O însemnare pe un blog, cine o va citi…

writing

În mai 2008 se împlinesc 3 ani de când întreţin unul din cele mai populare bloguri româneşti. Asta mă face automat un mic expert în domeniu, fie că vreau, fie ca nu. În sensul ăsta, am scris 3 articole care ar trebui să fie parcurse de toţi posesorii de bloguri. Ele se referă mai mult la erorile tehnice ale scriptului de blog şi mai puţin la partea cu scrisul. Sa ne ocupăm şi de scris.

Formatarea textului.

Folosiţi paragrafe. Este important pentru cititor să facă pauze în timp ce citeşte un text. Dacă este lung, împărţiţi-l în paragrafe. Folosiţi bold pentru a sublinia un cuvânt sau o frază la începutul fiecărui paragraf, dacă doriţi un efect mai puternic (cum fac eu aici).

Folosiţi heading. <h1>, <h2>, <h3>, toate au, dincolo de a atrage atenţia google, un efect sporit de subliniere şi împărţire a textului. V-a sărit în ochi "formatarea textului" de mai sus, nu? Gândiţi-va la el ca la un capitol.

Bold, italic şi underline. Ştiu, toata lumea subliniază cuvintele cheie, pentru că google le consideră importante. Dar asta e mai puţin important dacă e un text bine scris. Şi un text bine scris aduce mai mult decât un cuvant subliniat pentru google.

Titlul e jumătate din însemnare.

E o afirmaţie hazardată, ştiu asta. Dar mi-a luat doi ani ca să îmi dau seama de ea. În primii doi an am scris cum mi-a venit la mână. Titlurile însemnărilor erau hilare. Acum, când audienţa şi concurenta s-au înzecit, e important să definim încă din titlu despre ce vorbim.

Extrema SEO. Mulţi bloggeri cad în capcana folosirii trucurilor ieftine de search engine optimization. Un bold, un "nume de persoană face ceva" aduce trafic, poziţionează bine în căutări. Dar vizitatorii nu vor reveni şi mâine. Şi pariul lung e ăsta. Azi poţi avea un boost de trafic cu "taxa auto", dar dacă mâine nu se mai întâmplă nimic? 100 de vizitatori din 10.000 revin ca să vadă nimic?

Artificii.

Probabil cel mai la îndemână artificiu este o imagine. Care poate ilustra o partea textului, o idee sau poate fi pur şi simplu o imagine frumoasă. Flickr e o sursă bună de imagini. Încadrată bine în text, ea aduce un plus estetic însemnării.

Epilog.

Blogul este ceea ce vrei tu sa fie.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

12 comentarii

  1. yeh, typography is the way to go!
    mare problema lipsa formatarii in blogurile romanesti. texte lungi, fara paragrafe de te doare capul incercand sa citesti.
    si ce face vizitatorul atunci? nu mai citeste si pleaca.

    00
  2. Multumim pentru sfaturi!
    Totul se rezuma la scrie bine ca vizitatorii vin!

    00
  3. Sfaturile tale sunt binevenite pentru cei noi.
    Multumim !

    00
  4. da.asta-i netu’.se munceste pt spideri nu pt oamenii. ce mai angajez azi?un redactor sau un seo?alt redactor sau alt seo?:)google e fucked dar se improve.
    parca esti mai nice pe blogu asta.:)

    00
  5. Corect, Vali. Şi un hint de la mine: nu mai pune puncte la sfârşitul intertitlurilor, aşa cum nu pui nici la sfârşitul unui titlu.

    00
  6. Epilogul e aproape literatura :)

    00
  7. you’re no fun.
    In loc sa pastrezi succesul doar pentru tine tu ni-l sharuiesti pe maibun si intr-un ton cald.

    Ai uitat sa mentionezi subtitluri. A god master never reveals all his secrets, a? :P

    (ca toate blogurile or sa arate ca articole de gsp dup-aia e cu totul altceva)

    00
  8. *good nu god. sa nu exageram.
    (enable comment editing, pls)

    00
  9. Iti multumesc mult pentru sfaturi. Chiar vreau sa pun pe picioare un blog, iar de cateva zile strang cat mai mult informatii pentru un inceput cat mai bun astfel incat sa nu fie „just another wordpress blog”. Apreciez intentiile „celor mari” de a ajuta la crearea unei blogosfere curate.

    00
  10. Mersi de sfaturi :) Pana acum n-am dat o atentie prea mare titlurilor punand baza mai mult pe continut. Se pare ca si titlul e important.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.