Oportunităţi nesperate pentru magazine de nişă

dolce-nera

Politica tâmpă a hypermarketurilor face ca unele produse să dispară de pe rafturi. Bomboanele Alpenliebe, berea Amstel sau Desperados, pufuleţii Gusto, curpapirul Volare… Zilele trecute, de pildă, nu am mai găsit cafea Segafredo. Testez periodic sortimente noi şi asta îmi cam plăcea. Aveau Jacobs şi DonCafe din plin, nişte Davidoff ascuns şi Lavazza.

Unde e oportunitatea

Fix aici. În tâmpenia lor, hypermarketurile scot de pe raft produse bune, dar un pic mai scumpe, lasând doar pe cele ieftine. E ca şi cum ai scoate Kentul şi ai lăsa doar Carpaţi, că ăla se vinde cel mai bine.

Bun. Dacă eu vreau totuşi să cumpăr produsul X sau Y, ce fac? Ei bine, caut un magazin care să aibă X sau Y. Magazin de cafea. Magazin de băuturi.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. Nu-i nimic pentru ca in cadrul supermarketului o sa deschia un magazin de specialitate unde o sa arda clientii la buzunare…

    00
  2. Te duci la Nic, pe Dorobanţi şi-l iei la supra-preţ. Pe de altă parte, trebuie să înţelegi şi logica lor. Dacă un hipermarket cumpără produse pe care nu le vinde, rămâne cu ele. Iar cum la alimente, nu se acceptă returul, au pierderi.

    00
  3. Politica tâmpă a hypermarketurilor fac – corect este „face”

    00
  4. Pufuletii Gusto nu vreau sa cred ca sunt pe cale de disparitie din hypermarket :(
    Si daca pana la urma asta ne-o fi norocu’ iti recomand cu caldura „VEVERITA POFTICIOASA” zoso. Nu au surprize dar sunt bunicei.

    00
  5. @haolica, in cazul asta ajustezi stocul.
    Eu mor de draci cind va ca dispar unele produse pe care le cumpar in mod regulat.
    Hirtia Volare chiar este una din astea :))
    Ciocolata Milka alba, clasica, e alta.
    Nu mai spun de razboiul odorizantelor de camera si consumabilele. Noroc ca se potrivesc sprayurile de la una la alta cu putin talent.

    00
  6. NOU
    #8

    Treaba sta-n felul urmator: hypermarket-urile nu scot de la vanzare produsele scumpe ci furnizorii raman fara marfa. Acestia importa foarte putina marfasi raman surprinsi cand raman fara marfa. Hypermarketurile fac plata catre furnizori la 60, respectiv 90 de zile si furnizorii nu mai au bani pentru a aduce alta marfa in loc pana nu-si recupereaza banii de la hyper. :) De-aia gasesti tu din paste-n craciun aceste produse pe raft.

    00
  7. N-au scăpat nici apa de gură, carnea de vită și unele sortimente de pastă de dinți…

    00
  8. aici e vorba de rapoarte si cifre. Cati consumatori cumpara produse mai scumpe in raport cu cei care cumpara produse cu preturi mici? mult prea putini ca sa faca diferenta si ca sa merite osteneala.

    00
  9. Cosmin incepuse sa zica ceva de cum e treaba cu relatia Hipermarket furnizor… da n-a termina…

    Faca e in felul urmator. Un produs are la raft un pret cu 40-50% sau mai mult fata de costul lui ( adus in supermarket). Probabil ca stiti, insa va mai zic eu odata, ca din cei 50% in plus fata de costul produsului, furnizorul ( care poate fi producator, importator etc) ia cam 10-15% max, restul ii revine supermarketului…
    In afara de asta, cum zicea si Cosmi, supermarketurile platesc la Pulivara… Nu se mai vb de 60 de zile de mult… Minimul este 90 de zile… sau chiar 120-150 de zile…

    Pe partea cealalta, un produs bun calitativ, are si costuri mai mari de productie etc. Prin urmare, si pretul la raft este considerabil mai mare…Numai ca supermarketurile pun presiune pe furnizori ca sa scada preturile ( eventual din marja lor de 10-15%) fara ca marginea supermarketului sa aiba de suferit…

    In atare conditii, la un moment dat, un furnizor se va gandi daca merita sa continue sau nu… De cele mai multe ori ( in ultimii ani) decide ca nu… Si daca aveti curiozitatea sa vizitati 2-3-4 supermaketuri diferite, o sa vedeti ca anumite produse nu se gasesc in toate, desi, interesul furnizorilor ar fi sa fie prezenti peste tot…

    00
  10. bre, daca nu se vinde in cantitati industriale, de ce plm sa le mai tinem? ocupa spatiu pretios, expira pe raft, se ciordesc. de ce sa-ti bati capul cu d-astea? da-i pulimii ce vrea… ieftin, redus, cantitate mare, dubla, tripla. nu conteaza ca mananci kkt, daca-l mananci ieftin. asta e treaba.

    it’s all about money. end.

    00
  11. La hypermarket e mai scump ca la chiosc in fata blocului. Cel putin in carrefour e japca pe fata, bataie de joc.

    00
  12. Cosmin Zodila a dat raspunsul corect

  13. ai gasit oprtunitatea…..apuca-te! mult succes!

    00
  14. Pentru doritori, Volare e mereu in Cora :D Cu piersicuta, trandafiras, nebunii :))

    00
  15. Venind vorba de pufuleti. Si eu iti recomand „Veverita pofticioasa”. Sunt mai buni ca Gusto.

    00
  16. Cafea Segadredo adevarata gasesti chiar in Brasov, baietii de acolo sunt distribuitori pe toata tara, segmentul HORECA. Daca ai nevoie de contact: pe mail.

    00
  17. Vrei pufuleti Gusto ? la mine sunt peste tot, un mail si iti trimit cate pungi vrei :)

    00
  18. Da… tot asa disparu si crema mascarpone pentru tiramisu. Am cautat doua zile in tot Clujul (a se citi Auchan, Carrefour, Kaufland, Profi, plus cateva magazine mici), dar degeaba.
    Oare chiar toata lumea a facut tiramisu?

    00
  19. mda. caut creioane colorate Herlitz, in 6 muchii. mina faina dom’le, nu se rupe cand le-ascuti.

    si nu mai gasesc de fro’ 3 luni.

    00
  20. NOU
    #22

    Totusi hipermarketurile ar trebui sa se ocupe sa existe produsele dorite de noi pe rafturi, nu doar ca sa faca pe plac clientilor, ci si pentru profit. Cand vinzi un produs mia scump e logic ca o sa castigi mai mult decat la vanzarea unora ieftine.

    00
  21. Whittard, parter Cocor, fa-ti un drum acolo, astept impresii de la pozitiv in sus.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.