Oameni care fac afaceri…

Bună ziua, ieri era ultima zi pentru plata serviciului. Am plătit prin transfer bancar, dar serviciul este suspendat acum. Eu nu știam, pentru că sunt nou pe planetă, că un transfer bancar durează uneori și 48 de ore. Eu am drepturi, eu fac afaceri, dar nu am citit niciodată cum funcționează, măcar așa, superficial, uneltele pe care le folosesc.

Și e vina voastră că mi-ați suspendat serviciul, evident, pentru că eu sunt cetățean european și am drepturi, plus, clientul are tot timpul dreptate. Plus, trebuia să lăsați de la voi câteva zile, că nu mureați.

Am vărsat cafeaua pe tastatură când am auzit aia cu “trebuia să lăsați de la voi”. Proastule, tu ai așteptat până în ultima zi să plătești ceva, ai plătit cu transfer bancar și acum tot tu ești victima? A prostiei tale!!!!

 

bancnote-vechi

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

74 comentarii

  1. Am prieteni care luna de luna nu platesc factura la telefon pana nu-i suna robotul de la vodafone sau orange. Ii mai aud uneori cum raspund si cer amanare desi au bani si peste doua zile vor plati cu aceeasi bani cu care ar plati azi dar unii oameni au nevoie de complicatii inutile in viata.

    10
    • NOU
      #4

      La fel cunosc și eu persoane care plătesc curentul în ultima zi a perioadei de grație de după data scadentă. Dar când au nevoie de ceva au pretenția ca omul/instituția să le rezolve problema ieri. Că ei nu pot aștepta nici măcar termenul legal de soluționare.

      00
    • Si eu fac la fel cu Vodafone, dar am cartela.

      Am zis sa bag intr-o luna credit cat sa acopere 2 incarcari sa stau linistit dar cand sa se reinnoiasca in urmatoarea luna, surpriza, credit insuficient. Cumva au facut ei o manevra si mi-au luat din credit desi nu facusem nimic special care sa implice credit si de atunci incarc creditul doar in ultima zi din perioada de gratie (ca ofera ei 7 zile credit in avans).

      00
    • Asta se rezolva foarte simplu, compania sa faca un sistem prin care cei care platesc mai repede sa obtina un fel de avantaj, gen o clasificare, client „diamond platinum gold high class” si care se lasa pana in ultima zi sa aiba nivelul „sarakie boschetara parter” sa vezi tu ce ii joaca pe romani la creier faza asta… Si stau cu mana pe click la secunda doi cand vine factura… Altfel ei au impresia ca sunt smekerie ca platesc cand vor ei…

      00
    • *aceiasi bani

      aceeasi situatie, acelasi chelner, aceleasi scaune

      Stiu ca sunt eforturi zadarnice si la urmatoarea editie de DOOM (chiar, ati jucat 2016 si Eternal? eu doar 2016, f misto, recomand!) se va uniformiza, dar csf.

      00
    • Ce sa faca mizeriile astea de companii cand toate au oferte convenabile pentru clientii noi in timp ce pentru clientii vechi de zeci de ani care au platit mereu fara intarzieri de plata nu ofera nimic special?

      Mi s-a intamplat cu Telekom si mi-am pus ambitia cu ei incat am reziliat contractul ca sa imi fac unul nou numai pentru oferta mai convenabila.

      00
    • Daca factura e 100 de lei pe luna si reusesti sa amani plata 30 de zile in fiecare luna, ai castigat practic 100 de lei pe care poti sa ii tii in contul de economii. La 1% pe an, scazut impozitul, castigi 90 de bani pe an fara sa faci nimic.
      Acum ia-o invers si inmulteste aia 90 de bani cu 1 milion de clienti.

      00
    • @Vlad pățit la fel pe Orange – o dată la câteva luni ”uită” să facă prelungirea opțiunii deși sunt bani în cont și continuă să taxeze la mega de net consumat până se termină banii. Din nefericire e o cartelă într-un modem așa că nu primesc SMS să mă prind că nu s-a făcut prelungirea. Soluția a fost să pun bani a doua zi după ce a expirat și să aleg opțiunea manual.

      00
    • @Sorin: pentru ca da, vodafonu isi tine banii incasati in contul de economii de la ING.

      Deci pe tine te doare ce face ala cu banii, pe afacerea lui si te agiti si te stresezi ca sa nu castige 90 de bani de la tine in loc sa iti platesti partea, asa cum ai agreat la semnarea contractului. Mori de grija ce fac ailalti cu banii in loc sa investeti timpul si energia in problemele si hobby-urile tale.
      Ce zici cand te suna robotul ala? Ahahaahaaa…. I-am mai facut pe fraieri de 90 de bani?

      00
    • @Sorin: inmulteste 90 de bani cu 1 milion de ani si vezi cati bani ar fi facut Thanos

      00
    • @Cristi, daca platesc factura in ultima zi scadenta inseamna ca incalc contractul? Din nou, daca platesc factuta in ultima zi din perioada de gratie (perioada pentru care platesc penalizari), inseamna ca incalc contractul?

      10
    • Cartele la care trebuie sa platesti ceva intr-o anumita zi a lunii? In 2022? Nu ati auzit de yoxo si vodafone flex? Sau nu aveti carduri? Sau venituri pe card?

      Duamne…

      00
    • @Cristi: unde ai vazut tu dobanda de 1% la ING ? Esti client VIP?
      Also, eu sunt sarac, nu-mi permit scheme de-astea cu Vodafone, isi ia yoxo 15 lei de pe card cand vrea el.
      Doar taxele locale mi le platesc pe 30 martie, dar aia intra mai mult la nesupunere civica/greva fiscala de avertisment.

      00
  2. Nici cu furnizorii nu imi e rusine.
    Cand e vb de taiat in ziua aia o fac, in schimb:
    Un pensionar din Mures si-a setat ca plata facturii sa fie facuta automat din cont.
    Pentru ca, virgula, contorul era defect i s-a emis o factura pe luna august se 9782 lei(aproape o suta de milioane in bani vechi). Banii aia au fost incasati de furnizor in data de 6 sept.
    Furnizorul si-a recunoscut vina inca de atunci dar nici acum nu au virat banii inapoi in contul batranului. De 4 luni fac ping-pong cu mailuri.
    stirea pe larg
    https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/un-pensionar-a-primit-o-factura-de-curent-de-aproape-10-000-de-lei-asta-e-consum-de-fabrica-nu-de-un-televizor-si-trei-becuri-1791511

    00
    • trebe o ancheta sa stabilim de unde si mai ales de ce avea pensionarul din Mures 10000 de lei in cont.
      revenind la realitate, sa nu pui limita pe direct debit denota fix ce zice articolul asta.

      00
    • Parintii mei folosesc casa bunicilor ca locuinta de vara. Toamna trecuta nu au mers pe acolo, au declarat consum 0 la electricitate, le-au facturat 0 apoi le-a taiait curentul deoarece nu au platit 0 lei. Apoi a adurat cateva zile de dat telefon de explicat ca i-au taiat curentul degeaba. Ca vroiau sa perceapa taxe de rebransare.

      10
    • Mie la curent mi-a platit cineva accidental 5000 de lei in cont. Am sunat la ei sa le zic ca s-a comis o eroare, au zis ca investigheaza. Eu nu mai aveam cum sa platesc online pentru ca imi venea factura cu minus. In ziua cand s-a rezolvat situatia, primesc sms ca daca nu platesc ma raporteaza la nu stiu ce firma de recuperare. Pentru ca brusc, in sistem am trecut de la – cateva mii de lei facutura, la datorii de cateva sute de lei neplatite. Sa nu-i iei la m**e?

      10
    • La tot ce implica citirea contorului nu e ok sa pui direct debit. Si eu am patit sa am factura de vreo 2000 si ceva de lei, ca dorel-ul ce a citit contorul l-a citit prost. Am sunat, s-au uitat in istoric ca nu am avut asa consum ever, a doua zi au trimis alt dorel, a citit corect, dupa vreo doua zile s-a emis factura corecta.

      Sau e ok sa pui direct debit, daca nu te deranjeaza daca iti zboara cateodata mii de lei din cont si dureaza ceva sa ti-i primesti inapoi.

      00
    • Eu imi platesc facturile de pe revolut, inclusiv abonamentul la netflix si kkaturi.
      De acolo n-are nimeni cum sa ia prea mult, nici hackerii, cardul de Transilvania il folosesc doar in magazine.
      Pt hateri, nu invart mii de euro pe revolut, asa ca nu imi este frica ca-mi blocheaza banii, chiar daca o fac nu-mi da dauna totala.

      00
    • >Pensionar
      >Cont
      ???

      00
    • @Psionics, de pe niciun card nu are cum sa ia furnizorul mai mult bani decat limita setata de tine.

      00
    • @Andrei G
      da, asa e. Eu fiind de moda veche vreau sa vad factura inainte de a o plati sa „o studiez”.
      La gaz de ex acum e luni mi-a venit un consum mai mare decat trebuia pt ca n-a citit omu corect. E mai usor sa ma cert cu ei si sa corecteze eroarea cand am banii la mine in buzunar nu la ei in cont. In momentul in care faci o plata e tare complicat sa-ti recuperezi banii.

      10
    • De ce firmele astea nu is pun si ele limita?
      Adica, daca la un consumator se inregistreaza un consum de X-ori sa se aprinda la ei un steguletz si cineva de acolo de la ei sa investigheze cazul.
      Unele lucruri sunt asa de usor de prevenit si rezolvat…

      10
    • Isi pun limita, dar in jos. Ia incearca tu sa dai autocitire cu cativa kWh la Enel, sa vezi cum luna urmatoare ai deja citirea facuta de ei.

      00
    • Eu am evitat direct debit pana cand m-am lumurit ca pot sa pun limita de suma.
      Aveam facturi de Enel de vreo 100 si ceva de lei, am pus direct debit cu limita de 200. Intr-o luna a fost regularizare si a fost factura peste 200, am primit SMS ca nu s-a facut plata si a trebuit sa o fac manual.

      Ca masura de protectie a banilor din cont, am un cont de economii in care mut cea mai mare parte din venituri; in contul curent ramane o suma suficienta ca sa nu am grija cand dau cu cardul la magazin si mai mut inapoi cand este nevoie. E un pic de tracasare, dar daca ajunge cardul meu la cineva necinstit, nu o sa plang asa de mult dupa banii pierduti.

      10
  3. Achit înainte cu 4-5 zile de finalul scadenței.Bani am pentru așa ceva.Dar pentru mizeriile lor de suport telefonic, tehnic sau e-mail nu mă agit să le achit imediat ce au ajuns la mine.
    Pe locul I pe lista mizerabililor este e-on gaz.Niște jegoși.

    00
  4. Mă uimesc oamenii care n-au auzit de debit direct. Câtă ignoranță…

    00
    • Mult succes cu debitul direct. Ultima data cand am folosit asa ceva era sa raman fara curent pentru ca banca nu a mai lucrat cu furnizorul de curent si pe mine nu m-a anuntat nimeni. Mai mult, asta platesc facturile la data scadenta a fiecareia, deci trebuie sa ai mereu bani acolo pentru facturi care au data scadenta diferita. Mi-e mult mai simplu sa intru eu cand imi intra salariul si sa fac OP pentru fiecare factura. In 5 minute am rezolvat si nu stau pe urma cu grija daca mai am bani suficienti in cont pentru vreo factura.

      00
    • Sau exista Pago

      00
  5. De obicei, e suficient sa trimiti dovada platii, o data ce OP ul a fost executat. Acum depinde ce platesti…

    00
  6. Poate de aceea au unii contracte in care se scrie clar ca data intrarii banilor in contul propriu va fi considerata ca fiind data platii.

    00
  7. Am uitat de grija facturilor/obligatiilor de plata prin urmatoarele automatizari:
    – Direct Debit unde se poate- furnizori consacrati, mari.
    – Plati recurente programate la furnizori unde ti se emite factura lunara pe baza unui identificator unic, gen cod de client/ contract.
    Le fac plata regulat(lunar sau trimestrial), o suma fixa, o suma un pic mai mare decat media lunara a facturilor, daca acestea nu sunt fixe.
    Cam asa am scapat de grija lor si nu ma trezesc cu serviciul suspendat…. Asa platesc apa, CET-ul, gunoiul pe 1 an.

    Singura mea grija e sa am suficienti bani rezervati/blocati in cont, sa acopere toate facturile/platile anticipate.

    Restul obligatiillor, fonciri, rovinieta, RCA( ma gandesc inclusiv la ITP, acum il am in nov.), le-am mutat la-nceput de an, cand de obicei am cateva zile libere si ma pot ocupa de tot.

    00
  8. Îmi pare rău, nu știu ce-am făcut aseară..

    00
  9. Direct debit si ai scapat de griji.

    00
  10. Offtopic, dar tot despre afaceriști.

    China interzice mineritul de bitcoin. Minerii se mută în Kazahstan. Acolo crește prețul benzinei de la 1 ianuarie. Lumea e nemulțumită și protestează. Autoritățile: hai să oprim internetul.

    Valoarea bitcoinului scade cu aproape 10%:
    https://imgur.com/a/08kkqX5

    00
  11. Unpopular opinion: Mulți antreprenori (online) sunt mai mult asistați social decât antreprenori. Dacă nu lasă de la ei furnizorii, ba cu plata, ba cu niște resurse în plus atunci când au nevoie, nu pot funcționa. Nu-și permit (sau nu vor) să plătească pentru ce consumă, trebuie să le subvenționeze cineva afacerea.

    00
    • apropo de asta, voiam să scriu ceva despre hosting, că tot ești tu în zonă.
      de câte ori te-ai lovit de clientul idiot, care vede oferta de la providerul mare și zice „neah, nu e pentru mine, o să mă duc la GigelHosting, care are un cont de reseller pe un singur server, sigur el are servicii mai bune”?

    • De multe ori mi s-a întâmplat, dar într-o oarecare măsură înțeleg faza asta. E vorba de comoditate și/sau de frica de ieșire din zona de confort. În special afaceriștii din offline fac asta pentru că sunt obișnuiți să facă afaceri într-un anumit fel (discuții față în față, la o cafea, „dau un telefon și vine băiatul” etc) și nu concep că afacerile online se fac altfel, cu standardizare și automatizare. Li se pare nenatural, se simt neimportanți probabil, au nevoie să aibă un băiat la degetul mic, să sară ăla imediat când sună. Probabil sunt și alte explicații.

      00
    • Eu cred ca la unii este si mentalitatea. S-au obisnuit sa „pacaleasca” pe altii si le-a intrat in sange.
      Una este sa convingi un furnizor care ti-a dat un tir de marfa sa iti accepte fara penalitati o intarziere la plata de 2 zile si alta este sa stai sa platesti fix in ultima zi o factura de curent electric de cateva sute de lei.

      00
  12. Nu mai stiu cum e la noi, nu exista optiunea de autopay? Setezi ca la data din fiecare luna sa ia bani din cont automat? Am ceva similar la Raiffeisen, pentru o suma mica (nu mai stiu cat mai e sincer) banca plateste din cont facturile

    00
  13. Wow, până acum toate comentariile care conțin „debit direct” au downvote la greu. Wtf? In 12 ani de când am descoperit această facilitate la 2 bănci nu am avut niciodată probleme cu plata facturilor. De ce downvote? Sunteți fani pago sau ce? Vă place să duceți griji?

    00
    • nu, dar ideea e că nu era vorba de direct debit. cine a înțeles asta nu e tocmai mintos.

    • @Vali
      In articol sunt de fapt 2 idei:
      1/ sunt oameni care vor sa tina de banii lor pana in ultimul moment posibil – si aici direct debit este raspunul cel mai simplu
      2/ sunt oameni care intarzie sa isi onoreze obligatiile dar sar imediat de fund in sus cand nu le sunt indeplinite drepturile

      00
  14. Eu am alta problema cu muistii de la enel furnizare.

    De la 1 ian se trece de la pret reglementat (0,70), la pret majorat (1,38).Chestia e ca intre indexul lor si indexul real e vreo difirenta de 1000kwh. Consumati anul trecut

    Sunat pe 27.12 si dupa ce o gagica a incercat sa ma prosteasca in fata ca :”aia e!, n-aveti ce sa faceti, se adauga totul la autocitirea la sfarsitul lui ianuarie” si amenintari cu ANPC, ANRE, UE, MUE ONU si Federația Unită a Planetelor, a consimtit sa fac o poza la contor cu indexul pe 1 ianuarie.
    Facut poza dar din cauza protectiei jegoase de platic, aproape opaca, nu prea se vede clar. Am fost anuntat ca nu e bine si am refacut poza . am trimis alata pe 4 si astept raspuns
    Cam banuiesc care e raspunsul si sunt perfect pregatit

    00
    • Curios ca diferenta de 1000 kwh te-a deranjat doar cand a aparut riscul de a o plati la pret dublu. In cate luni ai acumulat diferenta asta si de ce nu le-ai trimis poza cu indexul mai devreme?

      00
  15. Apropo de platit cat mai tarziu, am platit impozitul pe profit din activitati indepedente pe 28 decembrie. Este spre limita termenului legal, dar, nu vad de ce sa platesc mai devreme. La fel si cu impozitul local, il voi plati in martie dupa 15. Chiar nu vad de ce sa procedez altfel

    00
    • II doare pe ei in lupa ca platesti tu impozitul pe 2022 pana pe 31 martie 2022, in caz ca nu stii tot dai banii inainte ca la curve. D-aia s-a si pus bonificatia aia.

      00
  16. Mai exista oameni care nu transmit ei indexul? De ce?
    La Engie gaz, scaneaza contoarul direct din aplicatie. La Enel, il scrii in aplicatie. E chiar asa greu sa iti rupi un minut pe luna pentru astea? :))

    00
    • Pe 30.11 eram cu cineva la spital si pur si simplu am uitat.
      Daca tu ca enel tot lucrezi la aplicatia aia de cacat, de doua luni, de ce nu faci in asa fel sa poti da indexul si intermediar stiind ca pretul creste de la 1 ianuarie?

      Am intrebat daca autocitirea asta era nu la doua luni , ci la sase luni, trebuia sa platesc cu pret majorat sase luni din urma?
      Stii ce mi s-a raspuns? Ca da !

      00
    • Problema cu ordinarii astia de le enel e una de principiu: daca in decembrie am un pret si din ianuarie alt pret de ce nu-mi dai posibilitatea normala sa platesc fiecare luna la pretu corect?
      Pur si simplu din cauza de hotie? Cati crezi ca au citit index la sfarsit de an? Cati au reclamat? Cati s-au gandit macar la asta?

      00
    • De obicei, indexul se poate transmite intr-o perioada de o saptamana. S-a schimbat ceva la Enel?

      00
    • Da, Punkreas, ce smecher, dupa ce iti scanezi produsele singur la casa la supermarket, asamblezi niste mobila suedeza, mai bagi si juma de norma de cititor de contoare pentru toate companiile astea. Si sa nu uitam ca sa ai case sau masini e rau, mai bine airbnb si uber. Eventual servicii de inchiriat nevasta, si gata…am atins idealul socialismului.

      Sigur, tu ai dreptate cu ce zici ca acum tre’ sa faci asta, dar pare ca aplauzi ca foca ca ti-au dat unii dreptul sa le faci munca.

      00
    • @Boris: nu aplaud ca le fac eu munca, dar macar stiu ca o fac cum trebuie si pe urma nu ma plang ca foca pe bloguri ca m-au facturat in plus.

      00
  17. Multi dintre „antreprenorii” romani procedeaza la fel, platesc doar atunci cand ii doare. Si sunt de acord ca multi nu ar trebui sa existe pentru ca nu au profit suficient pentru a isi justifica acea existenta. Nu credeti in balariile alea de articole sponsorizate de pe ZF, vanzari de 40k euro pe an nu e o suma mare pentru ceva magazin online.

    Firma pentru care dau cu sapa virtual vinde niste chestii cu abonament anual si cu 30 zile inainte de expirare se trimit mailuri – unul pe saptamana in primele 3, apoi 3 mailuri in ultima saptamana. Daca nu exista nicio plata inregistrata dupa 3 zile de la scadenta, se blocheaza accesul. „Nu am primit mailul de reinnoire de la voi” era scuza a peste jumatate dintre cei care nu plateau.

    Pentru a evita asta si a reduce timpul pierdut cu lamuriri inutile, proformele se emit acum automat si in administrarea clientilor se afiseaza toate proformele cu numar, link de descarcare in format PDF si data scadenta. Problema curenta este ca nu pot sa vizualizeze PDF-urile si de aceea nu pot face plata.

    Asa ca daca omul vrea sa fie bulan, va fi.

    Ca bonus, daca ai un business si ideea ta este sa faci bani e absolut nerecomandat sa stai pe grupurile de Facebook din domeniul tau mai mult de 5 minute pe luna. Atati atarnache care regurgiteaza toate prostiile, atata auto-promovare nesimtita si oameni care nu au idee de viata lor dar vor sa faca bani incat nu merita.

    00
  18. Eu sunt dintre cei ce platesc toate facturile doar din aplicatiile dedicate si doar din cardul de credit. Asta apropos de cei ce se bucura de cei 90 de bani anual pe care nu ii face furnizorul. La credit am minim 30 zile in avans fata de data platii.
    Cu direct debitul se intampla uneori sa mai dea rateuri, iar cei ce stau la casa stiu ca e bine sa vezi tu ochii tai factura aia sa nu o plateasca automat banca.
    Cat despre timpul consumat, ce sa zic, la buda uneori e mai productiv sa platesti facturi decat sa te uiti pe tik toc.

    00
  19. Folosesc direct debit, dar mă enervează că plata se face în ultima zi. Dacă ceva nu merge bine eu aflu abia după data scadentă. Și nici nu mă anunță, băi, vezi că ți-a venit factura mai mare decât ai pus limita, fă ceva! Nu, aflu eu după aia.

    Și mă mai enervează Apa Nova, că nu se poate plăti prin direct debit la ei. Toți ceilalți pot, ei nu.

    Mă mai enervează și Romtelecom, că-l plătesc degeaba, eu nici nu am telefon. M-am dus acum câțiva ani să închid abonamentul și m-au îmbârligat. Dar măcar merge direct debit.

    00
    • Pe asta cu Romtelecom eu n-am inteles-o.
      Ce/cum platesti de cativa ani daca nu ai abonament la ei?

      00
    • Am abonament, nu am telefon. L-am luat cu casa. Nu mai există telefonul, dar abonamentul da. Când l-am trecut pe numele meu am făcut și cerere de închidere, dar m-a sunat un Gigel de la ei și m-a îmbârligat să-l mai țin deschis, mi-a dat un abonament super ieftin că poate-mi pun telefon. Au trecut câțiva ani de atunci.

      00
    • Când am cumpărat apartamentul am pus condiție vânzătorului să închidă abonamentul de Romtelecom. Cică au făcut cerere, mi-au lăsat chiar și un nr de înregistrare, au luat telefonul (aparatul fizic).
      Romtelecom s-a făcut că plouă 1-2 luni și a mai emis facturi, am făcut și eu tărăboi. Am închis totul.

      Dacă chiar o să vreau contract cu Romtelecom (sau altcineva) îl fac eu personal.

      00
    • @Balaurul
      Gigel ala ar trebui sa tina cursuri de vanzari :)

      00
  20. Oho, un profesionist! Mile, puncte sau cashback?
    Pentru eficienta maxima, sper ca facturile alea le primesti pe hartie :)

    00
  21. Era @septimiu

    00
  22. Bai, nu stiu. „ultima zi” inseamna ca si ziua aia e corecta.
    Scre „ultima zi de plata”. Ai facut plata in ultima zi? Deci esti ok

    Aici ai atitudine d-aia de babalac. „Eu platesc in prima zi, sa stiu eu ca am platit”.

    00
    • nu, bosule. ai plătit in ultima zi, banii s-au transferat a doua zi la 9 sau 11. sistemul a intrerupt serviciul la finalul ultimei zilei.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube