Am tot citit reportaje despre cum este foarte complicat, durează foarte mult și costă foarte mult în șpăgi să listezi un produs în magazine.
Poate Consiliul Concurenței ar trebui să verifice cum a ajuns acest produs, Hatz Pizza, așa repede în magazine. Marca e înregistrată în aprilie, dar produsul a fost lansat acum o lună. Într-o lună a negociat cu toți și gata e la raft, cu atâta spațiu ocupat? Cum se întâmplă asta?
Dacă nu e ceva schemă obișnuită de șpagă, poate ar trebui publicat un ghid, să vadă și micii producători cum se face. Mă rog, micii, că nu a negociat el, a negociat casa lui de discuri, Universal, și tot ei au fost cu ideea.
Și poză cu cutia
Sa faci o schema din asta si cu spaga si fara, tot ai nevoie de milioane cash in valuta.
Pai relativ simplu:
Universal Music Group and Brands -> Freiberger Lebensmittel GmbH -> Südzucker Group
Mai pe scurt pizza asta e un “chinezism”: se da comanda unui mare producator in domeniu pentru o pizza cu denumirea Zoso Primavera cu tot cu distributia ei!
Si cam atat … doar nu credeati ca Hatz s a dus la Hypermarket cu valiza de bani sau aia de la UMGB?
„modelul” a fost practicat in Germania cu nu stiu ce pizza ce avea drept imagine un cantaret de pe acolo si reprezinta o noua fitza de marketing … si NU, nu este pizza lu’ Dorian
Te ajut eu cu brandingul, uite asta s-ar potrivi: „Pizza cu ananas by Zoso”
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@AlexAndru – e vorba de Capital Bra, care a scos și Bra Tee, pe lângă pizza.
@Scribus: cu ananas si carnati din comentarii
Pizza cu topor inclus. Pentru feliat, desigur.
Pizza Dubai
La 2 luni după lansarea Prime, deja era și in Europa, si la vreo 2 luni următoare peste tot și la noi. Si Nea Bestie cu a lui ciocolatica e de vreo 2 luni în rețeaua Lidl cel puțin. Nu știu…PR f f bun? Lobby?
Toți copii vor ciocolata aia de la dnu bestie, e nebunie.
Cand in US Prime ul era 1 dolar, la noi era 50 de lei.
que 12 luni mai tarziu si la mega era la un moment dat oferta 2+1 gratis la 12 lei.
si mizeria aia de takis
Cand dai o ciocolata cel mult mediocra de 60gr cu 15 lei… la pret de Lind premium de 100gr te miri ca apare peste tot prin toate retelele de azi pe maine?
@Cristi, toti copiii needucati.
Eu sunt sigur ca o sa puna dorian cateva clipuri pe canalul de youtube si o sa ne lumineze – sigur e la mijloc geniul lui.
Deabia astept sa iau plicuri pentru cateii mei marca Chelutuuuuuu.
Hai dorian, stiu ca poti…
tocmai i-ai dat o idee de afacere
mancare pentru babuini; ala ar putea cred vinde si rahat daca si-ar pune „poza” pe el
E pizza de patru feluri ,nu foarte diversificată.Margherita SoleraX,Diavola PlushBio,Ortolana con Cox și Prossciutto con muschi senza encephalus.
Și răbdare, acum scrie cursul despre cum te listezi în supermarketuri.
Nu e vorba de nicio spaga. Produsul genereaza vanzari pentru magazine, iar pentru ei asta e suficient. E o ‘ancora’, pentru ca omul cand intra dupa pizza hatz, nu cumpara doar pizza, mai ia si o guma, si o apa si un cola si uite cosul de cumparaturi.
Si da, e bataie pe comercianti sa o aiba la raft si sa-i ofere expunere, pentru ca vrem-nu-vrem, baiatul asta DP, genereaza vanzari.
E una sa ai un produs natural, facut local, de nea’ Caisa, pe care nu-l stie nimeni si nici nu-l cere nimeni la raft, si alta sa vinzi ceva promovat intens si viralizat de DP. In primul caz risti sa ramai cu produse pe rafturi si sa nu le prea cumpere nimeni (sau sa ai rulaje foarte mici; deci marje de profit f mici), in al doilea caz ai stoc pe care trebuie sa-l improspatezi de doua ori pe zi.
QED.
incep sa cred ca DP inseamna altceva decat am invatat eu din documentarele de pe net
Nu, tot aia înseamnă, ce știm noi din documentare.
Cred ca e vorba de notorietatea lui Dorian. Aici conerciantul are de castigat enorm pentru ca produsul/brandul iti aduce vanzari si clienti. Si pe youtube au aparut video cu recenzii care la randul lor au avut vizualizari pentru ca au pus in titlul Hatz Pizza.
Interesant a fost ca lansarea in magazine era programata la o anumita si chiar si Dorian a fost surprins(sau a mintit) cand aia le-au dat drumu inainte de data prestabilita.
Si daca ai un La Doi Pasi intr-un sat vinzi pizza aia cu o viteza mult mai mare decat cele de la concurenta. In cazul asta e normal sa vrei tu ca patron sa o ai in congelator, sa vina Ionut de 8 ani sa o traga pe mami de fusta sa ii ia pizza aia.
Asta e un produs pe care publicul lui Dorian si-l permite, nu bitcoini, pariuri, rolexuri si iphoane.
Și eu cred la fel. Pur și simplu Vali își bagă unghia-n gât când vine vorba de activitatea vreunui influencer, indiferent că ăla face o schemă sau nu.
Eu cred ca e facuta de ceva producator care are deja pizze la raft la toate magazinele, ceva jucator mare de pe piata(Dr Otker, Edenia etc). Doar au pus moaca lui pe ambalaj.
Chiar sunt curios, nu se uită nimeni cine o face și unde?
pai a zis si el ca e facuta de un producator specializat din Germania care lucreaza cu mai multe companii ce isi pun propriul ambalaj
Pai nu e nimic ascuns, a facut si public faptul ca e facuta de un mare producator din Germania si ca el si a pus doar fata pe cutie si a ales topping urile.
eu: link catre marca înregistrată.
tu: ah, nu, e a altcuiva.
plm.
@Vali si ce are daca e marca inregistrata ? Allview nu era tot marca inregistrata ?
N-ai auzit de conceptul de whitelabel ?
acolo scrie cine deține produsul.
acolo scrie cine deține marca.
@Vali
Apple detine iPhone dare sunt fabricate de Foxconn.
AMD detine Ryzen dar sunt fabricate de TSMC.
Armani se faceau la Satu Mare.
Gionu a facut o marca, productia e externalizata.
Francezii au ajuns să vândă mâncare ân restaurant, dar care nu e produsă în restaurant ci adusă de curier.
Ceva home made cum se practică vara pe litoral în Constanța.
Quel problem? Câte pretenții.
Este irelevant cine o produce, ca nu cei care produc acea pizza semnează contractele cu magazinele. Nu așa funcționează lucrurile.
Biscuiții Ulker și mcvitties sunt fabricați în România, în aceeași fabrică, în Popești, unde se fac și sticksuri și mă-sa pe gheață, și sute de alte mărci, în funcție de ce comenzi au. Nu aia de la fabrică negociază cu magazinele pentru a le prelua acele produse, pentru nspe mărci diferite. Deținătorii mărcilor sau distribuitorii lor negociază contractele respective.
Pe bune, se poate sa nu mai fim incredibil de prosti măcar cinci minute?
@Mister Adi de scrii coaie „ceva producator” si nu cum e normal si corect „un producator” Nu te zgarie pe ochean?
Asta e producatorul:
https://www.supermarktcheck.de/no-name-hersteller/DE-ST-00007-EG
pe cutie zice altceva.
Problema cea mai mare a lui patronache de Romania indiferent de ce face, este lipsa totala de respect pentru oamenii de vanzari si o lipsa partiala de respect pentru marketing online / pr / brand etc. Daca in al doilea caz uneori mai angajeaza pe cineva sa se ocupe de site / feisbuk (dar si aici de multe ori e vreo ruda / cunostinta / obligatie / fiul vecinului ca stie cu calculatoare), in ceea ce privestea partea de Key Account Management evident ca el se va ocupa de partea de listare, ca el e patron si este foarte destept si orice prost poate sa faca vanzari.
Listarea in marile retele de retail este un „holy grail” al vanzarilor, pentru ca acele departamente de achizitie sunt extrem de dure, existand chiar in trainingurile lor interne, etape prin care trebuie sa flituiesti posibili noi furnizori ca sa obtii cele mai bune preturi, nu le raspunzi cu saptamanile la mail samd. Cam te duci in p… goala sa te bati cu Darth Vader ca sa fac o paralela.
Pai draga patronache ai cautat oameni cu experienta de 15-20 in vanzarea catre KA sau IKA (adica cineva care a dat spaga la diversi de prin departamentul de procurement, ca sa isi puna produsele pe la intrare) ? Da patronache, trebuie sa il angajezi pe unul si o sa ii dai 4000 de euro pe luna si un CHR ca sa te listezi in retele micute (KA) si vreo 7-8000 de euro pe luna plus un Q7 unuia ca sa te listeze in IKA. Si dupa aia o sa trebuiasca sa ii dai acelasi salariu luna de luna desi tie nu o sa ti se para ca face cine stie ce, ca el are 3-4 clienti mari in portofoliu. Si din cand in cand o sa ii dai si niste bani in punga, din care tu stii sigur ca baga mana in ei si trebuie sa inchizi ochii ca merge treaba.
Dar o sa faci tu asta patronache ? Nu, pentru ca tu esti destept si angajatii sunt niste prosti si tu faci un iaurt super natural si foarte misto si clientii sunt prosti ca nu il cumpara. Si dupa aia o sa te plangi ca te calca in picioare aia mari din afara care au niste baieti / fete carora le dau 20-30-40.000 de euro pe luna si ataca retelele mari la sediul lor de prin Germania si nu mai e loc si pentru tine. Dar te-ai gandit vreodata draga patronache ca aia au ajuns mari tocmai pentru ca au dat salarii bune si au avut grija de angajatii lor ?
Nu ma prind daca tu zici ca e ok sau nu sa dai spaga. Sau daca consideri ca ar fi vreo diferenta dintre spaga data unui bugetar si spaga data unui privat pt „ungerea sistemului”
Ca sa citez dintr-un trainer de vanzari mai simpatic, am prieteni care lucreaza in vanzari si au apartamente si am prieteni in achizitii si au vile. Nu vreau sa para ca un soc pentru tine, dar mita in mediul privat este de proportii biblice pe toate nivelurile. Nu stiu daca in gandesc in termen de este ok sau nu este ok, it is what it is.
@dsg, la privat se numeste lobby. Foloseste te rog termenii corecti.
da, trebuia sa scriu asa, ca o sa dai niste lobby in punga. Daca vrei sa iti vinzi iaurtul super misto si bio si funky, va trebui sa ii bagi unuia niste lobby in punga sa fie bine.
@dsg asta zic. Ca mai sunt unii pe aici care la fiecare ocazie baga placa libertariana „vedeti daca era piata mai lipsita de reglementari, mama cat business s-ar fi facut, ce prosperi eram”
dsg, nu vrei să folosești un mail valid?
Nu cred asa ceva, adica hatz music a dat lobby la punga ca sa aiba hatz cionule la raft? Nu are cum, rromanii il iubesc prea mult pe dorian ca sa fie adevarat
Btw, am cumparat si eu alea 2 pizza si dupa fiecare m-am dus la wc mai devreme decat in cazul unei pizza normale, nu stiu ce sa zic sa ma risc la a iii-a sau sa conchid ca e chiar cu hatz pizza lui?!
@dsg
Listarea unui produs in marile lanturi de retail de Romania este in mare o combinatie de mita/facut obligatii/inchis obligatiile. Lucrurile astea sunt stiute cam de oricine lucreaza in domeniu sau are interactiuni conexe cu domeniul respectiv. Ca-n Romania inca mai exista idealisti care cred ca daca vor face produse bio se vor lista in Kaufland este o alta discutie. Ce este problematic daca vrei sa discutam este insasi ideea ca oricine se apuca de productie in Romania nu are o platforma prin care sa-si poata vinde produsele, insa este o alta discutie.
Revenind la povestile despre achizitii lucrurile oarecum dragute. Dragute pentru ca lobbyul despre care vorbesti nu se desfasoara niciodata dintr-o pozitie de egalitate. Ci in general mai marii te „invita” sa listezi produsul tau in conditiile lor, unde tu preiei cam toate riscurile ce pot aparea in proces. Ca sa ajungi sa fi in pozitie de lobby este necesar sa cunosti persoana care sa garanteze pentru tine sau sa fi tu o persoana de incredere.
In situatia de fata banuiala mea este ca lucrurile au mers ca unse pentru ca toate persoanele implicate erau deja din secta. Asta este si motivul pentru care anumite produse se listeaza mai repede sunt mai „promovate” decat altele.
@Vali, prefer sa nu. Daca te deranjeaza nu mai postez. Incerc sa fiu cat mai civilizat.
Deci succesul este sa scazi caliatatea, cresti pretul si din ce castigi extra dai la toti intermediarii ca pana la urma sa listezi un produs mediocru in supermarketuri.
probleme sexuale sau de alta natura?
… patronache
Cata frustrare, dar nu ma mira.
Salarii de 7-8000 EUR? Unde ma frend? Ce sa vinzi ca patronache ca sa platesti asemenea premii? Ce adaosuri sa ai si ce cifra de vanzare?
Iti garanteaza succesul un asemenea personaj ilicit „golden boy”?
Patronache roman e bun la toate pentru ca e rupt in bur si toti asteapta sa scoate un ou de aur, mai ales statul, ca sa il fure.
In rest, nu exista zi in care sa nu vad promisiuni de milioane, idei si oameni care promit sa creasca firma pan’la cer, pentru cativa eur, desigur.
Cum sa faci 1 milion in 3 pasi simpli.
” Da patronache, trebuie sa il angajezi pe unul si o sa ii dai 4000 de euro pe luna si un CHR ca sa te listezi in retele micute (KA) si vreo 7-8000 de euro pe luna plus un Q7 unuia ca sa te listeze in IKA”
Si dupa 1 an de zile te trezesti in gaura pentru ca gigelu a acceptat orice conditie contractuala, care a lasat producatorul intr-o pozitie vulnerabila financiar.
Inca o poveste de succes.
@ciocolatiulverde tocmai de aceea cand semnezi contractul de munca stabilesti obiective de performanta, target de vanzari, iti calculezi ce si cum, de aia te-ai facut om de afaceri si te asiguri ca, contractul pe care tu il semnezi cu KA / IKA iti aduce beneficii financiare.
Tocmai de aceea cand faci recrutarea pentru ceea ce este o pozitie cheie te apuci si verifici CV-ul lui ala, iti faci due dilligence si etc. SI cand o sa calculezi la final de luna o sa vezi ca e mai bine sa dai cateva mii bune unuia care sa iti inchida dealul decat sa iei 3-4 agenti pe care sa ii platesti cu 2500-3000 de lei si bonus pe care nu si-l iau niciodata.
Dar de curiozitate cand Microsoft a asigurat ca merge treaba in faimosul dosar, crescand discountul la un nivel unde era necesara aprobarea unui ilicit golden boy de la nivel european (pentru ca ilicit golden boyii din Romania nu aveau aprobarea aia de discount), absolut toti cei implicati stiind ca asta inseamna „ca merge treaba” pentru resellerul implicat, oare a actionat intr-un mod corect si profesionist ? Ii dadeau salariu de cateva zeci de mii de euro pe luna degeaba la baiatul / fata aia de mai la vest de noi ?
Sau cand am citit in presa ca „allegedly” la Oracle Romania sefutul Ilicit golden boy asigura discount-uri preferentiale prin protectie de pret acum 2-3 ani (pentru cei care nu sunt din IT asta inseamna ca daca tu te duci la furnizor si prezinti primul un proiect pentru clientul X, primesti un discount suplimentar intre 15-25% fata de alti reselleri si castigi proiectuL), atat pentru a se asigura ca castiga cine trebuie proiectele mari cat si ca resellerii au banuti de dat mai departe „ca sa mearga treaba: oare super profesionistii de mai la vest de noi stiau ce face ? Sau au avut incredere in el 20 de ani ca isi face treaba si la final au avut un soc ca cine au de-a face ?
@andrei inca nu, iti multumesc ca iti pasa ,much love :X
Eu nu pot să trec peste „fac live dintr-un Urus, dar îmi pun fața pe o pizza congelată și pe o șaorma de căcat”.
Prost cine cumpara. Sincer inteleg prima data, cumperi de curiozitate. Dar daca are un raport calitate/pret prost cum mi se pare ca e cazul …
Din reviewuri pare ca doar aia neplatiti sau care au/spera la ceva combinatie din frecat coatele cu Dorian i-au laudat pizza.
Brad Pitt si George Clooney fac reclama la Nesspreso, money talks baby.
Brad Pitt face reclama la Lavazza. E chiar mai rau
Nu-mi dau seama daca esti naiv sau faci pe prostul.
1. Discutiile cu magazinele pot incepe inainte ca marca sa fie inregistrata, alea sunt doar detalii de implementare.
2. Dorian e celebru in Romania, a mai generat vanzari la tot felu de alte mizerii, faptul ca pizza aia o sa vanda de-o sa rupa (mai ales in randu copiilor) e garantat.
3. Are in spate o intreaga masinarie care a negociat si s-a ocupat de asta.
Treburile merg simplu cand ai notorietate si bani.
Treaba asta se practica -la scara mult mai mica- de mai bine de 40 de ani pe litoral.
In ~90, proaspăt ajunși pe malul Mării Negre, vedem o tonetă cu vreo 20 de soiuri de înghețată, care mai de care.
Tot foindu-ne noi și neștiind ce să alegem, zice tanti: „alegeți orice, toate-s la fel, doar colorantul diferă”
/s
Brrr, cand vad poza cu gleznele goale langa congelator asa ma trece un junghi pe la sale, maica!
E aprilie 2023… dar tot nu conteaza neaparat.
Daca nu are pizza cu aroma de canabis degeaba se cheama Hatz!
Da, am primit si noi sa listam produsul in retea…
Macromex distribuitorul are o retea bine formata, cu oamenii care sunt demult in bransa si stiu sa vanda, si sa isi promoveze produsele.
Nu dau deloc ”spaga” sau alte atentii!
Sunt prea mari sau prea multe brand-uri in portofoliu sa faca asta.
Cam tu ai nevoie de ei, ca retea.
Ei fiind specializati pe congelate!
Noi am refuzat listarea in reteaua noastra. Neinteresant personajul in zona in care activam. N-E Olteniei ca sa zic asa.
Buzau sau Cluj?
E cu carne de chelutz?
Ba urata asta dar ti-am dat totusi o manuta verde :))
Cînd văd mutra aia de șobolan îmblănit pe ”copertă” numai de poftă bună nu-mi arde…
In alta ordine de idei, am incercat pizza hatz. E decenta pentru o pizza congelata
Dorian are publicul lui sărac și fidel, produsul e vandabil, piață sigură. E posibil să fi intrat fără șpăgi, se face marjă, oameni suntem.
Partz pizza era denumirea corectă, cu murături ca topping
Hmm… Pizza Hut si Pizza Hatz…. nu este nici o problema ca se pronunta aproape identic??
Panascanic / Panasonic; Sony / Somy; Adidas / Adibas
Da, Pizza Hut cred ca isi freaca mainile de bucurie.
Nu prea cred ca o sa fie probleme, chinezismele din lista incearca sa copieze originalu, hatzu are alte culori, alt logo etc.
Haide bre, ala foloseste Hatz de cativa ani, pura coincidenta ca acum face si pizza, anterior a facut saorma, nu poti spune ca e un pirat care incearca sa copieze un brand.
Face Jonu ce face și tot în picioare cade. Are ceva consultanti?
Probabil ca urmeaza si cursul despre cum sa lansezi un brand de pizza. Ar fi o oportunitate ratata daca nu. Arunci si niste nft, crypto si AI, si gata, va avea succes garantat cursul.
si nimeni nu vede adevarata problema….
nu e ca dorian popa vinde.
ci ca dorian popa se cumpara.
pizza david popovici nu e tocmai gustoasă.
asta a durut… ah! cum a fript… weee asta a durut rău…
2023 vad acolo, eu și cei 0.1% ce au apăsat. Articolul trebuia sa fie invers, „dureaza 1.5 ani in RO să-ți vezi produsul într-un magazin, chiar dacă ești vedetă”.
Vad ca sunt multi care zic ca e greu sa intri la „vanzare”.
Hai,spuneti cu cifre cum se procedeaza.
Uite,eu produc 1000 de tone de mere si vreau sa le vand la un magazin mare,nu la samsari. Sa scrie acolo sub pret, mar romaneac,produs cu drag. N-arata cel mai bien,da sigur au gust mai bun ca alea din import.
Care e procedura? Ms anticipat!
Câtă teorie a constipației pe aici.
1. Dorian e un brand, ne place sau nu. Orice cu numele lui pe el se va vinde bine, cel puțin în perioada de după lansare. Ca buyer Tre să fii prost sa refuzi un astfel de produs
2. Distribuitor e Macromex, unul din cei mari distribuitori in IKA. Și fiind atât de mare își poate selecta sortimentul de la raft.
3. Nu, achizițiile nu înseamnă numai șpăgi relații și cunoștințe. Bine, asta daca nu ești frustrat că nu ai putut să ajungi acolo sau că ți-au refuzat produsul. Daca ai produs vandabil, daca poți respecta condițiile comerciale și financiare intri la raft, vezi pct 1. nimeni nu refuza un produs care generează profit.
4. Ce a spus dsg
Banuiesc ca lucrezi in IT nu ?
Azi am văzut napolitane Mr. Beast in Lidl…
Noroc de Zoso ca ne pune in tema cu ce mai fac influencerii. Eu unul sunt atat de „influensat” incat habar n-aveam cine e gagiul de pe cutiile alea de pizza. Le-am vazut si eu in Carrefour dar mi-am vazut de cumparaturi.
Marchează bre publicitatea 😆