Știți tehnologiile alea tâmpe apărute în ultimii cinci ani? Big data! AdTech! Retargeting! Remarketing! Bullshituri din astea făcute de oameni ca să pretindă că muncesc. La final de zi, emailul clasic, simplu, isteț, încă funcționează. Am aflat asta azi, de două ori.
Eu unul sunt amuzat. Nu doar pentru că scriam asta în ianuarie 2018
Știți o metodă care să aibă reach 100% și pe care unii au abandonat-o, dar fraierii ăia de la EMAG sau Amazon, de pildă, o folosesc în continuare, pentru că ei sunt mai fraieri și restul magazinelor sunt mai deștepte, deși vând mai puțin? Newsletterele.
ci pentru că era la mintea cocoșului. Nu renunți la o metodă care funcționează de 15 ani ca să încerci una nouă, le folosești în paralel, eventual o rafinezi pe aia care merge deja foarte bine, dar nu renunți de tot la ea.
Iată-ne în 2019. EMAILUL FUNCȚIONEAZĂ!!! Cine ar fi crezut!? Din nou, te uiți la Amazon. Folosește Amazon emailul? Îți trimite Amazon mail la câteva zile după ce te-ai uitat la un produs cu produsul ăla și cu altele din zona aia? Nu, hai să renunțăm, hai să băgăm toți banii în porumbei…
Am lucrat pentru o companie care dezvoltă servicii de email service (inclusiv newsletter, marketing emails, etc) și știu cifrele din spate. Tocmai au făcut IPO (de 1 an) și tot cresc. Nu cred că aveau evoluția asta dacă newsletterele dispăreau de tot.
Lucrez în companie cu vânzări de ~35 milioane de euro anual, exclusiv online. 30% din vânzări sunt aduse de newsletter (ca să fiu exact, conform analytics, 29.37%). Bagi bani în PPC să aduci clienți relevanți, îi faci să se aboneze la newsletter, trimiți emailuri segmentate = profit.
Salut, programez mailuri de 3 ani pentru clienti mari (peste 100k subscriberi) si rapoartele lor arata foarte bine, deci functioneaza. Firmele astea cu departament de „marketing” care nu-si permit sa bage 50-100 de euro lunar in mailchimp sunt ….
mailchimp nu este pentru clienți mari. iar clienții mari nu au peste 100k subscriberi, ci peste 500k.
La noi in firma cei care au peste 100k sunt clienti mari si ii impingem spre oracle eloqua, sub 100k mailchimp/campaignmonitor in functie de buget
Ps te rog sa nu mai citesti pe diagonala, multumesc mult
Ionuț ai dat-o în bară.
Voi ati remarcat ce a tras de fiare Bezzos in ultimii 20 de ani?
da, face tracțiuni pe miliarde.
cum ai observat asta?
Are rici 100% in teorie dar de la atatea kkturi pe care le primesc oamenii reach-ul e in realitate extrem de mic. Concluzia e ca daca nu esti un nume mare ca sa fii vazut in maxim 2 secunde printr-o lista de 30 de emailuri nu prea te ajuta. La emag sau amazon probabil ca merge, la gigel srl nu.
Merge si la gigel srl cu conditia ca 1. gigel sa nu se astepte sa vanda cat amazon dupa 3 luni de campanie si 2. sa aiba campanii / informatii relevante, reduceri reale, draci, laci care sa tina clientul prizonier
eu le sterg din mail fara sa le citesc, pe toate ….. swipe dreapta si delete dupa care in trash dau select all si delete
Pai nu mai bine te dezabonezi direct? Eu am 2-3 pe care le citesc si aia e. E asa bine sa nu stai sa ștergi zeci de mailuri la fiecare 2-3 zile.
degeaba. aia de la yellow store poti sa dai dezabonare de 10 ori ca ei tot trimit. mesterii de la wizzair la fel …foodpanda la fel
Pe langa cele spune in articol, baza cu emailuri e a ta, o ai pana la sfarsitul lumii in comparatie cu data stocata la facebook sau google care se poate pierde usor cand au gigantii chef.
greșit.
GDPR, art. 17 – ești obligat să ȘTERGI datele în întregime dacă nu ai consimțământ explicit, nu doar să le „marchezi” ca fiind șterse.
Ziceam de baza de date cu consimtamant, unde am pomenit de altceva?
Chiar se abonează cineva la newslettere?
în mod intenționat, adică.
Da, dar nu la magazine.
„aboneaza-te la newsletter si ai 5% reducere la prima comanda”
La comenzi de peste 250 ron
4-5% rata de conversie cu pop-up si 1% isi lasa singuri adresa pentru 10% discount.
Legat de ceea ce spuneai tu la Webstock despre cerut feedback…Am început să trimit un newsletter săptămânal de prin februare, ce conține știrile tech ale săptămânii pe categorii , o recomandare de carte pe care o citesc, ce muzică/podcast am ascultat și o listă de reduceri găsite.
Ideea e că muncesc destul de mult la el. Am primit feedback bun de la abonații cu care am vorbit (0 unsubscribed)…dar am doar 30 de abonați. Cred că am o problemă de promovare, sau de conținut.
Ultimul newsletter arată cam așa…https://thegadgetist.ro/qweek-tech-5-octombrie-2019/
Îmi puteți da vă rog un feedback cu ce aș putea să schimb și cum să-l promovez mai bine? Am început să simt că fac munca în zadar.
Cine e interesat se poate abona aici https://thegadgetist.us17.list-manage.com/subscribe?u=8b1cdff2ea9a33d793eb79d2a&id=a32de4c505
Un sfat simplu: Nu ma pune sa ma abonez la 5 milisecunde cum aterizez pe site. Nu se va intampla, este foarte enervant si risti sa iti plece direct potentialul subscriber.
Adauga un trigger in functie de engagement:
– A citit 75% din articol (Scroll Depth)
– Este un vizitator ce ti-a mai accesat blogul in trecut (Returning Visitor)
– A accesat X+ Pagini (Exemplu: A venit, a citit 3 articole)
– Exit Intent (Atunci cand a stat pe site X minute si/sau a avut engagement)
Vezi tu, posibilitati sunt multe, insa cea aleasa de tine pare cea mai proasta. Hai sa ii spun, gresita. Ca sa nu spun ca poti fi si penalizat pe treaba asta: https://webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html
Drept urmare, incearca sa ii convingi persoanele care merita. Incearca sa nu pari prea „Abuziv”.
E prea link. Oamenii se asteapta de la liste de continut sa fie scurte si relevante,
pfff, prea mult. Eventual când dau subscribe să aleg și ce categorii mă interesează?
De acord cu Mihai, când a apărut subscribe semăna cu acordul de cookie, așa că l-am închis imediat, din obișnuință…. În rest interesant
@ Mihai,
Pop-ul e setat să apară atunci când vrei să ieși de pe pagină. Probabil că o să-l scot, pentru că nu aduce rezultate.
@Andrei
Mersi de sugestie. E într-adevăr o artă să-l faci și scurt și relevant. O să mai tai din link-uri că și așa îmi ia peste 4-5 ore pe săptămână să trec prin toate articolele nou apărute.
@Radu
Interesantă ideea cu alesul categoriilor, dar nu știu cum să implementez. Nu prea am văzut la nimeni.
E prea verde.
la prima știre afișată pe website lipsește un rând
https://imgur.com/a/mWTAMdz
Chestia asta nu funcționează pentru că nu se (prea) face. Ar însemna să-ți faci baze de date cu clienți care semnează că sunt de acord să primească mailuri. Pentru că GDPR.
Tocmai si-au luat unii o amendă din aia drăgălașă pe motiv de mailuri nesolicitate. Deci, e greu. După aia funcționează.
Da fwd la mail la min 5 prieteni si poti sa castigi o mii di iero din aia 5 mii di ieuro pi care ti ia familia mia garantie!
Multumesc!
Cumpar chestii de la cateva magazine asa m-am abonat la newsletters pentru ca anunta produsele noi, reducerile, zilele cand transportul e gratuit, etc.
Vad zilnic business-uri construite pe o lista de newsletter si de vanzari. Proiecte care ruleaza pe VPS si facute cu PHP in 3 zile.
Nu e nevoie de AI, M/L, big data si alte big shituri ca sa faci o caruta de bani.
la site-urile astea din România care îmi cer să mă abonez imediat ce intru pe pagină la ei mă „înscriu” cu o adresă de mail dpo [_at_]dataprotection [.]ro… scap instant de prompt-urile de „abonare”… și cu puțin noroc, ei își iau amendă =)
Da clar functioneaza dar functioneaza diferit fata de cum functionau acum 5 ani. Tu stii din cati ce citesc ce sunt ei, ce lucreaza, ce varste au, ce preferinte au, cat cum intra ? Probabil te-ai prins si stii in timp dar nu cred ca ai o granularitate mare. Big Data si altele e noua denumire pt un BI mai extins. Ca tot a fost vorba, cati baga toaca emag pe Big Data ? Pe analize practic. Trebuie sa stii ce si cand trimiti, cui oferi si cand, sa intuiesti din date ce si-ar dori, nu prea mult sa mu-l scarbesti. Newsletterul ala e varful iceberg-ului cu mult calcul in spate. Fara calcule esti ca domn director de la cel.ro, nervos ca nu intelegi de ce lumea nu cumpara cand dai ieftin si atat.
Eu sunt unul din cei 30. Munca nu e în zadar, îmi place ca vine în weekend și am timp de regula sa citesc și sa fac catch-up.
Partea buna 1: e ca deschid link-urile direct din mail, ceea ce înseamnă că nu prea mai ajung pe site la tine
Partea buna 2: sâmbăta dimineața e o zi super bună pt mine (familist), tind sa cred ca nu țintești doar publicul asta iar ceilalți la ora primirii mailului sunt încă mahmuri. Pana se trezesc ei mailul tău probabil e îngropat de altele…
Sper în continuare să-l trimiți în forma asta
Ca îmbunătățiri încearcă sa oferi ziua când anume sa vina mailul (sambata/ miercurea) și eventual ora. Poate miercurea la ora 18 ii prinzi pe mulți în metrou…