Cum a ajuns Pizza Hatz așa repede peste tot?

Am tot citit reportaje despre cum este foarte complicat, durează foarte mult și costă foarte mult în șpăgi să listezi un produs în magazine.

Poate Consiliul Concurenței ar trebui să verifice cum a ajuns acest produs, Hatz Pizza, așa repede în magazine. Marca e înregistrată în aprilie, dar produsul a fost lansat acum o lună. Într-o lună a negociat cu toți și gata e la raft, cu atâta spațiu ocupat? Cum se întâmplă asta?

Dacă nu e ceva schemă obișnuită de șpagă, poate ar trebui publicat un ghid, să vadă și micii producători cum se face. Mă rog, micii, că nu a negociat el, a negociat casa lui de discuri, Universal, și tot ei au fost cu ideea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. Sa faci o schema din asta si cu spaga si fara, tot ai nevoie de milioane cash in valuta.

    Comentariu apreciat.472
    • Pai relativ simplu:

      Universal Music Group and Brands -> Freiberger Lebensmittel GmbH -> Südzucker Group

      Mai pe scurt pizza asta e un “chinezism”: se da comanda unui mare producator in domeniu pentru o pizza cu denumirea Zoso Primavera cu tot cu distributia ei!

      Si cam atat … doar nu credeati ca Hatz s a dus la Hypermarket cu valiza de bani sau aia de la UMGB?

      „modelul” a fost practicat in Germania cu nu stiu ce pizza ce avea drept imagine un cantaret de pe acolo si reprezinta o noua fitza de marketing … si NU, nu este pizza lu’ Dorian

      Comentariu apreciat.440
    • Te ajut eu cu brandingul, uite asta s-ar potrivi: „Pizza cu ananas by Zoso”

      110
    • @Virgil – hai sa fim seriosi, magazinele vor sa vanda si sa faca profit si in acelasi timp au nevoie de trafic. Pizza Hatz este o idee foarte buna si se pare ca este un produs de calitate, evident ca are un nume mare in spate si un contract bine definit.

      Nu inteleg de ce se pune semnul egal intre ce se intampla cu un producator clasic si un produs cu un ambasador (influencer) foarte mare in spate. O maimutica din tribul lui Kardashian (Kylie) si-a facut ceva linie de cosmetice si la 21 de ani era miliardara in dolari – nu ne comparam insa Dorian este popular in Romania si este suficient ca sa genereze vanzari serioase, de ce ar refuza un magazin un produs la moda?

      24
  2. La 2 luni după lansarea Prime, deja era și in Europa, si la vreo 2 luni următoare peste tot și la noi. Si Nea Bestie cu a lui ciocolatica e de vreo 2 luni în rețeaua Lidl cel puțin. Nu știu…PR f f bun? Lobby?

    172
  3. NOU
    #11

    Eu sunt sigur ca o sa puna dorian cateva clipuri pe canalul de youtube si o sa ne lumineze – sigur e la mijloc geniul lui.

    Deabia astept sa iau plicuri pentru cateii mei marca Chelutuuuuuu.

    Hai dorian, stiu ca poti…

    204
  4. mancare pentru babuini; ala ar putea cred vinde si rahat daca si-ar pune „poza” pe el

    115
  5. Și răbdare, acum scrie cursul despre cum te listezi în supermarketuri.

    111
  6. Nu e vorba de nicio spaga. Produsul genereaza vanzari pentru magazine, iar pentru ei asta e suficient. E o ‘ancora’, pentru ca omul cand intra dupa pizza hatz, nu cumpara doar pizza, mai ia si o guma, si o apa si un cola si uite cosul de cumparaturi.
    Si da, e bataie pe comercianti sa o aiba la raft si sa-i ofere expunere, pentru ca vrem-nu-vrem, baiatul asta DP, genereaza vanzari.

    E una sa ai un produs natural, facut local, de nea’ Caisa, pe care nu-l stie nimeni si nici nu-l cere nimeni la raft, si alta sa vinzi ceva promovat intens si viralizat de DP. In primul caz risti sa ramai cu produse pe rafturi si sa nu le prea cumpere nimeni (sau sa ai rulaje foarte mici; deci marje de profit f mici), in al doilea caz ai stoc pe care trebuie sa-l improspatezi de doua ori pe zi.

    QED.

    Comentariu apreciat.514
  7. Cred ca e vorba de notorietatea lui Dorian. Aici conerciantul are de castigat enorm pentru ca produsul/brandul iti aduce vanzari si clienti. Si pe youtube au aparut video cu recenzii care la randul lor au avut vizualizari pentru ca au pus in titlul Hatz Pizza.
    Interesant a fost ca lansarea in magazine era programata la o anumita si chiar si Dorian a fost surprins(sau a mintit) cand aia le-au dat drumu inainte de data prestabilita.
    Si daca ai un La Doi Pasi intr-un sat vinzi pizza aia cu o viteza mult mai mare decat cele de la concurenta. In cazul asta e normal sa vrei tu ca patron sa o ai in congelator, sa vina Ionut de 8 ani sa o traga pe mami de fusta sa ii ia pizza aia.
    Asta e un produs pe care publicul lui Dorian si-l permite, nu bitcoini, pariuri, rolexuri si iphoane.

    Comentariu apreciat.341
    • Și eu cred la fel. Pur și simplu Vali își bagă unghia-n gât când vine vorba de activitatea vreunui influencer, indiferent că ăla face o schemă sau nu.

      Comentariu apreciat.375
  8. Eu cred ca e facuta de ceva producator care are deja pizze la raft la toate magazinele, ceva jucator mare de pe piata(Dr Otker, Edenia etc). Doar au pus moaca lui pe ambalaj.

    Comentariu apreciat.360
  9. Problema cea mai mare a lui patronache de Romania indiferent de ce face, este lipsa totala de respect pentru oamenii de vanzari si o lipsa partiala de respect pentru marketing online / pr / brand etc. Daca in al doilea caz uneori mai angajeaza pe cineva sa se ocupe de site / feisbuk (dar si aici de multe ori e vreo ruda / cunostinta / obligatie / fiul vecinului ca stie cu calculatoare), in ceea ce privestea partea de Key Account Management evident ca el se va ocupa de partea de listare, ca el e patron si este foarte destept si orice prost poate sa faca vanzari.

    Listarea in marile retele de retail este un „holy grail” al vanzarilor, pentru ca acele departamente de achizitie sunt extrem de dure, existand chiar in trainingurile lor interne, etape prin care trebuie sa flituiesti posibili noi furnizori ca sa obtii cele mai bune preturi, nu le raspunzi cu saptamanile la mail samd. Cam te duci in p… goala sa te bati cu Darth Vader ca sa fac o paralela.

    Pai draga patronache ai cautat oameni cu experienta de 15-20 in vanzarea catre KA sau IKA (adica cineva care a dat spaga la diversi de prin departamentul de procurement, ca sa isi puna produsele pe la intrare) ? Da patronache, trebuie sa il angajezi pe unul si o sa ii dai 4000 de euro pe luna si un CHR ca sa te listezi in retele micute (KA) si vreo 7-8000 de euro pe luna plus un Q7 unuia ca sa te listeze in IKA. Si dupa aia o sa trebuiasca sa ii dai acelasi salariu luna de luna desi tie nu o sa ti se para ca face cine stie ce, ca el are 3-4 clienti mari in portofoliu. Si din cand in cand o sa ii dai si niste bani in punga, din care tu stii sigur ca baga mana in ei si trebuie sa inchizi ochii ca merge treaba.

    Dar o sa faci tu asta patronache ? Nu, pentru ca tu esti destept si angajatii sunt niste prosti si tu faci un iaurt super natural si foarte misto si clientii sunt prosti ca nu il cumpara. Si dupa aia o sa te plangi ca te calca in picioare aia mari din afara care au niste baieti / fete carora le dau 20-30-40.000 de euro pe luna si ataca retelele mari la sediul lor de prin Germania si nu mai e loc si pentru tine. Dar te-ai gandit vreodata draga patronache ca aia au ajuns mari tocmai pentru ca au dat salarii bune si au avut grija de angajatii lor ?

    Indecis. Tu ce zici?1119
    • Nu ma prind daca tu zici ca e ok sau nu sa dai spaga. Sau daca consideri ca ar fi vreo diferenta dintre spaga data unui bugetar si spaga data unui privat pt „ungerea sistemului”

      90
    • Ca sa citez dintr-un trainer de vanzari mai simpatic, am prieteni care lucreaza in vanzari si au apartamente si am prieteni in achizitii si au vile. Nu vreau sa para ca un soc pentru tine, dar mita in mediul privat este de proportii biblice pe toate nivelurile. Nu stiu daca in gandesc in termen de este ok sau nu este ok, it is what it is.

      112
    • @dsg, la privat se numeste lobby. Foloseste te rog termenii corecti.

      80
    • da, trebuia sa scriu asa, ca o sa dai niste lobby in punga. Daca vrei sa iti vinzi iaurtul super misto si bio si funky, va trebui sa ii bagi unuia niste lobby in punga sa fie bine.

      33
    • @dsg asta zic. Ca mai sunt unii pe aici care la fiecare ocazie baga placa libertariana „vedeti daca era piata mai lipsita de reglementari, mama cat business s-ar fi facut, ce prosperi eram”

      31
    • dsg, nu vrei să folosești un mail valid?

    • Nu cred asa ceva, adica hatz music a dat lobby la punga ca sa aiba hatz cionule la raft? Nu are cum, rromanii il iubesc prea mult pe dorian ca sa fie adevarat
      Btw, am cumparat si eu alea 2 pizza si dupa fiecare m-am dus la wc mai devreme decat in cazul unei pizza normale, nu stiu ce sa zic sa ma risc la a iii-a sau sa conchid ca e chiar cu hatz pizza lui?!

      21
    • @dsg
      Listarea unui produs in marile lanturi de retail de Romania este in mare o combinatie de mita/facut obligatii/inchis obligatiile. Lucrurile astea sunt stiute cam de oricine lucreaza in domeniu sau are interactiuni conexe cu domeniul respectiv. Ca-n Romania inca mai exista idealisti care cred ca daca vor face produse bio se vor lista in Kaufland este o alta discutie. Ce este problematic daca vrei sa discutam este insasi ideea ca oricine se apuca de productie in Romania nu are o platforma prin care sa-si poata vinde produsele, insa este o alta discutie.
      Revenind la povestile despre achizitii lucrurile oarecum dragute. Dragute pentru ca lobbyul despre care vorbesti nu se desfasoara niciodata dintr-o pozitie de egalitate. Ci in general mai marii te „invita” sa listezi produsul tau in conditiile lor, unde tu preiei cam toate riscurile ce pot aparea in proces. Ca sa ajungi sa fi in pozitie de lobby este necesar sa cunosti persoana care sa garanteze pentru tine sau sa fi tu o persoana de incredere.
      In situatia de fata banuiala mea este ca lucrurile au mers ca unse pentru ca toate persoanele implicate erau deja din secta. Asta este si motivul pentru care anumite produse se listeaza mai repede sunt mai „promovate” decat altele.

      60
    • @Vali, prefer sa nu. Daca te deranjeaza nu mai postez. Incerc sa fiu cat mai civilizat.

      10
  10. Eu nu pot să trec peste „fac live dintr-un Urus, dar îmi pun fața pe o pizza congelată și pe o șaorma de căcat”.

    125
    • Prost cine cumpara. Sincer inteleg prima data, cumperi de curiozitate. Dar daca are un raport calitate/pret prost cum mi se pare ca e cazul …
      Din reviewuri pare ca doar aia neplatiti sau care au/spera la ceva combinatie din frecat coatele cu Dorian i-au laudat pizza.

      51
    • Brad Pitt si George Clooney fac reclama la Nesspreso, money talks baby.

      70
    • Brad Pitt face reclama la Lavazza. E chiar mai rau :)

      50
  11. Nu-mi dau seama daca esti naiv sau faci pe prostul.
    1. Discutiile cu magazinele pot incepe inainte ca marca sa fie inregistrata, alea sunt doar detalii de implementare.
    2. Dorian e celebru in Romania, a mai generat vanzari la tot felu de alte mizerii, faptul ca pizza aia o sa vanda de-o sa rupa (mai ales in randu copiilor) e garantat.
    3. Are in spate o intreaga masinarie care a negociat si s-a ocupat de asta.

    Treburile merg simplu cand ai notorietate si bani.

    171
  12. Treaba asta se practica -la scara mult mai mica- de mai bine de 40 de ani pe litoral.
    In ~90, proaspăt ajunși pe malul Mării Negre, vedem o tonetă cu vreo 20 de soiuri de înghețată, care mai de care.

    Tot foindu-ne noi și neștiind ce să alegem, zice tanti: „alegeți orice, toate-s la fel, doar colorantul diferă”

    /s

    120
  13. Brrr, cand vad poza cu gleznele goale langa congelator asa ma trece un junghi pe la sale, maica!

    42
  14. E aprilie 2023… dar tot nu conteaza neaparat.

    10
  15. Daca nu are pizza cu aroma de canabis degeaba se cheama Hatz!

    21
  16. Da, am primit si noi sa listam produsul in retea…
    Macromex distribuitorul are o retea bine formata, cu oamenii care sunt demult in bransa si stiu sa vanda, si sa isi promoveze produsele.
    Nu dau deloc ”spaga” sau alte atentii!
    Sunt prea mari sau prea multe brand-uri in portofoliu sa faca asta.
    Cam tu ai nevoie de ei, ca retea.
    Ei fiind specializati pe congelate!
    Noi am refuzat listarea in reteaua noastra. Neinteresant personajul in zona in care activam. N-E Olteniei ca sa zic asa.

    61
  17. E cu carne de chelutz?

    62
  18. Cînd văd mutra aia de șobolan îmblănit pe ”copertă” numai de poftă bună nu-mi arde…

    81
  19. In alta ordine de idei, am incercat pizza hatz. E decenta pentru o pizza congelata

    30
  20. Dorian are publicul lui sărac și fidel, produsul e vandabil, piață sigură. E posibil să fi intrat fără șpăgi, se face marjă, oameni suntem.

    20
  21. Partz pizza era denumirea corectă, cu murături ca topping

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube