update: site-ul nuskoda.ro a dispărut, dar mai puteți găsi o copie aici.
Pățaniile băiatului ăstuia cu o Skoda Octavia 1.4 TSI DSG sunt tragice, dar povestea are niște ingrediente mai puțin vizibile pentru cetățeanul de rând.
Prima e calicia în detrimentul logicii. OK, producătorul e atât de isteți încât să pună un motor de 1.4 pe o mașină de 1.5tone, asta nu înseamnă că trebuie să îl cumperi. Skoda are chiar motoare de 1.2 pe Octavia, nici nu vreau să mă gândesc cum merge o mașină echipată cu așa ceva. Motoarele de 1.2 și 1.4 au și ele rostul lor, dar pe modele mai mici, gen Fabia.
Orice om normal ar fi întrebat niște prieteni. Băi, ce zici, motor de 1.4 pe Octavia, aud că e cel mai bun la consum și scoate aceiași cai ca motorul de 1.9TDI, e o treabă? Și toți care s-ar pricepe la mașini cât de cât ar fi râs bine de tot și apoi i-ar fi spus să nu.
Dar românul calic a auzit consum redus, taxe mici și a sărit pe ofertă ca rața pe muci. Povestea e aceeași: pui un cal mic să tragă o căruță mare, o face cu greu și la un moment dat calul va muri din cauza efortului depus de-a lungul timpului.
Apoi, nimeni nu recunoaște că mai bagă piciorul în ea. Prietene, am 150 cai, ia să îi dau pedală. Gigele, ai 150, dar la drum întins și drept, pe autostradă, nu la semafor, stai mai încet, că omori mașina!!!
Dar Gigel știe mai bine cum e cu fiabilitatea de la VAG și îi trage tare, că doar are mașină, nu Logan. Practic, Octavia lui e la fel cu Passatul, care e la fel cu A4, deci diferența dintre Octavia 1.4TSI și un Audi S4 cu 333CP e doar sigla și ceva prin interior, motorul e același, toată lumea știe asta.
Și apoi poc.
A treia: grupul VAG nu prea știe ce ăla service, cel puțin în România. Ei s-au concentrat pe vândut mașini, nu pe prostii gen garanție sau service. La un moment dat discutam cu cineva de la ei și mă asigura că s-au schimbat multe de pe vremea când erau pe val și chiar își tratau clienții cu fundul. Aparent nu.
A patra: de 25.000€ își lua 1.8 benzină sau 2.0 motorină, primul un motor mai puternic și mai potrivit pentru mașină, al doilea unul testat și paratestat. E de apreciat că, totuși, și-a luat cutie automată.
Și Ford are aceeași problemă cu Ecoboost, de aia e dat în judecată în SUA, pentru că nu poți vinde un măgăruș mic cu titlul de armăsar de curse.
E uimitor cum, în era informației, noi facem în continuare alegeri greșite.
mda, masina il omoara pt ca el s-a panicat ca a vazut un touareg cu flashuri din spate si a vrut sa se urce pe ala din dreapta ca sa ii faca loc. si ceva nu prea iese la calcul. 4-5000 ture in a 5-a la 60 la ora?? hmm
daca se strica motorasul pas cu pas poti sa ai si 5000 de ture cu pedala sus si stand pe loc, ideea e , ce cauta pe contrasens ca venea cineva din spate? mai vroia si sa se ciocneasca de ala de pe banda 1, ca sa faca loc cui? ala cu touaregul nu avea frane, chiar avea nevoie sa se pupe cu cazanul lui?
Cel mai bun motor pt masina asta, care impaca si capra si varza, e 1,6 diesel, cuplat la cutia manuala cu 6 trepte. Ca sa nu mai spun totusi ca in 25.000, cu dotari mai slabe, e drept, incapea chiar si varianta 4×4 estate a masinii, cu acelasi motor.
Când zici „cutie manuala”, un copil orfan moare.
Serios, ce pendula mea tot o dați cu cutie manuală?
DSG-ul schimbă mai bine decât o face orice gigel la volan.
Cînd ai 4×4 cu automată şi eşti înfipt în nămol, o să te fuţi în tot neamul lui de DSG.
Ok, hai sa desenez, ca nu am fost inteles.
Clar toata lumea isi doreste DSG (inclusiv eu) dar probabil omu avea buget limita acei 25.000.
In cazul asta, mai degraba un motor mai potent (dpdv al cuplului, la o caroserie mai grea) cu o cutie manuala, decat un motor subdimensionat cu o cutie traznet
Daca bugetul nu e limitat, atunci vRS tati. 2L benzina turbo, dsg, tot ce vrei…
Intr-adevar, in sus schimba extrem de bine. Cu retrogradarile are mici probleme
Pt ca toata lumea stie ca iti iei Skoda 4×4 cand vrei sa urci pe munte in namol, lol
@Strumff Serios ? Iar incepem veşnica discuţie ? E ca aia cu diesel vs benzină. Plm. Şi aurul conduce mai bine curentul, dar nu îl văd ca sârme pe stâlpi.
Eu am o vorba, si anume aceea ca lucrurile se mai „uita” si la cine le foloseste…
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2507401/Volkswagen-recall-cars-worldwide-faulty-gearbox-light-fuses.html The DQ200 is a seven-speed dual-clutch gearbox installed in the Golf, Jetta, Polo, Passat and Caddy. Previous recalls targeted only models built between June 2008 and September 2011, but this could be widened even further in the future. Sister models from SEAT, Skoda or Audi will also be affected by the call.
Pe scurt cei care viseaza ca Passatul sau Audi lor sunt facute altfel (sau cu alte piese) decat skoda sau seat viseaza diferentele sunt date de aspect (caroserie si interior) si unele dar calitatea este identica.
Problema nu este cilindreea mica pentru ca sunt destule turbodiesele si turbo pe benzina de 1.4 si 1.5 care merg fiabil ci calitatea legendara a masinilor „germane”.Cat despre oferta 25000 de Euro pentru o Skoda e tupeu jegos tipic VAG. Toyota Avensis 2.0 d4d e 22308 Mazda 6 G145 cp (benzina) 22090 Mazda 6 cd 150 (diesel) 26390.
Mălin Mălinule, nu mai bea băiatule
In loc sa fac pe test dummy cu 1.2 si 1.4 tsi, as lua 1.6 tdi iar la revanzare ar suna telefonul mai des.
da, dar tu n-auzi că 1.4tsi, dacă mergi in linie dreaptă cu 50km/h, consumă mai puțin?
Asta cu motorul prea mic pt masina e si dupa noroc. Eu de cativa ani conduc un Astra H break cu 1.3 diesel, 6 trepte. Masina are ~250k km (luata de la 80k) si am schimbat doar consumabile (inclusiv ambreiaj) + 2 furtune de lichid de racire.
Ce-i drept nici nu fac curse cu ea
Boss conduci o astra, lasa-l naibii de H ca irosesti tastatura. Mai era unu odata cu „opel astra G lung”… :)))
Nu tine de noroc … pur si simplu unele motoare sunt prost facute si in multe cazuri cu performante sub modele vechi de zeci de ani.
Adică ți-ai luat Astra și nu faci curse cu ea? Păi ce fel de bo$$ ești tu?
Din ce an e? Daca e peste 8 ani schimb-o si tu cu ceva 2015, reinnoim parcul auto sau ce facem noi aici?
Super fotbal, corect! Si când vrei sa zici de un golf 6, zici doar golf, ca doar se înțelege. Cine întreabă mai departe e prost.
Roxana, e 2006, deci m-as incadra. Ce varianta de Sandero recomanzi?
Nu imi place Sandero, dar daca tie iti place, parca aveau Stepway sau asa ceva care arata mai ok.
Ideea e ca avem printre cele mai vechi masini din UE pe strazi, au fost in vizita pe la noi pe la firma niste danezi zilele trecute si se mirau cat de vechi sunt masinile de pe strazile din Bucuresti.
@claudiu – super masina (ai noroc, crede-ma. Stiu o gramada cu probleme grave, e adevarat, la alte motorizari).
@super_fotbal – eu conduc astra g lunga, diesel de 2 l. Daca mi-ar spune cineva sa o schimb cu o astra H, i-as da 2 palme si mi-as lua logan.
Nu inteleg titlu, nu skoda ca el a fost idiot si a cumparat 1.4 tsi, da skoda, pentru caroseria aia iti iei cel putin 2.0 tdi 140 cp si nu-ti mai vezi moartea cu ochii cand intri in depasire.
*Daca nu stii sa intri in depasire poti sa vezi moartea cu ochii si cu 3.0 benzina..nu doar 1.4 tsi. Are skoda noua baiatu, a preferat tabla noua cu motor de rahat.
150 cp cred ca e decent pentru masina asta, tehnologia a mai progresat. Stiu ca sunt motoare mai vechi de 2 litri care au tot atatia cai putere.
Din cate vad grupul VAG a renuntat la motoarele aspirate, inlocuindu-le cu cele turbo. Partea proasta este ca acest proces este inca la inceput, motoarele nu au ajuns inca la maturitate, mai sunt probleme. Omul a avut incredere in brand-ul skoda si a cumparat una, multe din ce spune el pe site nu ar trebui sa se intample la o masina noua, insa observ si niste aberatii – se plange ca sistemul „front assist” nu a functionat cand i-a sarit un caine in fata. Precizez ca nu m-am interesat in detaliu cum functioneaza acest sistem, insa am o senzatie ca nu e asa cum se asteapta el.. eu unul nu as cumpara o masina care sa franeze brusc daca sare un caine in fata
Si mie mi s-a parut dubios ca se astepta ca Front Assist sa evite lovirea unui caine. Am impresia ca totusi nu intelege exact cum sta treaba cu lumea in care traim.
Cu toate astea, mai aveam un pic si ma busea plansul citind. Adica sa dai atatia bani pe o masina, si sa patesti atatea… cred ca e tare greu sa iti mai pastrezi calmul.
De aia o sa sustin intotdeauna varianta masinii second-hand. Mai bine sa iei o masina la o treime din pret, si poate mai bagi ceva in ea sa o pui la punct, decat sa iei una noua, care peste doi ani o sa valoreze o treime din cat a costat.
Cineva care se pricepe la ”mașini”. Adică tu?
Octavia nu e Passat, ci Golf. Superb e modelul bazat pe Passat Long, produs doar in China.
Meh, asta se iintampla cand trec taranii direct de la tractor la mașină. Altfel, Jetta noua, exact acelasi motor si aceeasi cutie, aproximativ aceeasi greutate ca si octavia si n-are absolut nici o problema. Bine, Jetta n-a fist condusa de un taran care avea impresia ca si-a luat masina sport. Asa ca nici cutia nu caraie, nici ambreaijul nu trebuie schimbat.
Mai stii Superbul ala cu care eram cand ne-am intalnit la dedeman?
A implinit 8 ani si inca n-am de gand sa-l dau, ca e prea bun, prea ca la tara; deci daskoda!
Skodele din prima generatie au fost masini solide. Astea de acum nu se mai compara cu ele. Am avut Octavia 1, era o masina extraordinara. S-a dat la 180000 km, acum are putin sub 300000 si merge bine in continuare.
Vezi ca are 1.2 tone, nu 1.5. Eu am 1.4 TSI 140 HP si nu mi s-a parut niciun moment ca nu „trage”. Chiar cu 5 pasageri, full de bagaje si cutie plina de echipament de iarna deasupra. Segmentul de cumparator pt masina asta e „family car buyer”, si isi face perfect treaba pt. asta. Nu e race car.
mi se pare ca nimeni nu a citit complet pataniile
omul are o stiva de probleme printre care si motorul
adica:
– probleme cu playerul audio, probleme cu sistemul de pornire fara cheie, belea cu la cutia automata, apoi la rulmentul de presiune
apoi moare si ambreiajul
pe langa acestea apare si consum mare de ulei si crapa si turbina..
pai 3 sferturi din probleme nu au legatura cu motorul
dar sa facem un articol de senzatie ..
mai era unul cu un renault fluence care schimba in primii 50k km de 3 ori distributia si apoi zice ca e masina cu costuri de intretinere mici, ca pe el nu la costat prea mult, a fost pe garantie
1.4 TSI e un motor cu foarte multe probleme. E plin internetul de marturii de distributie rupta, piston rupt sau altele.
Stiu asta pentru ca, spre deosebire de nenea de mai sus, eu am facut cateva cautari inainte de a alege motorizarea. Mai ales ca nu imi luam o masina noua sa am garantie. Insa chiar si asa, nu cred ca e prea interesant sa stai zeci de ore prin service-uri.
Unii nu înțeleg că puterea dată de motoarele mici are un preț. Adică uzura prematură a motorului. Pentru că VAG și alți au zis în felul următor: oamenii folosesc mașina 250.000 km sau 8 ani după care o scot la casare, deci motorul nu trebuie să țină mai mult de atât că risipim resurse inutil. Un motor diesel mai mare nu are nevoie de turatii mari pentru a genera putere, pe durata lui de viata înregistrează mai puține rotații decât unul pe benzină supra-alimentat, de aici și diferențele de fiabilitate .
Mi-a placut foarte mult Volkswagen, mai ales motorul TDI. Si service-ul mi-a placut. Mi-au placut atat de mult toate astea, ca mi-am cumparat Hyundai Tucson 2.0 benzina. Sa nu mai aud ever de VW si toate cliseele alea rasuflate cu fiabilitatea, German engineering si alte labareli din astea de nu mai poti agata nici curvele pe centura. Daca gaseam Tucson cu motorul de 2,7 manual luam, dar exista numai 2,7 automat in 4 trepte, ceea ce mi se pare mult prea aiurea. Motorul mic iarasi e ca dracu, degeaba mint astia ca au facut mare rahat cu ele.
The three- and four-cylinder EcoBoost engines aren’t included in the lawsuit.
Ai dreptate, dar ai dat exemplul prost. Netestate, nu au facut recall, dar nu magarus. Motorul de care se discuta e cel de 3.5 benzina.
Mers ieri cu Ecoboost de 1.0 de 140cp adevarat, pe Fiesta.
Merge ca sa zic, nu senzational dar se misca si placut surprins pt 1.0 chiat si cu turbo ala al lui.
Acuma ca nu o sa-mi iau niciodata e alta poveste, am mult prea multe povesti de genul tipului cu nuskoda ca sa imi bat capul cu motoare netestate si mult prea complicate.
AStept cu sufletul la gura sa scoata model 3 si sa mi-l iau sh peste vreo cativa ani….
Tesla evident
Problemele Ford în SUA sunt cu motoarele V6 3.5 litri ecoboost, nu cu cele în 3 sau 4 cilindri. Deci 3.5 litri e un măgăruș mic la tine?
El conduce un Subaru 2.5, iti dai seama ca orice sub 4-5 litri e caruta.
Motorul de 2 litri motorina mi se pare cea mai buna alegere mai ales daca faci drumuri dese si in afara localitatii
Este evident ca solutia cea mai buna e de a cumpara ceva testat timp de 50k-100k km de la nemti.
De asta romanii cumpara multe masini sh.
bai si eu care ma gandeam sa-mi iau o skoda rapid 1.2 ….acum ma faci sa ma gandesc de 2x. adevarul ca ma gandeam ca e cam mic motorul dar am zis ca nah… a mai avansat si tehnica…. deci nu ?
Skoda Rapid nu e departe de Logan, doar se cheama Skoda.
Mi se pare penibil ca la o masina din 2015, care nu e logan si nu costa 5000-6000 euro, sa lipseasca dotari de confort pe care le avea un cazan de buget mediu din 2000.
ex. geam cu impuls, amortizor capota, aprinderea plafonierei cand scoti cheia din contact, reglaj al scaunului si volanului pe inaltime, bec torpedou, frana pe disc spate, etc.
Au părinţii mei cam de un an rapidul de 1.2 mpi (aspirat, 3 cilindrii). Nu prea trage ea, dar cum i folosită 95% prin oraş si ocazional ieşiri la max 150 km distanţă i foarte bună. Nu au avut probleme.
eu am 1.2 TSI Rapid Spacebak. masina e ok, super comoda, super usor de condus, DAR nu este o masina pt alergat. daca merg civilizat consuma f putin, daca te grabesti putin vezi cum pica acul. E masina pt familie si atat.
Stai puțin, zoso, își lua 2.0 TDI 4×4 cu DSG ! 184 DE CAI cu integrala și auto! Tot i s-ar fi stricat cutia, dar era tigru pentru un sezon.
Acum ceva timp parcă mai era unu ce se plângea de ambreiajul la o mașină, parcă mitsubishi. Tot așa, cu site și toate cele. Oare ce o fi mai făcut?
Nissan Qashqai daca imi aduc bine aminte…
X-Trail.. mi-am dat singur primul negativ
Acuma serios vorbind. Masina are 140 de cai si cuplu decent pentru masa ei. Da, nu este motorul de 150 de cai diesel si +300 cuplu care e perfect pentru masa masinii. Totusi trebuie sa se descurce onorabil. La intamplarea lui cu pierderea de putere in depasire clar a fost un defect nu o lipsa de putere sau fortarea motorului. Sunt sigur ca si tu parlesti 2.5-ul ori de cate ori ai ocazia. Poate il cam fortezi nu?
Nu tin partea nimanui dar tu vezi usor gresit problema. Masina este NOUA si nu ar trebui sa aiba atatea probleme indiferent de marca. Unde mai pui ca probleme grave sunt si la cutie. Aici e si putin greseala lui ca si-a luat DSG7 despre care e plin netul ca e de cacat si mai putin fiabila decat varianta in 6 sau 8 trepte cu ambreiaje umede. O fi crezut ca a lui va fi mai speciala? Da, probabil pe motorul ala nu e decat DSG7 si omul a vrut automata si ii dau dreptate ca posesor de DSG.
Omul a dat un ban si asteapta ca de banii aia masina sa mearga ok sau problemele aparute sa fie rezolvate macar cat este in garantie. Cred ca orice ar avea pretentia asta. De asta la chestii prin casa ne luam exragarantie, ca sa fim siguri ca 4-5 ani ne bucuram de produsul respectiv, orice s-ar intampla.
Si mai e una. Dupa ce Octavia 1 si 2 au fost mutilate pe drumurile noastre si s-a dovedit ca sunt de anduranta te astepti ca si Octavia 3 sa fie cel putin la fel daca nu mai buna. Ghinion, din pacate.
Si nu, nu sunt posesor de Octavia.
Nu tre sa dai vina pe om ca a cumparat o masina submotorizata. Da, e clar ca 1.4 turbo sau 1.2 turbo va munci din greu sa impinga o masina de 1,5 tone, dar producatorul trebuie sa faca jdemii de teste si suprateste ca sa se asigure ca e totul ok.
De ce pun la vanzare astfel de panarame daca nu le testeaza cum trebuie? Din punctul meu de vedere pot sa puna motor de 1.0 pe S-Class, atata timp cat e gandit bine si functioneaza cum trebuie.
E destul de clar ca in ultimii ani trendul e catre motoare mai mici si eficienta marita, asa ca nu ar trebui sa dai vina pe om pentru greseala producatorului ca nu a testat sau fabricat cum trebuie masina respectiva.
Stirea despre ford e de acum 2 ani. Ford a facut greseala cu ecoboost pe Mustang.
Nu sariti dar ce are o skoda de e 25,000 ? nu sunt familiar cu ce au acuma dar acum cativa ani buni erau ieftini.
Dupa cum descrie probelemel la masina respectiva nu e vorba doar de un motor sub dimensionat, masina e varza.
Pai si Foresterul tau turbo scoate mai multa putere decat ar fi normal dintr-un motor de 2.5. Asta inseamna ca se buleste daca ii dai de cateva ori in cap? Conform rationamentului tau, toate WRX-urile cu 300 cp ar trebui sa fie distruse dupa 20.000 km.
Iar metafora cu magarul si caruta e frumoasa, dar magarul e animal, iar motorul e fier. Nu o comparatie realista. Fix la fel se spunea si despre 1.6 tdi cand a inlocuit 1.9 tdi. Ai auzit de multe 1.6 tdi crapate?
comparația aia cu 2.0 wrx și 1.4tsi mi-a dat cancer.
Vorbim despre motoare turbo care dau mai multa putere decat ar da motorul aspirat de aceeasi cilindree. Bagi benzina si aer cu presiune mare in cilindru si face explozie cu o forta mai mare, deci putere mai mare. De ce s-ar fute motorul doar pentru ca cilindreea e mai mica? Motoarele turbodiesel scot putere mai mare pe acelasi principiu, si nu se strica. Daca tu ai inteles ca am comparat 1.4 tsi cu wrx… facepalm.
teoretic, turbo ăla e făcut să îi dea un boost de putere uneori. nu sa fie folosit nonstop. că asta face la un motor mic. lucrează nonstop. eu așa știu. sunt zile in care ies cu masina in care nu folosesc deloc turbo, o ard la relanti prin oraș.
Omul a avut ghinion cu dealerii de rahat din RO. Dar nici afară nu-s mai straluciti. La o reprezentanta VW din Fr vroiau sa imi pună ulei Yacco si pe bușonul de ulei scria Castrol… Nu am avut vizite la ei fara peripeții.
Zoso,
Imi pare rau, dar in acesta postare nu pui problema corect. Esti fie prost informat, fie inclinat sa emiti judecati pripite (lol)
1.4 TSI este un motor turbo. cuplat la o cutie cu dublu ambreiaj DSG. Da-l naibii de 1.9TDI, lucrurile s-au schimbat. pentru un oras ca bucuresti 1.4 TSI cu DSG este o combinatie minunata – intreaba orice jurnalist auto care a testat mai multe modele. 1.8 DSG ar fi ridcol pentru un om cu nevoi normale sau valente sportive.
De asemenea, desi eram de aceeasi parere in legatura cu service-urile auto romanesti, te invit sa mai calatoresti si sa compari. E destul de simplu sa gasesti un service cu o persoana apta pentru modelul masinii tale.
Problema cu Ford si Ecoboost, era pe un motor de 3.5l V6 – care tocmai demonstra incorectitudinea celor mentionate.
Cred ca ești prea rău :).
Cu siguranță că omul a ales greșit, și pot confirma ca motoarele mici sunt, în general, pocnitori, mai ales pe mașini grele. Nu ca as fi mecanic șau inginer auto, dar am testat destule.
Totuși, nu știu dacă e ok sa minimizezi responsabilitatea producătorului, mai ales ca se bucura de o imagine buna pentru fiabilitate și preț.
Skoda au produs și marketat un produs pe care unii l-au cumpărat. Ca or fi fost fraieri, ca au pus botul la reclame, o fi, dar vorbim pana la urma de o direcție recunoscută oficial și încurajată legal în Europa de reducere a capacității cilindrice în ideea de ecomuci.
Direcție cu care eu nu sunt de acord, dar când, vorba aia, forțele universului constrang intr-acolo, e logic ca o masa larga de oameni o vor lua ca The right thing to do.
Iar când se înțeapă e normal sa fie supărați și sa ceara dreptate. Iar eu am deasemenea bănuieli despre cum o fi cu utilizarea, doar ca nu prea contează. E o masina de 30 000 km, iar producătorul oferă garanție 100 000. La ce bun sa mai cumperi o masina de 25 000, când poți lua 2 loganuri și jumătate și sunt mai fiabile?
Dacă cutia Dsg s-a belit asa repede înseamnă, fără îndoiala, ca e mai de cacat decât o manuala și nu merita sa o cumperi.
O automata veritabila tine 250 000 – 300 000 km, cam indiferent de cum folosești masina. Dacă ai grija de ea, poate și 4-500 000 km.
Știi ca cu 25 000 îți iei o garsoniera în București. Nu găsești de cuviință ca dacă o masina pe care ai plătit atât se manifesta în asa hal atitudinea potrivita e sa ii tragi pendula prin gura producătorului și sa ii spui sa n-o mai suga atât cu marchetingul?
Nu ți se pare ca asta înseamnă că își bate joc de clienți, oricât de prosti ar fi ei?
nu il absolvă nimeni pe producător din a pune pe șosea o mașină defectă. dar cum tu ai de ales intre american cola și coca cola la raft, la fel și la mașini, ai de ales intre 1.4tsi și mers bătrânește și 18tsi și mers mai sportiv.
Poate acum a aflat și băiatul cu Skoda că internetul se poate folosi și pentru altceva în afară de facebook și youtube.
Clasica masina stralucitoare VAG cu probleme. Oops! Parca din 2006-2008 tot ce e VAG model nou se incadreaza aici! Asa ca e de inteles ce omul e nervos! Nu il mai lua in suturi ca la masini o dai cam pe langa.
Ai avea chef de un drive test cu un Seat Toledo 1.2 TSI?
Pe drumul poienii?
Are 10 000 km e ca nouă.
nu vreau să ti-o stric
Are garanție 4 ani. Ce poți sa stici ? Am descoperit că are limitare la 6000 rpm.
da sunt pentru! vali fa testul. sa moara cici dau 3euro daca i-o busesti! (toti dam!)
adica nu ca as vrea s-o bushesti, sa nu se inteleaga gresit! vreau si eu sa stiu cat de fraier am fost cand am luat clio 4 1.2
E pacat sa murim amandoi.
Ce amuzante sunt discuțiile astea cu 1,4tsd 1,6ste 2litrii si alte fraze magice.
Pentru mine masina e un lucru care ma duce din punctul a în punctul B.
Dacă nu-și face datoria în parametrii prezentați de producător, apoi producătorul e de vina
nu eu ca n-am știut ca nu se mai folosesc frane pe tamburi ci cu etriere.
Și apoi e o politica Europeană sa se folosească motoare cat mici. Nu poți acuza cetățeanul ca se conformează unei politici publice, e ridicol.
sau noi avem perceptia gresita despre masina. ca trebuie sa „fuga” neaparat. in vest – puterea masinii intra „puternic” in ecuatia impozitului. si cum sunt multe masini de companie – asta inseamna ca pe langa salariu, statul iti opreste vreo 2-3oo eur ca beneficii – atunci fiecare e tentat sa ia motor cat mai mic / masina cat mai mare. pentru ca aici nu prea se „fuge” de la semafor. pentru ca speed-traps si bonus-malus chiar functioneaza.
si in plus, continui sa cred ca pe langa cutia automata, vor veni motoare si mai mici in viitor. desi, personal, nu-s fericit cu niciuna din ele.
Bre, eu am citit de momentele când era să îl omoare pe el mașina și când a făcut accident. Mi-au lămurit multe aspecte… Cum ar fi să casc ochii și să fiu mult mai atent atunci când văd o skoda pe lângă mine prin trafic că s-ar putea să fie ăsta.
Dupa 18 luni i-au oferit 16000 ptr buy back si nu a vrut. Unde mai gaseste oferta asta?
trolezi, sau ce? Adică 64% din valoare după un an și jumătate, ținând cont ca sunt datori sa îți ofere o masina funcțională în perioada garanției, iar asta pare sa fie un cazan?
Serios, eu mi-am tras rabla pe dreapta. Are 14 ani și nu o mai repar. Am luat-o la 10 ani, iar în ăștia 4 ani și 50 000 km nu a stat atât prin service, incluzând revizii din 10 în 10 mii și operații de tinichigerie după diferite evenimente.
Și nu, nu conduc cu grija/mila și chestii. Am condus-o ca și când n-ar fi fost a mea. Merg decent doar când e și familia.
Și nici măcar nu-i o masina pe care as considera-o fiabila, pe când de la Octavia as fi avut așteptări, gândindu-mă la O2, O1.
16.000 pentru o masina de 18 luni care a costat 25.000 noua mi se pare superoferta.
El vroia toti banii ca s-a dus cu mami peste ei.
O sa las asta aici…
uimitor, toate scoase la vânzare au motoare mici.
Nu trolez dar chiar e OK 64% dupa 1 an jumate. Cine stie cat burnout ii dai in perioada asta. Sau pe ce coclauri o bagi. Pierzi 15-25% dupa primii 500 de km.
@247 – hai sa fim seriosi, asta e din seria ‘10% pierzi cand iesi cu ea de la dealer’. Probabil ca apare chestia asta la Ferrari, unde daca am 100.000 am si 115.000 pentru unul nou, dar nu la Skoda. Un cunoscut a dat o Octavia cu 50% din pretul masinii si o forjase timp de 4 ani, masina avand vreo 200k. Nu, 64% dupa un an si jumatate nu e ok – sigur, e buyback, dar nu e ok.
Cunosc o poveste asemanatoare cu un Subaru.
„motor de 1.4 pe o mașină de 1.5tone, asta nu înseamnă că trebuie să îl cumperi”
Vali, aia de la Skoda o sa te iubeasca, mai ales ca muti toata responsabilitatea lor in capul clientului. Asa ii trebuie daca e prost si nu stie sa se fereasca de greselile facute de producator. Care producator iti pune in fata optiunea (ce trebuie testata si retestata inainte sa fie declarata ok de pus pe piata) si ramane sa stii tu ca aia e de fapt capcana? Consumatorul trebuie sa stie ca e problema de proiectare la motorul care a fost oficial declarat destul de bun si de rezistent sa traga o masina de 1.5 tone?
Meritati, in calitate de consumatori, sa va arda si sa va ia de prosti toti producatorii, de cate ori au ei chef, daca asta e modul de gandire.
Toti care nu gandesc ca tine, mai ales in ceea ce priveste masinile si condusul, sunt niste prosti pentru ca nu ti-au cerut parerea inainte sa cumpere ceva.
producătorul nu e vinovat că tu ai crezut că 1.4tsi e la fel cu 2.5xt. el ți-a vândut o masină funcțională, pe care tu ai ales să o folosești în mod eronat, ca după aia să dai vina pe producător. eu nu imi iau motor mai mic de 2.0, că știu cum conduc și ce vreau de la o mașină. am avut 1.4 benzină, știu ce poate mașina, nu mă luam la intrecere cu RS4 pe șosea.
Eronat in sensul ca? A fost la arat si semănat cu ea? E o mașină dă-o dracului, omul a luat-o sa meargă cu ea, nu sa bata cuie. Nu funcționează in parametrii dați de producător, la service cu ea. Mergi la service si problemele persista, faci scandal.
Vali, nu exista mod eronat. De ce tot insiști pe asta?
Exista ceva ce se cheamă limitator de turatie, iar o cutie automata fie ea și Dsg, schimba singura. Ar trebui sa o facă în condiții optime.
Șoferul are accelerație și frana.
Ce contează ca eu apăs acceleratia pana se îndoaie?
Nicio mașină moderna nu se tureaza peste poate. Au ceea ce se cheamă calculator. Fără cutie manuala chiar nu poți sa îți bați joc de ea. Înțeleg ca e normal sa se uzeze mai repede dacă mergi sport.
Asa ceva e pur și simplu prematur. Bătaie de joc de prematur.
Am citit ce a scris omul și cred ca nu as cumpăra masina de la el,gen.
Dar nu e ca și cum as avea ce. Aia nu e masina. Indiferent de motor.
Nu stiu daca ati citit prea multe din ce scrie omul. Motorul n-a avut nici pe dracu.. in afara unui consum de ulei pe care eu unul il consider normal (500 ml. la 5000km). Problemele au fost altele.. unitatea media, cutia, pornirea motorului.. ce are sula cu primaria? Cum afecteaza un motor prea mic o cutie automata? Dar razele de luna pantofii de guma? Plm…
Bah, eu am o O3 1.6, are 2 ani si 35.000 km. E ok, n-are nimic masina, am completat cu 300 ml de ulei la 25.000 km, am facut o singura revizie la 30.000 km. Baiatul asta cu nuskoda.ro, dupa cum prezinta el acolo, ai purea crede ca masina e facuta in parcare cu suruburile ramase de cand si-a asamblat mobila de bucatarie. Nu zic, or mai fi si greseli de productie sau de QA, dar am senzatia ca baiatul asta putea sa aiba mertan si acum citeam toti numertan.ro.
si eu am avut impresia ca abereaza in unele chestii
Am o Skoda Fabia 1.4 diesel si sint momente in care simt nevoia unui motor mai puternic, desi masina merge de altfel excelent. Mi-e si ‘teama’ sa ma gindesc cum ar fi o masina mai mare cu acelasi motor…
Pe de alta parte, da, cei de la Skoda au probleme pe partea de service. Dupa ce am trecut pe la ei de doua ori acum aproape 8 ani, cind am luat masina noua, n-am mai fost nici macar pentru revizia periodica.
Aproape sigur 1.4 al tau n-are 140 CP. Si vorbim aici de fiabilitate.. nu de performante.
Pai daca era calic isi lua ceva de prin Germania la vreo 10 de mii de euro nu masina noua de 25 de mii.
I-a citit toate postarile de acolo de pe site, si clar este soferul ala clasic de Skoda. Unul dintre aia din cauza carora merg cu mult mai multa atentie atunci cand e Skoda langa mine.
Eu am mers cu un Golf 6 cu 1.2TSI si cutie manuala si pot sa spun ca e foarte sprinten motorul si nu se simte in oras ca e mic. La drum lung nu stiu cum este.
Treaba cu downsizing trebuie sa-i multumesti autoritatilor care pun taxe pe cilindree si naturistilor, care au impresia ca un motor mai mic inseamna si poluare mai putina.
1. Masina pare clar submotorizata, totdeauna e un cost cat scoti multi cai dintr-o cilindree mica.
2. Eu am Octavia 1 diesel 1.9 de 8 ani de zile si am tras de ea din greu in anii astia. Si ea a incasat cu stoicism santurile si gropile mari ale patriei, in unele cazuri credeam ca nu mai ies intreg de acolo. Pare indestructibila. Chiar sunt curios sa stiu daca sunt cu adevarat atatea probleme cu ultimul model de Octavia. O sa mai cercetez, ca vreau sa imi vand masina la 200.000 de km (Acum am aproape 160.000)
3. Service la Octavia facut la Porsche? Ce, esti nebun? Exista inca alti 3 service-uri autorizate Skoda in Bucuresti si sunt toate 3 ok, mult peste Porsche: calitate mai buna, preturi mai mici. Serviceuri care sunt dedicate pt Skoda, se mai baga la Passaturi doar cand si cand. Nu duci Skoda la Porsche. La Porsche duci Porsche, ca daca tot ai bani…
Posesor de masina 1.4 turbo benzina 140 cp, consum mirific de 14L in Bucuresti, mers ok, schimbat la 2.000 rpm cand imi arata martorul sa schimb. Fost posesor de 1.9 TDI 90 cp, consum minunat de 8L in Bucuresti. Consumurile au fost realizate in zona Floreasca, aglomeratie moderata.
Mers turbat cu 1.4 – consum 18L. Mers turbat cu 1.9 – consum 12L. Cutii manuale bineinteles.
Mai cumpar motoare mici turbo? Niciodata. Asa ziceam si eu ca cei de sus, e turbo, e ok, are putere, consum mic. Este exact inversul.
La masina de 1.4 platesti impozit mai mic, acolo e avantajul, nu la consum si alte nazbatii pe care si le imagineaza romanul.
NU iti inchipui ca o masina de 1.4 si 140cp consuma ca una de 1.4 si 75cp dar „trage mult mai bine”. Ca sa traga consuma. Nu te poti certa cu legile fizicii.
Consumul depinde in mare masura de masa masinii si de puterea dezvoltata de motor, mai putin de cilindree.
Cu un motor de 1.4 si 140cp pe o masina ca octavia nu faci prea multa economie fata de un motor aspirat de 2 l si 140cp sa zicem. Ai avea avantajul ca in ambuteiaje, la ralanti motorul iti consuma mai putin pentru ca turbina nu se invarte. Si probabil se si incalzeste mai repede. La o masina de oras poate ca are sens turbo, altfel e frectie la picior de lemn.
Cum sa dai 25k pe o cutie 1.4? Cand la banii astia poti lua monstri? sa dai 25k si sa o faci pentru consum? pe bune? Sincer 1.4 cred ca e mai potrivit pentru un matiz. Din punctul meu de vedere, doar al meu, pot fi injurat, nu-mi pasa, un barbat nu poate conduce motor sub 2.0 punct.
Lasa-ma sa ghicesc. Conduci o basculanta Raba!
De 25k isi lua bmw 320d model 2012-2013 si il facea pe ala cu tuaregu’ si avea si ceva premium si consum mai mic si sportivitate. Mor pe astia: imi cumpar masina noua, ca e noua si nu se strica.
Daca a avut 25k sa o cumpere si plange ca nu i-o repara nimeni e prost cu acte si masina clar nu si-o permite.
Masina nou se strica la fel ca cea SH. E doar un mit ca nu se strica.
Cocalache detected.
Eternul coca cu eterna fraza: „de banii aia imi luam bmw second”.
De celebrul lant de distributie rupt pe motoarele 2.0 diesel Bmw ai auzit, sau erau manelele prea tare?!
@antinevralgic esti prost!
O distributie nu costa atat de mult. Conduc un BMW sh si nu ma deranjeaza. Am deja 20k km cu ea fara nicio problema. Nu e inscrisa pe bulgaria si nici nu se asculta manele. Esti un roman prost cu preconceptii de idiot. BMW este o marca premium. Cu 18k cat am dat pe ea imi puteam lua si ceva nou, dar motorul de 2.0 184CP isi merita toti banii. Am schimbat distributia la ea preventivz ( in aia 18k). Iti trebuie si putina minte sa gandesti, deh.
Skoda Front Assistant is a system designed to help avoid or to mitigate accidents into the rear of preceding traffic. A long-range radar, positioned at the front of the car, can detect vehicles up to 80m ahead which the car is likely to hit unless action is taken. The information from the front radar is optionally combined with data from a windscreen-mounted camera to calculate the likelihood of an impact. The system uses escalating measures at certain critical points to try to help the driver avoid an accident. Firstly, when the system calculates that a collision is likely, it issues an optical and an acoustic warning and pre-fills the braking system in preparation for an avoidance manoeuvre by the driver. If the driver does not react and the criticality increases a further warning is given: a small braking jolt serves as a ‘haptic’ warning, encouraging a driver reaction. At the same time, the brakes are prepared so that if the driver does brake, to whatever extent, Front Assistant plus will automatically apply the braking force needed to avoid or mitigate the collision. If there is still no reaction from the driver, the system autonomously applies braking to try to mitigate a collision. Up to 30km/h Front Assistant applies full braking, and can detect moving or stationary objects; between 30km/h and 80km/h, there is no automatic braking but the system will warn the driver if it detects a stationary object; in moving traffic, between 30km/h and 200km/h, the system applies its full capacity of driver warnings, partial braking and brake assistance.
Nu cred ca omul a stat sa citeasca asta. A luat de buna ce l-au prostit cand i-au vandut-o.
Ia de aici. NuBemweu
https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U
Mai citesc seara cand ma plictisesc si acest blog.
Este adevarat ca nu foarte atent.
Observ ca autorul este tare mandru de Aro lui cu motor de 2.5 inteleg, turbo.
Acuma no, mecanic vorbind, nu prea ai ce sa ii zici masinii.
Dar in rest…
Finisare de 2 lei, zgomotoasa si daca vrei sa mergi din Timisoara la mare cu ea, opresti de 3 ori sa alimentezi fiindca are un cacat de rezervor de 40 l.
Timp in care ăla cu Skoda, a cam ajuns de mult la mare, asta daca merge…
Octavia a devenit „Loganul corporatistului”, orice corporatist familist sau nu, si-l cam cumpara.
Fiind foarte multe vandute, ma astept sa fie si un procent mare cu probleme.
Nu este un secret ca masinile pentru europa de est, sunt cu piese de o mai slaba calitate. Trist ce a patit omul, dar nu as generaliza asupra tuturor modelelor marcii.
eu zic că mă poți jigni mai mult. hai, nu te opri la două incercări, bagă mare.
Si eu eram circumspect la 1.4 TSI (versiunea mai veche de 125 CP), dar in combinatie cu DSG s- dovedit mai mult decat decent pe un A3. Sa-ti iei orice fel de diesel daca nu faci mai mult de 40% in afara localitatii e prostie.
Sa-ti iei diesel cam e prostie, ca ti se amortizeaza diferenta de pret in vo’ 180k de km.
Depinde de scenariu, o cunostinta facea 40+40 km naveta din suburbie pana la Munchen si merita. Ca era doar 20+20 minute, +20+20 in centru. La noi tedeiul merita in scenarii foarte, foarte rare. Dar na, pot sa caut si eu pe google „cum anulez dpf la VW 4 2004.”
nu stiu ce sa zic…. Adevarat eu am luat doar sh, dar prefer corsa mea de 1.3 care consuma 6 in oras decat o benzina echivalenta care sa consume 8-9-10…
ca exemplu c3-iul nevestii ii fac un plin jumatate pe luna pentru 500km, iar la corsa in jur de 700km cu un plin….
Eu zica ca merita dieselul in continuare pentru oras
Pai eu m-am gandit la scenariul asta: benzinar consum 7-7,5 iar diesel consum 5-5,5. O diferenta de consum de 2 litri in medie. Iar diferenta de pret e de vo’ 4000 de euro in plus pentru diesel. Si daca ma gandesc la motorul din postare, comparatia e si mai proasta pentru diesel, ca 1.4 asta cuplat la dsg consuma 5,5-6 (hai, 6,5 daca transporti sacu’ de cartofi de la tara cu el).
Nu, 8-9-10 in oras nu consuma un benzinar echivalent, ci un benzinar de 1.8T. Ca altfel, extra urban, un benzinar turbo de 1.8 consuma cam asa: http://oi62.tinypic.com/2mpkju8.jpg
Am mea 1.8 aspirat 120 CP din 98 consuma 12-14 in oras si 7-9 afara. Cred ca nu sunt cel mai bun exemplu dar, na, dupa 230K+ si 17 ani poate o inscriu pe retromobil.
Eficienta motoarelor pe benzina a crescut destul de mult in ultimii ani, partial si datorita normelor de poluare impuse de UE, care a fortat practic poducatorii sa gaseasca o solutie tehnica pentru a produce motoare puternice, insa care sa polueze mai putin. Au reusit asta crescand eficienta motoarelor: mai putina benzina arsa => polueaza mai putin. Cel mai bun exemplu e motorul de 1.8T de la VW/Audi: motorul de 1.8 pe B5 produce 150 de cai si consuma cat o camila setoasa (frate-meu avea un passat dinasta si o singura data a avut consum mediu sub 8 – 7.9, probabil batea vantul din spate :D). La B8 insa, desi motorul a crescut cu 10 cai in putere, consumul s-a redus: in ziua in care am facut poza cu consumul mediu de 5.8, am ajuns acasa cu un consum mediu final de 6.6 – ~400 de km i-am facut pe autostrada si la viteze mai mari, e normal sa se consume mai mult.
Insa nu pricep de unde ideea ca un motor mic „oboseste” tragand o masina mare. Aici nu conteaza capacitatea, ci puterea motorului. Nu prea conteaza ca e motor de 2 litri sau 1 litru din moment ce produce 140 de cai. La 140 de cai se descurca decent cat sa traga dupa el o masina ca Skoda Rapid. As intelege ingrijorarile legate de fiabilitatea motorului, ca deh, fata de unul simplu aspirat mai are o turbina sau un compresor, ca sa-i mareasca puterea, deci statistic sunt sanse mai mari ca sa se strice ceva, dar ingrijorari gen „motor de 1.2 pe masina de 1.5 tone” nu le inteleg din moment ce raportul putere/greutate e undeva pe la 1CP/100 kg. Ca altfel sunt si masini sport cu motor de 1.3 litri (ma rog, nu-i motorul obisnuit de-l stie toata lumea) si 200 de cai si nimeni nu se plange ca-i motorul prea mic pentru o masina de 1.4 tone.
LOL, acum am citit cum era sa faca papagalul accident, ca a intrat pe contrasens ca sa se fereasca de o masina care-i venea DIN SPATE! Probabil credea ca flashurile sunt arme laser, ca-n Star Wars.
In iunie 2014 un passat nou B7 2.0 tdi, 140 cp, DSG, dotari decente (xenon, senzori parcare, incalzire scaune+sc sofer partial electric, fatigue detection, jante al 16 inch), costa tot vreo 25000, fiidca urma sa iasa din productie si era oferta. Cam scumpa masinuta, doar pt ca avea radar anti-coliziune sau keyless… daca vine vb de downsizing, l-as lua in calcul dar doar in combinatie cu electric. Tin minte ca perioada aia ma uitam la audi-a8 hibrid (motor benzina 2 l tfsi 211 cp + motor electric ) pana in 30 mii km , si era, fara tva, la vreo 37000 eu. Nu vb despre dotari, erau din alt film, dar daca tot iti trebuie nave zburatoare, nu te astepta ca skoda ta octavia sa fie una, doar fiindca de-abia fusese lansata si avea keyless go.
Degeaba traim in era informatiei daca nu stim ce sa facem cu ea.
Am avut de la un rent-a-car un Golf 6 cu 1.4 TSI. Mergea perfect masina, doar ca la o intrare pe autostrada in Olanda, unde oamenii conduceau mai vartos, mi-a cam stat inima, ca aia 100-nu-stiu-cati de cai de pe hartie erau plecati la o cafea: apasat pedala, retrogradat, si crestere de viteza da, era, dar asa, ardeleneste.
Iar 25k pe o Octavia e irational. Masini incomparabil mai confortabile, FIABILE, cu motoare de 1.8 si automate, la aceiasi bani: Honda Accord, Toyota Avensis. Sau Ford Mondeo (nu la fel de fiabila ca cele doua anterioare).
Cred ca am luat o mare teapa. Nu stiu de ce am luat 2.2 150 cp. La cilidreea asta vad ca se pot scoate lejer 200+ :(. Si, pentru ca nu am fost destule de prost, platesc si 8 milioane impozit…
O sa las asta aici: https://www.auto-bild.ro/stiri/grupul-vw-a-anuntat-motoarele-viitorului-1-0-tsi-de-270-cp-si-2-0-tdi-de-300-cp-62944.html
Degeaba traim in era informatiei (si a progresului) daca ne cramponam in trecut.
In plus, asocierea „magarus mic” cu un link in care se vorbeste de un motor de 3.5l da bine la documentare. Dar ajuta la trafic.
In ceea ce-l priveste pe cel cu nuskoda, ar trebui sa stie:
– majoritatea telefoanelor cu Android au avut probleme la redarea muzicii prin bluetooth (cica in versiunile noi ar fi rezolvata problema)
– nu iti iei masina cu senzori de parcare ca tu sa dai cu spatele uitandu-te numai la afisajul din bord, si pe urma sa te miri de ce ai facut poc
– nu iti iei masina cu diverse sisteme active de siguranta ca tu sa poti sa te uiti dupa polițiști cand conduci si iti sare un caine in fata
As mai putea zice multe despre cele reclamate de el, dar nu are rost. In cazul de fata se discuta de nuskoda pentru ca el a ales sa cumpere o Skoda la un moment dat. Daca alegea sa isi ia orice alta masina, se discuta de nuoaltamarcademasina.
Mai scrie un articol in care sa le explici omuletilor ce e ala cuplu motor, cum un motor mic are un lucru mecanic mai pronuntat in compartie cu unul de cilindree mai mare. Ei vad una mare si lata, ce plm are 140 cai e racheta. Asta a fost si conceptia vw cand a lansat motorul probabil, parca a fost facut pentru romania. Ba au si inceput sa se laude ca 1,8t consuma 5,8 la vale la 90km/h, remarcabil ce motor domle’
Scrie si public.
saragea, de ce esti prost? vezi ca n-am sters exif-ul din poza, poti sa vezi si tu ca e in ungaria poza, iar la aia mai greu gasesti vai in care sa lasi masina sa curga ca sa scoti consum mic. ala era consumul mediu dupa 100 de km si nu l-am facut la vale, nu de alta, da’ nu gasesti vale lunga de 100 de km.
Ba, vorbeste frumos, ca nu te-a facut nimeni prost! Doar ca esti penibil sa iti iei 1,8t si sa mergi cu 90km/h, pentru ca apoi sa te lauzi ce putin consuma. Cred ca e un a4, deci probabil ai un venit mai mare, sau esti capsunar cu haudi
@Saragea
Cois, cat pendula mea e viteza legala? Nu cumva 90 km/h? Sau din moment ce am audi trebuie sa ma pis pe reguli si sa merg cu 160?
Si nu, nu m-am laudat cu consumul, am pus poza aia pentru a arata ca a trecut vremea benzinarelor care consuma mult. Daca voiam sa ma laud, ma laudam inca de acu’ un an, de cand e facuta poza. Sau ma laudam cu poze mai vechi, ca poza de care discutam n-am facut-o pentru consum, ci pentru ca „implinise masina 111111 km”. E o diferenta.
Si BTW, daca te intrebi de ce te fac prost – crezi ca pari foarte destept cand sugerezi ca poza aia cu consumul mediu e facuta la vale? Bre, e consum mediu, nu instant, cat de lunga trebuie sa fie valea aia ca sa iasa consumul mic? Si, cum am zis, coordonatele GPS nu sunt sterse din poza, verifica unde e facuta poza, sa vezi ca pe o raza de 100 de km e ca o masa de biliard zona aia.
Oricum o dai e amuzant. Eu nu jignesc de obicei pe nimeni. Te-ai laudat acolo cu consumul si punct! Am si eu un opel astra de 1,9, si daca il pun la 90 km/h, pe pilot automat, drum drept, probabil va arata 3,5%, dar asta nu inseamna ca e relevant asa ceva! Mai stiu dinastia de teapa ta, merg pe autostrada cu 90 km/h pentru consum.
A, ca uitasem:
Pai ti-as sugera sa te uiti pe trafictube ca am niste clipuri acolo (cred ca si din ziua in care am facut poza) si desi nu conduc la fel de agresiv ca zoso – de exemplu – nu poti sa spui ca merg „la consum”.
@Saragea
ca o tot dai inainte cu viteza, ca merg la consum, ca pana mea, da’ intre timp nu te-ai obosit sa vezi unde e facuta poza, hai ca te ajut eu, sa nu zici ca-s bulangiu. Poftim.
Pai, hai baga, daca zici ca se poate, nu te contrazic. Hai sa vedem un consum mediu de 3.5, ca tu se pare ca tot scapi din vedere faptul ca eu vorbesc de un consum mediu, dupa un drum de 100 km; nu vorbesc de consumul instantaneu, ca ala poate fi oricat – cum zici tu, prind o vale si-ti arat consum instantaneu de 0l/ 100.
Oricum, a cam degenerat discutia – eu am vrut sa arat ca motoarele mari sunt mai economice decat erau acum 10 ani si am sustinut asta cu o dovada. Noroc cu Saragea, ca altfel nu ajungeam in veci sa compar consumul ala cu consumul Astrei lui de 1.9 diesel.
Dar…. unde a disparut site-ul nuskoda.ro?
A disparut pur si simplu, probabil ca au ajuns la vreo intelegere. Oricum ,frumos era sa ne spuna si noua.
Cu scuzele de rigoare, am avut o Sk Octavia 1.4 TSI 122cp, manuala in 6 si am fost foarte multumit de ea. Am vandut-o si vreau sa iau o DSG(cutie automata, indiferent cum s-o numi ea la diversi producatori). Am ajuns din cautari si la Ford. Ce parere aveti de Fiesta 1000cc, 100cp (automata)? As fi dorit o Sk Rapid, dar nu gasesc sh, iar una noua costa prea mult si trebuie sa si astept 90 zile la livrare. Am gasit si sh golf 6, dar, avusese o avarie(chipurile nu stia de avarie de 115000 lei in 2015), am mai gasit si A3 1.2 dar zgomote la distributie(60000km). Deci ? Ce recomandati la un buget de aprox 12000 ? Va multumesc
Motor 1.2 70 cai , la 97000 distributie sarita de la punct , supape indoite , inlocuit kit distributie , supape refacut scaune supape rectificat chiuloasa . Dupa consum ulei 1 litru la 1000 km.
Hai sa va explic eu mari cunoscatori, sau mai mici.
Am aces motoras pe o masina de 1.3 T, de aproximativ 7 ani.
Intretinere: subtire, subtire rau;
Asigurare / Impozit: subtire, subtire rau;
Consum: rezonabil la viteze de 150-160 / mic la mers legal 50-60 / 90-100 scoate sub 6 ( cine spune altceva e un ghiolban, care nu stie sa calce acceleratia, sau sa schimbe treptele de viteza );
Demaraj: rupe asfaltul ( cu pana la 150 de kg in masina / cam 2 pasageri ) trage foarte, foarte bine ( avand in vedere cilindreea 1390 cc ). Da are o mica problema dupa 160, abia atunci se vede litrajul motorului care este unul micut.
Una peste alta, daca faci in jur de 15.000 km / an, NU MERITA SA ITI IEI UN TDI !
Am 42000 de km cu skoda rapid 1.2 tsi 105cp 6 trepte(achizitionata in iunie 2014 de noua) si tin sa spun ca sunt super multumit..bine ca .”nu am stiut sa folosesc internetu inainte sa o cumpar ,decat pe facebook si youtube” , pt ca daca as fi citi parerile la toti frustratii si asa zis cunoscatorii care se perinda pe aceste forumuri , cu siguranta as fi facut o alegere gresita.Traiti din mituri! Am citit atatea prosti ca ma ia capu. Au fost probleme la inceput cu acest motor..dar cam atat . Masina trage foarte bine pt 105cp. Toti acesti km masina a fost alergata si fututa in toate felurile. Cu 4 persoane +bagaje pe transalpina si transfagarasan(de 2 sau 3 ori) ,am traversat aproape tot ce inseamna munte in romania pe toate partile , grecia si bulgaria de la un cap la celalalt( drum de munte ,in mare parte, pana in laganas). Viteza maxima atinsa 210 km/h, consum in regim de munte cu urcari si coborari in egala masura, de 4.8%-5.2% ,mers normal spre economic(asta ca test la unul din trasee) ….si pe acelasi gen de traseu cu alta ocazie , mers moderat spre tare ,consum de 6.1-6.3%. Motoru vede frecvent 5000-6000 de ture . Nu se sparg pistoanele, nu ies prin capota .De la revizia de 25000km nu am mai completat ulei(desi am inteles de la distribuitor ca e normal sa mai haleasca). Doar pana la prima revizie am completat 200-300 g ulei. Pe transfagarasani cu 4 pers +bagaje trage de rupe…pur si simplu nu prea simti greutatea cand urci( si sa urcat si coborat in forje maxima iar frana de motor solicitata in regim sportiv) ,a fost primult test .Am reusit peste 1000 de km cu un plin in doua randuri,mers moderat spre eco .Daca as merge chitit pe consum de la un cap la celalat, intre 80-100 km/h ,se pot face 1200-1300 de km( cu 50 de litri de benzina ,cat are rezervoru), ceea ce mi se pare belea pt benzina.Cuplu la aceast motor nu te va dezamagi. Pot spune ca e aproape ca la un diesel . Concluzie pana la 42000 km: pt aceasta cilindree putere si cuplu suficient(egaleaza sau surclaseaza motoare diesel si benzina de cilindree mai mari gen 1.5 dci, 1.6 mpi ,1.9 tdi etc ,viteza ,demaraj si consum superior) . Iar din punct de vedere al fiabilitatii, promite. O sa revin la 100k. Pana aici sunt fericit de alegerea facuta. Mare atentie la comentarii !Multe aberatii! Multe panarame care vb din filme si din auzite! Multi frustrati ! Vb de zici ca sunt ingineri auto cu totii. Majoritatea vai de pendula lor.
Ar fi placut sa avem comentarii documentate…orice ” am auzit eu” nu foloseste nimanui…drumuri bune !
Skoda e loganul VW daca faveu e slab si jarteaua low cost e slaba…, vw sta prost la reability engine in clasamentele serioase …. japonezii le dau cox la motoare…. Ford si Renault stau mai bine per total la engine reliability index . Viitorul e a motoarelor proiectate de minim 2 concerne impreuna pt a scadea pretul final al piesei de schimb( motorul).
E adevarat ca motoarele de 1.2 tsi de pe skoda au probleme cu lantul de distributie ?
E valabil si pentru skoda fabia 1.2 tsi 86 cp din 2011 – 2013 ?
Multumesc!
Cel de 1.4 TSI are probleme cu distributia. Am o Skoda Octavia 2 FL din 2011 cu 160k mersi pana acum. Am avut probleme cu distributia la 130k. In rest totul a fost ok.