Online: despre publishing la început de 2014

Începe un an nou, lucrurile se mișcă, oamenii la fel. Se fac strategii, se imaginează succesuri, se plănuiesc lansări.

Smartphone app

Pe la finalul anului a apărut prin presa de pe afară că browsingul pe net s-ar putea să moară, deci e bine să tragem utilizatorii în aplicația noastră de mobil. Pare simplu: lansăm o aplicație de smartphone și livrăm prin ea conținut utilizatorului. Sigur, utilizatorul nu vrea să instaleze zeci de aplicații, dar asta nu contează, hai să mai lansăm și noi una, că sigur a noastră va avea succes, pentru că…

Și faza cu Facebook Paper e cam așa (am mai spus-o și anul trecut, o mai zic o dată, că majoritatea românilor care au scris despre bat câmpii cu grație): Facebook are nevoie ca oamenii care stau la ei pe site să consume conținut. Dacă n-ar exista site-uri de știri și mizerii gen BuzzFeed sau Upworthy, care să pornească conversații, oamenii s-ar plictisi destul de repede de Facebook. De aia o face. Nu ca să descopere jurnalism de calitate sau alte manele, să descopere conținut care poate fi dat mai departe.

Și nu, Facebook nu se apucă de creat conținut, că n-are de ce.

Direcții

Creatorii de conținut de la noi sunt în continuare confuzați și în negare. Ba fac spam, ba vor public premium, ba forțează abonarea la aplicația de spam de pe Facebook, ba justifică tot felul de mutări prin “avem nevoie de bani ca să producem conținut”, deși conținutul lor e cuprins din traduceri de pe Business Insider și Mediafax.

Ce-aș face eu: aș despărți complet conținutul de doi lei (crime, poze funny, știri ușoare) de cel serios, mod în care oferi publicului fix ce-și dorește: într-o parte știri, în alta stupid fun. Nu-i da omului stupid fun când el vine să citească știri serioase.

Și mai sunt probleme cu asumarea direcției, cu oameni care să poată performa pe direcția aia (maimuțele alea care scriu titlurile alea imbecile cu “nu-ți vine să crezi” nu sunt prea buni la asta) și așa mai departe.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

5 comentarii

  1. Si iar da un comunicat pe blog ca in publicatiile lui nu vor mai aparea mizerii iar redactorii umili dubleaza numarul de mizerii. Acum Mihai Stoica este iar domnul manager, abia astept sa vad ce va mai zice cand MM le va da iar la gura. Pe rand.

    00
  2. într-o parte știri, în alta stupid fun.

    Au făcut partea de stupid fun. Au obosit. Acum au luat o pauză…

    00
  3. BTW ce s-a intamplat cu cele 20 de articole si cu abonatii zoso.ro? Intreb ca fapt divers, pt ca nu am mai vazut atat de mult continut disponibil contra cost la tine pe site, iar Arhi a renuntat la link-uri contra cost, in ultimul timp.
    Poate ca e o idee pentru un viitor articol al tau/vostru – studiul de caz zoso-arhi sau continut contra cost in rromanika (asta daca sunt destul de multe de zis/explicat). Multumesc anticipat.

    00
  4. Bai, legat de asta, mie mi-ar placea o aplicatie cu blogul tau, al lui cetin, etc.

    00
  5. Și un print-screen cu sursele tale din netvibes, se poate?
    Nu d-alta, dar sunt în criză de surse de materiale interesante, altele decât blogul tău. :D

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.