Dacă eşti om de online, nu îţi permiţi să nu citeşti acest articol. Fă o cerere, printeaz-o, du-o la semnat la cei doi şefi şi plăteşte cei 3€ care îţi vor da acces la articol şi îţi va deschide orizonturi noi.
Să începem aşadar cu o întrebare: cât credeţi că ar costa o campanie pentru Coca Cola care să reunească 9 dintre cei mai vizibili oameni din online-ul românesc? Campanie care să includă mesaje, filmări, minuni?
N-avem de unde să ştim cât a costat campania din linkul de mai sus, dar estimările mele personale (care sunt mereu eronate) dau un cost de 5.000€ pentru participanţi şi probabil alte câteva mii pentru filmări, costurile agenţiei şi altele. Destul de puţin pentru nişte oameni cu greutate în online, nu? Teoretic da.
Haideţi să ne uităm la ce s-a livrat. În imaginea alăturată aveţi afişările clipurilor, cum arată ele astăzi pe contul de youtube al Coca Cola. Nouă oameni, 8.300 afişări (manafu are 9.000 de afişări pe acelaşi clip urcat pe contul lui). Dacă punem cele două cifre alături rezultă că Coca Cola a cumpărat cu 5.000€ fix 17.000 afişări în două săptămâni. Nu mai par aşa puţini bani, nu? Sunt chiar destul de mulţi pentru cât s-a livrat. Şi aici, spre deosebire de campaniile de social media, putem vedea exact, la virgulă, cât s-a livrat.
Problema nu e că nişte şmecheraşi au dat o ţeapă Coca Cola. Problema e mai adâncă şi se tot întinde de ceva luni prin online. Problema e că se merge din ţeapă în ţeapă, pe prietenii, pe şmecherii, pe aburit piariste cu reachul calculat după ureche de zelist, pe reinventat termeni, pe insistat că social media nu poate fi calculată, pe vânat oamenii din companii care nu ştiu prea bine ce cumpără şi aşa mai departe. Problema e că o campanie extrem de proastă care va fi prezentată ca pe un succes monstruos acum şi la viitoarele conferinţe.
Pe Coca Cola îi doare în pulă, 5000€ e un mizilic, ei cheltuiesc 3 miliarde dolari pe ani pe reclamă. Ce ne facem noi, oamenii care lucrăm în online, când companiile vor începe să deschidă ochii la mizeriile astea? Cât să mai funcţioneze ciupelile astea? Hai să ne uităm la the bigger picture şi să nu o luăm ca pe un alt articol în care mai dau nişte mui, desigur nemeritate.
Nu inteleg, e asa de greu sa pui un link cum trebuie intr-o descriere de video de pe Youtube? cc CocaCola
Cei doi sefi vor cere prima data o mostra a acestui articol astfel incat sa fie siguri ca merita cei 3 euro.
Cristi Manafu pare să aibă (la momentul postării comentariului) 9,162 de afișări. 1 like, 0 dislikes, statisticile publice disabled.
Vorba matematicianului, doesn’t add up.
@Lorand R. Minyo: huh?
„Laudele primite de la două agenţii de social media, Spada şi Bakers Digital, sunt motive să credem că a ieşit bine.”
In your face!
N-am mai urmărit „campaniile SM”.ro în ultima vreme dar ceva mă face să cred că au rămas la stadiul ăla de awareness. Conceptul de ROI nu-și pre are rostul pe la noi. Vorba aia „Bloggerii nu sunt agenţi de vânzări”.
cum drac sa numesti o campanie o serie de filmulete cu care ai strans cateva sute de view-uri pe youtube? mi-ar fi chiar rusine sa merg in fata cuiva sa prezint asa ceva si mai ales sa prezint ca pe un succes. e jenant. adica oamenii aia s-au mai si deplasat acolo cu o camera cat de cat profi + montat filmarea si rezultatul e 400 de view-uri? mai bine scoteau filmuletele de pe youtube cand au vazut ce fail sunt. macar nu vedea lumea cat de putin interes suscita. cred ca si o foaie alba de hartie daca filmezi si o pui pe youtube strange mai multe view-uri.
Aww shit. Trebuia sa dai drumul si la transfer online cu cardul nu doar cu paypal. Unii nu folosesc, like me. -.-
Probabil ca pun o intrebare stupida, dar va rog sa nu dati cu pietre ca nu-s specialista in social media. Cat costa, oameni buni, afisarea aia? 30 de centi de ce e mult?
Ramona, nu c-as fi io expert, dar atatea afisari obtii cu niste adwords la sume de 10 de ori mai mici.
Ideea cred ca e alta. Nu 5000 de euro e mult pt coca cola, ci ca 5000 de euro e jenant de mult sa platesti pt asa rezultate.
ramona, lipsesc nişte zerouri de la afişările alea. unul sau două.