Orice sistem de care se abuzează va fi luat: trollerul din avion

Ați văzut și voi constant și am mai scris despre asta: oameni care insistau să se întindă cât mai mult cu bagajele. Geantă și laptop bag s-a transformat în troller, geantă, laptop bag. Rucsac s-a transformat în rucsac cu latop și troller. Și eventual una două sacoșe cu chestii din duty-free.

Era doar o chestiune de timp până să se ajungă la chestii de genul celei de mai jos. Dacă regula zice “1 bag”, o poți ține la picioare. Ah, de fapt e un troller? Nasol. Fie plătești pentru troller, fie pretinzi în continuare că e un rucsăcel și îl ții la picioare. Dar nu e un rucsăcel, nu, fuckface?

Erați și pe aici, “păi dacă nu zice nimeni nimic înseamnă că e voie și de ce să nu abuzez și eu un pic dacă toată lumea o face”. Bravo.

Ne așteaptă vremuri interesante. Abia aștept plânsetele.

 

abuz-troller

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

68 comentarii

  1. Eu n-aș avea o problemă să-mi las trollerul la cală doar că durează o E-TER-NI-TA-TE să ți-l recuperezi la aterizare, mai ales pe Otopeni. Așa că aleg să călătoresc cu troller mic și să pot pleca din aeroport asap.

    La ultimul zbor, acum o lună, m-au lucrat, mi-au zis că nu e destul loc și mi l-au ridicat la îmbarcare. Când am ajuns la București am așteptat 40 de minute să apară pe bandă.

    Indecis. Tu ce zici?9672
    • Tocmai am patit si eu la Cluj, asteptarea dupa bagaje a durat mai mult decat zborul.

      Comentariu apreciat.7327
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 68244
    • „Așa că aleg să călătoresc cu troller mic și să pot pleca din aeroport asap.” bravo this is the way
      @hash asta e tara in care toti sunt directori in timpul liber

      Comentariu apreciat.7537
    • @hash, lol. Am un feeling că dacă ți-aș întoarce replica asta într-un alt context, ai fi foarte agresiv…

      Dacă sunt într-un aeroport drăguț, spălat, aerisit, sincer n-ar fi AȘA o problemă să aștept. Dar când e vorba de Otopeni, tu ai sta liniștit când o persoană feminină din viața ta are singura „budă” valabilă pe cea din zona de recuperare bagaje? Și ăsta e așa…un exemplu alandala.

      Comentariu apreciat.5427
    • @hash, cand zbori frecvent, crede-ma ca ultimul lucru de care iti arde este sa vii cu nspe mii de ore inainte la aeroport ca sa lasi bagajul, sa stai la cozile alea infernale de la ghisee pentru ca la destinatie sa mai stai alte nspe mii de ore sa il ridici, ca mai apoi sa tragi de el spre cazare sau spre casa.

      Comentariu apreciat.7114
    • Atat de mult urasc asteptatul bagajelor incat anul acesta in vacanta de 10 zile in sud am luat fiecare cate un troller si un backpack. Am preferat sa ne spalam chilotii slipul de baie si sosetele etc…decat sa asteptam 1.30 ore la bagaje. Creme de plaja si alte kkaturi cumparate local. Pam pam

      Indecis. Tu ce zici?5333
  2. Din acelasi motiv cred ca limita (cel putin in Romania) la alcool la volan trebuie sa fie 0. Paharul ala generic de vin pe care l-ar bea toata lumea, din considerentul ca sa incadreza sub limita, nu ar fi niciodata doar 1 pahar.

    Comentariu apreciat.18218
    • Este 1 pahar sigur , dar nu scrie nicaieri cat trebuie sa fie de mare …!

      Comentariu apreciat.1293
    • dap, așa a fost inițial, o bere sau 1 pahar de vin. și toți abuzau.

    • Vorbești din povesti.

      Limita este 0 din 2022 de când s-a modificat legea.

    • Stai, nu a fost mereu 0?

      Comentariu apreciat.440
    • Ouiouifi, nope. inițial era 0.1 parcă, adică o bere sau un pahar de vin. și toți au început să abuzeze. toți.

    • ok, multzam

      110
    • Din 1966, limita e zero si asa a ramas pana azi.

      Singura limita este cea dintre infractiune si contraventie care si asta a ramas relativ constanta din 1966 – a fost 1 g/l in sange, azi e 0,8 g/l. Odata cu aparitia mijloacelor tehnice, a fost introdusa si limita in aerul expirat: 0,5 mg/l aer in 1982 sau azi 0,4 mg/l.

      In precedentul cod din 1949, unde nu existau limite, singura precizare era ca daca esti prins conducand in stare de ebrietate, primesti amenda sau 2 luni de parnaie daca conduci vehicule destinate transportului public. Soferii obisnuiti se pare ca puteau conduce beti fara probleme.

      Comentariu apreciat.640
  3. Hai ca se exagereaza de acum. Tii valiza in brate si dupa decolare o pui pe culoar, ce mare branza?

    Comentariu apreciat.14114
    • Sau i-o dai pilotului sa o tina in brațe. E mai practic.

      Comentariu apreciat.2130
    • Exact. Ulterior îți pui casca cu elice în moț, pentru a te proteja de bagaje în momentul în care sunt turbulente și toate se transformă în proiectile.

      230
  4. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1366
    • Le lasi in cabina pilotului?

      Comentariu apreciat.1250
    • deci iti pui chilotii in borcane de zacusca. noted.

      Comentariu apreciat.1040
    • Vorbesti cu pilotul? /s

      Comentariu apreciat.302
    • Da cu pilotul, dar niciodata cu aia de la Tarom ca aia umbla in bagaje. Am facut o data sesizare care nu s-a rezolvat pentru ca cine s-a ocupat de ea era cumnata pilotului. Am mers mai departe si am facut inca una si am trimis-o unui superior de-al dansei si nici aia nu s-a rezolvat ca ala era socrul pilotului. Am mers personal dar verisorul pilotului care era la receptie mi-a zis ca nu nimeni acolo care m-ar putea ajuta si mi-a inchis usa in nas.
      Naspa

      Indecis. Tu ce zici?4543
    • Daca pui bagajul “pe tren”, in Europa, cred ca termini vacanta si tot nu ajunge bagajul la destinație.

      Comentariu apreciat.312
    • Cum sa nu platesti bagajul:

      pasul 1: sa ai o ruda pilot
      pasul 2: sa mergi unde are el zbor

      00
  5. Abia astept!
    Cel mai des zbor cu Ryanair, iar ei fac alta tampenie: priority boarding. Cu troley urias!
    Nu am reusit niciodata sa vad daca ei umplu burta avionului cu colete, sa zici ca ar scoate bani de acolo. De cate ori am vazut as spune ca chiar deloc!
    Si atunci de ce cresti pretul bagajelor de cala? Si preferi sa vinzi premium „priority boarding”. Ca 75% din avion cumpara pe motiv de luat troley in cablin, deci banii oricum ii faci. Dar intarzii aiurea boarding pe motiv ca tre’ sa le gasesti loc de bagaje tuturor.
    Am vazut cazuri cu familie de 4, toti cu un troley. In conditiile in care cu pret normal al bagajelor la cala aia ar fi luat 2 geamantane normale. Ca greutatea tot aia e iar banii tot aia.
    Ah da, trebuie un pic de infrastructura in aeroport, sa nu vina bagajele de 1h.

    Comentariu apreciat.5311
  6. Orice regula care nu e aplicata va fi ignorata.
    Degeaba pui reguli daca nu ai de gand sa impui respectarea lor. Se vor gasi mereu ghiolbani care sa incerce sa le incalce. Iar apoi normal ca e mai simplu sa tai facilitatile pentru toata lumea, inclusiv pentru aia decenti, decat sa-i sanctionezi doar pe ghiolbani.

    Comentariu apreciat.602
    • Asta cu neaplicarea am vazut-o doar pe otopeni. in schimb, pe celelalte aeroporturi unde am facut/fac naveta si in special cu wizz, ai naibii aia de la poarta sunt geana pe pasageri. mai ai un rucsacel pitit, iaca pos-ul, 20 de euro (sau cat naiba e). sa ii vezi cum se vaita, se tavalesc ca vaaai, e o posetuta. imi pare rau boss.
      La noi in schimb, treci cu 2 trollere si 3 rucsaci daca zambesti frumos.

      Comentariu apreciat.324
  7. Cea mai ignorata rostire din istoria aviatiei: „Please use the overhead bins for you large carry on luggage. Please store laptops, jackets and small bags under the seat in front of you”. Absolut intotdeauna tarfele (men included) care intra primele in avion umplu spatiul de sus cu tot ce se poate. Cei care intra dupa, da-i in plm, aia nu conteaza.
    Cata lipsa de empatie din partea mea, dar poate n-au loc, poate au luat tot duty-free-ul in avion, poate ma-sa i-a crescut prost, poate sunt doar niste jegosi.

    Comentariu apreciat.10815
    • Corolar, daca nu ai loc sa-ti pui deasupra locurilor tale, marsh sub scaun cu bagajele.

      Indecis. Tu ce zici?2140
    • si cat de simpla si ieftina ar fi rezolvarea acestei probleme. fara tehnologie, fara alti angajati, fara materiale scumpe, in ultima instanta un markwr si poate cateva etichete autocolante.

      numerotezi ‘overhead bin’ cu numarul locului, rezervat sau nu. in momentul in care cineva ocupa locul, are prioritate la acel bin. lasfarsitul imbarcarii cele ramase libere pot fi folosite de ceilalti.

      Comentariu apreciat.523
    • De multe ori preferam sa ajung printre ultimii, cand spatiile de sus erau deja pline. Pentru ca erau doar aparent pline. Toti ciobanii isi aruncau trollere, geci, rucsacuri claie peste gramada. Moment in care ajungeam eu si ma apucam tacticos de reorganizare, de multe cu aprobarea, sub supravegherea si chiar ajutorul stewardesei. Pana cand imi faceam loc pentru bagaj sau pana cand se sesiza careva ca parca nu-i place sa-si vada rucsacul chiar atat de botit in compartimentul de sus si poate totusi prefera sa-l tina sub scaunul din fata.

      Comentariu apreciat.452
  8. Cool! Doar ca nu sta nimeni sa tina cont daca gogii imbarcati inaintea ta si-au pus toata bagajele sus sau nu

    161
  9. Not my problem. Cand calatoresc singur am de obicei doar un rucsac care se incadreaza la bagaj mic, imi ajunge si 3-4 zile daca nu e undeva cu iarna grea.
    Cand sunt cu familia are grija sotia sa umple 1-2 bagaje de cala orice as face, deci in avion iau doar un rucsacel cu apa, snacksuri, carti si jucarii.

    Indecis. Tu ce zici?297
  10. Nu stiu ca eu nu zbor cu astea de saraci.

    Comentariu apreciat.828
  11. As da lege europeana ca orice zbor sa includa un bagaj de cala gratis. Si nu mai vii cu cacaturi mari in avion sa incurci si sa enervezi lumea.

    Indecis. Tu ce zici?2812
    • NOU
      #40

      Și să te ducă cineva in brațe de la boarding la scaunul din avion.

      Indecis. Tu ce zici?1618
    • Ulterior prețurile se vor dubla pt a acoperi costurile cu combustibilul și întreținerea avionului pentru ca efectiv toată lumea va veni cu genți de 20 de kile după ei. Nu știu dacă ești la curent sau nu, dar avioanele zboară, nu circulă pe sine. Greutatea e o chestie importantă.

      Indecis. Tu ce zici?1812
  12. Fara legatura cu bagajele in avion dar similar
    Zbor 29.06 Wizz Barcelona
    In avion eu eram rand 6. Pe randul 3-4, doua baragladine roame.
    Vine persoana care avea loc acolo, le arata beletu. Macar nu au facut scandal, dar faceau niste fete gen „hai maica ne scoli acuma”.
    Parca s-a dat dezlegare si indicatie, daca nu esti nesimtit traiesti degeaba

    Comentariu apreciat.408
    • In ultimele 10 zboruri cu wizz intotdeauna, dar intotdeauna era cel putin unu care se aseza pe alt loc ca poate nu vine nimeni si aici sta nevasta/prietena/varu/aici imi place mai mult. N-ar da niste bani in plus sa isi selecteze locurile.

      Comentariu apreciat.481
    • E la ordinea zilei. E sportul național al românilor.

      172
    • E plin, plin de dă p-afară, redditul americănesc de povești „nu am vrut să cedez cuiva care voia să stea cu soțul/copilul (destul de mare) locul meu rezervat cu x luni înainte și plătit suplimentar, ales special pt că mai mult loc la picioare/a geam/la culoar”.

      100
  13. Iti cumperi o vesta militara/tactica cu multe buzunare – in buzunarele alea intra aproape un troller. Asta am citit-o pe un site rusesc cu sfaturi de calatorie.

    Comentariu apreciat.785
  14. abuzurile merg în ambele sensuri. deși sunt deranjat de cetățenii cu 17 papornițe, consider că și companiile aeriene merită tot ce pățesc pentru că fac overbooking, profiling, cache uppricing, și toate tacticile lor murdare de a stoarce profit. așa că atunci când un avion e întârziat de baragladine, în sinea mea mă bucur, pentru că știu că fiecare minut în plus de staționare îi costă bani pe japițe.

    Comentariu apreciat.6112
    • Bani pe care or să-i recupereze de la tine la următoarele zboruri.

      Comentariu apreciat.526
    • Imi poți da exemplu de companie aeriană din Europa care face cache uppricing?

      622
    • @Flo
      wizz avea intr-o perioada. din cvasi motive m-am lalait cu o rezervare, mi-a dat niste timeout, cand m-am apucat din nou mi-a sarit pretul cu 50 de lei pe segment. de curiozitate am scos celalalt laptop sa fie totul fresh fresh, pretul vechi.
      intre timp n-am mai verificat, povestea e de acum vreo 2-3 ani

      Comentariu apreciat.512
    • Corect, companiile aeriene fac si ele kkturile lor. Pe langa cele amintite, faptul ca te pun sa platesti daca vrei sa selectionezi locul, chiar si in perioada de 24-48 ore de online check-in. Daca n-o faci, depinde cat de marlani sunt, unii te pun impreuna, altii random.

      Tigania cu bagajele tot de la ei a pornit, de la taxele mari (comparat cu pretul biletului). Erau celebre reclamele la Ryanair, cu 1 euro biletul dar apoi taxe de aeroport, de bagaj, de platit cu cardul (cu ce-ai vrea sa platesc?!) si ajungeai aproape la cat dadeai pe o cursa normala. Dar bonus, aterizezi la 100km de destinatie, uneori in alta tara :)) Inteleg marketing, ok, dar devine aberant.

      254
  15. Patit, zbor Iasi- Londra 5 iunie, Wizzair, bilet normal, troller normal zic eu pt o delegatie de 3 zile, nu l-au acceptat in cabina, 43 euro ca sa il ia la cala. La intoarcere, am modificat biletul si am dat trollerul direct la cala, 120 lei.

    915
    • Păi ok. Tu consideri normal pentru o delegație de 3zile. Dar se încadra în ce înseamnă bagaj de carabină? Că am impresia că nu.

      Am văzut să te oblige să îl pui la cală când estimează că va fi prea plin. Dar nu îți cer bani pentru asta. Îți cer doar când e considerabil mai mare decât dimensiunile de pe boarding pass.

      134
    • *bagaj de cabină.

      10
  16. PAti si eu, Zbor Ias-Londra inceput de iunie, troller pt 3 zile, bilet fara priority, am platit 43 euro ca sa mi-l ia la cala. La intoarcere am dat 120 lei (modificat biletul) si l-am trimis direct la cala. Anul trecut in aceeasi perioada am putut lua acelasi troller sus fara extra costuri, anul acesta nu.

    516
  17. Cat timp regulile nu-s fair si si aplicate, e care pe care si asa mi se pare normal.

    Cum naiba sa pui limita la bagajul de mana, ala de-l bagi sub scaun, de 3kg? Unele companii au limita la 8kg, Pegasus cel putin are limita la 3kg.

    Cum spanac sa vinzi bilete cu 40 de euro, dar sa ceri 20 de euro pe un bagaj de cala? E evident jecmaneala, ca toate celelalte „reguli” ale companiilor aeriene. Asa-mi iau doua bilete si al doilea pasager va fi de fapt un gentoi de 100kg care va sta langa mine pe scaun.

    Cand ma pui sa astept imbarcarea 30 de min in picioare pe o rampa (dupa ce au trecut toti pasagerii de checkin la poarta de imbarcare, nu ca m-as fi grabit eu si trebuia sa asteptam pe toata lumea), in asteptarea autobuzului care sa ma duca la avion, asta dupa ce am facut o ora pe drum pana la aeroport, am fost in aeroport cu 2 ore inainte de ora zborului si tu ma pui sa mai stau inca 30 de minute aiurea pe o rampa ca vitele?

    Cand eu platesc bagaj de mana de pus in dulapurile alea de sus si cand colo, toate cutiile alea sunt pline de toate cacaturile, cel mai probabil jumatate dintre ele ale pasagerilor care nu au platit pt asta si tot asa.

    Daca regulile sunt flexibile si jecmaneala e la ordinea zilei, atunci sa fie valabil pt toata lumea.

    65
  18. Daca pleci pt 3 zile n.ai nevoie decat de un bagaj mic de cabina! Vrei tot sifonierul ca stai 6 luni, le trimiti cu 1euro/kg cu microbuzul! Pleci in brazilia? Te duci in curul gol si.ti iei alte carpe de acolo cand ajungi! E mult mai ieftin decat sa le cari cu avionul!

    61
  19. @Vali: am si eu 2 întrebări (recunosc n-am apucat sa citesc toate comentariile):

    – de la ce companie provine captura de ecran?

    – concret, o data ce persoana respectiva se afla in avion (împreuna cu o suta / doua sute de alți pasageri) intr-un context de îmbarcare super rapid (daca e vorba de un low cost, au o rotație extrem de rapida, poate chiar o jumătate de ora) cum pot însoțitorii de zbor sa verifice cine ce fel de tichet are, care ii permite sau nu acces la compartimentul de deasupra?

    Mulțumesc!

    00
    • 2. cred că la imbarcare nu iti mai dă voie cu troller dacă nu ai plătit supliment. că nu poți ține trollerul în brațe.

      1. nu știu.

    • 2. Ok, am înțeles are sens, aia de la îmbarcare vor fi si mai stricți decât sunt acum. Care era totuși ideea mea (nu ca vreau sa fraudez, dar chiar am experiența spre 0 cu low cost, si n-am avut încotro, pana la sfârșitul anului ma paste un Wizz Air). Știu ca sunt ultra mega limitări, mărimea rucsacului respectiv greutatea (asa c-am renunțat sa-mi mai car laptopul, ca trebuie sa-i iau si suportul cu ventilator) ca sa evit orice surpriza. Dar o data ce sunt in avion, mai ales ca e iarna, o sa vina la mine cu o falca in cer si in pâmant: „sub scaunul din fata!” si geaca de iarna stai cu ea in brațe? Dar asa in principiu sunt absolut de acord c-au fost si sunt in continuare abuzuri, cele mai vizibile la Tarom, in orice direcție, sau orice zbor cu romani in direcția Romania (de unde interesul de-a te îmbarca printre primii ca sa poți sa-ti găsești loc deasupra locului tau) (NB. Niciodată, nici măcar o data n-am călătorit cu troller, întotdeauna cu un singur rucsăcel de spate, cântărit sa nu depășească greutatea maxima admisa, 10 kile când limita era 10, apoi 8 kile când limita a scăzut la 8).

      00
    • @Vali: cred c-am găsit răspunsul la întrebarea de unde provine captura de ecran; nu mi-ar fi trecut prin cap, pentru ca n-am folosit niciodată Google pentru a cauta zboruri, dar se pare ca e o opțiune introdusa de ceva vreme deja (2018), si poate sa existe nu neapărat pentru company low cost europene, ci mai ales americane (știu ca sunt, dar nu știu exact care-anume): https://frequentmiler.com/google-flights-improvement-filter-by-overhead-bin-access/

      10
  20. Acum cateva zile pe o insula din Grecia, trupa de romanasi ocupa n+2 sezlonguri pe o plaja cu umbrele & sezlonguri gratuite; mai uscau prosoape, costume de baie, spargeau o samanta la o sezatoare pe cele 2 luate in plus … chestii din astea traditionale. Peste cateva zile, pe o alta plaja (15-30 EUR perechea de sunbeds & umbrela), ghici cine statea claie peste gramada pe doar 2 sezlonguri …

    40
  21. O justificare pentru cei ce-și târăsc un mega-rucsac după ei în avion.

    Înainte de experiența cu Air France / aeroportul Charles de Gaulle mă purtam ca un cetățean civilizat, duceam pe avion o poșetuță aproape plic – încăpeau în ea acte, portofel, mobil, ir de buze și batiste de hârtie.
    Bagajul mare la cală. Mi se părea mai comod.
    Dar la Charles de Gaulle am stat de la 7 seara până a doua zi de dimineață. După bagaje. Până au avut ăia amabilitatea să ne informeze că nu au destui bagajiști. Și ne dau bagajele înapoi după două săptămâni.
    În condițiile astea nu a mai fost cine știe ce vacanță – am umblat să cumpăr haine de schimb, șampon, cremă de față și de mâini, încărcător de mobil. Și mi s-au cam gătat banii.
    Pentru o influenceriță sau pentru una dintre doamnele Tișe nu ar fi fost o catastrofă, dar pentru românul plătit cu salariu mediu …
    De atunci înghesui cât pot în rucsacul de avion, dacă e low-cost să fie low-cost. Și îl țin lângă mine.
    Teamă mi-e că se va transforma în ceva foarte contondent în caz de turbulențe, dar merg la risc.

    81

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube