De când s-a eliminat taxa auto, străzile s-au umplut de mașini. Pentru că a devenit atât de ieftin să ai o mașină, a apărut faza aia cu “dacă tot am luat-o, să merg cu ea, doar nu am luat-o degeaba”. Oamenii își găseau drumuri de făcut, zi lumină. Aveam niște vecini, plecau la aceeași oră dimineața, duceau copilul la grădiniță, după care o lăsa pe ea la serviciu și el se ducea undeva în afara orașului. Când a apărut a doua mașină, plecau la câteva minute diferență, ea se plângea că nu are unde parca la muncă, seara au apărut probleme cu parcatul în fața casei, că nu doar ei își mai luaseră o mașină și tot așa.
Dar uitați-vă pe afară azi. Brusc, 80% din trafic a dispărut, din cauza frigului. Și nu cred că din cauză că nu le-a pornit mașina la toți. Dar se circulă cu dificultate, mașina se încălzește greu, așa că toți ăia care aveau zi de zi drumuri de făcut le-au lăsat acasă.
La ora la care scriu articolul ăsta era omor, toți se duceau la masă în toate direcțiile. Azi nu. Azi nu își mai găsesc drumuri de făcut.
Doar nu se duc in fiecare zi la bairam sau pe Valea Căcăcioasa cu amantlâcurile de serviciu, nu?
:-))
si oamenii (sau femeile) care abia si-au luat permisul cum invata sa conduca?
Pe Transfăgărașan.
Așa.
https://youtu.be/t9ASr8zRJkQ
Am crezut ca am avut eu noroc azi de era liber peste tot. Fac conexiunea si cu o colega ce se lauda ca barbasu a lasat masina azi si a luat tramvaiul pana in centru.
Asa poate mai descopera si lumea ca e civilizat in transportul in comun pe rutele principale. Nu mai e ca acum 15 ani cand au dat de permis.
Problema constă în suplimentarea mijloacelor de transport la ore de vârf și ai rezolvat problema. Bilet, abonament oricum îți poți lua cu cardul, din autobuz/tramvai sau din aplicație mobil ori prin SMS, în Iași, de exemplu.
Ăștia care spun de calitatea transportului public la noi, mănâncă maro. Da, mai sunt hibe, dar mijloacele de transport sunt noi, în mare parte.
Deci, suplimentare la ore vârf+ benzi dedicate și ai rezolvat problema.
Depinde ce se înțelege prin civilizat. Degeaba ai autobuze/tramvaie noi, dacă îți crește barba așteptând in stație, iar pretul abonamentului te stimulează sa folosești mașina…
In curand o sa mergem pe jos in BV, dubleaza astia pretul unei calatorii (aproape). Niste tarani.
@hash, nu pentru asta militeaza toata lumea, sa avem preturi ca in Occident? Cica asta este singura solutie.
@hash de la 2,5 fac 4 lei calatoria, dar uiti sa spui ca abonamentul se ieftineste, deci daca mergeai zilnic cu RATBV iesi in castig! Mi se pare o modalitate ok de a incuraja transportul in comun.
De ce ai pus eticheta AI? E scris de ChatGPT? 😁
AI a pus pt indexare google (AI joke), dar de ce a pus eticheta „maisni”?
Nu ii intereseaza, in special pe figurantii din „rezidentiale” sau case pe camp. Masina si pentru 300m. Pai ce, el s-a mutat ca sa mearga cu tramvaiul ca toti parlitii?
Mai toti vaicaritorii de pe internet sunt asa, stiau foarte bine ca se ingroapa in trafic si nu le-a pasat vreodata. Nu am nici o simpatie pentru ei, asa si-au dorit iar comentariile lor sunt doar teatru. Unul nu ar renunta la masina macar 1 zi pe saptamana invocand 10000 de motive
bo$$ ai niste fracturi logice, sa ti le explic pe rand
1. figurantii de rezidentiale nu au cu ce iesi din „reidentiale” decat cu masina, pentru ca sunt in camp si sa mergi pe jos 3-5 km pana la autobuz nu e fun. Eu stau in pantelimonezia, zona de sos Cernica, am 1.5km pana pe strase si dupa care tb sa astept rata sa merg 2 statii pana lametrou la cora, fuck no fac 5 min cu masina pana la metrou. si eu sunt cazu fericit, ceilalti de la „rezidentiale” au cum spunema mai sus intre 3 si 5-7 km pan ala metroul, aia din afara centurii, dumnzeu cu mila.
2. Sunt „vaicatori” de internet cum le spui tu care stau in afara orasului si ar veni cu bicileta, hai sa zicem asta, pe unde boss de mare bos? ca dupa ce ai sanse sa mori de 3 ori intr-un drum de 15km iti cam bagi pla in ea de bicicleta si mergi cu masina.
3. Nevasta copilu? cu ce ii duci sau se duc? cu aceiasi bicicleta? Presupunand ca au doar o masina ceea ce nu se „exista” toti au cate 2 sau 3.
Si ca sa iti raspund la cometariu malitios, distantele sunt mici la noi chair si bucuresnistanu fata de alte orase din lumea asta, suburbiile s-au dezvoltat da nu le-a optimizat nimeni infrastructura si nu o sa se intample prea curand.
Da banuiesc ca matale stai la Unirea si mergi pe jos la un expresso in centru vechi si esti nervos pe ceilalti care nu au aceste „posibilitati” avansate.
1. Când te ai mutat acolo nu știai? De ce ai ales acel loc? Sunt destule alternative în oraș cu conexiuni extrem de bune la metrou/stb
2. Câte petiții ai făcut primarului tău să îi semnalezi necesitatea amenajării de piste de biciclete până în oraș și ce ți-a răspuns? Sau candidaților la primărie/consiliu?
3. Când te ai mutat acolo nu știai?
Copilul nu are picioare, sa de ducă la școală? Școala nu e in apropierea locuinței? De ce? Când te ai mutat acolo nu știai?
4. Suburbiile nu „s-au dezvoltat”, ci niste dezvoltatori v-au păcălit că se vor dezvolta cândva, deocamdată ele sunt niste așezări improvizate, niste adunături de locuințe în câmp și atât, cu nimic mai presus decât o ceata de mongoli ce își pun tabăra unfeva
Chiar ma miram ca nu apare unul ca @Flat sa puna aceeasi placa obosita de 20 de ani de genul, cand te-ai mutat nu stiai, petitii, etc.
Bosulica, devine foarte plictisitor
Flat hai sa iti explice tata, si dau exemplul meu ca nu pot vorbi pt altii desi stiu rationamentele lor:
1. Stiam evident si a fost un compromis, acela e a nu lua in Dristor un apartament de 60mp /’69 care arata ca dupa razboi cu ulei pe pereti cum se facea pe vremea aia si sa dau 80k pe el si sa mai bag 30k, am preferat sa iau unu de 90mp cu geamuri mari bucatarie noua, si mobilat cu mobexpert …la „doar” 60k, cum spuneam mai sus pe sos Cernica, e un compromis? evident, da am preferat comfortul in schimbul unui mic disconfort de 3km pana la metrou cu masina.
2. Petitia salveaza Romania?pe bune aici suntem? tara unde nu exista trotuare si e noroi pe strazi si gauri in asfalt acolo unde e asfalt si noi tb sa facem petitii sa isi faca primaru treaba, primar care cel putin in pantelimonezia e votat cu 15 maini de suedeji si care nu face nimic de 30j de ani, sunt sigur ca petitia mea pt piste de biciclete os a fie primita cu aplauze – uite domen in sfarsit cineva care vrea hai sa facem, sigur nu exista trotuare si lumina si canal da hai sa facem piste… sigur sigur.
3. Copilu meu il duc la o scoala privata care nu e in pantelimonezia, banuiesc ca am voie nu? Ca stateam in bucurenistan sau aici tot cu masina il duceam pentru ca sunt nu stiu cate motive pt asta si nu le enumeram aici ca nu mai terminam, deci o non problema pt locatia asta.
4. „adunături de locuințe în câmp și atât, cu nimic mai presus decât o ceata de mongoli ce își pun tabăra unfeva” cred ca visezi frumos, si ti-as sugera sa iti scoti capu si frappucino si sa vezi ce „cocioabe” locuite de mongoli sunt in juru bucurestiului, o sa iti las unlink doar de la mine asa din google maps ca banuiesc ca nu te-ai obosit.
Niste indieni domne ce sa zic.
https://www.google.ro/maps/@44.4472051,26.2201801,181m/data=!3m1!1e3
5. mi-ar placea sa stau langa un parc in bucuresti la casa/bloc de 3 etaje cu parcari subterane si strazi aerisite si sa merg pe jos pan ain centru?Sigur, in ce utopie?
Bucurestiu e o mizerie de oras, am stat in dristor/crangasi/berceni e un jeg ordinar, oriunde ai sta, nebuni, improprietariti pe spatiu public(parcarile), mosi babe, blocuri vechi nerenovate, trafic infect la orice ora, zgomot/praf, spatiu util in apartamente de celula comunista, capuse, claxoane, nebuni, etc etc…
Eu cel putin al preferat aici unde sunt sa mai tai din ele „da-le draq” pt un pic de liniste si distanta un pic mai mare. Am amici care stau pe 3000mp in Branesti cu vedere la lac, ii doare undeva de stupiii in care traiti voi si de faptu ca sunteti ofticati ca vine el cu masina in oras zilnic, cand ajunge acasa e liniste si natura, langa bucurenistan.
Astea sunt compromisuriel Flat, toata viata e un compromis, mare amajoritate a celor care au cumparat incamp au cumparat ca nu isi permiteau in oras sau au preferat sa mai taie dinmizeriile vandute in „oras” si au preferat ceva nou cu neajunsurile de rigoare si daca au ales bine sutn ok, a ca mai sutn si idioti ce sau mutat in militari residence sau alea de pe soseaua rahovei ce nu au canalizare, sau aia din Arad fara drum de acces sau sinistratii din greenfield? aia e, in viatamai castigni mai si pierzi important e sa dai la poarta…
E adevarat ca la noi a detine o masina este extrem de ieftin.
Dar si pentru ca „merge si asa”: Luam o asigurare ieftina ca doar nu pe noi ne asiguram, impozitul e cat o masa la mec (o masina usuala motor mic), ITP o joaca la care pui ceva ca sa nu se vada c-ai dat cu spray peste rugina aia, iar de reparatii, alea numai daca chiar se opreste de tot altfel carburant si pedale.
Eu as incepe cu o asigurare diferentiata pe varsta masinilor cu cat mai veche cu atat mai mare(pana ajunge de epoca si acolo ai scapat) mai adauga si un impozit pe masura costurilor (asfaltare 10mp, ocupare spatiu public) si din banii astia o primarie ar putea subventiona agresiv transportul in comun. Daca mai adaugi parcarile cu plata unde iar se pot crea niste baraje care sa descurajeze traficul adunate toate astea te-ar face sa te gandesti daca merita sa mai cumperi o masina doar ca sa ai cu ce te lauda si certa cu vecinii.
Doar ca atunci oamenii te vor intreba foarte des de ce e murdar autobuzul, de ce intarzie de ce miroase de ce nu sunt piste de biciclete de ce nu sunt legaturi intre trenuri orase si programul de lucru si multe multe altele de felul asta.
nu e ieftin raportat la salariul mediu brut sau pensie
@Maria Esti extrem de ieftin ! 1.5 benzina are impozit anual 63 de lei in Bucuresti sector 3. Asigurarea este in jur de 850 de lei pe an (37 de ani, bonus malus B3) deci in jur de 70 de lei pe luna.. un plin costa in jur de 260 de lei si ai o autonomie de 550 km. Asa s-a umplut Romania de Opel Corsa ! :)) Si uite ca te costa sa ai troaca ta doar in jur de 300/350 de lei lunar. Eu zic ca isi permite si ala cu 2500 lei salariu troaca lui
„asigurare diferentiata pe varsta masinilor cu cat mai veche cu atat mai mare”
Adică la un Polo 96 care costă cât un far de Tesla să dau toți banii pe asigurare în loc să îi dau pe întreținere.
Bai, fix asa era liber era dimineata in Bucuresti, de am crezut ca au bagat reduceri la gondola de cand cu avalansa.
Nu m-am gandit ca e de la frig, ca mie in casa si in masina nu mi se parea.
nu știu unde era liber in București ca în Drumul Taberei și Militari tot omor era…..
Nici eu nu am văzut liber în București. Am fost 2 zile la birou și am zis că fac cancer, de câte noxe am inhalat.
Vali esti un fericit cu jobul tau. Staaaai si numeri masinile de pe strada….:)
Taxa de prima inmatriculare e musai sa revina, o mare mizerie a fost desfiintarea ei. S-a umplut tara de gioarse, genul 70000 km reali (evident).
prefer gioarsa mea din 2006 care a costat 4k decat un kkt de plastic ordinar care se strica pana in 100k si costa 50k euro.
Ba voi nu va auziti, fani usereului, societatea de consum care ii taxeaza e toti care nu sunt ca ei, care nu isi permit, boss nimeni nu vrea sa fie sarak, sa ii judeci pe altii elitist ca sa moara a-i draq ca au golf 4 si nu isi permit model 3 sa nu „afume” hipsteru cand e la cappucino cu aroma de vanilie pe strase, desi rable in adevaratu sens nu am mai vazut demult pe strazi cu fum dupa ele (la ale ama refer ca rable, nu la masini vechi, e o diferenta pt hipsterasi) poate doar masini dupa 2012 cu dpf off sau serviceuri pline de audi cu cutiile automate stricate/bmw-uri la care revizia in seaman schimb de motor, in timp ce ala cu golf 4 isi vede de treaba.
Da e greu…
nu îmi dau seama dacă Octtavyan e Dragoș sau e doar la fel de fudul.
Să le spună cineva și ălora din Colentina că azi trebuia să fie mai lejer în București.
Azi si ieri s-a circulat mult mai greu dimineață intre 7:30-8:15.. eu am impresia că au luat mult mai mulți mașinile de frig..
Sunt toti la ski.
In familie aveam doua masini in familie si cum ambii, dupa pandemie, am ramas sa muncim de acasa, am vandut o masina.
Ne e putin peste mana cand mai tebuie sa ajugem pe la birou, vizite la scoala dar per total a fost o alegere buna.
Cu una dintre cele doua masini faceam 5k km pe an dar revizie, taxe tot plateam
În cazul meu troaca era deja în fața casei și se plăteau toate cele necesare, deși stătea 99% din timp. Într-o zi m-am decis să o iau în propriile mâini și de atunci o folosesc frecvent. A fost o decizie bună.
Apoi, dacă stai în centrul Bucureștiului STB-ul e o glumă, e bun când ai nevoie o dată pe lună și cunoști foarte bine sistemul, dar când mergi zilnic ajungi să devii beta tester la aplicația InfoTB. Nu e o activitate fun atunci când ești genul care se scoală târziu dimineața. Dacă e nevoie să pleci cu o oră de acasă ca să ai garanția că ajungi de pe Calea Victoriei pe Calea Floreasca la o oră stabilită, prefer troaca mea care părâie și cere din când în când 1L de ulei