OK, interpelarea e legitimă, caietul ăla de sarcini e cu dedicație, merită o Comisie de Control ceva.
Pe mine mă deranjează aia cu “banii ajung în Germania”. OK. Îl informează cineva domnul deputat că probabil 1/3 dintr-un BMW, în special modelele low și medium, sunt produse în România? Sunt lunar știri despre fabrici din Mureș, Sibiu și Brașov care produc piese pentru ei, dar probabil că, dacă nu apare pe roddit sau pe buletin.de sau de pe unde își mai ia Teniță știrile, nu e general cunoscut.
Deci da, achiziția unui BMW ajută la dezvoltarea economică a României. Nu chiar direct-direct, dar aproape direct.
ps: la Autoliv se vor produce în curând și centurile de siguranță cu airbag, dar, din nou, asta nu are de unde știe parlamentarul român.
Problema ar fi mai degraba de oportunitate.
Inteleg 100 de masini de interventie mai puternice , sa zicem ~2 pe judet
Dar de ce 600? Ce nevoie au la Brad sau la Tandarei de BMW de interventie? Ce face ala si nu face un Duster?
Păi tocmai la Țăndărei ai nevoie de mașini din astea dacă ai nevoie să pleci după careva cu mașina și să îl ajungi din urmă.
Ii ajungi oricum la prima benzinarie.
Intamplator sau nu, prima benzinarie e in Brad. Si asa avem raspunsul la intrebarea initiala „Ce nevoie au la Brad sau la Tandarei de BMW de interventie?”
Pentru că există fonduri.
Simplu.
sfătuitoru e exemplul viu că inginerii sunt nedeștepți în ceea ce trece de profesia lor. Omul nostru crede sincer că partea e tot aia cu întregul; adică dacă în România se produc sau/și se concep piese e la fel dpdv valoare adăugată ca la producerea întregului.
Doar așa, din gleznă: Preh, Continental, Autoliv și care o mai fi produc ȘI pt BMW. Dar și pt alții. Cum ar fi ăia care fac la noi produsul final. Ford și Renault. Profus final care are margine de profit mult mai mare, precum și business mult mai mult generat în amonte decât producătorii de subansamble
@ curly, stiu foarte bine cum merg lucrurile ca am fost prins in toate ramurile, de la software, la hardware, la interactiunea cu clientii, participat la cotari, la citit contracte.
Nu despre asta e vorba, eu ziceam si sutineam ca eu si multi altii isi iau un salariu tot de pe urma BMW-ului, chiar daca nu produc aici masina.
Crezi ca daca BMW producea aici masina, dadeau salarii mai mari ? Era ceva diferit ?
BMW ROmania ar fi vandut un seria 3 catre BMW Germania cu cat costa sa-l faci (gen 30.000) , BMW Germania l-ar fi vandut in showroom in Romania cu 50.000.
E la jumatate de pret fata de Logan, ce aveti? https://www.hotnews.ro/stiri-esential-4800508-scandal-csat-392-dacia-logan-cumparate-60-000-euro-bucata-ministerul-interne.htm
Or fi produse 1/3 din bmw la noi, dar la ce costuri ? 1/3 din costul de productie este mult sub 1/3 din costul de vanzare. Si cat din costul de productie este regasit in economie ? Salariile muncitorilor de la banda (minim pe economie) si ceva taxe si impozite.
…versus șomaj.
la BMW-urile alea am lucrat si eu si alti 30 de colegi pe langa mine. Si probabil alea zeci din alte locatii de R&D din Romania. SI componenta aia electronica e produsa la Sibiu. (Continental).
Daca e sa vorbim de X7, iX…modulul ala de la cotiera cu butoane de „cristal” sunt inginerite de Preh la Iasi, Brasov si produse (posibil) in fabrica de la Brasov.
Si pot da exemple toata ziua.
@vali: vs produs complet local, cu mai multi bani intorsi in economia locala. Aceleasi firme care produc pentru bmw produc si pentru restul fabricantilor de masini.
@sfatuitoru: tu faci R&D aici, dar il vinde Conti Germania, nu Conti Romania. Conti vinde la toti, nu doar la bmw si nu doar de la Sibiu, ci si de la Timisoara si Iasi. Asa au lucrat alti colegi de ai tai la Lotus. Sa le ia atunci Lotus ? De ce nu Mercedes ? Ca si la ala se lucreaza. Sau Fiat 500 ?
stiu foarte bine cum merg lucrurile ca am fost prins in toate ramurile, de la software, la hardware, la interactiunea cu clientii, participat la cotari, la citit contracte.
Nu despre asta e vorba, eu ziceam si sutineam ca eu si amulti altii isi iau un salariu tot de pe urma BMW-ului, chiar daca nu produc aici masina.
vali, vs 3/3 (sau cat o fi) daca luau prin altii care produc local.
Sau stai sa intelegem invers…..fabricile alea nemtesti sunt aici pentru ca s-a promis contractul asta si daca nu vine contractul somaj?
Tovarasu’ Claudiu de la AUR, sa puna Dacia pe ligheanele lor niste motoare de 2l sau 2.5 si luam de la ei, ce zici, e fezabil?
Eu sunt de acord cu ambele pareri. Eu zic ca pentru oras si interurban merg martoagele de logan/sandero/ecosport, dar pentru autostrada merg niste bamveuri.
Da, se stie ca avem ~900 km de autostrada, e clar ca e nevoie de 900 de bolizi de politie pentru fiecare kilometru dar au zis sa nu bata la ochi si au redus la 600.
„Separat, în cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) mai există 350 de chestori – grad echivalent celui de general” – nici macar cu asta nu bate cifra…
Carbrain.
Unde o să se ducă, man, un fugar de pe autostradă? Se teleportează în Bulgaria?
Îl aștepți cu câteva Logan-uri la următoarele ieșiri și aia e.
Cate cazuri stiti in care politia a avut nevoie de masini puternice sa prinda vreun vitezoman?
Sa fim seriosi, orice bombardier prins cu pedala prea apasata devine mielusel cand vede luminile alea chiar si pe un logan.
Mai degraba ar fi luat niste masini 4×4 pentru zonele greu accesibile, sunt mai numeroase decat autostrazile in Romania.
@Rumbu acum vreo 10 ani ii stiam pe aia care faceau curse ilegale prin bucuresti si fugeau intr-o veselie de politie. Presupun ca la fel e si acum.
Daca 1/3 (cele mai ieftine componente?) dintr-un BMW se produce in Romania si aproape de 100% (sau sa fie 80-90%?) din Dacia/Ford se produce in Romania, sa se afle care dintre cele doua variante e mai avantajoasa pentru Romania?
Pe de alta parte, daca discutam de masini care sa „lucreze” pe autostrazi, drumuri express sau alte drumuri unde se circula de obicei cu 120km/h+…. ce sa faca o Dacia Logan sau un Ford Puma?
@George
Cam cate urmariri de mare viteza ai vazut efectuate de politia romana? Cam cati politisti stiu sa conduca bine spre foarte bine puternica? Cam cati politisti fac practica in poligonul de practica?
Astea sunt intrebarile corecte nu ca au nevoie de masini puternice pentru drumuri rapide. Categoric insa multi politisti se vor simti mai confortabili cand vor intra din BMW-ul proprietate personal in BMW-ul masina de serviciu.
Adica Dacia sau Fordul nu are tot 4 roti si un motor decent ?
Baaaaa, mai lasati baaaaa besinile astea de cocalari, fi-v-ar BMW-ul de ras.
Cum altcumva sa impresioneze politistul gegicile? Cu Sandero? Ejneb00n?
Nu-i de ajuns ca politistul deja miroase a tufis la cat stau pe acolo, sa-i arate colegii din Germania cu degetul si pentru alte motive?
@George depinde despre ce modele vorbești, la noi se produc doar Duster și Sandero Stepway. Restul prin Maroc, cred, unde se produc mai multe dacii decât în România.
Sa se tina cont in aceasta ecuatie si de pata pe care o are Vali pe Tenita
Nu dati cu parul doar intreb :))) – Oare vin dotate cu semnalizatoare ?
da, vin dotate cu semnalizatoare pentru cine vrea sa le foloseasca, exact ca la orice alta masina.
Cele acustice si luminoase, se pare ca nu. Si nici statie radio. Alte contracte/comisioane, alt timp de asteptare. Sunt practic masini civille si bineinteles cu putin lichid de semnalizare.
Se va face licitație separat pentru semnalizatoare. Apoi pentru colantare, apoi pentru girofaruri, apoi pentru stații, apoi…
32 de soferi care nu semnalizeaza, dar detin alta marca, au dat minus :))
Pieliță e ca de obicei un habarnist suprem
Toti cocalarii au BMW. Cu ce e mai prejos politia romana?
nu toti cocalarii au bmw, mai au si audi, mercedes, vw.
a fi cocalar e o stare pe care o manifesti oricand, oriunde, daca o manifesti doar cand esti la volanul unui bmw atunci nu esti cocalar adevarat. nu esti dedicat.
jumătate din șoferii de Tesla conduc mizer, inclusiv vloggerul de tehnologie.
Cocalar cu BMW orice fraier poate sa fie.
@vali doar jumatate? eu unu n-am vazut sa conduca decent ;))
@Maferescdeciuma stai ca vin tare pe turnanta baietii cu japoneze ;))
@vali – da, dar el a avut si BMW
@Tudor – corect, pe multi nici nu ii suspectez de a fi cocalari pursange, doar wannabe
@zidanne – se mai reprofileaza lumea
ps: am bmw si mai aud replici de genul: „voi astia cu bmw…”, de parca eu ii cunosc pe toti astia cu bmw ca sa stiu ce face fiecare. O fi vreun club secret pe undeva si nu am fost invitat sau s-a pierdut pe drum invitatia.
@Maferescdeciuma ai zis tu ceva… poate ai semnalizat? :))
zidanne, sa nu uitam skodarii zic.
Singurii bombardieri adevărați sunt cei din regiunea Bombarde din Franța, restul sunt doar cocalari spumanți.
Are dreptate omul, nu stiu cat 1/3 sau 1/5 sau 1/8 din fiecare BMW se face la noi, dar stiu sigur ca Dacia si cateva modele Ford se fac 100% la noi.
Vesnicul pupincurism occidental, nu ne mai facem bine.
Cele 600 de bmw-uri vin cu softul de modificat noxe sau trebuie contract separat?
se va face separat, știe domnul Sebi din Serbia pe cineva. sau doamna Siveco.
Cica jumate o sa vina cu soft arabesc.
Au nevoie de bmw-uri sa treaca pe rosu fara sa mai porneasca sirena
Tenita este un pic defazat cu ce se intampla in realitatea cotidiana romaneasca si nu ma mira ce spune el. Ceea ce insa trebuie luat in calcul este treaba evidenta, statul roman a ales sa importe masini pe care le-ar fi putut lua din productia locala. Pune asta plus spagile aferente care se vor plimba si o sa realizezi ca este doar afacerea Logan de 60k eur unde ne-am dus direct pe BMW cu pretul/spagile indexate la nivelul inflatiei desigur. Pentru cei mai tineri domnu Blaga acu vreo 12 ani a dat tunul asta tot in plina criza.
Categoric exista sansa ca niste subcomponente/subansamble sa se faca prin Romania si sunt de acord cu asta. Insa la final oamenii aia tot cu salarii mizere sunt platiti, salarii care sunt mancate de inflatie si alte probleme. Oricum ai da-o este un tun pe care tot platitorul de taxe recte omul de rand il plateste, dar care indirect adanceste un pic balanta comerciala.
Pentru PR era mult mai ok sa fi cumparat de la Dacia. Chiar daca uzina Dacia ar fi vandut spre militie un logan cu 67.890 euro, Basescu ar fi cumparat de la ei, ar fi cumparat romaneste, vorba aia „de la romani pentru romani”.
Acum fara misto, dar noul Logan arata chiar bine. Desigur nu compar mere cu pere, nu degeaba marca bmw e considerata premium, dar pentru oras pare in regula un Logan.
Stiu ce inghesuit e un seria 3 pe locurile din spate, ai mai mult spatiu intr-un Logan. Ma gandesc ca pentru a a transporta tot felul de indivizi, in stare de ebrietate sau nu, e mai ok sa ai o masina mai spartana, mai ales fara acel tunel central prin care trece cardanul spre puntea spate.
@Maferescdeciuma
1.Ai dreptate cu loganul. mergea pentru oras si cateva Springuri.
2. Cu locurile din spate de BMW va fi cam asa. Legitimat hotii si cerut prin statie un coleg cu logan care sa vina sa ii ridice si duca pana la sectie. #teamwork
BMW are si R&D la Sibiu si vreo 2000 de angajati doar acolo. dar no… Tenita n-are de unde sa stie. ca nu iese din Bucuresti decat maxim pana la mamaia sau predeal.
in strainatate inclusiv UK, Germania, Belgia, si multe alte tari civilizate masinile de politie sunt BMW. x3, x5, M-uri de toate felurile…
o tara nu e civilizata dupa tipul masinilor de politie, mai intai e civilizata si apoi vin si masinile de politie.
acum sa nu fim ipocriti, tin minte ca un logan de politie costa 70k euro, iti iei lejer seria 5 la banii astia.
N-are nimic legat de research and development la Sibiu. Zero. Minti ca un porc. Au un showroom si un service.
Cine a dorit sa manipuleze si-a atins scopul! Citez „de pe net”:
„Costurile sunt defalcate și detaliate pe patru categorii principale: 11.760 de euro prețul de bază al mașinii, 42.270 de euro costul dotărilor specifice unei autospeciale de patrulare pentru poliția rutieră, 891 de euro preț revizii și 10.577 de euro cheltuieli leasing.”
Acum ca pretul de baza al unui BMW e cam 40 000 de euro cu siguranta pretul total va fi mult mai mare.
(nu neg ca acele costuri ale dotarilor specificie nu au fost umflate)
Binenteles ca esti prost si habar n-ai ce e prin sibiu.
Au sediul intre marquadt si conti. A deschis in 2015 sau 2016. aveau 300 de angajati in 2017 doar pe r&d, si lucrau aproape exclusiv pe prototipuri. Destul de mare secretul ca se lucreaza direct cu pm din germania … si da se lucreaza pe o subsidiara. Dar nu recruteaza prosti pe r&d si deaia nu ai auzit. Nu te califici.
Este posibil sa nu stie nici cei din fabrica pe ce lucreaza.
https://www.oradesibiu.ro/2022/05/30/bmw-vrea-sa-mai-deschida-o-fabrica-de-piese-in-romania-la-sibiu-exista-deja-un-furnizor/
La vremuri noi, cocalari noi.
Bravo pentru cele 600 de BMW-uri! Bănuiesc că rația la benzină rămâne la fel, no?
Ce mizerabila e politica…
Mulți oameni care păreau ok in viața de zi cu zi au ajuns de nerecunoscut după ce au primit ștampila pe buletinul de vot.
Sturzu de la HiQ, Mihaiu de la sector 2 pe care corporatiștii îl vedeau salvator doar ca realitatea din teren zice ca conduce primăria la fel ca firma sa, Tenita care la Zelist era băiat decent dar de ceva ani ne așteptăm sa propună legi populiste, pt masa ne-educata, poate o sa facă petiție la ministere sa nu mai cumpere STS servere de la Dell ca se duc banii la americani și in comuna Radauti știm ca se fac servere mult mai performante. Parca îl văd intr-o licitație pt tramvaie. Acolo ca interzice participarea producătorilor externi?
Hai ca ai cotit-o misto spre ala de la sectorul 2. Vad ca ia din ce in ce mai multe copite din diverse locuri. Chiar a incept sa conteze? Sau au pus unii de la „barosani” ochii pe sectorul 2 si incepe fragezirea?
P.S. Eu stau in sectorul 2 si ma doare fix in cozorocul de la basca despre cum conduce ala primaria. Il judec dupa ce rezultate se vad prin sector. Asa ca treceti la lucruri mai concrete: strazi, trotoare, parcuri, parcari, gradinite, chestii. Ia uite, ca am inceput sa va fac eu gratis punctajul.
Guardia Civil s-au dotat cu Toyota RAV hibrid, la fel ca a șefului de la acest blog. Poliția Națională au în dotare Citroën.
Îl spun eu un secret domnului deputat. Cineva ne suflă în ceafă. De aici brusc și uniforme noi, mașini noi( să nu uităm Raptoarele la PF și acum BMWelele), licitatații accelerate pentru sisteme și gadgeturi plus alte chestii care sunt pe,,vine,,.
Poate e cazul să mai treacă și pe la muncă sau să facem schimb de joburi.
Aici exagerezi. Una e ca statul sa primeasca impozitele aferente pentru masinile produse in Romania si componentele produse in Romania, din ele si alta sa primeasca doar pentru o parte din componentele unei masini nemtesti.
Daca nu ministrul de interne nu era pus pe capatuiala, putea sacse duca sa discute cu Ford si Renault sa li se faca masini de politie pentru Romania. Ford are o divizie in US care doar asta face, la fel cum are si Renault in Franta.
Si pentru Renault si pentru Ford se fac componente local, si cred ca ponderea e mai mare decat 1/3 cat a estimat Vali pentru BMW.
Nu iti trebuie masini rapide sa prinzi vitezomani, iti trebuie doar multe sa poti sa creezi baraje. Nu e chiar ca in filme cand se alearga suspectii trei ore cu masina.
Mai pe scurt..un subtitlu mai edificator :
„Inspectoratul general al Poliției Române (IGPR) cumpără 600 de mașini BMW de la Automobile Bavaria SRL, firmă condusă de Michael Schmidt , prietenul președintelui Klaus Iohannis.”
Oameni rai domle…
probabil și niște copii ai cui trebuie își fac reviziile tot acolo? și rămîn fără bani de făină…
’Se caută o autospecială cu o putere minimă de 130 kW, motor pe benzină, cuplu motor min. 290 Nm, tracțiune integrală 4×4 permanent (AWD), tipul caroseriei să fie AA, iar transmisia să fie automată pe o cutie de minim 8+1 trepte. După aproximativ 2 săptămâni de căutări și discuții cu reprezentanți ai marilor dealeri auto, am ajuns la concluzia că singura marcă ce ,,pică” pe aceste specificații este BMW. Iar tipul de BMW este 320ix.’
Atat.
Ce populist ipocrit a ajuns asta. Pana acum candida ca “salvator” USR iar dupa si-a dat jos masca de “toporul lui Ciolos”… acum concureaza cu aia de la AUR la ipocrizie.
Care mai tineti minte acum 5-10 ani cand se cumparau “autospeciale” Logan de 70j euro?!
Realizezi cat de saraca e tara cand pentru cateva sute de BMWuri se face circ. As fi inteles daca se lau BMWuri Cabrio prin rural…
Stai jos, nu ai inteles nimic dintr-un text tiparit, 2!
BipBip, asa frustrat vinerea? Azi vine weekendul si pentru saraci…
AlinP: wow, ce complexat ma simt. Am sa ma duc intr-un colt sa plang de saracie. Intre timp, daca esti asa de valoros, nu mai bine sponsorizezi achizitia asta din banii tai si lasi banii pe care ii ia statul din munca mea sa se duca pe licitatii netrucate?
Asta e semnul ca va zbura din schema Klaus, asa ca acum renunta la orice jena si isi rasplateste prietenii; in cazul lui Schmidt, e mai interesant si cu cine e casatorit, ca tot nu vrem penali.
Nu vad rostul unei masini ca bmw seria 3 pentru politie, mai ales in configuratia respectiva, se puteau gasi multe alte solutii, nu inteleg de ce cutie 8+1 si nu 7+1 si nu cvt sau dublu ambreiaj, de exemplu, cand citesti caietul de sarcini parca iti e tie rusine.
Cred ca acum e bataie printre cocalari care va trece de la logan sau polo la bmw, e competitie la lins cururi la sefi, sa se vada care ce primeste.
Se putea face un duster dragut de politie cu plasa sa separe locurile din spate, sau chiar jogger (ca apare versiunea hibrida)….dar nu, lasa , vrem o tara ca afara.
becaly, sora lui Usatii din Balti de se lauda ca e agent FSB.
Daca stai sa te gandesti ca in 2014 la Prezidentiale in campanie al nostru a stat in “gazda” fix in apartamentul lui Schmidt…
Pai 25-30% din politistii de la rutier oricum erau bombardieri. Bemveu’ le mai lipsea….
… cel de serviciu.
E o rusine mare sa ai cel putin unul personal, iar la munca sa te urci intr-o Dacia.
De pe urma producatorilor auto, de toate natiile, tot traiesc (masurat la ochi) un 10.000 de ingineri in Romania. Toate au software, electronica si altele pe langa inginerite aici.
Si toti astia sunt platiti din banii clientului (producatoru auto) ca el plateste dezvoltarea produsului dupa specificatiile si dorintele lui. BMW nu cumpara compoente „de pe raft”, plateste milioane pt. 3-4 ani de dezvoltare.
Acest mesaj nu este un atac la sfatuitoru’. Ma leg de postarea lui pt a o continua.
Am lucrat pt o companie nemteasca care livra la fratii BMW, la VW. Sa vezi ce imparteau VW&co penalitati mai mari decat valoarea marfii, pt un cod gresit pe nota de livrare. Insist, marfa era ok cantitativ si calitativ, pretul era cel negociat, livrarea se facea conform cerintelor (nenumaratelor) manuale VW, dar lipsea un cod pe factura, cod care nu afecta fluxul productiei VW, ci doar un subsistem al lor. Din motive obiective nu pot sa dau mai multe detalii despre cod. Primeai o mica penalitate, ATENTIE, fiecare document pe care aparea codul gresit. Iar pt ca manualele lor te obliga sa emiti foarte multe documente (se ajunge la 1 doc pt fiecare cutie), erau destule cazurile cand valoarea penalitatii > valoarea marfii).
Revenind la BMW, nu stiu unde se vor construi aceste 600buc, dar ii va ajuta pe partea de cashflow, cashflow pe care BMW il investeste in constructia fabricii de la Debrecen. Asa ca ii ajutam mai mult pe unguri, cu achizitia asta, decat pe cei 10000 de sclavi (aaaa ingineri) romani.
Când poliția lua Loganuri și Polo râdeam de ei, făceam miștouri și eram indignați că ce urmăriri fac ei cu gioarsele alea. Acum când iau mașini mai serioase iarăși nu e bine fiindcă a fost licitație cu dedicație, că BMW-urile sunt de cocalari și unde faci tu urmăriri în România. Păi îmi spuneți cum trebuie să fie de fapt? Să nu fie nici gioarsă dar nici premium? Hyundai Elantra era ok?
Iti spun eu cum sa fie. Sa vedem prima data ca cu loganurile astea din prezent asa cum sunt ele isi fac treaba si ii vezi in trafic. Momentan e plin in fata sectiilor de politie non stop de masini. Nu fac nimic cu ele. Ies o data pe saptamana la cate o razie cu presa dupa ei, stau 3 ore dupa care somn de voie inca o saptamana. Mai duc un echipaj pe zi undeva sa stea cu radaru si sa prinda 2 ametiti, ca restu ii vad pe waze sau primesc flashuri.
Cam asta face politia acum cu ce au deja. Si se plang non stop ca nu au oameni, ca nu au bani de benzina. Nu am auzit in viata mea politist sa se planga ca nu are masina. Si am vorbit cu cativa. E incredibil ca ministeru se preocupa de bagat o gramada de bani iara in masini sa stea degeaba, cand problema cea mai mare in politie e lipsa de personal. O sa avem mai multe masini de politie decat politisti de teren.
Loganul MCV la 70k euro era la categoria „a furat dar a si facut”. BMW seria 3 e la categoria „doar a furat”. Mi se pare bataie de joc 100%
Pai d-aia nu iesea politia pe strada, ca le era rusine cu Loganul. Sa vezi acum ce activi vor fi din BMWuri
Sa stai in boscheți nu ți trebuie BMW, eu as investii in corturi și scaune de camping. Și biciclete!
Macar au luat xDrive-uri, altfel vedeai numa’ politisti prin garduri.
anvelope tot JianLing o să aibă.
„Avem nevoie de liniste, oameni buni!” – varianta KI.
la un cost de ~42k, mai adugati 10-15k/masina pt echiparea corespunzatoare…
Băi, lăsați astea cu ăla care era prieten cu șefu’, copilării… Eu am o alta curiozitate: s-a specificat în caietul de sarcini ca bemveurile’ astea să aibă rezervorul de lichid de semnalizare mărit și ranforsat? Că se știe că bemveurile’ standard au rezervorul de lichid de semnalizare foarte mic și se sparge tot timpul.
Lăsând gluma la o parte, am mers acum vreo 2 zile, preț de vreo 3 intesecții, în spatele unui Logan de poliție. Frate’, ăla nu a semnalizat absolut deloc, nici nu a atins maneta, vorba nevestii – cred că se antrena pentru BMW. Am dat filmul cu faza asta jos de pe camera masinii și mă gândeam să îl trimit la IGP cu întrebarea dacă li se pare normal. Dar mă mai gândesc dacă are vreun sens sau dacă nu cumva mi s-a urât cu permisul în buzunar.