Online: o oportunitate pierdută – plata facturilor

În afară de ridicarea gunoiului, toate celelalte 4 utilități (gaz, apă, curent și internet) le plătesc online. Fiecare necesită un cont separat (trăiască LastPass), fiecare are alt sistem, fiecare nu permite băgarea în bookmark a listei de facturi.

E o ocazie pierdută.

Știu că sunt tentative de la bănci și operatori telecom pentru a face asta, dar operațiunile sunt greoaie și sinistre și ei sunt oarecum partizani.

Cum ar fi să existe o aplicație de smartphone, că doar de aia avem 8 milioane de smartphones în România, care să rezolve această problemă?

Să poți crea un cont, să poți salva un card, să te anunțe când trebuie să trimiți indexul, să te anunțe când s-a emis factura. Da, știu, procedurile de înscriere ar fi greoaie, dar le faci o singură dată la 5 sau 10 ani, nu le faci zilnic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

68 comentarii

  1. Si apoi afli ca banii s-au dus in contul lui ghitza …hohoho

    00
  2. Aplicația Netopia Mobilpay face asta. Încă nu au utilitățile dar au operatori.

    00
  3. Nu exista piață pt așa ceva, in realitatea majoritatea utilizării cardului este la ATM unde se scoate cache-ul….. suntem în urmă rău, motivații multe, evaziune, prostie etc etc

    00
    • Prost. Cunosti prost. In germania, miezu la occident, cash-ul e pe val. Asa ca stfu daca tot nu stiti si sunteti cu digitalul in gura fara rost.

      00
    • Germania nu cred că e cel mai bun exemplu:acolo nu se accepta carduri de credit ci doar de debit (maestro & Co) și cash asta fiindcă e alta mentalitate (omul e mai econom).

      P.S. Oare de ce nu își țin mașinile luate de noi și le tot vând după 3-5 ani?

      00
    • pentru că atunci expiră leasingul. ei dau mașina veche ca avans și iau in leasing alta nouă.

    • @Lau: se zice cash, nu cache.

      @Eder: nemtii sunt paranoici cu privacy, d-asta nu platesc cu cardul, nu folosesc Facebook sau folosesc f putin si fara a da numele real si complet, d-asta Google Street View acopera mult mai putine strazi ca in alte tari.

      00
    • NOU
      #8

      Nu știu de ce au dat “-” așa multi, că asta e adevărul, românii folosesc cardul pentru a scoate banii “cache” de la bancomat și cel mult să facă niște cumpărături, de online le e foarte frica

      00
  4. Poti face asta prin Homebank-ul de la ING. Pui niste date de la fiecare operator in parte, iar cand iti vine factura isi iau banii automat. Si nu-ti trebuie cont nicaieri altundeva.

    00
    • Și la Raiffeisen, de ani de zile. Există si apă caldă.

      00
    • Majoritatea bancilor au asta, se cheama direct debit. La BT acum 5 ani era ca tu setai suma lunara, acum s-au trezit si orice factura emisa pe un numar de utlizator/contract/whatever la un furnizor se debiteaza automat.

      Chestiile cu notifcare pt index, etc, nu prea merg ca nu dau acces furnizorii. Daca ar avea un API, ceva civilizat, s-ar putea. Electrica te notifica cand trebuie sa trimiti, dar pe mail si ca mesaj in cont.

      00
    • Și la BT au plata automata. Doar ca pt. Inițiere trebuie sa faci o cerere scrisa, apoi se plătesc automat. Și te anunță prin SMS în ziua plății sa ai bani în cont. La ING nici măcar cerere nu se face, totul e din e-banking.
      Legat de index, eu mi-am pus eveniment în calendar sa mă anunțe și, evident, LastPass 🙂

      00
    • In 2003 aveau Direct debit la Astral (isi mai aminteste cineva de ei?). A venit UPC si a scos tot ce era mai de Doamne-ajuta pe acolo.

      00
  5. NOU
    #14

    Mobilpay wallet
    Din nefericire ne lovim de furnizorii de utilități care nu doresc sa dea acces la serviciile lor considerând, citez, ca o aplicatie universala le va canibaliza oe a lor. Nu ne lasam. Deocamdată avem opratorii de telefonie mobila. Pentru restul, lucram sa ii aducem.
    Deocamdată suntem singurii care facem asta,nu suntem perfecți,mai avem mukt de lucru,dar este un început. Mulțumesc anticipat pentru feedback. De orice fel.

    00
  6. Post read by Siveco 🙂

    00
  7. Munca ar fi titanica si in final problemele ar veni de la terti… de asta nu s-a facut deja aceasta chestie, pentru ca orice problema intampinata la terti ar pica pe aplicatie si nu i-ar da credibilitate. Astea sunt doar cateva motive marunte zic. PS: Sa nu uitam ca romanul, inca merge in prima zi cand ia salariul si il scoate tot din bancomat.

    00
  8. Primul lucru de făcut: simplificarea și standardizarea facturilor. Cont IBAN, număr de referință, barcode. La subsolul paginii. Pe toate. Detaliile, unde vrea firmă și în ce culoare îi place. Dar cele trei informați minim necesare, la baza. A, și data scadenței.

    00
  9. “unele banci fac treaba asta (ing de exemplu), dar tot trebuie sa stii cat ai de plata.”
    Nu trebuie sa stii nimic, trebuie doar sa ai bani in cont.
    Totul face banca, automat, tu eventual verifici la câteva luni dacă e totul în regulă. Eu am asa ceva de prin 2005.

    00
    • nu te teme boss, nu intra hackerii pe contul tau de electrica sa-ti plateasca facturile.
      te crezi ma interesant decat esti 😉

      00
  10. Exista un start-up deja pentru asa ceva
    https://pago.ro/

    00
    • suna f bine ce zic baietii astia aici! Pe bune, fingers crossed!

      @Vali: de ani de zile ma tot gandesc la asa ceva, dar sincer nu am depus nici un efort in a incepe un asa proiect dintr-o combinatie de nu se vrea din partea furnizorilor (le urez success cu partea de collection) plus 90% din romani cu card care cred ca daca banii le stau in cont le sunt deja furati asa ca ii scot instant.

      00
  11. Degeaba sunt 8 milioane de smartphones daca oamenii nu le folosesc la altceva in afara de retele de socializare, poze si vorbit. Am dat de oameni de toate varstele care nu sunt capabili sa caute o adresa si au nevoie de indicatii.
    E mai complicat sa faci o aplicatie pe android datorita numarului foarte mare de modele, deci ai nevoie de mai mult timp si implicit costuri mai mari.
    Cand e vorba de carduri ai nevoie de o aplicatie sigura.
    Furnizorii de apa, curent etc s-ar putea sa fie reticienti, cel putin la inceput.
    Oamenii o sa fie reticienti.
    Nu pare rentabila o aplicatie de genul. Cat de mult poate fi cerut la fiecare factura platita? Un leu la fiecare plata? Cred ca ai nevoie de minim 25 000 utilizatori care sa faca toate platile lunar ale utilitatilor (apa, gaz, curent, gunoi, cablu/internet, telefon) prin aplicatia ta.

    00
  12. NOU
    #28

    Si pana apare primul post, completez. Aplicatia asta nu ar rezolva decat nevoia de a facilita plata. Nu e singura dorinta a mea: ma intereseaza si sa modific abonamentul, sa adaug sau elimin optiuni, sa am self service, sa trimit indexul daca doresc, sa notific calitatea neconforma a serviciilor. Asa incat au aparut aplicatiile operatorilor care sunt cea mai buna optiune la acest moment, aplicatia bancara fiind hubul firesc pentru integrarea platilor.
    Doar cineva de talia Amazon ar putea intra pe piata intermediarilor de utilitati si ar pune la dispozitie o aplicatie de “administrator de bloc/rezidential”. Si atunci Netopia ar face un exit prin vanzarea clientilor sai, nu?
    PS Chestia aia cu coduri de bare la subsolul facturii ale tov Iliescu ar presupune sa imi listez factura?!?

    00
  13. Oportunitatea ratata e alta aici si nu un agregator de plati:
    In fond agreaorul ala de plati ar trebui sa ia o gramada de masuri (scumpe) pentru protectia datelor personale, Iar masurile ale a costa, costul e trasferat fie utilizatorului final fie firmei de utilitati. E un cost care pur si simplu poate fi evitat.
    Deci oportunitatea e aceea de a plati cu direct debit: nu te intereaza cand vine factura, doar spui bancii sa se plateasca automat in _ultima_ zi de plata.

    00
  14. Eu folosesc direct debit de la bcr.
    In afara de upc, toate facturile se platesc automat la data scadenta…
    Pana acum nu am avut probleme cu retragerea unor sume diferite de cea de pe factura.

    00
    • Exact , direct debit e fix ce se foloseste la greu peste tot. Se trag banii din cont automat, nici macar nu trebuie confirmare.
      trebuie doar sa ai bani in cont, si servicii care sa suporte direct debit (orice utilitate, internet etc)

      00
  15. Zicea un amic de o astfel de aplicatie in RO, pt mine e overkill si nu folosesc, vezi daca iti place https://www.argentumapp.com/

    00
  16. E destul de bine si asa. Macar pot sa le platesc online si nu imi mai pierd vremea cu facturi primite prin posta, cozi la ghisee si alte mizerii.

    00
  17. Zoso inca nu a auzit de direct debit.

    00
  18. Seba – esti un nesuferit care face pe desteptul, tu traiesti intr o lume paralela in care furnizorii se dau de ceasul mortii sa construiasca ceva fara niciun beneficiu, si in care aplicatiile facebook n au acces la datele tale.

    00
  19. la ENGIE, de unde imi iau eu gazul, fosta GDF Suez Energy Romania, are termen 15 zile de la data scadentei de pe factura pana cand iti pot opri gazul, astfel daca ai uitat sau nu ai primit factura sa poti plati atunci esti norocosul care nu va avea gaz cateva zile, partea amuzanta este ca apoi taxa de reconectare adica sa invarta din nou robinetul de la contor va fi de cel putin 200 lei, este lege, deci factura de 30 lei neplatita, esti avertizat printr-un email de neplata, deci nu te suna la telefon, nu-ti trimit nimic prin posta, doar primesti un email in spam si gata, ei respecta legea, care nu ati platit factura la gaz va recomand in clipa asta sa fugiti sa o platiti mai aveti 10 minute!!!

    00
  20. Exista o aplicatie aparuta exact pt asta. https://younify.ro/home.html

    00
  21. De la premiza ca nu e nimic pe nisa asta aflam ca de fapt sunt deja minim 3 aplicatii fara a tine cont si de cele bancare. Parca intaresc zicala ca orice idee ai avea sigur s-au mai gandit destuli la ea si cativa au si pus in practica ideea.

    00
  22. Trebuie educata/obligata piata si dupa lucrat la optimizare

    00
  23. NOU
    #47

    Eu vreau o aplicatie prin care sa pot plati facturile dar sa nu-mi traga banii din cont, eventual sa traga de la altii. Pan’ la urma ce mai sunt banii in ziua de azi… un scor de supermario.

    00
  24. Toata lumea se supara cand ti se taie utilitatile pt ca ai uitat sa platesti..dar de ce pare asa normal sa uiti sa platesti ?
    de ce nu uitam sa luam si tigari dimineata ? sau cafeaua , sau biletul la pariuri,,sau orice alt lucru care il faci automat si nu exista plata recurenta sau notificare pentru el .

    00
  25. pt idiotii care tot mentioneaza direct debit, sa zicem ca furnizorul de energie greseste factura cum sunt multe din cazuri, in loc de 100kwh trec 1000kwh si vine factura 700lei in loc de 70lei, pana iti dai tu seama ei si-au luat deja banii. sa te vad pe tine atunci cum te judeci cu ei cateva luni sa-ti recuperezi banii si de multe ori nici nu vor sa tii dea ci ti se scade din urmatoarele facturi. asa ca prefer o aplicatie unde imi arata cat am de plata si platesc atunci pe loc decat sa plateasca banca automat. sau poti plati direct in aplicatia online a bancii.

    01
    • NOU
      #51

      Ba, taci in pla noastră din gura.

      10
    • De aia exista posibilitatea sa setezi o limita la direct debit, you twat. Eu am la toate cele 5 direct debituri.
      Vrem tehnologii noi dar nu le cunoastem nici pe alea vechi de 15 ani.

      00
    • idiot mai esti bai rambo, si daca prin absurd intr-o luna faci consum mai mare decat limita impusa la direct debit, chiar si cu 1 leu ce faci? tot trebuie sa verifici daca plata s-a facut sau nu asa ca direct debit nu e o solutie

      00
    • Cred ca am depasit limita in vreo 2 luni in 10 ani, si am facut plata manual, inainte de scadenta direct debitului, pentru ca stiam ca am depasit-o (e suficient sa te uiti in factura, gen).
      Iar daca nu stii, vezi pe urmatoarea factura si platesti atunci, ca nimeni nu iti taie serviciul in 30 de zile sau fara sa te anunte mai intai.

      Oricum problema asta ar exista la orice aplicatie, ca tot timpul exista riscul ca furnizorul sa supra-factureze din greseala.

      Dar hai, mai povesteste-mi tu mie, care folosesc direct debit de vreo 10 ani fara nici o problema, cum direct debitul nu e o solutie. Exista sanse mari sa ma convingi ca e cu probleme si sa renunt la el, ca sa ma duc la ghiseu la fiecare furnizor, cu factura in dinti, in fiecare luna. Chiar te rog sa continui.

      00
    • tu tot pe a ta o tii. cum plm sa-i explici unui idiot care refuza sa inteleaga. ideea era de o aplicatie unica, sa nu intru eu in aplicatie la fiecare furnizor in parte, sa intru doar in una. ceva in genul la internet bankingul de la transilvania ca asta am, e un tab acolo cu o lista de furnizori, dar acolo doar platesti evident nu si notificari de plata, transmis index etc. direct debit e o plata automata si atata tot, deci total pe langa subiect esti.

      00
    • :-)))
      Incredibil ce tantalau.
      Direct debitul se seteaza in aplicatia de mobile banking, plavane. Alegi furnizorul din lista, setezi limita si dai ok, dureaza cam 32 de secunde.
      Si e o singura aplicatie. :-))
      Vad ca ai si mobile banking si tu tot nu ai descoperit direct debitul.

      Nu e nevoie de o aplicatie ca sa trimiti indexul. Pt asta e suficient un contor smart care trimite singur direct la furnizor.

      Dr ce pana mea ai vrea sa trimiti indexul in fiecare luna?

      00
    • imi moare cate un neuron la fiecare citire a postului tau. te-ai gandit macar ca nu toata lumea are contoare smart? adica 99% din tara? ca, contoarele smart nu renteaza si se inlocuiesc inapoi cu cele standard? ai de plm, din care grota ai mai iesit

      00
    • Urmaresc discutia si nu-mi vine sa cred ce tantalau si ce conversatie…

      Pentru stiinta tantalaului:
      Cand citirea exacta a contorului nu se poate efectua lunar, se pune o suma medie si se face regularizare la cateva luni. Oricum e o falsa problema, lumea foloseste direct debit fara probleme de ani de zile, in caz ca se intampla ceva e treaba bancii si a furnizorului, nu a ta.
      Probabil vreun copil care sta cu maica-sa, n-are el treaba cu utilitatile…

      00
    • hah ce-am mai ras, ce-mi plac mie toti desteptii care apar ca ciupercile de dupa ploaie …daca tot a plouat azi…. auzi la el “se pune o suma medie” asa ti-a spus mamica ca se face? poate ai vrut sa spui consum estimativ/conventie de consum dar eu vorbeam cu totul despre altceva. si in caz ca se intampla ceva e treaba ta si nu a bancii de parca banca stie ce consum ai tu, banca trage banii cat scrie pe factura.

      00
  26. In Spania direct debit e aproape obligatoriu, nu se compleca cu aplicatii si alte prostii…Factura o primesti fizic sau pe email, obligatia ta e sa asiguri bani in cont, precum rata la banca. Pana la urma tot direct debit ramane solutia sigura, facila si la indemana oricui. Fara parole, remindere…

    00
  27. Pentru cei care dau minus, comment-ul la care am raspuns se pare ca a fost sters.
    Acest comment nu ii era adresat lui Vali, ci altui comentator.

    00
  28. Mai toate bancile au aplicatii online cu direct debit. In cazul meu, absolut toate facturile se platesc automat de vreo 6-7 ani incoace. Esti sigur ca n-aveai un draft salvat de prin 2008 cu articolul asta si abia acum te-ai gandit sa-l faci public? Fiindca altfel nu are niciun sens. De ce ai vrea o aplicatie separata care sa copieze direct debit?

    00
  29. Daca ai contract cu rebu vezi ca au de vreo 3-4 luni plata online. Ramasesera singurii pentru care trebuia sa ma deplasez la un zebrapay.

    00
  30. Si sa stie toti cei interesati ce si cum, nu?
    Si nitel advertising / profilare, nu?
    Si sa raspunzi [ ca aplicatie / rating ] pentru fiecare rahat pe care il face 3rd partyul, nu?
    Iti dai seama cam ce nivel de securitate ar trebui?

    Unii dintre noi nu stim cum sa ne ferim de belele [inclusiv de cele facute de altii, dar care ne afecteaza si pe noi], da’ tu parca vrei sa deschizi o Cutie a Pandorei. Si-o iau – pe parte de securitate, de protectie a datelor blabla – guvernele, institutiile, companiile mari si tu vrei o solutie “comuna” care sa inglobeze diverse companii mici? Nu-i chiar cea mai ok miscare… parerea mea.

    P.S. Vezi ca LastPass este o mizerie care a avut probleme [si cred ca inca are]. Mai bine iti creezi o “regula” de format a parolelor a.i. sa iti fie usor decat sa te increzi in aplicatii terte. Nu sta nimeni sa- ti ghiceasca regula manual [este mai simplu si $$$eficient$$$ sa-i “pescuiesti automat” pe cei care refolosesc parole sau le tin pe toate la un loc] si e mult mai sigur decat sa lasi parolele in seama altora. Dar daca tu ai incredere…

    00
  31. Daca nu mai este Ghita …. Teamnet avea de gand sa faca ceva sa ajute popendulatia. Ei s-au razboit cu statul asta mafiot care vrea sa ne fure. El a vrut dar nu a fost lasat ….. :))))))

    00
  32. De la stat la coada si pierdut ore am ajuns la cateva clicuri… si acum vreti la un click. Baaa ce lenesi sunt unii

    00
  33. Mda…sunt cei de la pagoplateste.ro si cei de la pay24.ro Deocamdata nu functioneaza nici una ca lumea, dar sper sa le faca sa mearga.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube