De ce sunt oamenii ciudoși pe Apple

Pentru că toți am fost în situația următoare.

Mergem la magazinul online sau offline, în căutare de un laptop similar ca specs cu orice a lansat Apple vreodată. Și avem discuția următoare:

– Bună ziua, vreau un portabil simplu, cum am mai cumpărat de la dvs.
– Bună ziua, da, avem, acesta.
– Totuși, nu Dell din ăsta, că eu nu v-am înjurat de mamă.
– Doriți ceva mai…
– Mai uman, ecran mat, un cititor de carduri și un port USB, dacă se poate
– Da, avem acest frumos Lenovo…
– Gogule, bă, nu cu 12 porturi și cu design de tocător!
– Ah, am înțeles, uitați aici bijuteria asta…
– Coițe, ăsta costă 2.000€.
– Da, dar uitați, are 3 porturi USB, 4 cititoare de card și o tastatură din anii 90!
– Să mor io, voi nu pricepeți românește, nu?
– Ba da, dar ce să facem, dacă producătorii doar mizeriile astea scot?!

Cam la momentul ăsta suntem. Nu sunt în stare să scoată un portabil decent, cu baterie decentă, cu încărcător decent. Ofertele lor variază de la mizerii de genul ăsta la chestii de genul ăsta. Asus, nene, carcasă brushed metal, să lucească! Și cu baterie de 3 celule! Ecran ultrahyperHD și autonomie jumătate de oră. Cause fuck logic!!!

Și te uiți la Macbook-ul ăsta nou. Ar mai fi mers un port usb, un cititor de carduri, un ceva. Dar are 9 ore autonomie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Găsești așa ceva pe Windows? Nu, dar au port de HDMi și 3 USB-uri, că alea contează. N-am ce face cu ele, că moare bateria după două ore de stat pe net, dar le am…

Și normal că te enervezi.

macbook

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

212 comentarii

  1. In ultima vreme daca apple zice ca are 9 ore autonomie (vorbind de laptopuri nu de tablete) atunci mai mult de 4.5 ore nu scoti de la el.

    00
    • Si 3:30 autonomie la 95% mi-ai raspuns la intrebare

      00
    • Am avut mbp din 2010 de 13 si tinea 4 ore bateria si acum am mbpr 13 din 2013 si a tinut de la inceput maxim 5 ore bateria

      00
    • Orele alea de autonomie sunt ca cifrele legate de consumul auto lansate de producatori, adica realizate in conditii ideale.

      00
    • nu neaparat, eu chiar am scos 18 ore de autonomie dintr-un nexus 7 prima generatie.

      00
    • Auras, stai jos.
      https://imgur.com/vcmfJiN.png
      12:24 up 5 days, 1:51, 2 users, load averages: 1.69 1.66 1.83

      00
    • @cheddar
      Dupa care a venit o pana de curent….

      00
    • Auras esti prost de behai. Am un Macbook Pro unibody model late 2012 si bateria inca tine 3 ore. Dupa 3 ani de forjare. Cand era nou, apple zicea ca tine 7 ore in folosire normala. Nu a tinut 7 ore, tine peste 6 lejer.

      00
    • @Ciprian

      Auras, stai jos.
      https://imgur.com/vcmfJiN.png
      12:24 up 5 days, 1:51, 2 users, load averages: 1.69 1.66 1.83

      Ca toata lumea-i proasta si nu stie ca daca pui laptopul in suspend, uptime-ul nu se „reseteaza”.

      In rest, cum a zis Auras, 94% din baterie si mai ai 3 ore. Aia e autonomia ta, lasa vrajelile astea de mactard.

      00
    • Auras, iti zic si eu ca esti prost. Macbook pro, mid 2014, m-a tinut bateria si 12 ore, cu luminozitate 30% si wi-fi conectat, folosit doar safari (am facut un test in primele zile cand l-am luat). Daca dau drumul la bluetooth, luminozitate 50% si ascult muzica pe soundcloud, ma tine lejer 7-8 ore. La filme la fel, duce vreo 7 ore ( am vazut 6 episoade din House of Cards unul dupa altul in weekend, 1080p si inca mai avea 15%).

      E baterie li-polymer (cred ca e singurul producator cu o asemenea baterie) iar intreg sistemul e gandit astfel incat sa consume cat mai putin.

      Am si win 8.1 pe el si nu tine bateria mai mult de 3 ore. In schimb, pe mac os, ma duc fara griji la birou cu el si nu trebuie sa car incarcatorul cu mine.

      Si nu, nu am iphone, ci un S4, iar pana sa cumpar MBu am cautat o luna tot felul de variante si am ajuns la concluzia ca e cel mai bun raport pret-calitate.

      00
    • Ba da voi stiti sa va incepeti argumentatia si altfel decat „_cutare_, esti prost !” ?

      00
    • Normal,
      Tot timpul este cate un destept care nu a pus in viata lui mana pe un Mac.
      Mac Pro 2010, dupa 1243 cicluri de incarcare inca mai tine bateria aproape 2 ore folosit intens.
      Cand era nou, a tinut cel mai mult aprox 9-10 ore pe browsing.

      00
    • Bine ca va luati toti mac-uri ca sa le folositi pentru browsing:)

      00
    • MacBook Pro retina, 13″, după doi ani şi vreo trei luni de utilizare, cu luminozitatea ecranului la 75%. https://imgur.com/MVl6pn1
      Dacă o scad la 50%, mă duce lejer cinci ore, dacă o scad la 25%, am şanse să ajung la şase ore jumate. Repet, după doi ani şi trei luni. Cu Photoshop, Lightroom, Illustrator, Safari, Coda, uT pornite. Acum doi ani, Apple îl marketa cu 5 ore de baterie. Despre ce vorbim?

    • @Nero: Esti cam retardel. Am dat exemplu.

      00
    • @Auras @Sabotor
      n-ati inteles absolut nimic din acel snapshot si astfel v-ati dovedit competentele in părerologie. Nu vedeti nimic dincolo de scara blocului vostru, ganditi marunt.

      00
    • @Ciprian
      Am inteles exact ce ai transmis tu. Ca ai 94% baterie dupa un uptime de 5 zile. Ca altfel de ce ai fi pus uptime-ul?

      Dar hai, sa mergem pe mana ta. Cum explici tu ca e estimat ca bateria te mai tine 3 ore si 30 de minute in conditiile in care e incarcata 94%? Cumva prin asta vrei sa arati ca te tine 6 ore sau mai mult? Ca daca e asa, I got news for you.

      00
    • mă iertați, las și eu asta aici, la coadă!

      00
    • @Sabotor
      Am pus mai multe info, unele useless. Iar altele n-au fost puse. Cum ar fi iPhoneul pus la incarcat :) Ca sa-ti demonstrez tie si lui Auras ca nu intelegeti nimic, ca nu vezi what’s in your face si doar iti dai cu parerea pentru ca ai una si pentru ca cartof.
      Tot ce trebuia sa vezi in acel snapshot e ca vorbim despre un laptop vechi de 4 ani si info despre starea bateriei. Restul e can-can dar tu doar can-can-ul l-ai vazut pentru ca asta ai recunoscut, asta-ti este familiar.

      00
    • Ok, nu primesti autonomia care o declara producatorul, dar tot primesti o autonomie net superioara PC-urilor. Eu sunt multumit cu autonomia mbp-ului meu. Din 8 ore cat spune Apple primesc in medie 6h30min. Tot timpul am lumina de la tastatura pornita si luminoziatatea ecranului o tin de la 50% in sus.

      00
    • Ma, sa-mi bag picioru’ de nu, da’ posesorii de mac ori incearca sa se laude cu chestii aberante (ala de mai sus cu uptime 5 zile, 96% baterie plina si autonomie de 3 ore) ori cu chestii absolut normale si la alte laptopuri. Ma baieti, ce ziceti voi, va laudati cu autonomie de 5-6 ore de parca numai un mac e in stare de asa ceva? Ia uitati aici o janghina de T440 cu 2 baterii minuscule de 2000 mAh (bateria 2 e la 75% din capacitatea initiala de incarcare, ca deh, nu-i laptop nou si-i folosit intens):
      http://oi59.tinypic.com/xbgww6.jpg
      Explicatii pentru carcotasi: Bateria 2, care e folosita prima, mai tine 2 ore si 14 minute, la 80% incarcare. La 100% tine 2 ore si 40 de minute. Presupunand ca si bateria 1 e la fel de degradata (desi e in stare mult mai buna), asta ne da o autonomie totala (in cel mai rau caz) de 5 ore si 20 de minute pentru un laptop folosit intens.

      Dar e ok, puneti in continuare screenshoturi, ca se stie ca numai un Macbook tine 5 ore.

      00
    • Lu’ vasile asta de i-a tinut mac-ul de a rupt, in n-spe conditii de cacat, as vrea sa-l intreb: da’ cu mac-ul inchis cat ti-a tinut bateria?
      Luminozitate 30%?

      00
  2. In aceeasi bani rezolutie superioara, touch screen, porturi umane ( nu dongle de la portul vietii la display port + usb + charging port ) si procesor de PC nu tableta.
    Chiar : fara ventilatoare , procesor de 1,1 Ghz , un singur port si subtire ca o coala A4 – Apple a reinventat iPad-ul si au inlocuit touchscreen-ul cu tastatura .

    00
  3. Dell XPS 13 (2015) modelul fără QHD+ cică l-ar ține bateria cam 12 ore.

    00
  4. https://betanews.com/2015/03/09/sorry-apple-surface-pro-3-is-better-than-your-new-macbook-here-are-6-reasons-why/

    culmea, argumentul meu nu e pretul. Dar surface pro ul face tot ce-mi trebuie, are o autonomie mai mare, touch screen, usb standard si, ca de obicei, feature-uri pe care o sa le aiba macbookul in 2017, la fel cum galaxy s4ul are features pe care iphone 6 de abia acum le-a bagat.

    si terminal o suge crancen comparat cu putty.

    si instalatul de oracle pe mac suge o pendula de cal mort.
    si jocuri pe mac din parti

    si wamp face un mare pipi pe xampp sau orice echivalent

    00
    • Putty e o odiosenie bizara si rudimentara.
      Lasand asta la o parte, here :

    • Pentru ca cine stie meserie, nu poate crede ca prezenta unor porturi pe un device consuma bateria mai repede :))

      00
    • depinde ce pui in porturile alea.

      00
    • Touchscreen. ca aia conteaza pe laptop.

      Chiar daca nu esti fan apple, trebuie sa recunosti ca e mistocut laptopul asta nou. Pana cand vezi ce procesor are. Unu’ bagat de obicei in tablete. „Laptopul” asta nou e de fapt o tableta cu tastatura.

      00
    • 1. compara rezolutiile dintre surface si orice mac retina.
      2. compara modul in care sunt asamblate
      3. terminalul il compari cu command promt-ul din windows si vezi pe urma cine o suge. Daca vrei, compara putty cu firessh
      4. daca ai un mac din 2008…cel mai probabil, da.
      5. cine isi cumpara mac pentru jocuri? Evident ca exista o gramada de jocuri pe Steam pentru mac..
      6. MAMP PRO face pisu pe orice wamp, xampp sau orice echivalent.

      Salut!

      00
    • @cheddar : nu poti intelege ca nu toti oamenii au nevoi ca si tine, asa-i?

      00
    • e infiorator de amuzant ca unii oameni nu inteleg diferenta dintre a rula chestii nativ si a adauga zdranganele ca sa obtii o performata vag similara.

      00
    • oracle se instaleaza pe o masina virtuala.. mi se pare mult mai simplu, pornesti masina virtuala doar cand vrei sa folosesti oracle. am avut oracle si pe un laptop cu windows, dar daca nu omoram serviciile de oracle puteam sa ma duc la cumparaturi pana revenea din stand by. mi se pare mult mai ok solutia cu masina virtuala separata.
      surface :) nu e nici tableta, nici laptop. sincer, nu vreau sa lucrez oracle pe ecran de 12 inchi.

      00
    • E infiorator de trist ca unii oameni nu inteleg ca device-urile se pliaza pe nevoile utilizatorului si nu invers. Si ca , daca ai nevoie de ceva care sa ruleze chestii „nativ” ( btw, Oracle nu ruleaza nativ nici pe Windows, dar asa-i cand iti instaleaza altcineva chestii pe PC si tu faci pe inteligenta) iti cumperi device-ul potrivit. E ca si cum ai vrea sa mergi pe coclauri si prin padure cu un city-bike de 3000 de euro. Merge,e frumusel, dar o sa te chinuie putin. Daca il scoti prin oras, in schimb, o sa ai experienta de utilizator asteptata, pentru ca il folosesti in scopul pentru care a fost creat. Asa cum spune si LxF , nu confunda nevoile tale cu ale tuturor.

    • @Iulia

      Putty e o odiosenie bizara si rudimentara.

      Pentru tine, poate. Asa cum si un Windows admin e speriat de „chestia aia neagra cu litere albe sau verzi” de zici ca-i vreo bomba termonucleara.

      00
    • @Sabotor, lucrez in domeniu si lucrez cu Putty foarte mult.

    • Psst: secretara nu lucreaza in it si restul popendulatiei stie ce inseamna a rula nativ

      00
    • @Iullia
      ok, si atunci zi-mi si mie, cam ce altceva mai bun decat Putty exista pentru a te conecta de pe un win pe un *nix?

      00
    • Si dupa aia da un search pe native computation si vezi ce inseamna a rula nativ

      00
    • Retina display si FaceTime vine cu low resolution. Pentru muierile urate care nu vor sa li se vada ridurile. Oh wait unii useri au nevoie de asta.

      00
    • @cheddar
      cred ca-s chestii prea avansate pentru dom’soara Iulia. Eu am o vaga banuiala ca si chestia cu „Putty e o odiosenie bizara si rudimentara” vine din faptul ca dom’soara cand zice „Putty” se refera la terminal/CLI si care in opinia dansei e „o odiosenie bizara si rudimentara” pentru ca n-are butoane frumos colorate pe care sa dai clikuri in nestire, gen „next, next, next, finish”. Dar hei, lucreaza in domeniu si stie cum sta treaba cu Putty.

      Nu de alta, da’ sa spui despre un Putty ca „e o odiosenie bizara si rudimentara” inseamna ca n-ai prea inteles ce se presupune ca face Putty asta si de ce.

      00
    • Bai „davaloparule”, stii ca tu compari un client de ssh (Putty) cu alt client de ssh (Terminal), dar ai uitat sa-ti amintesti ca windows nu are server de ssh cum are OSX (unix based) – e ca si cum ti-ai cumpara o cheie de masina de pe ebay stiind ca ea deschide usa unei masini cu un om care are o cheie de la masina lui din parcare.

      Te-am vazut ca esti „davalopar” de „pihaspi” (nu zic ca php e rau, am scris si eu la el de mi-a venit rau), dar uiti un detaliu foarte important. Pe OSX poti sa dai urmatoarea comanda (dupa ce-ti instalezi frumos homebrew ca orice dev): brew install httpd; brew install mysql; brew install php55

      PS: pentru utilizatorii de „Terminal” in OSX care inca nu si-au instalat iTerm2, search in AppStore, pe langa el Terminal e ca putty-ul lui gigi de mai sus.

      00
    • Cheddar, pe langa faptul ca esti aroganta si foarte convinsa de tine, ar fi cazul sa taci cand nu te pricepi. Oracle se compileaza inainte sa ruleze pe Windows. Ruleaza nativ abia dupa ce il treci prin „zdranganele” . Stai jos si fa-mi, te rog, o cafea. Ca software-ul de pe filtru ruleaza nativ ;)

    • @sabotor : depinde de ceea ce vrei sa faci si cat de permisiva e compania la care lucrezi. Xshell, spre exemplu.

    • Sabotor, da , ai dreptate. In timp ce ii fac cafeaua sefului meu ( ca parca eram secretara) ma mai plictisesc de iconitele frumos colorate de pe facebook si as vrea ceva cu mult roz si fluturasi verzi care sa imi distraga atentia. In alta ordine de idei, e o parere, nu inteleg de ce va e atat de greu sa acceptati asta. E parerea mea ca e o odiosenie rudimentara, care e in exact acelasi stadiu ca acum 5 ani , si care nu promite sa schimbe nimic. Si nu, nu ma refer la interfata. In timp ce vin din urma chestii gen XShell care isi adapteaza functiile si e in continua imbunatatire.
      Dar da, probabil ca aroganta de atotcunoscator care nu si-a scos capul din fund de cand a inceput sa lucreze in IT sa vada ca platformele evolueaza, e prea avansata pentru mine. Si sunt ok cu asta.

    • A rula nativ inseamna a rula fara virtualizare.
      ia de aici https://en.wikipedia.org/wiki/Native_(computing)
      „Something running on a computer natively means that it is running without any external support as contrasted to running in emulation. Such executable programs are referred to as native executables.”

      fata mosului, oricat te-ai preface, ti s-a dovedit inca o data ca esti la fel de pe langa ca in threadul in care credeai ca misandra inseamna „femeie care uraste femeile”.

      00
    • @Iulia
      ok, hai rapid cu 5 motive pentru care Xshell e peste Putty. Ca am scris mai sus ce parere mi-ai lasat pana acu.
      Cat despre

      Oracle se compileaza inainte sa ruleze pe Windows. Ruleaza nativ abia dupa ce il treci prin “zdranganele” .

      vai de pendula mea. vai.de.pendula.mea. Domnita, prin rulat nativ cheddar nu s-a referit la faptul ca ar trebui sau n-ar trebui compilat. S-a referit ca tu i-ai aratat cum sa „ruleze” in OSX aplicatia aia exemplificand de fapt cu „pai rulezi aplicatia in Linux, intr-o masina virtuala hostata pe OSX”. Si dup-aia te miri ca face misto de tine? Si dup-aia te caci pe tine ca „nici in windows nu ruleaza nativ, ca trebuie compilat inainte”????? Sincer, daca nu faci diferenta intre termenii astia, n-ai ce sa cauti in IT. Si cu atat mai mult, n-ai ce sa te lauzi pe interneti ca „lucrezi in domeniu”.

      00
    • @Iulia

      Si nu, nu ma refer la interfata. In timp ce vin din urma chestii gen XShell care isi adapteaza functiile si e in continua imbunatatire.

      Ce functii, ce cacat? E doar un client de ssh. XShell ala n-are nimic in plus fata de putty.

      00
    • @Sabotor:
      are butoane. ;P

      00
    • @Sabotor
      si i-am zis sa se uite ce inseamna native. Gizas- chiar sa nu stii diferenta dintre emulare si compilare.
      @Bogdan
      Restul e ca si cum ai zice “la ce-ti trebuie bah picioare nu vezi ca put si sunt urate si trebuie spalate? Uite cu proteza asta poti sa faci cam aproape tot ce faceai cu picioarele tale dar arata mai bine si daca iti iei niste lame ca ale lu Pistorius poti sa si fugi”

      00
    • Sabotor, vad ca ai acelasi vocabular ca si ‘domnita’ de mai sus. „Domnita”, bineinteles, cu ingaduinta, pentru ca la cum se exprima, e mai degraba soferita de tir. In alta ordine de idei, eu nu trebuie sa iti dau tie nici un fel de motive pentru care XShell e mai bun, pentru ca atata te duce capul si poti sa ramai cu convingerea ca Putty e „doar” un client SSH, si pentru ca nu fac demonstratii de nimic la comanda. Stiu, nu te asteptai . In al doilea rand nu ma laud pe internet ca lucrez in domeniu- spre deosebire de tine. Iti explicam doar ca am habar despre ce vorbesc. In al treilea rand, daca domnisoara nu a vrut sa spuna ca nu se compileaza inainte, nu trebuia sa spuna ca ruleaza nativ . Ca e mai usor sa il faci sa functioneze pe Windows decat pe OSX nu inseamna ca ruleaza nativ. Expertii ar trebui sa stie sa se exprime, mkay? Si pentru ca mi-am irosit destul timp cu voi doi, continuati sa va bateti camaradereste pe umar si sa va felicitati ca sunteti doi ignoranti care nu vor intelege niciodata ca daca roata e rotunda si se invarte, asta nu inseamna ca nu mai trebuie lucrat la ea. I rest my case

    • ce tare, cheddar isi recicleaza comentariile. sa stii ca nu sunt chiar atata de bune incat sa le folosesti de 2 ori. nici macar o data nu ar fi cazul. stima :))

    • @Bogdan: Nu te obosi, pe bune. N-o sa priceapa nimic, oricum,pentru ca ambii au impresia ca nu mai au nimic de invatat. Asa ajung unii IT-isti sa repare doar imprimante la 40 de ani, ca „software-urile astea s-au schimbat mult de pe vremea in care stateam cu capul in fund si ma simteam atotstiutor”

    • tanti, e intr-unul din posturile de mai sus un link care iti explica tie ce inseamna sa rulezi ceva nativ.
      E simplu- pui sagetuta aia pe care o misti cu mausul pe ecran pe textul de culoare diferita pana se transforma intr-o mana si apesi pe ea.
      A rula fara a avea nevoie de emulare = a rula nativ.
      Gizas fuck, sper ca macar o sugi bine.

      00
    • pentru ca daca nu ai slujba aia cu care te laudai mai devreme prin abilitatile de sugere si asta e ce scoate scoala romaneasca de IT acum…
      ati dat-o dracului.

      00
    • @Iulia

      poti sa ramai cu convingerea ca Putty e “doar” un client SSH

      holy fucking bejezus. Te-ai obosit sa dai macar un click aici? Sa citesti acolo „PuTTY (the Telnet and SSH client itself)”. Ca nu, nu e convingerea mea ca putty e doar un client de ssh, e realitatea.

      In al doilea rand nu ma laud pe internet ca lucrez in domeniu- spre deosebire de tine.

      Arata-mi unde m-am laudat eu ca lucrez in domeniu. Ca pana una-alta, tu ai mai sus un comentariu in care te laudai ca lucrezi in domeniu.

      Ca e mai usor sa il faci sa functioneze pe Windows decat pe OSX nu inseamna ca ruleaza nativ. Expertii ar trebui sa stie sa se exprime, mkay? Si pentru ca mi-am irosit destul timp cu voi doi, continuati sa va bateti camaradereste pe umar si sa va felicitati ca sunteti doi ignoranti care nu vor intelege niciodata ca daca roata e rotunda si se invarte, asta nu inseamna ca nu mai trebuie lucrat la ea. I rest my case

      Aberatii si betie cu apa rece de grad happy mushroom. PLM.

      00
    • deci postul asta de ieri nu e al tau porumbita tatii?

      Iulia a comentat:
      10 Martie 2015 la ora 1:55 pm
      @Sabotor, lucrez in domeniu si lucrez cu Putty foarte mult.

      00
    • @cheddar, de fapt, contrar cunostintelor tale de pe wikipedia, nativ inseamna ca e rulat direct de catre CPU, nu de catre un alt framework.

      Stai jos, 4.

      Si avand in vedere ca am un vocabular mult mai bogat decat al tau , cel presarat cu organe sexuale masculine si felatii, stiu exact ce inseamna misandra, iar atitudinea ta fata batrana in thread-ul respectiv sublinia ura stupida si nejustificata fata de masculi. Si te rog din suflet renunta la automatismele astea gen „fata mosului”. Nu faci decat sa scoti in evidenta cat de disperata esti sa te mentii intr-o pozitie de superioritate. Si na, la unii nu a fost sa fie, daca ma intelegi ;)

    • Pentru toata lumea care a stat cu degetul in nas pana acum ( a se citi sabotor si cheddar): a spune ca lucrezi in domeniu nu e egal cu a te lauda. E un fapt. Si scoala germana de IT scoate in continuare profesionisti cu mintea deschisa la nou, platiti foarte bine,multumesc de grija. Si pentru ca ma plictiseste crunt discutia asta in care unii epateaza cu knowledge luat de pe Wikipedia si google , am incheiat. Ia mai cantati si la alta masa, eu am treaba. Da, stiu, ati avut dreptate pe internet. V-ati sustinut cu stoicism pana la capat unul pe celalalt . Viata voastra e desavarsita acum. O zi frumoasa!

    • arata-ne fata tatii unde gasisi tu definitia aia cu „a rula nativ”==”nu are nevoie de compilare”??
      asteptam. Deranjeaza-l pe gigelul de la capatul activ al pulei ca poate reuseste sa-ti explice fara sa faca misto de tine de data asta.

      00
    • ba baieti, ati pierdut dezbaterea inca de la inceput dintr-un singur motiv: cu femeile nu intretii dezbateri. recomand calmarea tensiunilor sexuale printr-un threesome. am eu un ‘feeling’ ca Iulia e ‘open minded’. :P

      00
    • open something anyway.

      00
    • @bubble

      ba baieti, ati pierdut dezbaterea inca de la inceput dintr-un singur motiv: cu femeile nu intretii dezbateri.

      Daca as fi trimis-o la cratita de la inceput, ar fi zis lumea ca-s misogin si sexist.

      00
  5. Surface Pro 3.

    00
    • Dude, am SP3 de 4 luni si bateria nu tine 9 ore. au probleme cu Wirelessu big time. a trebuit sa instalez windows8 curat si sa umblu la hyper-v si sa schimb pe măsa ca să meargă wifiu pe baterie, în rest e o tabletă/laptop foarte bună.

      00
  6. Da bijuteria aia costa asa de mult? 2000 euro? Noooooo, mai bine îmi iau un macbook ca e mai ieftin….oh wait!

    00
  7. Pe mine la ipad 2 incarcat zilnic de 3 ani jumate imi tine acum bateria intre 6 si 7 ore. iainte tinea 9-10 ore.
    Ca o gluma, un prieten ce ar un mac book pro avea o gluma: pe mine dupa ce imi spune „low battery” ma mai tine cat vaio-ul tau cand e full.
    si cam asa e.

    00
    • Bateriile la macbook chiar sunt bune, mereu am putut obtine cam cat zic ei. Si ce e mai important, rezista la tavaleala, laptopul de pe care scriu acum e din 2010, bateria are 800+ de cicluri si 76% din capacitatea initiala, tine lejer 5-6 ore de browsing (initial tinea 9). Chestia asta nu am intalnit-o la PC-uri unde si cand sunt noi tin 3-4 ore (desi ei zic dublu) iar dupa un an si 150 de cicluri se comporta ciudat: nu se mai incarca complet, scad brusc de la 75% la 50, unele se umfla si crapa carcasa (Acer ftw), pierd 20% in sleep peste noapte, etc.

      Desi nu imi place deloc directia in care se indreapta Apple, nu prea vad o alternativa la macbookuri: ecrane de calitate, aspect 16:10 (e oribil 16:9 pe ecran mic), baterii bune, trackpad si tastaturi care sa nu iti faca nervi de fiecare data, WiFi stabil, incarcator mic (am un Dell din 2013 cu incarcator aproape la fel de mare si greu ca laptopul lol), constructie solida cu materiale de calitate (nu plastic ieftin care scartaie, se crapa la cea mai mica lovitura si se decoloreaza in cateva luni), webcam din secolul asta, plus alte chestii mici care fac diferenta (gen mufa de alimentare de la dell care se largeste in timp si face contact doar intr-o anumita pozitie sau ca se trezesc din sleep in timp ce sunt in bagaj, sau se rupe balamaua de la display, etc).
      Asta nu inseamna ca noul Macbook e o gluma proasta.
      Surface Pro e interesant si cred ca o sa iau unul de test cand apare si Win10. Sper sa fie ce trebuie si sa renunt definitiv la Apple, asta dupa ce am fost cel mai mare fanboy in perioada 2005-2011. ;)

      00
    • Corectie: „Asta nu inseamna ca noul Macbook NU e o gluma proasta.”

      00
    • Po
      cand rulezi win 8 pe un touchscreen iti dai seama ce stie sa faca OSul ala- desi ideea de a-l face desktop OS e de o cretinie mareata.
      Surface£ e un workhorse. macul e un cal arab de ala care nu poate cara decat scolarite rahitice.

      00
  8. @Auras Masurarea autonomiei bateriei se face in anumite conditii pe care producatorul le specifica sau nu. Nu tin cu Apple aici, dar daca esti power user si folosesti cu adevarat procesorul ala e normal sa tina 4 ore in loc de 9. La fel si la masini, daca conduci sportiv e normal sa consumi mai mult carburant. In alta ordine de idei Apple spune asa despre autonomia bateriei: „The wireless web test measures battery life by wirelessly browsing 25 popular websites with display brightness set to 12 clicks from bottom or 75%. The HD movie playback test measures battery life by playing back HD 1080p content (13-inch MacBook Pro units) or HD 720p content (15-inch MacBook Pro units) with display brightness set to 12 clicks from bottom or 75%”

    00
  9. Ma, e adevarat ca cu greu gasesti un laptop decent. Da’ da-o-n ma-sa, nici asta nu e laptop decent. 12 inch, un singur port si subtire cat o foaie. Ma, e misto ca-i subtire, da’ pana mea, parca nu-mi cad mainile daca ar fi putin mai gros (cat un air, de ex.) si ar avea un procesor mai calumea si macar inca un usb. Asta lansat acu’ e laptop de dat checkin pe facebook, din starbucks.

    00
  10. O nu, doar nu mi-oi lua un hub usb.

    00
    • Ba da, ca de aia vreau laptop usor si mic, sa pot sa-mi iau alte mizerii de carat dupa el. Asa pot sa-mi iau incarcatorul cu mine, ce naiba conteaza cat tine bateria?

      00
    • e ușor și mic, are un singur usb. în ce situații cu adevărat portabile ai nevoie de mai mult de un usb?

      mi se pare o non-problemă, dar poate doar pentru mine.

      00
  11. @Zoso, adica vrei sa tina bateria la laptop mai mult decat cea de la mobil ;)

    00
  12. Eu lucrez pe un MB pro „late 2013” si daca zice ca bateria tine 4 ore, apoi patru ore fix tine, in conditiile in care tin unu – doua servere pornite (in functie de nevoi), IDE etc.
    Da, are doar doua porturi de USB si iti trebuie adaptor pentru orice (ethernet, DVI etc), dar e subtirel si usor (a se citi *portabil*).

    00
  13. Am avut aceasi problema. Cautam un laptopt usor, de 15′, puternic, eftin, ecran mat, porturi multe, baterie buna. N-am gasit.

    In schimb am prins la BF in microsoftstore un Dell i5547 la un pret suficient de mic incat sa merite sa il cumpar, sa-i schimb hdd cu un ssd si placa de retea care suge cu una mai buna. Total ~1800 lei pt i5 4210, 3 sloturi usb din care unul usb 3.0, licenta windows 8.1, 8 gb ram, card reader, baterie de 4-5 ore, ssd 120gb. Dezavantajul imens ar fi ecranul glossy cu touchscreen (mananca baterie aiurea, l-am folosit fix 3 secunde).

    Concluzia: nu cred ca o sa gasesti un laptop perfect, mai bine iei unu care fizic sa aibe tot ce-ti trebuie (usb-uri, card reader) si schimbi prin el maruntaiele si-l aduci la nivelul tau.

    00
  14. Eu am de la munca un Lenovo T440, cu SSD si baterie extinsa. In uz normal ofera o autonomie de 9-10 ore, cumva la modelul asta le-a iesit si lor…

    00
    • @Andrei
      da, dar trebuie sa treci peste tastatura infecta si trackpadul mizerabil. Iar autonomia nu e de 9-10 ore, ci mai degraba 4-5 ore. 9-10 ore poate ai la 440p, ala la care poti sa pui baterie extinsa.

      00
    • Tu nu-ntelegi ca nu Lenovo, ca au design de tocator? :P

      T430-ul meu de la munca tocmai si-a dat duhul si mi l-au inlocuit cu ceva neam de HP… I am disappoint.

      00
    • Orele de la mac sunt mai lungi

      00
  15. Un portabil simplu, un cititor de carduri și un port USB minus ecran mat – Surface Pro 3?

    00
  16. Am eu un ultrabook Asus din brushed aluminium care nu ma atrage foarte tare dar s-a incadrat oarecum la specs. Acum am vazut ca vin vopsite negru mat si arata mult mai bine.

    Bateria aia cu 3 celule ( ~ 2900mAh) e decenta, duce intre 2-3hjum daca nu stresezi procesorul ft mult. Se putea mult mai bine, cu 6 celule faceau minuni.

    In fine, ce specs cautam dar nu am gasit: ecran mat, tastatura mecanica ( asta ingropata in frame de pe asus e jalnica),

    PS: uneori ma enerveaza ca seama atat de mult cu macbook.

    00
  17. Boss, Core M si 1500$, kthxbye.

    Such premium,so wow.

    Arata sublim, si o fi genial pentru bloggeri si jurnalisti sau scriitori in devenire, cam atat.

    00
  18. Pe când un pelerinaj la moaștele lui Steve Jobs, Vali? Cică ”ciudoși”. Da bă, arată super, se simte frumos. Și atât. Nu e destul cât să justifice prețurile aberante și speculative sau pumnu pe care ți-l bagă pe cur după ce le-ai dat banu.

    dar hei, e smooth

    00
    • sunt de acord cu tine. plus, osul e de kkt, dar plm, mi se pare aberant să nu furi de la ei chestiile bune. tastatura. incărcătorul. porturile puține. autonomia.

    • Porturile putine ? Bug not feature

      00
    • da’ e asa de greu sa pui un windows sau un linux pe el?

      00
    • cedare: tot ce e pe sistemu marului e ficiar!

      00
    • @perkele daca pui altceva pe el nu mai are rost sa-l cumperi. aplicatiile merg mai bine in combo cu apple os. pentru valul de ratoni cu capacitatea unui sobolan de sintetizare, nu detin (personal) produse apple. e uimitor cati sug pendula in modul asta p-aici cu catalogari.

      00
    • Ce zic eu si ce zici tu. Eu zic mersi ca Samsung fură de la apple. Să tot fure la capitolul design. Mi-aș lua imediat un samsung cu design apple. Si nu, galaxy s2 nu e cu design apple.

      00
    • eu am laptop cu design apple :d

  19. Tastatura iluminata, ecran performant, un sistem de operare care nu arata precum o gaura neagra un singur cablu si extrem de subtire. Laptop de munca clar nu e, decat daca il folosesti pentru scris. Daca nu-ti place mac os banuiesc ca ii poti instala in continuare un Windows.

    00
    • Eu sunt programator si lucrez pe MacBook. Fuck the police!

      (de asemenea, am un amic la Facebook care mi-a zis ca esti privit un pic ciudat nu ai Mac si te plimbi cu Lenovo).

      00
  20. Nu numai ca nu exista portabile decente pe piata, dar la final, cand ai dat 3000 de lei pe un laptop de 13 inch, te alegi cu Windows. Aratati-mi voi mie cum se misca Windows pe procesoarele alea de voltaj scazut cu U la sfarsit si apoi hai sa vedem ce fel se misca OSX pe procesorul lor de rahat cu M la sfarsit.

    E amuzant cum toti plang ca vai ce specs mici si de banii aia imi iau un super calculator. Ok, cumpara si hai sa vedem cum ramane Windows fara memorie cu i7 si 8gb RAM, ca apoi sa-ti dea bluescreen.

    Nu sunt fanboy, stau pe Windows 8.1, sunt multumit, merge ok, imi fac treaba si lucrez intens cu Photoshop si Illustrator. Dar pt aceleasi specs si cu un procesor putin mai slab, pe Mac termin o operatiune in Photoshop mai repede si se salveaza in background fisierele mai repede datorita unui simplu motiv – sistemul de operare e bine optimizat in privinta resurselor.

    In schimb urasc piata cu ceasuri, Apple se caca pe ei constant si la fel cum am zis si in privinta telefoanelor, in ziua de azi ii doare in fund pe toti de user experience si ii intereseaza numai banii ca pt prostimea cumpara sa stea pe facebook. Piata lor de profesionisti care ofera servicii cred ca e mai mica decat fufele cu mac la starbucks.

    00
    • NOU
      #106

      Da, poti sa pui si pe laptop osx, move on.

      00
    • bluescreen – eu am scapat. Mi-am schimbat poza de fundal.

      Photoshop si Illustrator….plm, din ce am inteles asta e zona la care mergi spre mec.

      00
    • Cat de des vezi BSOD pe Win 8 ? Sa fim seriosi. Il folosesc din beta, de fix 2 ori mi-a aparut, din cauza ca am schimbat ceva hardware :)

      00
    • Sa vezi cum se misca Ps si illustrator pe un imac cu i5 doar zic, si 32G de ram… just sayin…

      00
    • Frate, eu lucrez in IT din 1992. Ultimul BSD cred ca l-am vazut acum 15 ani. Pe Win 7 si Win 8 nu am vazut niciodata BSD si forjez un pic masinile alea, nu le folosesc doar pentru browsing, facebook si youtube. Win 8, mai ales, pare a fi extrem de stabil si super-optimizat. Merge bine, intr-o utilizare normala, pana si pe o tableta Toshiba Encore de 8 inci cu Intel Atom pe ea.

      Dar vad ca legenda asta cu BSD nu are moarte.

      00
    • @silicon_v
      E boala grea asta la mactarzi. OSX-ul e mai bun pentru ca Windows da BSOD. Si nu se incurca in amanunte cum ca de la XP incoace nu prea mai vezi BSOD (exceptand cazurile cu hw defect).

      Da’ e amuzant totusi sa-i trolezi cu chestii gen

      00
  21. Alternativa ar Toshiba Portege Z30.
    Posed Portege Z30-A-12:
    – autonomie 12 ore
    – mai usor decat MacBook Air
    – ecran decent
    – porturi fix cate trebuie

    00
  22. un asus de 17”, i3, tine vreo 4 ore pe baterie
    cu jocuri flash in browser
    si pret de cel mult 400 eur
    dar nu e tocmai „portabil”
    depinde ce vrei pana la urma

    00
    • vreau portabil cu baterie. msword și chrome. eventual un cititor de carduri, dar nu obligatoriu. 4 ore de chrome e jenant pe un laptop de 1.000€.

    • :)) E jenant si nu prea, la banii astia. Pe 2xNvidia in SLI eu scot 2h jumate de autonomie, iar asta in regim normal. Si a fost ceva mai mult de 1.000 E.

      Doar ca, asa cum cineva spunea mai sus, ceea ce iti cumperi ar trebui, ideal, sa fie pliat pe nevoile personale.

      00
    • Chrome pe osx se misca groaznic comparativ cu safari… Valabil si pe ios si pe windows 8.1

      00
    • unde bre? Chrome merge ca uns pe win 8.1

      00
  23. NOU
    #130

    Cumparat, are deja juma de an:

    https://www.emag.ro/ultrabook-toshiba-tecra-z50-a-15w-cu-procesor-intelr-coretm-i7-4600u-2-10ghz-haswelltm-15-6-full-hd-8gb-ssd-256gb-4g-intelr-hd-graphics-microsoft-windows-7-professional-upgrade-windows-8-pro-licenta-s/pd/D186GBBBM/

    Display-ul e genial – FHD, mat.
    CPU, fix ce trebuie pentru categoria asta de laptop.
    Autonomie reala pentru browsing: 6 ore
    Fanless atat timp cat nu te uiti la video cu vreun flash player.

    00
  24. Oamenii sunt ciudoși pe Apple pentru că e plin de retardați care-o ard snob cu „mie mi-e suficient un singur port” și cu „fiecare cu nevoile lui”. Retardați care apoi, puși într-o situație simplă de genul „ia coaie și tu excel-ul ăsta pe stick că nu merge bine netul” dau din umeri și răspund cu „da’ io n-am usb…”. Sau aceeași retardați care, fiind oameni cool, ajung să fie nevoiți să țină o prezentare pe undeva și constată că bucata lor ultra-scumpă de rahat nu e capabilă să se conecteze la un proiector. La ORICE proiector de fapt.

    Băi, hai s-o lăsăm moartă, un notebook nu e scula pe care-o folosești DOAR la o singură treabă. Ar trebui să fie o unealtă multifuncțională care să-ți permită să-ți faci treaba cam în orice situație. Plimbatul unui fișier pe un stick nu e o situație extraordinară care să necesite adaptoare înfipte în laptop, nici conectarea la un proiector sau altele. A da o sumă exorbitantă de bani pe un device care din start nu e capabil de asemenea chestiuni elementare e fie o dovadă de snobism fie de tâmpenie.
    Prefer de o mie de ori tocătorul ăla cu 12 porturi la care nu mai sunt nevoit să car sacoșa de adaptoare scumpe după mine decât să dau banii pe-un rahat cu un singur port și ăla pe un standard încă neutilizat.

    00
    • M-am oprit la „suma exorbitanta”

      00
    • @meeku Amin! (zise un posesor de M4700)

      00
    • pai o sa fie utilizat peste cativa ani:D

      00
    • Pentru că știm cu toții că posesorii de macbuci sunt capabili să rabde mult timp după următoarea „dezvelire” de la Apple.

      00
    • @Meekuu – foarte tare comentariul tau.Scurt si la subiect

      Pentru disperatii dupa Mac, luati-va Mac.
      Eu as opta pt asta

      00
    • da omule dar din punctul de vedere al astora ar trebui sa mai iau un laptop cu mine ca sa am pe ce sa ma joc daca’s in tren sau in avion. A zis Vali pe thgreadul de pe stirile zilei- e un laptop de secretara sa dea check in pe facebook. Atat.
      Restul e ca si cum ai zice „la ce-ti trebuie bah picioare nu vezi ca put si sunt urate si trebuie spalate? Uite cu proteza asta poti sa faci cam aproape tot ce faceai cu picioarele tale dar arata mai bine si daca iti iei niste lame ca ale lu Pistorius poti sa si fugi”

      00
    • Meeku, faci aceeași greșeală ca cei care înjură un Porsche pentru că nu are portbagajul mare. Ai nevoie de 4 USB, HDMI, alea alea, iei un workstation sănătos. Vrei ceva subțire și ușor care poate fi cărat peste tot, iei așa ceva (sau altceva slim cu Core M). Nu prea există ceva bun pentru toate și pentru toți.

      00
    • pai te obliga cineva sa cumper mb-ul? tu iti iei tocatorul cu 12 porturi si altii isi iau ce vor. de ce simti nevoia sa debitezi astfel de mizerii?

      00
    • OMG, haide bre, nu începe și tu cu comparația Apple == mașini de lux.
      Chestia asta scoasă de Apple e ca și cum ar scoate Porsche un 911 cu motor de 0.9l ecoboost și ar vrea să-l vândă cu 50% mai mult decât ăla normal.
      Noroc că pasionații de auto sunt mai cu picioarele pe pământ și în general acolo există o diversitate mai mare de gusturi și opinii. În lumea IT e ori Apple ori restul sunt săracii care nu-și permit luxul.

      00
    • Meekuu, cum sa nu il vanda mai scump cand ecoboostu’ consuma de cateva ori mai putin? :)

      00
    • OK, fără mașini. Nu-ți iei blugi mulați ca să te plângi că nu îți încape nimica în buzunar. Pentru aia există cargopants. :D

      For each its own.

      00
    • Pentru mine e OK si asa, cu un singur port. Nu am nevoie de stick, desi cred ca ar incape adaptorul pentru USB in husa aparatului iar peste 2-3 luni vom gasi si stick-uri USB-C pe piata oricum.
      Proiector nu folosesc, da’ le stiu pe-astea moderne, cu wireless, pe care colegii mei le folosesc de pe OS X, Windows, IOS si Android fara probleme. Ma gandesc ca cele de pe vremea bunicii, cu VGA, poate nu mai merg. Chiar asa, CGA se mai fac?

      Port Ethernet? Pentru cele doua ocazii pe an cand am nevoie de asa ceva cred ca pot folosi un adaptor Ethernet pe USB de $10.

      Dar cred ca o sa imi iau o mizerie cu Windows si 12 porturi USB, mufa VGA, HDMI, card reader, slot PCMCIA si neparat S-Video Out pentru ca… nu se stie niciodata. Eventual si floppy, ca poate tre’ sa trimit vreun raport la stat, desi eu nu sunt contabil. Da’ poate ma roaga cineva, ca „a picat netul”.

      Imi aduci aminte de aia care tineau trusa de scule in portbagaj, la Dacie.

      00
    • Și ajung și la motivu’ pentru care urăsc maxim mactardismele. Din cauza căcaturilor ăstora poți să dai cu tunu’ acum și nu mai găsești un laptop decent fără tastatură chicklet, baterie încorporată și doar 2 găuri utilizabile.
      Pentru c-au ajuns din dispozitive utilizabile, accesorii de modă. PLM, să-și bage bile-n penis, cercei în buric și să-și facă tramp-stamps dacă vor să „make a statement”. Hai, maxim o siglă de merțan atârnată la gât cu un lanț de neam prost.

      00
    • Exact, că nici n-am asistat la o căruță de conferințe anu’ ăsta când ăștia cu Macbuci dădeau din colț în colț să-și caute adaptoare de vga/hdmi prin geantă. Că e plin de proiectoare cu wireless pe toate drumurile.
      La fel și memoriile usb-c, toată lumea are în buzunar una.

      Hai să nuanțez, mi se rupe că voi preferați să vă lăudați la starbucks cu macu’ și cam atât. Da’ îmi pasă de faptul că retardismul ăsta devine un trend și mâine-poimâine începe (doamne ferește) toată lumea să privească notebook-urile ca un accesoriu de modă nu un dispozitiv util și în loc să le facă cât mai adaptabile și utilizabile criteriile se schimbă în chestii gen culoare, formă și grosime (nu, diferența dintre 17 și 13mm nu afectează usabilitatea).

      00
    • probabil nenii de la pple au decis in urma studiilor ca porturile alea nu sunt chiar atat de utile incat sa strice designul/and shit avand in vedere ca sunt folosite odata la x ani? pt asta facem adaptoare…
      E ca articolul lui Val cu iphonul mia subtire deacum 2 zile si bateria mia groasa…
      Pan ala urma, Mb asta de 12 inch e mishto rau, pt mine inutil deoarece am nevoie de imac pt grafica, dar mishto in continuare.
      Cand o sa ajunga si ala de 15inch mai subtire o sa iau unul pt travel and wife….
      Si da folosesc produsele lor ca sunt mia bune :) chiar dac amia scumpe….

      00
    • Pentru fiecare mactard din ala de starbucks la care faci tu referire exista 1000 de windozari tristi care au 50 de porturi USB si nu le folosesc in veci.

      Da, Apple este de rahat pentru ca il copiaza toti.
      Da, din cauza a x hipsteri (care daca daca nu foloseau Apple sigur se etalau cu Vaio) un produs este automat de rahat pentru ca tie nu iti este de folos.
      Idiotii de la conferinte puteau foarte bine sa aiba orice scula, nu erau sa in stare sa isi scoata capul din cur oricum.
      Orice om normal la cap isi cumpara scula care ii este de folos, victimele nu se pun.
      Dar, ma rog, este mai simplu sa ti-o bati de toata lumea, ca esti guru. Gen. Ai si tu o opinie.

      00
    • Asta-i de fapt marea problemă, faptul că imbecilii ăștia mulți formează majoritatea și toți producătorii se uită în gura lor ca să producă viitorul „retard-top/retard-book”

      00
    • Meekuu is on a spree!!!! Bine, breeee, zi-leeee!!!!! Zi-leee ca ma unge pa suflet. :-))))))

      00
  25. Eu sunt curios cati din cei ce fac comparatii pro/contra au folosit ambele variante (win/mac) ?

    Ca un utilizator care lucreaza zilnic cu ambele, dpdv calitate / portabilitate / autonomie. ergonomie, mac-ul e net superior, si DA! merita 2000+ € pentru ca te tine 5-6 ani lejer vs sa dai < 1000 si sa-l schimbi dupa 2-3 ani. Si guess what, a cumparat adaptoare … din care n-am folosit pana in prezent niciunul (nu a fost nevoie). Compara cu win laptop la care am dvd-rw – niciodata folosit.

    Lucrez pe un MacBook Pro 15 inchi mid 2014 si efectiv uit sa-l incarc (5 ore cu straming tv live deschis cu luminozitate la max si tastatura iluminata la 50%) cel mai mult am reusit 5.30 ore fara lumina la tastatura si cu luminozitatea la 50 % la fel si volumul (tot pe streaming tv live continuu). aaa si conectat 802.11a (5 ghz is 100mb/s).
    N-am ce sa reprosez si sincer desi mi s-a parut ca am dat cam mult la inceput pe el (~1900 euro) acum nu regret nimic, ba chiar as mai lua unul.
    Se merita!

    00
  26. Toshiba Portege R700 19L, ecran mat de 13″, carcasa magneziu, fara baterie 1050g, 490 lei pe OLX:
    http://www.toshiba.de/discontinued-products/portege-r700-19l/

    Baterie 7800 mAh, 450g, 257 lei:
    https://www.acumulator-shop.ro/acumulator-pentru-laptop/acumulator-compatibil-premium-toshiba-portege-r700-19l-7800mah-cu-celule-samsung/d1.10.TOS.3.294
    care tine vreo 7 ore la browsing normal, cu ecran la 75%: https://imgur.com/fYTOO17.jpg

    Dar nu are logo apple si are mufa de cablu UTP…

    00
  27. Lenovo T440

    00
  28. macbook pro 13 din 2011: cam 3 ore cu xcode, safari si un monitor extern. are cam 300 cicluri de incarcare.
    pupzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

    00
  29. Din acelasi motiv pentru care oamenii sunt ciudosi pe statiunea Poiana Brasov cum de e plina mereu, desi te poti duce in Austria cu bani mai putini…

    00
  30. Pentru ca cine nu foloseste laptopul asa cum il folosesti tu e un snob/retardat. Solida logica!

    00
  31. alternativa mea a fost un asus cu i7 si placa video in clasa 1. Bateria ma tine 3-4 ore la browsing. Puneti un windows 8 pe apple si vorbim dupa..

    00
  32. Totusi… Lamureste-ma si pe mine, te rog, ce are Dell, ca nu-mi dau seama. Ecranul e ce te deranjeaza la el?

    00
  33. Hmm… Eu am asta:
    https://www.emag.ro/laptop-hp-probook-4540s-cu-procesor-intelr-coretm-i5-3230m-2-60ghz-ivy-bridge-4gb-750gb-amd-radeon-hd-7650m-2gb-linux-metallic-grey-geanta-laptop-h5j75ea/pd/EPBNNBBBM/

    Am pus pe el un SSD si inca 4 giga de memorie ram + o licenta win 8 pro.

    Laptop folosit la programare si design web/graphic.

    Desi la baterie imi arata când 3 ore, când 5 ore, in functie de gradul de munca la care il supun, in general tine cam 5 ore. In perioadele lejere, adica atunci când e folosit doar la browsing, citit de e-mail, documente etc, chiar duce inspre 7 ore.

    Daca nu iti place carcasa de aluminiu lucioasa, exista si fratele lui cu carcasa mata hp 250 g3 care venea cândva cu un procesor i5 2450m.

    Pe de alta parte, pe mine ma enerveaza procesoarele astea cu U si vad ca la emag numai procesoare cu U au, se misca foarte slab acele procesoare.
    Acum mi-e si frica daca mi se strica actualul laptop, ce naiba o sa achizitionez.

    00
  34. Zoso can’t laptop, Dell XPS 13 de anul asta e fantastic cu o baterie foarte buna! Si pare sa fie cam la acelasi pret cu Macbook asta.

    00
  35. Cred ca lumea inca nu intelege cat de importanta e (si va fi in anii urmatori) notiunea de „fanless”. Da, sigur ca sunt niste compromisuri momentan. Si prima generatie de Air era mega scumpa, inceata si naspa. 1-2 generations later.. era cel mai popular laptop de pe planeta.

    Pana una-alta, vad ca toti care critica noul macbook pare sa-si doreasca un Air – care apropo, inca exista in oferta Apple :) Cu exact ce va doriti voi, adica un pic mai gros si porturi, baterie mai mare, procesor mai bun, card reader, etc.

    Asta e un produs nou. Altceva. Si apropo, sa compari pret la pret e mega unfair, cand aici primesti 8 GB RAM si 256 PCIE SSD standard.

    P.S. Punem pariu pe ce vreti ca in 3 ani maxim, asa cum in trecut toti producatorii au copiat Air de la A la Z, Macbook va fi noua referinta in materie de laptopuri?

    00
  36. @Sabotor

    Uita de putty si cauta cmder
    Thank me later

    00
    • @penguin
      coane, merci, da’ pe mine ma intereseaza mai putin. Am linux, folosesc un terminal emulator; nu-mi trebuie altceva.

      00
  37. offtopic, de azi pana joi toate drogurile sunt legale in Irlanda
    https://www.thejournal.ie:443/tds-emergency-laws-drugs-1983239-Mar2015/

    00
  38. NOU
    #170

    Și-au scos produsul, e frumos, e șlefuit. Ne place ca obiect, dar chiar există oferte mai bune. Ah, nu sunt de 13 milimetri? Sigur, nu sunt. Eu am un ASUS U43ZVJ la care bateria chiar a ținut 10 ore. De-asta l-am luat. Ah, sigur, nu avea 900 de grame, avea 1.4kg și încărcătorul nu e o cărămidă.

    Nimeni nu stea să se supere că face Apple produse bune. Se supără că se uită toți trepanații și zic că au revoluționat mizerii. Au revoluționat o.

    00
    • iti multumesc eu acum :D

      00
    • Eu ma car cu 3.2 kg cand vreau sa sa lucrez ceva mai serios out of office.
      Si ala de „voiaj” e un asus slim dar tot de 15 si tot cu I5.

      E adevarat ca in deplasare porturile suplimentare sunt aproape inutile, acasa folosesc 3/3 si mai am un esata/usb 3 extern. Dar nu as renunat la ecran decent in favoarea mobilitatii.

      00
    • NOU
      #173

      Pentru nimic, e oricum ASUS U32VJ, dar m-a apucat entuziasmul când m-am pus să scriu.

      00
  39. Lăsaţi băi laptorurile scumpe, vedeţi că au la Lidl Cola la 0,79 lei sticla de 2 litri! Mi-e imposibil să-mi imaginez cât este preţul de producţie, având în vedere că preţul acesta include ambalajul, eticheta, transportul, profitul producătorului, distribuitorului, comerciantului şi al statului (TVA un sfert din preţ) şi nu în ultimul rând costul celor 2 litri de apă.

    00
  40. De X1 Carbon ce părere ai? Bateria ~ 9 ore…

    00
  41. NOU
    #178

    Bai, astea cu 9 ore autonomie is laptopuri de bloagheri . Un pixel pusher ca mine are nevoie sa chinuie laptopul ala. Cand ai deschis photoshopu, visual studio, si 4 browsere cu cate 50 de taburi fiecare sa i-o spuna apple-ul lu adrian mutu ca tine mai mult de 1-2 ore. Eu am trecut pe desktopuri de gaming, multumesc frumos, nu-mi mai trebuie autonomia nimanui.

    00
    • de-asta exista desktop. Cand ai deschis photoshopu, visual studio, si 4 browsere cu cate 50 de taburi, sa zbarnaie. :)

      ma uit la cei care vor 10 ore autonomie? unde ati stat voi 9-10 ore fara o priza? sunt curios unde folosesc oamenii astia laptotul atatea ore fara sa aiba o priza in zona :)

      00
    • prin aeroporturi când ai timpi morți. pe drumul brașov-viena.

    • pe drum, daca sunt in masina si ma uit la leptop nu imi trebuie 9 ore de autonomie. Dupa 2 minute borasc pe geam.
      In avion e singurul loc unde am stat mai mult, fara priza. 13 ore. Nici nu am deschis laptopul, oferta de filme de la companie era decenta.

      deci 9 ore…fara priza. Si multi megapixeli.

      00
    • sa zicem că pleci la vien. o zi jumate pe drum. nu poți conduce incontinuu, că ai copil, că bla bla. mai faci pauze. foloseși pauzele ca să mai muncești, dacă ți se pare uti. NU SĂ FOLOSEȘTI LAPTOPUL LA VOLAN, GOGULE!

  42. NOU
    #183

    Lenovo X61 SH la 600RON si baterie de 12 celule de la chinezi.E mai grea bateria decit laptopul.Merge 9 ore departe de priza.

    00
  43. Problema Apple nu este calitatea ci doar pretul. Este exagerat pentru un device destul de limitat ca si utilizare.
    Si daca ai 2000 de euro buget ai sa gasesti si pe Windows ceva laptopuri foarte bune si cu autonomie si cu design etc…

    Ieftin (300-400 eur) si comparabil cu un Mac nu ai sa gasesti niciodata… e ca si cum ai compara o Dacia Logan cu un BMW Seria 7…. zau

    00
  44. Laptopul face designul, nu trebuie el insusi sa arate bine, ca nu ma mai marit (si prefer totusi ceva cu puls). Culmea e ca am chiar unul cu design de ‘tocator’, sa citez un clasic in viata :)

    L-am luat pe ideea: tre’ sa aiba 17 inchi, sa pot sa-mi fac daravelele, niscaiva RAM si un pic de hard (nu prea mult, ca nu stochez pornache) si sa nu coste 2 mii de cocorai, ca nu caut masina second-hand, caut o unealta de munca. A implinit 2 ani deja si ne intelegem inca de minune.

    • pentru design exista desktop. laptopul este facut pentru portabilitate.

      de ce sa dai 2000 de euro pe un laptop cand un desktop de 800 face acelasi lucru ?
      tu faci design numai din pat sau canapea?:)

      00
    • @nono: nu ai inteles ce a vrut sa spuna, desi a spus-o clar. Stai jos, trei. Poate ne vedem in toamna. Pana atunci mai citeste comment-ul de cateva ori. :-p

      00
  45. Sa nu luam totusi de bune povestile astea… Exista laptopuri pe Windows care duc lejer mai bine de 9 ore. Exemplu: Thinkpad t440s.

    00
    • și are 4 kg. da, merci.

    • get your fact straight bre, T440s-ul are 1,5 kg. Mai adaugă la macu’ ăla sacoșa cu adaptoare și cabluri și tot p’acolo ajungi. Da’ ce-i drept, când te vede lumea cu un T440 nu te invidiază că n-au valoarea ta…

      00
  46. True dat, but na-ah, pe tot nu ma tenteaza, ca am nevoi reale, nu sociale.
    Si astea ar fi: ecran mat, tastatura cu macar un pic de cursa (nu mizerii gen chiclets), port UTP (pentru ca oricat de experti v-ati da pe-aici, n-aveti decat sa lasati voi datele clientilor pe mana unui wifi), i7, 16 GB RAM, SSD de peste 500 GB, HDD usor de schimbat (asta ar fi chiar pe primul loc). Ah, si sub 1.5Kg. Ceva de la Apple ? Nimic? Atunci tocatorul de la Lenovo stil rules.

    00
  47. Look, stii care e treaba cu MAC-urile? ok, daca esti mereu pe fuga, n-ai timp, vrei un laptop care sa arate frumos si sa nu fie foarte greu, te-ai scos, ti se potriveste. Dar daca vrei intr-adevar sa te joci, sa muncesti sanatos, sa stai pe net fara sa-ti lasi luminozitatea la 2 din 15, daca nu vrei ca absolut tot ce faci sa te coste..tot mai bun e ceva pe windows. Folosesc Lenovo de multa vreme si ce am acum are baterie care tine 6 ore. 6 ORE!!!! ecran HD, sunet superb…ce mai vrei? a, are design de tocator…..mai bine asa decat o sugativa de bani.

    00
  48. Eu am iPad generatie noua si nu il folosesc. Am primit cadou.

    Acum ma gandesc sa vand iPad-ul si sa-mi cumpar noul MacBook pe langa MBP 2011 ce il am deja pentru ca noul MacBook e un fel de iPad doar ca are si tastatura si e extrem de subtire.

    Nu tai Video cu el dar faci multa treaba.

    00
  49. Of, of, mai, mai…

    Hai sa incercam sa ne intelegem. Apple chiar a fost bun si a miscat lucrurile in mod evident in ce priveste smartphone-ul si ultrabookul. Ei au fost cel care a dat semnalul de schimbare si au aratat lumii ce se poate face, iar lumea l-a urmat. Si clientii si concurenta. Asta nu poate sa fie contestat.

    Dar postul asta nu mai e valabil astazi. Apple s-a cam lenevit/a obosit/a ramas fara idei si altii nu au stat pe loc. Poate postul de mai sus era valabil acum 3 ani.

    Uite aici, lista cu ultra-book-uri cu Windows. Din decembrie 2014.
    https://www.pcmag.com/roundup/300379/the-best-ultraportable-laptops

    O gramada de masini bune, usoare, subtiri, cu configuratii peste noul MacBook si cu autonomomii de la 7 ore in sus. Si sunt destule in gama de pret 1200-1500 de dolari, ca si MacBookul recent. Cap de lista ar fi Dell XPS 13, cu 1349 dolari pretul, cu un processor adevarat (i5), cu o greutate de 1,2 kg (la o diagonala de 13,3 inci!) si o autonomie de 7:40 minute. Si daca nici laptopul asta nu e frumos, atunci inseamna ca eu nu mai am gusturi deloc. Plangi numai cand privesti ecranul ala, de la o margine la alta, Apple mai are de lucrat pana sa ajunga acolo.

    Surface Pro 3 nici nu e in lista aia. Dar intra clar in competie, ca pret, portabilitate si configuratie. Chiar e o masina frumoasa, doar tastatura si modul de utilizare „pe genunchi” ar putea sa il traga inapoi. Si autonomia este cam asa „The Surface Pro 3’s battery lasted 7hrs 34mins with mixing video watching and web browsing” – de aici: https://www.technobezz.com/

    Deci, nu, nu mai e valabila chestia asta cu „pe Windows nu exista asa ceva”

    P.S. Si inca ceva, autonomia MacBook ramane de testat. Una e pe hartie, alta e in teste reale (pe hartie, mai toate masinile Windows de mai sus au pus peste 9 ore). Acum cei de la Apple au fot nevoiti sa creasca rezolutia, ca erau mult in urma. Ei, de acum incolo incepe lupta reala pentru baterie.

    00
  50. NOU
    #198

    Folosesc , dupa ce a crapat mac-ul, un chromebook toshiba HD.
    11 ore pe baterie. in conjunctie cu telefonul mobil, este cam tot de ce am nevoie.

    00
  51. Acum vreo 2-3 ani era adevărat, dar acum las-o că măcăne: https://www.dell.com/en-us/shop/cty/pdp/spd/xps-13-9380-laptop

    PS: Și scriu asta de pe un MacBook.

    00
  52. E un laptop interesant modelul asta dar depinde la ce vrei sa il folosesti.Pentru scris ,facebook,internet,youtube,portabilitate maxima si chestii de genul asta e ok .Dar e un fel de tableta cu tastatura.Daca vrei altceva sa faci cu el nu mai e util degeaba e usor si frumos.In plus nu pot sa folosesc zi de zi ceva ce nu are un ecran de peste 14.Bineinteles ca am vrea un laptop performant dar in acelasi timp si portabil.Eu cred ca exista 4 categorii de laptopuri : categoria sub 14″ mai putin performant dar foarte portabil , categoria 14-15 mediu ca performanta dar inca portabil ,categoria 15-17 performanta ridicată si destul de portabil si categoria gaming.Ideal ar fi pentru mine unul de 17″ dar la niste dimensiuni portabportabile undeva la 2-2.5 kg.Acum sunt in postura de a-mi alege un laptop de lucru si nu stiu ce sa iau.Sigur vreau 16gb de ram si i7 ,ssd daca nu are ii pun eu.Problema e ca nu ma hotarasc intre 15″ si 17″ , daca e suficient un 4500U sau e nevoie de 44700HQ.Eu il voi folosi pentru programare in principal Visual Studio ,SQL Server,MySql,Eclipse,Netbeans,masini viruale (am o mașină virtuala cu OS X de ex ).Am gasit ceva dar ori au cate un defect ori sunt foarte scumpe.De ex Dell XPS 15 sau Macbook Pro sunt foarte scumpe.Ma mai batea gandul la un Dell Inspiron 7737 dar e cu U procesorul , Lenovo Y70 e cam badaran construit, poate Y50 da nu m-am hotarat inca la dimensiunea display-ului.Asus-urile nu prea mi-au placut.Mai e o serie de la Acer , Aspire V Black Edition dar nu m-a convins.Sa vad la ce ma hotarasc pana la urma , ideea este daca e suficient i7 4500U sau am nevoie de 4700HQ.

    00
  53. Nemții de la golem.de zic de 12h pentru versiunea cu FHD.

    Amuzant de văzut diferențele la preț în funcție de țară:
    http://www.dell.com/us/p/xps-13-9343-laptop/pd?refid=xps-13-9343-laptop
    http://www.dell.com/uk/p/xps-13-9343-laptop/pd?refid=xps-13-9343-laptop
    http://www.dell.com/de/p/xps-13-9343-laptop/pd?refid=xps-13-9343-laptop

    În plus modelul de la evomag.ro este modelul vechi cu rama groasă :)

    00
  54. Bă băeț, citind comentariile de pe aici mi-a venit o idee revoluționară. Având în vedere că susțineți cu atâta ardoare minimalismul ăsta, ce-ar fi să renunțați voi la testicole și penis.
    Păi ia gândiți-vă, oricum 90% din timp nu le folosiți și în plus veți câștiga un look mult mai liniar, mai ergonomic. Pe lângă asta veți avea mai puțin de cărat, nu veți mai avea grija lor, nu vă vor mai chinui blugii ăia strânși.
    Și în cazul în care aveți sa zicem neaparată nevoie de ele, veți găsi de cumpărat un dongle de 500€ pe care-l legați rapid în jurul taliei și vă faceți treaba.
    Ah, cum ? Nu sună bine ? E prea revoluționar și prea inovator pentru voi încă ? Sau nu a intrat încă trendu’ ăsta pe piață ?
    (c) iBalls by Apple.

    00
  55. Asus X205TA + un card de 65 rapid = 1500.
    12h baterie, sub un kilogram.

    Nasol cu RAM-ul

    00
  56. Îmi permit o părere, zic eu, destul de avizată. În urmă cu vreo 2 ani, am căutat săptămâni întregi informații și teste despre laptopuri. Îmi doream un ultrabook de 13-14inch, cu un ecran bun, fiabil, relativ ușor și cu autonomie cât mai mare și o calitate bună spre premium a execuției. Bugetul era până în 1200-1300 euro.
    Am testat, unele chiar cu luat acasă, vreo 20 de modele, inclusiv Dell, Asus, Samsung, Acer, Lenovo. Mi-a rămas sufletul la un Thinkpad X1 carbon, obișnuit fiind cu vreo 5 generații de Thinkpad, însă prețul sărea pe la 1600-1800 și mi se părea destul de fragil la construcția capacului. Atunci am decis să mă uit și la Apple (nu avusesem niciodată un mac, nu folosisem OSX niciodată). Mi-a plăcut mult Air-ul, dar am vrut un ecran mai bun și am sărit la Pro Retina, pe care l-am cumpărat cu puțină strângere de inimă.
    Îl folosesc zilnic de aproape 2 ani și pot să vă spun unele lucruri pe bune despre el:
    – ecranul este superb
    – la performanțe este sub media clasei, dar își face treaba fără să facă nazuri
    – Photoshop și Illustrator merg decent, nu le folosesc decât foarte rar, dar nu dezamăgește
    – mă înțeleg bine cu OSX, chiar am renunțat total la Windows (îmi instalasem un Win7 pe o partiție, just in case, dar l-am deschis o singură dată în primul an, așa că l-am dezinstalat)
    – construcția e foarte solidă, singurul lucru după care tânjesc puțin e „the legendary IBM keyboard”
    – autonomia variază de la 4-5 ore când îl pun serios la treabă (multe taskuri cu multe taburi deschise) până la 7-8 ore la browsing și chestii ușurele de office
    – am luat un dvdrw extern, dar am dat banii degeaba pe el, doar adună praf, nu l-am folosit
    – m-am uitat recent la prețurile de revânzare, e în top 3 ca raport preț achiziție vs. preț revânzare (un lucru important, probabil că îl voi schimba anul viitor și voi lua un preț decent pe el)
    – per ansamblu e o mașină reușită, aș mai cumpăra Apple fără mari rețineri (chiar dacă voi săpa la fel de amănunțit, pornește cu avantajul unei experiențe foarte bune)
    Personal, cred că noul ultrabook Apple e un deschizător de gamă. Dacă l-aș vedea în varianta de 14 inch, eventual cu opțiune de mobile data, m-ar tenta rău de tot :)
    Un minus mare de tot la Apple ar fi accesoriile scumpe (de calitate, dar scumpe) – asta pentru cei care și-ar lua un dock, un mouse, cabluri și alte acareturi.

    00
  57. autonomie 9 ore?! f**k that! „Un cablu la birou, un cablu in masina și un cablu acasa. Atat de simplu!”

    00
  58. 2 ani mai tarziu, ti-a fost ascultata rugaciunea (Cel putin partial):
    Acer swift 5:
    13 ore baterie conform declaratiei producatorului (9 ore real)
    2 porturi USB 3.0
    cititor de card
    HDMI
    rama mata si foarte foarte mica
    ecran mai putin mat. din pacate (dar arata super)
    14″
    pret 850 de euro varianta cu i5, 8GB RAM si 256GB SSD (adica sensibil sub concurenta: Dell XPS, apple macbook, HP Spectre)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile