Cum operează Uber în jurul legii

S-a dat o lege care aduce niște reglementări noi în domeniul transportului de persoane. Uber, printre cei vizați, au o replică foarte mișto:

noi suntem transport aerian de unicorni, nu ne încadrăm la așa ceva, legea asta nu e pentru noi, toți pasagerii să apeleze la noi.

Și să nu credeți că nu e un plan bine gândit. Ei știu prea bine că oamenii urăsc taximetriștii, că sunt jegoși și mizerabili și mașinile deplorabile, și vor să reziste niște luni ca să prindă pasagerii gustul, pentru ca apoi să pună presiune prin ei pe legislatori.

Asta e tot. Și sunt extrem de amuzanți când declară vrute și nevrute.


Voi știați că firmele de taximetrie sunt printre puținele care angajează constant foști pușcăriași?

1. acum se explică unele comportamente?
2. chiar vreți să lăsați astfel de oameni fără loc de muncă?

 

uber

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

76 comentarii

  1. Pana suna din nou telefonul, ala care l-a mai sunat pe Ponta si alta data si i-a zis sa se dea la o parte ca sa-i inhate Codruta pe pesedei si sa-i bage in sfarsit la bulau, dupa 25 de ani de furat. Acum o sa-i zica sa lase fratele american sa faca un ban cinstit cu UBER-ul, ca altfel ne lasa pe mana lui Rogozin.

    Si da, taximetristii sunt jegosi, ca mai toti prestatorii de servicii si vanzatorii de diverse din tara asta. La noi totul e mai prost, mai jegos si costa cat nu face. Tot. De-aia acolo unde nu se mai vede natura, tara arata ca un mare cacat.

    00
    • Dar de ce nu pleci tu, Tibi dragă, din „ţara asta” ?

      00
    • Cine e Tibi?

      00
    • @Leo: nu stiu cine e Tibi, dar ar face bine sa plece cat mai repede, pana nu se supara mai tare MM.

      00
    • Am mai zis, cel mai tare mă supără când aud expresia „țara asta”. De ce nu putem spune ” țara mea” sau „țara noastră” ? De ce trebuie să ne distanțăm mereu de România ? Adevărul e că ești dispus să renunți mai ușor la ceva ce urăști. I guess.

      00
    • Adica daca spui „tara asta” e un fel de jignire sau cum? Nu de alta, dar vad niste contradictii logice in postarile tale, MM. Dar poate nu le percep eu corect.

      00
    • Nu văd să mă fi contrazis pe undeva. La reply #1am pus expresia între ghilimele. Probabil la tine pe nokia 3310 apar de forma □ și atunci iți înțeleg confuzia. Ca să răspund la întrebare, da. Mi se pare că sună jignitor. Cum suna mai bine ? În familia mea sunt mulți copii sau în familia asta (referindu-mă tot la familia mea) sunt mulți copii. Ceva de genu

      00
    • @MM, ți-am dat plus pentru că toată lumea ține minte din clipul ăla doar „maxim șasă cai”. Câțiva văd că am rămas și cu „dar noi nu furăm, Tibi dragă”.

      00
  2. Eh, problema e cand o sa o ia peste bot de la politisti / taximetristi / etc, ca si taximetristii aia dau mita undeva sa poata opera cu licente false, si soferii de Uber sunt baieti linistiti, nu d-aia cu bata de baseball sub scaun.

    00
  3. Si totusi vor da faliment in RO. Poate nu in X luni, dar cert in X+1. Pentru ca au muscat din felia Pelicanul si nu din felia Black Cab. Iar Black Cab i-au jucat strategic cu noul sistem de parteneri.

    00
    • Ofica-i mare la tine acolo, nu?

      00
    • oftica pentru?

    • Uber este evaluat la peste 50 miliarde de USD. Ca si putere financiara, e clar cine va da faliment inainte. In plus, mai multa concurenta e intotdeauna un lucru bun, si eu personal m-am saturat de concurenta pe preturi, hai sa ne diferentiem si prin calitatea serviciilor, zic. Si Uber fix asta face!

      00
  4. Nu inteleg de ce exista aceasta tendinta cum ca uber sunt foarte faini dar in Romania autoritatile ii pun la zid. E ceva marketing behind sau pur si simplu cineva fura curent? Gen uber cauta sa se victimizeze/autoritatile chiar au dreptate?

    00
    • E cu dus si intors. Pe mine ma sperie mai mult un sofer neprofesionit decat un taximetrist meltean.

    • tu ne sperii pe noi ca sofer

      00
    • Iti recomand o tura cu un taxi prin bucuresti, preferabil pelicanul…atunci vei intelege fenomenul.

      00
    • deci ii urasca sincer pe toti Peliplanii care actioneaza in Bucuresti ilegal si restul lor de fratiori galbeni de suferinta, sunt cele mai jegoase fiinte posibile…
      Am mers cu uber de mia multe ori, e o alternativa decenta de aia militez pt asta…

      00
  5. Daca toti soferii isi vor plati impozitul de 16% si daca soferii isi vor lua si un atestat de sofer profesionist, ar fi perfect legal.

    00
    • Si da si nu.
      Ma gandesc ca e o logica in a avea un numar limitat de taximetristi in fiecare oras.
      Altfel nu era o problema sa dea in loc de 1000 de licente 10 mii sau 100 mii.

      Apoi e si partea morala.
      Uber nu plateste taxe in romania, macar lukoil la cata evaziune face (de 10 ani ei n-au platit impozit pe profit) aici mai plateste o secretara, un sofer, una alta.

      Uber si modelul „sharing economy” platesc 0 (zero) taxe in tara pe care o paraziteaza.
      Iar eu ca cetatean n-am nici cel mai mic motiv de a convietui in liniste cu un parazit. Taxele sunt coloana vertebrala a unui stat modern.

      00
    • nene cosmin, tu ești un parazit, dacă te aștepți să trăiești din taxele altora și nu din munca ta. și dincolo de asta, oricât de ciudat ți s-ar părea, uber este mai bun pentru economie ca lukoil, în primul rând că asigură un nivel de trai rezonabil unor oameni și oferă servicii de calitate, nu minte asupra intențiilor sale, nu primește active publice în schimbul unor promisiuni neonorate și nu falsifică bilanțuri. și nu în ultimul rând, o societate e construită de munca oamenilor nu din poverile puse asupra lor, mai ales de politicieni măreți precum cei români.

      00
    • @berenger nu prea înțelegi lumea în care viețuiești.
      Nu e vina ta ca nu înțelegi lumea ci a sistemului de învățământ bolșevic.
      95% din elevii români „invata” elemente de matematica pe care nu le vor folosi niciodată, însă nu exista un manual sa le explice ce inseamna un stat. Ce drepturi și ce obligații ai ca cetățean al statului.
      Nu mai zic se cultura hoției „eu vs stat”

      00
    • bai @Cosmin – pe asta cu ce inseamna un stat ai plesnit-o rau de tot.. omul iti vorbeste din punct de vedere economic ori tu nu poti intelege ca statul e cel mai prost administrator al banilor si un sistem eficient pentru toata lumea ar fi ca statul sa nu mai fie implicat economic in nimic; dar mna, parerea ta e sustinuta de multi altii care au impresia ca e misto sa cotizam toti, in conditia in care avem niste oameni care ne conduc…foarte faini si dedicati acestei natzii…. meh…sunt eu meltean :)

      00
    • Corect, ar fi buna o educatie de tip civic de care spune @Cosmin.

      Poate invata si tinerii despre democratie participativa, activism, nesupunere civica.

      Pentru ca, asa cum spune berenger, o societate e construită de munca oamenilor si acumulare de capital nu din poverile puse asupra lor de stat.

      00
    • nene cosmin, o regulă de bun simț spune să aduci argumente în spatele afirmațiilor tale. eu am explicat de ce tu ești un parazit. tu fabulezi când spui că nu înțeleg lumea în care trăiesc. văd că vorbești de drepturi. numește, te rog, ultima carte sau articol științific despre teoria drepturilor pe care ai citit-o. sau una despre rolul statului în economie…

      00
    • @Cosmin care crezi ca ar fi logica sa dai un numar limitat de licente? Eu nu gasesc nici o logica.. decat sa faca unii pu… burta mare. Ai incercat vreodata sa gasesti un taxi in perioadele de varf? Sambete.. sarbatori.. etc. In afara de asta, orice limitare de genul asta omoara concurente, in avantajul unora si in dezavantajul nostru, al tuturor.

      00
    • @berenger – stai jos. nu ma astept sa traiesc din taxele altora, dar sunt servicii pentru care nimeni nu poate plati singur – daca ai nevoie de o operatie de cancer costul e de sute de mii de eur, fara asigurari mori. Asigurarile functioneaza exclusiv daca e o baza larga de asigurati, dintre care doar putini sa aiba nevoie de operatie, ca sa aiba si ei de unde strange bani. Asigurarile voluntare nu ar asigura baza asta larga, de unde si nevoia de taxe. La fel armata, politie, pompieri etc.

      Ai inteles? Mai explic, eventual cu ajutorul unui desen?

      00
    • jordan, cum te simți în pielea unicului care înțelege ceva? pot să te ating?
      în rest, dincolo de autosuficiența ta și de faptul că n-ai înțeles despre ce se discută, spune-mi, te rog, pentru un stat ce trăiește din taxe și asigură anumite servicii din aceste taxe, ce e mai bun: un furnizor de servicii absolut normale (car sharing, în cazul de față, nu droguri, crime etc.) ce-și asigură traiul independent sau un fost furnizor de servicii (acum interzise) ce va apela la ajutorul asistențial al statului? subliniez, simt nevoia, special pentru tine, vorbesc din punctul de vedere al interesului statului, nu al individului.

      00
    • avem aici, deasupra comentariului meu, exemple de oameni care cer să fie respectați și să beneficieze de servicii de calitate, dar care nu reușesc să poarte o discuție în contradictoriu fără să se jignească reciproc!

      00
    • jordan: vorbesti de cancer dar habar n-ai ca majoritatea bolnavilor de aceasta boala isi vand casele etc ca sa se poata trata, neavand niciun ajutor din partea statului.

      00
    • @Jordan
      aspectele astea nu le poti explica in cateva comentarii pe un blog.
      pana la urma tine de educatie.

      eu am crescut intr-o comunitate cu foarte multi romi, iar unu lucru pentru care ii admir, e ca au un spirit intreprinzator nativ genial.
      poate ca nu stie sa citeasca prea bine, insa iti va organiza o afacere de zici ca nu e adevarat.

      problema lor e ca nu se vad parte din societate.
      de aici si problemele cu evaziunea si alte infractiuni.

      aceasi problema o vad si la colegul de mai sus, el nu se vede parte din societate.
      are atitudinea aia „eu vs stat”, mostenita din comunism cand toata lumea fura statul mai rau de cum o fac astia acum

      totul se reduce la educatie.

      00
  6. Treaba e subiectiva. Personal inclin spre acelasi lucru dar am senzatia ca astia de la Uber traiesc cu impresia ca au 2 randuri de oua iar niste hipstereala i-ar putea ajuta sa isi atinga goal-ul.
    Nu zic ca ce faci ei ar fi rau sau unprofessional dar la mijloc mai exista si niste legi, care bune sau rele trebuie respectate pana la noi ordine.

    Pana la urma conteaza calitatea si ceea ce oferi efectiv. Ca daca e sa ne axam doar pe cool sau trendy as zice ca ne mint singuri.

    00
    • greu la deal..

      00
    • mai corect era sa faca o lege care sa reglementeze ridesharingul in romania, legea asta e facuta in stilul romanesc…. facuta la comanda de firmele mari de taxi

      00
    • Nu, mai corect ar fi sa se reglementeze situatia firmelor de taxi, care sa nu mai poata avea coji de masini de 20 de ani cu 800k km la bord sau soferi nesimtiti imbracati in maieu cu gaurele. Sau masini fara aer conditionat etc. Povestea cu Uber vine, de fapt, pe o nesimtire actuala in domeniul taximetriei de la noi. Intr-acolo ar trebui sa fie indreptate presiunile „societatii civile”, nu spre acceptarea unei activitati ilegale.

      00
    • Exact, conteaza calitatea si ce oferi. Si tot ce ofera taximetria ‘clasica’ e o posibila experienta mai mare in sofat, dar sincer de cand cu scandalul atestatelor cumparate la Cluj de acum ceva vreme, e doar o joaca de probabilitati.

      In rest, masini fara revizie tehnica cu duiumul, puturoase, etc. Sunt si companii (a se citi dispecerate, ca la noi nu e ca la altii cu companiile de taxi) care impun niste standarde la colaborare (gen Clima din Cluj) sau cei care colaboreaza cu aplicatii gen Star care trebuie sa dea WiFi liber cand au client in masina.

      Insa sa punem problema si altfel: ne plangem de servicii, dar ce alternative avem? Taxi-urile pe care legea incearca sa le protejeze sunt oricum cartelizate pe orase, nu prea sunt chestii care sa le diferentieze.

      Eu unul as vrea sa vad chestii gen plata cu cardul sau direct printr-un app, macar.

      00
    • in contextul asta, legile is de doi lei ca ori is proaste, ori nu se respecta, ori sunt atat de proaste incat nu pot fi respectate. cel mai simplu e sa lasi comerciantii sa se omoare in piata: cerere vs oferta. incet incet, omul care vrea calitate, se indreapta catre calitate si renunta la low services, care intr-un final vor muri incet incet…. economy 1 0 1 ? meh..lasa ca e bine cand isi baga statul coada… ca doar n-avem alte probleme mai importante

      00
    • @Mihai „coji de masini de 20 de ani”
      De ce vorbesti fara sa ai habar? Nu exista taxiuri mai vechi de 10 ani in Romania.

      00
    • @PO

      Sa traiesti boss, incearca urmatorul experiment: maps, street view in fata garilor celor mai mare orase din RO+ Buc. Hai sa nu ne kkm pe noi aiurea.

      00
  7. Am mers cu uber de cateva ori si am vorbit cu soferii. Desi sunt neprofesionisti, ca sa fi acceptat ca sofer la ei trebuie sa ai cazierul auto destul de curat (asta inseamna fara trecut pe rosu / amenzi pentru viteza cu mult peste limita legala). Nu am auzit de astfel de cerinte la taximetristi, poate ma insel si vorbesc aiurea.

    In secunda in care un sofer uber ramane fara ITP/RCA masina este scoasa din sistem si adaugata din nou abia cand soferul uploadeaza o copie a noii asigurari / talonului. Cam cati taximetristi circula fara ITP/RCA? Putini, poate, dar sigur sunt cativa. La uber exista garantia ca toti soferii sunt cu actele astea in regula in momentul in care te sui in masina.

    Si, din punctul meu, cel mai important: la taxi nu poti oferi feedback (ma refer in general, lasand la o parte aplicatiile mobile gen cleverTaxi). Pe un sofer uber il ustura un feedback de 3*, in timp ce pe Gogu, in taxi-ul lui imputit, il doare la banana ca i-ai facut plangere la dispecerat.

    Sigur, nu spun ca uber este un serviciu perfect sigur, dar este al naibii de bun in comparatie cu firmele de taxi.

    00
    • Asta cu cazierul auto e interesanta. De unde si cum ti-l verifica?

      00
    • Se scoate cazier auto ( nu judiciar ) de la politie, toate amenzile pe 5 ani se vad acolo, daca ai suspendari de permis , accidente, treceri pe rosu nu esti primit . Dar tu vrei sa scrie cineva despre asta? Nu cred ca sunt 10 % taximetristi curati , acum cam 40 % din firmele de taxi nu au licente valabile, le-au decojit de pe usi, dar circula fara probleme… tara arde…

      00
    • Il aduci tu cand vrei sa te inscrii ca si sofer

      00
    • Din cate am inteles (de la 2 soferi), in momentul in care aplici sa fii sofer la ei trebuie sa mergi cu cazierul auto si cu cel judiciar

      00
  8. 2 cu „profesionistii” de care tot amintiti aici:

    1. Venit seara de la aeroport. Profesionistul a ras rosu plin la piata presei si mi-am vazut stramosii pret de cateva secunde pe o bara fata de toyota rav 4. Eu in stanga spate.
    2.”samy naceri” cu logan cr**taxi 110 prin otopeni, 130 pe pod la ikeea. 80 pe magheru cu slalom fara nici un stres pana la unirii. Seara la 8.30.

    Nu are nici cea mai mica legatura cu atestatul. Aia e o hartie si se pare ca aproape oricine il poate obtine. Calitatea unui serviciu gen uber, taxi…oferit va fi dat de componenta umana.
    Le doresc sa intre in legalitate si sa atraga doar oamenii potriviti. La taxi sperante mari nu mai trag. Prea multe personaje dubioase si prea putini taximetristi. cine va oferi servicii mai bune si peste un an? Nu sunt fanul nimanui. Ca si potential client imi doresc o piata concurentiala. Avem taxi…black cab…uber. Incepe sa se lege ceva.

    00
  9. Deocamdata, cu bune, cu rele, in Timisoara a demarat sistemul de bike sharing si e gratuit (cel putin o vreme), care e integrat in sistemul de transport public. Iei bicicleta din statie si poti merge cu ea timp de o ora prin oras, dupa care o lasi in alta statie. Ma pis si pe uber si pe taximetristi. Si pe ambuteiajele din oras, cu toate pasajele si proiectele de infrastructura. La aglomeratiile din oras de la orele de varf prefer oricand sa nu urc intr-o masina.

    00
    • Sigur ca e mai ok, dar fa asta si la 40 de grade cand trebuie sa ajungi la o intalnire. Asa-i ca nu-i ok sa ajungi transpirat ca porcu’ ?

      00
    • @Ovidiu, sigur ca nu e ok sa ajungi transpirat ca porcu la o intalnire, dar nu toti angajatii dintr-un oras au nevoie sa ajunga la intalniri in cadrul serviciului (da, vorbesc de serviciu, pentru ca asta genereaza trafic intens). E suficient ca doar o parte sa nu foloseasca masina ci un alt mijloc mai economic/eficient si ambuteiajele se vor reduce. Dar unii prefera sa stea in masina si sa se tarasca din semafor in semafor, asta e, fiecare cu placerile lui.

      00
  10. Am mers cam de 5 ori cu uber pana acum, practic de cand s-au lansat nu am mai luat taxi. Masinile sunt foarte curate si nu put (ca e logan, ca e laguna nou cu piele si automata), soferi decenti, nu fumeaza si isi vad de treaba.
    De 5 ani de cand locuiesc in bucuresti, mersul cu taxi a fost pentru mine cel mai neplacut pe care il puteam face iar uber deocamdata e cu mult peste. Sincer putin imi pasa exact in ce cadru opereaza :)

    00
  11. Drogatii, parnaiasii, traficantii de droguri, pestii, ciorile o sa mearga tot cu parnaiasi de-ai lor, deci clientela pelicanului va ramane neatinsa.

    00
  12. Cel mai mult imi place la Uber faptul ca nu trebuie sa am cash la mine. Nu stau sa ma tiganesc cu ala pt 1-2 lei. Nu ma trimite sa „schimb” la chioscul din colt. Nu se uita urat la mine ca l-am chemat pentru o cursa de 8 lei. Altfel masini curate, soferi ok. Ba chiar am avut ocazia sa merg cu soferi care sunt politisti de meserie. Deci daca lumea e multumita nu vad de ce sa fie inchisi.
    Sper doar sa nu se intample vreo nenorocire(crima, viol, accident cu morti) cu una dintre masinile lor ca sigur iese un scandal mai mare decat casa poporului.

    00
    • Sa vezi ce o sa te tiganesti in caz ca face soferul Uber accident si iti rupe picioarele. :)
      Soferii lor nu au licente de transport persoane, prin urmare nu vei vedea nici un ban de la asigurator in caz de ceva.
      Succes la hipstareala!

      Pentru noi astia care nu sunt hipstari, exista Black Cab si taxi-urile normale. Atata timp cat ignori Pelicanul si Leone, eventual si Speed, si faci comanda la telefon/in aplicatie, totul va fi ok. Rar mi s-a intamplat ceva naspa (gen sa fie soferul jegos sau sa fumeze fara sa imi ceara voie), poate in nici 5% din cazuri si foloseam taxiul de cel putin 70-80 ori de luna.

      00
    • Nu inteleg de ce nu as vedea bani de la asigurator. Tu nu te urci cu prieteni in masina? Daca se intampla vreo duda nu mai esti asigurat sau ei, daca urca cu tine, nu mai sunt asigurati? Nu inteleg ce da in plus o licenta transport persoane la categoria B. In afara ca este o chestie de control pentru a limita numarul de transportatori pe bani. Ce skilluri nemaipomenite garanteza tidula aia?

      00
    • pai da. cand face taximetristul accident cu tine – muult mai probabil statistic – primesti automat casa in maldive si maseuze exotice.

      Po, ia zi, bagi maimuta? stai la ciupeala la gara?

      00
    • @Po – lege in cauza interzice si blackcab, u kno?

      00
  13. în Franta e aproape imposibil sa mai interzica, s-a extins fenomenul prea mult si sunt prea multi soferi. (si da, nu se compara cu taximetristii, toti sunt în costum, masini dragute, ai si o apa gratis în masina etc )

    în schimb, au reglementat cursele de genul un sofer are o cursa, pentru a o începe pe a doua în baza unei comenzi trebuie sa plece de la sediu si nu din punctul de unde a lasat persoana respectiva sau din orice statie taxi. toate astea pentru a îi descuraja si a marii timpul de asteptare pentru pasageri în asa fel încât sa privilegieze taxiul.

    00
  14. Cu riscul de a mai lua 20 de negative eu vad lucrurile asa. Legea e lege pentru toata lumea. Iar atata timp cat taximetriștii platesc licente deloc ieftine (emise in numar limitat, si teoretic in niste conditii stricte gen verificare ITP la 6 luni, atestate samd) iar Uber nu o face nu cred ca avem ce discuta. Uber sa plateasca taxe ca restul lumii si apoi discutam.

    Deasemenea taximetristul ca persoana fizica contribuie cu 60% din salariu la bugetul de stat si al asigurarilor sociale cu CAS, CASS samd. Soferul Uber nu o face in ciuda articolului 2.1 din codul Fiscal si deja prin afara discutia asta capata amploare.

    Eu vad lucrurile asa. Fie platim toti taxe si avem sarcini fiscale egale, fie nu platim niciunul. E imoral ca doar un segment sa plateasca taxe. Dacă patiserul le plateste sa le plateasca si macelarul.

    00
  15. Iar calitatea nu e un subiect in discutie. Si daca ma plimba cu 2 blonde si 7 sticle de sampanie, asta nu stinge cumva obligatia entității de plati același plafon de taxe. Discutam poate de lucruri care se pot interpreta de unii jucatori ca si concurenta neloiala si nu e tocmai frumos.

    00
  16. NOU
    #59

    ce nu prea inteleg eu, cum o sa ii prinda pe uber-istii „ilegali” ?
    o sa opreasca orice masina cu 1 tip la volan si 1 in spate si o sa ii intrebe frumos daca nu sunt uber ca sa ii amendeze?

    00
    • faci comandă prin aplicație?

    • NOU
      #61

      ok, si te prinde politzaiu si iti face amenda. ce altceva poa’ sa iti faca si de cate ori?

      00
    • Tot de la un sofer stiu urmatoarea chestie: in momentul in care apare o problema cu politia / alti taximestristi, au avocati la dispozitie non stop, uber avand contract cu o firma importanta de avocatura. Ciocu’ mic, suna avocatul, vine si rezolva problema.

      00
    • Simplu de tot. Dupa datele de la procesatorul de plata. Spoiler alert – fac deja asta in unele nise.

      00
  17. Eram fan Uber cand a aparut. Am zis ca in sfarsit scapam de jegosii de taximetristi.
    Acum m-am razgandit, pentru ca mi-am pus cateva semne de intrebare.

    In primul rand, Uber nu plateste taxe. Soferii n-au contract de munca, sunt voluntari. Asta inseamna ca nu au vechime in munca, nu au concedii de odihna, nu contribuie la CASS, nu vor primi pensie pe munca prestata la Uber.
    Doi la mana, soferii ar trebui sa declare profitul ca sa plateasca impozitul. Cati dintre ei credeti ca se vor inghesui sa declare veniturile reale?

    Nu in ultimul rand, soferii de la Uber, fara sa isi dea seama initial(dar majoritatea constientizeaza pe parcurs) se fac SCLAVI la Uber, in conditiile in care trebuie sa ai masina destul de noua, sa o mentii mereu curata(interior+exterior), piesele nu poti sa le inlocuiesti si sa scazi contravaloarea lor ca nu esti PFA, asa ca suporti integral pretul lor.

    Castigi 1.49 lei pe Km, Uber isi opreste 20%, ramai cu 1.19 lei pe Km. Din cate am inteles n-ai voie cu GPL deci combustibilul ajunge sa te coste minim 0.35 lei pe km, mai ramai cu profit 0.85 lei pe km, in cel mai bun caz(masina diesel care iti consuma 6% in oras).

    Din banii astia scadeti: spalatorie o data pe saptamana – 15 lei, revizia la fiecare 15.000 km – 250 lei lei minim, cauciucuri schimbate la 60.000 km(in ideea ca le iei noi si nu resapate sau sh-uri) – minim 800 lei daca ai alta masina in afara de Logan.
    Tineti cont si de faptul ca poti primi comanda la 8 km de locul unde te aflii, deci mergi 8 KM „pe degeaba”, iar apoi daca pasagerul vrea in vreun colt al Bucurestiului de unde te intorci tot „pe degeaba”, faci poate si 20 km gratis ca sa-l plimbi pe respectivul 2-3 km. Frumos, nu? Pt. ca Uber TE OBLIGA sa iei cursa, daca esti cel mai apropiat sofer(chiar daca aproape inseamna de fapt 10 km). Altfel pierzi asa zisele bonusuri de rahat ale lor.
    Daca faci un accident si e vina ta, nu stiu daca asigurarea plateste despagubirile pasagerilor, in conditiile in care cam incalci legea. La fel, reparatia masinii nu o poti deconta, ca nu esti PFA.
    Adaugati uzura masinii , pretul pieselor pe care ti le distrugi pe drumurile din bucuresti, bucse, amortizoare, casete de directie, ambreiaje samd…

    Cam la 1.000 km parcursi, in cel mai bun caz ai profit ~150 lei.
    „Merita” sa fii sofer Uber, nu?

    Taximetristilor le convine, ei au cazane de Logan cu GPL, isi fac reviziile extrem de rar si cu piese made in China, unde pot, isi carpesc masinile, le repara la coltul blocului, samd.
    Tu ai face asa ceva cu masina personala?

    Cam cati ani lucrezi la Uber ca-ti recuperezi investitia initiala pe un Opel Corsa, de ex? Dar ca sa iesi ulterior pe profit?

    00
  18. Șoferii UBER încalcă legile statului și nu plătesc impozite. Taximetriștii de la Pelicanul au licențe, au asigurări de persoane și mai plătesc și taxe, accize în România. Deci cine e țiganul hoț până la urmă?!

    Activitatea șoferilor Uber poate fi rapid depistată urmărind tranzacțiile bancare de la Uber SUA către contul lor. ANAF va calcula taxele aferente privind veniturile obținute ilegal iar Poliția va verifica dacă s-a respectat legea Legea nr. 38/2003.

    Alte impresii personale de hipster care fentează legea sunt nerelevante.

    00
  19. Eu nu inteleg ce tot aveti cu pelicanul. Sunt mult mai ok decat as, speed sau leone. Faptul ca au foarte multe masini si tot felul de soferi, ne face sa generalizam. In 90% din cazurile in care am fost cu ei(la comanda, normal), au fost baieti de treaba.

    00
  20. Taximetristii de bine de rau au o licenta, o acreditare ceva. Soferii din UBER cum sunt alesi? Este necesara o cerere simpla ca sa intri in sistem?
    Si apropo, ce garantie aveti ca soferii din UBER nu sunt melteni?

    00
    • In primul rand se cere cazierul auto si cel judiciar la intrarea in sistem. Cu putin efort poti gasi lista completa de acte necesare.

      Daca media notelor primte scade sub un anumit scor, soferii sunt invitati sa paraseasca incinta.

      00
  21. Eu n-am incredere sa ma urc la un individ in masina, doar pentru ca e el inregistrat acolo in aplicatie, fara sa fie avizat si de stat pentru ceea ce face. Asa ca prefer taxi.

    00
    • Esti naiva, licenta e obtinuta de obicei de companiile de taxi, care dispun apoi sublicentierea catre soferi. Chiar si cei care obtin licenta in mod direct nu trebuie sa indeplineasca macar vreun criteriu psihologic.
      Mie imi place Uber din diverse considerente practice; nu-mi place politica lor de expansiune, sunt prea agresivi si peste tot incearca sa eludeze legea, am citit comunicatul pe care l-au trimis soferilor, merg pana in panzele albe cu conceptul lor de ‘ride-sharing’, ca ei conecteaza niste oameni, domle, nu intermediaza transportul.

      00
  22. voi știați că firmele de taximetrie sunt printre puținele care angajează constant foști pușcăriași?
    1. acum se explică unele comportamente?
    2. chiar vreți să lăsați astfel de oameni fără loc de muncă?

  23. incetati in plm sa driblati legea cu „car sharing” si alte denumiri de lemn. ma duci la destinatia MEA faci taximetrie.

    00
  24. basescu e de vina :D….

    00
  25. Ştiu că pare invers, dar taximetriştii au pierdut deja. Cei peste 45 de ani ar trebui să-şi bibilească maşinile, garderoba şi cazierul auto şi să se pregătească să devină şoferi Uber. Cei sub 45 de ani ar trebui să învețe altă meserie, că asta de şofer va fi preluată de IA în 10-15 ani şi nu vor prinde pensia la volan.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.