Iintersecție. 7 seara. Golf albastru, fără lumini. Aproape că nu îl văd, frânez la limită. El se sperie, frânează și el așteptând ca eu să mă opresc. Opresc. Intră pe stradă, eu după el. Ajungem în paralel și avem parte de următoare discuție halucinantă:
eu: era să ne ciocnim, nu vreți să aprindeți luminile?
el: dar de ce?
eu: că e seară, e vizibilitate redusă.
el: dar nu e noapte, să le aprind.
eu: dar e seară.
el: dar nu e noapte.
eu: ia uitați-vă, mai sunt mașini fără lumini?
el: dar nu e noapte.
eu: aveți și dvs dreptate.
Eu prost până la urmă, că nu e era noapte. Șoferul 40+, cu soția. Singurii deștepți aici? Poliția rutieră, care stătea un pic mai încolo și nu s-a dat jos să-și facă treaba pentru care e plătită.
Și o poză amuzantă de zilele trecute. Nici pe ăștia nu îi vede poliția. Să mai pună Godină fluturașul de salariu, zic.
Ha, e plin de idioti care circula in conditii de lumina scazuta fara nimic aprins… Pe aici pe la noi prin comuna Oradea cam trei din zece minim
Si cand le aprind le aprind si pe alea de ceata.
@ion – da, dar doar ziua. Pe soare.
Acelasi dialog halucinant l-am avut cu unii cu un Logan, care circulau pe ceata fara faruri! Seara tarziu. s-au artat foarte indignati ca o femeie indrazneste sa-i admonesteze in orasul lor natal Cluj-Napoca (sic!)… jur ca mi s-a activat brusc tot repertoriul de injuraturi bucurestene, dar m-am abtinut eroic.
In Oradea de la an la an tot mai multe cruci imi fac prin trafic. Daca nu esti putin atent poti sa ai parte de cate un accident mic in fiecare zi.
Cat despre Politie ce sa mai zic, o situatie intamplata relativ recent. Merg pe prima banda si ajung in fata unei treceri unde astepta un pieton sa treaca. Opresc, si-l las sa treaca. Ajunge omul la mijlocul trecerii si pe banda doi trece un cocalar in viteza. Daca pietonul nu era atent, isi lua zborul. La 10 metri in fata un echipaj de Politie. Ce ziceti, s-a intamplat ceva?
Sa vezi pe D N cum unii circula fara sau cu pozitiile aprinse (tot asa, cand se intuneca).
Fii optimist! Până la urmă vom trăi seara in care DLR-ul impus de EU își va plăti înjurăturile ălora cu mașini vechi.
Eu ies dintr-o parcare subterană. Din stânga vin unii care ies din parcarea unui supermarket. E un tunel practic. Există o oglindă mare care să ne ajute pe noi ăia de ieșim din parcarea subterană. Oglinda e perfectă dacă ăilalți au luminile aprinse. Dacă nu? Volan pe dreapta, ăia vin din stânga! Succes!
Nu îi acuz! Ei au lumină în spate, au lumină în față, la ieșirea din tunel. Nu știu dacă eu m-aș deranja să aprind luminile acolo.
Dar trebuie să spun că abia aștept să dispară toate mașinile fără DLR!
Eu astept cu nerăbdare DLR-ul care o să aprindă si pozitiile pe spate. E plin de dobitoci care probabil pentru că știu ei că se aprind ceva leduri in fața, nu lasă nici macar pe auto farurile să se aprindă noaptea. Tehnologia nu ne va ajuta niciodată îndeajuns de mult să acoperim prostia, ba din contră, le va da acces mai mutor dobitoci la lucruri pentru oameni.
Eu aștept ziua în care muistii ăia de polițai sa își facă treaba.
Aprinderea stopurilor tip daytime running light e deja standard in modul auto la mai multe marci, de exemplu Kia. Stopurile led se aprind la intensitate care poate fi perceputa si ziua, asemeni celor de pe fata. Sunt aprinse tot timpul in modul auto
Cei care au dlr, au ajuns cei mai tute oameni de pe pământ. Coaie, cât de greu să-ți fie să dai de un buton când pornești de pe loc? Atât de greu s-a ajuns sa fie mă? Toți tâmpiții cu dlr merg pe A1 cu poziții. Doamneee, mii de amenzi aș da zilnic, dacă aș putea. Nu mai zic că peste 90% din ei nu știu ca mașina nu le aprinde și becuri pe spate…
Bă, alea sunt poziții ce vă aprinde dlrul, vouă pe naționale și autostrăzi vă trebuie lumina fază scurtă 😡
La Volvo-ul meu din 2005 nu existau DRL-uri. Dar nu am nici o variantă în blocul de lumini la care sa nu fie aprinse atât pozițiile pe spate, cât și pozițiile pe față.
C. Daniel, sorry to say, dar DLR nu sunt pozitii. Pozitiile nu iti asigura vizibilitatea din fata, iar DRL e mai spre faruri de ceata un pic, ca tocmai ala e scopul.
Măi copiii babei și-ai moșului, voi ati uitat că doar cu ~10 ani în urmă încă mai circulau căruțe prin oraș, zi sau noapte?!?
Sau de ăia care se-ntorc seara de la coasă cu maldăru’ de fîn pîn-la cer și-napoi pe DN și deodată face calu’ stînga fără să semnalizeze? Ce cai au ăștia mă?
Circulau? Circula.
In urma cu 10 ani. Am ras. Alina e din vreun oras civilizat, nu Bucuresti sau limitrof.
Bueiii, noi în Pitești și împrejurimi, nu așa departe de oraș, avem cai direct… Cai slobozi… Cai frate…. Și poliția… doarme prin birouri… Picture that…
Să vezi cum e să îți treacă un cal random prin față și după omul care aleargă după el. Noaptea bineînțeles…
Să vezi ce mișto e când treci prin localitate cu mașina și ăla de are grija de stolul de vaci e mort de beat, abia merge și îți flutură ditai ghioaga pe sub nas, nervos și înfierbântat, deși nu ai făcut decât să oprești mașina la 15 metri de animale.
Zau daca nu, dupa ‘90 un coleg a trecut in vesnicele plaiuri ale vanatoarei de pe scaunul din dreapta a unei dacii 1310 implantat in ruda(se pune pe lateralul carutei cand incarci fan) unei carute cu fan pe E81 nesemnalizata, au murit multi pana au reusit sa reduca din carute pe drumuri pentru ca de oprit total nu i-au oprit, inca mai intalnesc, carute pe E-uri
Romanii mai au o boala, ca nu stiu sa explice. Spune-i prostului ca luminile sunt si ca sa-l vada altii, nu numai ca sa vada el mai bine
Asta fiindcă e trafic.
Îmi amintesc cum prin ’96 am ajuns acasă de la facultate fără să aprind niciun bec (am uitat, nu intenționat), seară de iarnă fiind, așa era de liber și de luminat Bucureștiul
Mi-aduce aminte de discuția cu un bou în parcare. Parcare inghesiuta, puține locuri de parcare, un tataie parchează o corsa de prin 2000 (pe când nu erau foarte mari) pe un loc și un sfert. Îl întreb și eu, ca n-aveam de lucru: dacă tu parchezi așa, eu unde mai parchez? Răspunsul: păi dacă ți-ai luat mașină mare, ce treabă am eu?
Și cine era boul?
Corect răspunsul, greșită întrebarea. Trebuia să-l întrebi, de ce ți-ai luat tataie ditamai mașina de nu încape pe un loc de parcare? Sau ești șofer de camion și nu te-ai obișnuit cu gabaritul? Poate se simțea atunci.
In urma cu vreo 15 ani nevasta a plecat de la Carrefour Calea Buc. seara fara sa aprinda farurile ( cind a intrat in magazin era lumina:)) si a mers aprox. 3 km pina acasa fiind secondata din spate de masina politiei, dupa ce a parcat, in siguranta, politia a plecat. Abia cind a coborit din masina si-a dat seama de ce a condus-o politia pina acasa. Bine, i-a spus copilul ca este politia pe urmele lor, nu vazuse nici asta.
Oricum nu mai conduce de ani buni ca nu-i place.
Pai cum sa ii placa daca o stalkereste politia cand e la volan?
Exista și o specie absolut de neînțeles care nu aprind nicio lumina pe drum național în condiții de ploaie în schimb când e soare dau drumul la farurile de ceață.
Noroc ca din 2011 toate mașinile produse au macar pozițiile aprinse „by default”. DLR parca ii zice.
DRL au fost puse pe masinile NOI aparute din 2011. Daca o masina era din 2008 si in 2011 a primit doar un facelift, nu a fost necesar dpdv legal sa aiba DRL.
Bine ca nu te-a impuscat tipu’! Nu stii niciodata cat de serioasa e problema la etaj
Împușcat? Easy, Tupac!
La noi nu te inpusca, te taie cu cutterul
Unul din ăștia o fi și ăla care a dat cu piatra în geam acum câțiva ani. Că tot zicea Vali că nu s-a aflat motivul…
imi asum injuraturile pentru ce urmeaza sa povestesc. singura explicatie este ca nu aveam experienta cam deloc.
veneam spre bucuresti de la targoviste. eram undeva inainte de podul de la racari, pentru cine nu stie zona e o bucata de drum dreapta ata, cativa kilometri buni de linie care nu deviaza nici un milimetru stanga sau dreapta. eu pe motor (un zxr400 pentru amatori, si ala facut din bucati de tomina, pentru cunoscatori), viteaz nevoie mare ii dadeam bice in spatele unui tir. ies un pic in stanga si undeva departe se vede o masina alba cu mult negru in partea de jos. dupa cateva zecimi de secunda de analiza zic baga-te ca ala merge tot spre bucuresti dar depaseste si el ceva. si m-am bagat. doar ca au trecut doar alte cateva zecimi de secunda pana sa ma prind ca fitipaldi ala care depasea si el ceva se marea cu o viteza fenomenala. nu depasea nimic, pur si simplu el mergea normal pe sensul lui, SPRE targoviste. am franat la limita aderentei, soferul tirului (marele monstru de spaghete si restul carcalacilor sa-i dea sanatate si viata lunga si fructuoasa) a tras dreapta cat a putut FARA sa franeze si in final intersectia a fost eu la cativa centimetri de fundul tirului si ala trecand claxonand pe langa mine. care inca eram pe axul drumului.
vitezele implicate erau ceva de genul tirul ~90, eu in varful acceleratiei ajunsesem pe la 130, fitipaldi nu stiu.
concluzii au fost asa. EU trebuie sa stiu bine ce e pe drum si ce poate agregatul de sub mine. ala trebuia sa aiba (asa zicea si legea in momentul ala) luminile aprinse, caz in care mi-as fi dat seama ca aia e fata si nu spatele masinii, deci vine spre mine. opelul (asta cred ca era, nu stiu exact) ala e urat cu spume, practic fata lui arata ca un cur.
legat de subiectul discutat, tuiceapamasii de bec nenorocit. daca avea becurile aprinse (chit ca era in miezul zilei, ~12,13) nu se intampla nimic.
ps, ce zice ionutM , alo militia, aplicam si noi legile alea care chiar exista?
Tocmai si-a luat bataie un tip, in trafic, de la o chestie de genul asta, de la niste cetateni de etnie romă!
Esti pregatit pt. asa ceva?
Nu inteleg cum isi ia lumea bataie in trafic. Il vezi ca se da jos, blochezi usile si aia e. Daca face urat suni la 112, sau scapi putin frana ca tu ai 2 tone de fier in jurul tau.
stai linistit. ciorile cu adevarat periculoase nu au treaba cu tine, indiferent cat le injuri tu sau ce le faci in trafic. au treburi mai importante decat disciplinarea unui biscuite 9-17.
singurii de care trebuie sa ai grija sunt aia mici, neimportanti, care cauta sa urce (evident tu nu ai de unde sa stii asta, deci practic ai toate motivele sa te feresti de toti). adica daca te tine fizicul si psihicul poti sa dai linistit, ca nu vine nimeni dupa tine. eu nu ies din masina, ma injur cu tine cat vrei tu, si dupa 15 ani de santiere am ceva repertoriu, si nitel tinta, iar toporul de sub scaun (topor, nu coada sau bata sau ce minuni mai exista) zic ca mai bine stai si tu in masina ta. loose guns all the way. inca nu am avut probleme desi incidente au fost destule., multe filmate fie cu telefonul fie cu dashcam-ul si destule apeluri la 112. ale mele sau ale lor :D.
ps. nu cereti imagini ca nu le voi oferi. gdpr and shit :D.
fug tare
Dar de ce te aștepți ca poliția să își facă treaba? Acum vreo 3 săptămâni mergeam spre Feldioara. Era ceață de abia vedeai la 50 de metri distanță. Din față venea o mașină de poliție. Fără să aibă farurile de ceață aprinse. Dacă ăia nu respectă legea, de ce ai vrea ca oamenii de rând, plebea care nu iese la pensie la 40-45, ci pe la 65 de ani, să respecte vreo lege?
S-ar putea să nu aibă ce faruri de ceață să aprindă. Nu toate mașinile au dotarea asta!
Cum ar fi sa suni la 112 sa raportezi o masina care merge fara faruri de ceata cu numarul „MAI 123456”?
te vor opri imediat să îți caute șapca.
De cand s-a scumpit curentul face si omul economie.
Godina isi pune fluturasul de salariu doar dupa o luna in care a avut concediu.
Dupa 2000 cred(nu era obligatoriu lumina pe timp de zi in afara localitatilor cred) ma angajez in depasirea unui camion dar nici o problema cu asta, problema a fost ca am vazut aproape cand nu mai puteam sa fac nimic un autoturism culoarea asfaltului care venea din sens opus fara lumini, am spus aproape pentru ca in ultima clipa am reusit sa il vad si sa pun frana intrand inapoi in spatele camionului, a fost o lectie buna pentru mine in acea vreme, si de atunci pana am schimbat masina cu una care se aprind automat luminile de zi primul lucru pe care il faceam dupa pornirea motorului era cea a farurilor, nu stiu daca cel ce venea spre mine ma vazut sau nu pentru ca la cat am fost de speriat si ocupat cu franarea sa intru inapoi in spatele camionului nu am avut timp sa ii anticipez viteza.
Eu recunosc ca am abandonat orice idee de a invata oamenii sa isi aprinda farurile, sa dea semnal, sa nu arunce chistoace etc. Nu mai am energie.
Bucuresti, daca are vreo importanta.
@zoso dupa cum ti-a raspuns, am impresia ca nu esti primul care ii zice asta. Candva, probabil, va castiga la Darwin Awards.
Nu te mai stresa, lasa-i in pace… mama lor e mereu gravida. Pana cand colegii lu’ Godina nu ies in strada si amendeaza chiar si cea mai mica abatare, n-ai cum sa-i educi.
@all DRL-ul vine in doua variante:
– “european” unde doar luminile dedicate (aka un bec de 15-20-25W sau echivalent LED) nu cele de 5W folosite la pozitii de pe fata se aprind. La modelele noi ai tot felul de combinatii, mai ales pe echiparile superioare.
– “scandinave” unde se aprind si pozitiile spate.
Din pacate, unii au inceput sa le opreasca – se poate cu unelte dedicate – pentru ca se arde farul ;))
Daca ai masina gri metalizat si circuli pe vremea asta mizerabila, la apus, doar cu pozitiile, deja ti-ai cumparat un bilet la Darwin Awards. Vezi cum faci sa ai si familia cu tine.
Combinația mortală: beat rangă, semn începător, Dacia Solenza, numere de PH.
Live acum, pe Hărmanului, nici nu i-au pus fiola, l-au urcat direct în mașina de poliție. Criminal, rangă la ora 12?
https://photos.app.goo.gl/YjDDKEnps8fowzV27
…relevanta numarului de inmatriculare fiind?
am comis-o si eu de la cora lujerului pana pe timisoara intersectie cu valea oltului. nu am vreo explicatie
https://www.youtube.com/watch?v=hP2VLznNZ40
La Cluj nu aprindem becurile pt ca ne lumineaza stelele nenumarate declarate pe gura de dl primar.