Oportunităţile crizei #2

Mă bucur când văd că nu sunt singurul care vede oportunităţi pentru România din nefericirea altora:

România deocamdată are o poziţie avantajoasă, iar cu puţin leadership din partea autorităţilor ar putea chiar profita de pe urma crizei, cu precădere în privinţa producţiei de modele low-cost, un segment aflat în plin avânt în Europa. Acest segment a crescut de la 2%, cât era în 1990, la 20%, şi este în continuă creştere. Atragerea de producători premium ar trebui să fie următoarea mişcare, pentru a profita de pe urma celuilalt segment aflat pe creştere în Europa – de la 13% în 1990, segmentul a crescut la 16% şi înregistrează în continuare creşteri. (sursa)

Mai rămâne să găsim nişte politicieni care să înţeleagă că au mai mult de câştigat dacă nu cer şpagă de la Mercedes când aceştia vor să deschidă o fabrică în România, pentru că vor crea locuri de muncă şi bunăstare pentru comunitate, respectiv zeci de mii de voturi şi şpăgi de la oamenii din zonă.

Dar asta presupune o gândire pe termen lung. Şi noi nu suntem obişnuiţi cu asta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

11 comentarii

  1. @Probiu Totul se gandeste pe termen scurt. Pana ar face Mercedes fabrica, cine stie ce se mai intampla, altfel, spaga se primeste imediat. De la autorizatii la pornirea liniei de productie, trece mult timp.

    Si cu ce ii deranjeaza pe ei ca pleaca un mare investitor? Caracatita media ar spune imediat ca oricum vroiau sa-i exploateze pe harnicii muncitori romani, deci mai bine ca pleaca.

    00
  2. „Auuu iara ninge…” – ca in fiecare an prin surprindere cred ca spune tot…

    00
  3. am mai povestit chestia asta de cateva ori: seful meu (cetatean strain) m-a intrebat la un moment dat de ce nu se fac autostrazi in romania. I-am zis ca din cauza coruptiei. mi-a dat un raspuns care m-a pus pe ganduri: din contra, in tarile cele mai corupte se investeste enorm in infrastructura, tocmai pentru ca sa se fure enorm… daca in romania nu sunt autostrazi inseamna ca nu e chiar asa de corupta.
    am stat si m-am gandit mult pana mi-am dat seama unde e problema. coruptii nostri sunt mai prosti decat ai lor. se ocupa de mici ciupeli (vezi faza cu apostu de la cluj care taxa pepenarii cu 3000 de eur, cand el rula un buget anual de 250 mil euro).
    cum zicea si zoso> ne trebuie niste corupti mai de anvergura noua, romanilor.

    00
  4. @Probiu: Exact, iar mandatul de numai 4 ani sau mai puţin îi împiedică să beneficieze de investiţie, pornirea fabricii putând dura mai mult decât mandatul. Aşa că trebuie ars investitorul imediat ce-a intrat pe uşă, că vorba aia, ce-i în mână nu-i minciună.

    De Mercedes se spunea că va fi ultima mare investiţie a industriei auto din Europa în acest secol. Poate nu va fi chiar aşa, dar puţin probabil să prindem noi mare lucru… Mai ales cu circul din ultimele luni.

    00
  5. @zet>. eu nu cred ca asta e problema. problema la noi e ca sunt prea multi corupti, aflati in concurenta unii cu altii. stii experimentul cu crabii?

    00
  6. Pana si sistemul de mituire presupune o gandire pe termen lung :)

    00
  7. Ce leadership din partea statului frate. La gara cfr cluj, vorbiti cu oamenii de la cfr calatori, casierele, doamenele de la informatii… o sa aflati cum ia spaga seful de la calatori, Sofron si cum promoveaza oamenii…. Sefi de la stat sunt pe viata si au un sigur scop, spaga si atat. Nu se gandesc ca duc de rapa un sistem (mai mic sau mai mare).

    00
  8. Leadership din partea autoritatilor? Serios? Unde?

    00
  9. Tu nu gandesti in profunzime! Scoaterea oamenilor din saracie inseamna suicid politic!

    00
  10. Ce nemti sunt astia de la Mercedes ca nu dau spaga! Sau dau? Mai vedeti in ce tara nu au dat! Industrie auto in Europa? Piata asta e in cadere. Anul asta -13% si la fel inca vreo 2 ani va fi. Fabrici mari se inchid in Europa. Renault insusi e in criza, Dacia si guvernul francez ii da oxigen. Mercedes e sub BMW si Audi anul asta.
    Nokia cu ale ei lowcosturi e varza.
    Eu zic ca prima data ar trebui sa avem toate pamantyrile cultivate. Ar fi minim 1 milion de noi locuri de munca si am avea excedent bugetar. Dc mancarea e ieftina(nu trebuie sa ne comparam cu Germania) deja rezolvi o mare problema. Urmeaza resursele si abia apoi industria. Prioritati!

    00
  11. Criza ca si razboaiele sau orice alta nenorocire creaza oportunitati.Intrebarea mea e: PENTRU CINE ?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.