest e blog generalist. L-am creat in scop publicitar , pentru mine, dar am ajuns sa scriu despre orice. Asa ca da, articole denigratoare pe un blog de gatit.
@Anamaria: articole denigratoare pe un site de gatit?
Am gasit titlul pentru urmatorul articol de pe blog :
„Vezi aici cum d-soara Groaza si-a pus silicoane platite de domnul Soc”
Vad titlu mare pe ProSport cu trimitere la Cancan:
„Lovitură incredibilă de teatru! Au plecat împreună,dar s-a întors doar el! Ştefan Bănică jr. a venit în ţară fără Andreea Marin”
Ce e senzational ca au plecat impreuna si s-au intors separat? Am pierdut eu ceva din vedere (da, stiu ca divorteaza, altceva)? Iar daca asta e o lovitura incredibila de teatru, cum ar fi o lovitura simpla de teatru si cum ar fi un fapt banal?
andrei, sunt puţine ştiri importante pe zi. ei treuie să ţină publicul in priză, să se intoarcă să consume mai mult.