De ce naiba Otopeniul nu are gară?

Comuna Otopeni, sau orașul Otopeni, nu are gară. Serios. Cel mai mare aeroport din țară și nu pot planifica o călătorie prin care plec cu trenul de la Brașov și coborî în Gara Otopeni și de acolo cu un taxi până la aeroport.

Nu există explicație sau logică pentru asta. Pur și simplu orașul Otopeni e condus de tâmpiți care nu își dau seama că pot aduce niște bani în comunitate (cafenele, taxiuri, taxe, licențe, bani) creând un spațiu de servicii.

Iar aeroportul e la fel cum îl știți: inadecvat, cu șpăgi, cu locuri de parcare stupide, cu românisme.

fun-burn

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

72 comentarii

  1. Trenurile Henri Coandă Expres circulă la fiecare oră, în intervalul orar 5:48 – 22:47 , asigurând transportul între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă (Otopeni). De asemenea se asigura legatura intre Urziceni, Galati , Slobozia Veche si Aeroportul Henri Coandă.

    Link:

    00
    • Ai fost vreodata cu trenul ala? Eu am luat trenul de la Otopeni o singura data si nu mai repet experienta. In primul rand trenul nu opreste la aeroport ci in camp. La propriu. Au amenajat un fel de halta cu un acoperis si atat (casa de bilete e in aeroport). Pana in camp te duce un microbuz care pleaca din cand in cand, dupa un orar al lui (de fapt cred ca soferul asteapta sa se umple microbuzul ii duce in halta si dupa aia face cale intoarsa fara sa aiba un orar fix). In consecinta astepti trenul pana ti se lungesc urechile. Si trenul e cel mai jegos personal (sau regio) pe care l-am vazut pana acum si ii ia o groaza de timp pana ajunge la gara (nu stiu cum e cu expresul, poate au mai schimbat ceva intre timp).
      Ce m-a enervat cel mai tare e ca multi straini pot pune botul la faza cu trenul (ei se intereseaza in primul rand de tren/metrou pana la aeroport) si au cea mai traumatizanta experienta din viata. Si dupa aia zic tuturor ca Romania e in lumea a 3-a.

      00
    • Acum câțiva ani am luat un asemenea tren. Impresiile mele:

      1. La casa de bilete nimic scris în Engleză, doar în „romana” (diacriticele sunt prea mult pentru CFR)
      2. Trenul nu se ia de la aeroport, trebuie să iei un maxi taxi până la o haltă de tren.
      3. Acea haltă era doar o rampă care era prevăzută cu un acoperiș de plastic transparent.
      4. Era vară și incredibil de cald, nicăieri o opțiune de cumpărat ceva de băut.

      Experiența a fost foarte „românească”.

      00
    • Stii ca in tarile unde se foloseste mai des apa calda, exista conexiune directa intre aeroport (nu o halta la cativa km) si gara fara a trece prin toate comunele? Aici vorbim de cel mai mare aeroport al tarii.

      00
    • P.O. Aeroport Henry Coandă arată așa (Google Vedere Stradală).

      Imaginile sunt din 2014. Se poate vedea microbuzul, rampa cu acoperișul de plastic transparent.

      Garantat o experiență de neuitat!

      00
    • La chestia cu „Utlimul tren la ora 22:47” pot sa spun doar atat: Inchideti im piila mea aeorportul peste noapte sa daca nu sunteti in stare sa-l tineti deschis…

      00
    • @Cristian: tipa aia are tate frumusele

      00
    • Ti-au dat 41 de retardati like sau ti-ai dat singur like-uri ! Esti roman patriot verde si ultraortodox ?

      00
    • Ce va c..oiti atata uite tara cu apa calda Germania ati fost in Dortmund? E bine daca ati fost stiti despre ce vorbesc e la fel o halta pusa la drq-n praznic la care ajungi tot cu autobuzul da de la noi miroase a handel la ei a levantica ca vb aia e Germania ia astept comentarii si mai ales replyuri negative din partea alora care nu au iesit macar o data din tara?

      00
    • Cam asa arata un personal la noi. A fost prima data dupa muuulti ani cand am mers cu trenul si m-am jurat ca nu mai calc niciodata in vreunul. Mai bine cu maxi-taxi.

      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10206907842287490&set=a.10206837468568191.1073741829.1620747275

      00
    • @gigi Te rog eu… nu te reproduce… Ce legatura are intrebarea lui zoso legata de faptul ca exista sau nu gara in Otopeni, cu faptul ca serviciile/accesul in gara, samd… si tot ce mai ofera de CFR, indiferent ca este vorba de trenurile/gara din otopeni sau din alta parte a tarii, sunt de tot rahatul (ca multe alte lucruri in tara asta) ?

      00
  2. Ba da, exista tren special pana in P.O Aeroport. De-acolo esti preluat de un autocar si dus pana la terminal. https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries

    00
  3. Culmea e că era o stație în Otopeni, dar au desființat-o. De ce, numa’ ei știu.

    00
  4. Adică să fie așa – https://www.youtube.com/watch?v=5aaZ7_S2yYw. Un tren automat, fără conductor, cu uși de sticlă pe peroane (să nu cadă vreun prost), ce merge pe sub aeroport și leagă T4 de stația de metrou de la T1 și de acolo te poți deplasa pe cele 13 magistrale de metrou sau pe cel 5 linii de tren interurban???!
    Culcă-te la loc! Trăiești în România! astăzi ne supărăm că nu ne mai lasă aștia să fumam unde ne taie capul!

    00
  5. Vrei sa-ti dau explicatie?
    „Las ca merge si-asa!” – iti dai seama cata alergatura, cata munca, sudoare pe primarul ala ca sa faca o gara in otopeni? Pentru ce? Nu-mi spune ca pentru binele oamenilor, al comunitatii, al tarii, etc.
    Sper ca nu mai sunt naivi care cred ca un primar, parlamentar, senator, ministru se bate, plateste bani grei pentru a ajunge pe acel scaun, pentru a face bine comunitatii.

    00
  6. acum vreo 3-4 ani era o statie undeva aproape in camp (statie e cam mult spus, cred ca de fapt e halta sau ceva de genul), apoi te prelua un autocar care te plimba prin niste uliti inguste, atingand des crengile copacilor din curtile inghesuite ale celor care locuiau acolo. era tren din ala nou, tip „sageata albastra”, o data s-a si stricat si n-a mai vrut sa porneasca, asa ca a trebuit sa fug dupa taxi

    00
  7. da cum ar fi fost ca gara sa fie langa aeroport si sa mergi doar pe o banda rulanta si sa ajungi in aeroport 🙂

    00
  8. Pai fiind din Otopeni pot sa-ti spun următoarele:
    1. Gara Otopeni exista (fiind mai degrabă o haltă) pe centura. A fost desființată pentru ca nu există trafic de persoane (pe CFR) pe inelul de centură si amplasarea ei este la aproximativ 1km de podul de pe DN1 ceea ce o facea inutila.
    2. Nu era legată cu absolut nimic de Otopeni: nu parcare, nu autobuze, nu trotuare. …practic cobori din tren (presupunând că ar exista unul ) in câmp.
    3. Nu făcea legatura cu Aeroportul, distanța in linie dreaptă este de aproximativ 2km. Legatura cu Aeroportul presupune proiect, exproprieri si execuție. Din toate astea expropierile ar valora enorm pentru ca in zonă prețurile sunt exorbitante.
    4. Linia la care se face referire in comentarii este pe o altă zona, diametral opusă (spre Ploiești), dar și acolo trenul te lasă in câmp.
    5. In privința administrației locale lucrurile stau astfel: prin comparație față de alții – e parfum (curățenie, liniște, ceva investiții, asfalt, apă curentă etc.) . Prin prisma dorințelor: da, ar mai fi de lucru: spital sau măcar policlinică, locuri de parcare etc.
    6. Ma tem că nu intră in calculele administrației problema gării si aeroportului pentru ca nu țin numai de ei. Iar a colabora cu CFR sau CN Aeroporturi cred ca e deocamdată o chestie ce tine de SF, asta daca privim la cum se desfășoară lucrurile legate de metroul care ar trebui construit pana la Otopeni.

    Poate se vor mai schimba lucrurile in viitor!

    00
    • pe mine ma mira ca in timpul comunistilor nu s-a facut legatura, ca aia macar planificau ceva si nu lasau totul la spaga si la voia intamplarii. dar cum nu le-a trecut prin cap nici cu autostrazile, nu le-a iesit nici asta.

      ps: sper sa n-apara vreounul sa spuna ca am simpatii comuniste, doar ca majoritatea proiectelor din infrastructura s-au facut atunci, ca alora neo-comunisti de dupa ori nu le-au pasat ori n-au fost in stare.

      00
    • @perkele – nu s-a facut legatura din doua considerente:
      1. aeroportul nu avea traficul de astazi si nici nu se preconiza un trafic foarte mare (banuiesc ca intelegi contextul vremurilor respective);
      2. din aceleasi considerente comuniste a face conexiunea aeroport-tren implica niste riscuri strategice. Comunistii aveau o problema mare cu cei care incercau sa treaca frontiera fraudulos (ajungand chiar la accente paranoice).

      00
    • Da, asta e adevarat, nu o avea gara, si nu cred ca primarul are tb cu aeroportul, dar orasul e foarte curat, lumea e mai linistita si cu mai mult bun simt. Chiar e frumos sa te plimbi pe stradutele orasului asta in miniatura. De altfel noi l-am ales in locul bucurestiului. Si sotul a zis ca nu il claxoneaza nimeni daca nu pleaca in secunda in care se pune verde la semafor…sau in alte situatii in care in bucuresti mai primeai si injuraturi aiurea..cand ne-am mutat, o doamna care sta la casa de langa blocul in care locuim acum, ne-a salutat si a zis”bine ati venit in otopeni” :))…deci de doua luni de cand stam aici nu am avut nici un repros la adresa acestui minioras:) sau a felului in care e administrat.

      00
  9. Pentru că zona, cu aeroport cu tot, este acoperită de taxiuri ale unor companii de taxi care varsă bani în buzunarele unor politicieni. De-asta nu e metrou până la aeroport, de-asta înverșunarea împotriva Uber, de-asta nu există rețea de transport metropolitan ca în lumea civilizată. Și nici nu va exista prea curând, pentru ca i-ați trimis pe Mihaiu și pe Despot la întâlnirea cu Iohannis, iar ăia au bătut câmpii cu cereri generaliste, în loc să pună ceva clar pe hârtie, cum ar fi asta.

    00
    • „Bună ziua domnule președinte, să știți că noi, strada, considerăm că tinerii de la #colectiv nu au murit degeaba, așa că vă cerem insistent să luați masuri urgente privind construirea unei linii de metrou până la Otopeni. Considerăm că acest lucru este cel mai important lucru pentru țară și dvs. sunteți cea mai potrivită persoană care să se apuce de lucrări. De asemenea, vă cerem să supervizați personal lucrările, pentru că Pitong”
      E ok așa?

      00
    • E ușor să fii măgar.
      Am dat un exemplu de cerere clară, nu am zis că asta trebuie discutată la întâlnirea cu Iohannis.
      Chiar și aici pe blog s-a pus o listă. Dar, după cum spuneam, e ușor să fii măgar și să deturnezi discuția.

      00
    • Noi discutam de Otopeni, gara si primarii, iar tu vii cu Iohannis, Despot si Mihaiu . Tot eu deturnez discutia?

      00
  10. Probabil pentru ca linia de cale ferata ce leaga Brasovul de Bucuresti nu trece prin Otopeni. Deci nu trebuie doar facuta o gara, ci trebuie construita/modificata si linia de cale ferata, si stim cam cat dureaza asta in Romania.

    00
  11. Da de banii de la Udrea ce ne spui?

    00
  12. pentru ca Romania

    00
  13. Îl așteptai, este? :))

    00
  14. De acord cu tine Vali. Practic Otopeni nu are gara. Si nu stiu daca e neaparat vina primariei in totalitate. Ministerul Transporturilor trebie sa se implice si el ca el conduce aeroportul. ( ma rog, in subordinea lui)
    Teoretic Otopeni are gara. In cimp. Solutia simpla e sa traga o linie de maxim 1 km pina la aeroport. Si loc exista pentru o gara acolo.
    Cum sa traga linia? Pai la ce costuri ar fi pentru exproprieri si eventuale baze militare, mai bine o fac subteran. Daca ma uit pe harta, e sub 1 km distanta in linie dreapta. Deci nu ar fi cea mai mare investitie din lume.

    00
  15. @zoso: Comuna Otopeni are aeroport. De fapt e chiar singura comuna din tara care are aeroport.
    Nici capitala Moldovei, Brasovul, n-are aeroport.
    Ce spun eu aici… Nici Bucuresti, capitala capitalelor n-are aeroport.
    Dar Otopeni are.. Deci de ce i-ar trebuie comunei Otopeni si gara?

    00
  16. Dupa ce am gasit luneta sparta la masina in parcarea aeroportului international Otopeni am cautat solutii alternative.

    Poti parca masina la Unirea / Victoriei / Baneasa in parcari amenajate si de acolo iei 783 pana la aeroport (3,5 lei)

    00
  17. E o tampenie sa nu ai terminal feroviar in aeroport, nu numai pentru pasageri dar si pentru marfa.
    Se vrea facuta linie de metrou pana acolo dar nu stiu in ce secol. S-ar putea nepotii nostri sa o vada.

    00
    • Sa nu mai spun ca o linie acolo ar putea deservi si alte orase nu doar Bucuresti. SIncer m-am saturat sa fiu sunat de cunoscuti sa-i iau de la aeroport sau sa-i duc acolo.

      00
    • O fi o timpenie dar se poarta si prin alte tari:
      Montrealul a construit un aeroport la Mirabel, 40 de km distanta unde ajungeai doar pe autostrada. Asta era in 1975. In 1997 a fost inchis pentru pasageri din cauza distantei si transformat in aeroport de marfa. Anul trecut s-a dezbatut demolarea lui datorita intretinerii mult prea scumpe.

      Singura calitate a aerportului este ca acolo s-a turnat filme printre care „The Terminal”

      00
  18. Dupa cum sunt organizate lucrurile in Romania, „comuna” Otopeni si-ar putea face propria gara la aeroport numai daca ar infiinta propriul operator de transport feroviar.

    Reporter: Ce credeti, domnule Petcu, e rentabil un operator feroviar cu o singura linie de 1 km?
    Alt reporter, din fuga: Ma scuzati, domnule Petcu, credeti ca un primar ar avea vreo justificare sa foloseasca banii pe 20 de ani din bugetul local pentru exproprierile necesare?
    Al treilea reporter, o pizduta enervanta: domnule Petcu, stiati ca aeroportul nu e in proprietatea orasului Otopeni?

    00
  19. Exista o linie de autobuz expres de la gara basarab+nord care ajunge la aeroport. Chiar la aeroport. Bine inteles ca suntem in Romania totusi si ea deserveste si com. Otopeni, nu e doar pt transferul la/de la aeroport, nu circula noaptea, nu are spatiu special pt bagaje (cum am vazut eu prin tari mai calde), nu poti cumpara efectiv bilete ci doar cartele pe care poti incarca o suma de bani, tanti de la ghiseu vorbeste doar romaneste (asta am aflat-o de la altii) si mai ales trece mai intai pe la terminalul sosiri si apoi pe la plecari, ceea ce creaza o mare debandada.
    Dar de existat, exista si este rezonabil de functionala daca nu ai asteptari prea mari.
    Orarul este afisat pe site-ul ratb si chiar se respecta.

    00
  20. eu acum ma duc sa-i zic primarului sa faca o gara si sunt convins ca ma ajuta ….partea naspa e ca o sa ma intrebe de unde plm face rost de linie pentru gara aia

    00
  21. Doar ca exemplu elocvent, in Bangkok s-a deschis aeroportul nou in 2006 fara linie feroviara. Le-a luat 4 ani sa construiasca o linie feroviara functionala: https://en.wikipedia.org/wiki/Airport_Rail_Link_%28Bangkok%29. Citind articolul, se simte izul de spaga si pe la ei, dar macar a ramas ceva palpabil la final.
    E lamentabil pentru cel mai mare aeroport al unei tari membre UE sa nu aiba o legatura fiabila cu transportul in comun spre centrul orasului. Conspiratii si constelatii de taximetristi peste tot…

    00
  22. Stația de tren Otopeni ar fi cea mai bună investiție de infrastructură pentru zona de Nord. Practic dacă s-ar face o mega parcare în Otopeni la gară și ar pune trenuri din 20min în 20min s-ar reduce aglomerația pe intrarea în București cu minim 20-30%. Trenul te-ar duce rapid la Gara de Nord de unde ai metrou, tramvai, autobuze, trolee etc. Acces la tot sistemul de transport în comun.

    00
  23. Ce dracu’ tot ii dati cu gara la otopeni? Sa faca metro, bai nene, e mai simplu si nici nu se caca pe ei cu exproprierile…

    00
  24. Oamenii din Otopeni își votează primarul chiar dacă orașul, la propriu, n-are nicio gară…

    00
  25. trebuie musai autorizatie de la #mafie, statul roman, primarie.Whatever.

    00
  26. 1. Poate pentru ca transporturile sunt in sarcina ministerului transporturilor. Cam aceleasi care au blocat orice proiect de infrastructura pornit de primarie.

    2. Cetatenii Otopeniului (printre care sunt si eu) voteaza acelasi primari de vreo 3 mandate pentru ca a transformat orasul (da, e oras) din mizeria lasata de comunisti intr-un loc placut de trait.

    3. Vali, exista un proiect de metrou pana la aeroport, in lucru, in sarcina Metrorex. Metrorex care, dupa cum stii, este in subordinea altcuiva decat primarul orasului Otopeni.

    Tehnic ce spui are sens, practic aeroportul si infrastructura necesara accesului sunt stat in stat si atat vor si pot ei.

    00
  27. De ce? Pentru ca prosti!

    00
  28. NOU
    #55

    Primarul din Otopeni a fost ales la ultimele 3 alegeri cu peste 95% din voturi. Oameni care se lovesc zilnic de realitatile acestui oras par multumiti. E bine ca stati voi si comentati pe un blog ca n-aveti gara la aeroport. Aeroportul nici macar nu e in subordinea Primariei… Daca vreti gara la aeroport, mai bine adresati-va Ministerului Transpoturilor, este de resortul lor.

    00
    • Trecind peste chestia cu aeroportul, chiar asa de bun e primarul ala? Vad ca orasul e curatel, se fac chestii periodice gen festival sau concert etc. Doar politia daca si-ar face treaba sa nu mai parcheze idiotii fix pe trecerile de pietoni si ar fi o comuna chiar interesanta 🙂

      00
    • NOU
      #57

      Zona e intr-o dezvoltare continua si se fac lu cruri vizibile la nivelul infrastructurii. E adevarat, si bugetul este mult peste al celorlalte localtati. E bine cam pentru toate categoriile sociale, de la tineri, care au multe posibilitati dea face miscare pana la pensonari, care au un club ultramodern doar pentru ei.

      In ceea ce priveste parcarile, eu locuiesc intr-o zona in care nu avem si se mai intampla sa musc putin din trecerea de pietoni. E bine insa ca Politia da dovada de clementa si este intelagatoare cu noi. Au ei alte preocupari si isi fac treaba chiar bine pentru a preveni infractionalitatea.

      Revenind la parcari, unde s-a putut largi drumul, s-a facut treaba asta si s-au creat parcari, insa blocurile sunt destul de inghesuite. Din acest an s-au creat multe strazi cu sens unic si traficul pe stradute este mai ok.

      00
    • @jules
      Cand ai bani e usor sa fii primar bun.Iar primaria Otopeni sta pe un munte de bani,e probabil cea mai bogata primarie din tara.

      00
  29. Foarte tare poza aia de pe google street. De apreciat domnisoara, dar si vilele ce se vad in praful ala, alt paradox romanesc. Aeroportul Otopeni e cat se poate de romanesc, e destul de mic, nu are multe legaturi. Cel mai mare aeroport al tarii ar fi trebuit sa aiba linie de tren directa in subsol cat si metrou. Cum ar fi niste persoane cu o functie ceva, in costum sa coboare in praful ala din tren sau ce-o fi acolo, si sa se urce in vreun microbuz, in care sunt 100 de grade si soferul sta in pielea goale si se sterge cu un prosop

    00
  30. „Nu există explicație sau logică pentru asta. Pur și simplu orașul Otopeni e condus de tâmpiți”

    Oare stabileste primarul pe unde trece calea fereata si unde e bine sa se puna de o halta? Ca e un pic cam complicat sa scoti calea ferata din Buftea si Chitila si sa o tragi vreo 10-15 km mai incolo, prin Otopeni. Poate se supara primarul din Chitila pe chestia asta 🙂

    In mod normal trebuie linie de metrou din Bucuresti pana in Otopeni.

    00
    • Nu cred ca stabilieste el, insa daca isi propune sa faca asta, cred ca poate fute la icre pe cineva care ar putea sa faca asta.

      00
  31. NOU
    #62

    La ce va trebuie, fratzel, tren pana in buza aeroportului? Pai eu inainte sa imi pun fundul in wizz-air-ul de Barcelona, credeti ca ma murdaresc intr-un tren cu toti saracii?!? Nu mai bine iau eu un taxi de la baieti, sa ma simt boss inca o data in tarisoara mea?

    00
  32. Pai daca are aeroport ce mai trebuie si gara? Adica ce vrei acuma sa interconectezi mijloacele de transport? Mai bine sa faca o pista mica la Gara de Nord si mergi acolo direct cu avionul. Daca e sa vb serios mie mi se pare ca tot aeroportul ala e gresit. Eu de cate ori am avut nevoie sa plec sa sa ma intorc de undeva cu avionul am rugat un prieten sa ma ajute cu transportul. Si in schimb si eu fac acelasi serviciu pt cei din gasca mea. E un fel de o mana spala pe alta in varianta romaneasca. Adica eu te duc pe tine si tu ma duci pe mine la avion cand am nevoie. Stiu ca suna amuzant dar mi se pare cea mai eficienta solutie pt pb asta.

    00
  33. Ai fost in Los Angeles , avea gara sau metrou ? Si la otopeni las’ ca merge si asa !

    00
  34. De ce naiba avem spitale dezafectate …
    Ar trebui sa facem o rubrica de ce naiba ….

    00
  35. Pai din acelasi principiu pentru care Gara de Nord a capitalei era inchisa noaptea. Iar in sala de asteptare nu puteai intra fara bilet. Bilet de la casa de bilete inchisa. Pentru ca ….. capitala 🙂

    00
  36. Pe tine oricum nu te-ar aranja trenul, ca n-ar fi Bucuresti – Otopeni – Brasov.
    O parcare long term ar fi o chestie relativ utila si ieftin de facut, nu stiu daca exista.
    Cei care vin cu trenul in Gara de Nord iau apoi taxiul sau 783 de la Victoriei.
    In viitor metrou / teleport.
    Nu stiu daca traficul de pasageri pe OTP e suficient de mare sa justifice investitia in metrou / tren suburban.
    Mi-a placut argumentul cu cafelele si mai ales ala cu taxiurile 😀

    00
  37. https://m.youtube.com/watch?v=DtVzQ2vauAw
    Birmingham international de unde zbor eu de obicei.
    Ai o gara. Ai aeroportul la fo 2 km. faci aerolink. Platit de companiile de aviatie care stiu ca daca e usor de ajuns la aeroport zboara mai multa lume.
    Sau daca esti taran si vrei sa folosesti EMA care e in mijlocul campului? Din juma-n juma de ora ai autobuz spre Loughborough/leicester sau Loughborough/ Nottingham.

    00
  38. trenul trebuie sa opreasca in aeroport ,gara terbuie sa fie in aeroport normal dar ROMANIA nu este o tara normala coruptia e normala.

    00
    • am mai scris si ma repet adica ce Germania nu e tara normala ? si ce aia nu au statie de tren in aeroportul din Dortmund si culmea te ia un autobuz de te duce la drq-n praznic ca sa te ia trenul asa ca prima data fa o calatorie peste granita macar la vecini si dupa cu commenturi de genul Romania pute Romania nu miroase bine etc AAA si daca nu-ti place RAUS IN ausland adica mars afara!!!

      00
  39. Zoso, soluția practică pentru tine e Buftea, de unde iei taxiul, de pe partea opusa gării ca scutești minim 10 minute si eventuale bariere. 15 minute si esti la otopeni, fara semafoare si trafic lejer la aproape orice ora.
    783 si 780 merg nonstop dar fac aproape 1 ora

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.