OK, voi pe cine credeți că e de vină pentru situația de la Cabana Capra?

Situația de la Cabana Capra e așa: 60 turiști au urcat cu mașina acolo, pe un drum despre care autoritățile susțin că ar trebui să fie închis iarna.

Și avem tot felul de declarații

Pompierii de la ISU Argeș au fost solicitați să intervină pentru evacuarea turiștilor blocați de avalanșă la Cabana Capra, întrucât tronsonul din Transfăgărașan unde se află ei este închis. Două șenilate de la ISU Vâlcea și ISU Olt și un utilaj special de la ISU Dâmbovița au fost trimise în zona pentru a ajuta pompierii.

Pe de altă parte, poliţiştii vor verifica modul în care turiştii au ajuns, pe un sector de drum închis circulaţiei, la Cabana Capra.

OK. 60 de oameni nu au văzut semnele? Sunt toți idioți (mă rog, hai să presupunem că erau 3 per mașină, deci 20 șoferi) sau sunt semnele puse aiurea? Era oare necesară și o barieră?

Am căutat prin știri și am găsit de la un jurnalist local poza asta. Obstacolul ăla era pus acolo așa, într-o parte?

Also, vreau să văd amenzile pe care le iau șoferii. Plus, dacă aveau casco, nici o despăgubire, drum închis, aia e. Amenzi și mașini pierdute.

drum-inchis-paraul-capra

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

120 comentarii

  1. Pai raspunsul o sa fie simplu, politia va zice ca drumul era inchis dar ca localnicii tot muta semnele alea ca sa se deplaseze pe la cabanele pe care le au. Dar intreb si eu, ca in mod sigur au mai fost situatii din astea, daca e drum inchis in fiecare an in aceleasi perioade, nu se poate pune si o bariera?

    Comentariu apreciat.724
    • nush, trebuie sa scrie eventual pe o foaie a4 cu o funie legata ca pe aici nu se trece? curge scuipat din gura sa te gandesti ca poate daca n-am treaba urgenta n-am ce plm sa caut acolo sau daca o fac o fac in totalitate pe barba mea si costurile mele ?

      Comentariu apreciat.727
    • La Rânca se punea un mare pietroi pe mijlocul drumului și nu prea puteai să îl muți.

      Comentariu apreciat.644
    • Trebuia sa stea cineva la intrare si sa te puna sa scrii si sa semnezi o declaratie ca ai luat la cunostinta conditile si termenii de folosire. Si apoi sa o depui in dosar cu sina

      Comentariu apreciat.448
    • ->drumul este inchis oficial de la inceputul lunii Noiembrie 2022 si data de deschidere este anuntata ulterior in functie de starea vremii
      *este inchis de la Balea Cascada pana la Km 104 in zona Arges adica cu vreo 4-5 Km inainte de cabana Capra
      ->exista semne vizibile ca drumule ste inchis + celebra vorba din popor: „Transfagarasanule ste inchis de la prima la ultima zapada”
      ->da, drumul este deszapezit si permis celor care au treaba in zona: Salvamont, Jandarmi, Politie, Smurd, Ocol Silvic, etc
      ->cabana Capra deschide pe propria raspundere unitatea de cazare
      -> nestiinta legii nu te absolva de vina
      -> odata ce ai intrat acolo fara autorizatie ca sa zic asa esti direct responsabil pentru tot ceea ce ti se intampla
      -> restul este ipocrizie, proasta crestere, inconstienta, tupeu

      The End

      Comentariu apreciat.1417
    • vlad oltean > Transfăgărășanul se închide de la 30 octombrie, indiferent de vreme. Pe 7 noiembrie 2022 am fost și nu era nici un pic de zăpadă nici la 2500m. Lipsa amenzilor atunci când nu se respectă legea dar nu se întâmplă nimic face ca fiecare să evalueze riscurile după propriile criterii, pentru că autoritățile nu impun nimic de fapt și fiecare „își asumă”. Același lucru se va întâmpla și weekendurile următoare atâta vreme cât nu se dau amenzi celor care trec dincolo de semn, indiferent de demonstrația de forță de acum.

      Cabana Capra poate fi deschisă dpdv legal oricând, nu e necesar un drum de acces practicabil ca să poți ține o cabană deschisă. Sunt multe cabane la care nu există drum de acces practicabil nici vara. Răspunderea accesului la cabane e a turiștilor care vor să ajungă acolo.

      Indecis. Tu ce zici?3427
    • @Claudiu: barierele n-au efect in România.

      https://youtu.be/EJuEVX54Ewc

      23
  2. ziceau la stiri ca au dat 1000 si ceva de lei amenda/sofer.

    215
    • Aia venisera clar pentru teambuilding. 60 de oameni.

      “Complexul Turistic Capra 3* va pune la dispozitie sala de conferinte cu capacitate de 30 de locuri, pentru reuniuni de companie, seminarii, conferinte, team-building-uri. In sala de conferinta gratuit videoproiector si flipchart.”

      Ce firma i-a deplasat pe timbilderi pana la Capra? Hai sa vedem un pic si detaliile.

      Comentariu apreciat.537
    • 99% Nu-s turisti, au venit cu masinile proprii, dar totul a fost aranjat de firma/corporatia care a platit totul.

      Comentariu apreciat.305
  3. as vrea niste amenzi si ptr administratorul Cabanei, ca nesimtitul stie ca e inchis drumul. Acum , serios, ca si client, suni sa faci rezervare, si nu spune nimic. Ajungi , vezi ca e interzis….te intorci inapoi? Insa evident, ar fi bine sa se lase cu amenzi, sa se spuna in presa si poate ne gandim cu totii sa nu mai facem lucruri interzise.

    Comentariu apreciat.8325
    • Cabanierul zice că e drumul închis, dar să stai liniștit că poți să mergi, e ok, e bun drumul, curat. Dai semnul la o parte și treci, nu îți face griji.

      Comentariu apreciat.1064
    • nu trebuie să te întorci, lași mașina acolo și continui pe jos. nu de aia ai venit la munte, să faci mișcare, aer curat, alea alea?

      Comentariu apreciat.749
    • Si daca te duci acolo mergand, de ce sa inchida cabana? Ce, e deschisa/inchisa doar ptr automobilisti?

      Comentariu apreciat.554
    • Din ce au auzit la stiri declaratii ale soferilor, drumul chiar fusese ca-n palma. Deci cineva se ocupa de deszapezirea lui.

      178
    • @Zarax a fost, dar cine sa se uite sa vada ca e risc 4 si apoi 5 de avalansa. El da banul, nu il intereseaza. Bine ca nu a fost ziua avalansa sa ii coboare la primavara Salvamontul. Tabla o indrepti, masina cumperi alta, dar viata …

      152
    • Din punctul de vedere al legislației rutiere, cabanierul nu are nicio vină. Șoferii sunt cei care încalcă regula. Pot exista niște daune materiale în cazul în care proprietarul cabanei nu a anunțat clientul că există un caz de forță majoră care împiedică desfășurarea evenimentului. Dacă era o situație cunoscută (drum închis) care elimină forța majoră, și pe care proprietarul cabanei a ascuns-o cu bună știință, iarăși este bun de plată, însă tot în baza contractului.
      Depinde și cum sunt făcute contractele astea, pe genunchi sau ceva mai serios care să includă și situațiile în care una din părți nu își poate onora obligațiile. Însă, repet, din punctul de vedere al legislației rutiere, șoferii sunt cei care decid dacă să încalce o regulă sau nu.

      241
  4. chiar conteaza daca drumul era semnalizat sau nu ca fiind inchis?

    revin cu o idee mai veche si foarte nepopulara. dar ganditi-va bine la motivele pentru care NU va place ideea.

    responsabilitatea fiecaruia dintre noi pentru sanatatea, si in final viata, noastra unde e?

    daca nu pune statul bariera pe drumul spre prapastie murim toti ca lemmingii?

    eu i-as lasa acolo. sa caute pe net sa angajeze o firma privata sa vina sa ii scoata. si ei sa plateasca factura. si dupa aia amenzile.

    Comentariu apreciat.1448
    • pai nu scria sa nu atingi, asa ca am atins.

      242
    • Ca idee generala da, dar tot idee nepopulara:
      – ca si sofer, cate semne lasate aiurea ai vazut la viata ta? A fost drum inchis din diverse motive, dar politia a lasat semnele pe marginea drumului. Asta mai ales ca era evident ca semnele nu erau chiar respectate, cu urmele lasate de la masinile celor care mai aveau cabane in zona.
      – ok, eu unul as fi sunat macar la ala care le-a inchiriat cabana. Chiar sunt curios daca au facut-o si daca da, ala ce a zis? A zis mergeti ca e ok, ca politia a uitat sa ridice semnele?
      – daca nu cunosti zona, care e pericolul iminent logic („prapastia”?)? Ca e cabana la munte si a nins? Corect, ca nimeni nu merge vreodata la cabana iarna.

      Spiritul de turma se numeste asa fix din cauza ca urmat de majoritate. Doar ca turma aici nu include doar turistii patiti, asta is doar cei in capul carora s-a spart oala – include pe toti cei care nu respecta indicatia respectiva, si ei si alti turisti si cei din zona.

      Indecis. Tu ce zici?239
    • Eram în București într-o seară, intersecție la Răzoare, unde ăștia au tot reconfigurat-o în ultimii x ani, cu lucrările de la metrou. Mă opresc la semaforul roșu. Trece 1 minut, trec 2, tot roșu. Mă uit mai bine la semaforul la care stăteam și eu și alte 10 mașini, avea un sac peste el, dar sacul era extrem de puțin vizibil, se vedea super bine roșul sub pânza lui. Dat fiind că trecuseră toate fazele de trecere prin intersecție, mă uit de semne de circulație, nu aveam nici cedează, nici prioritate. Mă prind cam cum curg în rest mașinile prin intersecție și când am timp să mă bag și trec pe acel roșu cu sac. Cam așa se fac lucrurile la noi.

      Pe 7 noiembrie am fost pe Transfăgărășan și am început un traseu de la Piscul Negru (de unde se „închide” Trasfăgărășanul pe 30 octombrie). Era zero zăpadă inclusiv la 2500m altitudine. Dacă cineva trecea de acel punct și pățea ceva cu mașina era la fel de blamat cum sunt ăștia acum, pentru că la noi așa se închide, după calendar, nu după nevoi. Și cum amenzi se dau doar dacă se întâmplă ceva, fiecare alege după propriile criterii cum să judece situația.

      Indecis. Tu ce zici?1317
    • @thebblack Nu stiu domnle, sa ma apere statul de propria prostie. Mie sa imi curga scuipatul din gura, dar cumva sa am si drept de vot. /s

      193
    • Radu, am vazut multe semne puse aiurea. si probabil si mai multe locuri in care ar fi trebuit sa fie si nu sunt.
      cu toate astea nu am cazut in nici o prapastie, nu m-a luat nici avalansa nici apa, nici nu am iesit de pe drum. cu un minim de inteligenta si bun simt eviti rahaturile de genul asta.

      Ana, in 4 5 comentarii tot dai duma cu „inchisul dupa calendar”. ti-au mai explicat colegii, mai incerc si eu o data. pe 7 noiembrie la ora 9 era uscat. pe 7 noiembrie la ora 12 ar fi putut fi zapada de un metru. asa e acolo vremea in aceasta perioada calendaristica. de aia se inchide fara exceptie.

      ca si acum. asfaltul era uscat. cateva minute mai incolo nu mai era.

      Comentariu apreciat.293
    • thebblack > din fața tastaturii, toată lumea se pricepe la orice. Concret, a nins în Făgăraș la altitudine la cam o săptămână după și până la final de decembrie nu a fost suficientă zăpadă pentru acoperirea carosabilului semnificativ. Iar lucrurile astea au fost foarte ușor de urmărit și „prezis” de oricine știe ce aplicații meteo să-și instaleze. În alți ani a nins de erau 2 metri de zăpadă pe Transfăgărășan la mijlocul lui octombrie.

      119
    • Ana ce faci e filosofie inutila.

      avalansa chiar s-a 7ntamplat, o gramada de efort afost depus, o gramada de bani si de resurse au fost cheltuite, o framada de oameni si-au pus sanatatea si viata in pericol ca sa ii salveze pe ei. si de aia se închide drumul ala tot sezonul.

      pentru ca pericolele potentiale sunt uriase si pot aparea, literalmente, peste noapte.

      si probabil primul meu comentariu l-ai inteles gresit. din partea mea, pot sa nu inchida drumul ala niciodata, nici multe alte masuri luate pentru a-i proteja pe prosti de propria prostie. doar ca fiecare sa fie prost asumat. serviciile de urgență sa intervina doar la urgente adevarate, la accidente adevarate.

      ca si xu prostii din greenfield. ei isi cumpara apartament inntr-un cartier cu 6000 de locuitori si singurul acces un drum de 5 metri latime, si brusc este treaba societatii sa mai taie o pdure sa le faca lor drum.

      la si prostii cu francii francezi. ei sunt smecheri, au facut o invarteala si acum e treaba societatii sa le plateasca datoriile.

      asa ca revin cu intrebarea? cam cat suntem noi de responsabili pentru deciziile noastre? chiar deloc deloc?

      Indecis. Tu ce zici?275
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1068
    • ”daca nu ar fi fost zapezile din ultimele vremuri, drumul acela era practicabil.”

      Tocmai de aia e închis în plm, că e iarna și e posibil să fie zăpezi. Nu urmărește nimeni meteo zilnic ca să decidă dacă închide drumul sau nu. O face pe baza presupunerii că va fi zăpadă.

      Comentariu apreciat.829
    • Nu-s de la munte, dar mie si poleiul mi se pare un motiv suficient sa faca un drum impracticabil.

      263
    • Iarna nu-i ca vara, ai dreptate.

      48
  6. NOU
    #30

    Oamenii nu invata decat daca ii arzi la bani. Si cum la noi nu ii arde nimeni la bani, se vor intampla dinastea mereu. De aia romanii sunt foarte civilizati in alte tari, pentru ca acolo sunt arsi cu amenzi de ii ustura portofelul. Aia din tarile cu apa calda nu sunt ei mai speciali sau mai civilizati, sunt tot oameni, dar aia sunt dresati cu amenzi… e atat de simplu. Trebuiau luati de acolo si apoi pusi sa plateasca factura pentru interventia autoritarilor. Dar acum, vin si intreb …cei care sunt bauti la volan si fac accident si sunt intre fiarele contorsionate…ce faci? ii lasi sa moara acolo? nu trebuie salvati si ei, ca sunt oameni? :)

    Comentariu apreciat.607
    • ”Oamenii nu invata decat daca ii arzi la bani.”

      Oamenii săraci, vrei să zici. Că pe Țiriac îl doare în pl că îi dau tu amendă 1000 lei.

      Indecis. Tu ce zici?2025
  7. este pe aici vreun cunoscător al locului să ne spună câți kilometri sunt de la barieră până la cabana Capra?

    212
    • Din ce imi aduc eu aminte sunt 3 – 4 km de la Piscu Negru la Cabana Capra, pe Transfagarasan

      133
    • Nu văd cu ce ajută, dar se zice că semnalizarea e la km 104 al dn7c și cabana la km 107. Adică vreo 3 km.

      212
    • Am fost la cabana Capra acum vreo 3 ani. Treaba sta cam asa:

      Bariera care inchide Transfagarasanul este fix la intrarea in parcarea de la cabana Capra. Mai sus de Capra nu poti urca oricum cu masina. (vezi bariera pe google maps/street view)

      Semnele acelea cu interzis/drum inchis sunt la Conacul Ursului care e cu cativa km (3-4) mai jos. Deci teoretic de la Conacul Ursului in sus e inchis Transfagarasanul pe perioada iernii, dar pentru ca administratorul de la Capra vrea clienti si iarna s-a angajat ca deszapezeste el portiunea aceea de 4 km. Acum 3 ani cand am fost era deszapezit drumul pana acolo destul de ok. Daca te uiti pe google maps la imagini o sa vezi pe acolo si utilajul cu care deszapezeste.

      Comentariu apreciat.511
  8. Proprietarul cabanei știe foarte bine că drumul e închis, dar banii sunt bani și probabil le-a garantat el că nu e nicio problemă să urce.

    Comentariu apreciat.415
    • ce treaba are ca i-a zis ala ca sus pe cald? sefu, sunt 30 de grade smorr
      gen tu, nu te gandesti cand vezi drum inchis, zapada de 2m?
      toti coaie sunt de vina, doar eu nu

      217
  9. La cat de chitre si ciufuti sunt aia de la orice casco este clar ca nu vor primi nici un ban. Iar amenzile primite le vor contesta in instanta si aia e fiecare dupa ce avocat are.

    Comentariu apreciat.354
  10. Drumul se deszăpezește până la Piscul negru , apoi sunt cam 4km unde muta zăpadă pe un singur sens o mașină dintr-asta de la Cabana capra , și la fiecare câteva sute de metri merge lama într-o parte cat sa poată trece mașini una pe lângă cealaltă

    Iarna daca urci la Bâlea dinspre sud se lasă mașină la capra in parcare, și sper să rămână așa

    Avalanșele astea care se întâmplă la 100 de ani curăță și cabane

    Comentariu apreciat.335
  11. Ezista o lege dedicata celor doua drumuri. Necunoasterea legii, indiferent daca sunt semne sau nu, nu te absolva de vina. Nu mergi pe autostrada cu 200 km/h fiindca nu erau semne de maxim 130 km/h.

    Ordin 106/2021, art. 25:

    Din cauza pericolelor menţionate la art. 16 şi 20, circulaţia rutieră se închide în perioada 20 octombrie-30 iunie, astfel:

    – DN 7C – pe sectorul de drum cuprins între km 104+000 (Piscu Negru) şi km 130+800 (cabana Bâlea Cascadă);

    – DN 67C – pe sectorul de drum cuprins între km 34+800 (Rânca) şi km 79+200 (Curpăt).

    Comentariu apreciat.496
    • Amenzile pentru circulație pe drum închis ce valoare or fi avînd?Doar amendă primește unul care circulă pe drum închis?
      Sper că nu le-au scos mașinile din zăpadă pe bani publici ălora că în acest caz ipocrizia politrucilor este maximă.
      După un caz ca acesta cine se va gîndi să respecte legea?

      84
  12. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1394
    • E lege care spune ca nu ai ce cauta acolo cu mașina între 20 oct și 30 iunie. Patroane.

      Comentariu apreciat.368
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 555
  13. „Nu stiu, poate semnele erau acoperite de zapada.”
    1 minut mai tarziu.
    „Noi cand am urcat era uscat, nici pic de zapada.”

    Comentariu apreciat.633
    • ”Drumul uscat” și ”semne acoperite de zăpadă” nu se contrazic. Însă că vremea era de plajă și nu era zăpadă deloc, e altceva…

      716
  14. schema cu amendatul alora e pentru ca politia sa se spele pe maini. Zic astia ca din ca drumul ala era inchis inca de pe 30 octombrie. Cate amenzi a dat politia de atunci pana acum alora care ignorau bariera si semnele? Cate? Stiu ca vremea a fost ok si era perfect accesibil in cea mai mare parte a timpului dar totusi sute, poate mii de oameni au trecut pe acolo in cele 100 de zile in care nu aveai ce cauta acolo. Vedeti voi cum se spala politia pe maini? Ca daca primeau vreo 20-30 amenzi se auzea si nimeni nu mai intra pe acel sector de drum. Politia a aplicar si de data asta reteta lor comunista: comunicat in limbaj de robot, jalnic.

    Indecis. Tu ce zici?2516
  15. Administratorul drumului a pus semn de circulatie cu accesul interzis, vizibil. Cine a depasit semnul e responsabil. In rest e can can!

    Comentariu apreciat.434
  16. eu sincer zic ca e ok. plm bro, ti-o cauti.
    sunt curios de urmatorii „turisti” care vor pati la fel, peste ceva timp

    83
  17. Salut!
    Erau și copii la cabană? Poate protecția copilului ar trebui să verifice dacă prin gestul de a șofa pe un drum interzis nu le-a pus cumva viața în pericol.

    Vă aduceți aminte de instructorul de schi care și-a luat fata în drumeție pe munte și fata a murit?

    Aceeași speță, după mine: punerea în pericol a minorilor deși pericolul era cunoscut.

    Indecis. Tu ce zici?2525
  18. Am fost acum 2 săptămâni și m-am cazat puțin mai jos de cabana Capra, la „Bârlogul Ursului” (sau cum se numește). În perioada aia era puțină zăpadă, drumul curat, fără zăpadă. Pensiunea este imediat înainte de semnul cu drum blocat, iar semnul era pus fix cum se vede în poze, în lateral. De la semn până la capra era un plug care dezăpezea constant, drumul era practicabil până acolo.

    Am urcat și noi cu mașina până la cabană. De ce? că informațiile pe care le vedeam erau confuze. Pe maps drumul părea blocat de mai jos cu câțiva km de „Barlogul ursului”. Oamenii de-ai locului pe care i-am întrebat (vânzători de kurtos) mi-au zis că e deschis și se poate urca până la „Capra”. Semnul ăla părea rătăcit pe acolo, nu-i dădea nimeni importanță.

    Cum ziceam, când am ajuns la „Capra” am văzut drumul blocat de zăpadă (deci nu mai aveai cum înaintezi) și mi-am zis în sinea mea că de acolo nu ai voie să mai înaintezi și că probabil semnele de mai jos sunt de atenționare. La cabană distracție și voie bună: zeci de mașini (nu aveai loc în parcare). Gherete cu mâncare / băutură de vânzare. Oameni cu copii la săniuș etc.

    În concuzie: o mare mizerie făcută de proprietarii cabanei probabil cu aportul autorităților. Ar trebui închisă iar proprietarii să facă pușcărie pentru că au pus în pericol viața altora în mod voit.

    Comentariu apreciat.6419
  19. Cred ca intrebarea mai interesanta este: catre ce politician cotizeaza cabana capra?
    De fiecare data cand se intampla chestii d-astea, in max 3 zile, cat e cald, numele politicianului/ politicienilor din spate trebuie sa apara pe prima pagina a ziarelor.

    Ah, dar stai, asta presupune jurnalism, adica munca. si ca ai musca mana care te hraneste. nu se poate asa ceva.

    Comentariu apreciat.293
    • Si nu zice nimeni sa inchizi cabana. Daca poate fi aprovizionata de senilate si montaniarzii pot ajunge la ea, sa ramana deschisa. Dar acolo este principala responsabilitate.

      In teorie:
      -Buna ziua, vrem si noi sa rezervam- pt weekend!
      -Sigur, dar sa stiti ca este interzisa circulatia auto, se poate ajunge doar pe jos.

      Esti dobitoc si tot urci cu masina? Cabana este responsabila sa informeze autoritatile competente.

      Dar, in practica, o astfel de abordare nu ar mai genera profit care sa acopere costurile, deci in mod normal, ar trebui inchisa, sau cu mentenanta minimalista, pentru cate un turist muntoman.

      Prin urmare, ce se intampla acolo se intampla cu complicitatea factorilor de putere locali, care isi primesc partea cuvenita.
      Toata lumea multumita, pana cand o avalansa o sa omoare 50 de insi, o sa vuiasca toata Romania vreo 7-8 zile si apoi o sa o luam de la capat.

      Comentariu apreciat.335
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 547
    • Faci o mica confuzie, telecabina e la Balea, nu la Capra. de la telecabina la Capra ai fie:
      1.traseu montan de vreo 2h prin saua Capra – si aici intram in logica de turism muntoman. Bine, nu stiu daca este sigur pe timp de iarna traseul prin saua capra, bunul-simt si instinctul de conservare. imi spune ca ar trebui sa fie inchis
      2. mers pe jos prin tunel si pe DN7c, sunt insa mult mai multi km vs partea sudica, cred ca triplu cel putin.

      182
  20. Idiotul ăsta se laudă că a fost și el acolo dar Doamne Doamne i-a făcut cale întoarsă înainte de tragedie. A Christmas miracle…

    http://www.google.com/amp/s/playtech.ro/stiri/mihai-morar-a-fost-in-fagaras-cu-doar-cateva-ore-inainte-de-avalanse-ce-l-a-deranjat-654713/amp

    125
  21. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1769
    • Zona de creasta a transfagarasanului e dificila tocmai din cauza avalanselor. D aia prefera asa ca altfel in fiecare weekend ar fi cateva masini maturate de avalansa.

      86
    • whataboutisme..

      68
    • Puii mei, mereu am fost curios daca si altii fac la fel. Aia e. Sunt 50 de comentarii inaintea mea pe subiect.

      210
    • Hochalpenstrasse ti-l dau direct din minte. Si daca te uiti la granita Austria/Italia, vei mai vedea cateva. Nu, nu e penibil, drumul se inchide nu numai pentru ca nu poate fi curatat, dar si pentru pericole de genul avalansa.

      222
    • Rares, eu iti dau un contraexemplu din Norvegia, cand oamenii vad ca se aduna multa zapada deasupra inchid drumul, declanseaza avalansa , curata si redeschid. Avalansa aia nu vine din spatiul cosmic, se vede cu ochiu zapada adunata gramada deasupra.

      Las ca e mai simplu sa inchidem drumuri. Asa cum punem indicatoare in loc sa astupam gropile din drum. Atentie cade tencuiala in loc sa reparam naibii fatada. Bulina rosie ca pula in loc sa consolideze dreq cladirea sau sa o darame. Exemplele pot continua. Românisme

      816
    • In US sunt destul de multe drumuri inchise iarna. In Yellowstone de exemplu sunt inchise cam toate – iarna se practica alt tip de turism acolo si si localnicii circula cu snowmobilele. Nu stiu cum se incadreaza in definitia de „nationale” dar sunt drumuri mari, cu 3-4 benzi, inchise toata iarna.

      131
  22. Bariera este de destul de jos si are (uneori) lacat pus pe ea.

    Problema e ca bariera aia se inchide dupa date calendaristice, nu dupa cum e vremea. Pot sa fie 10 grade afara, zapada de nici 5 centimetri si drumul curat, bariera sta inchisa. Din motivele astea unii localnici care stiu pe cine trebuie au cheia de la lacat, iar altii au un cleste/baros/ceva. E ca povestea in care baiatul care striga lupul.

    Legat de cabana, cabana Capra e folosita si pe post de refugiu montan, punct de pornire pentru trasee mai lungi si cred ca au parteneriat cu salvamont. Nu vad nicio problema sa tina cabana deschisa. Se poate ajunge pe jos in ~2 ore fata sudica sau cu telecabina la Balea+mers pe jos cam o ora trecand prin tunel.

    Si ca o parere personala: in zona aia nu prea s-au produs avalanse nasoale, drept dovada cabana Capra e acolo de cateva 10 de ani. Acum a luat-o la vale o bucata destul de mare de munte si au fost smulse inclusiv bucati intregi de padure. S-a produs un eveniment imprevizibil din care puteau aparea multe victime, dar din fericire toata lumea a scapat intreaga.

    113
    • Există un punct salvamont mai sus, aproape de intrarea în tunel. E pe celălalt versant, nu cred că a fost afectat. Cabana Capra e pe versantul mai din dreapta și mai spre căldare.

      21
  23. Comentez peste tot chestia asta.

    Noi am fost in decembrie. Strict pana la semnul ala. Nu era zapada, sigur, decat pe varfuri. Si niste petice de care ne-am bucurat noi. Am vrut sa urcam pe jos, pana la Capra, dar era destul de tarziu, nu eram siguri ca era deschis.
    Dar, noi suntem d-aia carora le place sa respecte semnele de circulatie. Ca si daca nu era zapada, erau sanse sa fie polei. Si erau semnele. Noi aveam si copii cu noi.
    Chiar daca eram singuri, tot nu urcam. Pt ca erau semnele.
    Si nu mi-as fi luat sejur la o cabana aflata in afara zonei de acces a unui drum. Ca m-as gandi ca drumul ala e inchis cu un motiv, daca pateste vreunul dintre copii ceva, cum ajung eu la vreun spital?

    Comentariu apreciat.485
    • Când motivul este data din calendar și atât și asta vine la pachet cu lipsa impunerii regulii (a primit cineva amendă că a urcat mai sus, dacă nu s-a întâmplat nimic?), tentația să ignori semnul este mare. Am fost pe 7 noiembrie până la Piscul Negru, nu era nici un semn în afara celor permanente de pe marginea drumului și nici un cm de zăpadă (nici pe creste, că am fost pe 3 vârfuri de >2500m atunci). Dacă cineva care a urcat atunci cu mașina dincolo de Piscul Negru pățea ceva cu mașina, sunt sigură că apăreau prompt semnele.

      523
    • Efectiv suntem defecți la creier: ce dracu e logica asta de „nu erau alte semne decât cele permanente”? Vreți să vă pună în fiecare an semn să vă roage să respectați semnele permanente?! Românul nu mai știe definiția regulii și a legii, la noi totul e interpretabil după „s-au zis la știri”, „toată lumea știe că”, „mi-a zis mie nenea Vasile”, „au urcat și alții”, legea și regulile sunt pe ultimul loc, după toate astea.

      Comentariu apreciat.304
    • Mali > Semnul arată așa: https://www.promotor.ro/poze/circulatie-inchisa-pe-transalpina-si-unele-portiuni-de-pe-transfagarasan-19110513 și nu are nici o dată pe el. Eu una nu am trecut de semn cu mașina vreodată, dar nici nu i-aș judeca pe aspru pe cei care atunci când e zero zăpadă pe munte au trecut de el. Din punctul meu de vedere, ceea ce se întâmplă este efectul direct al lipsei de amenzi. Nu doar când se trece mai departe de acest semn ci și în foarte, foarte multe situații în care semnele rutiere sunt pur și simplu ignorate de șoferi în mod sistematic și amenzile se dau doar când cineva pățește ceva.

      316
    • Scrie destul de clar care e portiunea de drum inchisa, la andnet.ro/dispecerat .

      A, uitasem ca telefonul mobil se foloseste doar pentru soușăl midia.

      146
  24. Romanisme. Ce daca e interzis, lasa ca ne descurcam noi sefu’ … E, uite ca de data asta li s-a-nfundat. Avand in vedere ca n-a murit nimeni, sper ca au invatat, ei si altii care citesc stirea, ceva din asta.

    165
  25. Sunt aceeași care pleaca în șlapi pe munte. Prostia nu doare, nici măcar la buzunar. Nesimtirea e o calitate în romanica

    212
  26. Semnele de circulatie conteaza doar cand e de dat amenzi.
    La fel de mult conteaza si legile.

    Sau cand e de protejat niste locuri caldute de intrebari incomode.

    Ce putere are o lege sau o regula care e incalcata de fiecare data cand poate fi incalcata?

    105
  27. In fiecare iarna e asa: se pune acel semn cu drum inchis care acopera doar un sens, deci se poate urca mai sus, in fiecare an se urca mai sus, e o practica comuna.

    63
  28. 1. Drumul e deschis pana la Capra de cand mai stiu (merg din anii ’80 acolo) de catre administratorul drumului.
    2. De vazut un pic -> https://www.youtube.com/results?search_query=Cabana%20capra%20iarna

    Inclusiv televiziunile au filmat de la reportaje la intregi emisiuni acolo, in toti anii astia.
    De ex. -> https://youtu.be/6eXFEsrQ1Jc

    Intr-una dintre filmari vedeti in parcare si o masina de politie, nu era nici o problema :)

    Si-au adus aminte ca „e panou, dam amenzi” doar cu aceasta ocazie. In rest, nu era nici o problema de zeci de ani.

    Comentariu apreciat.6816
    • Fix așa!

      109
    • 1. Administratorul drumului DN7C este CNAIR. Conform comunicatului se inchide Transfagarasanul de la Piscu Negru la Balea Cascada din 7.11.2022
      http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/condi%C8%9Biile-meteorologice-%C3%AEnchid-circula%C8%9Bia-pe-anumite
      2. Ilegal
      3. Poate televiziunile au obtinut aprobarea CNAIR, poate de aceea era si politia. Daca nu, au filmat ilegal.

      135
    • O fi primul caz in care se inchid ochii in Romania?
      Oficial, indicatorul unde este amplasat?
      Daca unii sar gardul, fura, intra pe un drum inchis circulatiei publice, ne da dreptul sa o facem noi, fara sa suportam consecintele? Doamna profesoara, dar si Popescu a copiat(plagiat) el de ce a luat 5?

      83
    • Romanului pare ca ii trebuie o stanca in mijlocul drumului ca sa nu inainteze… scoala de soferi a facut-o cu prostul satului.

      81
    • @lichu
      Comentariul meu anterior precum si acesta sunt de a prezenta o stare de fapt de zeci de ani. Zeci, da?
      1. La Capra e doar un utilaj mic cu care isi face loc prin parcare si un Ratrak, actiunea si lama principala o baga administratorul. Si inca ceva: la Balea Cascada administratorul pune placi de beton pentru interzicerea accesului, aici se pune o tabla pe o banda. Do the math.
      2. Am dat exemple pentru pct 1. Ilegale, legale, doar Politia constata :) Din nou, tu crezi ca de zeci de ani politia nu a fost acolo sa constate ca parcarea e plina mereu?
      3. Stai tu linistit, nici Digi, nici ProTV, nici Taraf TV, nici nimeni nu a cerut „parteneriat” cu CNAIR la asta, pentru ca nu li s-ar fi dat pentru un drum inchis si incadrat ca „periculos” in actele de la Bucuresti. Ca-n realitate vremea si conditiile meteo sunt diferite, e alta discutie separata.

      Ah,da,azi au dat comunicat ca vor sa modernizeze Transfagarasan si sa-l deschida tot timpul anului :) Ceea ce ar fi bine si normal, dar asa…coincidentele naibii https://adevarul.ro/stiri-locale/pitesti/exclusiv-transfagarasanul-va-fi-modernizat-2239884.html

      80
  29. Urc (aproape) iarnă de iarnă pe jos până la Bâlea Lac, dinspre Piscul Negru și Cabana Capra. Atunci când vremea și riscul de avalanșă permit. Cu echipament de iarnă, inclusiv crampoane etc.

    Drumul este oficial deschis doar până la Piscul Negru; drumarii pun barieră și semn atunci când îl închid în octombrie. Cei de la Cabana Capra dau frumos bariera în lateral și apoi deszăpezesc cu buldozerul cei aproximativ 5km până la ei la cabană. Dacă urci cu mașina mai sus de Pisc îți asumi consecințele. Ca șofer nu poți să zici că nu știai că drumul e închis.

    Ce-i drept n-am văzut vreodată pe acolo (la Capra, adică) o avalanșă atât de mare – cum zicea șeful de la Salvamont Argeș, a fost cea mai mare din ultimii 50 de ani. Așa că lumea se duce acolo iarnă de iarnă, weekend de weekend. Aia cu „poliția va investiga cum au ajuns acei oameni la cabană” e chiar hazlie.

    Altfel, dacă BBC nu minte, în Austria și Elveția au murit în avalanșe 10 oameni doar weekendul trecut, deși erau atenționări de avalanșă etc.

    Comentariu apreciat.631
  30. Suntem în situația în care se strigă lupu-lupu de chichi și când lupul chiar vine, nu mai crede nimeni.

    Transfăgărășanul se închide pe 30 octombrie, indiferent cum e vremea. Pe 7 noiembrie am fost eu până prin zonă și era zero zăpadă (la 2500m zic, la șosea era de tricou). Eu mi-am făcut traseul atunci de la Piscu Negru (ăsta e punctul de la care se închide pe 30 oct), dar NU era nici o barieră și se urca bine mersi. Evident, nici nu era niciun fel de problemă să urci, alta decât că „Transfăgărășanul era închis” așa de calendar, nu de vreme. Dacă urcai și pățeai ceva pe acolo, erai dpdv legal în aceeași situație cu cea din acest weekend.

    În mod similar, săptămâna trecută au anunțat cod de toate culorile prin toată Muntenia și zona Subcarpaților cu tot felul de recomandări de „stați acasă”. Situația din teren? A nins 10cm și s-a circulat în condiții de iarnă o noapte, nimic mai mult sau mai puțin. În zona montană asfaltul era negru și doar o idee umed. Dacă vine apocalipsa pe bune, nici nu știu ce pot spune să-i creadă cineva.

    Indecis. Tu ce zici?1727
    • La munte vremea este foarte capricioasa, se poate schimba pe parcursul unei ore. Daca urci cu masina 5km si intre timp viscoleste si cat mananci tu o friptura iti acopera drumul si se face polei, ai pus-o.

      181
    • hash > cunosc foarte bine aceste aspecte, am sute de ture pe munte și am prins ninsoare la vf Omu chiar și în august. Cu toate astea, meteorologia a evoluat în ultimii 15 ani foarte, foarte mult și vremea nu prea mai e chiar așa de imprevizibilă.

      În altă ordine de idei, am prins situații SF cu mașina pe drumuri deschise în ultimii ani foarte multe. De la viscol în câmpie de nu se mai vedea absolut deloc drumul, mașini care au ieșit pur și simplu în decor pentru că nu se puteau orienta, la rupere de nori cu vizibilitate zero și carambol. Departe de mine gândul să spun că acești oameni care s-au dus la Capra acum sunt de lăudat, da, chiar nu aveau ce căuta acolo, dar acea zi din noiembrie despre care povestesc era mai ok decât o zi cu descărcări electrice din august-septembrie, când e deschis. Iar deciziile de închidere făcute exclusiv în funcție de data din calendar, coroborat cu lipsa amenzilor, la asta duc, fiecare decide cum are chef. NB, eu nu am trecut în acea zi de noiembrie pe sectorul de drum închis.

      613
    • Autoritatile alea nu dau sfaturile alea de „stati acasa” din burta, tot pe meteorologia aia super-evoluata de care zici se bazeaza (cam contradictie in ce zici).

      E iarna, ar fi de dorit ca toti șlăparii nepregatiti sa stea acasa. Razbitul prin vreme rea presupune o serie de abilitati, pe care majoritatea lor nu le au, desi se dau zmei.

      Deci da, si eu sa fiu autoritate publica as avertiza mai des, si iata de ce: la mijloc este vorba de statistica, este vorba de unde fixezi pragul de avertizare. Daca il fixezi prea jos, dai o gramada de false positives, faci o gramada de alarme degeaba, DAR, poate reusesti sa ai foarte putine situatii netetectate (false negatives). Invers, daca fixezi pragul prea sus, ai putine false positives (alarme false), dar mai multe situatii nedetectate. Ei bine, multe false positives (injuraturi de la nea Gigi ca nu-l lasi sa circule) costa mai putin decat multe false negatives (aici costurile se masoara in pagube materiale si vieti pierdute).

      Eu vad ca situatia este putin mai complexa decat fabula „Petrica si lupul”. Sfat: ori aprofundezi subiectul, ori las-o asa, ca autoritatile alea nu-s chiar degeaba.

      83
  31. Nu poti educa decat in 2 feluri:
    cu vorba buna sau cu frica ( legea).
    Fiind atat te multi de educat, cu nivel de intelegere si simt civic foarte variat, nu poti decat sa folosesti legea. Si ii arzi.
    Simplu.

    Ai intrat aici, era drum inchis. Ai patit-o? Amenzi plus platit interventia pompieri ( ce include plus extra). Si a doua oara nu mai fac.
    Sau pui mega bariera si gata, pa.

    Si trebuie amendati si cei care au fost de acord gen paznic, cabana etc.

    Altfel, nu se schimba nimic.

    134
  32. Asa zic si cei care nu vad indicatoarele cu 50, 90 sau trecerile de pietoni/liniile sterse. Acolo sunt afectate mai putine persoane, doar de multe ori pe viata sau li se termina viata.

    62
  33. E plin la știri de oameni care sfidează legile fizicii sau ale naturii. Rămâne Esca fără job dacă nu-s măcar 10-20 cazuri din astea pe zi în România. Ce mi-e o depășire cu 50% șanse de reușită și 50% șanse de impact fatal, ce mi-e o încălcare a unor reguli care mobilizează zeci de oameni care să „salveze” nepăsarea unora.
    Facturate serviciile de salvare (și facturate pe bune!) pentru cine provoacă complet gratuit tot felul de tragedii/situații extreme. Că dacă nu le iei bani, peste 1 săptămână se vor plânge că trepida tractorul cu care au fost aduși, că n-a avut climă, că șoferul era nervos… din astea :))

    92
  34. Chestia asta se intampla la cativa ani in zona. Doar ca acu a venit fix pe cabana si arafat-mobilul a apasat la maxim pedala pe butonul de postare.

    32
  35. casco si rca sunt asigurări no matter what, nu doar daca respecti regulile, altfel nu s ar mai plati despagubiri pentru accidente. nu sunt valabile doar daca vehiculul e folosit la comiterea unei infractiuni.

    • CASCO standard nu acopera incidentele in afara drumurilor deschise circulatiei publice. Exista clauza extra pentru asta, care costa in plus.

      Comentariu apreciat.311
    • La ce asigurator aveti casco de ofera despabagubiri pentru un incident pe o portiune de drum nedeschis circulatiei publice?
      Iau masina de acolo, o duc in parcare, si in mai acusi suna la asigurator: domnule a cazut zapada de pe acoperis, ea era in parcare si uite cum mi-a rasucit-o.

      81
    • @cineva„ multi ofera, dar costa extra.

      21
    • Cu ocazia asta, mi-am verificat clauzele Casco și eu am în contract bifată „Acoperirea daunelor produse în afara drumurilor publice”, înțeleg că eu aș fi fost despăgubită

      32
    • asigurarile „no matter what” sunt ca unicornii curcubeu (cel putin in romania).
      unii cred ca exista, dar putini i-au si vazut (de atins nici nu mai zic).

      20
    • @Arhi: ia fa tu un accident cu un sofer beat (sub 0.4) si zi-mi daca reusesti sa iti repari masina pe RCA-ul lui.

      42
  36. Este un hotel in Slovacia la peste 1600m. Acolo iarna drumul e normal inchis pentru turisti cu masini personale. Hotelul este mare. Turistii sunt transportati la anumite ore cu niste land rover-uri sanatoase de jos pana sus si de sus pana jos. Cu tot cu bagaje. Sunt angajati ai hotelului care fac traseul asta si pe zapada sincer e periculos.
    Puii mei, dar Tatra sunt in alt judet din cu totul alta tara…

    182
  37. Scria „Drum inchis pentru fraieri”, doar ca „pentru fraieri” nu se vede de zapada.

    181
  38. romani, romanind…. Ar iesi studiu antropologic frumos din discutia asta
    Superputerea romanilor este sa gaseasca scuze la orice

    62
  39. pana una alta e bine ca macar standardele anticutremur se respecta.

    51
  40. NOU
    #111

    Vinovati ? Jandarmeria Arges cu sprijinul Salvamont Arges…ei permiteau accesul ilegal spre cabana an de an !

    37
    • @Marcel de la Busteni exact ei, ei erau cei care luau ochii soferilor sa nu vada indicatorul sau mintea sa nu il respecte daca il vedeau. Ce puteri au jandarmii si salvamontistii astia.
      Iar pentru pandemie Gates sau Soros sunt vinovati.

      121
  41. eu nu inteleg ce treaba au masinile parcate cu drumul inchis.
    avalansa nu a surpins masinile in mers, ci intr-o parcare amenajata a unei cabane deschise.
    daca urcau in august si lasau masinile acolo.. nu le mai turtea zapada?
    sau daca turistii urcau pe picioare (fara masini) nu mai trecea zapada peste cabana?

    da, e un fapt divers ca unii (foarte probabil) au incalcat o restrictie de circulatie si merita amenda pentru asta (si o sa se dea in functie de ce recunosc / ce poate dovedi politia),
    dar separat de amenda pe care o merita.. care e legatura cu avalansa?

    163
    • Da, poate le-au adus cu elicopterul in parcare masinile alea, mai stii? Sau poate le-au carat pe magari, piesa cu piesa, si le-au montat in curtea cabanei.

      87
    • @hash,
      ok, le-au dus pe drum,
      totusi.. care e legatura cu avalansa?
      sau n-ai inteles ce am intrebat?

      10
  42. Eu am o dilema: daca drumul era inchis, cabana Capra de ce are pe net oferte de cazare pentru perioada asta?

    03
    • Unii mai folosesc picioarele si la mers pe jos, nu numai pentru frana/acceleratie. Nu toate traseele sunt inchise.

      40
  43. Hai bre … iara ii tot romanul fiert ca legea il opreste pe el sa arda o paranghelie si sa bage o ceafa cand si unde vrea el.

    Drum e oficial inchis. Imediat se gasesc 1000 sa comenteze ca dece, ca or vazut ei ca vremea e buna si cucul canta. Ca aia care or hotarat sa inchida drumul sunt prosti … orice, doar sa isi gaseasca o justificare pentru a intra cu masina pe un drum inchis in mod oficial.

    Astia ajunsi in situatia relatata is cu nimic mai prejos decat aia pe care ii vezi salvati prin Bucegi, din nameti, incaltati in adidasi si purtand „treling”.

    In mod normal trebuia sa se lase cu amenzi pentru infractiunile comise si cu o nota de plata pentru tot ce tine de interventia respectiva.

    Stii ca drumul e inchis, faci pe prostul si tot te duci acolo, iti asumi…nu exista ca era timp frumos, ca ti-a zis cabanierul, ca ai tu un prieten care a mai fost acolo, etc. Alegi sa mergi cand drumul e oficial inchis, o faci pe barba ta și pe portofelul tau.

    Daca nu iti convine ca drumul e inchis, fa o petitie catre administratorul tronsonului.
    Cabanierul poate amenaja o parcare in zona de unde drumul se inchide si poate organiza (pe barba lui sau cu derogare speciala) un serviciu de transport pentru grupurile cazate, facut in conditii de siguranta….dar la noi intotdeauna ala care respecta regulile e fraier, prost, sarak si cel care nu, se descurca, e meserias si etc….

    Toti vrem o tara ca afara…da …sa inceapa alalat sa o schimbe …ca eu trebuie „ma descurc”

    51
  44. Pacat ca dupa 100 de comentarii, nimeni nu vorbeste ca in multe locuri padurea e lasata doar pe marginea drumului, iar in spate e macel. Nicio avalansa nu se produce daca nu are unde sa isi ia avant(fara obstacole).

    20

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.